جرس: در حالیکه بحث پیرامون ابعادِ پروندۀ فساد مالی، اختلاس و تخلفاتِ گستردۀ محمدرضا رحیمی، معاون اول و سخنگوی دولت محمود احمدی نژاد، طی روزهای اخیر وارد مراحلی جدی شده بود، پیگیری این پرونده با حکم حکومتی رهبر جمهوری اسلامی موقتا متوقف شد. .... احمدی نژاد در همین جلسه مشخصا از رهبر جمهوری اسلامی "خواستار توقف رسیدگی به جرائم مالی و اتهاماتی مبنی بر فسادِ اقتصادیِ رحیمی (معاون اول و سخنگوی خود) می شود و با این استدلال که باز کردن این پرونده، کل انتخابات را زیر سوال می برد و با زیر سوال رفتن انتخابات نیز، نظام زیر سوال خواهد رفت، وی را مجاب به صدور دستور توقفِ این مسئله می کند. با ۲۳۶ امتیاز و ۲۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش نظرات در حالیکه بحث پیرامون ابعادِ پروندۀ فساد مالی، اختلاس و تخلفاتِ گستردۀ محمدرضا رحیمی، معاون اول و سخنگوی دولت کودتای محمود احمدی نژاد، طی روزهای اخیر وارد مراحلی جدی شده بود، پیگیری این پرونده با دستور علی خامنه ای متوقف شد. حمایت های علنی و تمام عیار رهبر جمهوری اسلامی از کودتاگران پیش از این نیز منجر به پنهان کاری تخلفات گسترده احمدی نژاد شده بود. این در حالی است که رهبر همواره مدعی مخالفت با فساد بوده است. طی شش هفته ای که گذشت، ابتدائا رئیس قوه قضائیه و سپس چند تن از نمایندگانِ اصولگرای مجلس همچون احمد توکلی، الیاس نادران و علی مطهری، ضمن مطرح کردنِ "کشف و شناسائی باند بزرگ مفاسد اقتصادی" و "شبکه های فساد مالی و اختلاس و زدوبند"، طبق اسناد و شواهدی معاون اول دولت کودتا را از متهمین رده اول و سردستۀ این شبکه های فساد معرفی نموده و از عدم برخورد قضائی با وی، ابراز ناخرسندی کرده بودند. پیش تر از آن نیز، مدارك تحصیلی جعلی و عملكرد رحیمی در زمان ریاست بر دیوان محاسبات، مورد پرسش و موأخذه قرار گرفته بود که با حملاتِ مقاماتِ دولت به پرسش کنندگان و منتقدین روبرو شده بود.همزمان با اظهاراتِ الیاس نادران در صحن علنی مجلس، قوه قضائیه خطاب به دولت، از گردش مشکوک ۳۵ میلیارد تومان در نزد برخی از منصوبین و منسوبین احمدی نژاد جویا می شود که احمدی نژاد به وی پاسخ می دهد "من متوجه شده ام که مبالغی پول توسط دوستان مصرف می شود؛ اما حاضرم شهادت بدهم که منسوبین من کلیه این مبالغ را در انتخابات مصرف کردند و به هیچ عنوان در امور شخصی و خانوادگی هزینه نکرده اند."پیگیری های قوه قضائیه مشخص کرد که از مبلغ یادشده، هجده میلیارد تومان در اختیار اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی نژاد، ده میلیارد تومان در اختیار پسر احمدی نژاد و هفت میلیارد تومان در اختیار محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس دولت قرار گرفته بود. "از نکات مهم و قابل ذکر اینکه "مبالغ فوق، پورسانت پنج درصدیِ یک وامِ هفتصد میلیارد تومانی بوده است که توسط این افراد و از طریقِ سیستم بانکی کشور، در اختیار یکی از دوستانشان قرار گرفته بود.""زمانی که مشخص شد بریز و بپاشهای انتخاباتی احمدی نژاد در روستاها و شهرهای کوچک و بزرگ چگونه فراهم شده و اعتراض موسوی و کروبی به زمینه سازی دولت برای خریدن آراء مردم، توسط قوه قضائیه اثبات شد، احمدی نژاد نزد حامی اصلی خود یعنی خامنه ای رفته و تایید می کند که "مبالغ یادشده تنها در راه انتخابات هزینه شده و هرگز به هیچ مصرف دیگری (شخصی یا خانوادگی) نرسیده است." احمدی نژاد در همین جلسه مشخصا از خامنه ای "خواستار توقف رسیدگی به جرائم مالی و اتهاماتی مبنی بر فسادِ اقتصادیِ رحیمی (معاون اول و سخنگوی خود) می شود و با این استدلال که باز کردن این پرونده، کل انتخابات را زیر سوال می برد و با زیر سوال رفتن انتخابات نیز، نظام زیر سوال خواهد رفت، و ظاهرا رهبر نیز با این جریان همراه می شود و دستور مسکوت ماندن موضوع را می دهد و از سوی دفتر رهبری به قوای قضائیه و مقننه تفهیم می شود که "رسیدگی پرونده رحیمی متوقف شود" و الیاس نادران نیز که طی هفته های اخیر، به اسناد و مدارک و شواهدِ خاصی اشاره می کرد، بعد از صدور حکم ولائی، بطور تلویحی کوتاه آمد و گفت "البته ما دنبال شکایت خود هستیم ولی مصلحت نظام از هر چیزی بالاتر است." لازم به ذکر است در صورت پافشاری در تعقیبِ پروندۀ فسادِ رحیمی، تمام انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۸۸ زیر سوال می رفت و این بر خلافِ خواستۀ اصولگرایانی چون نادران، مطهری و توکلی است که با وجود مخالفت های مکرر با سیاست های احمدی نژاد در کل شریک جرم نظام کودتا محسوب می شوند... با ۱۹۵ امتیاز و ۱۹ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش نظرات روز شنبه هفته جاری مورخ 21/1/89 ، دبیری مدیر مدرسه نمونه نورالهدی بندرعباس بدون هیچ مقدمه و زمینه ای با جمع کردن دانش آموزان مدرسه از آنان خواست تا ارتباط خود را با آتنا بهمنی، دختر نوجوان سما بهمنی فعال حقوق بشر دربند قطع کنند.هرانا: مدیر مدرسه ضمن اتهام زنی به خانواده بهمنی و شخص سما بهمنی به پروپاگاندا برای علیه این خانواده و خاصه خانم سما بهمنی پرداخت.در تماس اعتراضی خانواده بهمنی با مدیر مدرسه و تاکید بر لزوم توضیح وی در این باب، مدیریت مدرسه راهنمایی نورالهدی این موضوع را به خواست مسولان بالاتر عنوان داشته و ذکر نمودند که با پا در میانی وی تنها به آتنا بهمنی این اجازه داده شده که بیاید و بدون شرکت در کلاسها امتحان پایان سال خود را بدهد و بعد از آن نیز از این مدرسه علیرغم اینکه دانش آموز نمونه سه ساله اخیر بوده اخراج می شود. مدیریت مدرسه راهنمایی دلایل اقدامات غیر اخلاقی و غیرانسانی خود را بدون هیج وجه قانونی به فعالیت های انسانی خانم سما بهمنی و دستور از بالا مرتبط کرده است. این در حالی است که دختر خانم بهمنی که کمتر از ۱۴ سال سن دارد اساسا نقشی در این میان عهده دار نبوده است و این موضوع که برای افزایش فشار بر این فعال حقوق بشر با تحت فشار گذاشتن دختر نوجوان ایشان صورت گیرد امری است به دور از هرگونه اصول حقوقی، انسانی و اخلاقی. شایان ذکر است سما بهمنی، فعال حقوق بشر در پی عزیمت به شهر مهاباد برای پیگیری امور شخصی خود در مسیر برگشت در تاریخ 13 بهمن ماه سال گذشته در تاکسی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و 9 فروردین ماه سال جاری در یک دادگاه غیرقانونی به ریاست قاضی خدادادی، به اتهام عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به شش ماه حبس تعزیری و همینطور فعالیت تبلیغی علیه نظام نیز به شش ماه حبس تعزیری، جمعاْ یک سال زندان محکوم شده است. سما بهمني اهل بندرعباس، پیش تر در مردادماه سال 87 به علت تلاش براي تهيه گزارشاتي از نقض حقوق بشر در منطقه کردستان و هم چنين حمايت از فرزاد کمانگر به همراه همسر خود بازداشت و توسط دادگاه انقلاب شهر سنندج به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به سه سال حبس تعلیقی محکوم شده بود، در حکم عجیب صادره، وی از تردد در مناطق کردنشین و ارتباط با افراد دارای سابقه بازداشت سیاسی منع شده بود. با ۱۸۰ امتیاز و ۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش نظرات تصویری از بسیجی دهن گشاد معروف در نماز جمعه امروز با ۱۷۲ امتیاز و ۲۸ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش نظرات هرانا - صدور حكم جلب مهدي هاشمي و قطعي شدن دستگيري وي خبري بود كه در جلسه مشترك رئيس قوه قضائيه و اعضاي كميسون قضايي مجلس اعلام شده است. به گزارش فارس، صدور حكم جلب مهدي هاشمي از جمله مطالبي است كه در جلسه مشترك آيتالله صادق لاريجاني رئيس قوه قضائيه و جمعي از نمايندگان از جمله اعضاي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس اعلام شد. بر پايه اين گزارش در اين جلسه مشترك تصريح شد كه در صورت ورود مهدي هاشمي به كشور وي بر اساس اين حكم دستگير خواهد شد. در اين جلسه درباره احتمال عدم مراجعت مهدي هاشمي به كشور و راههاي قانوني دستگيري وي مطالبي عنوان شده است. مهدي هاشمي رفسنجاني بعد از اغتشاشات انتخابات 22 خرداد و اقوال گوناگون درباره مشاركت وي در اين حوادث، در اوايل شهريورماه سال جاري كشور را به مقصد لندن ترك كرد. قرار است مهدي هاشمي در دادگاه به اتهامات خود در اين باره پاسخ دهد با ۱۵۹ امتیاز و ۳۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش نظرات موسوی به عنوان نفر اول لیست 100 نفری تاثیر گذارترین افراد انتخاب شد ولی رای گیری برای مشخص شدن جایگاه مابقی صد نفر تا پنجشنبه ادامه داره. با ۱۳۶ امتیاز و ۱۰۷ نظر سیاست فرستاده شده در بخش نظرات به راستي کدام معنا همه ما را گرد هم آورد و ترس را از وجودمان زدود و با شادي فرياد زديم : " ما همه با هم هستيم " کدام اتفاق ميمون بود که پرچمي ساخت و همه ما را به هم پيوند داد و جهاني را مبهوت قدرت انديشه ژرف ايراني جماعت نمود ؟ قدري به عقب بازگشتم و تاملي و بحثي و جدلي و در نهايت ، باوري يافتم که به محک نقد مخاطبان فرهيخته ميگذارم : به اين واقعيت ساده رسيدم که آنچه ما را گرد هم آورد ، همان تقلب بزرگ بود و توهين به راي و نظر ملت . اما آنچه همه طيفهاي اجتماعي و سياسي را به اشتراک رساند ، کانديدايي خاص نبود . نفس انتخابات بود . جسارت حکومت بود بر مشروعيت دادن به خود از طريق صندوق راي . توهين به شخص نبود . دور کردن فرد خاصي از منصب مديريت نبود . آنچه مردم از آن برآشفتند ، توهيني بود که به نفس جمهوري شد . به صندوق راي آزاد . سخن به درازا خواهد رفت شرح اين ماجرا که پس از مدتي ، خواسته ها ريز تر شد اما اصل اين مقال بر محور همان محوريتي است که همه را گرد آورد . صندوق راي آزاد . آري همه ما ، همه ما ، خواست مشترکي داريم و آن آزادي در انتخاب است . بياييم بر همين مرکزيت باز شروع کنيم و 22 خرداد را که ياد آور توهين به همين خواسته ما است ، بدل کنيم به روزي ملي . روزي که همه شعارهاي ديگر را ، مرگ بر ها و درود بر ها را کنار بگذاريم و يک فرياد مشترک سر دهيم . رفراندم . با ۱۳۴ امتیاز و ۵۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش نظرات نمی دانم آخرین خبری که در مورد قاضی کهریزک لینک دادیم کی بود؟ حتمابایداز یک منبع رسمی خبری بیرون بیاد تا در بالاترین چپ و راست لینک براش بفرستیم؟ به خاطر سهراب اعرابی و محسن روح الامینی و...لا اقل ما نباید بگذاریم اسم مرتضوی فراموش شه. کسی خبر داره نامه ای که کمیته تحقیق مجلس در مورد این بابا صادر کرد به کجا انجامید؟ با ۱۲۶ امتیاز و ۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش نظرات ضمن احترام به کشته شدگان جنگ ، سوالی که ذهن مرا سالها آزار می دهد این است : آیا نمی شد حسین فهمیده ، فقط نارنجک ها را به زیر تانک پرتاب کند و خودش همراه نارنجک ها به زیر تانک نرود؟! / از آن گذشته، تا جایی که من می دانم نارنجک برای کشتن آدم ها طراحی شده و محفظه آن به صدها تکه بعد از انفجار تقسیم می شود، این نوع اسلحه بعید است که بر روی بدنه تانک کارگر شود با ۱۰۲ امتیاز و ۸۰ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش نظرات «دستگاه قضائی ایران برای مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت ایران، حکم جلب صادر کرد.» به نوشته خبرگزاری «فارس»، این خبر در جلسه مشترک صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه و اعضای کمیسیون قضائی مجلس اعلام شد. این جلسه پیرامون احتمال عدم مراجعت مهدی هاشمی به کشور و راههای قانونی دستگیری وی تشکیل شده بود. بر اساس این حکم، مهدی هاشمی که هم اکنون در خارج از ایران به سر میبرد، در صورت ورود به کشور، دستگیر خواهد شد. مهدی هاشمی، در انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ از حامیان میرحسین موسوی بود و در دانشگاه آزاد هم ستادی را برای کنترل سلامت انتخابات ایجاد کرده بود. از سوی ديگر عباس جعفری دولتآبادی، دادستان تهران در گفتوگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، درباره آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی گفت: گزارشهایی مبنی بر احتمال ورود مهدی هاشمی به ایران در روزهای تعطیلات نوروز منتشر شده بود و بر این اساس به مامورین مستقر در فرودگاه کیش و تهران اعلام شده بود که در صورت ورود مهدی هاشمی به ایران، به دادسرای تهران معرفی شود. با ۹۷ امتیاز و ۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش نظرات پیش به سوی یک کار فرهنگی : با حضور سبز در نمایشگاه کتاب فرهنگ سبز بودن را گسترش دهیم.نباید این فرصت ها را از دست داد.جنبش سبز پیروز است با ۹۱ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش نظرات وقتی در پیش ما بودند،میگفتیم اگر کسی زندانی شود،هیچ وقت فراموشش نمیکنیم.میگفتیم زندانیان سیاسی همواره در قلب ما جا دارند.اما چند وقتی است که مسایل بی اهمیت تمام فکرمان را پر کرده اند و زندانیان گمنام سیاسی را فراموش کرده ایم.زندانیانی که در سخت ترین شرایط و بدترین زندانها نگهداری میشوند.کوهیار عزیز،فرزاد بزرگوار و دیگر اعضای زندانی بالاترین،بدانید که هنوز هم عده ای وجود دارند که سر قول خود ایستاده اند.کسانی که تا آزادی کامل زندانیان سیاسی و آزادی کشور دست از مبارزه برنمیدارند و در حین مبارزه هیچگاه زحمات و سختی هایی را که متحمل شدید را فراموش نمیکنند.بدانید که شما قهرمانان ما هستید . با ۸۵ امتیاز و ۲۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش نظرات در ششمين دوره مسابقه بينالمللی بهترين وبلاگهای دويچهوله جايزه ويژه آزادی بيان گزارشگران بدون مرز به وبلاگ "ما روزنامه نگاريم" ژيلا بنیيعقوب وبلاگ نويس، روزنامه نگار و مدافع حقوق زنان اهدا شد. با ۸۰ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش نظرات صادق محصولی، وزیر رفاه دولت کودتا، همان کسی که در زمان استانداری محمود احمدی نژاد در اردبیل توانست در معامله ی سوآپ نفتی پول هنگفتی به جیب زده و یک شبه در قامت یک میلیاردر ظاهر شود، همان که با شهید باکری آن کرد که دشمن نکرد، همان شریک دزد رای های من و تو در کودتای ننگین بیست و دوم خرداد در وزارت کشور، در آخرین اظهارنظر خود گفته است که «مهدکودکها بايد به گونهای کار کنند که کودکان در سن ۱۳ سالگی يک شهيد فهميده باشند» و «اگر ضوابط اسلامی رعايت نشود با مهدکودکها برخورد جدی میشود». آری، گویی این بار نوبت به دزدی اندیشه رسیده است، دزدی اندیشه از زمان کودکی، از زمان پاکی، از دوره ای که به گفته روانشناسان، تاثیر تمام گفته ها و آموزش ها در طول آن، برای تمام زندگی یک فرد باقی خواهد ماند. یک جنایت به تمام معنا، جنایت در حق یک نسل و زندگی آن نسل. کودکان هیچگاه نباید شهید فهمیده شوند، کودکان باید کودک باشند، بازی کنند و شاد باشند. دیگر نباید فاجعه ای چون شهید فهمیده و شهید فهمیده ها تکرار شود، نباید با یک آرمان القا شده در ذهن کودک یا نوجوانی که هنوز زندگی را نچشیده و درک نکرده، غنچه های این مملکت را پرپر و ذهن ها و زندگی هایشان را تباه کرد. دیگر دوره ی جنایت و گریستن سلاخ ها گذشته است. انقلاب فرهنگی دوم را کلید زده و بدان راضی نیستند، می خواهند ذهن ساده ی کودکان وطن را هم با خون رنگ کنند. اما گرگ های این مرز و بوم خوب بدانند که «گرچه مردان قبیله، همگی کشته شدند، توی گهواره چوبی ، پسری هست هنوز» با ۷۹ امتیاز و ۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش نظرات نمایشگاه کتاب طبق روال معمول خود پذیرای حضور انبوه مردم از نقاط مختلف کشور است.حضور دانشجویان و قشر جوان در این نمایشگاه بعنوان شاخص ترین گروه قابل توجه است.از این رو آنانیکه در نمایشگاه مطبوعات سال پیش سبزی خود را نمایان ساختند اینبار نیز می توانند در نمایشگاه کتاب چنین کنند.ضمنا می توان از شیخ شجاع و میرحسین عزیز نیز برای این حضور دعوت نمود .روزهای 15 تا 25 اردیبهشت فرصتی مناسب برای سبز شدن دگر باره با ۷۷ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش نظرات درست در روزی که توسط یکی از دوستان عزیزم برای عضویت در سایت بالاترین دعوتنامه دریافت کردم، در آزادترین کشور جهان!!! وبلاگم با نام "این حرفها" توسط کودتاچیان فیلتر شد. ناراحت نیستم چون می دانم برای آزادی و البته عدالت باید همه مان به سهم خود هزینه بدهیم. زندان رفتن من و حضور ۴۶ روزه ام در سلولهای انفرادی و تهدید و اجبار برای حذف مطالبی از وبلاگم که افشاگر کودتا و کودتاچیان بود و در آخر هم فیلتر شدن وبلاگم کمترین هزینه ای است که هر ایرانی می تواند برای تحقق چشم انداز روشن برای میهنش بپردازد. هزینه امثال من در برابر خون به ناحق ریخته جوانان میهنم و رنج و درد خانواده های داغدار، قطره ای است در برابر اقیانوس بی کران عظمت،صبر و آزادگی این عزیزان. آمدم با همان تعهد پیشین به ملت و میهنم با کوله باری از درس آزادگی و شرف که از جوانان دیروز چون همت و باکری و جوانان امروز چون سهراب و ندا و اشکان و محسن آموخته ام. با ۷۶ امتیاز و ۱۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش نظرات مكان بخشهاي مختلف بيست و سومين نمايشگاه بينالمللي كتاب تهران در محوطه مصلاي امام خميني(ره) مشخص شد. مدير روابط عمومي بيست و سومين نمايشگاه بينالمللي كتاب تهران، در گفت و گو با خبرگزاري فارس، گفت: در نمايشگاه كتاب امسال ناشران عمومي مانند سالهاي قبل در شبستان مصلا به عرضه كتاب ميپردازند. نمايش كتابهاي خارجي يارانهاي در طبقه دوم شبستان بال مياني است و سراي اهل قلم نيز مانند قبل در طبقه دوم شبستان بال شرقي قرار دارد. كتابهاي خارجي بخش ريالي (عربي و لاتين) در ضلع جنوب غربي مصلا عرضه ميشوند و علاقهمندان براي دسترسي به اين بخش بهتر است از درب خيابان شهيد بهشتي به مصلا وارد شوند. بخش كتابهاي كودك و نوجوان، كتابهاي آموزشي و كتابهاي دانشگاهي نيز در ضلع شمالي مصلا واقع شدهاند و بازديدكنندگان براي دسترسي به اين بخشها بهتر از از درب بزرگراه رسالت وارد محوطه مصلا شوند. زير زمين شبستان نيز به فعاليتهاي جنبي و كارنامه نشر اختصاص دارد. بانك نمايشگاه نيز در جاي سابق واقع است. روابط عمومي، ستاد اجرايي و مديريت هم مانند سالهاي گذشته هستند و تغييري در مكان آنها رخ نداده است. با ۷۴ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش نظرات در حکومت و نظامی که تیرخلاصزنندگان «رئیسجمهور» میشوند و چماقداران «فیلمساز» باید دارندهی «شیرطلا» در زندان باشد. جعفر پناهی در زندان است. هنر آزادترین و متعالیترین وجه انسانی انسان است و در سرزمینی که هنرمندان در زندان هستند متعالیترین بخش انسانی انسان در زندان است. جرم «پناهی» چیست؟ هنر را به لقمهی نانِ آغشته به خون مردمان نفروختن؟ دریوزگی بوزینگان را نکردند و «موش» را «شیر» و «خر» را «رهبر فرزانه» نخواندن؟ جرم پناهی چیست؟ وجدان بیدار زمان خود بودن و به دیدار رهبر سفلگان و قاتلان نرفتن و دست آقا نبوسیدن و عشوههای شتری برایش نیامدن؟ جعفر پناهی در حال ساختن بهترین اثرش در زندان است. راستش را بخواهید چه خوب است که «پناهی» در زندان است تا پناهی باشد زندانیان را. چه خوب است هنرمند برجستهیی مانند پناهی از نزدیک زندان را تجربه میکند تا لحظه لحظهاش را پلان به پلان در خاطر سپارد و ساعت به ساعتش را سکانس به سکانس کنار هم چیند و پردههای پیدرپی بپردازد تا این روزهای تلخِ این سلولهای تاریک را روزی روی پردههای روشن سینما در سراسر جهان به نمایش گذارد تا به حافظهی تاریخی مردم ایران و جهان تبدیل شود تا دیگر هرگز به هیچ بها و بهانهیی دیکتاتوری و استبداد و به زنجیرکشیدنِ هنر و هنرمندان در مخیلهی هیچ کس و ناکس نگنجد. امید آن که «عباس کیارستمی» نخل طلای سبزش را به پای این شیر طلایی در زنجیر اندازد تا به جهانیان بیاموزد که هنر بیپناه نمیماند و «پناهی» تنها نیست. از جا برخیزیم سر تعظیم فرود آوریم در پیشگاه این هنرمند بزرگ و برجسته که با تک تک سلولهایش فیلم بزرگ آزادی را میسازد. طلا طلاست و شیر شیرست چه در بند چه بر سکوی افتخار چه در «اوین» چه در «کن»! با ۷۴ امتیاز و ۳ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش نظرات انقلاب راستين (و نه جابجايی پادشاهان يا پيرايش سادهی نهادهای سياسی)، آری انقلاب راستين بهترين آدمها را بر تخت نمینشاند. انقلابِ خشن نخست به چنگ خشكمُخان كوتهانديش و دورويان خودكامه میافتد. سپس ورشكستگان انديشهورز و گزافهگوی روزگار از راه میرسند. اينان همان راهبران و سركردگاناند. میبينی كه من از هرزگان هميشگی سخنی نگفتهام. چه بسا نيروهای موشكاف، دادگر، درستكار، مهربان، بیدريغ، از خود گذشته و هوشمند جنبشی را بيآغازند اما جنبش از كنار آنان گذر خواهد كرد. آنان قربانيان انقلاباند – قربانيان بيزاری و سرخوردگی و پشيمانی. اميدها به شيوهای غريب بر باد میرود و از آرمانها جز پوستهای دروغين بر جای نمیماند – پيروزی انقلاب همين است. در هر انقلاب هستند دلهايی كه از چنين پيروزیهايی شكسته میشوند. ديگر اما بس است. منظورم اين است كه من نمیخواهم قربانی باشم... با ۷۳ امتیاز و ۲۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش نظرات آگاه باشيد ما سبز انديشان محبوس در زندان اوين ، در اعتراض به اين رفتارهای غير قانونی ، غير شرعی و غير انسانی حاکميت در جريان دستگيری ها، بازداشتها و محاکمه ها و اکنون نگهداری فرزندانتان در وضعيت معيشتی ، بهداشتی ، رفاهی و تفريحی که گاه بسيار نازلتر از وضعيت مشابه برای محکومان عادی و حتی جنايتکاران ، قاچاقچيان و… است از ابتدای ارديبهشت ماه ۱۳۸۹ روزه سياسی و شرعی خود را بصورت گسترده و زمان بندی شده آغاز خواهيم کردو در صورت عدم رسيدگی به مطالبات خود و در خواست های زير اقدامهای خويش را در خرداد ماه بسط و گسترش خواهيم داد.... با ۷۲ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش نظرات مجتبی لطفی، روزنامه نگار و مسئول واحد اطلاع رسانی دفتر مرحوم آیت الله العظمی منتظری، مجددا بازداشت و به زندان لنگرود قم منتقل شد. بنا به گزارش منابع آگاه، مجتبی لطفی كه جانباز شیمیایی می باشد، چند ماه قبل به دلیل مشكلات تنفسی كه در بند عمومی ویژه روحانیت در زندان لنگرود قم برای وی به وجود آمده بود، به سیستم زندان باز منتقل شد که شامگاهِ هر روز می توانست تا صبح زودِ روز بعد، بیرونِ زندان باشد. این گزارش خاطرنشان ساخت هفته گذشته، پس از مراجعت وی به زندانِ ، مسئولین زندان از بازگشت او جلوگیری كرده و به وی ابلاغ گردید كه دیگر زندان باز شامل وی نمی شود و در نتیجه به سلول های بند ویژه روحانیت منتقل شد. گزارش های رسیده به جرس خاطرنشان می کند "آگاهان علت این امر را ادامه حضور وی در دفتر آیت الله منتظری می دانند؛ چرا که پیش از این اقدام جدید زندان قم، مسئولین دادگاه ویژه روحانیت قم ، به وی تذكر داده بودند كه حق حضور و ادامه فعالیت در دفتر معظم له را ندارد و در غیر این صورت از ادامه سیستم زندان باز وی جلوگیری به عمل می آید. مجتبی لطفیدر تاریخ ١٧ مهر ماه گذشته، توسط ماموران امنیتی با حکم دادگاه ویژه روحانیت در منزلش، بازداشت شد. برخی از اتهامات وارده به این وبنگار "چاپ تكثیر انتشار و ارسال جزوات و شبنامه های دارای موارد توهین و افترا تحت عنوان افشاگری و همكاری با شبكه های ماهواره ای خارجی و ضدانقلاب" و "نشر اكاذیب و تشویش اذهان عمومی" اعلام شده بود که مورد تکذیب وی واقع گردید. در تاریخ ٩ آذر ماه نیز، دادگاه ویژه روحانیت در پشت درهای بسته این وبنگار را " به اتهام نشر افکار آیت الله منتظری و فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اخبار" به چهار سال زندان و پنج سال تبعید از شهر قم محکوم کرد. لطفی در اواخر اردیبهشت ماه ١٣٨٣ نیز در شهر قم دستگیر و زندانی شده بود. در ٢٤ مرداد ماه همان سال در دادگاه ویژه روحانیت شهر قم، بازهم پشت درهای بسته و بدون حضور وکیل مدافع محاکمه و به سه سال و ده ماه زندان محکوم شده بود. اما با پرداخت ٦٥٠ میلیون ریال وثیقه به دلیل حدت بیماری آزاد شد. گفتنیست وی از جانبازان شیمیایی جنگ ایران و عراق می باشد. با ۷۱ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش نظرات جمعی از زندانیان سیاسی در زندان اوین با انتشار بیانیه ای اعلام کردند از ابتدای اردیبهشت ماه اعتصاب غذا کرده و «روزه ی سیاسی - مذهبی» خواهند گرفت. در اطلاعیه ی این زندانیان آمده است آن ها تا رسیدن به خواسته هایشان که در ۵ مورد اعلام شده است، اعتصاب غذای خود را تا سالروز انتخابات ریاست جمهوری ادامه خواهند داد. به گزارش ندای سبز ازادی، متن این بیانیه به شرح زیر است: بنام خداوند جان و خرد خرم آن روزکزین منزل ویران بروم راحت جان طلبم از پی جانان بروم دلم از وحشت زندان سکندر بگرفت رخت بربندم و تا ملک سلیمان بروم ملت بزرگوار ایران: بهتر از هر کسی میدانید که هزاران تن از فرزندان شما که در جریان انتخابات خرداد ٨٨ از نامزدهای اصلاح طلبان حمایت کرده و به جنبش سبز تعلق خاطر داشته اند از فردای ۲۲ خرداد به بهانه های واهی و اتهامهایی که اغلب وجاهت قانونی نداشته و ندارند ، در تقابل آشکار با مفاد و اصول قانون اساسی و قوانین موضوعه کشور از جمله حقوق شهروندی – حتی در نیمه های شب- از محل کار و سکونت خود به بازداشتگاه ها و زندانهای شناخته شده و ناشناس انتقال یافتند . بسیاری از آنان پس از نگهداری بلند مدت در شرایط ویژه و بازجویی های تحت فشار جسمی و روحی و روانی در دادگاههای فرمایشی محاکمه شده وبه حبس های طویل المدت یا غیر عادلانه محکوم شده اند . در این میان بسیاری با گذشت قریب یکسال بدون محاکمه و حتی تمدید قرار بازداشت ، در وضعیت مبهم وبلاتکلیف ، در بازداشتگاههای ۲۰۹ ، ۲۴۰، بند ۲ الف و بند ٣۵۰ زندان اوین نگهداری شده و می شوند و از بسیاری از حقوق قانونی ، اسلامی و انسانی خود محروم بوده و هستند . ملت بزرگوار ایران : آگاه باشید ما سبز اندیشان محبوس در زندان اوین ، در اعتراض به این رفتارهای غیر قانونی ، غیر شرعی و غیر انسانی حاکمیت در جریان دستگیری ها ، بازداشتها و محاکمه ها و اکنون نگهداری فرزندانتان در وضعیت معیشتی ، بهداشتی ، رفاهی و تفریحی که گاه بسیار نازلتر از وضعیت مشابه برای محکومان عادی و حتی جنایتکاران ، قاچاقچیان و... است از ابتدای اردیبهشت ماه ۱٣٨۹ روزه سیاسی و شرعی خود را بصورت گسترده و زمان بندی شده آغاز خواهیم کردو در صورت عدم رسیدگی به مطالبات خود و در خواست های زیر اقدامهای خویش را در خرداد ماه بسط و گسترش خواهیم داد . روزه های سیاسی و مذهبی ابتدا به صورت یک روز در هفته – پنج شنبه ها – خواهد بود و پس از دو هفته به دوروز در هفته – دوشنبه ها و پنج شنبه ها – افزایش خواهد یافت و در خرداد ماه – تا سالروز انتخابات ریاست جمهوری – به صورت فزاینده ای از نظر کمی و کیفی شدت خواهد یافت . در خواست های قانونی ما سبز اندیشان محبوس در اوین به شرح زیر است. ۱- لغو و تقلیل احکام صادره علیه زندانیان سیاسی ، امنیتی و مطبوعاتی در دادگاههای فرمایشی پس از خرداد ٨٨: ۲- آزادی فوری کلیه بازداشت شدگان تا زمان برگزاری دادگاه ها ، با قید وثیقه و کفالت: ٣- رعایت اصل ۱۶٨ قانون اساسی در کلیه محاکم : ۴- رسیدگی به روند غیر قانونی و غیر عادلانه بازجویی ها ، دادرسی ها و مجازات متخلفان در تمامی سطوح: ۵- بهبود وضعیت غذایی ، بهداشتی ، رفاهی و تفریحی کلیه زندانیان و بازداشت شدگان با ۷۱ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش نظرات رهانا: شبنم مددزاده از دیشب دچار مشکلات روده ای شده است و علی رغم اینکه وضعیت جسمی وی به افسر نگهبان گزارش شده وی اعلام کرده که زندان، پزشک کشیک شب ندارد! به گزارش رهانا،از طرفی امروز در حالی که شبنم را در بین پتو پیجیده و به بهداری منتقل کرده اند باز هم بهداری اعلام کرده که پزشک متخصص نداریم! این در حالی است که شبنم مددزاده از دیروز دچار معده درد شدید و استفراغ است و شنیده ها حاکی از آن است که حال جسمی وی اصلا مناسب نیست. بی توجهی بهداری زندان به وضعیت سلامت زندانیان موجبات نگرانی فزاینده خانوادههای آنها که دسترسی به عزیزان خود ندارند را ایجاد می کند. لازم به ذکر است که در طول ماههای گذشته وضعیت بهداشتی و غذای بند نسوان زندان اوین بسیار نامساعد اعلام شده است. اما مسئولین زندان هیچ توجهی به این وضعیت بسیار بد نکردهاند. مشکلات بهداشتی و غذایی بند نسوان باعث بیماریهای مختلف اکثر زندانیان این زندان شده است. با ۷۱ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش نظرات پیام زندانیان سیاسی به جنبش سبز:تا سالگرد انتخابات اعتصاب میکنیم یعنی منتظر شما هستیم در این روز با ۷۰ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش نظرات محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران از افزایش فشار بر احزاب اصلاح طلب و چهره های سیاسی بازداشت شده ای که به طور موقت آزاد شده اند انتقاد کرده است. آقای خاتمی گفته است که در آغاز سال ۱۳۸۹ نشانه هایی از بازتر شدن فضا و کاهش فشارهای امنیتی دیده می شد که آزادی موقت برخی از بازداشت شدگان از آن جمله بود، اما "به نظر می رسد که عواملی هستند که نمی خواهند این روزنه گشوده تر شود و فضا را بسته می خواهند". او ضمن انتقاد از بازگردانده شدن بسیاری از این آزاد شدگان به زندان، گفت که ظاهرا برخی دیگر از آنها هم تحت فشار قرار گرفته اند که بر خلاف نظر واقعی خودشان مطالبی بگویند و از "برخی شخصیت ها و جریان ها" اعلام برائت کنند. آقای خاتمی همچنین گفت: "شنیده می شود که به جای باز کردن فضا و اجرای قانون اساسی در جهت آزادی های اساسی احزاب و فعالیت های سیاسی، برنامه هایی در جهت محدود کردن بیشتر فعالیت احزاب و افراد در دست تهیه و اجرا است". با ۶۹ امتیاز و ۱۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش نظرات عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس به انتقاد شدید از جلوگیری سفر سیدمحمد خاتمی به ژاپن برای شرکت در کنفرانس خلع سلاح هستهای پرداخت، او از پیگیری این موضوع در اسرع وقت از سوی فراکسیون متبوع خویش خبر داد و گفت:« مسئولان باید به افکار عمومی پاسخ لازم را در مورد ممنوع الخروج کردن یک چهره بینالمللی بدهند چرا که با جلوگیری از خروج آقای خاتمی این تلقی در عرصه بینالملل ایجاد میشود که ایران دنبال خلع سلاح هستهای نیست.» نصرالله ترابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلماننیوز»، اظهار داشت:« در عرف بینالملل، کشورها از مسئولین گذشته خود در رده رئیسجمهور و نخستوزیر رای پیشبرد امور غیررسمی که به سیاست خارجی رسمی کمک میکند استفاده میکنند.» وی از نلسون ماندلا و روسای جمهور سابق آمرکا که در جهت حفظ منافع ملی کشورشان رایزنیها مختلفی را در سطح روابط بینالمللی انجام میدهند نام برد و تصریح کرد:« آقای خاتمی به عنوان یک چهره محبوب بینالمللی و کسی که توانست گفتگوی تمدنها را به عنوان یک گفتگوی بینالمللی مطرح کند و به تصویب این سازمان برسد نه به عنوان یک مقام رسمی جمهوری اسلامی ایران که به عنوان یک مقام بینالمللی که غیردولتی است دارای مقبولیت جهانی است.» نماینده اصلاحطلب شهرکرد تاکید کرد:« ایران اگر میخواهد در انزوا نباشد باید از پتانسیل بالای سیدمحمد خاتمی استفاده کند، مگر اینکه دولت بخواهد بگوید من هیچ کاری با جایی ندارم که این گفته یعنی منتقل کردن مشکلاتی که در داخل وجود دارد به خارج.» وی با بیان اینکه « به نظر میرسد دشمنی با آقای خاتمی یک دشمنی فردی است»، اظهار داشت:« آقایانی که با خاتمی دشمنی شخصی دارند بدانند که این دشمنی به سود منافع ملی کشور نیست، منفعت ملی کشور این است که از تمام ظرفیتها و پتانسیلها و از تمام اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که میتوانند به روابط بینالمللی و منافع ملی کشور در عرصه جهانی کمک کنند استفاده شود.» ترابی تصریح کرد:« با ممنوعالخروج کردن کسی که هشت سال رئیسجمهور این کشور بوده علامت سئوال بزرگی برای مردم ایجاد کردهاند، واقعا آقایان چه پاسخی برای ملت دارند؟» این عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس ادامه داد:« این علامت سئوال در عرصه بینالمللی هم ایجاد شده و میشود، چرا که از حضور خاتمی در کنفرانس خلع سلاحهستهای که شعار رسمی ایران است جلوگیری شده، قطعا آقای خاتمی در این کنفرانس میخواست بگوید که ایران به دنبال سلاح هستهای نیست و به دنبال انرژی صلحآمیز هستهای است، طبیعتا اگر قصد توسعه و تحکیم شعار ایران در این رابطه را دارند میبایست مقامات غیردولتی، دانشگاهیان و معتمدین ملت این شعار و این حرف را بدهند نه اینکه صرفا توسط مسئولین دولتی گفته شود.» وی افزود:« با جلوگیری از خروج آقای خاتمی این تلقی در عرصه بینالملل ایجاد میشود که ایران دنبال خلع سلاح هستهای نیست.» این نماینده اصلاحطلب با تاکید مجدد بر پاسخ روشن دولت به اقدام صورت گرفته به ملت، خاطر نشان کرد:« قطعا این موضوع در دستور کار فراکسیون خط امام(ره)مجلس قرار میگیرد و بعد از برگزاری جلسه استراتژی لازم برای پیگیری و برخورد با این موضوع از جانب فراکسیون اتخاد خواهد شد.» با ۶۸ امتیاز و ۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش نظرات نامه سرگشاده ۱۶۰ وبلاگنويس، روزنامهنگار و فعال مدنی خطاب به رييس قوه قضائيه در اعتراض به ادامه بازداشت کاوه قاسمی کرمانشاهی / جناب آقای آيت الله لاريجانی/ رياست محترم قوه ی قضاييه/ کاوه قاسمی کرمانشاهی، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر که از ۱۴ بهمن ماه امسال در بازداشت بسر می برد، تحت فشارهای شديد روحی و جسمی است تا به جرم "جاسوسی" اعتراف کند. اين فشارها در حالی است که کاوه کرمانشاهی بيش از ۷۰ روز است در سلول انفرادی نگهداری می شود و در اين مدت وکيل اين فعال سرشناس حقوق بشر نتوانسته موکلش را ملاقات کند يا حتی به پرونده او دسترسی داشته باشد. بگذاريد واقعياتی را درباره فعاليت های کاوه کرمانشاهی با شما در ميان بگذاريم؛ اين فعال کرمانشاهی که دانش آموخته رشته حقوق است، در سالهای اخير به شکل کاملا شفاف، علنی، مسالمت آميز و منطقی به دفاع از حقوق شهروندان کرد و نيز حمايت از خواسته های انسانی و برابری طلبانه زنان ايران پرداخته است. تمامی فعاليت های وی حول محور دفاع از حقوق شهروندی، حقوق بشر و آزادی های مصرح در قانون اساسی و ميثاق های بين المللی بوده است. با ۶۸ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش نظرات به گفته نخست وزیر مالزی ، شرکت ملی نفت مالزی "پتروناس" صادرات بنزین به ایران را متوقف کرده است تا ایران را وادار به بازنگری برنامه هسته ای اش بنماید. پتروناس از معدود شرکتهای نفتی غیر چینی می باشد که به ایران بنزین صادر میکرد. با ۶۸ امتیاز و ۳ نظر اقتصاد فرستاده شده در بخش نظرات ما حق اشتباه نداریم.هزینه دادن در این برهه از زمان بسیار گران است.یاران برای هر تجمعی که پیشنهاد میکنید .تمام جوانب ان را در نظر بگیرد تا هزینه ها کمتر شود با ۶۶ امتیاز و ۱۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش نظرات زندانیان سیاسی اوین با صدور بیانیه ای ضمن اعلام انجام روزه سیاسی از اول اردیبهشت ماه تاکید کردند تا تحقق پنج خواسته قانونی خود تا سالگرد انتخابات مهندسی شده ریاست جمهوری به اعتراضهای خود در زندان ادامه می دهند. در خواست های قانونی ما سبز اندیشان محبوس در اوین به شرح زیر است: ۱- لغو و تقلیل احکام صادره علیه زندانیان سیاسی ، امنیتی و مطبوعاتی در دادگاههای فرمایشی پس از خرداد ۸۸ ۲- آزادی فوری کلیه بازداشت شدگان تا زمان برگزاری دادگاه ها ، با قید وثیقه و کفالت ۳- رعایت اصل ۱۶۸ قانون اساسی در کلیه محاکم ۴- رسیدگی به روند غیر قانونی و غیر عادلانه بازجویی ها ، دادرسی ها و مجازات متخلفان در تمامی سطوح ۵- بهبود وضعیت غذایی ، بهداشتی ، رفاهی و تفریحی کلیه زندانیان و بازداشت شدگان با ۶۶ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش نظرات | |
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر