 علي كريمي گفت: رييس باشگاه استيل آذين بايد مديرعاملي را بياورد تا بتواند ضعفهاي اين تيم را برطرف كند و بداند قهرمان شدن در ليگ فقط با داشتن يكسري بازيكن حرفهاي توانمند ميسر نميشود. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي كريمي پس از بازي تيم فوتبال استيل آذين مقابل استقلال كه در نهايت با نتيجه تساوي تمام شد، اظهار كرد: بازي خوبي بود و هر دو تيم در هر دو نيمه فرصتهاي گلزني خوبي داشتند. استيل آذين ميتوانست برنده اين بازي باشد، اما متاسفانه با گلي كه در دقيقه 90 به ثمر رسيد كار به تساوي كشيده شد. وي درباره رضايتش از بازي در خط دفاع اين تيم گفت: فكر ميكنم در پست دفاع آخر عملكرد خوبي دارم. از بازي در اين پست مشكل نداشته و تابع تصميمات سرمربي تيم هستم. من وظيفه دارم هر تصميمي كه سرمربي ميگيرد را انجام دهم. وي درباره گل اول استقلال گفت: ما قدر موقعيتهايمان را ندانستيم چرا كه در مدت زيادي از بازي سوار بر كار بوديم، اما در كجاي دنيا منطق ميگويد وقتي يك دروازهبان روي زمين افتاده داور دستور ادامه بازي را بدهد؟! كريمي درباره درگيري او و برخي از بازيكنان استيل آذين با بازيكنان استقلال در اين مسابقه، گفت: اين تنشها و دعواها در فوتبال طبيعي است و پيش ميآيد كه پس از بازي هم تمام ميشود، چيز زياد مهمي نيست. كريمي كه از شرايط مديريتي در باشگاه استيل آذين انتقاد كرده بود پيرامون اظهاراتش گفت: حتما يك چيزي هست كه اين حرفها را زدم. ما بايد توجه داشته باشيم كه قهرمان شدن فقط به داشتن بازيكنان توانمند و حرفهاي متعدد نيست. يك تيم بايد يكسري امكانات و شرايطي برايش فراهم باشد تا موفق شود و متاسفانه ما تا حالا آنها را نداشتيم. كريمي كه از توضيح شفاف پيرامون مشكلات باشگاه استيل آذين خودداري ميكرد، خطاب به حسين هدايتي مالك باشگاه گفت: اميدوارم رييس باشگاه هر چه سريعتر فكري كند تا مشكلات اين تيم برطرف شود. من با اسم اشخاص كاري ندارم اما بايد يكي را بياورد تا او فضايي فراهم كند تا ما بتوانيم با تلاش زياد اين تيم را قهرمان ليگ كنيم. وي خاطرنشان كرد: فعلا در رتبههاي بالايي جدول قرار داريم و ميتوانيم بهتر هم باشيم. اين تيم براي قهرماني بسته شده است اما بايد بداند به دست آوردن اين مهم چندان آسان نيست. اكنون ميبينيد تيمي چون سپاهان با آن سابقه و مديريت خوبي كه دارد هنوز در ليگ موفق نبوده است. ما براي رسيدن به موفقيت بايد تلاش زيادي داشته باشيم. طبيعي است كه با هزينههايي كه رييس باشگاه انجام داده استيل آذين بايد يكي از مدعيان ليگ امسال باشد. وي گفت: اگر از اين تيم قهرماني ميخواهيد بايد مديرعاملي در آن كار كند كه بتواند ضعفها را برطرف كند. به طور مثال ما نبايد با اجبار و زور و با وعده كيك و سانديس دادن تماشاچياني را براي تشويق تيم به استاديوم بياوريم. با ۳۴۶ امتیاز و ۳۹ نظر فرستاده شده در بخش ورزش نظرات روزه خواری بهانه است؛می خواهند کریمی را نابود کنند. بالاخره نیششان را به علی کریمی فرو کردند.رسانه های کودتا و در راس آنها فارس نیوز از چند روز پیش حملاتشان را علیه کریمی شروع کرده بودند و در نوشته هایشان مشخص بود همچنان از بستن مچ بند سبز توسط علی کریمی در آخرین بازی مقدماتی جام جهانی ایران سوخته اند. کریمی چون مرد ایستاد او در راه عقیده اش ثابت قدم ایستاد.به انتقاداتش ادامه داد. با سوار نشدن به هواپیماهای ایرانی دولت کودتا را به تمسخر گرفت.علیه فدراسیون دست نشانده موضع گرفت و در آخر تاب تحمل سردار مفت خور سپاه یعنی آجرلو را در استیل آذین نداشت و علیه او به پا خواست.او بیشتر از آنچه وظیفه داشت انجام داد و اینک که او را از تیم ملی و باشگاه کردند نوبت ما ملت سبز رسیده است که یکپارچه و در سراسر کشور در ورزشگاهها فریاد کریمی کریمی سر دهیم.قرمز و زرد آبی همه سبز می شویم و از نابودی کریمی جلوگیری می کنیم. با ۲۸۷ امتیاز و ۲۱ نظر فرستاده شده در بخش ورزش نظرات محمد نوری زاد: «ای خدا! سیّدعلی، رسما در دفاع از فرد کمخردی چون احمدینژاد به میدان رفت و سیمای مستقل رهبری خود را خرج او کرد تا به زعم خویش حفظ نظام را که از اوجب واجبات بود، جامعیت بخشد. و حال آن که، حفظ نظامی که تا گلو در پلشتی و دروغ و فریب و ورشکستگی فرو رفته بود، جفا به مقام خداوندگاری تو، و جفا به ما مردم و نسلهای بعدی ما بود./ای خدا! سیّدعلی خامنهای، درکنار خوبیهایی که باید میداشت و داشت، و با کارهای خوبی که باید انجام میداد و داد، از همان بدو رهبری اما، برطبل تفرقهی آحاد مردمان کوفت و با علم کردن بیرق «خودی و غیرخودی» جامعه را رو به انشقاق هرچه بیشتر شتاب داد./درهمان سالهای رهبری او، جو جامعه، به لایههای تودرتوی خوف و هراس آلوده شد. جمعی از مردمان، به خاطر کمترین اعتراض و نقد از بزرگان تحمیلی، به حبس و شکنجه در میافتادند و دچار آسیبهای روانی و اجتماعی فراوان میشدند./در زمان سیّدعلی، خدایا، ریا و چاپلوسی و دروغ و مسئولیتناپذیری مردم و مسئولان، به فرهنگی رایج منجر شد. مسئولان، پیوسته دروغ گفتند و کج رفتند، و مردم، با نگاه به آنان، از آنان آموختند./خدایا، در زمان سیّدعلی، بویژه در اواخر عمر او، مردمان، که طبق قانون، از حق انتقاد و اعتراض و اعتصاب برخوردار بودند، هیچگاه فرصتی برای ابراز خواستههای خود نیافتند. کمترین تقلای نقد و اعتراض آنان بحساب دشمنی و جاسوسی و براندازی گذارده میشد، و در حرکتی همهجانبه، همهی معترضان به شکنجه و زندان و انفرادی درمیافتادند./خدایا، دیدی که خامنهای، در کنار همهی خصلتهای خوبی که داشت، برای تداوم رهبریاش اما، مقولهای به اسم نظارت استصوابی را در انتخابات مجلس خبرگان باب کرد تا مبادا، نمایندهای مستقل و منتقد و صاحبرای، به آن مجلس راه یابد و به ساحت رهبری او و خطاهای رهبری او متعرض شود./خدایا، سیدعلی، با گماردن افراد سست و بیدانشی چون شیخ محمد یزدی بر راس دستگاه قضا، حیثیت قضا و قضاوت را در کشور ما به خاک انداخت./اوج فلاکت دستگاه قضا آنجا پا گرفت که روحانی خالیالذهنی چون صادق لاریجانی به حکم سیدعلی بر مسند قاضیالقضاتی کشور نشست./خدایا! سید علی سپاه را که باید از مراودات سیاسی و اقتصادی و اطلاعاتی به دور میبود، به هر کجای مواضع کشور نفوذ داد و مستقیما دایرهی سیاست را که به سلامت روانی آحاد مردم و برجستگان سیاسی کشور محتاج است، به قمه و کلت و ضرب و شتم و زندان و شکنجه آلوده کرد./... با ۲۸۵ امتیاز و ۸۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات متن بیانیهی باشگاه استیل آذین دربارهی اخراج علی کریمی: باشگاه فرهنگی ورزشی استیل آذین وظیفه خود می داند در مقابل عدم تمکین در اجرای مقررات و حرمت شکنی و تظاهر به روزه خواری آقای علی کریمی یکی از بازیکنان تیم فوتبال این باشگاه و عدم رعایت شئونات ماه مبارک رمضان در جریان تمرین به وظیفه دینی و قانونی خود عمل نموده و اخراج این بازیکن را اعلام نماید... با ۲۰۲ امتیاز و ۴۷ نظر فرستاده شده در بخش ورزش نظرات هیج وقت دستبند سبزی را که به حمایت از من و دیگر هموطنانت به دست بستی فراموش نمیکنم با ۲۰۰ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش ورزش نظرات اهداء جایزه هنرمند نمونه سال توسط آقای سرکوب منش! با ۱۷۷ امتیاز و ۱۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات بدون شرح با ۱۶۷ امتیاز و ۴۳ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی نظرات به گزارش سایت رسمی باشگاه استیل آذین متن بیانیه صادر شده از سوی روابط عمومی باشگاه استیل آذین در رابطه با تخلفات کریمی و اخراج این بازیکن از استیل آذین به این شرح است؛ بسمه تعالی و من یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب باشگاه فرهنگی ورزشی استیل آذین وظیفه خود می داند در مقابل عدم تمکین در اجرای مقررات و حرمت شکنی و تظاهر به روزه خواری آقای علی کریمی یکی از بازیکنان تیم فوتبال این باشگاه و عدم رعایت شئونات ماه مبارک رمضان در جریان تمرین به وظیفه دینی و قانونی خود عمل نموده و اخراج این بازیکن را اعلام نماید. از آنجایی که تعظیم شعائر الهی و حرمت نهادن به مقدسات دین مبین اسلام در اولویت باشگاه فرهنگی ورزشی استیل آذین قرار دارد و متاسفانه این موضوع از جانب بازیکن مذکور رعایت نشده و حتی با توهین وی به مسئولان فدراسیون فوتبال و مقررات همراه بوده و علیرغم تذکرات سرپرست تیم ، وی به اقدام خود ادامه داده و اصرار بر انجام این تخلف داشته است ، این بازیکن از همراهی تیم فوتبال استیل آذین محروم می باشد. بی تردید آنچه در درجه بالاتری از عناوین و افتخارات ورزشی قرار دارد ، ایستادگی و پافشاری بر مبانی دین مبین اسلام و اصول اخلاقی است که موجبات تعالی و قدسیت انسان را فراهم می آورد. بی گمان نگاه ابزاری و هدف محور به ورزش بدون لحاظ داشتن جنبه های معرفتی ، معنوی و انسانی منجر به حاکمیت اخلاق و معنویت در ورزش نمی شود. از همین رو امیدواریم که اقدام باشگاه استیل آذین در الویت دادن به اصول اخلاقی تبدیل به یک رویه در ورزش کشور گردد و ورزش به فرموده امام خمینی(ره) نه به عنوان هدف که به عنوان وسیله ای در جهت نیل به تعالی تلقی گردد. با ۱۵۵ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش ورزش نظرات اين تصميم پس از اختلافاتي كه بين كريمي و آجورلو صورت گرفت، اتخاذ شد كريمي در روزهاي گذشته عليه مديريت مصطفي آجورلو انتقادات تندي را انجام داد كه آجورلو پس از بازي با استقلال اقدام خود را علني كرد و علي كريمي را از باشگاه استيل آذين كنار گذاشت با ۱۴۷ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش ورزش نظرات خدایا، سیدعلی، با گماردن افراد سست و بیدانشی چون شیخ محمد یزدی بر راس دستگاه قضا، حیثیت قضا و قضاوت را در کشور ما به خاک انداخت. در کشورهای کافر دنیا، عدالت ناشی از قانون، حتی به رییسجمهور و دولت و بزرگان آن کشور میپرداخت و به محض تشخیص خطا، آنان را از بلندای قدرت به زیر میکشید. اما در کشور ما، قانون و قضا، به طنزی بدل شد که جز شوخی از آن چیزی مستفاد نمیشد. ظاهرا همگان، و بویژه بزرگان، راههای گریز و دور زدن قانون را به خوبی دریافته بودند و دلیلی برای هراس از گرفتاری نداشتند. آنچنان که گویا جمعی از قاضیان به رشوه، و جمعی به نابخردی، و جمعی به انتشار نکبت در دستگاه قضا مامور شده بودند. و در آن میان، از دست قاضیان صادق و قلیل نیز کاری ساخته نبود. اوج فلاکت دستگاه قضا آنجا پا گرفت که روحانی خالیالذهنی چون صادق لاریجانی به حکم سیدعلی بر مسند قاضیالقضاتی کشور نشست. در طول تاریخ و در همه جای دنیای فهم، قاضیالقضات به کسی گفته و میگویند که در کار قضا و قضاوت، هم بلحاظ علمی، و هم از حیث تجربه، کارآمد قاضیان و کارکشتگان دستگاه قضا بوده باشد. اما این شیخ، بدون این که ذرهای تجربه، و ذرهای دانش قضایی داشته باشد، بر مسندی نشست که هرگز مستحقش نبود. وی، نیامده آستینها را بالا زد و گوش بفرمان شد و هرچه را که ماموران وزارت اطلاعات و پاسداران امنیتی به او دستور فرمودند، در دستور کار خود قرار داد و برای اولین بار در تاریخ قضا و قضاوت، به خلق جرمهایی مبادرت ورزید که از فرط سستی، کودکان را نیز به خنده وا میداشت. اما همین جرمهای خندهدار، باعث شد که با امضای این شیخ قضاوت نکرده و قضاوت ندیده، ناگهان صدها مرد جوان و پیر و زن و دختر به زندانهای انفرادی و شکنجه در افتادند. خدایا، ما به چشم خود دیدیم که انسانیت، در آن ژولیدگی قضایی، چگونه به هیچ گرفته شد، و عدالت و علی و اولاد علی، و همهی آموزههای دینی، به اسم دین چگونه به مسلخ برده شدند. با ۱۴۳ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات علي کريمي بازيکن بي همتاي استيل آذين بعد از بازي با استقلال از مدير عامل باشگاه خود به شدت انتقاد مي کند وبرخلاف تمام «به به، چه چه » گويي هايي معمول در ايران ، نان را به نرخ روز نمي خوردو از حسين هدايتي رييس باشگاه ميخواهد که مديرعاملي بياورد که توان حل مشکلات باشگاه را داشته باشد... هنوز 24 ساعت از انتقادات علي کريمي از مدير عامل نگذشته است که خبري حيران کننده با اين مضمون منتشر مي شود ؛ «علي کريمي از استيل آذين اخراج شد» ! و عجيب تر از آن اينکه دليل اين اخراج، روزه خواري اعلام شده است، دليلي که حتي مرغ سوخاري شده را هم به خنده در مي آورد ! همه ميدانند که دليل اصلي اخراج کريمي انتقاد از مدير عامل استيل آذين و قبل تر از آن ، انتقاد شديد از فدراسيون و اردوي مضحکي که در اتريش و در ميان« کمپ گاو و گوسفند ها» ! برگزار شد، بوده است و هيچ ربطي به روزه ندارد . فوتباليست ها به دليل شرايط سخت تمريني ، کمتر توان روز گرفتن دارند و اين بر هيچ کس پوشيده نيست که درصد بسيار بالايي از آنان روزه نمي گيرند و مديران فوتبال هم به خوبي از اين مسئله آگاهند و اگر قرار بر اخراج باشد بايد تعداد بسيار زيادي از بازيکنان را اخراج کرد . البته بعضي از بازيکنان نيز با تحمل سختي فراوان روزه ي خود را مي گيرند که چه به بسا علي کريمي هم جز دسته ي دوم باشد و بهانه ي مذکور اصلا اتفاق نيفتاده باشد، اما چه کريمي روزه بگيرد و چه نگيرد ، اين به هيچ عنوان به من يا باشگاه استيل آذين و يا هيچ کس ديگري مربوط نيست ، اين يک مسئله ي کاملا شخصيست. اسلام ايراني ، دين اجبار و اخراج نيست ، دين ما دين اختيار و محبت است ، روزه و رمضان هميشه براي ايرانيان مقدس بوده و خواهند بودو علي کريمي هم مثل تمام مردم ايران ، هرگز به قصد توهين و در فضايي عمومي اين کار را انجام نخواهد داد ، نه تنها کريمي که هيچ کدام از فوتباليست هاي ايراني حرمت شکن نيستند و اگر هم به دليل سختي تمرينات روزه نگيرند ، شک نکنيد که حرمت روزه را نگه خواهند داشت و در فضاي عمومي اقدام به خوردن و آشاميدن نخواهند کرد .اکثريت مردم ايران ،چه مذهبي و چه حتي غير مذهبي ، به شدت بر روي حفظ حرمت ها حساس بوده و هميشه خالصانه و بي دغل به مقدسات احترام گذاشته و حرمتشان را حفظ کرده اند . از سردار آجر لو که تا کنون هرگز از او سو استفاده از مقدسات را شاهد نبوده ايم و هميشه به عنواني انساني معتقد ، متعهد و منصف مورد احترام جامعه ورزش از هر تفکري بوده است ، ميخواهم که هر چه سريعتر اشتباه بزرگ خود را اصلاح کرده و اخراج کريمي را با استفاده ي ابزاري از مقدسات ،به روزه پيوند نزند و مرد و مردانه بگويد که:« کريمي از من و فدارسيون انتقاد کرد و ما نيز تصميم به اخراج او گرفتيم»اين چيزيست که همه ميدانند و جناب آجرلو با بيان آن فقط از ضربه خوردن به مقدسات جلوگيري کرده و همچنين از منفور شدن خود در بين فوتبال دوستان ايراني - که تقريبا کل ملت ايران را تشکيل مي دهند و اتفاقا به شدت هم علي کريمي را به خاطر حق گويي هايش دوست دارند- فرار ميکند. حق آجرلو و خدمات قابل تقديرش به ورزش و نگاه هميشه مهربانانه اش به ورزشکاران اين نيست که با يک اشتباه، تمام گذشته ي روشن خود را تاريک کرده و زير سوال ببرد . بگذريم ... حالا که ناجوانمردانه دليل اخراج کريمی روزه خواري اعلام شده ، من به عنوان يک ايراني معتقد که از صميم قلب عاشق ماه مبارک رمضان هستم و هم اکنون نيز با زبان روزه اين مطالب را نوشته ام ، با تمام وجود از علي کريمي ، فوتباليست جوانمرد، حق طلب و حقيقت گوي کشورم اعلام حمايت کرده و به علي کريمي مي گويم که براي من ايمان و انسانيتت ثابت شده است و با اين بيانيه هاي مضحک و نخ نما ، هيچ گونه خدشه اي بر آن وارد نخواهد شد .حمايتت از ورزشکاران بيمار و تقبل هزينه هاي درماني آنها ، وقتي که مسئولان ورزش چشم ها را بسته بودند ،هرگز فراموش نخواهم کرد. ايمان تو را مردم خونگرم بوشهر از نزديک ديده اند ، ديده اند که چگونه آن روز متواضعانه ، پيراهن خود را تقديم همشهري شان کردی... علي جان من و تمام مردمي که از مذهب دکان نساخته اند و نميسازند، با تمام وجود از تو حمايت ميکنيم و تورا انساني حقيقتاً مومن ، شريف و معتقد مي دانيم. ... راستي دوستان ، به نظر شما آيا بستن مچ بندسبز در بازي پارسال ايران با کره جنوبي ، در اين اخراج سهمي داشته است ؟؟؟ با ۱۳۷ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش ورزش نظرات سایت رسمی باشگاه استیل آذین در بیانیه ای اعلام كرد: باشگاه فرهنگی ورزشی استیل آذین وظیفه خود دانسته است تا در برابر اقدام علی كریمی بازیكن این باشگاه به رعایت نكردن قوانین و حرمت شکنی و همچنین تظاهر به روزه خواری در جریان تمرین واكنش نشان دهد و به همین علت وی را از این تیم اخراج كند. از آنجایی که تعظیم شعائر الهی و حرمت نهادن به مقدسات دین مبین اسلام در اولویت باشگاه فرهنگی ورزشی استیل آذین قرار دارد و متاسفانه این موضوع از جانب بازیکن مذکور رعایت نشده و حتی با توهین وی به مسئولان فدراسیون فوتبال و مقررات همراه بوده و با وجود تذکرات سرپرست تیم، وی به اقدام خود ادامه داده و اصرار بر انجام این تخلف داشته است ، این بازیکن از همراهی تیم فوتبال استیل آذین محروم است . بی تردید آنچه در درجه بالاتری از عناوین و افتخارات ورزشی قرار دارد، ایستادگی و پافشاری بر مبانی دین مبین اسلام و اصول اخلاقی است که موجبات تعالی و قدسیت انسان را فراهم می آورد. بی گمان نگاه ابزاری و هدف محور به ورزش بدون لحاظ داشتن جنبه های معرفتی ، معنوی و انسانی منجر به حاکمیت اخلاق و معنویت در ورزش نمی شود. از همین رو امیدواریم که اقدام باشگاه استیل آذین در الویت دادن به اصول اخلاقی تبدیل به یک رویه در ورزش کشور گردد و ورزش به فرموده امام خمینی(ره) نه به عنوان هدف که به عنوان وسیله ای در جهت نیل به تعالی تلقی گردد. با ۱۳۲ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش ورزش نظرات سیدعلی، فرهنگ شعارگویی و شعارخواری را در جامعهی ما به اعلا درجه رساند..، فرد منطبقی چون احمدینژاد را برگزید و برکشید و بر مسند نشاند تا بلندگوی شعارگویی فعالتر شود،.خدایا، سیّدعلی به برآوردن قدرتی مخوف و پنهانی دست برد. سپاه را که باید از مراودات سیاسی و اقتصادی و اطلاعاتی به دور میبود، به هر کجای مواضع کشور نفوذ داد و مستقیما دایرهی سیاست .. به قمه و کلت و ضرب و شتم و زندان و شکنجه آلوده کرد. به موازات دستگاه رسمی وزارت اطلاعات، سپاه را واداشت تا او نیز به کارهای اطلاعاتی و امنیتی ورود کند و بساط موازی و مشرف بر وزارت اطلاعات را در همه جا بگستراند.یک فلکزده بینشان، بخاطر یک میلیون بدهی، به زندان حکومت میافتاد، اما رییسجمهور مطلوب او، و معاون اول رییسجمهور، و برخی از وزرا و مدیران دولتی او، با میلیاردها اختلاس و کلاشی، در ماراتن فریب مردم، دکمههای بیخ گلو را به رخ میکشیدند و به ریش قانون و به ریش مردم میخندیدند..سیّدعلی، هرگزبه میزان مصرف مواد مخدر در کشورش که در صدر جدول جهانی بود، نیندیشد. و همچنین، هیچگاه به رواج تنفروشی دخترکان و زنان سرزمینش، و به فروپاشی روال رایج فعالیتهای اقتصادی مردمش، و به اسلامیکه زیر دست و پای ماموران قلدر و بیخرد، و مسئولان بیکفایت، و قاضیان مرعوب و ناسالم پرپر میزد و استمداد میطلبید، توجه نکند.در این روزهای پایانی عمر، نام نیکی از خود به یادگار گذارید و خطاهای رفته را به سامان خویش باز آورید..من همهی این ابتلائات آتی را بجان میپذیرم تا صدای سخن خود را به گوش حضرت شما برسانم… با ۱۳۰ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات طبق خبرهای رسیده ، این روزنامه نگار که بیست روز است در اعتصاب غذا به سر می برد وضعیت جسمانی مناسبی ندارد اما روحیه اش همچنان قوی و خوب است . با توجه به فرارسیدن ماه رمضان نگرانی ها در باره وی افزایش پیدا کرده است ،چرا که اکنون فقط به هنگام افطار و سحر آب و چای می نوشد. صمیمی و ۱۶ زندانی سیاسی دیگر زندان اوین سه هفته قبل به خاطر اعتراض به برخوردهای نامناسب زندانبانان و ماموران زندان به خصوص وعده های دروغین و رفتارهای نامناسب رییس زندان اوین، صداقت به سلول انفرادی منتقل شدند . آنها بعد از آن دست به اعتصاب غذا زدند بقیه این زندانی ها بعد از دو هفته به خاطر پیام های اقشار مختلف مردم بویژه شخصیت های جنبش سبز از جمله میرحسین موسوی و مهدی کروبی به اعتصاب غذای شان پایان دادند اما صمیمی همان موقع اعلام کرد که تا زمان انتقال همه زندانیان اعتصاب کننده به بند عمومی اعتصاب غذایش را پایان نخواهد داد .اکنون زندانیان اعتصاب کننده بارها از وی خواسته اند که به اعتصاب غذایش پایان دهد اما او اعلام کرده که به خاطر فرزندان دربندش این کار را نخواهد کرد و تا رهایی آنها از سلول انفرادی به این اعتصاب ادامه خواهد داد. خانواده صمیمی به شدت نگران سلامت وی هستند و از همه مسوولان قضایی بویژه دادستان تهران درخواست توجه فوری به وضعیت وی را دارند. با ۱۳۰ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات خدایا، سیّدعلی، رسما در دفاع از فرد کمخردی چون احمدینژاد به میدان رفت و سیمای مستقل رهبری خود را خرج او کرد...تا این که ندانمکاریها و شعارگوییها و فریبکاریهای فرد نالایقی چون احمدینژاد، سرنوشت سوزناک ما را به تحریم و تقبیح و تحقیر جهانی درانداخت...خدایا، سیدعلی، با گماردن افراد سست و بیدانشی چون شیخ محمد یزدی بر راس دستگاه قضا، حیثیت قضا و قضاوت را در کشور ما به خاک انداخت. .. و. خامنهای راه را بر هرگونه تغییر بست تا بساط قدرت، همچنان در اختیار او باشد.. سیدعلی، فرهنگ شعارگویی و شعارخواری را در جامعهی ما به اعلا درجه رساند..، فرد منطبقی چون احمدینژاد را برگزید و برکشید و بر مسند نشاند تا بلندگوی شعارگویی فعالتر شود،.خدایا، سیّدعلی به برآوردن قدرتی مخوف و پنهانی دست برد. سپاه را که باید از مراودات سیاسی و اقتصادی و اطلاعاتی به دور میبود، به هر کجای مواضع کشور نفوذ داد و مستقیما دایرهی سیاست .. به قمه و کلت و ضرب و شتم و زندان و شکنجه آلوده کرد. به موازات دستگاه رسمی وزارت اطلاعات، سپاه را واداشت تا او نیز به کارهای اطلاعاتی و امنیتی ورود کند و بساط موازی و مشرف بر وزارت اطلاعات را در همه جا بگستراند.یک فلکزده بینشان، بخاطر یک میلیون بدهی، به زندان حکومت میافتاد، اما رییسجمهور مطلوب او، و معاون اول رییسجمهور، و برخی از وزرا و مدیران دولتی او، با میلیاردها اختلاس و کلاشی، در ماراتن فریب مردم، دکمههای بیخ گلو را به رخ میکشیدند و به ریش قانون و به ریش مردم میخندیدند..سیّدعلی، هرگزبه میزان مصرف مواد مخدر در کشورش که در صدر جدول جهانی بود، نیندیشد. و همچنین، هیچگاه به رواج تنفروشی دخترکان و زنان سرزمینش، و به فروپاشی روال رایج فعالیتهای اقتصادی مردمش، و به اسلامیکه زیر دست و پای ماموران قلدر و بیخرد، و مسئولان بیکفایت، و قاضیان مرعوب و ناسالم پرپر میزد و استمداد میطلبید، توجه نکند..من همهی این ابتلائات آتی را بجان میپذیرم تا صدای سخن خود را به گوش حضرت شما برسانم… با ۱۲۹ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات باشگاه استیل آذین دلایل اخراج علی کریمی را اعلام کرد: روزه خواری وعدم تعظیم شعائر اسلامی از سوی علی کریمی با ۱۲۸ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات كجايند آن ملت پشتيبان؟ آن ملت همراه و هميار كجايند؟ اينكه افتخاري بر اسب بازنده شرط بست و اگر افتخاري داشت، باخت، اينكه او را له كنيم و به هزار و يك نوشته برانيمش، هيچ ايرادي ندارد و بلكه لازم است تا فرق دوغ و دوشاب در دفتر تاريخ ثبت شود و بماند بر ياد ها كه تنها صدا نيست كه ميماند. اين عزت و شرف است كه به دل مينشاند آنچه را از دل بر آمده باشد. اما نبايد تنها به مخروبه ها توجه كرد و بايد ستونها و نمادها را نيز شناخت و بر حفظ و استيلاي آنان جان داد و در اين مسير قدر امثال استاد بي بديل آواز ايران، خسرو آواز و شرف موسيقي، استاد محمد رضا شجريان بيشتر از پيش رخ مينمايد. اين نوشته اما در خصوص بي فخر بودن افتخاري و نه در باب جاودانگي استاد شجريان است. اين خط را مينويسم به خون دل بر عزيزي كه بيست و سه روز است حتي نميدانيم زنده است و يا مرده . اين قلم را ميرانم بر شرف جنبش دانشجويي ايران. بر آن جواني كه اقتدار و كاخ پوشالي علي خامنه اي را بلرزه درآورد و گفت در پلي تكنيك جمع شده ايم تا فرياد خود را بر سر مستبدين جهان به خصوص علي خامنه اي بكوبيم. مجيد توكلي امروز كجاست؟ آيا زنده است؟ نامش را نميگويم كه نامش تا ابد بر تارك آزاديخواهي خواهد درخشيد. خودش را ميگويم. برادر علي را، پسر خانم و آقاي توكلي را ميگويم. آن جوان بيست و سه ساله شيرازي را ميگويم كه مونس و غمخوار همه زندانيان سياسي بود و چون برادري دلسوز، براي همه آنها مادري ميكرد در زندان و بند و سياهچال ولي فقيه. مجيد را ميگويم كه همه زندانيان سياسي اوين، حداقل در بندهاي هفت و هشت و سيصد وپنجاه، مهر و لطف و زيبايي روح او را، دليل تداوم مقاومتشان ميدانستند. مجيد كجاست امروز؟ آيا او زنده است؟ با ۱۲۶ امتیاز و ۲۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات گزارش تصویری بدرقه مصطفی تاجزاده تا زندان اوین در ايام ماه رمضان 89 با ۱۲۶ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات آهای کسانی که زبان اعتراض گشوده اید چرا در ان واحد مودب بودن شخصی را در مقابل رئیس جمهور بی ادبانه جلوه می دهید ؟ چطور استاد را شخص بی ادب می پندارید؟ او کارش را خوب بلد است و نیازی به راهنمائی های و حرفهای خارج از نزاکت شما ندارد. افرادی که به استاد معترضید خب یک دفعه سنگسارش کنید . شما مگر نگفتید می کشید پس بکشید!! تو که نمی دانی مملکت و عزت و فرهنگ و تاریخ و ابرو چیست؟! صدای استاد را گوش نکن .حرفهایی که دور از اندیشه است نزن. از جماعتی شنیده بودم که ایرانی ازاد است اما نه اینطور!! افرین بر شما با این حرمت داریتان افرین!! خودتان را پیدا کنید خود گم کرده ها. اوف بر تو استاد که چنین طرفدارانی داشته باشی. ای وای بر افتخاری! که سی سال حرف دل انهایی را زدید که بی غیرت بودند.من از همینجا از استاد می خواهم دیگر به استدیو نروند و خود را به عذاب نکشند و برای امثال شماها نفس نزنند. شما که با هنرمند مملکت تان این چنین می کنید وای بر شما. استاد افتخاری شخصی است از اغاز انقلاب تا به حال از هیچ کسی گدایی نکرده و نیازی نداشته است . اگر همکارانش وام بلاعوض گرفته اند و استاد چه گرفت؟ جز اینکه خواند و خواند و .. حال ادب ایشان را اینگونه تفسیر نا بحق می کنید؟ هر چند که بعضی از این مزخرفات از همکاران استاد هم بیان شده است خصوصا انهایی که چشم دیدنش را ندارند . این حق استاد افتخاری نبود. بیاندیشید و تعقل کنید و بجای زبان اعتراض راه درست را انتخاب کنید....... با ۱۲۵ امتیاز و ۴۹ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی نظرات مرگ، بیگمان سر خواهد رسید، و ما را و شما را به کام خود فرو خواهد کشید. جنازهی ما را که ناشناس و بیکس و کاریم، با شتاب، به آغوش سرد گور میسپرند، و جنازهی شما را که معروف عالمید، مردمان بیشمار، بر سر دست میبرند و اشکریزان و بر سر زنان، جلوی چشم صدها دوربین و صدها خبرنگار و صدها میهمان خارجی، در آرامگاه ابدیتان مینهند. مزار ما، گذرگاه باد و باران و محل تابش آفتاب داغ میشود، و مزار شما، با گنبد و بارگاهی مجلل، با تالارها و شبستانها و رواقها و صحنها و هتلها و دانشگاهها و حوزههای علمیه، و با فروشگاهها و کتابخانهها و بوستانهایی پر از گل و گیاه، آذین خواهد یافت. ما، که غریب و گمگشتهایم، زود از خاطرهها محو خواهیم شد، شما اما، که از ساماندهندگان بخشهایی از تاریخ این سرزمیناید، تا روزگاران دراز بر سر زبانها خواهید بود. با هر آنچه که ما نخواهیم داشت، و با همهی آنچه که شما خواهید داشت، یک سرنوشت مشترک، ما را و شما را به هم پیوند میزند. و آن: پوسیدن و خوراک مار و مور شدن جسمهایمان، و پاسخگویی به رفتار و اعمال دنیاویمان در سرای باقی است. و باز این که: ترازوی دقیق و مویین خدا، به یک جهش، تکلیف خرد و کلان ما بینشانان را مشخص میکند، و تعیین تکلیف شما، به خاطر مسئولیتهای فراوانتان به درازا خواهد کشید... با ۱۲۳ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات نوشتاری از یک پارسی زبان تاجیکستانی در مورد مولوی:هیچ مدرکی در این باره وجود ندارد که مولانا در خانه ترکی صحبت میکرده است (چه برسد به نوعی اوزبیکی آن). شاید این تک بیت از خود مولانا در دیوان شمس برای پاسخ کافی باشد: تو ماه ترکی و من اگر ترک نیستم ------ دانم من این قدر که به ترکی است آب "سو"... در هیچ یک از تذکرههای ادبی معتبر یا زندگینامههای مولانا که در طول ۷۰۰ سال پس از مرگش نوشته شده هیچ نشانی از ترک بودن و به ترکی صحبت کردن وی در خانه نیست. قومی به نام اوزبک در زمان مولانا وجود نداشته که مولانا از میان آنان باشد. اوزبکها (در اصل اوز بیگ = اغوز بیگ = اغوز بزرگ) و سلسلهی آنان یعنی شیبانیان و شیبک خان دست کم ۲۰۰ سال پس از مرگ مولانا تشکل یافتند. زبانی به نام تاجیکی نداریم. تاجیک در برابر ترک و به معنای ایرانی است. همان کسانی که امروزه پانترکگرایان به آنان "فارس" میگویند. تاجیکان در تاجیکستان و افغانها در افغانستان به زبان پارسی صحبت میکنند و مینویسند. همان طور که زبانی به نام کانادایی یا امریکایی نداریم بلکه این هر دو کشور به زبان انگلیسی صحبت میکنند. زبان مادری مولانا همان طور که خودش در تمام نوشتههایش بیان کرده زبان پارسی است. و خود وی نیز از بزرگترین شاعران زبان پارسی است. با ۱۲۲ امتیاز و ۱۵۶ نظر فرستاده شده در بخش هنر و ادبیات نظرات مرگ، بیگمان سر خواهد رسید، و ما را و شما را به کام خود فرو خواهد کشید. جنازهی ما را که ناشناس و بیکس و کاریم، با شتاب، به آغوش سرد گور میسپرند، و جنازهی شما را که معروف عالمید، مردمان بیشمار، بر سر دست میبرند و اشکریزان و بر سر زنان، جلوی چشم صدها دوربین و صدها خبرنگار و صدها میهمان خارجی، در آرامگاه ابدیتان مینهند. مزار ما، گذرگاه باد و باران و محل تابش آفتاب داغ میشود، و مزار شما، با گنبد و بارگاهی مجلل، با تالارها و شبستانها و رواقها و صحنها و هتلها و دانشگاهها و حوزههای علمیه، و با فروشگاهها و کتابخانهها و بوستانهایی پر از گل و گیاه، آذین خواهد یافت. ما، که غریب و گمگشتهایم، زود از خاطرهها محو خواهیم شد، شما اما، که از ساماندهندگان بخشهایی از تاریخ این سرزمیناید، تا روزگاران دراز بر سر زبانها خواهید بود. با هر آنچه که ما نخواهیم داشت، و با همهی آنچه که شما خواهید داشت، یک سرنوشت مشترک، ما را و شما را به هم پیوند میزند. و آن: پوسیدن و خوراک مار و مور شدن جسمهایمان، و پاسخگویی به رفتار و اعمال دنیاویمان در سرای باقی است. و باز این که: ترازوی دقیق و مویین خدا، به یک جهش، تکلیف خرد و کلان ما بینشانان را مشخص میکند، و تعیین تکلیف شما، به خاطر مسئولیتهای فراوانتان به درازا خواهد کشید. گرچه در دستگاه سریعالحساب خدا، زمان به کشداری ایام عمر ما نخواهد بود، با شما اما، تا به ریز ریز امضاها و امر و نهیها و خندهها و اخمها و طردها و جذبهایتان رسیدگی نشود، زمان بر شما به کندی گامهای مور، گذر خواهد کرد. ما را و شما را یک به یک بر بلندیهای محشر میایستانند تا راضیان و ناراضیان با عبور از مقابل ما، ما را و شما را شناسایی کنند و فریاد هواخواهی و دادخواهی سر دهند. ما را که آوازهای با ما نیست، مردمان فراوانی نخواهند شناخت، شما را اما دوستان راضی، و شاکیان ناراضی بسیار خواهد بود. با ۱۱۹ امتیاز و ۱۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات بسمه تعالي حضور محترم حضرت آيت الله آقاي لاريجاني رييس محترم قوه قضاييه جمهوری اسلامی ایران با سلام و تحییات معروض می دارد : قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران كه قسمت عمده آن، يادگار خون شهداي راه آزادي و استقلال كشور و ميثاق مشترك ملت ايران و حاكميت برخاسته از انقلابي اصيل و مردمي است، احقاق حقوق عامه و گسترش عدل و آزاديهاي مشروع و همچنين نظارت بر حسن اجراي قوانين را از جمله وظايف دستگاه تحت امر جنابعالي قرار داده است. بديهي است كه وظايف و مسووليتهاي رييس اين نهاد كه در كسوت مجتهد جامعالشرايط بايد برخوردار از صفات تقوا، عدالت و بيطرفي باشد، آنچنان سنگين است كه هيچ انگيزه مادي و دنيوي پذيرش چنين باري را توجيه نميكند و اولين اقدام در گسترش عدل و آزادي براي مردم ايران، انحلال دادگاههاي اختصاصي و تقويت دادگاههاي عمومي و جزايي دادگستري و انتخاب قضات دانشمند و بيطرف براي حذف بقاياي مانده از رژيم ديكتاتوري ( ستمشاهي ) بوده است و بايد توجه داشت كه اگر تشكيل دادگاههاي انقلاب در بدايت امر ( انقلاب ) ضرورت داشت بعد از يك سال آرامش كشور و ختام انقلاب ديگر ضرورتي به وجود آنها ديده نميشد. اصليترين خواسته ملت ايران در قيام مشروطيت كه اين روزها حتي امكان برگزاري مراسم يكصد و چهارمين سالروز پيروزي آن براي جمع كثيري از فعالان مدني و سياسي كشور وجود ندارد، ايجاد عدالتخانه بود. ملت ايران به درستي دريافته بودند كه تنها يك قوه قضاييه بيطرف و فعال ميتواند موجبات آزادي، دمكراسي و عدالت را در كشور فراهم نمايد؛ متاسفانه اين خواسته، هرگز فراهم نگرديد. در جريان شكلگيري و گسترش انقلاب اسلامي 1357 نيز به رغم كثرت قضات شريف و فرهيخته، عدم استقلال مديريت كلان دستگاه قضايي از جمله دلايلي بود كه بر آتش اعتراضات دميد و موجبات فراگيري جنبش را فراهم آورد. امروزه نيز متاسفانه افزون بر مشكلات و نارساييهاي عمومي، نارواييها و تجاوز صريح و آشكار از عدالت و بيطرفي در كليت دستگاه دادگستري به چشم ميخورد. نظير تطويل دادرسيها، رفتار غير انساني با متهمان جرايم عمومي در بازداشتگاههاي نيروهاي انتظامي و امنيتي و وجود قوانين تبعيضآميز پيرامون حقوق زنان و بعضي از اقليتها كه در تعارض آشكار با قاعده ( كلامي و فقهي ) لطف و احسان الهي و برخي آيات قرآن مجيد است. در وقايع اعتراضات مردم پس از انتخابات رياست جمهوري اخير، مظالمي از سوي دستگاه قضايي روا شده و احكامي صادر ميشود كه وجدان هر فرد عدالتجو و آرمانخواهي را به لرزه در ميآورد. وضعيت تاسفبار قوه قاضييه تا بدانجاست كه به رغم وجود اسناد و تصاوير فراوان كه امروز در سراسر جهان به نمايش گذاشته شده است، صدها نيروي لباس شخصي و بعضاً نيروي انتظامي كه در خيابانها به هزاران نفر مردمي كه تنها جرمشان طرح پرسش " راي من كجاست؟ " حمله كرده و با چماق و باتوم و اسلحه سرد و گرم آنها را به خاك و خون كشانده و شهيد كردهاند را كسي مورد پيگرد قضايي قرار نداده و در عوض، روزنامهنگاران و فعالان سياسي، دانشجويي، كارگري، حقوق بشري و هزاران نفر مردم عادي كه از وضعيت جاري ناراضي هستند را در محاكماتي كه نه از قانون در آن خبري هست و نه از عدالت و انصاف، به حبسها و محروميتهاي طويلالمدت محكوم ميسازند. براي نمونه خلاصه يك دادنامه را عرض ميكنم. اولا در ابتداي دادنامه نوشته است : شاكي پرونده : گزارش ضابطين قضايي. كه در هيچ يك از مواد قانون آيين دادرسي كيفري براي ضابطين قوه قضاييه، وظيفه شكايت در پروندهها منظور نشده تا چه رسد به گزارش ضابطين كه چند برگ بيجان شاكي شدهاند. ثانياً نوشته شده متهم ] كه استاد دانشگاه و متخصص فن بوده [ مخفيكاري ميكند. يعني تفتيش عقيده او را انجام ميداده. بعد هم حداكثر مجازات در ماده مورد استناد شاكي پرونده را كه شش سال حبس و 74 ضربه شلاق است مورد حكم قرار داده است كه در كمال بيگناهي متهم، رييس دادگاه انقلاب هم شاكي، هم بازجو و هم قاضي عادل و بيطرف !! پرونده بوده است. رياست محترم قوه قضاييه! در شرايطي كه وفق ماده 62 مكرر قانون مجازات اسلامي بيشترين ميزان محروميتهاي اجتماعي آنهم در خصوص جنايتكاراني كه به قطع عضو محكوماند پنج سال بيشتر نيست، قضات دستگاه تحت امر جنابعالي بر اساس كدام مجوز قانوني روزنامهنگاراني مانند سركار خانم ژيلا بني يعقوب و يا آقاي دكتر احمد زيدآبادي را به سي سال و يا محروميت مادام العمر از فعاليت مطبوعاتي محكوم ميكنند؟ پاسخ به اين پرسش ضروري است كه معناي بازداشت موقت چيست؟ امروزه كساني بيش از يك سال است كه با قرار بازداشت موقت در زندانهاي ايران به سر ميبرند. آيا اين مصداق بارز تحميل مجازات بدون حكم قضايي و آيا به معناي نقض غرض و غيرموقت بودن اين احكام نيست؟ ماده 32 قانون آيين دادرسي دادگاههاي عمومي و انقلاب در امور كيفري شرايطي را براي جواز صدور قرار بازداشت موقت برشمرده است كه هيچ يك در خصوص متهمان وقايع اخير صدق نميكند و جالب است كه بدانيد برخي قضاتي كه معلوم نيست بر اساس كدام فضيلت، شايستگي رسيدگي به پروندههاي معترضان را دريافتهاند و از جمله رييس يكي از شعب دادگاه انقلاب ابايي نداشته كه در حضور متهماني كه در اعتراض به صدور قرار بازداشت موقت براي رسيدگي مجدد پروندههايشان بدانجا ارجاع شده است بگويد كه: « شما مشمول هيچ يك از شرايط ماده 32 نيستيد و چون بازپرس شما درخواست تمديد و يا تاييد قرار بازداشت را دارد من هم آن را تاييد ميكنم. » در واقع ايشان در مقام تاييد نظر و نه تجديد نظر قرار داشتهاند. بند د از ماده 46 قانون آيين دادرسي دادگاههاي عمومي و انقلاب در امور كيفري، سابقه اظهار نظر ماهوي در امري را از موجبات عدم صلاحيت قاضي برشمرده است و حال آن كه قضات انحصاري رسيدگي كننده به اين پروندهها بارها و بارها چه در جريان دادرسيها و چه پيش از آن اظهاراتي را بيان ميكنند كه حكايت از فقدان بيطرفي ايشان دارد. استنادات مكرر قضات ياد شده به نامه منسوب به رهبر فقيد انقلاب در خصوص نهضت آزادي ايران در جلسات دادرسي و استفاده از اين نامه براي بازداشت و يا صدور احكام محكوميت اعضا و منسوبان خانوادگي اين حزب، افزون بر آن كه اعتراضاتي بر آن نامه وارد است، نشان از عدم بيطرفي دادرس دارد. امروزه سه تن از اعضاي شريف نهضت آزادي ايران آقايان مهندس فريد طاهري، مهندس عماد بهاور و اميرحسين كاظمي ماههاست كه به اتهام عضويت در اين حزب و به استناد نامه ياد شده در زندان اوين و در شرايط دشوار به سر ميبرند و حتي بنا به گزارش خانوادهها از امكانات درماني نيز محروم هستند. رياست محترم قوه قضاييه ماده 121 قانون ياد شده صراحت دارد كه جلب متهم به استثناي موارد فوري بايد در روز به عمل آيد. آيا براي جنابعالي رياست اين دستگاه، اين امكان وجود دارد كه از بازپرس دادگاه انقلاب سوال فرماييد كه بر اساس كدام علت فوري، جلب آقاي دكتر يزدي در ساعت سه نيمه شب هفتم دي ماه 1388 صورت گرفته است؟ و اصولا قرار بازداشت ايشان چه مبناي حقوقي داشته است؟ آيا بيم فرار و يا امحاي اسناد و مداركي كه تماماً بر روي سايتها منتشر شده است، امكانپذير بود كه نياز مبرم به بازداشت ايشان و آن هم در آن ساعت از شب باشد؟ ماده 37 قانون ياد شده صراحت دارد كه قرارهاي بازداشت بايد مستدل و موجه بوده و مستند قانوني و دلايل آن و حق اعتراض متهم در آن قيد شود و ذيل همين ماده، اعتبار زماني اين قرار را يك ماه قيد كرده و به موجب آن در هر بار تمديد قرار بازداشت، حق اعتراض و رسيدگي مجدد براي متهم وجود دارد؛ بسيار به جاست كه رييس محترم قوه قضاييه از تعدادي از اين قرارها شخصاً بازديد كرده و ببينند كه آيا در متن قرارهاي بازداشت به جز عبارت كلي " اقدام عليه امنيت ملي " و يا نظاير اين جمله، متن و استدلال و يا توجيه ديگري به چشم ميخورد يا خير و نكته ديگر آن قضات و بازپرسهاي دادگاه انقلاب بر اساس كدام مجوز قانوني، قرارهاي بازداشت دو ماهه صادر ميكنند و در موارد بعدي نيز نه تمديد قرار به متهم ابلاغ ميشود و نه متهم از حق اعتراض مجدد برخوردار است؟ حضرت آيت الله لاريجاني مجموع نارساييهاي دستگاه تحت امر شما در حدي نيست كه در اين مجال بگنجد. در حال حاضر صرفاً از باب امر به معروف و نهي از منكر و به عنوان فردي كه بيش از هفتاد سال در كسوت قضاء، وزارت دادگستري و وكيل دعاوي و همچنين فردي آشنا با فقه، كلام و فرهنگ اسلامي و آشنا با زير و بم قوه قضاييه، به جنابعالي مشفقانه توصيه ميكنم كه در نظر داشته باشيد كه اختيارات گسترده اين مقام كه حتي رسيدگي به جرايم رييس جمهوري و طرح عدم كفايت اين مقام را نيز وفق بند 10 اصل 110 و اصل 140 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران شامل ميشود، ايجاب ميكند كه در مسير مصالح مملكتي و منافع عمومي ملت ايران در ضرورت انحلال دادگاههاي انقلاب ( چون سي سال است انقلاب تمام شده ) و تقويت بيش از پيش دادگستري و آزادي كليه زندانيان سياسي اقدام موثر و پافشاري كاملي كرده و نام درخشاني از خود در تاريخ اجتماعي ايران به يادگار بگذاريد و حداقل عدم صلاحيت دادگاههاي انقلاب در رسيدگي به اتهامات معترضان به نتايج اعلام شده انتخابات گذشته را اعلام فرماييد و يادآوري ميكند كه بهكارگيري افرادي با سوابق اشتغال در وزارت اطلاعات مانند آقاي محسني اژهاي علاوه بر آن كه رويهاي نامناسب است، شايبه دخالت قوه مجريه در قوه قضاييه و عدم استقلال دستگاه قضايي را شدت ميبخشد و انحلال معاونت امنيتي دادسراي دادگاه انقلاب از طرف جنابعالي در همين راستا بوده است. در خاتمه يادآوري ميكند كه حاكميت قانون و استقلال قوهقضاييه مهمترين و اصليترين خواست ملت ايران در يك صد سال اخير بوده است و ضامن و مسوول تحقق اين خواست، خود قوه قضاييه و مسولان و مقامات قضايي هستند و چنانچه اقدامات و عملكرد مسوولان اين نهاد و قضات دستگاه، وجدان جامعه را اقناع نكنند، ديگر نميتوان از مردم انتظار رعايت قانون را داشت و فراگير شدن قانونگريزي، صدمات و لطمات جدي به پيكره نظام جمهوري اسلامي ايران وارد خواهد كرد. جنابعالي به اين واقعيت توجه داشته باشيد كه چنانچه آحاد ملت ايران نتوانند از طريق مراجع قانوني اعتراضات خود را به نحوه مديريت كشور ابراز دارند، هرگز بدان معنا نيست كه خواستها و مطالبات خويش را كنار نهند و در آن صورت چه بسا كه حرجي بر ايشان نباشد. بنابراين از طرف عده متنابهي از مردم مظلوم و ديكتاتورزده ايران و همچنين از طرف فعالان سياسي و اجتماعي ناراضي از وضع سياسي و اجتماعي فعلي جامعه ايران از محضر مبارك تقاضا نه بلكه استدعا دارد كه ضمن نظارتي جديتر بر دستگاه تحت امرتان و مخصوصاً در پروندههاي معترضان به انتخابات سال گذشته و بالاخص آزادي كليه زندانيان سياسي كه آرماني جز آزادي، مردمسالاري و حاكميت عدالت و قانون و استقلال و پيشرفت مملكت و آسايش جامعه ندارند را فراهم آوريد و با توكل بر تاييدات خداوندي و پشتيباني ملت شريف ايران از رسيدگي به جرايم كساني كه كشور را در وضعيت بحران شديد امنيتي، اقتصادي و سياسي قرار داده و با تملق و چاپلوسي به آلاف و اولوف رسيدهاند تعلل و كوتاهي نفرماييد كه بالاخص امروزه قانونگريزيهاي مجموعههاي دولتي و ريخت و پاشها و مفاسد مالي تا سازماندهي نيروهاي لباس شخصي در سركوب و حتي گشودن آتش مرگ بر مردم بيگناه به حدي قابل تامل است كه بيتوجهي بر اين جنايات، علاوه بر آسيب بر ساختار نظام جمهوري اسلامي ايران، ميتواند كيان مملكت و امنيت و منافع ملي و مصالح مملكتي و جايگاه بينالمللي كشور را نيز به مخاطره جدي افكند. بيش از اين مزاحمتي ندارم و توفيق جنابعالي را در انجام خدمات براي مصالح مملكتي از خداوند قادر و آگاه به همه امور مسئلت دارم. احمد صدر حاج سيد جوادي عضو سابق شوراي انقلاب و وزير سابق دادگستري با ۱۱۷ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات علی کریمی بازیکن باشگاه استیل آذین تهران به دلیل برخی تخلفات و تمکین نکردن در اجرای مقررات از این باشگاه اخراج شد. متن بیانیه صادر شده از سوی روابط عمومی باشگاه استیل آذین در رابطه با تخلفات کریمی و اخراج این بازیکن از استیل آذین به این شرح است: باشگاه فرهنگی ورزشی استیل آذین وظیفه خود میداند در مقابل تمکین نکردن در اجرای مقررات و حرمتشکنی و تظاهر به روزهخواری علی کریمی یکی از بازیکنان تیم فوتبال این باشگاه و رعایت نکردن شئونات ماه مبارک رمضان در جریان تمرین به وظیفه دینی و قانونی خود عمل کرده و اخراج این بازیکن را اعلام کند. از آنجایی که تعظیم شعائر الهی و حرمت نهادن به مقدسات دین مبین اسلام در اولویت باشگاه فرهنگی ورزشی استیلآذین قرار دارد و متاسفانه این موضوع از جانب بازیکن مذکور رعایت نشده و حتی با توهین وی به مسئولان فدراسیون فوتبال و مقررات همراه بوده و علیرغم تذکرات سرپرست تیم، وی به اقدام خود ادامه داده و اصرار بر انجام این تخلف داشته است، این بازیکن از همراهی تیم فوتبال استیلآذین محروم است. بیتردید آنچه در درجه بالاتری از عناوین و افتخارات ورزشی قرار دارد، ایستادگی و پافشاری بر مبانی دین مبین اسلام و اصول اخلاقی است که موجبات تعالی و قدسیت انسان را فراهم می آورد. بیگمان نگاه ابزاری و هدف محور به ورزش بدون لحاظ داشتن جنبههای معرفتی، معنوی و انسانی منجر به حاکمیت اخلاق و معنویت در ورزش نمیشود. از همین رو امیدواریم اقدام باشگاه استیلآذین در الویت دادن به اصول اخلاقی تبدیل به یک رویه در ورزش کشور شده و ورزش به فرموده امام خمینی(ره) نه به عنوان هدف که به عنوان وسیلهای در جهت نیل به تعالی تلقی شود. با ۱۱۳ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش ورزش نظرات مواضع موسوی در باره "دفاع از حقوق افراد صرفنظر از ايدئولوژی"، دفاع از حقوق اقوام ايرانی با حفظ تماميت ارضی ايران" دفاع از حقوق مزد بگيران و عدالت اجتماعی" در کنار دفاع جانانه از آزادی و بويژه ايجاد نقطه تعادلی ميان دو سر محافظه کار و راديکال جنبش سبز در يک حرکت بسيار گسترده و متنوع ، کارنامه تحسين انگيزی را پيش روی همه آزاديخواهان ايران گذاشته است. بی گمان مهمترين دستاورد جنبش سبز شکل گيری، قوام و استمرار يک رهبری آزاديخواه و با پشتوانه اعتماد گسترده مردمی است. اين ويژگی جنبش سبز را از يک حرکت صرفا اعتراضی، خودجوش و يا يک برآمد لحظه ای و بی آينده متمايز می کند. اما شکل گيری يک رهبری باورپذير سه گانه ، با حضور نظريه پردازانه و فرهيخته خاتمی، نقش چالشگرانه کروبی ، تيزهوشی و مديريت کلان نگر موسوی اهميتی به مراتب فراتر از تاکتيک های مبارزاتی دارد. در کشورما با نظام سياسیِ استبداد زدۀ هزارساله، بدون شکل گيری و استمرار يک رهبری آزاديخواه و آزاد منش و حضور زنده و تماس نزديک آن با مردم، نيروی جنبش به تنگنای مبارزه بی چشم انداز فرو می غلطد و به هرز می رود و در نهايت به شکست و درهم ريزی جنبش می انجامد. کشورما برای فتح قله رفيع آزادی های مدنی ودستيابی به دمکراسی پايدار، علاوه بر آگاهی و خودباوری شهروندان به رهبران دموکرات منش و پايبند به آزادی دگرانديش هم نياز حياتی دارد. تحول ذهنی و رشد چشمگير جامعه سياسی کثرت گرای ايران برای نخستين بار در تاريخ معاصر، راه ظهور رهبران فرهمند و ابرمرد را که توده های بی شکل را با يک کلام شورانگيز بسيج کند، بسته است. اکثريت بزرگ مردم ايران آنقدر از جباريت فاصله گرفته اند که ديگر به فرمان هيچ رهبر نابخرد و مستبدی، حتی از نوع ناسيوناليستی و مدرن آن در کسوت "مکتب ايرانی" گردن نمی گذارند. اما اين واقعيت هرگز نبايد به معنای تقليل نقش کليدی رهبری، به معنای امروزی آن تلقی شود. رهبری سياسی در شرايط پيچيده ايران کنونی، نقش و کارکردی جايگزين ناپذير دارد. مراد از رهبری مدرن بازيگرانی انی که توان و شايستگی کلام گذاشتن بر خواستهای جنبش، زير سوال بردن مرزهای خودی و غير خودی، ارايه راه حل های مشخص، فرمولبندی کردن خواستهای شهروندان به زبانی ساده و روشن، انسجام و پايداری استراتژيک، هنر رهبری در بحران و زير فشارهای خرد کننده را بنا به خصوصيات فردی و تجارب سياسی کسب کرده اند. افزون بر اينها در شرايط ايران، رهبری در کوره آزمونهای سخت، در توانمندی با رويايی با وحشتزدگی و تزلزل اطرافيان، توانايی اداره اختلافات، واکنش به موقع و سنجيده، در گذر از تونل تنگ و دلهره آور شکل و قوام می گيرد. بدون اين توانايی ها و خصوصيات فردی و رفتاری هيچ بازيگر سياسی قادر به کسب اعتماد مردم در شرايط کنونی ايران را ندارد. درست همين قابليت هاست که خواسته يا نا خواسته ميرحسين موسوی و دو همراه ديگر او را به رهبران پرنفوذ اما واقع بين مسالمت جو جنبش سبز تبديل کرده است. بنظرم نقش ميرحسين موسوی در گذر از گردبادهای تند چهارده ماه اخير، اهميتی کم نظير دارد. مواضع و رفتار موسوی نه تنها تمام تلاش دستگاه تبليغاتی رژيم را بی اثر کرد، بلکه توجيه و انسجام طرفداران حاکميت را نيز در عمل نا ممکن ساخت. او در زير انواع فشارها و دستگيری بيشتر دوستان و مشاورانش، هرگز دچار چرخش های لحظه ای و تصادفی نشد. زيرا رفتار او از يک فکر و ايده روشن و منسجم بر ميايد. رفتار و مواضع او تا کنون بيشترين همگرايی در ميان طيف اصلاح طلبان، آزاديخواهان داخل و خارج از کشور، نيروهای مدنی و انجمن ها و بازيگران سياسی و از سوی ديگر حداکثر تفرقه در ميان اصول گرايان را در پی داشته است. اين توانايی ها که به تسخير افکار و قلبهای اکثريت ايرانيان منجر شده، براستی خردمندی، استعداد رهبری و سنجيدگی ذاتی او را در مهمترين و پر دلهره ترين چرخشگاه تاريخی ايران، در برابر همگان نهاد. با ۱۰۹ امتیاز و ۱۱۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات خبرنگاران سبز/ سیاست: احمد صدر حاج سيد جوادی عضو شورای انقلاب و وزير سابق دادگستری، با انتشار نامهای سرگشاده از رييس قوه قضاييه خواست تا ضمن آزادی فوری تمامی زندانيان سياسی، به ويژه معترضان به نتايج اعلام شده انتخابات سال گذشته موجبات انحلال دادگاههای انقلاب را فراهم کرده و به جرايم رييس دولت دهم و تمامی کسانی که کشور را در وضعيت بحران شديد امنيتی، سياسی و اقتصادی قرار داده و دستور سرکوب و کشتار مردم را صادر کردهاند، رسيدگی شود. اين حقوقدان و عضو کميته ايرانی دفاع از آزادی و حقوق بشر با يادآوری شماری از بیعدالتیها و نقض آشکار قوانين در جلسات رسيدگی به اتهامات فعالان سياسی، مدنی و اجتماعی معترض به وضعيت کنونی هشدار داده و خاطرنشان میسازد که نقض حاکميت و حقوق ملت و عدم امکان توسل مردم به شيوههای قانونی، لطمات جدی برای نظام جمهوری اسلامی ايران پديد خواهد آورد. شايان ذکر است که در حال حاضر سه تن از اعضای نهضت آزادی ايران به موجب تصميمات و احکام قضايی- امنيتی فاقد توجيه و مجوز قانونی در زندان به سر میبرند. فريد طاهری عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ايران و امير حسين کاظمی وبلاگنويس و عضو شاخه جوانان حزب ياد شده به جرم عضويت در اين حزب و حضور در خيابان در روز عاشورای سال گذشته به سه سال حبس قطعی محکوم شدهاند. عماد بهاور رييس شاخه جوانان نهضت آزادی ايران و عضو ستاد ۸۸ نيز به اتهام مشابه و همچنين تلاش برای شرکت مردم در انتخابات سال گذشته و حمايت از کانديدای اصلاحطلبان در انتظار محاکمه در اواخر ماه جاری بيش از پنج ماه است که در بازداشت موقت به سر میبرد. اين عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ايران، با تصريح به بازداشت غيرقانونی و ناموجه دکتر ابراهيم يزدی در ساعات نيمه شب هفتم دی ماه سال گذشته که به ابتلای وی به بيماری شديد قلبی انجاميد و با اشاره به دادنامه صادره عليه سارا توسلی و محکوميت غيرقانونی او به شش سال حبس تعزيری و هفتاد و چهار ضربه شلاق به اتهام تسليت به خانواده خواهرزاده مهندس ميرحسين موسوی که در روز عاشورا به شهادت رسيد، اعتراض خود را ابراز داشته و خواستار محاکمه رييس دولت دهم و ساير بحرانآفرينان و کسانی شد که در کشتار و سرکوب مردم، نقش آمريت و يا مباشرت داشتهاند. با ۱۰۸ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات احمد صدر حاج سید جوادی عضو شورای انقلاب و وزیر سابق دادگستری، با انتشار نامهای سرگشاده از رییس قوه قضاییه خواست تا ضمن آزادی فوری تمامی زندانیان سیاسی، به ویژه معترضان به نتایج اعلام شده انتخابات سال گذشته موجبات انحلال دادگاههای انقلاب را فراهم کرده و به جرایم رییس دولت دهم و تمامی کسانی که کشور را در وضعیت بحران شدید امنیتی، سیاسی و اقتصادی قرار داده و دستور سرکوب و کشتار مردم را صادر کردهاند، رسیدگی شود. با ۱۰۶ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات خبرگزاری هرانا - وضعیت جسمانی کیوان صمیمی، روزنامه نگار دربندی که هنوز در اعتصاب غذا به سر می برد وخیم گزارش می شود. این روزنامه نگار که بیست روز است در اعتصاب غذا به سر می برد وضعیت جسمانی مناسبی ندارد اما هم چنان از روحیه ی بالایی برخوردار است. به گزارش کلمه، با توجه به فرارسیدن ماه رمضان نگرانی ها در باره وی افزایش پیدا کرده است، چرا که اکنون فقط به هنگام افطار و سحر آب و چای می نوشد. صمیمی و شانزده زندانی سیاسی دیگر زندان اوین سه هفته قبل به خاطر اعتراض به برخوردهای نامناسب زندانبانان و ماموران زندان به خصوص وعده های دروغین و رفتارهای نامناسب رییس زندان اوین، صداقت به سلول انفرادی منتقل شدند؛ آن ها بعد از آن دست به اعتصاب غذا زدند. بقیه این زندانی ها بعد از دو هفته به خاطر پیام های اقشار مختلف مردم و شخصیت های سیاسی مدنی به اعتصاب غذای شان پایان دادند اما صمیمی همان موقع اعلام کرد که تا زمان انتقال همه زندانیان اعتصاب کننده به بند عمومی اعتصاب غذایش را پایان نخواهد داد. اکنون زندانیان اعتصاب کننده بارها از وی خواسته اند که به اعتصاب غذایش پایان دهد اما او اعلام کرده که به خاطر فرزندان دربندش این کار را نخواهد کرد و تا رهایی آنها از سلول انفرادی به این اعتصاب ادامه خواهد داد. خانواده صمیمی به شدت نگران سلامت وی هستند و از همه مسوولان قضایی بویژه دادستان تهران درخواست توجه فوری به وضعیت وی را دارند. کیوان صمیمی 62 ساله به شش سال حبس تعزیری محکوم شده است. با ۹۱ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات کیوان صمیمی همچنان در اعتصاب غذا به سر میبرد.از دیگر عزیزان دربندمان هیچ خبری نیست.ایا انها زنده اند؟ بی خبری بدترین خبر است این روزها .انها فریاد میزنند و من و تو ایرانی در سکوت! با ۸۸ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات مصطفی تاج زاده، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی که بعد از حدود ۹ ماه بازداشت از اسفند ماه سال ۸۸ در مرخصی بود، با تماس ماموران قضایی صبح روز یکشنبه ۲۴ مرداد به زندان اوین بازگشت. چند روز پیش از این، متن شکایت مصطفی تاجزاده و شش فعال سیاسی اصلاح طلب دیگر (بهزاد نبوی، محسن صفایی فراهانی، محسن میردامادی، محسن امین زاده، فیض الله عرب سرخی و عبدالله رمضان زاده) از تعدادی از فرماندهان سپاه از جمله سردار مشفق، از فرماندهان قرارگاه ثارالله، منتشر شد و مصطفی تاجزاده سومین نفر از این جمع است که به زندان اوین فرا خوانده می شود. پیش از این محسن امین زاده (در روز ۴ مرداد) و محسن صفایی فراهانی (در روز ۲۰ مرداد) با تمدید نشدن مرخصی هایشان به زندان اوین فرا خوانده شده بودند. پریسا صفایی فراهانی، دختر محسن صفایی فراهانی، بعد از بازگشت پدرش به زندان به وب سایت های نزدیک به مخالفان در ایران گفته بود مقام های امنیتی در تماس با آقای صفایی فراهانی از او خواسته اند شکایتش علیه مقام های سپاه را پس بگیرد و یا به زندان بازگرددکه آقای صفایی فراهانی بازگشت به زندان را انتخاب کرده است. احضار محسن امین زاده به زندان نیز پیش از انتشار متن شکایت این هفت فعال سیاسی اصلاح طلب از مقام های سپاه بود، اما وب سایت کلمه، از وب سایت های نزدیک به میرحسین موسوی، خبر داده که احضار آقای امین زاده نیز بعد از تقدیم این شکایت به قوه قضائیه و در ارتباط با همین مسئله بوده است. تعداد زیادی از فعالان سیاسی اصلاح طلب که در روزهای اول بعد از انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ بازداشت شده بودند، بعد از چند ماه بازداشت در روزهای پایانی سال ۱۳۸۸ به مرخصی آمدند. در بیشتر موارد، مرخصی این افراد مرتبا تمدید می شود و آنها علی رغم صدور حکم، که بعضا به تایید دادگاه تجدیدنظر هم رسیده است، بیرون از زندان می مانند. با بازگشت این سه فعال اصلاح طلب به زندان به نظر می رسد شرط تلویحی تمدید این مرخصی ها خودداری این افراد از فعالیت سیاسی است. با ۸۶ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات | |
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر