عکس واپسین روزهای مرخصی نوروزی بهزاد نبوی با ۱۲۱ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش نظرات با یک نگاه کلی این ازادگان در بند را می توان طبقه بندی و به شناسایی آنها اقدام کرد: ۱ – زندانیان گمنام و بی نام و نشان ، از زن و مرد و پیر و جوان و نوجوان . آنها بدنه ملتند . آنها نه خاکریز اولند و نه سنگری که فتح آن موجب خوشحالی شده باشد و نه سنگری است که سیاسیون پشت آن پنهان شده باشند . خواسته آنان تنها مشتی از خروارها مطالبات مردم اند . آزادگانی که همچون ملت ایران خود بی کس و کارند و فقط خدا و آرزوهای شان را دارند . همین و بس . به همین دلیل در زندان نگه داشتن آنها نمادی از زشت ترین ظلم ها ورنجی است که می توان بر یک ملت روا داشت . آنها مادر دارند ، فرزند دارند ، همسر دارند ، پدر دارند و خویشانی خوب که بی تاب رنج های شان هستند . ۲ – زنان زندانی . تاریخ ایران سرشار از شان و منزلت برای زنانی بوده که مظهر رافت و محبت اند . در سرزمین باستانی ایران ، تندیس الهه ها و مادرها ، نه تنها نماد پرستش و باروری است بلکه سمبل احترام عمیق تاریخی این سرزمین کهن به زنان بوده است . قران نیز یک سوره را به طور مشخص به زنان اختصاص داده و با انتخاب واژه " ام " به معنای ریشه و اطلاق آن به مادر ، فهم زبان شناختی والایی را برای درک جایگاه زن پیش رویمان نهاده است . زنان زندانی جنبش سبز ایران نمونه ای از سلحشوری و استقامت زنان ایرانند . آیا حاکمیت می خواهد با این همه بدعت درستم و سرکوب و بی احترامی به زنان ، تمامی رهنمودهای قرانی و سرافرازی های تاریخی ملت ایران را نادیده بگیرد . ۳- فعالان و مشاهیر سیاسی . سران و مشاوران و همکاران آزادیخواه و مغزهای متفکر و جان های بی قراری که جر سرافرازی ملت ایران و ایرانی استوار و با هویتی والا ، هیچ داعیه ای در سر ندارند. آنها خواهان تحقق شاخصه های این پروژه های ناتمامند .آنان پیشوای پهلوانان معاصر جهانند. حاکیت می توانست ذهن فعال و توان اجرایی این آزادگان را در جهت عظمت و سرافرازی ایران به کار بگیرد . اما در عوض عمر گرانمایه آنها را ذخیره خاطرات دحمه های تاریک زندان کرده است . ۴- طرفداران و فعالان حقوق بشر . بیش و پیش از هر تمدنی و هر کشور ی ، خقوق بشر در ایران سابقه تاریخی دارد . منشور کورش کبیر یکی از آنها است . اما آیا از کتاب آسمانی ما ، قران ، که با نام خدا شروع و با مردم و سوره ای به نام مردم " ناس " پایان می پذیرد ، مکتوبی والاتر و مزین تر در حقوق بشر می توان یافت ؟ آیا این وهن ملی و ملت ایران نیست که حاکمیت حقوق بشر را دارای خاستگاهی غیر ایرانی قلمداد می کند ، تا به بهانه آن فعالان حقوق بشر را نوکر و وابسته به بیگانگان و مخل امنیت کشور معرفی کند و آنها را دچار میخ دخمه ها و پستوهای زندان ، رنج دهد . ۵- اقوام و ملیت ها و اقلیت ها . ایران سرزمینی متکثر از اقوام ، ملیت ها ، نژادها و زبانها ست . در ترمینولوژی علوم انسانی امروز ، ایران یک کشور " مالتی کالچرال " و چند فرهنگی است . از این رو از یک فرصت بزرگ برای خلاقیت و شکوفایی ملی برخوردار است . در ترمینولوژی و اصطلاج شناسی قرآنی " شعوب و قبائل " یک تولید یا به اصطلاح قران جعل و قرار الهی است و زبان و رنگهای متنوع انسان های کره زمین ، آیه الهی نامیده شده است . آنها به به دنبال خودمختاری اند و نه جدایی طلبی . آرمانخواهانی آزادی خواهند که جز احترام و عظمت خود و ملت ، چیزی نمی خواهند . قانون اساسی نیز هیچ محدودیتی برای آزادی و احترام به آنها قائل نشده است . ضمن اینکه توسعه فرهنگی آنها را تشویق و ارج نهاده است . ۶- روزنامه نگاران ، هنرمندان و اصحاب رسانه . در دنیای مدرن ، روزنامه نگاران و هنرمندان یعنی انسان های آزادیخواه ، حق طلب و غیر وابسته . که عضو هیچ جناحی نیستند و به میز و دستک و قدرتی وابسته نیستند . اگر آفتاب و مهتاب را در دستان او قرار دهند ، جز دفاع از حق ، دفاع از مظلوم ، دفاع از آزادی و دموکراسی پیشه ای بر نمی گزیند . حضور روزنامه نگاران و هنرمندان و اصحاب رسانه ترجمان آزادی و زیبایی یک ملت است . دنیای جدید بی وجود آنها نمی تواند لحظه ای خود را باز تولید کند و ناچار به قهقرا می رود . آیا قلم که دارای انچنان عظمتی است که خداوند به آن قسم خورده "نون و القلم " و تنها ابزار هنرمند و روزنامه نگار است ، سزاوار چنین جفایی است . ۷- دیگران و گروگان ها . نمی دانم چگونه کسانی از موضع قدرت ، در ذهن خود گروه هایی من در آوردی تولید می کنند و انسان های بی گناه را در خیال خود در آن گروه ها جاسازی و سپس دستگیر می کنند و با برچسب های عجیب و غریب و انواع تهمت ها در زندان نگه می دارند و یا اعدام می کنند . این از بدترین نوع مجازات ، بلکه نوعی انتقام کشی نخ نما شده برای ایجاد محیط ارعاب و وحشت است . با ۱۱۴ امتیاز و ۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش نظرات ایلنا:به مناسبت عيد باستاني نوروز، طبق سنت هرساله تني چند از فعالان سياسي و اجتماعي، روزنامه نگاران، جوانان، دانشجويان و اقشار مختلف مردم صبح امروز با حضور در دفتر رئيس جمهور سابق كشورمان فرارسيدن سال جديد را به وي تبريك گفتند. به گزارش خبرنگار ايلنا، سيد محمد خاتمي نيز در اين ديد و بازديد نوروزي با تبريك سال جديد به حضار آرزوي سالي توام با موفقيت براي ايرانيان كرد. گفتني است در اعياد ملي و مذهبي چنين مراسمهايي در دفتر رئيس دولت اصلاحات برگزار ميشود. با ۱۰۹ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش نظرات ولت ایتالیا در گزارشی ادعا کرده که حمید معصومی نژاد «خبرنگار واحد مرکزی خبر در رم» یک مامور ارشد وزارت اطلاعات ایران بوده است. به گزارش آفتاب در این گزارش عنوان شده است: استراق سمع نشان داده که معصومی نژاد یک مامور بلند پایه سازمان های اطلاعاتی ایران بوده است. در بخش دیگری از این گزارش جنجالی آمده است: وی به عنوان فعالیت های پوششی گاهی مواقع خود را کارمند و استخدامی شرکت هواپیمایی ایران معرفی می کرده و اغلب در خارج از سفارت فعالیت می کرده است. بر اساس این گزارش، بازپرس این پرونده مدعی شده که معصومی نژاد به همراه یکی از دستیاران «آلساندور بن»از تجار و کارآفرینان مرتبط با شرکت اسلحه سازی «برتا» یکی از موسسین یک شرکت سوری در رومانی بوده است که کار رسمی این شرکت فروش تجهیزات مخابراتی بوده، اما بازرسان می گویند که این شرکت ۲۰۰ دوربین تیراندازی صادر می کرده که این محموله در فرودگاه بخارست توقیف شده است. وی همچنین بدون ارائه هیچ گونه مدرکی مدعی شده است که یکی از کارکنان سفارت ایران در ایتالیا از معصومی نژاد خواسته است تا از مخالفان جمهوری اسلامی در این کشور جاسوسی کند. همچنین به ادعای این بازپرس، معصومی نژاد در تماس با خبرنگاران و روزنامه نگاران ایتالیایی آنها را به نوشتن مطالب مثبت تر نسبت به ایران تشویق می کرده و در قبال این درخواست به آنها وعده ویزا به ایران و دیدار و گفتگو با مقام های جمهوری اسلامی را می داده است. با ۱۰۸ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش نظرات در باره 6 موضوع از جمله حوادث 13 فروردین در حاشیه دریاچه اورمیه صحبت میکند. با ۱۰۳ امتیاز و ۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش نظرات عضو سابق سپاه پاسداران که مدعی است برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا جاسوسی کرده، میگوید خیانت به مملکت کار سادهای نیست. «زمانی برای خیانت» کتابی که به تازگی در آمریکا به چاپ رسیده، داستان رضا کهلیلی شهروند ایرانی است که میگوید حدود ۱۰ سال برای سازمان سیا جاسوسی کرده است. آقای کهلیلی که از اسم مستعار استفاده میکند، در این کتاب از زندگی دوگانه خود به عنوان جاسوس سیا و عضو سپاه پاسداران میگوید و همچنین از اطلاعاتی مخفی پرده بر میدارد که میگوید در این مدت به دست آورده است. وی در این کتاب مدعی میشود که از مکان یک تأسیسات هستهای مخفی ایران خبر دارد و میگوید که اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری پیشین دستور بمبگذاری در هواپیمای پان امریکن بر فراز لاکربی را صادر کرده بود. گلناز اسفندیاری، خبرنگار رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، با رضا کهلیلی که اکنون ساکن کالیفرنیاست، گفتوگو کرده است. * آقای کهلیلی از چه زمانی و به مدت چند سال شما با سازمان اصلاعات مرکزی آمریکا (سیا) کار میکردید؟ رضا کهلیلی: زمانی را که به شما میگویم، زمانی است که در کتاب نوشته شده است. ولی مهم است که بدانیم در زمان، مکان و اسمها تغییراتی داده شده که رژیم جمهوری اسلامی نتواند مرا شناسایی کند. دو سال و اندی بعد از انقلاب اسلامی کار من با سازمان اطلاعاتی سیا شروع شد. * کارتان تا چه زمانی ادامه داشت؟ آخرین کاری که با سیا کردم اواسط دهه ۱۹۹۰ بود. یعنی از حدود ۱۹۹۵ دیگر با این سازمان کار نمیکردم. البته بعد از حملات یازدهم سپتامبر دوباره با سیا در تماس بودم. * میتوانید به ما بگویید در سپاه پاسداران چه کاری داشتید؟ شغلم را نمیتوانم به شما بگویم، منتها من در کتاب آوردهام که در قسمت کامپیوتری کار میکردم. * چطور شد که اصلاً شروع به کار کردن با سازمان سیا کردید؟ تصمیم خیلی سختی بود. یعنی خیانت به مملکت کار سادهای نیست. وجدان هر انسانی را درد میآورد. بعد از انقلاب احساسات من خیلی برانگیخته شده بود. من با وجود خالص برگشتم به ایران. اینجا [آمریکا] تحصیل کرده بودم. برای کمک به کشورم و کمک به جمهوری اسلامی، فکر میکردم کشوری دموکراتیک و آزاد خواهیم داشت و همه میتوانند آزادانه اظهار نظر کنند و فعالیت کنند. لیکن وقتی با چشمهایم مشاهده کردم که دختر و پسر واقعاً صادق بدون گناه... اینها فقط جرمشان این بود که صحبت میکردند یا کتاب میخواندند و یا اینکه موافق نظام نبودند... به طرز وحشیانه و شدیدی شکنجه میشدند و کشته میشدند، از جمله کسانی که به من خیلی نزدیک بودند و توی قلبم جا داشتند، خیلی مرا تحت تأثیر قرار داد. تصمیم گرفتم که کشور را ترک کنم. آمدم آمریکا. ولی میخواستم که تمام اطلاعاتی که از این سیستم دیکتاتوری داشتم، به آمریکاییها بدهم. با اف بی آی تماس گرفتم. آنها مرا در یک ملاقات با سیا قرار دادند. با ۹۴ امتیاز و ۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش نظرات کلمه:از صبح امروز مهندس میر حسین موسوی در دفتر خود میزبان بسیاری از چهره های شاخص سیاسی،زندانیان سیاسی آزاد شده،روزنامه نگاران،چهره های فرهنگی،هنری و گروههای مختلف مردمی بود که برای تبریک عید به دیدار او آمدهاند. به گزارش خبرنگار کلمه طبق سنت هرساله، امروز میر حسین موسوی در۱۴ فروردین ماه میزبان افرادی بود که برای تبریک سال نو به دفتر او آمدند. این دیدار که از ساعت ۹ صبح آغاز شد و چهرههای شاخص سیاسی ،زندانیان سیاسی پس از انتخابات که آزاد شده اند همچون مصطفی تاجزاده،عبدالله رمضانزاده،شهاب طباطبایی،خانواده عرب سرخی، روحانیون، روزنامهنگاران، دانشجویان، هنرمندان، اساتید دانشگاه و ….در این دید و بازدید نوروزی حضور یافتهاند. این گزارش در ساعات آینده تکمیل خواهد شد. با ۹۱ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش نظرات دیروز 13 فروردین یک شهروند کرد بر اثر شلیک نیروهای امنیتی در شهر مهاباد کشته شد. به گزارش روانیوز "جلال امینی" بر اثر شلیک نیروهای امنیتی در منطقه "پشت تپ" شهر مهاباد کشته شد. به گفته شاهدان عینی این شهروند مسلح بوده و سه تن از نیروهای امنیتی را زخمی کرده و هم اکنون بخشی از شهر مهاباد در کنترل نیروهای امنیتی است و تردد شهروندان به شدت کنترل می شود. همچنین در مریوان نیز میان نیروهای امنیتی و شهروندان در منطقه "بیلو" درگیری رویداده که هنوز از جزئیات آن اطلاعی در دست نیست. شایان ذکر است درگیری میان شهروندان مريوان و نیروهای امنیتی در حالی به وقوع پیوسته که اکثر ساکنین این شهر به مناسبت روز"13 بدر" در "بیلو" و دیگر مناطق تفریحی حضور داشته اند. با ۸۸ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش نظرات روز شنبه 14 فروردین 1389 و در پی اعلام ممنوع الملاقات بودن آقاي بروجردي ، مامورین زندان اعلام نمودند: " این زندانی تا اطلاع ثانوی ممنوع الملاقات می باشد! " با توجه به تهديدها و توطئه های جدیدی که طی اسفندماه 1388 برای از بین بردن این مبارز عقیدتی سیاسی طرح ریزی شده بود، قطع ملاقاتهای وی باعث تشديد نگراني ها شده است. بنابر شواهد موجود، مسئولین کوته فکر زندان اوین و دادگاه ویژه روحانیت ، بر این باورند که با شدت بخشیدن به اعمال شکنجه و از جمله قطع ارتباط آقاي بروجردي با خانواده خویش و بی اطلاعی مجامع خبری و مدافعین حقوق بشر از وضعیت ایشان ، زمینه برای قتل و یا وادار ساختن این دگر اندیش زندانی برای تسلیم شدن در برابر خواسته های حکومت ، مهیا می شود. ممنوع الملاقات شدن آقاي بروجردي در شرایطی صورت می گیرد که ایشان در معرض نابینایی قرار گرفته است و از بيماريهاي خطرناكي از جمله تنگی نفس، نارسائي هاي قلبی و کلیوی رنج مي برد و نياز ضروري به انجام معالجات پزشكي در بیمارستانی مجهز دارد . با ۸۸ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش نظرات سال يکهزار و سيصد و هشتادو نه ، عملا پس از يک تعطيلي طولاني ، از امروز کليد خورد . سالي که قرار است ايران ما به آزادي برسد و آبادي . سالي که قرار نيست در خانه بمانيم و نور را در پستو پنهان کنيم . امسال قرار است نور را به خيابان بياوريم . از کويی به کوي ديگر بگردانيم و به نور همتمان ، شب تاريک را به طليعه صبح برسانيم . بسيار مراقب باشيم و حساس که حکومت تماميت خواه ، نتواند خود را بازيابي کند که اگر چنين شود ، فاشيست را شکست دادن بسيار هزينه خواهد داشت برايمان . امروز ، حکومت در ضعيف ترين موضع خود چه در داخل است به مدد مشروعيت زدايي بزرگي که ملت کرده است و چه در خارج به همت ايرانيان آزاديخواه و همچنين وجدان بيدار جهانيان . حکومت بايد با غول اقتصاد فلج کشور دست و پنجه نرم کند و بحران شديد نافرماني مدني را از يکسو و ضعف بي سابقه مديريتي خود را از سوي ديگر به سامان رساند و چنين باري از شانه نحيف و ذهن بيمارش به هيچ عنوان بر نخواهد آمد و مردم بايد ضمن نهادينه کردن جنبش آزاديخواهي از يکسو ، به روشن و شفاف کردن خواسته ها از سويي ديگر بپردازند . امسال ، سال بحث است و روشنگري ، سال مبارزه است در چارچوب مبارزات بدون خشونت و سال استقامت است بر خواسته ها . بحث کنيم و روشن نماييم کوچه هاي به هم پيوسته را تا شهري را و کشوري را از بدنهاد تاريکي برهانيم . همراه شو عزيز . با ۸۶ امتیاز و ۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش نظرات دکتر محمد نوری زاد در انتظار نوبت بهداری با چشم بند نشسته بود که متوجه صدای جمعیتی می شود . به سختی چشم بند خود را کنار می زند و دخترکان مجروحی را می بیند که ظهر عاشورا دستگیر شده اند . بر خود می پیچد و فریاد می زند با ۸۴ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش نظرات کافی است اندکی به اطراف خود نگاه کنیم تا به وسعت زودرنجی ایرانیان پی ببریم. مثلا به این فکر کنیم که چرا در ایران شراکت پا نمیگیرد و اکثریت چشمگیری از شراکتها به شکست میانجامد؟ چرا تا این حد تعارف و ریاکاری رواج دارد؟ و چرا تملق چنین شایع و پر منفعت است و چرا انتقاد چنین منفور و پرهزینه است؟ ... به گمان من، زودرنجی ایرانیان، یکی از مهمترین دلایلی است که آنان نتوانستهاند از فرصتهای تاریخی مثل مشروطه، شهریور 20، انقلاب 57 و... استفاده کنند و یک نظام دموکراتیک را در ایران مستقر کنند... یک گروه از دوستان صمیمی را در نظر بگیرید که دارند با هم کار مشترکی انجام میدهند (مثلا یک هیات مذهبی در محله را تصور کنید). احتمالا شما هم این تجربه را داشتهاید که به محض بروز اختلاف نظر و بگو مگو، افرادی که از شان و جایگاه اجتماعی بالاتری برخوردارند، آرام آرام کنار مینشینند، سکوت میکنند یا گروه را ترک میکنند. شاید دلیلش این باشد که میترسند که داخل شدن به این اختلافنظر و هرج و مرج، اعتبار آنها را مخدوش کند. زیرا در ایران، اعتبار افراد اغلب حالتی تقدسگونه دارد و به محض اینکه دیگران ببینند کسی در جمع مورد مخالفت و انتقاد قرار میگیرد، وجهه و اقتدار او به شدت مخدوش میشود. شاید هم آنها فکر میکنند این بحثها، بیفایده است و وقت آنها بیش از آن میارزد که بخواهند صرف چنین مباحثی بکنند. یا دست کم در معادله هزینه - نتیجه، هزینه مشارکت در این بحثها را برای خود بیش از فایده آن برآورد میکنند. زیرا فکر میکنند که در هر حال آنها جایگاه مناسبی دارند و کسانی باید درگیر بحث و تنازع شوند که در جستجوی جایگاه بهتری در میان جمع هستند. گاهی هم شان خود را اجل از آن میدانند که دهان به دهان هر کس و ناکس بگذارند. ( حالات زیادی هم هست که برخی یا همه اینها با هم رخ میدهد) به هر حال، تجربه نشان میدهد افرادی که اعتبار بیشتری دارند، هنگام بروز اختلاف یعنی دقیقا زمانی که بیشترین نیاز به حضور آنها وجود دارد، سکوت پیشه میکنند و در نتیجه میدان به دست عناصر تندرویی میافتد که چون چیز کمتری برای باختن دارند، از هرگونه درگیری و رفتار ناروایی ابایی ندارند. به این ترتیب یک سیکل قهقرایی شکل میگیرد که جامعه را در لحظات بحران، به سمت بحران بیشتر پیش میبرد که این امر خود باعث گریز بیشتر نیروهای معتبر و صاحب شأن میشود. چنین است که در عمل، جامعه به صورت مستمر از نیروهای معتبر و شایسته تهی میشود و پس از هر بحران، زمام امور به دست گروهی میافتد که تندروتر از گروههای قبلی و رقبای فعلی بودهاند. حق گرفتنی است و یک جامعه برای برقرار دموکراسی نیاز به به آن دارند که مردمان جامعه به رهبری نیکان و بزرگان، به مبارزه با نیروهای استبدادی بروند. اما اگر مردم نیک سرشت جامعه زودرنج باشند و با اولین تلخی و تحقیر، صحنه را خالی کنند، میدان مبارزه به دست نیروهای دیوسیرتی میافتد که نه برای برقراری حکومت مردم که برای استقرار استبدادهای مطلقه میجنگند و عملا جامعه به مثابه سرندی عمل میکند که هر تکانی به آن، موجب ریزش بیشتر خاکهای نرم و باقی ماندن تفالهها و نخالهها میشود. یکی از مهمترین وظایف جنبشهای دموکراسی خواه باید آن باشد که به مردم عادی بیاموزند که در برابر حقوقشان مدعی و خواهنده (assertive) باشند. دموکراسی یک نظم اجتماعی مبتنی بر فردگرایی است. یعنی هر کس موجودیت و حقوقی مستقل و مجزا از دیگران دارد. لازمه استقرار چنین نظامی آن است که هر کسی محکم بایستد و از حق خود دفاع کند. دموکراسی خواهی، با زودرنجی و خالی کردن میدان، میانهای ندارد و بقای یک نظام دموکراتیک منوط به آن است که مردم از حقوق خود مطلع باشند و مستمرا برای مطالبه کردن این حقوق آماده مبارزه و مواجهه با سختیها باشند. با ۸۴ امتیاز و ۲۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش نظرات رضا کرم رضایی در 73 سالگی از دنیا رفت فرهنگ > چهرهها - رضا کرم رضایی بازیگر قدیمی سینما و تئاتر ایران صبح امروز شنبه 14 فروردین ماه بر اثر ایست قلبی در بیمارستان مهر تهران از دنیا رفت. به گزارش ایسنا، این بازیگر که از 25 روز پیش به دلیل عفونت ریه در بیمارستان بستری شده بود، حدود ساعت 10 صبح در سن 73 سالگی درگذشت. کرمرضایی متولد 1316 کرمانشاه و فارغالتحصیل کالج تئاتر و فیلم در آلمان غربی بود. او در زمینه تئاتر و ترجمه متون نمایشی فعال بود و در سال 1333 در سینما کارش را آغاز کرد. از عمده نمایشها و فیلمهای رضا کرمرضایی میتوان از «فیزیکدانان»، «کلبه والدین»، «مستأجر جدید»، «مسافر ری»، «فصل پنجم»، «آقای شانس» ، «دیوانهوار»، «در کمال خونسردی»، «نیش»، «رابطه پنهان» ، «نرگس» ، «اعدامی»، «در شهر خبری نیست» و «خواستگار» نام برد. زمان برگزاری مراسم تشییع رضا کرمرضایی هنوز مشخص نشده است. با ۸۲ امتیاز و ۴ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش نظرات ماموران امنیتی ایران روز جمعه ۱۳ فروردین ۸۹ و همزمان با روز طبیعت با حمله به فعالین آذربایجانی طرفدار محیط زیست در اطراف پل میانگذر شهید کلانتری دریاچه ارومیه ضمن ضرب و شتم خانواده ها عده زیادی را بازداشت کردند. گزارشهای رسیده حاکی است ماموران امنیتی با ایجاد پستهای ایست و بازرسی در شعاع ۵۰ کیلومتری مسیرهای منتهی به پل میانگذر دریاچه ارومیه مانع از تردد وسایط نقلیه به سمت دریاچه ارومیه شده و مسافران چندین اتوبوس و مینی بوس که عازم این دریاچه بودند در ایلخچی و سلماس بازداشت شده اند. منابع خبری آداپ از بازداشت بیش از صد تن از شهروندان آذربایجانی در اطرف دریاچه ارومیه و مسیرهای منتهی به این دریاچه خبر می دهند که از این میان می توان به بازداشت یاور جمالی، مرتضی عوض پور، محمد تاجدهی، منصور سیفی، ارسلان زارعی، حمید والایی، احمد والایی، حسین نصیری، عسگر صدوقی، محمد تبریزی،علی باغبانی، یعقوب رمضانی، یعقوب جوانی، رهبر اسماعیلی، رشید بازباز، جاوید نظمی، احمد قلی پور، احسان رمضانی، عسگر فروتنی، هادی خدابنده، جلیل بوداقی، محمد محمدلو، عزیزخان صادق زاده و صدیقی(راننده مینی بوس) اشاره کرد اما از اسامی بقیه بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست. بازداشت و ضرب و شتم آذربایجانیها پس از آن روی می دهد که فعالین مدنی آذربایجانی طی فراخوانی مردم را به برگزاری مراسم سیزده بدر بر روی پل میانگذر دریاچه ارومیه و اعتراض به سیاستهای مسوولین در خشکاندن این دریاچه دعوت کرده بودند. ماموران ضمن پرتاب گاز اشک آور و حمله به خانواده هایی که جهت برگزاری مراسم سیزده بدر و حمایت از دریاچه ارومیه خود را به کنار پل شهید کلانتری رسانده بودند آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده و مانع از تردد مردم روی این پل شدند. مامورین همچنین اقدام به صدور برگ جریمه ۲۰ هزار تومانی برای خودروهایی که از مسیرهای فرعی برای شرکت در این مراسم خود را به کنار پل رسانده بودند نمودند. مراسم حمایت از دریاچه ارومیه با شرکت حدود ده هزار تن از مردم آذربایجان در روز ۱۳ فروردین که به نام روز طبیعت معروف است برگزار می شود.خانواده های شرکت کنندگان در این مراسم از شهرهای مختلف آذربایجان بطریهایی پر از آب را برای کمک به دریاچه ارومیه همراه خود آورده و با خالی کردن آب بطریها در دریاچه اعتراض نمادین خود را به سیاستهای حکومت ایران در خشکاندن دریاچه ارومیه به نمایش گذاشتند. مدافعان آذربایجانی محیط زیست همچنین با در دست داشتن پارچه نوشته هایی به زبان ترکی آذربایجانی، شعارهای «تورک دیلینده مدرسه» و «یاشاسین آذربایجان» سردادند. به عقیده برخی کارشناسان مشکل خشک شدن دریاچه ارومیه با سرمایه گذاری اندک دولت حل می شود اما نگاه امنیتی به مناطق اتنیکهای غیر فارس در ایران و تلاشهای عمدی در تخریب و از بین بردن محیط زیست این مناطق باعث اعتراضات گسترده ای در میان آذربایجانیها شده است. با ۸۱ امتیاز و ۲۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش نظرات حامد کرزای رئیس جمهور متقلب افغانستان که حدود 9 ماه پیش در یک تقلب آشکار پست ریاست جمهوری را بدست آورد در سخنانی جنجال آفرین بیان داشته که کشورهای غرب در انتخابات تقلب کرده و خواهان مداخله در امور افغانستان شده اند. بسیار جالب است که سکوت نه ماهه و پذیرش این پست در طول این نه ماهه به یاد ایشان نیانداخته بود که در انتخابات تقلب شده و اکنون پس از 9 ماهه این اقرار شرم آور را کرده اند.ای کاش می شد از ایشان پرسید که مگر برگزار کننده این انتخابات خودتان نبودید که تقلب به قول شما وسیع شکل گرفته و اگر شکل گرفته چرا همان زمان که آقای عبدالله عبدالله اعتراض می کرد بیان نداشتید؟ بهر روی این آقای کرزای گویا اوضاع را وخیم دیده و توان ادامه کار را ندارد که اینچنین سخنانی گزافه بر زبان میراند.با این سخنانش یاد سخنان سیدعلی خودمان افتادم.که در زمان رسوایی سعید امامی اسرائیل و امریکا را عامل جنایات مرحوم فروهر می دانست.اما چندی بعد اقرار کرد که معاون دستگاه اطلاعاتی عامل آنها بوده است. دیکتاتور های کوتوله محکوم به نابودی و شکست هستند.سید علی خان منتظر باش که کوس رسواییت بزودی عالمگیر خواهد شد. با ۸۱ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش نظرات محمود احمدینژاد با انتقاد از سیاستهای آمریکا و غرب علیه ایران گفت در صورت تحریم صادرات بنزین، دستور خواهد داد تا متخصصان ایرانی، «ظرف یک هفته تا ۲۰ روز» بنزین تولید کنند. آقای احمدینژاد که امروز شنبه در مراسم افتتاح کارخانه گندلهسازی مجتمع سنگآهن گلگهر سیرجان سخنرانی میکرد، غرب را به «نفهمی» متهم کرد و افزود: «آنها همهاش به نفع ما کار میکنند، خیال میکنند اگر به ما بنزین ندهند، ما ناراحت میشویم و عزا میگیریم.» با ۸۱ امتیاز و ۱۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش نظرات پیام نوروزی هیات تحریریه لوموند دیپلماتیک فارسی: خوانندگان گرامی، دوستان عزیز فرا رسیدن نوروز ١٣٨٩ را به دوستان و بویژه خوانندگان تبریک می گوئیم و سالی خوش برای ملت ایران آرزو می کنیم. کشور ما سالی پر حادثه را از سرگذراند. همه چیز حاکی از آنست که دگرگونی های بنیادی سی سال گذشته آنچنان عمیقا جامعه ما را متحول ساخته که تغییرات اساسی در حکومت الزامی است. کشوری با یک میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی در سال همانطور اداره نمی شود که جامعه ای که سی سال پیش با ٦٠ درصد بیسواد در آن انقلاب ایران به وقوع پیوست. چارچوب پیشنهادی حکومت برای جامعه ایران تنگ شده است، مانند لباس کودکی که به زور برتن جوان بیست ساله ای کرده باشند، آستین ها کوتاه شده و درزها در حال شکافتن است. جنبش اجتماعی سال گذشته انعکاس تلاش برای عقب راندن محدودیت هائی بود که در گسست با آرمان های انقلاب، سطح کنونی فرهنگ جامعه و توقعات جوانان قرار دارد. سال گذشته همچنین برای جهان پر حادثه بود. قبل از همه به دلیل بحران اقتصادی. با دقتی گریزناپذیر، چون حرکت چرخ دنده های یک ساعت، بحران وام های مسکن (ساب پرایم) خود را به بانک ها و سپس اقتصاد واقعی تعمیم داد و اینک در حال تبدیل شدن به یک بحران پولی است. سلسله ناتمام بحران ها، منطق سرمایه داری وسازو کارهای درونی آنرا به چالش کشیده است. دیوار برلین نئولیبرالیسم حاکم برجهان فرومی ریزد و منظره ویرانگری سرمایه داری ای که از بند دولت- ملت ها رسته و جهانی شده، دیگر به سختی قابل دفاع است. در اروپا، جائی که در پشت شعارهای همبستگی بین خلق ها و بزرگداشت ارثیه روشنگری، کشورها در پیاده کردن رهنمودهای نئولیبرالی بر یکدیگر پیشی می گرفتند، یورو، این تنها دستاورد واقعی اتحادیه در خطر یورش صندوق های سوداگری بازار سرمایه قرار گرفته است. بدین ترتیب سرود مقدس همبستگی بین خلق ها فراموش می شود و جای خود را به تهدید کشورها به اخراج از منطقه یورو می دهد. بزودی سالگرد سومین سال آغاز بحرانی فرا می رسد که مدافعان نئولیبرالیسم حاکم طول عمر آن را یکسال نیز ارزیابی نمی کردند. بحران بر جای خود محکم ایستاده و با لبخند به تبلیغات نئولیبرالیسمی می نگرد که شاید دیگر چیزی از عمرش باقی نمانده باشد. (کل مطلب) با ۸۱ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش نظرات زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی از حاکمان جمهوری اسلامی خواسته است به مناسبت فصل بهار بازداشتشدگان رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری و زندانیان سیاسی را آزاد کنند، تا از این طریق رابطه میان ملت و حاکمیت «تا حدودی» بهبود یابد. زهرا رهنورد در نوشتاری که در پایگاه اینترنتی « کلمه» منتشر شده است، با بیان این که آزادی خواهی، دموکراسی طلبی و ترتیبات قانونی از مهمترین مطالبات جامعه ایران در صد سال گذشته بوده است، خواستار آزادی زندانیان سیاسی در فصل بهار شده است. به نوشته رییس پیشین دانشگاه الزهرا مقامهای جمهوری اسلامی در سال گذشته میتوانستند با آزاد کردن بازداشتشدگان رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری «در مناسبتهایی چون ماه رمضان، عید فطر، عید قربان، ایام محرم، دهه فجر و ۲۲ بهمن، روز ملی شدن نفت، عید نوروز، ۱۲ فروردین و سیزده بدر رابطه میان ملت و حاکمیت را تا حدودی بهبود بخشند.» وی با بیان این که «آزادی و شکوفایی، سر فصل تیتر بهار در طبیعت است»، افزوده است: « حاکمیت موجود ایران که مدعی اسلامگرایی است، میتوانست و همچنان میتواند این نظام هماهنگ را در هستی قرائت کند و آزادیهای بهارانه را به جامعه و ملت تقدیم کند.» به دنبال آغاز اعتراضها به نتایج انتخابات ریاست جمهورى خرداد ماه شمار زیادى از فعالان سیاسى و رسانهاى و مردم عادی بازداشت شدند که عده زیادى همچنان در زندان به سر مىبرند. در حالى که بازداشت چهرههاى سیاسى و نیز روزنامهنگاران و فعالان مدنى بازتاب گستردهاى در رسانههاى خبرى و سایتهاى اینترنتى داشته است، اطلاعات چندانى در باره هویت و سرنوشت افراد عادى که به اتهام حضور در راهپیمایىها دستگیر شدهاند، در دست نیست. زهرا رهنورد از این گروه از بازداشتشدگان رویدادهای پس از انتخابات با عنوان «زندانیان گمنام و بینام و نشان» نام برده و نوشته است: «آنها بدنه ملتند. آنها نه خاکریز اولند و نه سنگری که فتح آن موجب خوشحالی شده باشد و نه سنگری است که سیاسیون پشت آن پنهان شده باشند .» زهرا رهنورد افزوده است: «خواسته آنان تنها مشتی از خروارها مطالبات مردم است. آزادگانی که همچون ملت ایران خود بی کس و کارند و فقط خدا و آرزوهایشان را دارند ... به همین دلیل در زندان نگه داشتن آنها نمادی از زشتترین ظلمها ورنجی است که میتوان بر یک ملت روا داشت. آنها مادر دارند، فرزند دارند، همسر دارند، پدر دارند و خویشانی خوب که بیتاب رنجهایشان هستند.» در آستانه آغاز سال جدید خورشیدی نیز مهدى کروبى، یکی از رهبران جنبش سبز در ایران نسبت به سرنوشت بازداشتشدگان گمنام رویدادهاى پس از انتخابات ابراز نگرانى کرده بود. مقامهای جمهوری اسلامی تاکنون از اعلام شمار دقیق افراد عادی بازداشت شده و نیز مشخصات آنها خودداری کردهاند، هر چند گفته میشود، در جریان اعتراضها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران هزاران نفر توسط نیروهای امنیتی، شبهنظامیان بسیج و سپاه پاسداران بازداشت شدند که عدهای از آنها همچنان در زندان به سر میبرند. با ۸۰ امتیاز و ۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش نظرات خبرنگار آژانس ايران خبر- تهران: بنا به گزارشات دريافتي در تهران- سید خندان 3 کارمند از سه شرکت مختلف بدلیل اینکه حقوق آنها با تاخیر پرداخت میشد و خجالت زن و بچه را میکشیدند, در سید خندان جلفا کوی بلبل , پل سید خندان جنب ساختمان پزشکان و میدان کتابی نرسیده به جلفا دست به خود کشی زدند. این اتفاقات در 5 فروردین 89 دیگری در 9 فروردین و سومین ديروز 13 فروردین اتفاق افتاد. با ۷۹ امتیاز و ۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش نظرات آيا واقعاً وضعيت قطارهای مسافربری ايران همين است؟ اين تصويرها بيشتر يادآور فيلمهای جنگی و زمان رضا شاهِ، حالا ديگر بقول خود اين آقايان، خدابيامرز بود و بس... من نمی خواهم مقايسه کنم وضعيت خطوط ورجين و يورو استار و خطوط اروپائی و غيره را، و يا آن سالنهای شيک و قطارهای آرام و مطمئن و رنگارنگ که مردم ما به آسانی لياقت حتی بهتر از آنرا هم دارند، ولی واقعا اينها در اين سی سال چه کردند؟ اين که همان قطارها و ريلهای زمان آن پدر و پسر بيچاره بود که... با ۷۴ امتیاز و ۳۹ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش نظرات کلمه : شعار نویسی پس از انتخابات ریاست جمهوری در شهرهای بزرگ گسترش قابل توجهی پیدا کرد و محتوای آن از شعار نویسی خدماتی و تجاری به شعر نویسی سیاسی تغییر پیدا کرده است. به گزارش سایت جهان نیوز، شعار نویسی در سال گذشته رشد قابل توجهی نسبت به سالهای پیش از آن داشت، به طوری که یک مقام مسؤول در این رابطه رشد شعار نویسی در این ایام را بیش از ۱۰ برابر برآورد کرده است. قائم مقام زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه شعار نویسی در چند ماه اخیر رشد نامتعارف داشته و رفع آن به مشکلی برای همه مناطق تبدیل شده است گفت: بسیاری از همکاران ما در شهرداری موظف شده اند در خودرو هایشان اسپری های سفید رنگ داشته باشند تا در مسیر رفت و آمد از منزل به محل کار ،اگر با موردی مواجه شدند در جا به امحاء شعار ها اقدام کنند. به گفته وی حساسیت این نوشته ها بالا است و ما سعی می کنیم با از بین بردن آنها التهاب را کم کنیم. وی در گفتگو با ماهنامه مهر نو وابسته به بهزیستی گفت:پیش از انتخابات شعار نویسی یک دهم اوضاع موجود بود و گرایش های سیاسی و جناحی هم در آنها وجود نداشت و بیشتر شکل خدماتی داشت. با این حال طی یک و دو ماه گذشته تحرک وندال های سیاسی برای سیاه کردن دیوار خانه ها و اماکن عمومی به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است که در این راستا نقش پلیس در برخورد با "هنجار شکنان" و شهرداری در امحاء سیاهه ها قابل تقدیر است. با ۷۴ امتیاز و ۹ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش نظرات مقام های امنیتی در عراق می گویند مردان مسلحی که یونیفورم های ارتشی به تن داشتند، دست کم بیست و پنج نفر را در دهکده ای در حاشیه جنوبی بغداد به قتل رساندند. به گفته این مقام ها، مهاجمین در سحرگاه روز شنبه (چهاردهم فروردین، سوم آوریل) وارد چند خانه در روستای صوفیه شدند و بیست مرد و پنج زن را به ضرب گلوله کشتند. مقام های منطقه می گویند بسیاری از کسانی که کشته شده اند، از طرفداران شبه نظامیان محلی سنی مذهب بودند که سه سال قبل تصمیم گرفتند با شبکه القاعده وارد نبرد شوند. با ۷۴ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش نظرات هر 25 دقيقه يک نفر جان خود را در تصادفات جادهاي کشور از دست ميدهد و بر اساس برآورد اتحاديه اروپا هر تصادف فوتي بيش از 20 ميليارد ريال خسارت اقتصادي وارد ميکند.در زبان آسان مي چرخد و به راحتي مي گوييم 22 هزار كشته در سال، اما وقتي به عمق فاجعه پي ميبريم که مي بينيم، در خيلي از جنگهاي منطقه تعداد کشتهها کمتر از اين رقم بوده است و اين يعني اينکه ما در ايران با چيزي فراتر از يک جنگ تمام عيار روبهرو هستيم. اما نگاهي به تعداد کشته شدگان در برخي جنگها نکات جالب توجهتري را هم بيان ميکند، بهطوري که چندي پيش سازمان ملل متحد، آمار تلفات غير نظاميان افغان در سال 2008 را بيش از دو هزار و 118 نفر اعلام کرد. به اين ترتيب تعداد کشتهشدگان يک ساله افراد غيرنظامي در يک کشور جنگزده مثل افغانستان باز هم کمتر از تعداد کشتههاي مهرماه سال گذشته در تصادفات رانندگي است. تلخي اين ماجرا همين جا پايان نمييابد! زيرا بايد بگوييم، در گزارشي که وزارتخانههاي بهداشت، دفاع و کشور عراق منتشر کردهاند، تعداد تلفات غيرنظاميان عراقي در سپتامبر گذشته 884 نفر بوده است و در ماه اوت 2009 هم که يکي از خونينترين ماهها در چند سال گذشته اعلام شده است، تعداد تلفات غيرنظاميان 1559 نفر يعني كمتر از كشتهشدگان يك ماه تصادفات ايران گزارش شده است. تاسفبرانگيزتر آنجااست كه در جنگ غزه كه در رابطه با جنايات رژيم صهيونيستي در آن، خبرها و تصاوير مختلفي منتشر شد، 1387 فلسطيني كشته شدند و اين رقم نيز تقريبا به اندازه نيمي از كشتهشدگان يك ماه حوادث رانندگي در كشور مااست. با ۷۳ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش نظرات آيت الله موسوی تبریزی در مصاحبه ای در روز سالگرد همه پرسی جمهوری اسلامی با انتقاد از کسانی که حمايت آيـت الله خمينی از جمهوريت را راهی برای جلوگیری از بهانههای مخالفان جمهوری اسلامی توصيف می کنند، گفت «امام(ره) واقعا جمهوریت را میخواست و واقعاً میخواست که مردم حاکم واقعی جامعه باشند.» دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم همچنين در مورد رفراندوم متذکر شد که «شاید حتی اگر امروز هم امام(ره) زنده بود و عدهای هم میگفتند که با توجه به رویش نسلهای جدید پس از انقلاب، شک داریم که اکثریت ولایت فقیه را می خواهند یا نه؟ و ما میخواهیم بدانیم رأی مردم درحال حاضر چیست؟، حتما امام(ره) با یک رفراندوم دیگر موافقت میکرد؛ کما اینکه امام خمینی(ره) در ۱۲ بهمن ۵۷ در بهشت زهرا فرمودند: ۴۰ یا ۵۰ سال پیش اگر هم اجداد ما به یک چیزی رأی دادند، الان باید نسلی که عوض شده و جدید است رأی دهند.» آيت الله موسوی تبریزی در ادامه خاطر نشان کرد که «هيچ اشکالی هم ندارد که دوباره رفراندوم برگزار شود و مردم آن چیزی را که میخواهند دوباره ابراز کنند؛ مثل اینکه ما قانون اساسی را دوبار به رفراندوم گذاشتیم، و دومین بارِ آن مربوط به اصلاح قانون اساسی در سال ۶۸ بود، که وقتی به رأی گذاشته شد رأی خوبی آورد.» ... با ۷۳ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش نظرات پارلماننیوز: از صبح امروز رئیس دولت اصلاحات در دفتر خود میزبان صدها نفر از اصلاحطلبان بوده است كه برای تبریك عید به دیدار او آمدهاند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فراكسیون خط امام(ره)مجلس«پارلماننیوز»، طبق سنت هرساله، امروز حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی 14 فروردین ماه میزبان صدها نفر از مشتاقانی است كه برای تبریك عید به دفتر او آمدهاند. در این دیدار كه از ساعت 10 صبح آغاز شده است صف طولانی از بازدیدكنندگان در دفتر رئیس دولت اصلاحات تشكیل شده است و چهرههای اصلاحطلبان، اعضای احزاب اصلاحطلب، روحانیون، روزنامهنگاران، دانشجویان، هنرمندان، اساتید دانشگاه و ....در این دید و بازدید نوروزی حضور یافتهاند. گفتنی است، هفتم فرودین ماه نیز خاتمی میزبان گروه دیگری از اصلاحطلبان بود كه برای تبریك عید به دفتر او آمده بودند. یادآور میشود، یكی از سایتهای دولتی در خبری مدعی شده كه اكنون سیدمحمد خاتمی كه بر اساس گزارش دروغین یكی از خبرگزاریهای حامی دولت ممنوعالخروج است، به خارج سفر كرده است و مشخص نیست چه زمانی به ایران باز میگردد! تاریخ انتشار: ١٤ فروردين ١٣٨٩ ساعت: ١٢:١١ کد خبر: ٩٨٢٥ با ۷۲ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش نظرات جرس: از صبح امروز رئیس دولت اصلاحات در دفتر خود میزبان صدها نفر از اصلاحطلبان بوده است که برای تبریک عید به دیدار او آمدهاند. به گزارش «پارلماننیوز»، طبق سنت هرساله، امروز حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی ۱۴ فروردین ماه میزبان صدها نفر از مشتاقانی است که برای تبریک عید به دفتر او آمدهاند. در این دیدار که از ساعت ۱۰ صبح آغاز شده است صف طولانی از بازدیدکنندگان در دفتر رئیس دولت اصلاحات تشکیل شده است و چهرههای اصلاحطلبان، اعضای احزاب اصلاحطلب، روحانیون، روزنامهنگاران، دانشجویان، هنرمندان، اساتید دانشگاه و ….در این دید و بازدید نوروزی حضور یافتهاند. در همین حال خبرآنلاین گزارش داد ، در مقابل دفتر خاتمی و در میان اتومبیل های میهمانان رئیس بنیاد باران خودروهایی با پلاک دولتی نیز پارک شده بود. گفتنی است، هفتم فرودین ماه نیز خاتمی میزبان گروه دیگری از اصلاحطلبان بود که برای تبریک عید به دفتر او آمده بودند. با ۷۲ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش نظرات وزیر کار و امور اجتماعی دولت دهم در گفت وگو با ایلنا از رقم خط فقر در ایران ابراز بیاطلاعی کرد، اما وی از شکوفایی اقتصادی به عنوان یکی از ابزارهای برون رفت از وضیعت فعلی و بهبود وضیعت معیشت کارگران یاد کرد. به گفته عبدالرضا شيخالاسلامي، اگر بنگاهها بتوانند پايدار بمانند و سودآوري و بازار كار خوبي داشته باشند وچرخهاي صنعت كشورهمچنان درحال چرخش باشد، كارگران ميتوانند به فعاليت مشغول بوده و يك معاش و زندگي آبرومندانه برای خانواده خود ترتیب بدهند. این درحالیست که در سال ۸۸ در کنار مشکلات مالی کارگران، تعطیلی کارخانهها بهدلیل بحران مالی و رکود تولید داخلی و بهدنبال آن بیکاری کارگران، معضلی بر مشکلات این قشر ضعیف جامعه افزوده است. نماینده کارگران کشور در شورای عالی کار معتقداست، درشرایط کنونی امکان افزایش دستمزد کارگران وجود دارد و شرکای اجتماعی (نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان) موظف هستند برای افزایش قدرت خرید و تامین حداقل معیشت کارگران براساس نرخ تورم برنامهریزی کنند. رقمهای حداقل دستمزد و خط فقر درایران اختلاف زیادی با یکدیگر دارند و نشاندهنده وضعیت سخت اقتصادی و معیشت کارگران در ایران است. براساس آمارموجود و نرخ تورم در کشور کارگران در زیر خط فقر به سر میبرند. با ۶۸ امتیاز و ۱۰ نظر اقتصاد فرستاده شده در بخش نظرات احمد الطیب شیخ الازهر تاکید کرد بر اساس رویه موجود در این مرکز علمی مهم در جهان اسلام برای تقریب بین شیعیان واهل سنت تلاش خواهد کرد و اعلام کرد الازهر از پذیرش دانشجویان ایرانی استقبال می کند. شیخ احمد الطیب که اخیرا پس از فوت شیخ محمد سید طنطاوی به ریاست الازهر تعیین شده است در گفتگو با داوود الشریان روزنامه نگار برجسته سعودی در برنامه " واجه الصحافه ( رو در رو با مطبوعات) که امشب جمعه 2 – 4 – 2010 از العربیه پخش خواهد شد ماموریت الازهر را تقریب بین مذاهب اسلامی از جمله بین شیعیان و اهل سنت اعلام کرد. او تاکید کرد با فعالیت های تبشیری و تبلیغ تشیع در کشورهای سنی مذهب مخالف است اما بر تلاش برای تقریب بین شیعیان و اهل سنت تاکید کرد. در برنامه " واجه الصحافه " هر هفته چندتن از روزنامه نگاران با مدیریت الشریان با مقامات سیاسی ، دینی و اجتماعی در جهان عرب دیدار می کنند و سوالات صریحی را درگفتگو مطرح می کنند. با ۶۷ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش نظرات از صبح امروز رئیس دولت اصلاحات در دفتر خود میزبان صدها نفر از اصلاحطلبان بوده است که برای تبریک عید به دیدار او آمدهاند. به گزارش «پارلماننیوز»، طبق سنت هرساله، امروز سیدمحمد خاتمی ۱۴ فروردین ماه میزبان صدها نفر از مشتاقانی است که برای تبریک عید به دفتر او آمدهاند. در این دیدار که از ساعت ۱۰ صبح آغاز شده است صف طولانی از بازدیدکنندگان در دفتر رئیس دولت اصلاحات تشکیل شده است و چهرههای اصلاحطلبان، اعضای احزاب اصلاحطلب، روحانیون، روزنامهنگاران، دانشجویان، هنرمندان، اساتید دانشگاه و ….در این دید و بازدید نوروزی حضور یافتهاند. گفتنی است، هفتم فرودین ماه نیز خاتمی میزبان گروه دیگری از اصلاحطلبان بود که برای تبریک عید به دفتر او آمده بودند. یادآور میشود، یکی از سایتهای دولتی در خبری مدعی شده که اکنون سیدمحمد خاتمی که بر اساس گزارش دروغین یکی از خبرگزاریهای حامی دولت ممنوعالخروج است، به خارج سفر کرده است و مشخص نیست چه زمانی به ایران باز میگردد! با ۶۶ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش نظرات چلسی در هفته سی و سوم لیگ برتر انگلیس با گل های جو کول در نیمه اول و دروگبا در نیمه دوم در مقابل تک ماچدا توانست تیم منچستر یونایتد را شکست داده و مسیر خود را برای قهرمانی کاملا هموار سازد.هم اکنون چلسی با 74 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تیم منچستر یونایتد با 72 امتیاز تیم دوم جدول میباشد. با ۶۵ امتیاز و ۱۷۹ نظر ورزش فرستاده شده در بخش نظرات | |
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر