از پیام تسلیت آقای عدالت محور به هم میهنان بلوچمان خبری نیست. باراک اوباما، روز جمعه حملههای انتحاری در شهر زاهدان را به شدت محکوم میکند.او در همدردی با مردم ایران میگوید که کشتن شهروندان بیگناه، در محل عبادتشان، گناهی تحملناپذیر است، و کسانی که مرتکب آن شدند باید جوابگو باشند.او با مردم ایران همدردی میکند و خود را در کنار مردم آسیب دیده و خانوادههای آنها میداند و در غم آنها شریک میشود.اما رئیس جمهور بااصطلاح مردمی و عدالت محور ایران، همان رئیس جمهور برآمده از کودتای سپاه؛ به مردم بورکینافاسو و دیگر کشورها، به بهانه های مختلف و بخاطر اتفاقاتی که در کشورهایشان افتاده پیام تسلیت میفرستد اما برای هم میهن خود پیام تسلیت نفرستاده است.تا به این زمان بان گی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا و کشور بریتانیا هم در راستای محکومیت این عملیات انتحاری و کشتار مردم و همدردی با هموطنان سیستان و بلوچستان، به هموطنان این خطه پیام تسلیت فرستاه اند اما از پیام تسلیت آقای عدالت محور خبری نیست! با ۲۰۴ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات در محکمه گفتم: «من در سال 1387 و پس از اجرای حکم برادرم، متنی نوشتم و منتشر کردم که در آن رهبری کشور را به اقدامات مکرر علیه امنیت ملی، تبلیغات مکرر علیه نظام، نشر اکاذیب بصورت گسترده به قصد تشویش اذهان عمومی، توهین های بی شمار به مخالفان سیاست های حاکمیت، و در نهایت، "براندازی سخت نظام" متهم کرده و مواردی از مستندات را نیز آورده بودم. هیچ محکمه ای پیدا نشد تا ایشان را بخاطر این اتهامات و جرایم تحت تعقیب قرار دهد و بازهم دستگاه امنیتی و قضایی ایشان، به محاکمه و بازداشت مخالفان این سیاست های غیر قانونی و نامشروع اقدام کرده و می کند». گفتم: من در همان متن، نوشته ام که؛ من به اقدام ناخواسته و ندانسته علیه امنیت ملی از طریق «رأی دادن به آقای خامنه ای به عنوان رئیس جمهور و قرار گرفتن ایشان در معرض انتخاب برای رهبری و شکل گیری ظلم و ستم های بعدی از سوی ایشان» اعتراف می کنم. اگر از نظر محکمه این مصداق به عنوان اقدام علیه امنیت ملی پذیرفته می شود، من حاضرم این اتهام را بپذیرم!! البته مصادیقی که مورد استناد دادستان در این کیفر خواست بوده، اقداماتی بوده که برای تأمین امنیت ملی انجام داده ام و هرگز مصداق اتهام بی اساس دادستان نخواهد بود. در محکمه گفتم: «آقای خامنه ای مکررا به مخالفان سیاست های خود در داخل کشور اهانت می کند. مثلا در دیدار با مردم تبریز در 29 بهمن 88 که در بازداشتگاه و از طریق رادیو شنیدم، اظهار داشت:«هرکس پیام راهپیمایی های 10 دی و 22 بهمن را(آنگونه که ایشان تحلیل می کرد) نفهمیده باشد، بی عقل است». به قاضی خطاب کردم و گفتم: اگر کسی به شما بگوید: «بی عقل» شما آن را اهانت به خود می دانید یا خیر؟! ایشان به چه حقی به مخالفان خود اهانت می کند؟! مگر در ذیل اصل 107 قانون اساسی تصریح نشده است که؛«رهبر در برابر قوانین با سایر افراد مساوی است»؟ چرا هیچگاه ایشان را به جرم یا اتهام اهانت به مخالفان سیاست هایش مورد محاکمه قرار نداده اید؟!! مگر ایشان از امیرمؤمنان(ع) برتر و یا مخالفانش از یهودی مدعی علی(ع) پایین تر اند؟ من در سال 1381 در سخنرانی دانشگاه اصفهان گفتم: یک جا نشان بدهید تا بتوانم از رهبر شکایت کنم و همگان امید عدل و انصاف داشته باشیم؟!! اگر چنین جایی وجود ندارد و چنان امیدی نمی توان داشت، نشانگر نبودن عدل و انصاف در دستگاه قضائی حکومت و حاکمان است. با ۱۵۱ امتیاز و ۲۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات تصاويري از اعتراضات مسالمت آميز مردم ايران به نتايج انتخابات رياست جمهوري- خرداد 1388 . عكاس: حامد صابر با ۱۳۷ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات رذلهای ...، با اسلحه استینگر پرتاب ساچمه، که برای متفرق کردن جمعیته، و از فاصله حدود ۵۰ متری باید شلیک بشه، به جای جمعیت، به سر رضا شلیک کردند، اون هم از فاصله نیم متری! درست سر کوچه شون، پدرش که خواسته با ماشینش رضا رو به بیمارستان برسونه، جلوشون رو گرفتن، و ماشینی که با قرض و قسط خریده رو خرد میکنن، در حالی که رضا داشته پرپر میزده! رضا نیمی از تنش فلج شده. یک چشمش تخلیه شده، و چشم دیگرش ده درصد بینایی داره، که به علت عفونت اون هم امید چندانی بهش نیست. رضا همیشه داره میسوزه. رضا نمیتونه آب و غذا بخوره. از طریق یه شلنگ، مستقیم به معده ش غذا میرسه. *رضا اما زنده ست* رضا دست من رو فشار داد، و وقتی پرسیدم "خوبی آقا رضا؟" سعی کرد لبخند بزنه. رضا قراره خوب بشه، با دعای من و تو. با ۱۳۵ امتیاز و ۱۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات عباسعلی نورا با اعلام خبر استعفای خود از نمایندگی زابل در مجلس هشتم، ضعف مدیریت یکپارچه، عدم تمرکز مدیریتی در تصمیمگیریها و نبود اقتدار مدیریتی در استان سیستان و بلوچستان را از عوامل اصلی تکرار حوادث تروریستی دانست که به دلیل آنها استعفا داده است. وی به پیام تسلیت رئیسجمهور به مردم بورکینافاسو و دیگر کشورها به دلیل اتفاقات مختلف اشاره کرد و افزود: آیا خون مردم مظلوم سیستان و بلوچستان از خون مردم بورکینافاسو کمرنگتر است که رئیسجمهور به خاطر اتفاقات این کشور به آنها تسلیت میگوید اما به مردم زاهدان نه؟ با ۱۳۰ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات اینجا بلوچستان، زاهدان و بخشی از ایران است! همان ایرانی که همه جای آن سرای من است! با ۱۲۹ امتیاز و ۳۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات آيا خون مردم مظلوم سيستان و بلوچستان از خون مردم بوركينافاسو كمرنگتر است كه رئيسجمهور به خاطر اتفاقات اين كشور به آنها تسليت ميگويد اما به مردم زاهدان نه؟ عباسعلي نورا با اعلام خبر استعفاي خود از نمايندگي زابل در مجلس هشتم، ضعف مديريت يكپارچه، عدم تمركز مديريتي در تصميمگيريها و نبود اقتدار مديريتي در استان سيستان و بلوچستان را از عوامل اصلي تكرار حوادث تروريستي دانست كه به دليل آنها استعفا داده است. نماينده مردم زابل در مجلس در گفتوگو با خبرنگار ايلنا با انتقاد از عملكرد مديران استان زاهدان، اضافه كرد: متاسفانه مسوولين استان ما در زمان وقوع حادثه بيدار شده و پس از مدتي دوباره به خواب ميروند. نورا با اعتقاد بر اينكه غفلت ما باعث شد گروهك ريگي دوباره فعاليت خود را آغاز كند، افزود: يكي از دلايل استعفاي بنده و آقاي شهرياري از نمايندگي مجلس اين است كه ما نسبت به اين اقدام از مدتها پيش تذكر داده بوديم. نماينده زابل با اشاره به فرهنگ بومي مردم استان زاهدان، اضافه كرد: فرهنگ اين منطقه، فرهنگ انتقام است. پس از اعدام ريگي ما به مقامات تذكر داده بوديم و حتي در كميسيون امنيتملي جلسه گذاشتيم و به صورت انفرادي با برخي مقامات مطرح كرديم كه اين گروهك دست به اقدامات تلافي جويانه خواهد زد. نورا افزود: حتي ما حدس ميزديم كه اين حادثه احتمالاً در چه روزهايي اتفاق ميافتد. روزهاي مربوط به ائمه شيعه از روزهايي بود كه ما احتمال اقدامات تلافي جويانه را ميداديم. با ۱۲۹ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات من دوست دارم وقتی کار روزانه تمام شد و به منزل بازمیگردم... ببینید با ۱۲۱ امتیاز و ۲۲ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی نظرات روزنامه "جمهوری اسلامی" چاپ تهران نوشت که انفجارهای زاهدان "نظر کارشناسان قضائی و امنیتی استان سیستان و بلوچستان" را به اثبات رسانده که معتقد بودند اعدام عبدالمالک ریگی "میبایست تا ریشه کن شدن کلیه عوامل گروهک وی به تأخیر میافتاد". نماینده زابل، همچنین با انتقاد از واکنش محمود احمدی نژاد به انفجارهای اخیر پرسید: "آیا خون مردم مظلوم سیستان و بلوچستان از خون مردم بورکینافاسو کم رنگ تر است که رئیس جمهور به خاطر اتفاقات این کشور به آنها تسلیت می گوید اما به مردم زاهدان نه؟" با ۱۱۹ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات خبرنگاران سبز/ نقد و نظر/ رضا اهوازی: چندماه از دستگیری عبدالمالک ریگی می گذرد، دستگیری عبدالمالک ریگی رهبر گروه جندالله باعث شد ایران مانور بزرگی برای نشان دادن قدرت دستگاه های اطلاعاتی خود برپا کند، مانوری که در همان روزها هزاران سوال ریز و درشت را در ذهن خیلی ها نشاند اما جمهوری اسلامی هیچ جواب قانع کننده برای آن نداد. چندماه پیش وزیر کشور دولت کودتا اظهار کرد که با دستگیری عبدالمالک ریگی، امنیت به صورت کامل به شرق کشور بازگشته است و همه چیز در کنترل است و در خبر دیگری دادستانی زاهدان اعلام کرد تعداد زیادی از این گروهک خود را معرفی کرده اند و از پیکره این گروهک چیزی باقی نمانده است.طبق آمار دولتی 27 نفر از هموطنان بی گناهمان قربانی مدیریت درخشان! سیاسی، دینی، اقتصادی، اجتماعی، انسانی و امنیتی و ثمرات برخوردی تبعیض آمیز شده اند. این بار نیز چنین حرکتی محکوم و غیر انسانی از دست آوردهای حکومت اسلامی در ایران باعث سیاه پوش شدن مردم می گردد. حادثه ای که نمایندگان مجلس را از بی تدبیری مسئولان امنیتی به استعفا می کشاند و از آن سو کارشناسان زبده سیاسی حکومت کودتا در تلویزیون با اعتماد به نفسی غیر قابل وصف دست آمریکا را پشت پرده می دانند و آن را سناریویی برای غلبه بر موضوع مطبوعاتی و تلویزیونی شهرام امیری به حساب آوردهاند . بعد از دو روز از این حادثه خونین، وزیر کشور دولت کودتا اعلام می کند که تمامی موارد اطلاعاتی و امنیتی در سیستان و بلوچستان تحت کنترل کامل است . حال دو سوال مطرح است: 1- حکومتی که ادعا می کند عبدالمالک ریگی را در آسمان ها بازداشت می کند! نمی تواند از نظر اطلاعاتی مانعی برای چنین حوادث تروریستی بسازد ؟ 2- دولتی که اقتدار امنیتی خود را به رخ جهانیان می کشد چگونه نمی تواند حتی امنیت نمازگزاران خود را محیا کند ؟ سی و یک سال است از انقلاب ایران می گذرد و هنوز شعار آمریکا نمی تواند هیچ غلطی بکند را سر می دهند اما کوچکترین حادثه ای در این کشور صورت بگیرد، ساعتی از آن نگذشته آمریکا را مسئول آن حادثه می خوانند! این حوادث همه ریشه در حکومت نا سالم جمهوری اسلامی دارد که شاهد چنین حوادث تلخ و ناگواری هستیم و حال جمهوری اسلامی، استکبار و آمریکا را دستان همیشه پنهان ناکارآمدی حکومت خویش می داند. با ۱۱۳ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات استیضاح رهبر ارزیابی کارنامه بیست و یک ساله رهبر جمهوری اسلامی ایران در نامه سرگشاده به رئیس مجلس خبرگان رهبری محسن کدیور باسمه تعالی شأنه ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری حضرت آیت الله آقای هاشمی رفسنجانی سلام علیکم این نامه سرگشاده (در یک مقدمه، پنج بخش، یک خاتمه و ضمائمی در پاورقی) در استیضاح مقام رهبری جمهوری اسلامی ایران آیت الله سید علی حسینی خامنه ای به جنابعالی و نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری تقدیم می شود. مقدّمه 1. مخاطب این نامه مردم، ریاست مجلس خبرگان رهبری و نمایندگان آن هستند. این نامه را سرگشاده برای شما ارسال می کنم، تا مردم ایران – مخاطبان واقعی این نامه - نیز شاهد این دادخواهی باشند. با شما به دو گونه می توان سخن گفت یکی در مقام فردی با سمت حقوقی ریاست مجلس خبرگان رهبری، تنها نهاد قانونی کشور که قرار بوده از سلطه رهبری بیرون باشد و بر بقای شرائط و حسن عملکرد ایشان نظارت کند........ با ۱۰۶ امتیاز و ۳۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات اندر نوجوانی(محمود) تا انقلاب به زبان شعر در مثنوی: ...........به تهران رسیــــــــــدند با خان و مان...بدیدنــــــــد آزاد شهـــــــری کـلان... یکی شاه باشد در آنجـــــــــــا به تخت...یکی همچـــو جمشیدِ کِی، نیکبخت... همه مردمــــــــــــان از پی روزی اند...همه دوستــــــــداران بهـروزی اند...ز غوغا پُرست و ز جـوش و خروش...همه در تکاپو و در جنب و جوش......... با ۹۹ امتیاز و ۵۵ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات نظرات رئیسجمهور به مردم بورکینافاسو و دیگر کشورها به دلیل اتفاقات مختلف پیام تسلیت میدهد. آیا خون مردم مظلوم سیستان و بلوچستان از خون مردم بورکینافاسو کمرنگتر است؟ / هیچ یک از مسوولان برای مردم استان پیام تسلیت نفرستادند عباسعلی نورا نماینده زابل پس از حسینعلی شهریاری رسما از نمایندگی مجلس اعلام استعفا کرد. به گزارش شفاف، عباسعلي نورا با اعلام خبر استعفاي خود از نمايندگي زابل در مجلس هشتم، ضعف مديريت يكپارچه، عدم تمركز مديريتي در تصميمگيريها و نبود اقتدار مديريتي در استان سيستان و بلوچستان را از عوامل اصلي تكرار حوادث تروريستي دانست كه به دليل آنها استعفا داده است. نماينده مردم زابل در مجلس در گفتوگو با خبرنگار ايلنا با انتقاد از عملكرد مديران استان زاهدان، اضافه كرد: متاسفانه مسوولين استان ما در زمان وقوع حادثه بيدار شده و پس از مدتي دوباره به خواب ميروند. نورا با اعتقاد بر اينكه غفلت ما باعث شد گروهك ريگي دوباره فعاليت خود را آغاز كند، افزود: يكي از دلايل استعفاي بنده و آقاي شهرياري از نمايندگي مجلس اين است كه ما نسبت به اين اقدام از مدتها پيش تذكر داده بوديم. نماينده زابل با اشاره به فرهنگ بومي مردم استان زاهدان، اضافه كرد: فرهنگ اين منطقه، فرهنگ انتقام است. پس از اعدام ريگي ما به مقامات تذكر داده بوديم و حتي در كميسيون امنيتملي جلسه گذاشتيم و به صورت انفرادي با برخي مقامات مطرح كرديم كه اين گروهك دست به اقدامات تلافي جويانه خواهد زد. نورا افزود: حتي ما حدس ميزديم كه اين حادثه احتمالاً در چه روزهايي اتفاق ميافتد. روزهاي مربوط به ائمه شيعه از روزهايي بود كه ما احتمال اقدامات تلافي جويانه را ميداديم. نماينده مردم زابل دبا اشاره به اينكه تا زمان تصميمي وي به استعفا تنها مقام معظم رهبري به مردم زاهدان تسليت گفتهاند، ادامه داد: هيچ يك از مسوولان براي مردم استان پيام تسليت نفرستادند و اگر عنايات معظم له به مردم اين استان نبود، ما حقيقتا نميدانستيم جواب مردم را چه بدهيم. وي به پيام تسليت رئيسجمهور به مردم بوركينافاسو و ديگر كشورها به دليل اتفاقات مختلف اشاره كرد و افزود: آيا خون مردم مظلوم سيستان و بلوچستان از خون مردم بوركينافاسو كمرنگتر است؟ نورا در پاسخ به اينكه چه اقداماتي براي جلوگيري از تكرار چنين حوادثي ميتواند مفيد واقع شود؟، گفت: من معتقدم بايد مديريت واحد و مقتدري كه در همه ارگانهاي امنيتي و اجرايي از وي حرف شنوي داشته باشند، منصوب شود. هميچنين بايد شرايطي كه اين مديريت براي مقابله با اين حوادث در نظر ميگيرد، با شرايط بومي استان همخواني داشته باشد. گفتني است روز گذشته نيز حسينعلي شهرياري طي نامهاي به رئيس مجلس از نمايندگي زاهدان استعفا داده بود. با ۹۸ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات واتیکان در یک اقدام عجیب تایید کرد که در حداقل ۲۳ کشور جهان کشیشان (پدران روحانی) به راهبه ها (خواهران روحانی) تجاوز کرده اند. این پدران روحانی پس از باردار کردن خواهران روحانی آنها را مجبور به سقط جنین کرده اند. آمریکا ایرلند هند از جمله این کشورهایی هستند که این تجاوزها در آن اتفاق افتاده است. با ۹۷ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات گزارش حسن سربخشیان از کنسرت استاد شجریان و گروه شهناز در تالار دانشگاه جرج میسن ایالت ویرجینیا در بهار 1389. ویدیو 4 روز پیش منتشر شده است.***استاد در این گزارش نسبت به ترس دولت کودتا از عکاسان و خبرنگاران نیز سخن می گوید. (از دقیقه5:10 تا 5:50 گزارش) با ۹۷ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات ...سکولاریسم همچون آبی است که زیر پوست حکومت دینی جمع میشود و به زودی پوستی که در ظاهر خبر از باطن آرامی میدهد، ترک بر میدارد و روشنی جاری میگردد. این یک فرجام ناگریز است. و دلیل ناگریز بودنش انطباق با انسانیت است. هرگاه شرایط مقطعی برای آزادی بیان ایجاد شده اند، ترکهای مقطعی نیز سرباز کردهاند و برای زمانی کوتاه شاهد خیز بلند ایرانیان به سوی سکولاریسم بودهایم. مثلا در روزهای قبل از انتخابات، شاهد رفتاری بودیم که ظاهرا ضد دینی بود. اما در واقع فقط برعلیه حکومت دینی بود. آن رفتار عکسالعملی به اجبارها و هنجارهای قالب شده حکومت دینی بود. در ماجراهای بعد از انتخابات هم شاهد بروز رفتاری برعلیه حکومت دینی بودیم. شعارهایی چون جمهوری ایرانی که از ته دل برآمدند و به شکلی مقطعی پوست دیکتاتوری را شکافتند. این ترکهای مقطعی، به سرعت با سرکوب و چماق پوشانیده میشوند. اما به هرحال روزی فشار به آنجا میرسد که پوست کلفت دیکتاتوری را پاره خواهد کرد... با ۹۷ امتیاز و ۲۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات بلوچستان با ۹۴ امتیاز و ۴۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات در محکمه گفتم: «من در سال 1387 و پس از اجرای حکم برادرم، متنی نوشتم و منتشر کردم که در آن رهبری کشور را به اقدامات مکرر علیه امنیت ملی، تبلیغات مکرر علیه نظام، نشر اکاذیب بصورت گسترده به قصد تشویش اذهان عمومی، توهین های بی شمار به مخالفان سیاست های حاکمیت، و در نهایت، "براندازی سخت نظام" متهم کرده و مواردی از مستندات را نیز آورده بودم. هیچ محکمه ای پیدا نشد تا ایشان را بخاطر این اتهامات و جرایم تحت تعقیب قرار دهد و بازهم دستگاه امنیتی و قضایی ایشان، به محاکمه و بازداشت مخالفان این سیاست های غیر قانونی و نامشروع اقدام کرده و می کند». با ۹۱ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات وزارت امور خارجه ایران با تأیید خبر بازداشت موقت سفیر سوئیس به هنگام سفر به یک روستای مرزی در استان خراسان شمالی، تأیید کرد که سفر این دیپلمات اروپایی با هماهنگی این وزارتخانه انجام شده است. اظهارات یک مقام مسئول در وزارت خارجه که در گفتوگو با واحد مرکزی خبر وابسته به رادیو و تلویزیون دولتی ایران صورت گرفته است، واکنشی است به خبرهایی که روز شنبه در سایتهای خبری در این مورد انتشار یافته بود. خبرگزاری نیمهدولتی فارس روز شنبه مدعی شد که لیویا لئو آگوستی، سفیر سوئیس در تهران، در روزهای گذشته به هنگام سفر به استان خراسان شمالی برای ساعاتی در بازداشت نیروهای مرزبانی ایران به سر برده است. بازداشت این دیپلمات عالیرتبه سوئیسی در ایران در حالی است که بر اساس ماده ۲۹ کنوانسیون وین درباره روابط سیاسی کشورها که ایران نیز از امضاکنندگان آن است «مامور سیاسی مصون است و نمیتوان او را به هیچ عنوان مورد توقیف یا بازداشت قرار داد». آن طور که فارس به نقل از یک منبع مطلع خبر داده است، بازداشت خانم آگوستی در روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه و به هنگام حضور وی در روستای «کلانه زمانه» از توابع شهرستان شیروان صورت گرفته است... با ۸۸ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات عكسي دردناك است. عكسيست گوياي هزاران حرف كه گفتنش زبان را ميسوزاند و نا گفتنش مغز استخوان را. اين جوان، يك ايراني است. يك جوان ايراني. او آموخته است كه حسين فهميده نارنجك بر خود بست و جاودان شد. او ياد گرفته است كه ميتوان به مقر تفنگداران آمريكايي حمله اي انتحاري كرد و محبوب شد. او دانسته است كه كشتن دشمن، وظيفه ديني است و انتحار در اين راه، راهيست كه مستقيما به بهشت ميرود. دنيايش كه جهنم است، عاقبت بهشتي و حورالعينش آرزوست. او يك جوان ايراني است كه درس آموخته و دست آموز تربيت همين حكومت است. حكومت نايب امام زمان، رهبر تروريستها و سگان ولايت. به او هشدار ندهيد كه آخر اين مقتولين هم هموطنت بوده اند. او ديده است كه حكومت با شهروندان خودش (هموطنان او) چه ميكند. او يك ايراني است. ايراني بلوچ. در فقر و مصيبت و زير سايه رهبري سيد علي خامنه اي ضحاك زمان. با ۸۵ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات تا پایان تیرماه جاری فرصت دارید با ارسال نظری براین خبر تاکید فرمائید که از دیدگاه «ملت» خطبههای نماز جمعه ۲۶ تیرماه چه میزان مقبول مردم است؟ # با مشارکت در این فراخوان مردمی بر مدعیان تشریفاتی بودن نظر «مردم»، محوریت و تاثیر «آرای مردم» را مجدد یادآوری کنید! برای ثبت آراء خود در انتهای همین خبر ( در لینک ) « نظر» بگذارید با ۸۵ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات رئیسجمهور {دولت}به مردم بورکینافاسو و دیگر کشورها به دلیل اتفاقات مختلف پیام تسلیت میدهد. آیا خون مردم مظلوم سیستان و بلوچستان از خون مردم بورکینافاسو کمرنگتر است؟ با ۸۴ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات مجموعه عكس هاي حامد صابر، عكاس خبري بازداشت شده حوادث پس از انتخابات با ۸۱ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات شهید مصطفی کیارستمی، ۲۴ ساله و متاهل که در مقابل دانشگاه تهران مورد اصابت باتوم از ناحیه سر قرار گرفته و به تنهایی قادر به بازگشت به منزل نبود، تلفنی با مادرش تماس گرفته و از وی تقاضای کمک کرد. پس از آنکه مصطفی به خانه بازگردانده می شود، متوجه وخامت حالش شده و او را به بیمارستان کسری تهران منتقل می کنند. اما مصطفی در غروب روز ۲۶ تیرماه به علت خونریزی مغزی ناشی از اصابت باتوم به شهادت می رسد و البته علت مرگ او، سکته مغزی اعلام می شود. با ۸۱ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات با گذشت بیش از یک هفته پس از اعتصاب بازاریان تهران، تبریز و اصفهان، گروهی از بازاریان شهر مشهد نیز، از روز چهارشنبه هفته گذشته (٢٣تیرماه) بخش هایی از بازار مشهد را به تعطیلی کشاندند. گزارشی از تبریز نیز، از تداوم اعتصابات در بخشی از بازار آن شهر خبر می دهد. به گزارش سامانه خبری ندای سبز آزادی، از هفته گذشته و همزمان با آغاز اعتصابات در تهران ، تبریز و اصفهان زمزمه هایی از آغاز اعتصابات بازاریان مشهدی در سطح شهر پیچیده شد؛ اگرچه تا روز چهارشنبه بیست و سوم تیرماه همچنان اعتصاب گسترده ای در بازار های مشهد شکل نگرفت اما از روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری، بخش هایی از طلافروشان مشهدی و بخش عمده ای از کاسبان بازار رضا مشهد در اعتراض به افزایش مالیات ها دست به اعتصاب زدند. این گزارش حاکیست در هفته جاری نیروهای امنیتی حضوری مشهود در بازار های مشهد ، خصوصا بازار رضا ، بازارچه فرش فروشان و بازارچه های طلافروشان داشته اند . بنا به این گزارش نیروهای امنیتی همزمان با آغاز اعتصاب های بازاریان مشهدی، فضای رعب و وحشت دربازار این شهر و خصوصا کاسب های بازار رضا ایجاد نموده اند و بازاریان را تهدید به بازداشت در صورت پیوستن به اعتصاب ، کرده اند. گفته می شود در روزهای آتی بخش های بزرگتری از بازاریان مشهد دست به اعتصاب خواهند زد. گفتنی است اعتراضات بازاریان تهران، از سه شنبه هفته گذشته ١۵ تیرماه ۸۹ و از بازار طلا و پارچه آغاز شد، که با تعطیلی و تحصن کسبه، ابتدا این نقطه مهم، نیمه تعطیل و سپس تعطیل گردید و کم کم به مناطق دیگر بازار و همچنین شهرهای تبریز و اصفهان کشیده شد. با توجه به عدم تمکین بازاریان به توافق دولت با شورای اصناف، گزارش های متعدد از تداوم این اعتصابات به گوش می رسد با ۸۰ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات ایران ، ایران ، چه خوش صدا وگوش نواز است این واژه ! چه زیبا و پرطنین است این واژه ! ما همه از ترک ، کرد ، بلوچ ، فارس ، ترکمن ،شمالی و جنوبی فرزندان این مادر رنج دیده هستیم ! چرا به جون هم افتاده و چون گرگ گرسنه یکدیگر را میدریم ؟ ما در هر کجای دنیا با هر زبان و هر تبار ایرانی هستیم و ایرانی باقی خواهیم ماند . چرا دلمان برای پسر چهارده ساله ای که به خود بمب میبندد و با افتخار هم میهنان خویش را به خاک و خون میکشد به اندازه کسی که در انفجار ناشی از بمب کشته میشود ، به یک اندازه نسوزد ؟ برای یک مادر داغدیده قاتل و یا مقتول بودن فرزند از دست داده چه تاثیری دارد ؟ داغ او داغ از دست دادن فرزند است با و بی هر دلیلی ! چنیین جفایی رواست ؟ به چه جرمی و به کدامین گناه با خود چنین میکنیم ؟ به دور از هر مذهب و تبار باید یک مشت محکم شد علیه یک دشمن به نام جمهوری ننگین اسلامی ! با ۸۰ امتیاز و ۴۰ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات نظرات عباسعلي نورا با اعلام خبر استعفاي خود از نمايندگي زابل در مجلس هشتم، ضعف مديريت يكپارچه، عدم تمركز مديريتي در تصميمگيريها و نبود اقتدار مديريتي در استان سيستان و بلوچستان را از عوامل اصلي تكرار حوادث تروريستي دانست كه به دليل آنها استعفا داده است. نماينده مردم زابل در مجلس در گفتوگو با خبرنگار ايلنا با انتقاد از عملكرد مديران استان زاهدان، اضافه كرد: متاسفانه مسوولين استان ما در زمان وقوع حادثه بيدار شده و پس از مدتي دوباره به خواب ميروند. نورا با اعتقاد بر اينكه غفلت ما باعث شد گروهك ريگي دوباره فعاليت خود را آغاز كند، افزود: يكي از دلايل استعفاي بنده و آقاي شهرياري از نمايندگي مجلس اين است كه ما نسبت به اين اقدام از مدتها پيش تذكر داده بوديم. نماينده زابل با اشاره به فرهنگ بومي مردم استان زاهدان، اضافه كرد: فرهنگ اين منطقه، فرهنگ انتقام است. پس از اعدام ريگي ما به مقامات تذكر داده بوديم و حتي در كميسيون امنيتملي جلسه گذاشتيم و به صورت انفرادي با برخي مقامات مطرح كرديم كه اين گروهك دست به اقدامات تلافي جويانه خواهد زد. نورا افزود: حتي ما حدس ميزديم كه اين حادثه احتمالاً در چه روزهايي اتفاق ميافتد. روزهاي مربوط به ائمه شيعه از روزهايي بود كه ما احتمال اقدامات تلافي جويانه را ميداديم. نماينده مردم زابل دبا اشاره به اينكه تا زمان تصميمي وي به استعفا تنها مقام معظم رهبري به مردم زاهدان تسليت گفتهاند، ادامه داد: هيچ يك از مسوولان براي مردم استان پيام تسليت نفرستادند و اگر عنايات معظم له به مردم اين استان نبود، ما حقيقتا نميدانستيم جواب مردم را چه بدهيم. وي به پيام تسليت رئيسجمهور به مردم بوركينافاسو و ديگر كشورها به دليل اتفاقات مختلف اشاره كرد و افزود: آيا خون مردم مظلوم سيستان و بلوچستان از خون مردم بوركينافاسو كمرنگتر است؟ نورا در پاسخ به اينكه چه اقداماتي براي جلوگيري از تكرار چنين حوادثي ميتواند مفيد واقع شود؟، گفت: من معتقدم بايد مديريت واحد و مقتدري كه در همه ارگانهاي امنيتي و اجرايي از وي حرف شنوي داشته باشند، منصوب شود. هميچنين بايد شرايطي كه اين مديريت براي مقابله با اين حوادث در نظر ميگيرد، با شرايط بومي استان همخواني داشته باشد. گفتني است روز گذشته نيز حسينعلي شهرياري طي نامهاي به رئيس مجلس از نمايندگي زاهدان استعفا داده بود. با ۷۷ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات چکیده : مهدی کروبی در این دیدار گفت:"متأسفانه عملیات تخریبی علیه سرمایه های کشور و انقلاب توسط افراد بی ریشه در روزهای اخیر شدت گرفته است." حجت الاسلام مهدی کروبی عصر روز گذشته با خانواده میردامادی دیدار کرد. به گزارش کلمه، حجت الاسلام کروبی در این دیدار با ابراز تأسف از وضعیت جاری کشور، درخصوص ایجاد تردید جدی در نسل جوان نسبت به ارزشهایی که انقلاب اسلامی بر اساس آنها شکل گرفت ابراز نگرانی کرد. با ۷۷ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات اصولا خود مردم سیستان و بلوچستان قربانی اصلی این خشونتها هستند و نه با خشونتهای جندالله از قبیل بمبگذاری و ترور موافقاند و نه با زندان و شکنجه و اعدامی که از طرف حکومت صورت میگیرد و این دایرهی خشونت که از هر دو سو پیگیری میشود، چیزی است که مردم با آن کاملا مخالف هستند... این مردم کاملاً آگاه هستند و میدانند که تنش و اختلاف و درگیری بین شیعه و سنی به نفع هیچکس نخواهد بود و خود مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان هم به این مسأله اشاره کرده و از مردم خواسته است که اصولا در این دام خشونت گرفتار نشوند و خودشان را از هرگونه درگیری و خشونت پرهیز بدارند... ناآرامیهایی که توسط گروههای مسلحی نظیر جندالله از طریق بمبگذاری و ترورهای مختلف شروع شده، کم نظیر بوده است. اما متأسفانه استان سیستان و بلوچستان از همان ابتدای اول انقلاب نسبتاً ناآرام بود. یعنی بدین صورت که سیاستهای دوگانه و تبعیضآمیز جمهوری اسلامی علیه مردم بلوچ و علیه اهل سنت در بلوچستان زمینهای را برای تنش و برخورد بین بلوچ و غیربلوچ فراهم کرده بود و این سیاستهای تبعیضآمیز همچنان نیز ادامه دارد. شما در نظر بگیرید به عنوان مثال هفتهی پیش که بزرگترین جشن فارغالتحصیلی مدارس دینی اهل سنت سیستان و بلوچستان بود، قرار بود این جلسه دو روز، در روزهای پنجشنبه و جمعه، برگزار شود و تعدادی از فرهیختگان و علمای اهل سنت از بقیهی نقاط ایران و همچنین از کشورهای همجوار بهعنوان میهمان در این مراسم شرکت کنند. اما با فشار حکومت و ادارهی اطلاعات سیستان و بلوچستان مسئولین مذهبی ناچار شدند این جلسه را برخلاف عرف قدیمی در عرض یک روز یعنی روز پنجشنبه تمام کنند و همچنین اجازهی شرکت به بسیاری از میهمانان خارج از بلوچستان و خارج از ایران داده نشد و بعضی از سایتهای طرفدار حکومت در زاهدان نیز، برای تشدید جوسازی علیه بعضی از علما فعال شده بودند که سنیها خارج از قانون دارند عمل میکنند. در صورتی که حتی طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی اهل سنت اجازه دارند بر مدارس و اماکن مذهبی خودشان تسلط کامل داشته باشند. این موضوعی است که دولت احمدینژاد آن را برنمیتابد و درصدد کنترل مدارس، اماکن و سیستم آموزش مذهبی اهل سنت در بلوچستان است که باعث تنش شده است. گروههای خشونتگرایی نظیر جندالله هم از این اختلافات و از این موارد تنش همواره استفاده میکنند و خودشان را بهعنوان مدافع حقوق مردم بلوچ و اهل سنت که توسط جمهوری اسلامی تضییع میشود معرفی میکنند و بدین وسیله به این تنشها ادامه میدهند. از طرف دیگر جمهوری اسلامی نیز در مقابل اعدامها و زندان و شکنجهها و غیره را بیشتر خواهد کرد و این دایرهی تسلسل به این صورت ادامه پیدا میکند و ما میبینیم که در عرض پنج سال اخیر این دایرهی خشونت به یک سطح بسیار بالایی رسیده است که ابعاد ملی در سطح ایران و حتی بینالمللی هم پیدا کرده است. با ۷۲ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات احمد توکلی، نماینده مجلس ایران گفته که سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران از «مسببان» اتفاقات بازداشتگاه کهریزک است و باید به پرونده او رسیدگی شود. خبرگزاریهای ایران امروز گزارش دادهاند که توکلی در حاشیه مراسم سالگرد کشتهشدن محسن روحالامینی که ٢٤ تیر ٨٩ در تهران برگزار شد، گفته که بنا بر گزارش کمیته حقیقتیاب مجلس باید «آمرین اصلی» پرونده کهریزک و دادستان پیشین تهران مورد تعقیب قرار گیرند با ۶۸ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات | |
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر