رئیس مجلس با بیان اینکه جوانان امروز از مسایل سیاسی مطلع هستند، گفت: با قطع شبکهها و اینترنت دردی دوا نمیشود. پختگی در امت اسلامی به وجود آمده است. با ۲۸۳ امتیاز و ۵۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات امروز سخنی از آیت الشیطان مکارم شیرازی شنیدم که داشت با جوانان مصری همدردی میکرد و از نیروهای حسنی مبارک که با لباس شخصی به میدان آمده بودند و با جوانان مصری درگیر شده بودند انتقاد می فرمودند . ولی سوالی که اینجا مطرح می شود این افراد که دیگر ثابت شده است که با دریافت امتیاز کارخانه های قند دیگر خدا را نمایندگی نمیکنند و نماینده شیطان در زمین هستند چرا آن زمان که ندا در خون غلطید و ترانه موسوی در آتش ماموران رژیم می سوخت و سهراب و محسن روح الامینی در زیر حیوانی ترین شکنجه ها استخوانهایشان خرد میشد خفه شده بودند و دم بر نمی آوردند . درود بر شرف آن افرادی که چشم را بر مال دنیا بستند و از جوانان وطنشان دفاع کردند . در اینجا لازم است از آیت الله بیات به دلیل حمایتشان از جوانان وطنی تشکر نمایم و آرزو کنم که در فردای آزادی ایران ایت الشیطانی چون مکارم بتواند جوابگوی عملکرد خود باشند .اگر کینه های انباشته در سینه های ما در همان دم اولیه استخوانی نها را سالم گذاشته باشد با ۱۸۱ امتیاز و ۲۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات خود بشنوید و قضاوت کنید با ۱۴۸ امتیاز و ۱۳۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات دموکراسی شتری بهتر از دیکتاتوری موتوری هستش! با ۱۳۱ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات گروهی از دانشجويان در ايران طرحی را برای مبارزه و شروع فعال مبارزات فرستاده بودند و نظر می خواستند. اين نوشته کوششی می باشد برای پاسخ به اين هموطنان و ديگر جوانانی که در آينه انقلابات تونس و مصر به دنبال پاسخ اين دو سوال می گردند که چرا جنبش سبز فروکش کرد و اينکه حال چه بايد کرد؟ پاسخ اول را بايد بيشتر در انديشه اصلاح طلبی ديد. در اين شک نيست که در فروکش کردن جنبش سبز روشنفکران و روزنامه نگاران و سياستمداران اصلاح طلب مسئوليت بس سنگينی بر گردن دارند. آنها بايد پاسخگوی و توضيح گر اين باشند که به چه علت با استفاده از سانسور و تحريف و جعل توانستند باورهای فلج کننده و جباری را به نسل جوان تزريق کنند که از طريق آن اين نسل باور کند که انقلاب يعنی خشونت و استبداد و ديگر اينکه استبداد بس تبهکار حاضر نتيجه منطقی انقلاب بهمن می باشد. نتيجه آن شد که جنبشی را که بصورت خود جوش آغاز کرده بود، به علت ترس از انقلاب کردن! تحت فرماندهی اين افراد قرار داد و در نتيجه قبول کرد که نبايد تا به آخر برود، بايد "عقلانی" و " خردمندانه" عمل کند و زياده خواه نباشد. باور کرد که انقلاب کردن خطرناک است و اينکه هر چه بدبختی داريم از قبل انقلاب است و رفرم، آنهم رفرم دولتی، تنها روش ممکن می باشد. البته علت اصلی فريب خوردن اين نظرات هيچ نبود جز اينکه باور کرده بود که استبداد حاکم هدف انقلاب بوده است. به اين نسل گفته نشد که استبداد حاکم نه نتيجه انقلاب بلکه نتيجه کودتای در انقلاب بود که در آن رئيس جمهوری که حاضر نشده بود دفاع از اهداف و انديشه راهنمای انقلاب را که همان آزاديها و مردمسالاری بود را با قدرت بيشتر معاوضه کند، و سرانجام اولين رئيس جمهور منتخب مردم را با کودتايی خونين ساقط کردند و از آن زمان به بعد، در واقع اين ضد انقلاب است که بر اريکه قدرت تکيه زده است.....تجربه انقلابات در حال انجام تونس و مصر که الهام گرفته از جنبش سبز ايران، می باشند، نشان داد که نسل جوان چه فريبی را خورده بوده است. حال بسياری از اين نسل در پی يافتن پاسخ به اين سئوال هستند که چگونه شد که اين دو کشور در مدت کمی به پيروزيهای بزرگی نائل شده اند ولی نتيجه جنبش سبز، تنها سرکوب بس شديدتر و رشد نجومی تعداد اعدام شدگان می باشد؟......چه بايد کرد؟......چه روشهايی را بايد برای مبارزه در پيش گرفت؟ با ۱۲۹ امتیاز و ۲۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات درسگيری از اشتباهات بنيادين جنبش سبز و نيز نگاه در آينه تونس ومصر به ما میگويد که جنبش انقلابی سبز برای اينکه به نتيجه برسد، بايد کاملأ از درون نظام خارج شود و با "اصلاحطلبی" وداع کند. چه روشهايی را بايد برای مبارزه در پيش گرفت؟ - هدف را در مبارزه از قبل بايد واضح، شفاف و مشخص کرد. ديگر اينکه هدف هيچ نمی تواند باشد جز سرنگونی رژيم خيانت، جنايت و فساد ولايت فقيه و اين يعنی انقلاب به معنای واقع کلمه، که همان زدودن خشونت است از سياست و جامعه و از طريق سرنگونی عامل اصلی تحميل خشونت به جامعه، که همان رژيم مافيايی حاکم می باشد. برای انجام اينکار لازم و ضروری می باشد که از تمامی" سياستمداران و روشنفکران و روزنامه نگاران" داخل و خارج کشور که نزديک بيست سال است که نسل جوان را از انقلاب ترسانيده اند، خداحافظی شود با ۱۲۵ امتیاز و ۹۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات دور میدان ونک که قلب فراخوان اعلام شده بود، مطابق انتظار پر است از نیروهای لباس شخصی با کلاهخود و لباس چرمی یکدست سیاه. اما در ظلع جنوب شرقی میدان محسنی حدود 50 نفر موتورسوار سیاهپوش با کاپشن چرمی ایستاده اند و در سرما میلرزند. به قدری سردشان است که وقتی از جلوشان رد می شوم و دستم را روی بوق می گذارم، قدرت عکسالعمل نشان دادن ندارند! میپیچم توی شریعتی و می بینمشان که احتمالا زیر لب به سران نظام برای این گرفتاری فحش میدهند! پیروزی دیگری برای جنبش هوشمند سبز: بدون هیچ هزینهای صرفا با چند فراخوان وبلاگی، نیروهای رژیم به هم پیچیده شدند و شهر شکل نظامی گرفت. جنبش سبزی که 24 ساعته در صداوسیما مرده خوانده می شد، بار دیگر زنده شد! کند شدن سرعت اینترنت نشانی از ترس کودتاچیان است. بعد از حرکتهای مجازی چنبش سبز، حالا این کاهش سرعت یا قطع آن، در سراسر جهان نشانه پیروزی است. ما پیروزیم. با ۱۱۴ امتیاز و ۲۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات این چه انقلاب شکوهمندیه که بعد از سی ودوسال هنوز دارند از ابوطیاره های 40 ساله دوره محمد رضا شاه استفاده می کنن و جون مردم را به خطر میندازن . جالبه وزیر راه مخلوع انقلاب در اخرین حادثه مرگبار هوایی گفت :خوشبختانه از صد نفر فقط هشتاد نفر کشته شدند . نتیجه اینکه :ـــــــــ» این هم انقلاب که داریم ! با ۱۰۹ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی نظرات رویه ایی جدید در بالاترین مشاهده میشود و آن ورود بسیجیها و نیرو های حکومت برای جنگ به قول آنها نرم میباشد و چه موقعیت ممتاز و مسولیت خطیری بر دوش من و توی بالاترینی، تعامل، هدایت و بیداری این بیماران سیاستهای بد اقتصادی و فرهنگی. آیا با ناسزا و ترد یه معتاد، که او نیز به نوعی بیمار است، او را درمان کرده ایم؟ من بر این باور هستم که با توجه به فرصت پیش آمده مبنی بر ورود بسیجیان به فضای باز اینترنت، من و تو میتوانیم از این فرصت استفاده کرده و درمانی باشیم برای زخم های فرهنگی جامعه، نه ترد آنها با ناسزا گویی. پس از این فرصت میتوان حداکثر استفاده را برای بیداری این بخش از جامعهء خودمان انجام دهیم با ۱۰۸ امتیاز و ۶۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات باز این ملیجک لب به سخن گشود و فضا را آلوده کرد.ایشان در اظهار نظری که اگر نمی کردند همگان گمان می بردند که ایشان لال تشریف دارند فرمودند که "دموکراسی مصر شتری است!!!"و در همین خطابه گیرایشان بیان داشتند:"جوانان امروز از مسائل سیاسی مطلع هستند و با قطع اینترنت و شبکه ها دردی دوا نمی شود." جنابت دالتون خان شما اون زمان که 21 روز پیامک ها قطع بود احیانا بدنیا اومده بودید؟یا احتمالا برای سفر به کرات تشریف برده بودید که یه روز در میان موبایل ها قطع می شد و سرعت اینترنت در مسابقه با حلزون کم میاورد؟راستی چیزی در مورد دموکراسی کهریزکی شنیدی؟ وقاحت تو اون چشمهای وزغ مانندت موج میزنه حالا اومدی واسه مردم مصر نسخه تجویز می کنی؟ دموکراسی مصر شتری باشه که دموکراسی شما شیشه نوشابه ای و زیر ماشینی و از پل پرت کنی و کهریزکی و هزاران عنوان دیگه است. با ۹۱ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی نظرات شاهکاری از دودوزه در توصیف واقعیت جمهوری اسلامی با ۸۲ امتیاز و ۳۶ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی نظرات «متن زیر توسط خواهران سوگوار آرش نوشته شده است» آرش ارکان، شهید دیگر جنبش سبز، که در 9بهمنماه 1389، حدود ساعت دو بعد از ظهر پر کشید. آرش 13آبانماه 1388 دستگیر شد. سبب دستگیری وی چه بود؟ پرسش: آیا در تظاهرات ضد دولتی دستگیر شد؟ پاسخ: نه. پرسش: آیا هنگام ارتکاب خلافی او را گرفتند؟ پاسخ: نه. پرسش: آیا کسی را آزرده بود؟ پاسخ: نه. پاسخ: او به جرم انسانیت دستگیر شد. به جرم جوانمردی یکسال در زندان دژخیمان رژیم در انتظار حکماش ماند؛ و با صدور حکم ظالمانهی زورمداران، به هشت ماه دیگر زندان محکوم شد؛ بیاینکه حتا یکسال بلاتکلیفیاش را در زندان بهشمار آورند. بیماری کلیویاش چنان در این یک سال حاد شد، که برای درمان چند روزی را به او اجازه دادند از زندان اوین بیرون بیاید؛ اما درمان با زمان اجازه دادهشده همخوانی نداشت. بار دیگر به زندان بازگشت. حدود یکهفتهی پیش خبر رسید، که دوباره بیماریاش او را از پای درآورده است. بیتوجهی زندانبانان و پزشک زندان وضعیت او را وخیمتر کرد. سه روز پیش به بیمارستان بقیه الله منتقلاش کردند؛ درحالیکه جز پوست و استخوان چیزی از او باقی نمانده بود. با وجود قامت بلندش، 45کیلو شده؛ و دیگر به کما رفته بود. چند ساعت پیش پروازش، محبوباش توانست او را ببیند. او را که بیهوش بر تخت بیمارستان افتاده بود. محبوب او را نشناخت! زیرا چنان لاغر و ناتوان شده بود، که از قامت رعنا و شانههای پهن، چیزی برجای نمانده بود. دردناک آنکه ساعتی پس از رفتن محبوب، او نیز به پاکان و شهیدان این سرزمین پیوست. از بیمارستان به وکیلاش زنگ زدند و گفتند که در اثر ایست قلبی درگذشته است. میدانم هرکسی که این پیام را میخواند، نه تاکنون نام او را شنیده است؛ نه میداند به چه علت این یک سال و سه ماه در زندان بوده؛ اما داستان دردناک شهادت او بیگمان اسطورههای کهنهی شهادت این سرزمین را میدرد؛ و داستانی نو مینویسد؛ و به همهمان یادآوری میکند، در این سرزمین که دروغ همهاش را پر کرده؛ و انسانیت کالایی نایاب شده است، همچنان انسانهایی هستند، که عشق را پاس داشتند؛ و انسان زیستند؛ و انسان پر کشیدند. خشممان را نمیگرییم. خشم ما سرانجام زورمداران تاریخ ناپاک این سرزمین پاک را فرو خواهد بلعید. بشنوید داستان او را: روز 13آبانماه 1388، دست در دست محبوباش از تظاهرات به سوی خانه بازمیگشتند. در یکی از خیابانهای فرعی پیرامون میدان ولیعصر، پسر نوجوانی میخواست پنهانی از محل تجمع نیروهای انتظامی تا دندان مسلح و پلیس ضد شورش با موبیلاش فیلم بگیرد. یکی از فرماندهان او را دید. آرش هم او را دید. رها، محبوب آرش هم. چند تن نیروی انتظامی به سوی پسر دویدند. پسر نیز به سوی کوچهای گریخت. ناگهان آرش هم دوید. آرش می دانست اگر دست نیروهای ضدشورش به آن پسر برسد، از دستشان بهآسانی نمیتواند رهایی یابد. میدانست فیلم گرفتن از تظاهرات و چهرهی پلیس ضد شورش در این سرزمین دیکتاتورزده جرم شمرده شده است، بر قانونی نانوشه. برای همین، زیر پای یکی از سربازان زد. تنها راهی که به نظرش رسید میتواند به آن پسر کمک کند، همین بود. همهی نیروهای دژخیم، که اینبار طعمهی حاضر و آمادهتری دیده بودند، به او حمله کردند. بدن آرش با وجود تنومندی زیر دست و پای اسلحهبه دستان بیرحم کوچک و کوچکتر شد. باتوم بود که به سر و صورت او فرود میآمد؛ و او در این میان چونان قویی مغرور میگفت: «بزنید. نانی که برای زن و بچهتان میبرید، باید حلال باشد.» او را بردند. به جایی نامعلوم؛ و تا سه ماه هیچکس از او خبر نداشت. پس از سه ماه به رها زنگ زد. دو دلداده از آن پس، گاهگاهی با هم گفتوگو میکردند. از این جریان یک سال گذشت. نه حکمی صادر میشد؛ نه او را به قید ضمانت آزاد میکردند. وکیلش معتقد بود نباید از او به تلویزیونهای خارج از ایران خبری داد؛ زیرا پرونده را سنگینتر میکند. او با گمنامی در زندان اوین یک سال ماند. آنگاه به او اجازه دادند چند روزی را تا صدور حکم بیرون باشد. آرش تحقیرشده و ویران، اما همچنان نیرومند و پرانرژی بیرون آمد؛ و در کنار رها عشقشان را پس همهی بیدادگریها بیش از پیش تجربه کردند. روزی رها از او پرسید: «اگر به گذشته برمیگشتی، آیا حاضر بودی دوباره این کار را در حق نوجوان دیگری بکنی؟» آرش بیدرنگ پاسخ داد: «بیتردید!» اکنون این بزرگمرد، این جوان برومند در هوای ناپاک زندان ایران نفس نمیکشد. هر ایرانی شرافتمندی باید نام این شهیدان را پاس بدارد، که نام ایران به نام آنان زنده است. بر خود میبالم، که هممیهن او هستم. تیر آخر آرش از کمان بهدر شد؛ و تا ابد خواهد رفت... ـــــــــــــــــــــ اکنون «یکی» از جهان کم شده است و جهان «یکی» را کم دارد. «متن از خواهران سوگوارش» با ۸۲ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات احمد شفیق، نخست وزیر جدید مصر، لحظاتی پیش در تلویزیون دولتی مصر گفت که «اوضاع از کنترل خارج شده است.» این در حالی است که معترضان در مصر پس از زد و خوردهای شب گذشته با حامیان حسنی مبارک در میدان تحریر قاهره به تقویت سنگرهای خود مشغولند و خود را به پشت صفوف نظامیان رساندهاند. با ۷۸ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات سر در پاسگاه شهر شوش پیش از انقلاب اسلامی با ۷۸ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات از هواداران دموکراسی به شکل بی سابقه ای متحد شده اند و فراخوان تظاهرات " روز خشم" در کشورهایی چون سوریه، یمن، اردن، الجرایز، لیبی، مراکش و ...، داده شد. فراخوان ها برای برگزاری تظاهرات " روز خشم " منحصر به یک روز و یک ساعت نیست. در سوریه تاریخ 15 بهمن به عنوان زمان برگزاری اعتراض علیه حکومت بشار اسد اعلام شده است، در لیبی تاریخ 28 بهمن و در برخی کشورهای دیگر نیز تاریخ هایی چون 16 بهمن و 12 اسنفد مورد اجماع گروه های مخالف قرار گرفته است. هواداران جنبش سبز در ایران هم همگام با حرکت های ضد دیکتاتوری در خاورمیانه برنامه هایی را برای اعتراض علیه حکومت تدارک دیده اند. یکی از فراخوان ها مربوط به سر دادن شعار الله اکبر در ساعت 9 شب پنجشنبه ( امروز ) است. فراخوان های دیگری نیز در شبکه های اجتماعی منتشر شده که در آن دعوت از مردم برای شرکت در تظاهرات خیابانی دیده می شود. مضمون مشترک همه فراخوان ها اتحاد برای شکست رژیم های اقتدارگراست. تقریبا همه فراخوان ها برای برگزاری " روز خشم " از طریق شبکه های اجتماعی مجازی منتشر شده اند. قدرت خیره کننده شبکه های مجازی برای بسیج اجتماعی هواداران دموکراسی سال گذشته در جریان اعتراض های خیابانی پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران آشکار شد. برخی ناظران می گویند که فعالیت جوانان ایرانی در شبکه های مجازی الهام بخش جنبش های ضد استبدادی در سایر کشورهای خاورمیانه بوده است. این زبان مشترک از فریادهای " ارحل ارحل " میدان التحریر قاهره برای بیرون راندن حسنی مبارک تا فریادهای الله اکبر مردم ایران روی پشت بام ها شنیده می شود. (لطفا اطلاع رسانی کنید) با ۷۶ امتیاز و ۲۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات همبستگی انسانها فارغ از دین و نژاد و زیباست با ۷۶ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات «متن زیر توسط خواهران سوگوار آرش نوشته شده است» آرش ارکان، شهید دیگر جنبش سبز، که در 9بهمنماه 1389، حدود ساعت دو بعد از ظهر پر کشید. آرش 13آبانماه 1388 دستگیر شد. سبب دستگیری وی چه بود؟ پرسش: آیا در تظاهرات ضد دولتی دستگیر شد؟ پاسخ: نه. پرسش: آیا هنگام ارتکاب خلافی او را گرفتند؟ پاسخ: نه. پرسش: آیا کسی را آزرده بود؟ پاسخ: نه. پاسخ: او به جرم انسانیت دستگیر شد. به جرم جوانمردی یکسال در زندان دژخیمان رژیم در انتظار حکماش ماند؛ و با صدور حکم ظالمانهی زورمداران، به هشت ماه دیگر زندان محکوم شد؛ بیاینکه حتا یکسال بلاتکلیفیاش را در زندان بهشمار آورند. بیماری کلیویاش چنان در این یک سال حاد شد، که برای درمان چند روزی را به او اجازه دادند از زندان اوین بیرون بیاید؛ اما درمان با زمان اجازه دادهشده همخوانی نداشت. بار دیگر به زندان بازگشت. حدود یکهفتهی پیش خبر رسید، که دوباره بیماریاش او را از پای درآورده است. بیتوجهی زندانبانان و پزشک زندان وضعیت او را وخیمتر کرد. سه روز پیش به بیمارستان بقیه الله منتقلاش کردند؛ درحالیکه جز پوست و استخوان چیزی از او باقی نمانده بود. با وجود قامت بلندش، 45کیلو شده؛ و دیگر به کما رفته بود. چند ساعت پیش پروازش، محبوباش توانست او را ببیند. او را که بیهوش بر تخت بیمارستان افتاده بود. محبوب او را نشناخت! زیرا چنان لاغر و ناتوان شده بود، که از قامت رعنا و شانههای پهن، چیزی برجای نمانده بود. دردناک آنکه ساعتی پس از رفتن محبوب، او نیز به پاکان و شهیدان این سرزمین پیوست. از بیمارستان به وکیلاش زنگ زدند و گفتند که در اثر ایست قلبی درگذشته است. میدانم هرکسی که این پیام را میخواند، نه تاکنون نام او را شنیده است؛ نه میداند به چه علت این یک سال و سه ماه در زندان بوده؛ اما داستان دردناک شهادت او بیگمان اسطورههای کهنهی شهادت این سرزمین را میدرد؛ و داستانی نو مینویسد؛ و به همهمان یادآوری میکند، در این سرزمین که دروغ همهاش را پر کرده؛ و انسانیت کالایی نایاب شده است، همچنان انسانهایی هستند، که عشق را پاس داشتند؛ و انسان زیستند؛ و انسان پر کشیدند. خشممان را نمیگرییم. خشم ما سرانجام زورمداران تاریخ ناپاک این سرزمین پاک را فرو خواهد بلعید. بشنوید داستان او را: با ۷۵ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات جرس: در "اعلام حمایت از انقلاب مردم منطقه بویژه مصر و تونس" و "انزجار از دیکتاتورها" جمعی از فعالین و کنشگران در فضای مجازی از مردم دعوت کرده اند تا در ساعت ٩ شامگاه پنجشنبه (امشب) چهاردهم بهمن ماه ٨٩، بانگ الله اکبر سر دهند. آنها شعارهای پیشنهادی خود را" الله اکبر، مرگ بر دیکتاتور، رفراندوم رفراندوم - این است شعار مردم" اعلام کرده اند. با ۷۴ امتیاز و ۴۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات به یاد مجید توکلی عزیز. با ۷۳ امتیاز و ۱۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات رئیس مجلس با بیان اینکه جوانان امروز از مسایل سیاسی مطلع هستند، گفت: با قطع شبکهها و اینترنت دردی دوا نمیشود. پختگی در امت اسلامی به وجود آمده است. اگر دنبال دموکراسی واقعی بودید با آن خشونت دستور نمیدادید با اسب و شتر به تظاهر کنندگان حمله کنند. این دموکراسی شتری است. شما دست از سر منطقه بردارید آنگاه معلوم میشود مردم منطقه چطور نفرت خود را از آمریکا نشان میدهند.لاریجانی تصریح کرد: شما روی لبه تیغ راه میروید که آخر گرفتار همان تیغ میشوید. با ۷۰ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات امروز بسیاری از صاحب نظران حکومت اسلامی از مردم مصر درخواست کردند که به جای تظاهرات فرسایشی در میدان تحریر ، تظاهرات خود را به کاخ ریاست جمهوری مصر منتقل کرده و از تظاهرات بی حاصل بپرهیزند ، از تمامی صاحب نظران تشکر می کنم که راه مقابله با حکومت اسلامی را به مردم نشان دادند ، تمام تظاهرات بی حاصل در میدان انقلاب و آزادی و ونک و ... را باید ول کرد و یک تظاهرات بزرگ مثلا در روز چهارشنبه سوری در مقابل استانداریها ، بیت رهبری صدا و سیما تنها راهگشای مردم ایران میتونه باشه . با ۶۸ امتیاز و ۱۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات خبرگزاری هرانا - کاربران اينترنت در کشور، طی روزهای اخير، با اختلالات جدی و کاهش سرعت رو به رو شدهاند. بنا به اطلاع گزارشگران اولين خبرگزاری تخصصی حقوق بشر در ايران "هرانا"، طی روزهای اخير شهروندان شهرهای تهران، کردستان، تبريز و مناطق شمالی کشور با کاهش فاحش سرعت اينترنت مواجه شدهاند. کاربران اينترنتی عموما از ساعت ۸ صبح الی ۲ بامداد، با مشکل افت سرعت مواجهاند. هم چنين بخش نظرات(کامنت) های پرشين بلاگ، از سوی کميته فيلترينگ دولت ايران، مسدود شده است. وبلاگ اخبار پرشين بلاگ، با تاييد اين خبر يادآور شده است که اختلالات اخير در بخش نظرات وبلاگهای سايت پرشين بلاگ، مربوط به فيلتر شدن آدرس تمامی نظرات وبلاگها از سوی مراجع ذی ربط فيلترينگ است. برخی معتقدند، "پرشين بلاگ" که اولين سرويس وبلاگ نويسی رايگان در ايران را راه اندازی کرده است، بزرگترين سرويس وبلاگ نويسی در کشور است. مسئولين اين سايت ضمن ابراز اميدواری به برطرف شدن اين مشکل، ادامه ی اين روند را منجر به بیاعتمادی مردم به سرويس دهندههای داخلی و مهاجرت به سرويس دهندگان خارجی، دانسته اند. مسئولان گاها دليل اين گونه اختلالات را تغيير و تحول در زيرساخت ارتباطی کشور عنوان میکنند؛ اين در حاليست که اين گونه مسائل جدا از هدف اخلال در جابه جايی اخبار، فضای آموزش الکترونيکی کشور را نيز تحتالشعاع قرار داده و با مشکل جدی مواجه میکند. لازم به يادآوری ست که اخيرا، خبرگزاری رويترز و ياهو نيوز، که از معتبرترين منابع خبری در جهان به شمار میروند نيز، توسط دستگاه فيلترينگ در ايران، فيلتر شده و دسترسی بدون فيلترشکن به آنها غيرممکن است. با ۶۸ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش علم و تکنولوژی نظرات گاهي در كشورمان حرفهاي دهاتيوار درباره ناسيوناليسم ميشنويم. با ۶۷ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات ... به صورت خلاصه : بايد در فراخوان تظاهرات تجمع به جاي اعلام مسير خطي در چند خيابان ، تجمع در چند ميدان اعلام شود و پس از تشكيل هسته اوليه حركت همه دسته ها به سمت يكي از ميدان ها كه داراي ارتباط با بقيه ميدان هاست حركت كنند . كساني كه در تظاهرات شركت مي كنند حداقل بايد دو ساعت در محل بمانند و به گردش غير محسوس به دور ميدان ادامه دهند . تا آن جا كه ممكن است آهسته و به قصد تفريح ! خود را خريد از مغازه ها مشغول كنند ، لحظاتي از ميدان خارج شوند و دوباره وارد شوند و ... به تدريج جمعيت افزايش مي يابد و متراكم تر مي شود . مسلما ممكن است با هدايت به سمت خارج از منطقه و يا حمله عناصر امنيتي مواجه شويم . در اين مرحله به شدت بايد از درگيري پرهيز نمود . مثل بچه خوب از دستورات اطاعت كرده ولي مجددا به ميدان بر ميگرديم . زماني كه جمعيت به اندازه كافي متراكم شد و تعداد آن به حداقل چند هزار نفر رسيد به سمت مقصد حركت مي كنيم . 2- در يك جهت بچرخيد ! اگر به صورت راندوم شروع به گردش دور ميدان نماييد ممكن است تا 30% الي 40% پتانسيل از دست برود ! به عنوان يك پيشنهاد حركت در جهت خلاف عقربه هاي ساعت (پاد ساعت گرد ) پيشنهاد مي گردد . 3- از تبليغات در محل غافل نشويد . بسياري از همشهريان در جريان ماوقع نيستند . آن ها را مطلع كنيد . مطمئن باشيد براي دو سه ساعت آينده نيروهاي تازه نفس خواهند رسيد . 4- درگير نشويد ، درگير نشويد ، درگير نشويد ! درگيري مي تواند به تضعيف و يا عدم تشكيل هسته اوليه منجر شود . زماني كه تجمع چند هزار نفري شكل گرفت ديگر درگير شدن با آن كار آساني نيست و مي تواند از خود دفاع كند اما تا زماني كه اين امر اتفاق نيفتاده به هيچ عنوان درگير نشويد . با ۶۷ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش علم و تکنولوژی نظرات شیرین عبادی، فعال حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل در واکنش به تحولات مصر گفته است که تکنولوژی ارتباطاتی پیشرفته خواب را از سر "دیکتاتورها" ربوده است. به گزارش خبرگزاری رویترز، خانم عبادی نارضایتیها در ایران را آتش زیر خاکستر دانسته است. (00:07 به وقت تهران) با ۶۴ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات سناتور جمهوری خواه، جان مک کین در سخنانی تند گفت سناتور مک کین خواهان استعفای فوری مبارک است و گفت زمان کناره گیری حسنی مبارک از قدرت فرارسیده است و او باید به خاطر منافع مصر، قدرت را واگذار کند و این بزرگترین سهم او برای گزار کشورش به دموکراسی است. مک کین خواستار آن شد که مبارک قدرت را به "دولت موقت" که شامل "ارتش مصر، دولت، جامعه مدنی و طرفداران دموکراسی مخالف وی " انتقال دهد تا در نهایت به انتخابات آزاد و عادلانه منجر شود. با ۵۸ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات یک شبکه تلویزیونی دولتی ایران از رفع محدودیت عبور تانکرهای نفتی از مرز با افغانستان خبر داده است. به گزارش شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان پرس تی وی، متعلق به دولت ایران، عبیدالله عبید، سفیر افغانستان در تهران، از دولت ایران به خاطر اجازه انتقال سوخت به آن کشور تشکر کرده و قول داده است که سوخت ارسالی از ایران "تنها توسط مردم افغانستان به مصرف خواهد رسید." در این گزارش، که بامداد چهارشنبه، 13 بهمن (2 فوریه)، در سایت پرس تی وی انتشار یافت، آمده است که در واکنش به سخنان دولت افغانستان در این مورد که سوخت ارسالی از ایران در اختیار نیروهای ناتو مستقر در آن کشور قرار نمی گیرد، ایران "تمامی محدودیت های عرضه سوخت به افغانستان را لغو کرده است." در ادامه این گزارش آمده است که سفیر افغانستان افزوده است که "کابل مایل به حفظ روابط دوستانه با تهران است." موضوع محدودیت عبور تانکرهای حامل سوخت ترانزیتی از ایران از مرز با افغانستان در چند هفته اخیر مشکلاتی را در روابط دو کشور پدید آورده است. اواخر ماه دسامبر سال گذشته، مقامات دولتی افغانستان گفتند که دهها دستگاه تانکر حامل سوخت برای افغانستان در مرز این کشور و ایران متوقف شده اند و ادامه توقف آنها نگرانی هایی را در مورد کمبود سوخت در افغانستان به همراه آورده است. با ۵۷ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات مگر آقای لاریجانی نفرمودند که با قطع اینترنت دردی در مصر دوا نمیشود؟؟؟ پس چرا اینجا که هیچ خبری نیست اینترنت اینقدر آهسته هست؟ و سایتها از دسترس خارجند ؟؟ چه قدر اینا رو دارند به خدا، هم چی رو بر اساس منافع خودشون تفسیر میکنند. حکومت اسلامی باید ماکیاول رو به عنوان رهبر معنویش معرفی کنه. با ۵۶ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات پادشاه اردن روز سهشنبه و به دنبال هفتهها اعتراض مردم به دولت این کشور، کابینه خود را منحل و مشاور نظامی پیشین خود را به عنوان نخست وزیر جدید اردن معرفی کرد. وی به نخست وزیر جدید فرمان داد تا اصلاحات سیاسی فوری در کشور صورت دهد. با ۵۶ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات حکومت ایران بیاعتنا به اعتراضهای بینالمللی، به اعدامها ادامه میدهد. مدافعین حقوق بشر میگویند ایرانیان خارج از کشور باید به خیابان بیایند و دولتهای اروپایی را ناچار کنند جمهوری اسلامی را زیر فشار بیشتری قرار دهددر این زمینه دویچه وله گفتوگویی داشت با دکتر بهرام بیگدلی، فعال حقوق بشر دویچهوله: شورای حقوق بشر سازمان ملل در رابطه با اعدامها در ایران به شدت فعال شده است. ایران اما به نظر نمیآید توجه زیادی به اعتراضهای سازمانهای حقوق بشری کند. فکر میکنید که جامعه جهانی چه قدمی باید در این رابطه بردارد که تأثیرگذار باشد؟ بهرام بیگدلی: فشار جدی بر جمهوری اسلامی فقط از طریق پیوند دادن مسئلهی اتمی با مسئلهی حقوق بشر و تحریمها و از طریق وسائل ارتباط جمعی اروپاییـ آمریکایی وارد میآید و فشار به دول اروپاییـ آمریکایی تا آنها مسئله را به شکلی مطرح کنند که در مورد خانم سکینه آشتیانی مطرح کردند. فقط از این راه میشود در مورد این مسئله تأثیر گذاشت. به مسئلهی تحریمها اشاره کردید. بعضیها معتقدند که تحریمهای سیاسی میتواند مؤثرتر از تحریمهای اقتصادی باشد. ولی چرا اتحادیه اروپا این قدر در این زمینه کند حرکت میکند، بالاخره الان بیشتر از یکماه است که اعدامها به حادترین مسئله حقوق بشری در ایران تبدیل شده است؟ مسئله بر سر این است که دول اروپایی و آمریکایی امیدشان به این است که با سکوت در مورد مسئلهی نقض حقوق بشر، با عدم تحریمهای سیاسی و غیره، بتوانند جمهوری اسلامی را به نرمش در مورد مسئلهی اتمی وادار کنند. اتفاقا جمهوری اسلامی مسئلهی اتمی را برای همین روزها مطرح کرده بود. ولی میشود تعداد اعدامها را کم کرد. به طور مثال اعدام خانم زهرا بهرامی، شهروند ایرانیـ هلندی یک نمونه است که اگر ایرانیان خارج از کشور بهخصوص فعالیتهای خودشان را تنها به فعالیتهای فضای مجازی اختصاص نمیدادند، جمهوری اسلامی تا اینجا به خودش اجازه نمیداد که جلو رود و در عین حال دول اروپایی و آمریکایی هم روی این مسائل حساستر میشدند. با ۵۵ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات | |
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر