هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ شهریور ۲۲, دوشنبه

Best of Balatarin for 13/09/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




خبرگزاری حقوق بشر ایران - رهانا: شیوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر دقایقی پیش با تودیع وثیقه‌ی ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد. شیوا نظرآهاری، دبیر کمیته گزارشگران حقوق بشر و فعال حقوق کودکان که از تاریخ ۲۹ آذر ماه سال گذشته در زندان اوین به سر می‌برد، دقایقی پیش از زندان اوین آزاد شد. به گزارش خبرنگار رهانا، اتوبوس حامل جمعی از فعالان اجتماعی و خانواده های زندانیان سیاسی که برای شرکت در مراسم خاکسپاری مرحوم آیت الله منتظری عازم قم بودند در میدان انقلاب توسط نیروهای امنیتی متوقف شد و جمعی از افرادی که در این اتوبوس بودند از جمله شیوا نظرآهاری و کوهیار گودرزی بازداشت شدند. ۱۳ شهریور ماه دادگاه شیوا نظر آهاری به ریاست قاضی پیر عباس در شعبه ۱۶ دادگاه انقلاب برگزار شده بود. وی با تودیع وثیقه‌ی ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده است.
با ۲۷۵ امتیاز و ۴۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


شرمسار از ارائه توضيح
با ۲۶۱ امتیاز و ۱۲۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


آقای موسوی، این نسل می خواهد صدای منتخب اش بلندتر از صدای یک متقلب باشد. نمی خواهد ایران در جهان، تصویری باشد که احمدی نژاد و همراهانش می دهند، می خواهد منتخب آنان نیز با همان اقتدار که به خیابان آمد، در عرصه های رسانه های جهانی نیز ظاهر شود اما وقتی می بینید شما معذوریت های خودتان را دارید و هنوز برای مصاحبه با رسانه های معتبر دنیا تصمیمی نگرفته اید، تنها توقع اش این است که با همین شبکه هایی که در اینترنت فعال شده اند و به باور خودتان به بازوهای تقویت کننده یک جنبش متکثر بدل شده اند، روبرو حرف بزنید و با نمایندگان آنها مصاحبه کنید. *** میر معترض! ما هم اعتراض داریم « امروز یک شبکه اینترنتی در فضای مجازی شکل گرفته است که در فقدان رسانه، بسیار مؤثر عمل می‌کند… اعضای این هسته‌ها ماهیتی پویا به جنبش داده‌اند که ما را بیش از بیش به کارآمد بودن این تشکیلات امیدوار کرده است… آنچه در جامعه ما نقش‌آفرینی می‌کند شبکه اجتماعی خودجوش و توانمندی است که در میان بخش وسیعی از مردم شکل گرفته و نسبت به پایمال شدن حقوق خود معترض است. آنچه اینجانب در پاسخ به سوال چه باید کرد پیشنهاد می‌کنم، تقویت و تحکیم این شبکه اجتماعی است.» اینها عین جمله های شماست در بیانیه یازده، با ضرب محکمی در بند بند همان بیانیه که ضربان قلب یک جنبش نوپا را تندتر کرده بود آنگاه که گفتید:" باید این هسته های اجتماعی را در میان خود تقویت کنیم." چگونه؟ مگر می شود بایدی برای تقویت گفت و بعد خود، خالق یک نبایدِ سد ساز بود؟ در تمام این یک سال و چند ماهی که گذشت این یک « نباید» از شما هزار اما و اگر برای ما ساکنان همین شبکه های مجازی خلق کرد. بگذارید ماجرا را ساده تر برایتان شرح دهم، شما در بیانیه تان گفته بودید:" هسته‌های اجتماعی که در ورای این فضای مجازی فعال هستند، آسیب‌پذیری کمتری دارند." این اشتباه است، آسیب پذیری همیشه فیزیکی نیست و گاهی ممکن است آسیب هایی که از طریق خطاهای شبکه های مجازی به جامعه می رسد، خطاهای بزرگتری را سبب ساز شود و قربانی بیشتری در جامعه بگیرد. وقتی رابطه ساکنان شبکه های مجازی و به دنبال آن شبکه های اجتماعی با رهبران و سران و یا اصلا به تعبیر خودتان همراهانِ یک جنبش، قطع شود از قضا از آسیب پذیری بیشتری برخوردار خواهند بود. به هر تقدیر این روزها رهبران جنبش نه می توانند به سفرهای استانی بروند، نه می توانند در برنامه ها و کنفرانس های خبری شرکت کنند، نه می توانند سخنرانی های دانشگاهی و حتی هیاتی برگزار کنند، نه روزنامه ای در داخل باقی مانده است که بشود پای پرسش های اصحاب رسانه بنشینند، در چنین شرایطی وقتی که نامزد مورد انتخاب یک جمعیت بی رسانه در ایران حاضر به گفتگو با خبرنگاران ایرانی که به اجبار از تحریریه های خانگی رانده شده اند و در صفحات مجازی می نویسند، نباشد آنگاه آسیب های جدی به بدنه شبکه های اجتماعی وارد می شود، به بگو مگوهای حاشیه ای گرفتار می شوند و از متن می مانند. پراکنندگی بر تمرکز نیروها غلبه می کند و از هم گسستگی جای همبستگی و همدلی را می گیرد. چرا که در خلا این گفتگوهای رو در رو و راهگشاست که ایده ها بر زمین می ماند و جایش تردید هاست که همان تقویت مورد نظر شما و ما را با مانع مواجه می سازد. آقای موسوی، هیچ کس اگر نداند، شما بهتر از همه می دانید که نسل سوم، موج سوارِ خالی از منطق و رویاپرداز دور از واقعیت نیست، این نسل، نسلِ توقع های نا ممکن نیست. چرا که دیدید همین نسل به قانون نیم بندِ کشورش اعتماد کرد و پای صندوق های انتخابات نامطمئنی ایستاد که خوب می دانست نتیجه آن انتخابات پیروزی یک شبه و طی کردن ره صدساله به قله آزادی و دموکراسی نبود. اینجا صحبت از نسلی است که در اوج نا امیدی به گزینه تحریم، «نه» گفت و پای انتخاب شما ایستاد، اما کودتا رخ داد و رایش به نام تقویتِ نظامی ثبت شد که جان آدم در خیابان به نام دفاع از کیان همان نظام، ستاندند. اینجا صحبت از کسانی است با این همه رنج باز هم از حضور در انتخابات و حماسه بعد از انتخابات پشیمان نیستند. صحبت از جماعتی است که به اصلاحِ پله پله رای داد و وقتی همان اصلاح را هم با اسلحه جواب دادند، میدان ترک نکرد و برای اعتماد دزدیده شده اش، تا آنجا مبارزه کرد که از همه میدان های یک زندگی معمولی طرد شد؛ از نفس کشیدن و زنده ماندن، بازمانده ها از دانشگاه و تحصیل، از روزنامه و تحریر، از کار و شغل و برخی ها از زندگی در خاک و خانه خودشان. همه اینها هزینه ای بود که یک نسل برای یک انتخاب پرداخت تا پای رای خود بماند. اما آقای موسوی این ماندن ملزوماتی دارد. ساده ترین اش این است که این نسل می خواهد صدای منتخب اش بلندتر از صدای یک متقلب باشد. نمی خواهد ایران در جهان، تصویری باشد که احمدی نژاد و همراهانش می دهند، می خواهد منتخب آنان نیز با همان اقتدار که به خیابان آمد، در عرصه های رسانه های جهانی نیز ظاهر شود اما وقتی می بینید شما معذوریت های خودتان را دارید و هنوز برای مصاحبه با رسانه های معتبر دنیا تصمیمی نگرفته اید، تنها توقع اش این است که با همین شبکه هایی که در اینترنت فعال شده اند و به باور خودتان به بازوهای تقویت کننده یک جنبش متکثر بدل شده اند، روبرو حرف بزنید. دلهره دارند برای دوستان دربندشان و از شما امید می خواهند، درد دارند برای یاران از دست رفته شان و از شما همدلی می خواهند. تکثری که شما در جنبش سبز به رسمیت شناخته اید، می خواهد رشد کند و برای این شکوفایی پرسش دارد، از شما جواب رو در رو می خواهند، اینها توقعات زیادی نیست. ساکنان شبکه های اینترنتی همان کسانی هستند که شما در بیانیه تان گفته اید که جنبش را به ادامه راه امیدوارتر می سازند حالا برای از دست نرفتن همان امیدها باید که بشکنید این سد را و حداقل پای پرسش های کسانی بنشینید که ناگزیر به ترک ایران شده اند. اگر هنوز برای پاسخ دادن به خبرنگارانِ خارجی مصمم نشده اید، پای صحبت خبرنگاران به نامِ دور از ایران بنشینید که نمایندگانِ تبعید شده دوستان دربندشان هستند. در ایران هر آنکه سراغ شما آمد و پرسشگری کرد، بی شک هزینه ای پرداخت، روزنامه از دست داد، برگه احضاری دریافت، حکم زندانی، نشانِ تهدیدی و یا سکوت اجباری اما ما که ایران را به انتخابِ خود ترک نکرده ایم چرا با انتخابِ شما باید ازعرصه رسانه ای داخلی حذف شویم؟ مگر ما مختار به ماندن بودیم و نماندیم؟ اگر پاسخ منفی است چرا شما پاسخ منفی می دهید به کسانی که از شما فقط پرسش دارند؟ میر معترض، ما هم اعتراض داریم به آنچه که هنوز جوابی برایش پیدا نکرده ایم، می دانم مثل من بسیارند روزنامه نگارانی که دور از خانه، در خواست مصاحبه فرستاده اند و از شما «نه» شنیده اند اما یک بار برای همیشه ما را قانع کنید که مگر می شود از یک سو، شاه کلیدِ بیانیه ها و استراتژی های شما برای جنبش، مفهومِ «شبکه‌های اجتماعی» باشد و از سوی دیگر خود از شاهراه این شبکه که رسانه های اینترنتی و شبکه های مجازی هستند دوری گزید؟ جنبش های اجتماعی، واکنش کاملا طبیعی یک جامعه است به بحرانی که مردم آن جامعه گرفتارش شده اند. جنبش سبز نیز محصول احساس محرومیت مردمی است که نه خودشان در ایران تریبون دارند تا صدایشان شنیده شود و نه منتخبان شان، بنابراین دور از انتظار نیست کسی که در کسوت یک نامزد معترض، که همواره به « مسیر» بیشتر از مقصد بها می دهد، این بار خود شما سدی که در مسیر مصاحبه با خبرنگاران ایرانی دور از ایران گذاشته اید را بشکنید . چنانچه به یاد داریم این تکیه و تاکید شما به مقوله «عرصه عمومی» بود که بسیاری از همراهان جنبش را به این باور رساند که شما به جای پیروزی زود رس به ساختن زیربنایی یک جامعه بیمار فکر می کنید. برای ساختن این جامعه که ملت اش چند شقه شده است و هر شقه اش در گوشه ای از دنیا جا مانده است ابتدا باید رسم این حذف خانگی را شکست. پیش از نسلِ ما بودند کسانی که از ایران رانده شدند، وقتی به میان شان می رویم یقین می یابیم که دلیل مهمِ تندی های گاه به گاه شان در این سالها، تنها رفتار حاکمیت استبداد نبود، بلکه رفتار محتاطانه اصلاح گرایان نیز بود که به تصمیمِ طردِ دگراندیشان توسط حکومت، ناخواسته تن دادند و در طرد آنانی که ناگزیر به ترک میهن بودند، سنگ تمام گذاشتند. « در نهضت سبزی که آغاز شده است ما امر غیرمتعارف و نابهنگام نمی‌خواهیم؛ آنچه ما می‌خواهیم استیفای حقوق از دست رفته ملت است». اگر بنا به تقویت شبکه های اجتماعی دارید، با ملتی که در ایران مانده است و تریبونی ندارد و با جماعتی که از ایران رانده شده است و به واسطه شبکه های مجازی به همان ملت بی تریبون متصل است، کمی منسجم تر ارتباط برقرار کنید و با نمایندگان شان در رسانه های اینترنتی مصاحبه کنید.
با ۱۶۷ امتیاز و ۳۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


شیوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر دقایقی پیش با تودیع وثیقه‌ی ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد. ۱۳ شهریور ماه دادگاه شیوا نظر آهاری به ریاست قاضی پیر عباس در شعبه ۱۶ دادگاه انقلاب برگزار شده بود. شیوا نظرآهاری، دبیر کمیته گزارشگران حقوق بشر و فعال حقوق کودکان که از تاریخ ۲۹ آذر ماه سال گذشته در زندان اوین به سر می‌برد، دقایقی پیش از زندان اوین آزاد شد. / منبع : رهانا
با ۱۵۶ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


نداي سبز آزادي: جبهه مشارکت ایران اسلامی با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران از شخص وی بعنوان کسی که نیروهای تحت امرش بیشترین و اصلی ترین نقش را در حوادث پس از انتخابات داشت خواسته است تا در خصوص وضعیت جسمانی محسن صفایی فراهانی عضو شورای مرکزی این حزب اقدام لازم را انجام داده تا از خدمات درمانی برخوردار گردد.
با ۱۵۶ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


قبل از دشنام دادن و يا هتك حرمت و يا بستن كمربند اتنحاري لطفا نوشته رو كامل بخونيد . من به عنوان يه شهروند و يه ايراني حق دارم كه تو خيابونهاي شهرم تردد كنم . به عنوان يه شهروند حق دارم تو يه رستوران بشينم و غذا بخورم . به عنوان يه شهروند حق دارم كه بچه هام رو ببرم پارك تا بازي كنن . من به عنوان يه شهروند حق دارم كه شب بتونم با آرامش به خواب برم و هزاران حق ديگه كه به هيچ عنوان ازشون برخوردار نيستم . اما شما مسلمان نماها تقريبا همه اين حق و حقوق رو از من گرفتيد . دلم ميخواد جمعه ها يه سري به خيابانهاي اطراف دانشگاه تهران بزنيد . اونجا شاهد اين وقايع هستيد : ترافيك سنگين ، تغيير مسيرهاي ناخواسته ، چپ چپ نگاه كردن كسايي كه دارن پياده به سوي دانشگاه ميرن يا برميگردن . مثلا اگر كسي خواسته باشه از اول خ كارگر بره به اول اميرآباد شمالي تقريبا دو ساعت بايد بيهوده تو خيابانهاي اطراف بچرخه تا به مقصد برسه .چرا؟ چون شما مسلمان نماها داريد يه كار مستحب انجام ميديد و بعد يا قبل از اين كار مستحبتون هم به هر كسي كه باهاتون كوچكترين مخالفتي كرده باشه شروع ميكنيد به مرگ بر گفتن و به اصطلاح خودتون براي طرف مرگ ميخواهيد . آخه يكي نيست بهت بگه : مگه قراره به حرف گربه سياه بارون بياد ؟ بيشتر از سي ساله كه براي همه مرگ طلبيديد و پرچم كشورشون رو به آتش كشيديد ، آخرش كه چي ؟ همه اون كشورها صد مراتب از ما جلو افتادن چه توي علم ، چه توي اعمال بشر دوستانه وهزاران پيشرفت ديگه . حالا يه سوال ازتون ميكنم : جون هركس كه دوست داريد آگر كسي يه روز پرچم ايران رو آتش بزنه و شما به رگ غيرتتون برخورد و كفن پوشان ريختيد تو خيابان آيا فقط به خاطر اينكه به ايران و ايراني بي احترامي شده بيرون ميريزيد يا اينكه فقط به خاطر عداوت كوركورانه اي كه از اون كشور داريد اين كار رو ميكنيد و يا گزينه سوم … روز عيد فطر ميخواستم برم نان بخرم . يه نانوايي سراغ دارم با وجود اينكه يه كم گرون فروشه ولي نان خوبي دست مردم ميده . از 3 راه جمهوري تا ميدان بهارستان همه مسيرهاي رو به بالا مسدود بود و نميذاشتن كسي به سمت بالا بره . به يه افسري سر چهار راه استانبول گفتم كه جناب من ميخوام برم ميدان وليعصر از كجا برم ؟ در جواب گفت : برو يه ساعت ديگه بيا ، هنوز برنامه تموم نشده . حالا من يه نفر ميخواستم برم نون بخرم شما فرض كن يك نفر بيمار داره ، يا تصادفي داره يا يك مشكل حاد تر براش پيش اومده يا حتي يه نفر شايد توريست خارجي باشه ، آيا به نظر شما اين مراسمي كه ازش ياد ميكنيد حتك حرمت ديگر افراد اين جامعه نيست ؟ آيا نقض آشكار حقوق شهروندي نيست ؟ چرا بايد ماه رمضان روزه گرفتن اجباري باشه ؟ شايد يكي مريضه ، و يا مسلمان نيست و يا اعتقادي به روزه گرفتن نداره ، چرا بايد اين شخص پدرش در بياد تا بتونه يه ليوان آب خوردن گير بياره ؟ حالا گيرم كه گير آورد ، بنده خدا بايد چند تا كوچه پس كوچه رو ميانبر بزنه تا اون آب رو بخوره كه من ميگم با اون استرسي كه داره اون آب زهر مارش ميشه به خصوص اينكه يه پيرمرد يا پيرزني طرف رو ببينن همچين طرف رو نگاه ميكنن كه يارو دوست داره آب بشه بره تو زمين . چند سال پيش خونه ما نزديكه يكي از اين مكانهاي برگزاري دائم زيارت خوني و مراسم احيا و شب قدر و محرم و صفر و غيره بود . اين مركز اسلامي تا ساعات ديرين شب برنامه داشت و بدون در نظر گرفتن شرايط همسايه ها مراسم خودشون... ادامه در لینک
با ۱۴۸ امتیاز و ۱۲۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


او امروز تاوان حسادت نالایقانی را می‌پردازد که به ناحق بر جای مدیرانی توانمند چون او تکیه زده‌اند جبهه مشارکت ایران اسلامی با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران از شخص وی بعنوان کسی که نیروهای تحت امرش بیشترین و اصلی ترین نقش را در حوادث پس از انتخابات داشت خواسته است تا در خصوص وضعیت جسمانی محسن صفایی فراهانی عضو شورای مرکزی این حزب اقدام لازم را انجام داده تا از خدمات درمانی برخوردار گردد. به گزارش کلمه به نقل از نوروز٬ متن کامل این نامه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای سردار سرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از سلام، در این نامه سر گشاده از آن جهت شما را مخاطب قرار داده ایم که نهاد نظامی تحت امر شما در حوادث پس از انتخابات بیشترین و اصلی ترین نقش را داشته و هم اکنون نیز تصمیم گیرنده نهایی در امر اسیران سرافراز جنبش سبز، همانان که از کودتاگران شکایت کرده اند، است. این توجه مسئولیت تلویحاً و گاه تصریحاً توسط مقامات قضایی مورد تأیید قرار گرفته است و آنان در مراجعات خانواده های این عزیزان مدام از خود سلب مسئولیت می کنند. روند امور چه در دستگیری های غیر قانونی، چه در نمایشهای مهوع تلویزیونی، چه در محاکمات و صدور احکام و چه در مورد مرخصی های محدود و زندانی کردن مجدد این دلاور مردان حق طلب به خوبی موید این وضعیت است. هر چند در ماههای اخیر، وزارت اطلاعات با اشراف مستقیم شخص آقای احمدی نژاد در این مسابقه در شر، گوی سبقت را از شما هم ربوده است. موضوع این نامه وضعیت بحرانی و خطرناک جناب آقای مهندس صفائی فراهانی است که طبق اطلاعات موجود از بیماری شدید قلبی رنج می برند و در چند نوبت به همین دلیل دچار بیهوشی کامل شده اند و متأسفانه در شرایط زندان از اولیه ترین خدمات مورد نیاز پزشکی محروم هستند. حتماً شما آقای صفایی فراهانی را بخوبی می شناسید. انسانی کم مانند و مدیری بی نظیر که سابقه او در خدمت به کشور بخصوص در دوران جنگ تحمیلی زبانزد است. کسی که با شایستگی تمام و با مدیریت درخشان خود همه امکانات صنعتی کشور را در دفاع از میهن بسیج کرد وسهم عمده ای در پشتیبانی از رزمندگان دفاع مقدس داشت. خدمات ارزنده او پس از جنگ نیز بر هیچ کس پوشیده نیست. در عرصه های اقتصادی و صنعتی، و در عرصه های سیاسی و اجتماعی و حتی در مدیریت ورزش کشور هر جا صفائی حضور داشت امید و پویائی و حرکت موج می زد و چه بسا امروز وی تاوان حسادت نالایقانی را می پردازد که به ناحق بر جای مدیرانی توانمند چون او تکیه زده اند. جناب سردار! صفائی از جسم سالم و روح متعالی برخوردار بود و ملجاء و پناه همه نیازمندان بود. مشخص نیست زندان شما چه بر سر این انسان قوی بنیه و ورزشکار آورده است که این چنین رنجور و بیمار گردیده و دچار ناراحتی قلبی شده است. او که هنوز از رنج تازیانه های دوران اولیه بازداشت خود در سال گذشته، رهایی نیافته است در برابر شرایط غیر قانونی و طاقت فرسای زندان شما که عمر و سلامت او را هدف گرفته اند و کینه ورزی های دوستان اطلاعاتی شما که در بیرون زندان زندگی او را آماج قرار داده اند سر افرازانه ایستاده است و روح بلند او سر به آسمان می ساید در حالی که جسم او فرسوده و بیمار شده است. آقای عزیز! اینک که ابتدایی ترین خدمات پزشکی از سرافرازانی چون صفائی فراهانی دریغ می شود بدانید که شما صاحب اختیار و در نتیجه مسئول رده اول همه این ظلمها و فجایع هستید و دیر یا زود باید پاسخگوی آنها باشید. از قوه قضائیه مسلوب الاختیار در برابر ضابطین خود و بازجویان شما انتظاری نیست هر چند مسئولیتشان در قبال هر آنچه بنام آنها صورت می گیرد انکار ناپذیر است. اما در شرایط خاص بی قانونی و قانون شکنی مستمر نهادهای امنیتی و نظامی طبعاً هر حادثه ای به پای شما و امثال شما که قدرت در اختیارشان است نوشته می شود. ان لم یکن لکم دین و لا تخافون المعاد فکونوا احرارا فی دنیاکم جبهه مشارکت ایران اسلامی
با ۱۳۷ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


طبق خبری که از دوستان از ایران به دست من رسید ساعتی پیش شیوا از زندان آزاد شده است.
با ۱۳۴ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


ادوارنیوز: دبیر کمیته گزارشگران حقوق بشر و فعال حقوق کودکان که از تاریخ ۲۹ آذر ماه سال گذشته در زندان اوین به سر می‌برد، دقایقی پیش از زندان اوین آزاد شد. اتوبوس حامل جمعی از فعالان اجتماعی و خانواده های زندانیان سیاسی که برای شرکت در مراسم خاکسپاری مرحوم آیت الله منتظری عازم قم بودند در میدان انقلاب توسط نیروهای امنیتی متوقف شد و جمعی از افرادی که در این اتوبوس بودند از جمله شیوا نظرآهاری و کوهیار گودرزی بازداشت شدند. ۱۳ شهریور ماه دادگاه شیوا نظر آهاری به ریاست قاضی پیر عباس در شعبه ۱۶ دادگاه انقلاب برگزار شده بود. وی با تودیع وثیقه‌ی ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده است.
با ۱۳۲ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


به گزارش خبرنگار فارس، محمود احمدي‌نژاد عصر امروز در مراسم افتتاح نمايشگاه منشور كوروش در محل موزه ملي ايران كه با حضور 60 تن از سفراي كشورهاي خارجي برپا شد، يك چفيه مشكي را به گردن كوروش نمادين انداخت. احمدي‌نژاد در مراسم امروز كه يك هنرور با شكل و شمايل كوروش، وارد سالن برگزاري مراسم شد، با ايستادن در مقابل سن، چفيه‌اي را بر گردن كوروش نمادين انداخت كه هم‌زمان تمام سفرا و ميهمانان به پا خاستند. بر این مصیبت گر خون بگریم روا است.......
با ۱۲۸ امتیاز و ۲۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


نوروز: از هفته گذشته محدودیت های میرحسین موسوی توسط نیروهای امنیتی تشدید شده و از دیدار مراجعه کنندگان به ایشان از جمله خانواده شهدای سبز کرمانشاه جلوگیری به عمل می آمد./ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوروز از صبح امروز با استقرار نیروهای امنیتی در ابتدا و انتهای کوچه دفتر مهندس موسوی از ورود افراد مراجعه کننده جلوگیری شده و برخی مراجعه کنندگان بازداشت شدند./ براساس اطلاعات رسیده تا این لحظه بازداشت دکتر محمدرضا خاتمی دبیرکل سابق جبهه مشارکت ایران اسلامی که در هنگام مراجعه به دفتر بازداشت شده تایید گردیده است./ از دیگر بازداشت شدگان میتوان به حبیب صادقی از هنرمندان شناخته شده کشور اشاره کرد./ یادآور میشود در هفته های اخیر محدودیت ها برای موسوی و کروبی به شدت افزایش یافته به صورتی که آنان نتوانند با حامیان جنبش سبز ارتباط مستقیم و رو در رو داشته باشند./ تکمیلی: براساس آخرین اخبار رسیده دکتر محمدرضا خاتمی ‍آزاد شده است./ زهرا اشراقی همسر دکتر محمد رضا خاتمی در تماسی با خبرنگار نوروز اعلام کرد که همسر او صبح امروز برای دیدار و تبریک عید فطر به دیدن مهندس میرحسین موسوی رفته بود که با ممانعت ماموران امنیتی مواجه شد. در نتیجه او موفق به دیدار با موسوی نشد و مجبوربه بازگشت شد.
با ۱۲۳ امتیاز و ۱۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


واقعا درک نمی کنم وهیچ نمی توانم بگویم و بسیار متاسفم .
با ۱۲۰ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


تارنمای نوروز، پایگاه اطلاع رسانی جبهه مشارکت اسلامی، از بازداشت موقت محمدرضا خاتمی، دبیرکل سابق جبهه مشارکت هنگام دیدار با میرحسین موسوی، از رهبران مخالفان دولت خبر داد. زهرا اشراقی، همسر محمدرضا خاتمی به نوروز گفت که صبح امروز، یکشنبه ۲۱ شهریور ماه همسرش که قصد داشت برای تبریک عید فطر به دیدار میرحسین موسوی برود با ممانعت ماموران امنیتی مواجه شد. بنا به این گزارش محمدرضا خاتمی که به صورت موقت بازداشت شده بود، پس از مدتی آزاد شد و بدون آنکه اجازه دیدار با میرحسین موسوی را داشته باشد، مجبوربه بازگشت شد. ماموران امنیتی از صبح امروز در ابتدا و انتهای کوچه‌ای که دفتر آقای موسوی در آن واقع است، مستقر شده‌اند و از ورود افرادی که قصد دیدار با این نامزد...
با ۱۱۳ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در اقدامي نا بخردانه و توهين‌آميز در ايران، جمهوري اسلامي سعي کرد نماد تروريسم را با نماد غرور و صلح ايرانيان در هم آميزد! با ورود منشور حقوق بشر کوروش به ايران، محمود احمدي‌نژاد در مراسمي که به مناسبت رونمايي منشور، برگزار شد، يک چفيه را بر گردن کوروش انداخت! چفيه‌اي که بيش از هرچيز يادآور خون و جنگ و تروريسم در کشورهاي لبنان و فلسطين است! چفيه‌اي که نماد فلسطينيان است. دو نماد را که نه تنها با هم سنخيتي ندارند، بلکه مخالف هم نيز هستند چگونه مي توان در هم آميخت؟ بنگريد که کوروش و تمدن بزرگ ايران چه مي‌گفتند و احمدي نژاد و ولايت فقيه چه مي‌گويند. کوروش بزرگ و تمدن ايراني(از منشور حقوق بشر کوروش): خط ۲۳. همهٔ مردم گام‌های مرا با شادمانی پذیرفتند. در بارگاه پادشاهان بابل بر تخت شهریاری نشستم. مَردوک دل‌های پاک مردم بابل را متوجه من کرد، زیرا من او را ارجمند و گرامی داشتم. پذیرش کورش توسط مردم، در «کورش نامه / سیروپدی»(Curou Paideia) نوشتهٔ گزنفون نیز تأیید شده‌است. گزنفون اظهار می‌دارد که مردمان همهٔ کشورها با رضایت خودشان پادشاهی و اقتدار کورش را پذیرفته بودند (سیروپدی، کتاب یکم). خط ۲۴. ارتش بزرگ من به صلح و آرامی وارد بابل شد. نگذاشتم رنج و آزاری به مردم این شهر و این سرزمین وارد آید. خط ۲۵. وضع داخلی بابل و جایگاه‌های مقدسش قلب مرا تکان داد ... من برای صلح کوشیدم. نـَبونید، مردم درماندهٔ بابل را به بردگی کشیده بود، کاری که در خور شأن آنان نبود. خط ۲۶. من برده داری را برانداختم. به بدبختی‌های آنان پایان بخشیدم. فرمان دادم که همهٔ مردم در پرستش خدای خود آزاد باشند و آنان را نیازارند. فرمان دادم که هیچ کس اهالی شهر را از هستی ساقط نکند. مردوک از کردار نیک من خشنود شد. خط ۲۷. او بر من، کورش، که ستایشگر او هستم، بر پسر من «کمبوجیه» و همچنین بر همهٔ سپاهیان من، خط ۲۸. برکت و مهربانی اش را ارزانی داشت. ما همگی شادمانه و در صلح و آشتی مقام بلندش را ستودیم. و محمود احمدي نژاد و فرهنگ بسيجي چنين مي‌گويند: فهم افرادي که مفهوم انتظار را نمي‌پذيرند، از بزغاله هم کمتر است! اسرائيل بايد از صحنه روزگار محو شود مهمترين وظيفه دولت فراهم آوردن مقدمات ظهور است مرگ بر ضد ولايت فقيه! اگر 50 هزار نفر هم کشته شوند بايد حکومت روحاني در اينجا برقرار شود استفاده از تقلب و خدعه براي بر کرسي نشاندن مطلوب خود جايز است کشتن هم ميهنان و تجاوز به جان و مال و ناموسشان براي دفاع از عقيده مطلوب و قدرت جايز است راستش اصلا نمي‌شود مقايسه کرد! اصلا خجالت آور است چنين مقايسه‌اي! تنها مي توان گفت که : ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست، عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری! محمود احمدي نژاد و سيستم ولايت فقيه، آشکار و نهان، بارها سعي کردند ايران باستان و عظمت و شکوه تمدن ايراني را کم ارزش جلوه دهند. با ترويج دادن پرسش هايي همچون چند دانشمند قبل از اسلام را نام ببريد و امثال آن، تلاش کردند تا بر عظمت تمدن ايراني خدشه‌اي وارد اورند. با زحمت اهل دانش و دلسوزان اين مرز و بوم و بهره گيري از مستندات تاريخي که تعدادشان بسيار فراوان است، اين نقشه ها همگي نقش بر آب شده اند. حال اين سرخوردگان سعي دارند خود را در سايه آن تمدن بزرگ و نام نيک کوروش آبرومند جلوه دهند! اين چگونه حماقتي است که فکر مي‌کنيد کوروش بزرگ را مي‌توانيد با نماد تروريسم پيوند دهيد؟ کوروش بزرگ منادي صلح و دوستي بوده است. منادي بشر دوستي بوده است. چفيه شما نماد تروريسم و توهم است که از آن، قطره قطره خون بي‌گناهان مي چکد!
با ۱۱۳ امتیاز و ۲۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


جرس: احمد توکلی در نامه ای به احمدی نژاد تاکید کرد که "احتیاط مجلس در برخورد با قانون‌شکنی‌های خود را که بیشتر به دلیل ملاحظات سیاسی خارجی و داخلی است، همیشگی نپندارید ، بالاخره، صبر هم اندازه‌ای دارد." در این نامه آمده است: "متاسفانه به رغم تذکرات مکرر خیر خواهان، جنابعالی به قانون شکنی و تجری نسبت به قانون ادامه می‌دهید. حتی وقتی رهبری معظم انقلاب نیز به صحنه می‌آیند ، به تصحیح مسیر قیام نمی‌کنید." برادر ارجمند جناب آقای دکتر احمدی نژاد ، رئیس جمهورمحترم ، سلام علیکم عید فطر مبارک باد ، شما به لطف خداوند توفیقات خوبی از جمله در تقویت سرمایه اجتماعی بین توده‌های مردم داشته‌اید. این توفیق مرهون کار شبانه روزی شما در کشاندن اعتبارات دولتی تا اقصی نقاط کشور و نیز اکرام و توجه به مستضعفان است. گرچه قصدم از نوشتن این نامه ارزیابی جامع دولت نیست، ولی فکر کردم نامه را با ذکر خیری از شما شروع کنم تا موضوع اصلی آن شما را نرنجاند. شاید بهترین عیدی برای جنابعالی تقدیم همین نامه باشد. متاسفانه به رغم تذکرات مکرر خیر خواهان، جنابعالی به قانون شکنی و تجری نسبت به قانون ادامه می‌دهید. حتی وقتی رهبری معظم انقلاب نیز به صحنه می‌آیند ، به تصحیح مسیر قیام نمی‌کنید. به سه مصداق اخیر در این زمینه می‌پردازم. پیشتر مصادیق متعددی را در نهان و آشکارا عرض کرده‌ام. 1- کاهش ساعت کار در ماه رمضان، تخلفی است که سابقه آن به سال 1386 برمی گردد. به یاد دارید که رئیس مجلس وقت کتباً و رسماً براساس اصل 138 قانون اساسی مصوبه دولت را لغو کرد و آن را برای اصلاح به دولت باز گرداند، ولی عملاً فرصت اصلاح باقی نماند و در سال‌های بعد باز هم این تخلف تکرار شده است. نیک می دانید که ماده واحده مصوب 23/4/1359 شورای انقلاب اسلامی ساعات کار کارگران و کارمندان را مساوی و 44 ساعت در هفته تعیین می کند. وقتی شما ساعت کار ماه رمضان را برای کارمندان در ماه رمضان به 25 ساعت کاهش می دهید نه تنها قانون مذکور را نقض کرده‌اید، بلکه ظلم به کارگران روا داشته‌اید. ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری نیز ساعت کار کارمندان را 44 ساعت در هفته تعیین می کند و تنها اجازه تنظیم آن را با «رعایت سقف» مزبور به دولت می دهد. تمام این نکات طی نامه روسای وقت مجالس هفتم و هشتم، براساس اصل 138 قانون اساسی به شما منعکس شده است. جنابعالی طبق ذیل این اصل ملزم به «تجدید نظر» در مصوبه دولت بوده اید، ولی به تخلف ادامه دادید. دلیل مضحکی که امسال معاون اول شما ذکر کرد، جبران با «دور کاری» در خانه بود! نمی‌دانم کارمندان بانک‌ها، پزشکان، پرستاران، بازرسان کار و بهداشت، ماموران نیروی انتظامی و صدها شاغل دیگر چگونه «دور کاری» می‌کنند. پاسخ این قانون شکنی را چه می‌دهید؟ آثارش در تولید ملی و اشتغال را می‌توانید جبران کنید؟ 2- تعطیلی روز شنبه 1389.6.2 را با چه مجوزی اعلام فرمودید. قانون تعیین تعطیلات رسمی کشور مصوب 1358.10.2 شورای انقلاب و اصلاحیه 1378.5.25 مجلس شورای اسلامی به روشنی نشان می‌دهد که حق تعطیل کردن به عهده قوه مقننه است. تنها استثناء، در ماده 7 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا مصوب 1374.2.3 است که به دولت اختیار می دهد در مواقع خطر جدی، محدودیت‌های موقت زمانی و مکانی اعمال نماید. وقتی شما بدون اعتنا به قوانین مذکور ادارات و بانکها را تعطیل می‌کنید ونسبت به تعطیلی واحدهای تولیدی وصنفی سکوت می‌کنید، قانون شورای انقلاب را که تعطیلات را برای کارگر و کارمند یکسان اعلام کرده، نه تنها از حیث کاهش ساعت کار کارمندان، بلکه از حیث ایجاد تبعیض بین کارگر و کارمند نیز نقض کرده‌اید. اثر منفی این کارها بر تولید ملی بر اهل فن پوشیده نیست. هزاران میلیارد ریال کاهش تولید ناخالص داخلی و آثار تبعی آن بر رفاه عمومی را چگونه پاسخ می‌دهید؟ اساساً چرا دولت شما مایل است که همواره بر موج امیال اجتماعی سوار شود. این نکته که مجلس بعد از چندین جلسه بیهوده، سرانجام موضوع تعطیلی اضافی برای عید فطر را از دستور خارج می‌کند و دولت بلافاصله به طور غیر قانونی تعطیلی اعلام می‌نماید، چه پیامی به جامعه می‌دهد؟ تضعیف و استهزای قوه مقننه با سوگندی که شما برای پاسداری از قانون اساسی خورده‌اید (اصل 121)، سازگار است با خط امام رحمه‌ا... علیه که مدعی آن هستید چطور؟ امام نفرمودند «مجلس در راس امور است»؟ 3- تعیین نماینده ویژه برای مناطق جغرافیایی مختلف از جهت نقض قانون، ارزش‌های انقلابی، عقلی و دینی، امر ویژه‌ای است. جنابعالی در این کار به اصل 127 استناد کرده‌اید. اصل مزبور مقرر می‌دارد: «رئیس جمهور می‌تواند در موارد خاص، بر حسب ضرورت، با تصویب هیات وزیران نماینده ویژه با اختیارات مشخص تعیین نماید...». وقتی شما آقای مشایی و آقای بقایی را با اختیارات وسیع، در موارد بی حد و حصر، بدون وجود هیچ ضرورتی و با تصمیم فردی و بدون حتی اطلاع هیئت وزیران، نماینده ویژه در امور خاورمیانه و آسیا معرفی می‌کنید هرچهار شرط مذکور در قانون اساسی را نقض کرده‌اید. به عبارت زیرازمتن حکم آقای مشایی که مشابه آن درحکم دیگری هم آمده است توجه بفرمایید: «اتخاذ تدابیر هدفمند و هوشمندانه به منظور تعمیق روابط و گسترش همکاری‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی با کشورهای منطقه... همه دستگاه‌ها و نهادهای مربوط موظف خواهند بود در فرایند طراحی و اجرای سیاست‌های راهبردی درخصوص منطقه خاورمیانه در هماهنگی کامل با جنابعالی اقدام نمایند». آیا به این ترتیب، جایی برای وزارت خارجه، شورای امنیت ملی و دبیرخانه آن و وزارت اطلاعات باقی گذاشته‌اید؟ کدام عقل سلیم با نگاه سیستمی و تقسیم کار معقول سازمانی این گونه مداخلات را حتی از سوی افراد کاملاً با صلاحیت قابل دفاع می‌داند چه رسد به افرادی بدون صلاحیت لازم که مخاطب این احکام بوده‌اند. خوب است سوابق علمی وتجربی آقای مشایی وآقای بقایی را به آگاهی ملت شریف ایران برسانید تا معلوم شود مامورسابق وزارت اطلاعات ورئیس دفتر فعلی رئیس جمهور که حدود ده شغل دیگر را هم برعهده گرفته، یا مامور سابق وزارت اطلاعات و معاون گردشگری فعلی چه صلاحیتی دارند که همه نهادهای ذیربط فرهنگی، اقتصادی سیاسی و امنیتی باید در خدمت آنان قرار گیرند؟ ویژگی این قانون شکنی نسبت به موارد پیشین، در دو چیز است: 1- نهی صریح رهبر معظم انقلاب، پس از صدور احکام مزبور، از موازی کاری در سیاست خارجی و اعتماد به وزیران و تاکید بر مسئولیت وزارت خارجه در همه مسائلی که به نوعی به سیاست خارجی و روابط با دیگر کشورها مربوط می‌شود ویژگی اول است. تمامی اهل سیاست این موضعگیری رهبری را عطف به این انتصابات می‌دانند. ولی جنابعالی اصلاً به روی خودتان نیاوردید. شما انسان با هوشی هستید، می‌توان پذیرفت که متوجه نشده‌اید مخاطب این نهی آشکار هستید؟ 2- ویژگی دوم موضعگیری اعتراضی و بی‌سابقه وزیر محترم امور خارجه، جناب آقای متکی نسبت به این مداخلات نادرست است. وضع به کجا رسیده که وزیر نجیبی که صدها مورد مداخلات قبلی را نادیده گرفته بود، لب به اعتراض گشوده است! برادر عزیز آقای دکتر احمدی نژاد! حجیت صدارت جنابعالی به تبعیت از امر و نهی ولی‌فقیه و رعایت کامل قانون، متکی است. از این رفتارها بپرهیزید. احتیاط مجلس در برخورد با قانون‌شکنی‌های خود را که بیشتر به دلیل ملاحظات سیاسی خارجی و داخلی است، همیشگی نپندارید. بالاخره، صبر هم اندازه‌ای دارد. به گزارش مهر احمد توکلی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس در نامه ای خطاب به رئیس جمهور نسبت به بی توجهی دولت در رعایت قانون تذکراتی داد. متن نامه به شرح زیر است:
با ۱۰۹ امتیاز و ۲۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


می‌آیند پرچم آمریکا را آتش می‌زنند؛ آن هم بصورت رسمی؛ این را توهین تلقی نمی‌کنند! می‌آیند سلمان رشدی را تهدید به قتل می‌کنند، در این زمینه جنایتکار بزرگ فتوای قتلش رو صادر می‌کنه و کتابش را بصورت علنی به آتش می‌کشند، توهین نیست! می‌آیند و آمریکا را شیطان بزرگ می‌نامند؛ توهین نیست! کتاب مقدشان غیر مسلمانان را نجس می‌داند؛ توهین نیست! همین کتاب دستور به کشتن دگراندیشان را می‌دهد، توهین نیست! باز همین کتاب مقدس می‌گوید: اگر کسی مانند من فکر نکند او از اندیشه تهی و مانند گاو و خر است، توهین نیست! این گفته‌ها همه بصورت رسمی بین می‌شود و جزء اعتقادات این جماعت است؛ حالا اگر کسی در آمریکا پیدا شد که قرآن را آتش زد، این می‌شود توهین و جنایت علیه بشریت! آیا اینکار جنایت علیه بشریت است یا اینکه پیروانت را آنچنان شستشوی مغزی دهی که حاضر باشند عزیزترین چیزش(جانش) را برای کشتن بیگناهان کافر فدا نمایند؟ ای مدعیانی که این اقدام را توهین آمیز می‌دانید! چرا حاضر نیستید حملات انتحاری را محکوم نمائید؟ شما نه تنها این حملات را محکوم نمی‌نمائید، بلکه از آن بعنوان حملات استشهادی(شهادت طلبانه) یاد می‌کنید! آیا پشت این همه جنایت، افکار فاشسیتی وجود ندارد؟ آیا کسی که بخاطر رسیدن به بهشت قربتا الی الله دست به این جنایت می‌زند، مقصر واقعی است یا شما علمای دین؟ پس: یه سوزن به خودتون یه جوالدوز به دیگران!
با ۱۰۹ امتیاز و ۶۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


خبرنگاران سبز/رهبران سبز: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوروز از صبح امروز با استقرار نیروهای امنیتی در ابتدا و انتهای کوچه دفتر مهندس موسوی از ورود افراد مراجعه کننده جلوگیری شده و برخی مراجعه کنندگان بازداشت شدند. براساس اطلاعات رسیده تا این لحظه بازداشت دکتر محمدرضا خاتمی دبیرکل سابق جبهه مشارکت ایران اسلامی که در هنگام مراجعه به دفتر بازداشت شده تایید گردیده است. از دیگر بازداشت شدگان می توان به حبیب صادقی از هنرمندان شناخته شده کشور اشاره کرد. یادآور می شود در هفته های اخیر محدودیت ها برای موسوی و کروبی به شدت افزایش یافته به صورتی که آنان نتوانند بامحامیان جنبش سبز ارتباط مستقیم و رو در رو داشته باشند.
با ۱۰۸ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


براساس تحقیقات پژوهشگر ایرانی ژنتیك پزشكی و جمعیتی دانشگاه «كمبریج» كه با كمك و نظارت گروهی از برجسته ترین محققان این رشته انجام شده، جمعیت های ایرانی كه با زبان‌های غیر از گروه هندو-اروپائی تكلم می‌كنند به ویژه جمعیت آذری زبان ساكن در فلات ایران ریشه ژنتیكی مشتركی با اقوام ترك زبان ساكن در كشور تركیه و اروپای شرقی ندارند و بر عكس «شاخص‌های تمایز ژنتیكی» آنها (مانند FSt) با سایر گروه‌های ساكن در فلات ایران به ویژه فارسی زبانان نزدیك به صفر است كه نشانگر ریشه ژنتیكی مشترك آنها در اعماق تاریخ ایران است. دكتر مازیار اشرفیان بناب، عضو هیات علمی پژوهشكده باستان شناسی سازمان میراث فرهنگی كشور كه دانش‌آموخته دكتری پزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران و كارشناسی ارشد باستان شناسی از دانشگاه «منچستر» بوده و در حال حاضر مشغول گذراندن ماه‌های آخر مقطع دكتری تخصصی رشته ژنتیك پزشكی و جمعیتی در دانشگاه «كمبریج» انگلستان است در گفت‌و‌گو با خبرنگار «پژوهشی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) خاطرنشان كرد: موضوع تحقیق و مطالعه من در مقطع دكتری مطالعه ژنتیكی اقوام ایرانی و بررسی ارتباطات تاریخی و ژنتیكی تمام اقوام ساكن در فلات ایران بوده است. در این مطالعه كه با كمك و نظارت گروهی از برجسته ترین محققان ژنتیك تكاملی و جمعیتی انجام شده، نمونه‌ای از افراد داوطلب وابسته به تمام گروه‌های اجتماعی و قومی ایران مورد مطالعه قرار گرفته‌اند كه نتایج حاصله بسیار جالب توجه و تعمق می‌باشد. به گفته وی، مطالعه DNA میتوكندریال نشان می‌دهد كه ریشه مشترك مادری تمام اقوام ایرانی ساكن در فلات ایران به زمانی بسیار عقب تر از آنچه در نظریه مهاجرت اقوام آریائی مطرح می باشد بر می‌گردد بدین ترتیب كه اگر تمامی اختلاط ها و شاخص های ژنتیكی مربوط به سایر مناطق جغرافیایی و قومی را از محتوای ژنتیكی نمونه‌های مدرن ایرانی حذف كرده و به كناری بگذاریم، اخیرترین جد مشتری مادری ما (Most Recent common ancestor- MRCA) زمانی حدود 10 هزار و 500 تا 11 هزار سال قبل در فلات ایران می‌زیسته است. وی افزود: نزدیكی ژنتیكی بین اقوام ساكن در فلات ایران و از سوی دیگر خاص بودن این محتوی ژنتیكی در فلات ایران به قدری ملموس و غیر قابل انكار است كه حتی به كار بردن كلمه اقوام را در مورد جمعیت های ساكن در فلات ایران با شك و تردید روبرو می‌كند. به این معنی كه آنچه باعث تمایز ژنتیكی گروه‌های انسانی می شود تا بتوان آنها را به صورت اقوام تمایز یافته در زمان و مكانی خاص تصور كرد ابدا در محتوای ژنتیكی ایرانیان اعم از فارس و آذری و لر و بلوچ و تركمن و .... دیده نمی‌شود. دكتر اشرفیان بناب در گفت‌و‌گو با ایسنا خاطرنشان كرد: براساس یافته های محققان انسان شناسی، فلات ایران اولین و مهمترین گذرگاه انسان مدرن در مسیر مهاجرت به سرزمین‌های ناشناخته و جهت دستیابی به منابع جدید بوده است. بدین ترتیب تصور عمومی در مجامع علمی بر این است كه اولین حضور و استقرار انسان مدرن در فلات ایران چیزی در حدود 60 تا 70 هزار سال قبل بوده است كه شواهد و یافته های سطحی از محوطه های پیش از تاریخ نیز بر همین امر دلالت می‌كنند؛ بدین ترتیب انسان مدرن در سرتاسر فلات ایران استقرار و اسكان داشته و پس از طی چند ده هزار سال با پیدایش كشاورزی در حدود 10، 11 هزار سال قبل در منطقه هلال بارور كه بخش‌هایی از غرب فلات ایران را نیز شامل می شود و سپس اهلی كردن حیواناتی مانند برخی احشام نقش عمده‌ای در پیدایش اولین فرهنگ های یكجانشینی و تمدن های اولیه جهانی ایفا كرده است. وی تصریح كرد: بر اساس منابع تاریخی و باستان شناسی و زبان شناسی موجود تصور كلی بر این است كه در حدود چهار هزار سال قبل اقوامی مهاجم یا مهاجر كه به آنها نام آریایی داده شده است از آسیای مركزی به سمت جنوب مهاجرت كرده و وارد فلات ایران شده اند و پس از استقرار سه قبیله مهم آنها در فلات ایران (فارس ها در مركز و جنوب، پارتها در شمال شرق و مادها در غرب و شمال غرب) بخشی از این اقوام به سمت شبه قاره هند و بخش دیگر به سمت اروپا مهاجرت كرده و اقوام مدرن هندو-اروپائی را پدید آورده اند. عضو هیات علمی پژوهشكده باستان شناسی سازمان میراث فرهنگی كشور با اشاره به این كه تاریخ مدون دقیق و قابل اعتمادی در خصوص این وقایع جمعیتی در دست نیست، به ایسنا گفت: دانشمندان در دهه‌های اخیر برای مطالعه علمی سرگذشت انسان به مطالعات زبان شناسی و ژنتیكی روی آورده‌اند. با توجه به این كه زبان به سرعت و طی گذشت حتی چند نسل می‌تواند به شدت دچار تغییر محتوایی و شكلی شود، امروزه مستندترین و قابل اعتماد ترین یافته‌های انسان شناسی، در كنار یافته ها و شواهد فسیلی یافته های ژنتیكی می‌باشند. به گفته این پژوهشگر ژنتیك پزشكی و جمعیتی، در مطالعات ژنتیكی جمعیتی مطالعه DNA میتوكندریال كه فقط از مادر به فرزندان منتقل می‌شود می تواند تاریخ و گذشته نسل‌های مادری را نمایان كند و همچنین مطالعه بخش فاقد نوتركیبی كروموزوم Y كه از پدر به فرزندان مذكر منتقل می‌شود می‌تواند تصویر روشنی از گذشته و تاریخ پدری اقوام در طی نسل های متمادی در اختیار دانشمندان قرار دهند. دكتر اشرفیان بناب، در ادامه خاطرنشان كرد: یكی از یافته های جالب توجه در مطالعه اخیر این است كه گروه‌های غیر فارسی زبان به ویژه جمعیت آذری زبان ساكن در فلات ایران ریشه ژنتیكی مشتركی با اقوام ترك زبان ساكن در كشور تركیه و اروپای شرقی ندارند و بر عكس شاخص تمایز ژنتیكی آنها با سایر گروههای ساكن در فلات ایران به ویژه فارسی زبانان نزدیك به صفر است كه نشانگر ریشه ژنتیكی مشترك آنها در اعماق تاریخ این مرز و بوم است...حتی هزاران سال قبل از این كه نامی از ایران یا اقوام آریائی در میان بوده باشد. وی در گفت‌و‌گو با ایسنا تصریح كرد: این در حالی است كه در بیشتر منابع جمعیتی و زبان شناسی ایرانیان را به دو گروه تقسیم می‌كنند. یكی آنها كه به زبان فارسی یا سایر زبانهای وابسته به گروه هندو-اروپایی مكالمه می‌كنند و تصور بر این است كه از اعقاب اقوام آریائی هستند و دیگر، آنها كه با زبان‌هایی غیراز گروه هندو-اروپائی مكالمه می‌كنند مانند گروه Altaic كه زبانهایی مانند تركی و آذری و تركمن یا افشار را در بر می‌گیرد و تصور می‌رود این گروه‌ها فاقد ریشه مشتری هند و اروپایی هستند؛ اما یافته های ژنتیكی این بررسی همه دلالت بر این دارند كه ساكنان فلات ایران در گذر تاریخ هر چند بسیار مورد هجوم و آسیب سایر اقوام قرار گرفته اند و گاه زبان و تكلم آنها كم و بیش تحت تاثیر قرار گرفته است نه تنها هویت فرهنگی و تاریخی خود را حفظ كرده‌اند بلكه محتوای ژنتیكی خود را كه نشان از ریشه مشترك چندین هزار ساله آنان دارد را نیز مصون داشته اند. اشرفیان بناب همچنین گفت: نتایج این مطالعه نشان داده است كه برخی از جمعیت های ایرانی خصوصا هموطنان زرتشتی خصوصیات جمعیتی بسیار خاص و منحصر بفردی را نشان می‌دهند
با ۱۰۷ امتیاز و ۱۱۹ نظر فرستاده شده در بخش علم و تکنولوژی
نظرات

 


امروز در طی سی و یک سال اخیر حکومت جهل و جنایت،کثیف ترین حرکت ممکن را نشان داد. حرکتی که به قدری زشت و زننده است که دیگر کلمه در بیانش به بن بست می خورد. .مرگ بر حکومت جهل و ضد ایرانی.مرگ بر این حکومت ننگین که می خواهد سی و یک سال عمرش را در برابر قدمت کل ایران قرار دهد. زهی خیال باطل. عمر ننگین این حکومت در مقابل عظمت ایران زمین پشیزی بیش نخواهد بود و به زودی همین مقدار هم توسط مردم پاک خواهد شد. نابود باد حکومت ضد ایرانی،ضد بشری و از بیخ و بن ضد فرهنگ و ریشه ایران زمین. امروز با نهایت وقاحت بزرگ ترین توهین را به شعور ایران سرزمین کورش روا داشتند.
با ۱۰۶ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


تحول سبز: از هفته گذشته محدودیت های میرحسین موسوی توسط نیروهای امنیتی تشدید شده و از دیدار مراجعه کنندگان به ایشان از جمله خانواده شهدای سبز کرمانشاه جلوگیری به عمل می آمد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوروز از صبح امروز با استقرار نیروهای امنیتی در ابتدا و انتهای کوچه دفتر مهندس موسوی از ورود افراد مراجعه کننده جلوگیری شده و برخی مراجعه کنندگان بازداشت شدند. براساس اطلاعات رسیده تا این لحظه بازداشت دکتر محمدرضا خاتمی دبیرکل سابق جبهه مشارکت ایران اسلامی که در هنگام مراجعه به دفتر بازداشت شده تایید گردیده است. از دیگر بازداشت شدگان می توان به حبیب صادقی از هنرمندان شناخته شده کشور اشاره کرد. یادآور می شود در هفته های اخیر محدودیت ها برای موسوی و کروبی به شدت افزایش یافته به صورتی که آنان نتوانند بامحامیان جنبش سبز ارتباط مستقیم و رو در رو داشته باشند. تکمیلی: براساس آخرین اخبار رسیده دکتر محمدرضا خاتمی ‍آزاد شده است. زهرا اشراقی همسر دکتر محمد رضا خاتمی در تماسی با خبرنگار نوروز اعلام کرد که همسر او صبح امروز برای دیدار و تبریک عید فطر به دیدن مهندس میرحسین موسوی رفته بود که با ممانعت ماموران امنیتی مواجه شد. در نتیجه او موفق به دیدار با موسوی نشد و مجبوربه بازگشت شد.
با ۱۰۴ امتیاز و ۱۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


سندی گویا از شکنجه, تجاوز و قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ .مروری بر اعدام فروزان عبدی پیربازاری کاپیتان تیم ملی والیبال در تابستان ۶۷ به خاطر عقاید سیاسی و قتل دانشجوی دانشگاه علم و صنعت کیانوش آسا. مستند فوق که توسط موسسه عبدالرحمن برومند تهیه و برای اولین بار بطور کامل پخش می شود بروایت داستانهای سرکوب و وقفه در زندگی دانشجویان تحت حکومت جمهوری اسلامی می پردازد همچنین حقوق بشر را در مورد دانشجویان زندانی که تحت شکنجه و یا اعدام برای ابراز مخالفتهای مذهبی و یا سیاسی قرار گرفته اند را بررسی می کند. **تصور کن ، همکلاسیت زندانی شده است ، دوستت شکنجه شده است ، برادرت کشته شده است ، به خواهرت تجاوز شده است ، دخترت شکنجه شده است ، پسرت کشته شده است ، کشته شده به خاطر نظرهایشان، فکرهایشان، سخن هایشان ، اعتقاد هایشان، رای شان ........... لینک دانلود ویدیوی کامل با کیفیت مناسب و حجم کم برای ایران: http://www.4shared.com/video/SG9UQ2oL/INTRUPTED_LIVES_Portraits_of_S.html
با ۱۰۴ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


این نامه بخشی از فریاد در گلو مانده ایرانیان است . به پدرتان بگویید که ایشان کارهای دیگری غیر از پشت سر دیکتاتور نماز خواندن هم دارند . بفرمایید که لطفاً این آخر عمری یک یادگار و اسم نیک از خودشان برای ما که نه - برای شما - به یادگار بگذارند . همین !
با ۱۰۳ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


جبهه مشارکت ایران اسلامی با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به سردار محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ایران، او را «مسئول ظلم‌ها و فجایع» علیه زندانیان سیاسی نامید. به گزارش تارنمای نوروز، این حزب مخالف دولت ایران، امروز، یکشنبه در نامه‌اش به سردار جعفری همچنین از وضعیت محسن صفایی فراهانی، عضو جبهه مشارکت که زندانی است، ابراز نگرانی کرده است. این نامه آمده است: «موضوع این نامه وضعیت بحرانی و خطرناک جناب آقای مهندس صفائی فراهانی است که طبق اطلاعات موجود از بیماری شدید قلبی رنج می‌برند و در چند نوبت به همین دلیل دچار بیهوشی کامل شده‌اند و متأسفانه در شرایط زندان از خدمات مورد نیاز پزشکی محروم هستند.» جبهه مشارکت همچنین در این نامه، سپاه پاسداران را دارای «بیش‌ترین و اصلی‌ترین نقش» در حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته ایران معرفی کرده است. به گفته این حزب مخالف دولت، «دستگیری‌های غیر قانونی، نمایش‌های مهوع تلویزیونی، محاکمات و صدور احکام و مرخصی‌های محدود و زندانی کردن مجدد کسانی که به مرخصی آمده‌اند» از جمله اقدامات سپاه است.
با ۱۰۲ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


خبرگزاری حقوق بشر ایران – رهانا شیوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر دقایقی پیش با تودیع وثیقه‌ی ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد. شیوا نظرآهاری، دبیر کمیته گزارشگران حقوق بشر و فعال حقوق کودکان که از تاریخ ۲۹ آذر ماه سال گذشته در زندان اوین به سر می‌برد، دقایقی پیش از زندان اوین آزاد شد. به گزارش خبرنگار رهانا، اتوبوس حامل جمعی از فعالان اجتماعی و خانواده های زندانیان سیاسی که برای شرکت در مراسم خاکسپاری مرحوم آیت الله منتظری عازم قم بودند در میدان انقلاب توسط نیروهای امنیتی متوقف شد و جمعی از افرادی که در این اتوبوس بودند از جمله شیوا نظرآهاری و کوهیار گودرزی بازداشت شدند. ۱۳ شهریور ماه دادگاه شیوا نظر آهاری به ریاست قاضی پیر عباس در شعبه ۱۶ دادگاه انقلاب برگزار شده بود. وی با تودیع وثیقه‌ی ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده است. پایان پی
با ۱۰۰ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


شیوا نظر آهاری دبیر کمیته گزارشگران حقوق بشر و فعال حقوق کودکان که از تاریخ ۲۹ آذر ماه سال گذشته در زندان اوین به سر می‌برد، دقایقی پیش از زندان اوین آزاد شد.
با ۹۷ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


مواد لازم: ریش به مقدار کافی‌، جامه ژولیده که زمانی سفید رنگ بوده، جوراب سوراخ دار، تسبیح، جای مهر روی پیشانی، لپتاپی که روی دسکتاپش عکس حجر الاسود قرار گرفته باشد، کانکشن اینترنت، اکانت بالاترین (هر چه بیشتر بهتر، برای روز مبادا)، کیسه شن جهت سنگربندی دور لپتاپ، آداب معاشرت (در حد تبریک گفتن عید قربان)، سواد (در حد خواندن قرآن و حلیه المتّقین). طرز تبدیل: با رمز "یا قمر بنی هاشم" وارد بالاترین شوید. تا وقتی‌ که از مباح بودن لینک‌های موجود در صفحه اول مطمئن نشده اید از تماس با این صفحه خودداری نمائید. فراموش نکنید که شما در محیطی‌ به سر میبرید که جولانگاه کفار بوده و نجس می‌باشد. در سمت چپ بالای صفحه (سمت چپ = به طرف قبله) و در قسمت جستجو، کلمه "اسلام" را وارد نمائید. توجه داشته باشید که نیازی به خواندن لینک‌های سرچ شده نمیباشد چون که فقط قرآن و نهج البلاغه و حلیه المتّقین هستند که ارزش خواندن را دارند. با نگاه کردن به فرستنده لینک و خواندن تیتر نوع رأی خود را مشخص کنید، اگر تیتری به نظر شما حلال وعاری از توهین به مقدسات باشد، آنرا به مثبت خود مزین کنید. در صورت مشاهده لینکی‌ از یک کاربر معلوم الحال، به طریق زیر عمل کنید: ۱- چهره معصوم حضرت علی‌ اصغر را در حالی‌ که پستانک به دهان دارد و از تمام سوراخ‌های بدنش شیر مادر به بیرون سرازیر میباشد و همچنین عکس رادیولوژی از دنده‌های شکسته حضرت زهرا و یا پیکر بی‌ دست و پا و سر حضرت ابوالفظل عباس را در نظر خود مجسم کنید و لحظه به لحظه بر خشم انقلابی‌ خود بیفزایید. پس از مدتی‌ با دست چپ خود ( همان دستی که باهاش طهارت می‌گیرید) رگ گردن خود را لمس کرده و به محض اینکه از متورم شدن آن اطمینان حاصل کرده کردید و تپش غیر عادی قلب خود را احساس نمودید، بر روی دگمه قرمز و سپس گزینه "توهین آمیز" فشار دهید. مطمئن باشید که با این منفی‌ دل ائمه اطهار و شهدای کربلا را شاد کرده اید (بارها مشاهده شده است که ائمه اطهار به صورت حضوری برای منفی‌ دهنده دست تکان داده اند و بدین صورت خشنودی خود را از این عمل فرد مؤمن اعلام کرده اند، حضرت ابوالفظل بنا به دلایلی، به جای دست تکان دادن، سر خود را تکان میدادند) پس برای قدردانی‌ از خود به آشپزخانه رفته و یک عدد چای شیرین برای خود بریزید.
با ۸۸ امتیاز و ۶۴ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

 


جبهه مشارکت با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران از شخص وی بعنوان کسی که نیروهای تحت امرش بیشترین و اصلی ترین نقش را در حوادث پس از انتخابات داشت خواسته است تا در خصوص وضعیت جسمانی محسن صفایی فراهانی عضو شورای مرکزی این حزب اقدام لازم را انجام داده تا از خدمات درمانی برخوردار گردد.
با ۸۸ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


شیوا نظر آهاری دبیر کمیته گزارشگران حقوق بشر و فعال حقوق کودکان که از تاریخ ۲۹ آذر ماه سال گذشته در زندان اوین به سر می‌برد، دقایقی پیش از زندان اوین آزاد شد. اتوبوس حامل جمعی از فعالان اجتماعی و خانواده های زندانیان سیاسی که برای شرکت در مراسم خاکسپاری مرحوم آیت الله منتظری عازم قم بودند در میدان انقلاب توسط نیروهای امنیتی متوقف شد و جمعی از افرادی که در این اتوبوس بودند از جمله شیوا نظرآهاری و کوهیار گودرزی بازداشت شدند. ۱۳ شهریور ماه دادگاه شیوا نظر آهاری به ریاست قاضی پیر عباس در شعبه ۱۶ دادگاه انقلاب برگزار شده بود. وی با تودیع وثیقه‌ی ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده است
با ۷۹ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


صدور حکم بي سابقه " 5 سال حبس و شش سال تبعيد در گناباد و محروميت دائم از فعاليتهاي سياسي و مطبوعاتي و حتي تحليل شفاهي "، حقوق دانان، فعالان عرصه رسانه اي و تلاش گران حوزه سياسي و همه انسان هاي آزاده طرفدار حقوق بشر را با شگفتي تأسف باري روبرو کرد و تأسف بارتر اين که اين حکم در دادگاه تجديد نظر هم به تائيد رسيد ! اينک اين پرسش اساسي مطرح است که آيا بين مجازاتي اين چنين سخت و فعاليت روزنامه نگاري و نيز چند سخنراني در چهار چوب فعاليت هاي سياسي مسالمت آميز در عرصه انتخابات کمترين تناسب و توازني برقرار است؟ آيا تصريحات و تاکيدات قانون اساسي به ويژه اصل مرتبط با حقوق ملت مندرج در فصل سوم، در بازداشت و ادامه حبس و محکوميت آقاي زيدآبادي مورد اعتنا قرار گرفته است؟ آيا آموزه کاربردي آيه شريفه "اذا حکمتم بين الناس ان تحکموا بالعدل" (هنگامي که بين مردم حکم مي کنيد همانا به عدالت حکم کنيد) مبني بر رعايت عدالت در هنگام صدور حکم، درباره اين روزنامه‌نگار و کنشگر سياسي، رعايت و مورد توجه صاحبان قدرت، واقع شده است؟ آيا سزاوار و قابل دفاع است که زيد آبادي به جرم داشتن نگاهي انتقادي به عملکرد حاکميت و ابراز آن به صورت شفاف در روزنامه ها و هم چنين اعتقاد به مشي مسالمت آميز درچالش هاي سياسي و هم چنين مقاومت و صبوري در زندان ، با چنان برخوردها و صدور احکامي اين چنين روبرو و حتي از حق استفاده از مرخصي نيز محروم شود؟ آيا مفهوم عدالت گستري اسلام در دستگاه قضاي اين کشور بايد چنين تفسير و کارکردي داشته باشد؟ صادرکنندگان چنين احکامي در پيشگاه خدا و مردم انسان دوست و فهيم ايران و آيندگان چه پاسخي خواهند داشت؟
با ۷۴ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


دادستان تهران از صدور قرار ۵۰۰ میلیون تومانی برای سارا شورد تبعه آمریکایی خبر داد. به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس جعفری دولت آبادی صبح امروز در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: برای سارا شورد تبعه آمریکایی که به اتهام ورود غیر قانونی به ایران بازداشت شده بود قرار موقت ۵۰۰ میلیون تومانی صادر شده است، ولی برای دو تبعه دیگر یعنی شین باور و جاشوا فاتال قرار بازداشت آنها تمدید شده است . وی ادامه داد: کیفرخواست اتهامات سه متهم بازداشتی صادر شده و پرونده آنها آماده ارائه به دادگاه می‌باشد.
با ۷۲ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به unsubscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته