هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ دی ۲۵, شنبه

Latest News from Norooz for 01/15/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



ستاد فیروزه ای ها مستقل نبود! قرار نبود همه ظرفیت آن واحد چهارم ستاد تهران را بدهند به فیروزه ای ها اما دخترکان پرتکاپو بساط را زودتر پهن کردند و تنها فرهنگیان از پسشان برمی آمدند برای مطالبه حقشان. چه کسی باور می کرد که فیروزه ای ها از حقشان بگذرند؟ معلم ها اما خوب بلد بودند چطور کنار بیایند با این شاگردهای پرشروشور! معلم ها می آمدند و می رفتند. دستشان را نمی شد خیلی پر کرد. وضعمان مانند همیشه مثل همه انتخابات پیشین خوب نبود. نوبت به زن ها که می رسید، خسّت در توزیع اقلام تبلیغاتی بیشتر هم می شد. ما می نشستیم کنار هم و مشورت می کردیم در مورد شیوه های تبلیغاتی مدرن. در مورد تبلیغات چهره به چهره و رویاروی. معلم ها می آمدند و می رفتند. آرام، صبور، بی توقع، نجیب و بی صدا. هرچه هیاهو بود مال فیروزه ای ها بود. معلم ها تحمل می کردند مادرانه و بچه ها پر از شور و انرژی بودند برای ایران سبز پر از ایده و برنامه بودند. معلم ها آرام همراهی می کردند و من بعضی چهره ها را در خاطر سپردم نه به اختیار بلکه ناخودآگاه. چهره ظریف و مهربان زهرا خانم که آرام می آمد و آرام می رفت، در خاطرم خوب مانده است. حتی وقتی فعالیت های قانونی مان در ستاد انتخاباتی کاندیدای تأیید شده با همان مکانیزم نظارت استصوابی جرم محسوب شد! وقتی یکی یکی همکاران ستادی مان را کشاندند پای میز بازجویی و تهدیدشان کردند که از کار وزندگی می افتند اگر همکاری نکنند! آری همکاری!ما باور نکردیم که فیروزه ای ها از حقشان بگذرند و معلم ها که مادرانه همیشه از حق خودشان گذشته اند بگذرند از حق بچه هایشان. ما باور نکردیم که معلم ها خطا کنند و فیروزه ای ها ناگهان میان زمین و آسمان رها شوند.

وقتی همسرانمان را به جرم ناکرده به حکم امضا شده توسط دادستان کودتا انداختند به سلول های انفرادی باور نکردیم که به ته خط رسیده ایم و وقتی که در جلسات هفتگی قرآن دوستان می آمدند برای دادن دلگرمی به ما معنای آیات قرآنی را خوب می فهمیدیم و چهره های آشنا با ما بودند. و صاحب آن چهره مهربان، آن صورت ظریف با پوست روشن و صدای آرام که محجوبانه می نشست کنار ما و یک جزء قرآن را ختم می کرد و با ما حمد می خواند به نیت استواری عزیزان دربندمان و استقامت ما. باور نکردیم تنهایی را و بی کسی و بی پناهی را با همراهی این یاوران سبز. وقتی یکی یکی همسران و مادران احضار وبازجویی شدند و منع شدند از حضور در جلسات قرآن و دعایمان، هرگز باور نکردیم که این هم بستگی منشأ ضرر است. ما در جماعت هایمان جز خیر و نیکی ندیده و نمی بینیم و در همراهانمان جز ایمان و محبت ومهری سرشار. وقتی شنیدیم که بعضی از یاوران سبزمان را بند کشیده اند ابتدا باور نکردیم مگر می شود ساجده زن جوان و آرامی را که کنار ما می نشست از زمان بازداشت پدر دانشمندش در کمیل سبز و قرآن می خواند اسیر دست ستم شود؟ و آن معلم فداکار مدرسه های جنوب شهر، خیّر مهربان و دستگیر فروماندگان در زندگی، مادری که شش فرزندش گواه نیک کرداری اویند و همسرش. باور نکردیم همه خزعبلاتی را که سناریونویسان مخملی در ادامه داستان سرایی هایشان پردازش کردند. خواستیم باور نکنیم سختی و مرارت هایی که او در سلول انفرادی 209 می کشد اما دیوارهای سلول او نازک تر از آن بود که بتواند در مقابل صدای مهربانش تاب بیاورد. دیوارها که فروریخت، پژواک صدای زهرا خانم معلم فداکار مدارس جنوب شهر تهران و هم شاگردی کلاس قرآن ما رسید به گوشمان که: «ان تنصرالله ینصرکم و یثبّت اقدامکم»

و باور کردیم او را و پیامش را که قاصدک رساند به ما. ما سپاه اهریمن را باور نکردیم. باور ما به عشق و ایمان در بحبوحه سرمای زمستان شکوفه کرد و از هر شکوفه زهرایی ثمره داد که یادآور ایمان و ایثار نسل ماست. نسل معلم- مادرهای از خودگذشته و فداکار. نسل آرزوهای دور نسل ایران آزاد و آباد و سبز. نسل نستوه انتظار تحقق آرمان های به محاق رفته انقلابی که شکوهمند بود چون مردمی بود و ضد ظلم و بی عدالتی بود و نمایانگر هم بستگی عمومی بود.

و زهرا تنها مادر شش فرزند نیست او مادر همه سبزهای سروقد دیار شهیدان بی ادعاست. زهرا را تنها نسل ما باور ندارد همه فیروزه ای ها باورش دارند. زهرای حاتمی سمبل زن مظلوم و بی ادعای ایرانی است که عشق می کارد و رنج می درود! خدایش به سلامت دارد.
 


 


به: دادستان

از: فخرالسادات محتشمی پور همسر سید مصطفی تاجزاده

بسم الله الرحمن الرحیم

قل هوالله احد. الله الصمد. لم یلد ولم یولد و لم یکن له کفواً احد.

سلام آقای دادستان!

دومین روز را با روزه سکوت می گذرانم. آسان نیست می دانید. با این همه من بر سر پیمان مانده ام. فقط یک زحمتی باید بکشید مرا در پاسخ دادن به سؤالاتی که بلد نیستم یاری دهید. خانواده و دوستان از من می پرسند این همسرجان شما کجاست و در کدام بند نگهداری می شود؟ ما تا به حال می گفتیم در قرنطینه که حالا دیگر نباید بگوییم چون می گویند جایی که ایشان نگهداری می شود قرنطینه زندان نیست اما نگفتند کجاست تا من بتوانم از سیاه نمایی جلوگیری کنم. شما زحمت بکشید در یکی از مصاحبه هایتان بفرمایید این عزیزدل ما در بند ۳۵۰ نیست در انفرادی های اطلاعات و سپاه هم نیست. کجاست؟

همین!

والسلام علی عبادالله الصالحین

فخرالسادات محتشمی پور 23 دی 1389

 


 


مهدی محمودیان در نامه ای با حمایت از رهبران جنبش سبز، خاتمی، موسوی و کروبی از تحرکات علیه آنان انتقاد کرده و خطاب به آنان نوشته است" از اهداف و آرمانهای آزادیخواهانه و عدالت جویانه مردم خداجوی ایران پاسداری کرده اید کماکان ادامه داده و به هیچ قیمتی از مواضع به حق و اصولی خود دست برندارید .

 

به گزارش ایسنا متن کامل این نامه که نسخه ای از آن در اختیار جرس قرار گرفت به شرح زیر است:

 

با سلام خدمت آقایان سید محمد خاتمی،میرحسین موسوی و مهدی کروبی

روزها و ماه ها از جفایی که در خرداد 88 بر مردم،قانون اساسی و جمهوریت نظام ما رفته است میگذرد و اینک یاران و فرزندان معنوی این ملت توسط کسانی آماج تهمت وابستگی به ضد انقلاب و صهیونیزم و آمریکا و هم سو بودن با آنها قرار میگیرند که پیش از انقلاب و در اوج مبارزات نه تنها در کنار ملت نبودند بلکه به زعم خود دامنشان را از ننگ سیاسی بودن پاک نگه میداشتند یعنی همان به اصطلاح ولایتی ها که خون به دل ملت و امام کردند.


در جریانات بعد از انتخابات صدها نفر از فرزندان این مرز و بوم کشته یا زخمی شدند و به دلایلی که میدانیم و میدانید عده ای تظاهرات اعتراضی و آرام مردم را به خشونت کشیدند و در این میان کسانی هم که با انقلاب و اسلام میانه ای نداشتند هیزم کش معرکه شدند تا جریان اصلاح طلبانه مردم را دچار انحراف و بد نامی کنند.جالبترین نکته در این بین همصدایی هر دو جریان خشونت طلب و ضدمردمی داخلی و خارج نشین بر هتاکی و تخطئه و تکفیر شما فرزندان راستین انقلاب است که هر روز در رسانه هایشان فزونی میگیرد.در این جریانات هزاران نفر در زندانهای قلنونی و غیر قانونی و بازداشتگاههای پیدا و نهان از کهریزک و اوین و رجایی شهر تا زندانها و بازداشتگاههای سایر شهرستانها مورد انواع آزار و اذیت از شکنجه های روحی و روانی تا ضرب و شتم و هتاکی های بیشمار قرار گرفتند.همه اینها هزینه ی درخواست پاسداشت حقوق ملت و پای فشاری بر سر آن است.


همه این دردها،فشارها و شکنجه ها را به همراه میلیونها ایرانی که به خیابانها آمده بودند تحمل کردیم تا در ایران و نظام جمهوری اسلامی انتخابات آزاد با اعمال قدرت و هدایت نهادهای آشکار و پنهان به انتصابات تبدیل نگردد و جمهوری اسلامی به معنای واقعی با جمع بین جمهوریت و اسلامیت آن پاس داشته شود.این روزها ملت شاهدند که مخالفین جمهوریت و اسلامیت در واکنش به حقارتها و شکست هایشان در برابر اراده ملت آزادیخواه ایران از طریق تریبونهای رسمی و غیر رسمی که غصب کرده اند چگونه پایگاهی برای هتاکی به فرزندان راستین ملت و انقلاب و آرمانهای آزادیخواهانه ی آنها ایجاد کرده اند.این روزها به جای شنیدن تمامی سخنان برحق اصلاح طلبان در خصوص برگزاری انتخابات قانونی و آزادی احزاب و تشکل های سیاسی و اجتماعی به راحتی به فرزاندان این ملت به خصوص شما سه عزیز تهمت و افترا میزنند و برخلاف تمام موازین عقلی،شرعی و قانونی در رسانه های عمومی که از طریق بیت المال اداره میشود مردم آزادیخواه ایران و در راس آنها شما فرزندان معنوی ملت،انقلاب و امام را مورد آماج شدیدترین تهمتها و هتاکی ها قرار میدهند تا شما عزیزان را به سکوت و تسلیم در برابر ظلم و جدایی از ملت وادار سازند.


عزیزان گرامی من به عنوان یک ایرانی مسلمان که چندی است در دستان ناقضین جمهوریت و اسلامیت نظام اسیرم از شما تقاضا دارم به حرمت خون شهدای انقلاب از آغاز تا امروز و به حرمت گریه ها و دلتنگی های مادران، پدران،همسران و فرزندان شهدا و اسرای جنبش سبز و به حرمت شکنجه دیدگان کهریزک،209بند و 2-الف و سایر زندانها و بازداشتگاههای پیدا و پنهان دیگر همانطور که تاکنون از اهداف و آرمانهای آزادیخواهانه و عدالت جویانه مردم خداجوی ایران پاسداری کرده اید کماکان ادامه داده و به هیچ قیمیتی از مواضع به حق و اصولی خود دست برندارید و مبادا هیچگونه فشاری از هر سو سبب گردد تا دستیابی به خواسته های فرعی همچون آزادی ما اسرای دربند شما را از تاکید و پافشاری برخواسته های اصلی باز دارد زیرا در چنین حالتی حتی در صورت دستیابی به این خواسته تان تمامی زحمات ما و سایر کسانی که در این مدت متحمل انواع هزینه ها شده اند از بین خواهد رفت.عزیزان همانطور که ما از گذشتگان خود پرسیدیم که برای تحقق آزادی،عدالت و مردم سالاری دینی چه کرده اند فرزندان ما نیز چنین پرسشهایی را از ما خواهند پرسید پس کاری کنید که هم شما و هم ما بتوانیم در برابر پرسش آیندگان و وجدان بیدار بشری پاسخگو و سرفراز باشیم.


نصرمن الله و فتح قریب

مهدی محمودیان- دیماه هشتاد و نه- زندان رجایی شهر کرج


 


سخنگوی فراکسیون خط امام(ره) گفت: طیفی افراطی در کشور به دنبال محدود کردن دایره خودی‌هاست.

به گزارش نوروز و به نقل از  ایسنا داریوش قنبری، افزود: در صورتی که مسئولان این طیف افراطی را در چارچوب‌های خاص قانونی قرار دهند، فضایی فراهم می‌شود که همه دیدگاه‌ها به رقابت منصفانه در انتخابات آینده بپردازند و در این صورت شاهد مشارکت گسترده مردم در انتخابات خواهیم بود.

وی با اعتقاد به این‌که «در حال حاضر فضای سیاسی نسبت به گذشته که فضا تا حدودی آزادتر بود و جریان‌های مختلف سیاسی دارای تریبون و رسانه بودند و فعالیت می‌کردند محدودتر است»، ادامه داد: عده‌ای با تفکرات افراطی میل دارند که فضای مونولوگ در جامعه ایجاد کنند و فقط خودشان حرف بزنند. این وضعیت باعث نارضایتی‌هایی در میان نیروهای سیاسی طیف‌های مختلف شده است. حتی بعضا طیف‌هایی از اصول‌گرایان به شکل ضمنی نارضایتی خود را از این وضعیت اعلام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دولت‌ها با هر ایده و مرامی که به قدرت می‌رسند باید سعی کنند تا فضای مناسبی برای رقابت شکل دهند و رقبا هم در این فضای مناسب باید بتوانند به نقد عملکردها بپردازند و از این نقدها در جهت اصلاح امور کشور استفاده کنند؛ چراکه اگر فضا بسته باشد، طبعا نقدها وجود نخواهد داشت و بسیاری از اشتباهات تکرار می‌شود و این هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل می‌کند.

سخنگوی فراکسیون خط امام(ره) گفت: به‌نظر می‌رسد طیفی افراطی احساس می‌کنند وضعیت تک‌صدایی به‌نفع آن‌هاست؛ چراکه این طیف منافع گروهی خود را به منافع کلان و ملی ترجیح می‌دهند و خواهان این هستند که این وضعیت را ایجاد کنند و رقبا را از عرصه به دور نگه دارند. این عده منافع کلان و بلندمدت کشور را فدای منافع خود می‌کنند و علاوه بر این‌که خواهان فعالیت قانونی رقبای‌شان نیستند، به دنبال این هستند که رقبا را به انحای مختلف از عرصه خارج کنند و در این جهت اتهامات فراوانی به رقبای‌شان از طیف‌های مختلف وارد می‌کنند.

وی هم‌چنین اظهار کرد: به نظر می‌رسد طیفی افراطی در کشور با بی‌تقوایی سیاسی به دنبال ایجاد فضای بدبینی مبتنی‌ بر ظن و گمان هستند تا دایره خودی‌ها را در درون نظام فقط بر خود محدود کنند و تمام منتقدین را از گروه‌های مختلف و حتی آن‌هایی که همفکر خودشان هستند اما منتقدند را به شکلی مخالف نظام جلوه دهند، درحالی که بسیاری از این منتقدین پایبندی‌شان به چارچوب‌های نظام همواره به اثبات رسیده و از گروه‌های درون نظام هستند که عملکرد و دیگاه فکری آن‌ها فعالیت در چارچوب‌های نظام است.

وی خاطرنشان کرد: اگر طیف افراطی موجود در عرصه سیاسی بخواهد همچنان یکه‌تاز میدان باشند و جلوی فعالیت‌های مخرب آن‌ها گرفته نشود، احتمال این‌که مشارکت سیاسی وسیعی را با حضور همه دیدگاه‌های سیاسی در انتخابات آینده داشته باشیم و مردم استقبال مناسبی کنند، بسیار کم است و در مجموع نوعی دلسردی و یاس سیاسی در کشور حاکم خواهد شد؛ اما اگر مسئولان و ارگان نظام، این گروه افراطی را به شکلی سرجای خود بنشانند و آن‌ها را در چارچوب‌های خاص قانونی قرار دهند و فضایی فراهم شود که همه دیدگاه‌ها بتوانند به رقابت منصفانه در انتخابات بپردازند، شاهد نشاط سیاسی خواهیم بود.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اگر در انتخابات آینده مجلس فضای مناسبی وجود داشته باشد و اجازه حضور همه دیدگاه‌های سیاسی که در چارچوب‌های نظام فعالیت می‌کنند داده شود، شاهد مشارکت گسترده مردم و طیف‌های مختلف سیاسی خواهیم بود و در این صورت قطعا مردم با حضور گسترده همچنان در عرصه خواهند بود و دیدگاه‌های سیاسی مختلف به معرض رای مردم گذاشته می‌شود و تشخیص مردم ملاک و مبنای اداره امور خواهد بود.


 


یکصد و هفتاد نفر از فعالین سیاسی، مدنی، دانشجویی و مطبوعاتی به همراه گروهی از کنشگران جنبش سبز و جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی با صدور بیانیه ای خواستار آزادی فوری ریحانه طباطبایی، نازنین خسروانی، ساجده کیانوش راد و فرزانه روستایی شدند.

به گزارش نوروز و به نقل از جرس، متن این بیانیه که به امضای دکتر زهرا رهنورد نیز رسیده است بدین شرح است :

ماه هاست هر خبری که میرسد اسارت بی گناهی و یا پایمال شدن ارزشی را فریاد می زند و هر روز زندان اوین میزبان عزیزی ست. عزیزانی که شاید بزرگترین اتهامشان دلسوزی برای عزت ملت و تلاش جهت حفظ سلامت بنیان های انقلاب و سرفرازی کشور عزیزمان ایران و جلوگیری از بدعت ها در دین باشد.

ما جمعی از هم فکران، دوستان و همراهان ساجده کیانوش راد، ریحانه طباطبایی، نازنین خسروانی و فرزانه روستایی، دختران فیروزه ای ایران زمین، که این روزها در انفرادی های اوین مشق بردباری می کنند، خواستار اجرای قانون اساسی و برخورد عادلانه بر اساس شرایط و آزادی هرچه سریعتر دوستانمان هستیم. عزیزانی که با توجه به شناختمان از آنان می دانیم جز در چهارچوب قانون و با نیت خیر هیچ گامی برنداشته اند و اساسا جز فعالیت در رسانه های قانونی کشور در کارنامه خود هیچ ندارند.

لذا در این بیانیه و همچون گذشته با تاکید بر اصول و آرمان های انقلاب اسلامی و رسیدن به جامعه ای آزاد در چهارچوب قانون اساسی از مسئولان مربوطه در دستگاه قضایی درخواست پیگیری و آزادی فوری این عزیزان را داریم تا هرچه زودتر بتوانند در هوای خارج از زندان نفس بکشند.

۱٫ ابولپور سمانه

۲٫ احمدی عباس

۳٫ احمدیان امین

۴٫ اردکانی حسین

۵٫ اسدی آزاده

۶٫ اسماعیل بیگی بهرام

۷٫ اصلاح چی مرتضی

۸٫ افشار نازک

۹٫ اقتداری حسین

۱۰٫ اقتنایی امیر

۱۱٫ اکبرین محمد جواد

۱۲٫ ایکدر سولماز

۱۳٫ امرآبادی مهسا

۱۴٫ امیرآبادیان نزهت

۱۵٫ ایکدر نازنین

۱۶٫ ایمانی لیلا

۱۷٫ آذرپیک صبا

۱۸٫ آرام نژاد آریا

۱۹٫ آسترکی روشنک

۲۰٫ آغاجری زهره

۲۱٫ بختیار هانیه

۲۲٫ بذرپور فرزانه

۲۳٫ براتی مهران

۲۴٫ برزنجه محمد

۲۵٫ بزرگ نیا افتخار

۲۶٫ بلوری رویا

۲۷٫ بهمنی آرش

۲۸٫ بیدار عباس

۲۹٫ پاپلی لیلا

۳۰٫ پرتو مریم

۳۱٫ پزشکی کتایون

۳۲٫ پورنجاتی احمد

۳۳٫ توحیدی مرجان

۳۴٫ جعفری نوشین

۳۵٫ جمشیدی علی

۳۶٫ جوادی محبوبه

۳۷٫ جوانمردی پروانه

۳۸٫ جهانبین شاهرخ

۳۹٫ جهاندار ابولفضل

۴۰٫ چهل امیرانی فاطمه ( همسر شهید حمید باکری)

۴۱٫ حداد محسن

۴۲٫ حدادی مریم

۴۳٫ حدیدی احسان

۴۴٫ حسین زاده نسیم

۴۵٫ حسینی پژوه آرش

۴۶٫ حقیقت جو فاطمه

۴۷٫ حکمی رضا

۴۸٫ حکمی حافظ

۴۹٫ خانیکی اللهه

۵۰٫ خرمن بیز سارا

۵۱٫ خرمن بیز سکینه

۵۲٫ خسروی مازیار

۵۳٫ خسروی مصطفی

۵۴٫ خلفی عاطفه

۵۵٫ داوودی مهاجر فریبا

۵۶٫ دواچی آزاده

۵۷٫ دیهیمی پور علیرضا

۵۸٫ رضایی سعید

۵۹٫ رضوانی عباس

۶۰٫ روزبهانی مریم

۶۱٫ روشنی داوود

۶۲٫ رهبر محمد

۶۳٫ رهبری مسعود

۶۴٫ رهنورد زهرا

۶۵٫ ریاحی امید

۶۶٫ ریاحی امین

۶۷٫ ریاحی سحر

۶۸٫ ریاحی سیما

۶۹٫ رئیسی منیژه

۷۰٫ زمان زاده سامان

۷۱٫ زهری بهنام

۷۲٫ سادات مدبر افسانه

۷۳٫ سبحان اللهی حسین

۷۴٫ سراجی علیرضا

۷۵٫ سعیدزاده محمد

۷۶٫ سعیدی سعید

۷۷٫ سلطان امیر علی

۷۸٫ سلطانی نیا فرناز

۷۹٫ سمیعی نغمه

۸۰٫ سیاووشی رضا

۸۱٫ شاکر عبدالصالح

۸۲٫ شربتدار قدس مریم

۸۳٫ شرفی میثم

۸۴٫ شریعتمداری حسن

۸۵٫ شریفی حجت

۸۶٫ شناوری شبنم

۸۷٫ شناوری شیوا

۸۸٫ شهسوار روح الله

۸۹٫ صارمی مهسا

۹۰٫ صحابه تبریزی اسماعیل

۹۱٫ صحتی کوروش

۹۲٫ صدر صفیه

۹۳٫ صدرهاشمی هاجر

۹۴٫ صدری سمیرا

۹۵٫ صعودی محمد امین

۹۶٫ صلواتی فرید

۹۷٫ ضرغام سجاد

۹۸٫ طباطبایی علی

۹۹٫ طباطبایی مرجان

۱۰۰٫ ظریفی نیا حمیدرضا

۱۰۱٫ ظفرقندی مریم

۱۰۲٫ عابدینی آرزو

۱۰۳٫ عافیت طلب نرگس

۱۰۴٫ عربسرخی ساجده

۱۰۵٫ عربسرخی فاطمه

۱۰۶٫ عسگری ناصر

۱۰۷٫ عطری اکبر

۱۰۸٫علوی حسین

۱۰۹٫ علوی سجاد

۱۱۰٫ علیپور فرهمند

۱۱۱٫ علینژاد مسیح

۱۱۲٫ عنایت پور معصومه

۱۱۳٫ غالبی حمزه

۱۱۴٫ غفوری آرش

۱۱۵٫ غیاثی فاطمه

۱۱۶٫ فتحی منصوره

۱۱۷٫ فخریان جاوید

۱۱۸٫ فرهادیان سروش

۱۱۹٫ قابل حسین

۱۲۰٫قجر آیدا

۱۲۱٫ قدیانی فاطمه

۱۲۲٫ قربانی مهرداد

۱۲۳٫ قریشی مسعود

۱۲۴٫ قلی زاده علی

۱۲۵٫ قنبریان یاسمن

۱۲۶٫ قوچانی حمیدرضا

۱۲۷٫ کاظمیان فرزانه

۱۲۸٫ کربلایی کبری

۱۲۹٫ کرمی آرمان

۱۳۰٫ کریمی آرش

۱۳۱٫ گارسچی شهرزاد

۱۳۲٫ گلرخ حبیبه

۱۳۳٫ گلکاری حق سحر

۱۳۴٫ گنج بخش امیر حسین

۱۳۵٫ ماشینی فریده

۱۳۶٫ مجردی زهرا

۱۳۷٫ محتشمی پور فخرالسادات

۱۳۸٫ محسنی مهدی

۱۳۹٫محمدزاده سکینه

۱۴۰٫ محمدی احسان

۱۴۱٫ مرشدیان احمد

۱۴۲٫ مزروعی حنیف

۱۴۳٫ مژده بخش لیلی

۱۴۴٫ مشایخی مهرداد

۱۴۵٫ مصاحب علیرضا

۱۴۶٫ مصطفایی محمد

۱۴۷٫ معینی علی

۱۴۸٫ ملکی رویا

۱۴۹٫ الموتی محمد

۱۵۰٫ موسوی زینب

۱۵۱٫ موسوی سمانه

۱۵۲٫ موسوی مزدک

۱۵۳٫ مهتدی علی

۱۵۴٫ مهدوی مینو

۱۵۵٫ میرابراهیمی روزبه

۱۵۶٫ میردامادی سراج

۱۵۷٫ میردامادی یاسر

۱۵۸٫ میرزابیگی نازنین

۱۵۹٫ میرشفیعی سید محمد

۱۶۰٫ میری سید مرتضی

۱۶۱٫ نائمه مرتضی

۱۶۲٫ ندائی حمید رضا

۱۶۳٫ نصرتی سمیه

۱۶۴٫ نقوی محمد سجاد

۱۶۵٫ نوربخش شاهین

۱۶۶٫ نیکوئی هامون

۱۶۷٫ ویسه حسام

۱۶۸٫ هاشمی بهرمانی هاشم

۱۶۹٫ هنری علی

۱۷۰٫ یزدی عاطفه


 


کتر زهرا رهنورد به همراه جمعی از زنان اصلاح طلب با مادر ندا آقا سلطان دیدار کرد.

به گزارش نوروز و به نقل از  کلمه رهنورد ضمن دلجویی و تقدیر از وی و خانواده اش گفت: ندا آقا سلطان دختری فکور،آزادی خواه و مردم دوست بود که وقتی با وضع غیرعادی جریان انتخابات روبرو شد پا به صحنه گذاشت و از حق مردم و در دفاع از رای شان، پشتیبانی کرد که به خاطر همین حق طلبی اش با گلوله قلدران جنایت پیشه به خاک و خون غلتید. انتخاباتی که بعد معلوم شد نتیجه آن از پیش تعیین شده بود.

رهنورد اضافه کرد: جنبش سبز جنبش عظیمی است که به همه اقشار، طبقات، اقوام و نژادها و زبانها و همه ملت ایران با هر فکر و اندیشه ای دارند، تعلق دارد. این جنبش شهدای بزرگی را تقدیم راه آزادی کرده است. زن و مرد، پیر و جوان، و نوجوان که قطعا قطره قطره خون شان برکت تحقق ازادی خواهد بود. جنبش سبز یک جریان اصلاحی است و نه برانداز، اما متاسفانه بخشی از جناح مقابل فقط طالب بحران و اغتشاش است و تندروی می کند تا از آب گل آلود، ماهی خودکامگی خود را بگیرد و آرمانهای بلندانقلاب اسلامی را همراه با آزادی خواهی و دمکراسی طلبی، در جنبش سبز متبلور شده زنده به گور کند و البته موفق نخواهد شد.


 


خانواده نازنین خسروانی ، روزنامه نگار زندانی امروز پنج شنبه با او در زندان اوین دیدار کردند .

اعظم افشاریان، مادر نازنین خسروانی در گفتگو با کلمه در این باره گفت :«نازنین در این ملاقات با اینکه از وضعیت روحی مناسبی برخوردار بود . اما از سرمای هوا در بند ۲۰۹ به شدت گلایه داشته است »

به گفته اعظم افشاریان مادر نازنین خسروانی با اینکه دمای هوا در این چند روز به شدت کاهش یافته است اما همچنان مسوولان بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات از دادن لباسهای گرم به نازنین خودداری کرده اند .

مادر نازنین افزود :«نازنین به ما گفت هوای سلول انقدر سرد است که انگار شبها روی یخ خوابیده ایم .نمی دانم چرا مسوولان زندان حاضر نیستند لباسهای گرم را به دخترم برساننند .»

در سلولهای بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات تختی وجود ندارد و زندانی ها مجبورند بر زمین سرد بخوابند . این در حالی است که در این بند به زندانانیان لباس گرم یا پتوی اضافه هم نمی دهند .

مادر نازنین ادامه داد :«:نازنین در این دیدار درباره اینکه چرا می خواستند بدون اینکه وکیلش یا ما بدانیم برایش دادگاه تشکیل دهند متعجب بود .»

این روزنامه نگار روز چهارشنبه برای برگزاری دادگاهش به دادگاه انقلاب برده شده بود که به طور اتفاقی وکیلش را در دادگاه می بیند و وکیل ضمن صحبت با قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب و همکاری وی برگزاری دادگاه را به زمان دیگری موکول می کند .

به گفته مادر نازنین خسروانی زمان برگزاری دادگاه هنوز مشخص نیست اما به عقیده خانم غیرت ، وکیل نازنین به زودی برگزار می شود.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به norooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به norooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته