 استيلي با بيان اينكه فردي كه از بچههاي يتيم سرپرستي ميكند مطمئنا نميتواند انسان بدي باشد، گفت: علي كريمي بازيكني است كه از لحاظ انساني به معناي واقعي خوب و كامل است و شايد كسي هم نداند كه او چند بچه يتيم را سرپرستي ميكند و اين درست نيست كه به دلايل واهي كريمي را كه بسيار هم براي فوتبال كشور زحمت كشيده است، محروم كرده و از اين طريق با آبروي او نيز بازي كنيم. سرمربي شاهين بوشهر اضافه كرد: علي يك بازيكن رك و صريح است كه حرفهاي خود را صادقانه و بدون ترس از هيچ كسي به زبان ميآورد چرا كه او از لحاظ فوتبالي آن قدر قوي هست كه به ديگران محتاج نباشد و سخنان خود را در عين صداقت مطرح كند. من باز هم ميگويم كه وقتي فردي اين گونه به بچههاي يتيم كمك ميكند نميتواند انسان بدي باشد. بازيكن سابق تيم ملي و پرسپوليس گفت: هر كسي بايد جوابگوي كارهاي خودش باشد. بايد توجه كنيم كه اين بازيكنان از شعور بالايي برخوردارند. علي كريمي نيز مانند ديگر بازيكنان ايراني كه در خارج از كشور حضور داشتهاند، روزههاي خود را ميگرفتهاند و اين گونه نيست كه حالا ما بخواهيم اين بازيكن را به دليل روزهخواري محكوم كنيم. حميد استيلي تاكيد كرد: من هيچ بازيكني را مثل علي كريمي نديدم كه اين قدر باصداقت باشد و انتقادهاي خود را به طور صريح بگويد. به علاوه اينكه كريمي وقتي انتقاد ميكند، هميشه در رابطه با حق ديگران و نه حق خودش انتقاد ميكند كه اين واقعا نشان از بزرگي او دارد. شايد كريمي از تيم ملي هم كنار گذاشته شده باشد، اما او آن قدر بزرگ است كه براي ثابت كردن خود به كسي احتياج ندارد. با ۳۴۷ امتیاز و ۱۳ نظر فرستاده شده در بخش ورزش نظرات رييس اسبق فدراسيون فوتبال با انتقاد از شرايطي كه در فوتبال ايران به وجود آمده است، گفت: امروزه افراد فهميدهاند كه با دروغ پردازي، ريا و ظاهرسازي و استفاده از كارهاي رياكارانه ميتوانند به مقاصد خود كه همان اهداف مالي است، برسند. محمد دادگان كه به شهادت بازيكنان همنسلاش يكي از بازيكنان با اخلاق فوتبال ايران بود و در تمام دوران بازيگرياش حتي يك كارت زرد هم دريافت نكرد و همچنين در مدت 4 سال و سه ماه رياستاش در فدراسيون، فوتبال درگير مسائلي كه امروز شاهدش هستيم، نبود در گفتوگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره مسايل اخلاقي كه در فوتبال ايران به وجود آمده است، گفت: قصد مصاحبه نداشتم اما چون ميبينم شرايط در فوتبال ايران به گونهاي است كه همه اصل را رها كردهايم و چسبيدهايم به مسايل حاشيهاي، بايد صحبتهايي را مطرح كنم. اولا بايد بگويم در ماه مبارك رمضان قرار داريم و بايد تمامي كارهايي كه انجام ميدهيم به خاطر اصلاح امور باشد. در پاسخ به شما بايد بگويم كدام فرهنگ؟ اول بايد برويم در سطح جامعه ببينيم كه آيا جامعه ما پذيراي فرهنگ هست يا خير؟ به هر حال فوتبال بخشي از اين جامعه است. متاسفانه در اين روزها تظاهر و مردم فريبي حرف اول را در جامعه ما ميزند و شرايط در باشگاههاي ما هم بهتر نيست. كدام باشگاه ميتواند ادعا كند كه به مسايل فرهنگي پرداخته و اگر باشگاهي را پيدا كرديد كه مدعي فرهنگ سازي در فوتبال است بدانيد كه او هم دروغ ميگويد! وي با بيان اين كه كار فرهنگي ميتواند پالايش خوبي در مسايل فني به وجود بياورد، گفت: امروز آدمهاي ناتوان كه به دنبال آمال و آرزوهايشان هستند، به افراد برچسب منشوري بودن ميزنند. دادگان با اشاره به اتفاقي كه براي علي كريمي افتاده و با بيان اينكه حرفهايم كلي است، گفت: ميگويند "عيسي به دين خود و موسي به دين خود". برو خودت را بساز كه الگو شوي. نميخواهد در رسانهها و بين دولتيها از خودت الگو بسازي. اين مردم هستند كه بايد الگو را انتخاب كنند. اگر كسي اشتباهي ميكند، بايد بدانيم كه ما را به جاي فرد متخلف داخل قبر نميگذارند. نميتوان با چوب و تكفير آداب و فرهنگ ايجاد كنيم. آقايان در خفا هزاران مشكل دارند و وقتي كسي در ظاهر اشتباهي ميكند ميخواهند آبروي او را ببرند. اين عين بيديني است. دين ما ميگويد كه نبايد آبروي آدمها را برد. وي با بيان اينكه كساني كه حرف از اخلاق و فرهنگ ميزنند، خودشان از همه بدترند گفت: برويد در زندگي اين افراد و ببينيد كه چقدر خودشان ناپاكترند. از ادب و فرهنگ حرف ميزنند ولي خودشان سمبل بيادبي و بيفرهنگي هستند. يكي بيايد بگويد كه من خوب هستم. هيچ كس نميتواند چنين ادعايي كند. همه ما مثل هم هستيم. مگر ميشود كسي را صاحب اخلاق و فرهنگ و دين كرد. اين مسايل ريشه در ذات آدمها دارد. كنفسيوس ميگويد، آدمهاي بزرگ وقار دارند و تكبر ندارند و آدمهاي كوچك تكبر دارند و وقار ندارند و كسب اين وقار از پدر و مادر است. من ميگويم اگر كسي صاحب فرهنگ و اخلاق و دين باشد، بايد اين از خانوادهاش به او رسيده باشد و جامعه نقش كمي دارد. عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه شما خودتان در زمان حضور در فدراسيون فوتبال تا پيش از ديدار با مكزيك مشكلي با علي كريمي نداشتيد و اين بازيكن هيچ گاه جلوي شما موضع نگرفت، آيا فكر ميكنيد رفتاري كه باشگاه استيل آذين با او كرد رفتاري صحيح بود يا خير گفت: رفتاري كه با علي كريمي و كريميها ميشود دفعش بيشتر از جذب است. زماني كه من رييس فدراسيون فوتبال بودم، بازيكناني را ميديدم كه به خاطر شرايطي كه داشتند روزهخواري ميكردند ولي من هيچ وقت آبروي اين افراد را نبردم. برانكو 4 سال در فوتبال ايران بود. در اين مدت در زمان ماه رمضان از خانه كه بيرون ميآمد تا آخر شب مانند ما مسلمانان رفتار ميكرد و اين تنها به خاطر فضايي بود كه در فدراسيون فوتبال وجود داشت. رفتاري كه احترام متقابل در آن وجود داشت. دليل ديگرش هم ذات خودش بود، ما چيزي را زور نميكرديم و او هم احترام ميگذاشت. اگر هم علي كريمي سهوا نوشيدني را خورده شايد عذري داشته است. شايد مسافتي را طي كرده و ديگر روزه نبوده است. نبايد همه چيز را با نيت سو نگاه كنيم. دادگان با بيان اينكه نبايد با آبروي هيچ كس بازي كرد، به ايسنا گفت: متاسفانه در جامعه ما در تمامي زمينهها سمبلها و الگوها را ميزنيم، براي چه؟ ميخواهم بپرسم همه معترضان به كريمي پاكند و منزه؟! چرا ما در بخش فرهنگ، اجتماع و سياست الگوها و سمبلها را ميزنيم؟ آيا همه معترضان به اين الگوها پاكند؟ همه ما مثل هم هستيم. حالا جوي به وجود آمده كه مد كردهايم كه يكي را روزهخوار بدانيم و ديگري را منشوري. وي افزود: اين يك موج است. موجي كه ميخواهيم رويش سوار شويم و سال بعد پول بيشتري بگيريم. خروجي اين فوتبال كه سالانه 400 ميليارد تومان در آن هزينه ميشود چيست؟ مسوولان كشوري، من يك سوال از شما دارم. آيا ميدانيد كه خروجي اين فوتبال صفر است؟ اگر ميدانيد كه گناهتان 10 برابر است و اگر نميدانيد چرا ميخواهيد با طبل بيصدا مردم را سرگرم كنيد. من اگر در اين فوتبال سمتي داشتم ليگ را تعطيل ميكردم و ميگفتم از اين پولها خبري نيست. برويد در همان خارج بازي كنيد. چرا لژيونرهاي ايراني كه در اروپا و امارات بودهاند يكي يكي به ايران برميگردند. دليلش اين است كه در اينجا پول بيشتري به آنها ميدهند. من يك دفعه اين مسئله را گفتهام و بار ديگر تكرار ميكنم. چرا مربي كه در زمان ما 13 ميليون تومان پول ميگرفت الان 400 ميليون تومان پول ميگيرد. اين بي درو پيكري فوتبال ايران نيست؟ دادگان افزود: چطور در زمان ما بازرسان در فدراسيون فوتبال بودند و الان خبري از اين بازرسان نيست. مسوولان كميته تربيت بدني مجلس كه دنبال تحقيق و تفحص بودند تنها به دنبال اين هستند كه عكس سه در چهارشان در روزنامهها چاپ شود. نتيجه و خروجي كميته ويژه رييس جمهور براي بررسي شكست ورزش ايران در المپيك چه شد؟ از حالا به شما ميگويم كه جواب شكست در گوانگجو را چه كسي ميدهد؟ من به شما ميگويم همانهايي كه جواب مردم را پس از شكست در پكن و جام جهاني دادهاند به شكستهاي گوانگجو هم پاسخ خواهند داد. فقط با دروغگويي به مردم ميگويند كه كميته تشكيل دادهايم. كدام كميته؟ وي تاكيد كرد: آنهايي كه ميآيند شخصيت آدمها را زير سوال ميبرند خودشان از همه بدترند. رييس سابق فدراسيون فوتبال در پايان به ايسنا گفت: من سوالي كه از ايسنا دارم و اميدوارم كه شما آن را پيگيري كنيد اين است كه آيا بازيكني كه 700 ميليون تومان ميگيرد مربي كه حداقل 500 ميليون تومان ميگيرد و مديري كه 300 ميليون تومان ميگيرد آيا اين دعواها را به خاطر اخلاق به راه مياندازد. اين سوالي است كه من از شما دارم. برويد ببينيد مديران در اين فوتبال چقدر ميگيرند. ما الگوها را ميزنيم كه اين مديران غيرورزشي به فوتبال بيايند و خروجي فوتبال هميني ميشود كه ميبينيد. امروزه شرايطي ايجاد شده كه آدمها ميآيند و دم از مسائل فرهنگي ميزنند و ميگويند كارهايشان به خاطر حفظ شئونات و نظام است اما در واقع آنها به دنبال مقاصد خود هستند. با ۲۲۴ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش ورزش نظرات یکی از نتایج اخراج علی کریمی از استیل آذین، شکسته شدن یک تابوی بزرگ به نام "روزه خواری ورزشکاران" بود. در واقع سردار آجرلو که گمان میکرد بهسادگی میتواند یک بازیکن را به عنوان روزهخوار اخراج کند، فکر میکرد هنوز در دهه 1360 زندگی می کند. او نمیدانست که اینطور تهمتها حتی میتواند به محکوم شدن خودش بینجامد. بعد از اظهارنظر او، درودگر سرپرست تیم و هدایتی مالک باشگاه حرفهای آجرلو را زیرسوال بردند و اعلام کردند " عقاید شخصی هرکس به خودش مربوط میشود و هرکس برای خوردن روزهاش میتواند عذر موجه خودش را داشته باشد." حتی علیپور به عنوان روحانی کنترل کننده مسائل اخلاقی فدراسیون فوتبال اعلام کرد با روزهخواری ورزشکاران در ماه رمضان مشکلی ندارد و کافیست آنها 22.5 کیلومتر از شهر دور شوند و بعد به محل تمرین برگردند! بهاین ترتیب عدم درک آجرلو از شرایط جدید جامعه ورزشی کشور سبب شد به حاشیه رانده شود. اما این ماجرا یک برد دیگر نیز داشت و آن علنی شدن روزه نگرفتن ورزشکاران و ریختن قبح روزه خوردن بود که وقتی توسط معدنچی و مهدویکیا مورداشاره قرار گرفت، با تایید و حمایت دیگرانی مانند دایی، دادکان و استیلی نیز روبرو شد. به این ترتیب تابوی مهمی در ورزش کشور شکست که میتواند در عرصههای دیگر نیز شکسته شود و مشکل این وضعیت بغرنج ماه رمضان و فرورفتن کشور در کما بهتدریج حل شود. با ۲۱۷ امتیاز و ۲۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی فرح (آلمیرا) واضحان از دستگیر شدگان روز عاشورا به حکم ضدبشری اعدام محکوم شد. زندانی سیاسی فرح واضحان از دستگیر شدگان روز عاشورا محکوم به حکم ضدبشری اعدام ، 2سال زندان و جریمه نقدی شده است.خانواده واضحان و وکیل او نسبت به این احکام ضد بشری اعتراض نموده اند. خانم واضحان اولین زن زندانی سیاسی دستگیر شدگان روز عاشورا است که به حکم ضد بشری اعدام محکوم می شود. لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی فرح (آلمیرا) واضحان پس از اعتراضات گسترده روز عاشورا با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلشان همراه با دو فرزندش دستگیر و به سلولهای انفرادی منتقل شدند.خانم واضحان به یکی از زندانهای مخفی وزارت اطلاعات منتقل شد و بیش از یک ماه در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت که در سناریوی اعترافات تلویزیونی وزارت اطلاعات شرکت کند.او سپس به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد و توسط فردی با نام مستعار علوی سربازجوی وزارت اطلاعات مورد بازجویی و شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت.بازجویان وزارت اطلاعات همچنین دو فرزند خانم واضحان را برای مدتی در سلولهای انفرادی بازداشت کردند و آنها را مورد بازجویی و تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دادن تا علیه ماردشان اعتراف کنند.این درحالی بود که دختر خانم واضحان مبتلا به سرطان لنف بود و در شرایط سخت جسمی بسر می برد. خانم واضحان در حال حاضر در بند زنان زندان اوین زندانی است و پس از گذشت بیش از 8 ماه از باداشتش محکوم به اعدام می شود. اتهاماتی که بازجویان وزارت اطلاعات علیه او بکار برده اند تهیه عکس و فیلم از اعتراضات مردم و داشتن ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران است.ثبت و انتشار سرکوبهای خونین مردم ایران در جریان اعتراضات گسترده توسط نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به عنوان اتهام علیه دستگیر شدگان بکار برده می شود و تا به حال تعداد زیادی از آنها توسط صلواتی ، مقیسه ای و پیر عباسی و سایر قاضیهای ولی فقیه در دادگاه انقلاب به احکام سنگینی محکوم شده اند. دائی خانم واضحان از اعدام شدگان دهۀ 60 می باشد و همچنین تعدادی از خانواده آنها و از جمله خواهر او در جریان دستگیریها و سرکوب خونین دهۀ 60 دستگیر و مورد شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی قرار گرفته بود. با ۱۸۸ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات این هواپیما که گفته می شود متعلق به هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی بوده، که ساعت 10: 10 دقیقه صبح امروز (سه شنبه) در ورودی شهر بوشهر نزدیک منطقه ویژه اقتصادی حدفاصل جزیره شیف و جاده صدرا که منطقه عملیاتی نیروی هوایی می باشد.... با ۱۷۰ امتیاز و ۵۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات محمد غلامي با تاييد صحبتهاي معدنچي در اين خصوص كه ظهر روز بازي مقابل استقلال همه بازيكنان استيل آذين نهار خوردهاند، گفت: صددرصد صحبتهاي معدنچي را تاييد ميكنم چرا كه او حرف راست را زده است. اين يك موضوع كاملا طبيعي است كه همه بازيكنان نتوانند به دلايلي روزه بگيرند و من فكر مي كنم كه مانور دادن روي موضوع روزهخواري علي كريمي معنايي نداشته باشد و به نظر من اخراج كريمي مطمئنا دلايل ديگري داشته است. با ۱۶۶ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش ورزش نظرات محض اطلاع مسئولانی که خود را به خواب زده اند! با ۱۶۰ امتیاز و ۴۴ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد نظرات تاجزاده در این ویدئو به صراحتا میگوید که کودتا شده و خودشان هم (حاکمیت) پذیرفته اند. منبع: صفحهء فیس بوک جبههء مشارکت با ۱۴۵ امتیاز و ۵۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات دبیر کل حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه حرکت بزرگ و اصلاحی ملت، متکثر از گروه ها و افراد مختلفی است تاکید کرد: " جنبش مردمی ایران منحصر به یک فرد و یک رسانه و یک گروه نیست. باید توجه داشته باشید که همه مردم با گرایش ها و سلایق مختلف در این حرکت سهیم اند. لذا باید هوشیار بود و از ایجاد تفرقه جلوگیری کرد. باید با تحمل یکدیگر و احترام به سلیقه ها و گرایش های مختلف در جهت به تحقق رسیدن آرمان های این حرکت اصلاحی آغاز شده در کشور، کمک کرد."/ حرفه و تخصص آنان دروغ گویی و دروغ آفرینی شده است با ۱۴۴ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات همين با ۱۳۰ امتیاز و ۴۱ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی نظرات در حال حاضر نیروهای امداد و نجات در حال آماده باش هستند. به گزارش فارس، مدیر کل حوادث غیرمترقبه استانداری بوشهر از سقوط یک فروند هواپیمای جنگی F4 در بوشهر خبر داد. غلامرضا کشتکار اظهار داشت: دقایقی پیش یک فروند هواپیمای جنگی F4 دچار حادثه شد و سقوط کرد. وی ادامه داد: این هواپیما نزدیکی جزیره شیف (بوشهر) دچار حادثه شد و سقوط کرد ولی خوشبختانه وضعیت جانی خدمه این هواپیمای جنگی تا این لحظه سالم گزارش شده و خلبانان قبل سقوط از هواپیما خارج شدهاند و هم اکنون نیز به بیمارستان بوشهر انتقال داده شدهاند. مدیرکل حوادث غیرمترقبه استانداری بوشهر اضافه کرد: در حال حاضر نیروهای امداد و نجات در حال آماده باش هستند. با ۱۲۲ امتیاز و ۱۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات یک دخترجوان ایرانی به جرم شرکت در تظاهرات خیابانی به مرگ محکوم گردید. به گزارش "فعالین حقوق بشرودموکراسی در ایران" زندانی سیاسی "فرح (المیرا) واضحان" از دستگیرشدگان روزعاشورا به حکم "ضدبشری" اعدام محکوم شد.زندانی سیاسی فرح واضحان از دستگیرشدگان روزعاشورا محکوم به اعدام، دوسال زندان و جریمه نقدی شده است. بنا براین گزارش خانواده واضحان و وکیل او نسبت به این احکام اعتراض نموده اند. این گزارش حاکی است که، خانم واضحان در حال حاضر در بند زنان زندان اوین زندانی است و پس از گذشت بیش ازهشت ماه از بازداشتش محکوم به اعدام می شود. اتهاماتی که بازجویان علیه این بانوی ایرانی بکاربرده اند تهیه عکس و فیلم از اعتراضات مردم و داشتن ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران است. این گزارش یادآوری می کند که دایی خانم واضحان از اعدام شدگان دهه شصت خورشیدی می باشد و همچنین تعدادی از خانواده آنها و از جمله خواهر اودرجریان دستگیری ها و سرکوب خونین دهه شصت دستگیرو مورد شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفته بود. با ۱۲۱ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی فرح (آلمیرا) واضحان از دستگیر شدگان روز عاشورا به حکم ضدبشری اعدام محکوم شد. زندانی سیاسی فرح واضحان از دستگیر شدگان روز عاشورا محکوم به حکم ضدبشری اعدام ، 2سال زندان و جریمه نقدی شده است.خانواده واضحان و وکیل او نسبت به این احکام ضد بشری اعتراض نموده اند. خانم واضحان اولین زن زندانی سیاسی دستگیر شدگان روز عاشورا است که به حکم ضد بشری اعدام محکوم می شود. لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی فرح (آلمیرا) واضحان پس از اعتراضات گسترده روز عاشورا با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلشان همراه با دو فرزندش دستگیر و به سلولهای انفرادی منتقل شدند.خانم واضحان به یکی از زندانهای مخفی وزارت اطلاعات منتقل شد و بیش از یک ماه در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت که در سناریوی اعترافات تلویزیونی وزارت اطلاعات شرکت کند.او سپس به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد و توسط فردی با نام مستعار علوی سربازجوی وزارت اطلاعات مورد بازجویی و شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت.بازجویان وزارت اطلاعات همچنین دو فرزند خانم واضحان را برای مدتی در سلولهای انفرادی بازداشت کردند و آنها را مورد بازجویی و تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دادن تا علیه ماردشان اعتراف کنند.این درحالی بود که دختر خانم واضحان مبتلا به سرطان لنف بود و در شرایط سخت جسمی بسر می برد. خانم واضحان در حال حاضر در بند زنان زندان اوین زندانی است و پس از گذشت بیش از 8 ماه از باداشتش محکوم به اعدام می شود. اتهاماتی که بازجویان وزارت اطلاعات علیه او بکار برده اند تهیه عکس و فیلم از اعتراضات مردم و داشتن ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران است.ثبت و انتشار سرکوبهای خونین مردم ایران در جریان اعتراضات گسترده توسط نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به عنوان اتهام علیه دستگیر شدگان بکار برده می شود و تا به حال تعداد زیادی از آنها توسط صلواتی ، مقیسه ای و پیر عباسی و سایر قاضیهای ولی فقیه در دادگاه انقلاب به احکام سنگینی محکوم شده اند. دائی خانم واضحان از اعدام شدگان دهۀ 60 می باشد و همچنین تعدادی از خانواده آنها و از جمله خواهر او در جریان دستگیریها و سرکوب خونین دهۀ 60 دستگیر و مورد شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی قرار گرفته بود. فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صدور احکام ضد بشری اعدام علیه زنان دستگیر شده در اعتراضات گسترده روز عاشورا را بعنوان یک جنایت ضد بشری محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر،گزارشگران ویژه زنان سازمان ملل و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدام عملی و فوری برای نجات جان این زن زندانی سیاسی است. فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران/ 26 مرداد 1389 برابر با 17 اوت 2010/ گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید: کمیساریای عالی حقوق بشر/ کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا/ سازمان عفو بین الملل/ گزارشگر ویژه زنان سازمان ملل متحد/ با ۱۱۸ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات فرح (المیرا) واضحان از بازداشت شدگان حوادث 6 دی ماه (عاشورا) به اعدام محکوم شد. فرح واضحان که اولین زن محکوم به اعدام بازداشت شده در ششم دی ماه است علاوه بر این حکم ضد انسانی به تحمل 2 سال حبس و پرداخت جریمه نقدی نیز محکوم شده است. با ۱۱۷ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات یک دخترجوان ایرانی به جرم شرکت در تظاهرات خیابانی به مرگ محکوم گردید. به گزارش "فعالین حقوق بشرودموکراسی در ایران" زندانی سیاسی "فرح (المیرا) واضحان" از دستگیرشدگان روزعاشورا به حکم "ضدبشری" اعدام محکوم شد.زندانی سیاسی فرح واضحان از دستگیرشدگان روزعاشورا محکوم به اعدام، دوسال زندان و جریمه نقدی شده است. بنا براین گزارش خانواده واضحان و وکیل او نسبت به این احکام اعتراض نموده اند. این گزارش حاکی است که، خانم واضحان در حال حاضر در بند زنان زندان اوین زندانی است و پس از گذشت بیش ازهشت ماه از بازداشتش محکوم به اعدام می شود. اتهاماتی که بازجویان علیه این بانوی ایرانی بکاربرده اند تهیه عکس و فیلم از اعتراضات مردم و داشتن ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران است. این گزارش یادآوری می کند که دایی خانم واضحان از اعدام شدگان دهه شصت خورشیدی می باشد و همچنین تعدادی از خانواده آنها و از جمله خواهر اودرجریان دستگیری ها و سرکوب خونین دهه شصت دستگیرو مورد شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفته بود. با ۱۱۷ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی در دیدار با جوانان اصلاح طلب،گفت: " در گذشته با وجود تمام بدی ها و زشتی ها که رژیم فاسد شاهنشاهی با خود داشت ولی حرمت انسان ها نگه داشته می شد .. مگر انقلاب و نظام به همین راحتی بدست آمده که عده ای تازه به دوران رسیده و سرمست قدرت بخواهند آن را این گونه به پرتگاه سقوط بکشانند؟! .. حرفه و تخصص آنان دروغ گویی و دروغ آفرینی شده است" اگر می خواهید کدخدایی نیز بکنید نخست باید رعیت پروری را یاد بگیرد! حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی در دیدار با جوانان اصلاح طلب ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، افزود: "با وجود آغاز ماه عزیز و پر رحمت رمضان، متاسفانه روز به روز شاهد افزایش فشارها بر مردم می باشیم. مشکلات معیشتی مردم کم نبود که در امور کفن و دفن و برگزاری مراسم های عزاداری مردم نیز دخالت می کنند که بنده بارها این موضوع را بیان کرده ام ولی گویی گوشی شنوا برای جلوگیری از برخوردهای عده ای مواجب بگیر وجود ندارد. در آخرین نمونه از این دست متاسفانه شاهدیم که اجازه برگزاری مراسم ختم آقای ططری را نیز ندادند در حالی که می دانیم ایشان یک بیسجی واقعی، جبهه رفته و مسوول بسیج عشایر و مورد قبول آنان بود ولی آقایان حتی برای چنین فردی نیز احترام قائل نیستند و از برگزاری مراسمش جلو گیری میکنند. " دبیر کل حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه کار به جایی رسیده که حتی در بعضی از مراسم ها از قبل به صاحبخانه تماس می گیرند که مبادا ما را دعوت کرده باشد تا از حضور ما در آن مکان جلو گیری کنند تاکید کرد: " در گذشته با وجود تمام بدی ها و زشتی ها که رژیم فاسد شاهنشاهی با خود داشت ولی حرمت انسان ها نگه داشته می شد اما اکنون در تعجبم که آقایون تازه به دوران رسیده چه می کنند و به کجا می خواهند بروند؟ در واقع با این اعمال آبروی حاکمیت را می برند. متوجه نیستند که هرکاری چارچوب خودش را دارد و اگر می خواهید کدخدایی نیز بکنید نخست باید رعیت پروری را یاد بگیرد."... با ۱۱۰ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات یک دخترجوان ایرانی به جرم شرکت در تظاهرات خیابانی به مرگ محکوم گردید. به گزارش "فعالین حقوق بشرودموکراسی در ایران" زندانی سیاسی "فرح (المیرا) واضحان" از دستگیرشدگان روزعاشورا به حکم "ضدبشری" اعدام محکوم شد.زندانی سیاسی فرح واضحان از دستگیرشدگان روزعاشورا محکوم به اعدام، دوسال زندان و جریمه نقدی شده است. بنا براین گزارش خانواده واضحان و وکیل او نسبت به این احکام اعتراض نموده اند. این گزارش حاکی است که، خانم واضحان در حال حاضر در بند زنان زندان اوین زندانی است و پس از گذشت بیش ازهشت ماه از بازداشتش محکوم به اعدام می شود. اتهاماتی که بازجویان علیه این بانوی ایرانی بکاربرده اند تهیه عکس و فیلم از اعتراضات مردم و داشتن ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران است. این گزارش یادآوری می کند که دایی خانم واضحان از اعدام شدگان دهه شصت خورشیدی می باشد و همچنین تعدادی از خانواده آنها و از جمله خواهر اودرجریان دستگیری ها و سرکوب خونین دهه شصت دستگیرو مورد شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفته بود. با ۱۰۸ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات بابک معصومی کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال: مردم باید بدانند که من زمانی که به خاطر سرطان در بستر بیماری بودم و پزشکان از من قطع امید کرده بودند، شخص کریمی بود که با سخاوتش مثل همیشه تمام هزینه های بیمارستان مرا پرداخت کرد، ضمن اینکه به دلیل شرایط جسمانی بدی که داشتم با هزینه وی از یک اتاق 4 نفره به اتاق تک نفره رفتم و تمام هزینه های مربوط به درمان مرا از سوی وی پرداخت شد. با ۱۰۷ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش ورزش نظرات چرا معتقدم که در اسلام تجاوز آزاد است؟ تجاوز شوهر به زن و تجاوز مالک به کنیز دو مثال ساده از اسلام است/براستی کدام مرام اخلاقی است که در آن تجاوز آزاد است ؟ این چگونه دینی است که رسما اجازه تجاوز می دهد ؟/یک- تجاوز شوهر به زن یک نمونه است، در قرآن به صراحت گفته شده که زنان کشتزار شما هستند و هرگونه که می خواهید از آنها کامجویی کنید. در اینجا هیچ حرفی از اینکه باید زن نیز به این رابطه و این کامجویی رضا باشد، زده نشده است./در یک جامعه عاقلانه و منصفانه، اینکه یک مرد با زنی پیوند زناشویی دارد، دلیل نمی شود که هر موقع خواست و به هر شکلی با آن زن رابطه جنسی برقرار کند و این رابطه در صورتی که زن راضی نباشد، عمل تجاوز محسوب می شود. به دیگر عبارت ، پیوند زناشویی به معنای مالکیت مرد بر زن نیست که مرد هر کاری ، هر موقعی که خواست انجام دهد.این تجاوز آشکار است./دو- تجاوز به زنانی که به بردگی گرفته می شده اند(کنیزان): می بینم که در اسلام به راحتی برده داری مورد تایید قرار گرفته و در این میان اگر یک زن غیرنظامی در حمله به شهری نیز اسیر مسلمانان شود، مانند کالا به تملک آنها در می آید و البته که صاحب آن کنیز با او همخوابگی می کند. چیزی که واضح است این است که یک کنیز از وضعیت جدیدش راضی نیست و قطعا دوست ندارد با مردی که آزادی او را سلب کرده ، بخوابد. این نیز یک تجاوز آشکار دیگر است که به صراحت قرآن آنرا تایید کرده است./این آیه را ببیند،24 نسا:(وَ الْمُحْصَناتُ مِنَ النِّساءِ إِلاَّ ما مَلَكَتْ أَيْمانُكُمْ.... / و نيز زنان شوهر دار بر شما حرام شده اند ، مگر آنها که به تصرف شما، درآمده باشند...) با ۱۰۶ امتیاز و ۱۲۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی فرح (آلمیرا) واضحان از دستگیر شدگان روز عاشورا به حکم ضدبشری اعدام محکوم شد./ زندانی سیاسی فرح واضحان از دستگیر شدگان روز عاشورا محکوم به حکم ضدبشری اعدام ، 2سال زندان و جریمه نقدی شده است.خانواده واضحان و وکیل او نسبت به این احکام ضد بشری اعتراض نموده اند./ خانم واضحان اولین زن زندانی سیاسی دستگیر شدگان روز عاشورا است که به حکم ضد بشری اعدام محکوم میشود./ لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی فرح (آلمیرا) واضحان پس از اعتراضات گسترده روز عاشورا با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلشان همراه با دو فرزندش دستگیر و به سلولهای انفرادی منتقل شدند.خانم واضحان به یکی از زندانهای مخفی وزارت اطلاعات منتقل شد و بیش از یک ماه در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت که در سناریوی اعترافات تلویزیونی وزارت اطلاعات شرکت کند.او سپس به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد و توسط فردی با نام مستعار علوی سربازجوی وزارت اطلاعات مورد بازجویی و شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت.بازجویان وزارت اطلاعات همچنین دو فرزند خانم واضحان را برای مدتی در سلولهای انفرادی بازداشت کردند و آنها را مورد بازجویی و تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دادن تا علیه مادرشان اعتراف کنند.این درحالی بود که دختر خانم واضحان مبتلا به سرطان لنف بود و در شرایط سخت جسمی بسر می برد. / خانم واضحان در حال حاضر در بند زنان زندان اوین زندانی است و پس از گذشت بیش از 8 ماه از باداشتش محکوم به اعدام میشود. اتهاماتی که بازجویان وزارت اطلاعات علیه او بکار برده اند تهیه عکس و فیلم از اعتراضات مردم و داشتن ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران است.ثبت و انتشار سرکوبهای خونین مردم ایران در جریان اعتراضات گسترده توسط نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به عنوان اتهام علیه دستگیر شدگان بکار برده می شود و تا به حال تعداد زیادی از آنها توسط صلواتی ، مقیسه ای و پیر عباسی و سایر قاضیهای ولی فقیه در دادگاه انقلاب به احکام سنگینی محکوم شده اند./ دائی خانم واضحان از اعدام شدگان دهۀ 60 می باشد و همچنین تعدادی از خانواده آنها و از جمله خواهر او در جریان دستگیریها و سرکوب خونین دهۀ 60 دستگیر و مورد شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی قرار گرفته بود./ فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صدور احکام ضد بشری اعدام علیه زنان دستگیر شده در اعتراضات گسترده روز عاشورا را بعنوان یک جنایت ضد بشری محکوم میکند و از کمیسر عالی حقوق بشر،گزارشگران ویژه زنان سازمان ملل و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدام عملی و فوری برای نجات جان این زن زندانی سیاسی است. با ۱۰۵ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات در خبرها آمد : یک فروند جنگنده اف – 4 امروز در حوالی بوشهر سقوط کرد خدا به دادمان برسه اگه بخوایم با این وضعیت با آمریکا بجنگیم با ۱۰۵ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی نظرات مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت ايران، در آخرين اظهارات خود بار ديگر از شرايط کنونی کشور انتقاد کرد. بنا به گزارش تارنمای سحامنيوز، از سايتهای حامی مهدی کروبی، وی که با جوانان اصلاحطلب ديدار میکرد «عدهای تازه به دوران رسيده و سرمست قدرت» را به کشاندن انقلاب و نظام به «پرتگاه سقوط» متهم کرد. وی در ابتدای سخنان خود به «افزايش فشارها» در کشور اشاره کرد و گفت حتا «در امور کفن و دفن و برگزاری مراسمهای عزاداری مردم نيز دخالت میکنند.» کروبی در اين رابطه اظهار داشت «در بعضی از مراسمها از قبل با صاحبخانه تماس میگيرند که مبادا ما را دعوت کرده باشد تا از حضور ما در آن مکان جلوگيری کنند.» وی خطاب به مسئولين کشور افزود: «اگر میخواهيد کدخدايی کنيد نخست بايد رعيتپروری را ياد بگيرد.» دبير کل حزب اعتماد ملی با انتقاد از شرايط کنونی گفت «مگر انقلاب و نظام به همين راحتی بهدست آمده که عدهای تازه به دوران رسيده و سرمست قدرت بخواهند آن را اينگونه به پرتگاه سقوط بکشانند؟!» مهدی کروبی در بخش ديگری از سخنان خود علیرغم وجود «سليقهها و گرايشهای مختلف»، خواست اکثريت «جبنش اصلاحی مردم» را «بازگشت به مسير قانون اساسی» دانست و قانون اساسی را «محور حرکت» خواند. با ۱۰۳ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات ریاکاری و دینفروشی و تزویر دیگر شده است یکی از بنیادیترین پایههای «جمهوری اسلامی». نمیشود «جمهوری اسلامی» را بدون ریاکاری تصور کرد. هر کاری مجاز است به شرط آن که خبر از مجلس به بیرون نرود. همه باید دو شخصیتی و چند شخصیتی باشند. شخصیتی در خانه٬ شخصیتی در خیابان٬ شخصیتی در محل کار... از کودکی خانوادهها مجبور هستند بچههای خود را دو رو بار بیاورند. حرفی در خانه میزنند و بلافاصله باید به بچه بگویند این را جایی نگو. بچهها میبینند چگونه پدر و مادرها جلوی هر فامیلی یک جور هستند. گاهی با چادر٬ گاهی با روسری گاهی بدون حجاب... تزویر مبانی فقهی و مذهبی پیدا کرد است و این از کودکانی آموزش داده میشود. میگویند روزه هستید یا نه مهم نیست جوری وانمود کنید که روزه هستیم! تباکی در روضهخوانی سفارش موکد شده است. یعنی اگر گریهتان نمیگیرد خود را به گریه کردن بزنید! این نخوردن و نیاشامیدن در حضور دیگران را به احمقانهترین شکل ممکن توجیه میکنند. صریحانشان رک و راست میگویند میخواهیم نشان دهیم که کشور ما اسلامی است و همه پیرو اسلام هستند اگر روزهخواری علنی شود آنوقت معلوم میشود چه درصدی از مردم روزه نمیگیرند و اعتقادی به روزه ندارند. مالهکشهایشان میگویند برای احترام به روزهدارها نباید در پیش آنان و در منظر عمومی روزهخواری کرد! یکی نیست بگوید کدام کار بیاحترامی است٬ خود را به دروغ روزه نشان دادن یا این که مشخص باشد که کیست که روزه است و کیست که روزه نیست. چند وقت پیش با خانمی با حجاب صحبت میکردم٬ در تظاهراتی٬ سر یکی از خیابانهای فرعی کریمخان٬ حرف جالبی زد گفت این قانون حجاب اجباری بیشترین ضررش برای ماست چون من دوست دارم مشخص شود که من این نوع لباس پوشیدن را بر اساس اعتقاد دینیام انتخاب کردهام نه به دلیل اجبار حکومتی. هم او میگفت در سفری به مالزی رفته بودم و آنجا لذت میبردم چون معلوم بود چه کسانی به دلیل علاقهیشان حجاب اسلامی پوشیدهاند و چه کسانی نه.(۱) حرف خیلی درستی میزد. کسی که برای اعتقادی عملی را انجام میدهد دوست دارد تشخص اعتقادیاش مخدوش نشود. در مهمانی دوستی از سالهای سیاه دوران ۶۰ تعریف میکرد و میگفت برای این که کسی متوجه نشود ما روزه نمیگیریم سحر بیدار میشدیم و چراغهایمان را روشن میکردیم و صدای رادیو را هم بلند میکردیم تا همسایهها تصور کنند برای روزه گرفتن بیدار شدهایم. دوست دیگری در همان مهمانی که مهندس برق است میگفت ما دانشجو بودیم و تایمر درست کرده بودیم وقت سحر چراغها روشن میشد و بعد از اذان صبح خاموش! واقعا این جمهوری اسلامی چه نکبتی بود که گریبان این مردم را گرفت. حالا هم صحبت از جامعه دینی میکنند! آقایان! خانمهای محترم! این فقط عقاید شما نیست که محترم است ما هم انسان هستیم و عقایدی برای خودمان داریم. برخی اساسا به هیچگونه خدا و مذهب و دینی باور نداریم٬ مانند من٬ برخی وجود خدا را باور داریم اما خود را مقید به دینی خاص یا انجام تکالیف اسلامی نمیدانیم٬ مانند برادر من٬ برخی خدا را باور داریم و مسلمان هستیم اما شیعه نیستیم٬ برخی مسلمان و شیعه هستیم اما جمهوری اسلامی را قبول نداریم و خامنهای را ولیفقیه نمیدانیم برخی بهایی هستیم یا یهودی یا مسیحی یا هر چیزی به جز آنچه شما میخواهید. احترام به عقیدهی شما گذاشتن یعنی لگدمالکردن اعتقاد من؟ چرا من باید روزه بگیرم یا ادعای روزه گرفتن در بیاورم؟ دلیلاش البته کاملا واضح و آشکار است. دیکتاتورها ... با ۱۰۰ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات محمد دادگان پس از مدتها سکوت گفت: «امروز آدمهای ناتوان که به دنبال آمال و آرزوهایشان هستند، به افراد برچسب منشوری بودن میزنند.» با ۹۶ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش ورزش نظرات حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی در دیدار با جوانان اصلاح طلب ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، افزودند: "با وجود آغاز ماه عزیز و پر رحمت رمضان، متاسفانه روز به روز شاهد افزایش فشارها بر مردم می باشیم. مشکلات معیشتی مردم کم نبود که در امور کفن و دفن و برگزاری مراسم های عزاداری مردم نیز دخالت می کنند که بنده بارها این موضوع را بیان نموده ام ولی گویی گوشی شنوا برای جلوگیری از برخوردهای عده ای مواجب بگیر وجود ندارد. در آخرین نمونه از این دست متاسفانه شاهدیم که اجازه برگزاری مراسم ختم آقای ططری را نیز ندادند در حالی که میدانیم ایشان یک بسیجی واقعی، جبهه رفته و مسوول بسیج عشایر و مورد قبول آنان بود ولی آقایان حتی برای چنین فردی نیز احترام قائل نیستند و از برگزاری مراسمش جلو گیری میکنند. "/ دبیر کل حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه کار به جایی رسیده که حتی در بعضی از مراسم ها از قبل به صاحبخانه تماس میگیرند که مبادا ما را دعوت کرده باشد تا از حضور ما در آن مکان جلو گیری کنند تاکید کرد: " در گذشته با وجود تمام بدی ها و زشتی ها که رژیم فاسد شاهنشاهی با خود داشت ولی حرمت انسان ها نگه داشته می شد اما اکنون در تعجبم که آقایون تازه به دوران رسیده چه میکنند و به کجا میخواهند بروند؟ در واقع با این اعمال آبروی حاکمیت را می برند. متوجه نیستند که هرکاری چارچوب خودش را دارد و اگر میخواهید کدخدایی نیز بکنید نخست باید رعیت پروری را یاد بگیرد."/ رئیس مجالس ششم و سوم در ادامه با تاکید بر اینکه آینده پیش روی جوانان، روشن و درخشان است خاطر نشان کرد: "انقلاب اسلامی با هزینه هنگفتی که خون جوانان این سرزمین بود به پیروزی رسید. در آن زمان شاه به عنوان نخستین قدرت منطقه و ژاندارم خلیج فارس شناخته میشد اما به دلیل گرفتاری در فساد و عدم برخورداری از پایگاه مردمی، با آن همه توانایی زمین خورد و حکومتش از هم پاشید، این باید درس عبرتی برای همه باشد. مگر انقلاب و نظام به همین راحتی بدست آمده که عده ای تازه به دوران رسیده و سرمست قدرت بخواهند آنرا اینگونه به پرتگاه سقوط بکشانند؟!" با ۹۵ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات جرس: حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی در دیدار با جوانان اصلاح طلب،گفت: " در گذشته با وجود تمام بدی ها و زشتی ها که رژیم فاسد شاهنشاهی با خود داشت ولی حرمت انسان ها نگه داشته می شد ..مگر انقلاب و نظام به همین راحتی بدست آمده که عده ای تازه به دوران رسیده و سرمست قدرت بخواهند آن را این گونه به پرتگاه سقوط بکشانند؟حرفه و تخصص آنان دروغ گویی و دروغ آفرینی شده است. اگر می خواهید کدخدایی نیز بکنید نخست باید رعیت پروری را یاد بگیرد! به گزارش سحام نیوز، حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی در دیدار با جوانان اصلاح طلب ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، افزود: "با وجود آغاز ماه عزیز و پر رحمت رمضان، متاسفانه روز به روز شاهد افزایش فشارها بر مردم می باشیم. مشکلات معیشتی مردم کم نبود که در امور کفن و دفن و برگزاری مراسم های عزاداری مردم نیز دخالت می کنند که بنده بارها این موضوع را بیان کرده ام ولی گویی گوشی شنوا برای جلوگیری از برخوردهای عده ای مواجب بگیر وجود ندارد. در آخرین نمونه از این دست متاسفانه شاهدیم که اجازه برگزاری مراسم ختم آقای ططری را نیز ندادند در حالی که می دانیم ایشان یک بیسجی واقعی، جبهه رفته و مسوول بسیج عشایر و مورد قبول آنان بود ولی آقایان حتی برای چنین فردی نیز احترام قائل نیستند و از برگزاری مراسمش جلو گیری می کنند. " با ۹۲ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات بازهم سکوت خواهيم کرد؟!آقاي موسوي،کروبي وهموطنان سبزمن!سال گذشته درتظاهراتهايي شرکت ميکرديم که آن هنگام عزيزاني کنارمابودند،شعارميدادندوقرارتظاهرات بعدي راميگذاشتن که اينک ياشهيدشدندوياروانه زندان،هم اينک ياشکنجه ميشوندويابه اعدام محکوم/پس چراسکوت کرده ايم؟!/ازظلمهايي که برماميرودراضي هستيم؟ماه رمضان مردم رابجرم خوردن وياآشاميدن درماشينشان مجازات ميکنند،ماشينشان راتوقيف وهمواره باباتوم به دنبال افرادي ميگردندکه مچ آنها رابراي روزه خواري بگيرندوبه اين بهانه کامشان شيرين شود/بازهم سکوت خواهيم کرد؟/کشوررا به سمت جنگ ميبرند و با سياستهاي غلط،اقصادرا فلج و کام فقر مردم را تلخ تر مي کنند،سفره هايمان نه تنهابوي نفت نگرفت بلکه آتشي خانمان سوز،همان قطعه نان وخرده نمکي را که در آن مانده بود رادر خود بلعيد/ باز هم سکوت خود را نخواهيم شکست؟!ازفرط واردات بي رويه،نه صنعتي ماند،نه از کشاورزي اثري و نه از کارخانه ها و کارگاه ها خبري، حال هم که با يک بازي عوام فريبانه جشن خودکفايي گندم را بايد بگيريم!/شما را به خدا باز هم سکوت خواهيم کرد؟!به خدا قسم که روزگار خوشيمان را مي گذرانيم و بايد ازاين خوشي ها استفاده کنيم چراکه زندگي را آنقدر به کاممان تلخ وايران را در قعر بدبختي فرو خواهند برد که از يک کشور جنگ زده و ويران هم بدتر باشد با ۸۸ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی در دیدار با جوانان اصلاح طلب، بیان نمودند: " در گذشته با وجود تمام بدی ها و زشتی ها که رژیم فاسد شاهنشاهی با خود داشت ولی حرمت انسان ها نگه داشته می شد .. مگر انقلاب و نظام به همین راحتی بدست آمده که عده ای تازه به دوران رسیده و سرمست قدرت بخواهند آنرا اینگونه به پرتگاه سقوط بکشانند؟! .. حرفه و تخصص آنان دروغ گویی و دروغ آفرینی شده است" اگر می خواهید کدخدایی نیز بکنید نخست باید رعیت پروری را یاد بگیرد! حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی در دیدار با جوانان اصلاح طلب ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، افزودند: "با وجود آغاز ماه عزیز و پر رحمت رمضان، متاسفانه روز به روز شاهد افزایش فشارها بر مردم می باشیم. مشکلات معیشتی مردم کم نبود که در امور کفن و دفن و برگزاری مراسم های عزاداری مردم نیز دخالت می کنند که بنده بارها این موضوع را بیان نموده ام ولی گویی گوشی شنوا برای جلوگیری از برخوردهای عده ای مواجب بگیر وجود ندارد. در آخرین نمونه از این دست متاسفانه شاهدیم که اجازه برگزاری مراسم ختم آقای ططری را نیز ندادند در حالی که می دانیم ایشان یک بیسجی واقعی، جبهه رفته و مسوول بسیج عشایر و مورد قبول آنان بود ولی آقایان حتی برای چنین فردی نیز احترام قائل نیستند و از برگزاری مراسمش جلو گیری میکنند. " دبیر کل حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه کار به جایی رسیده که حتی در بعضی از مراسم ها از قبل به صاحبخانه تماس می گیرند که مبادا ما را دعوت کرده باشد تا از حضور ما در آن مکان جلو گیری کنند تاکید کرد: " در گذشته با وجود تمام بدی ها و زشتی ها که رژیم فاسد شاهنشاهی با خود داشت ولی حرمت انسان ها نگه داشته می شد اما اکنون در تعجبم که آقایون تازه به دوران رسیده چه می کنند و به کجا می خواهند بروند؟ در واقع با این اعمال آبروی حاکمیت را می برند. متوجه نیستند که هرکاری چارچوب خودش را دارد و اگر می خواهید کدخدایی نیز بکنید نخست باید رعیت پروری را یاد بگیرد." مگر انقلاب و نظام به همین راحتی بدست آمده که عده ای تازه به دوران رسیده و سرمست قدرت بخواهند آنرا اینگونه به پرتگاه سقوط بکشانند؟! رئیس مجالس ششم و سوم در ادامه با تاکید بر اینکه آینده پیش روی جوانان، روشن و درخشان است خاطر نشان کرد: "انقلاب اسلامی با هزینه هنگفتی که خون جوانان این سرزمین بود به پیروزی رسید. در آن زمان شاه به عنوان نخستین قدرت منطقه و ژاندرام خلیج فارس شناخته می شد اما به دلیل گرفتاری در فساد و عدم برخورداری از پایگاه مردمی، با آن همه توانایی زمین خورد و حکومتش از هم پاشید، این باید درس عبرتی برای همه باشد. مگر انقلاب و نظام به همین راحتی بدست آمده که عده ای تازه به دوران رسیده و سرمست قدرت بخواهند آنرا اینگونه به پرتگاه سقوط بکشانند؟!" با ۸۷ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات مهدی کروبی همچنين در بخش ديگری از سخنانش در خصوص بعضی از اخباری که سايت های معلوم الحال مبنی بر وجود اختلاف بين سران جنبش، گفت: " اختلافی وجود ندارد حتی برعکس، در اين دوران سخت و دشوار تلاش می کنيم تا با همدلی و همراهی امور را پيش ببريم و در کنار مردم باشيم. متاسفانه اين سايت ها هر روز يک خبر را به دروغ جعل و منتشر می کنند گويی حرفه و تخصص آنان دروغ گويی و دروغ آفرينی شده است." وی در ادامه در خصوص اختلافات خود اصول گرايان افزود: " همين کسانی که دروغ آفرينی می کنند، اکنون در ميان خود دچار اختلافات شديدی شده اند و انقدر تنگ نظری دارند که نمی توانند حتی صدای مخالفی را در ميان خودشان تحمل کنند. به همين دليل و برای سرپوش گذاشتن بر اين اختلافات است که می ايند و به ديگران تهمت و افترا می زنند. ماجرای کذب و زشت يک ميليارد دلار! آقای جنتی را ديديم که چگونه دچار اختلافات داخلی شدند و در همان طيف به دليل اين تهمت و افترا ، جنتی را سرزنش کردند. و آيا همين مسايل اخير که از سوی مشايی و احمدی نژاد مطرح شده و صف بندی جديدی را ميان آنان ايجاد نموده است، گواه همين اختلافات و عدم انسجام نيست؟!" با ۸۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی در دیدار با جوانان اصلاح طلب، بیان نمودند: " در طول این مدت برخی از علما صراحتا از حرکت ملت ایران بر علیه دروغ گویی و قانون شکنی اعلام حمایت کردند که متاسفانه خساراتی نیز متوجه آنها شد. مانند بیوت حضرات آیات عظام صانعی و منتظری که مورد حمله و هجوم قرار گرفت. برخی دیگر از علما نیز بی تفاوت نبوده و سکوت نکرده اند. آنها نیز حمایت های خود را در قالب نصیحت و صحبت با ارکان حکومتی دارند و اتفاقا در این جریان هیچ گله ای از علمای برجسته نیست و همگی به نحوی به یاری خواستگاه شرعی و قانونی مردم شتافتند." ایشان افزودند: " در همین وقایع اخیر قم مشاهده کردید که چه اتفاقی افتاد، نه تنها به خانه مراجع حمله شد که وقاحت را به آنجا رساندند که در شهر مقدس قم به نوه امام حاج حسن آقا نیز با بدترین الفاظ توهین کردند. اقایان حرمت هیچ چیز نگه نمی دارند، نه حرمت مراجع، نه حرمت بیت امام! تمامی این اتفاق ها نشان می دهد که نظام دچار انحراف شده است و تنها خواسته ما نیز بازگشت به مسیر اصلی نظام که همان خواستگاه قاطبه ی مردم ایران است." با ۸۱ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات | |
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر