جنبش راه سبز - خبرنامه |
- بهاره هدایت و پیوند جنبشهای اجتماعی ایران
- فرهنگ، هویت، هویت فرهنگی
- آن تک و این پاتک
- آخرین وضعیت پرونده فاطمه هاشمی در دادگاه
- محاکمه مامور متهم در پرونده ستار بهشتی در هفته جاری
- نامه مادر هنرور شجاعی به مردم ایران
- سخنگوی وزارت خارجه پاکستان: مرزبانان ایرانی در پاکستان نبوده و در این کشور آزاد نشدهاند
- دیدار استاندار سیستان و بلوچستان با خانواده گروهبان داناییفر
- بوئینگ و جنرالالکتریک مجاز شدند به ایران قطعه هواپیما بفروشند
- آخرین وضعیت پرونده محمدرضا رحیمی در دادگاه کیفری
بهاره هدایت و پیوند جنبشهای اجتماعی ایران Posted: 05 Apr 2014 05:31 AM PDT رضا قاضی نوری به مناسب ۱۶ فروردین٬ زادروز بهاره هدایت
نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه جرس نیست. |
Posted: 05 Apr 2014 05:10 AM PDT سید علیرضا حسینی بهشتی ما انسانها همواره در یک تاروپود گفتمانی زندگی می کنیم
واژه ی culture از واژه لاتینی cultura مشتق شده که به معنی باروری و پرورش است. cultura animi را نخستین بار سیسرو به کار برد به معنی باروری و پرورش روح. در قرن 17 میلادی این واژه به معنی ارتقاء و تعالی روحی و معنوی فرد به کار می رفت. اما در قرن های 18 و 19 میلادی به عنوان توصیفی برای ذهنیت مردم یا ملت به کار گرفته شد. این تعبیر که کم و بیش در میان ما هم رایج است که می گوییم فلان فرد یا جمع «بافرهنگ» یا «بی فرهنگ» هستند، از همین تعریف برخاسته است. توجه داشته باشیم که این دوره، همزمان است با اوج گسترش مستعمرات کشورهای اروپایی در آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی و در پس این معنایی که برای فرهنگ به کار برده می شد، نوعی اروپامحوری و قوم گرایی وجود داشت. بر اساس مباحث فلسفه ی تاریخ که امثال هگل طرح میکردند و در فلسفه ی اثبات گرایانه ی آگوست کنت هم اثرات آن را میبینیم، برای تمدن ها و ملت ها حیاتی «انسان واره» تصور می شد و بنابراین وقتی به مراحل رشد یافته می رسیدند به آن ملتها «با فرهنگ» خطاب می شد. در مقابل، ملل عقب افتاده و بدوی را به لحاظ فرهنگی عقب افتاده یا «بی فرهنگ» می نامیدند. بعدها این طرز تفکر، بستر شکل گیری نظریه های توسعه شد و تا مدتها همین روح بر آن حاکم بود. نخستین پرسش نظریه های توسعه این بود که هر ملت در کدام مرحله تاریخی از رشد قرار دارد. در واقع، در این نگرش، یک نوع زندگی معین را به عنوان سبک ایدهآل مطرح میکنید و از همه ملل دیگر میخواهید تلاش کنند که به این سبک ایدهآل برسند.
استعداد رشدیافته ی بشر در تجسم تجربیات خود از طریق تخیل و خلاقیت شیوه های متفاوت زندگی انسان ها که در کردارهایشان نمایان است
1.ذوق و سلیقه ی خوب در ادبیات و هنر
بحث درباره ی هویت identity، بسیار مفصل و پیچیده است. در بحث ما، مهم این است که توجه کنیم وقتی میگویم من دارای هویتی خاص هستم، همزمان دارم میگویم من از دیگران متفاوت هستم. هویت در رابطه با مجموعهای از تفاوتهایی شکل میگیرد که به لحاظ اجتماعی به رسمیت شناخته شده باشد. بنابراین، وجود تفاوتها برای موجودیت یک هویت، اساسی است. پس وقتی میگوییم ملت ما دارای فلان هویت است، به طور همزمان داریم آن را در تمایز با هویت دیگر ملل تعریف میکنیم. این نکته مهم است، چرا که میخواهیم ببینیم میتوان به الگویی دست پیدا کرد که در عین احترام به تفاوتها، شیوه ای از همزیستی مسالمتآمیز را به ما نشان دهد یا خیر؟ بنابراین، به دنبال محو تفاوتها نیستیم و نمیتوانیم هم باشیم، بلکه به دنبال یافتن راه حلی هستیم که بتوان تفاوتها را در صلح و صفا کنار هم نشاند تا به طور مسالمتآمیز زندگی کنند.
در رابطه با هویت، بحث جالبی هست با عنوان «خودِ روایی» (narrative self)؛ مفهومی از خود که وحدت آن در یکپارچگی روایتی جای دارد که تولد را به زندگی و مرگ متصل می کند. درست مثل حکایتی که سرآغاز یک داستان را به میانه و سپس به پایان آن وصل می کند. وقتی میگوییم روایت (narration)، منظور، توضیح و توصیفی است که به ما کمک میکند به زندگی مان به عنوان موجودیتی پیوسته، معنا ببخشیم. اگر روایتها را از زندگیمان برداریم، با مقاطع ناپیوسته از یک «من» مواجه خواهیم بود: منی که در فلان سال به دنیال آمدم، منی در فلان مدرسه تحصیل کردم، منی که به فلان دانشگاه رفتم، منی که خانواده تشکیل دادم، منی که مشغول به کاری شدم. اما از کجا که این من، در همه ی این مقاطع، یکی است؟ به لحاظ فلسفی نمیتوان گفت این من همان من است. روایتها هستند که به ما کمک میکنند مثل یک نخ تسبیح که دانههای جدا را به هم متصل میکند، من های ناپیوسته ی من به یکدیگر پیوند بخورند و در یک نظم معنادار، هویت مرا شکل دهند. روایتی که ما خود را با آن می شناسیم است که هویت ما را تعیین می کند. به تعبیر مک اینتایر، تنها پس از این که بتوانم به این پرسش پاسخ بدهم که «خود را جزئی از کدام داستان می شناسم؟» می توانم به این پرسش که «چه باید بکنم؟» پاسخ بدهم.
اما درباره ی هویت فرهنگی، در دهه های اخیر با شکل جدیدی از مفهوم هویت روبرو هستیم که به جای این که انسان را تمامیتی یکپارچه تصور کند، به تعدد ویژگیهای فرهنگی در هر فرد معتقد است. بنابراین صحبت از فرهنگ واحد نمیکنیم و سیر خطی را برای تکامل فرهنگی انسانها در نظر نمیگیریم. گوناگونی هویت های فرهنگی، میتواند منشأهای مختلف داشته باشد: محل زندگی، جنسیت، نژاد، ملیت و قومیت و مانند آن. فرهنگ چون از نسلی به نسل دیگر منتقل میشود و در بستر آموزش اجتماعی شکل میگیرد، به عنوان میراث تاریخی حائز اهمیت است و ملتها بسترساز چارچوب هویتی ای هستند که بر واقعیت بیرونی فرهنگ تأثیرگذار است. علاوه بر آن که جوامع فرهنگی مثل جوامع مبتنی بر زبان خاص یا دین خاص مطرح میشود، در دهههای اخیر، به خصوص با گسترش شبکههای اجتماعی، ممکن است گروهها و هویتهای جدید شکل بگیرند که در شبکههای دوستی با هم پیوند برقرار کنند و این هویت پیرامون هر چیزی می تواند شکل گیرد: موسیقی، سبک خاصی از زندگی، سیاست، زنان بیوه، مجردها و غیره. بنابراین رسانهها هم میتوانند در تعیین هویتهای جدید تأثیر گذار باشند.
جامعه ی فرهنگی در جلسه اول اشاره کردم که قرارداد میکنیم اجتماع را برای society و جامعه را برای community به کار ببریم. منظور ما از اجتماع، مجموعه ی افرادی است که به طور غیرارادی دور هم جمع شدهاند، درحالی که وقتی صحبت از جامعه میکنیم، اعضای آن مشترکاتی دارند مانند هدف مشترک یا سبک زندگی مشترک. در عین حال باید توجه داشت که قبلاً عامل سرزمینی نقش مهمی در شکل گیری جوامع داشت، اما به علت مهاجرتهای فراوان و گسترش ارتباطات، عامل سرزمینی درحال کمرنگ شدن است. آنچه مهم است این است که جامعه به یک گروه اجتماعی اتلاق میشود که معمولاً در یک مکان زندگی میکنند و در نتیجه علایق مشترک، درجهای از تعاون اجتماعی و نیز نوعی احساس تعلق میان اعضای آن دیده میشود . چیزی که اعضاء را به یکدیگر متصل میکند، سبک زندگی یا آموزه های فراگیر و جامع است که ابعاد مختلف زندگی را تعریف میکند یعنی کسب و کار، تعلیم وتربیت، روابط خانوادگی و باورهای دینی را تحت تأثیر قرار میدهد. فرهنگ به واسطه ی سبک زندگی مشترک، ادبیات، هنر، سبک معماری، موسیقی، مناسک، آداب متمایز، پدید آورنده ی هویت اعضای جامعه فرهنگی است.
وقتی در این باره صحبت میکنیم توجه کنید که گروههای متعددی را در نظر میگیریم. ادیان مختلفی که درکشور داریم، مذاهب مختلفی که داریم، گروههای زبانی مختلفی که داریم. همچنین، اگر افرادی داشته باشیم که به خدا اعتقاد نداشته باشند، بیدینی هم به هر حال برای خودش هویتی است. ولی آیا میتوان گفت بیدین از حقوق شهروندی محروم است یا کسی که از یک دین به دین دیگر تغییر عقیده میدهد حقوق شهروندی ندارد؟ همین طور در مورد مهاجران افغان که داخل کشور آمدهاند و به هر حال مهمان ما هستند چه باید کنیم؟ پاسخ به این سؤال ها، پیامدهای عینی در سیاستگذاریها دارند. مثلا این که فرزندان مهاجران افغانی میتوانند از حق تحصیل برخوردار باشند یا خیر؟ یا مساله اشتغال و درمان آنها و غیره.
در پاسخ به ای سؤال که چرا دولتها در قبال مراقبت و حفظ هویت های فرهنگی تعهد دارند، گفته شده از آنجا که هویتهای فرهنگی در میان خیرهای بنیادینی است که انسانها احساس تعلق به آن میکنند و اساساً انسان با آن شکل میگیرد، وقتی میگوییم دولتها باید از حقوق شهروندی افراد حمایت کنند یعنی از هویت فرهنگی افراد نیز مراقبت کنند.
نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه جرس نیست. |
Posted: 05 Apr 2014 05:10 AM PDT حسین شریعتمداری
ستون «جهت اطلاع» منعکس کنندهی مطالب تحلیلی مغایر با اهداف جنبش سبز است و صرفا جهت اطلاع همراهان جنبش سبز و خوانندگان جرس منتشر می گردد. |
آخرین وضعیت پرونده فاطمه هاشمی در دادگاه Posted: 05 Apr 2014 02:57 AM PDT جرس: یکی از وکلای مدافع فاطمه هاشمی رفسنجانی از ارسال پرونده موکلش به شعبه دادگاه تجدید نظر خبر داد.
هوشنگ پوربابایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اواخر سال گذشته به حکم دادگاه اعتراض کردیم و پرونده برای رسیدگی به شعبه تجدید نظر ارسال شد.
به گفته وی: دادگاه تجدید نظر تا کنون درباره این پرونده تصمیم گیری نکرده است.
دادگاه رسیدگی به اتهامات فاطمه هاشمی رفسنجانی 18 دی ماه سال 92 در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی احمدزاده برگزار و دادگاه وی را به شش ماه حبس که به مدت دو سال تعلیق شده است، محکوم کرد.
پس از صدور این حکم، فاطمه هاشمی 26 بهمن ماه با ارایه لایحه ای، به حکم دادگاه اعتراض کرد.
بر اساس این گزارش در کیفرخواست صادره از سوی شعبه 12 دادسرای فرهنگ و رسانه، اتهام فاطمه هاشمی نشر اکاذیب عنوان شده است.
«فاطمه هاشمی» فرزند آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی اواخر مرداد ماه سال گذشته به دلیل اظهاراتش درباره مباحث مطرح شده در جلسات رای اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت یازدهم در یکی از رسانه ها به شعبه 12 دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد.
|
محاکمه مامور متهم در پرونده ستار بهشتی در هفته جاری Posted: 05 Apr 2014 02:57 AM PDT جرس: دادگاه مامور پلیس فتا متهم در پرونده ستار بهشتی، روز سه شنبه (19 فروردین ماه) به اتهام قتل شبه عمد در شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، پرونده ستار بهشتی توسط شعبه اول بازپرسی دادسرای جنایی تهران برای رسیدگی به اتهام قتل شبه عمد مامور پلیس فتا به شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت ارسال شده است.
ستار بهشتی وبلاگ نویس ایرانی 9 آبان سال گذشته توسط پلیس فتا به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر شد و سه روز پس از بازداشت یعنی 13 آبان ماه درگذشت.
پس از فوت ستار بهشتی با شکایت اولیا دم، پرونده ای با اتهام قتل عمد تشکیل شد، اما شعبه اول بازپرسی دادسرای جنایی تهران، مرگ ستار بهشتی را قتل شبه عمد تشخیص داد که وکیل مدافع اولیای دم ستار بهشتی به این مساله اعتراض کرد و پرونده برای رفع اختلاف به شعبه 1057 دادگاه کیفری کارکنان دولت ارجاع شد.
پس از چند مرتبه رفت وآمد پرونده بین دادسرا و دادگاه، دادگاه مرگ ستار بهشتی را شبه عمد تشخیص و آن را به دادسرای جنایی ارجاع داد.
در نهایت، رسیدگی به پرونده ستار بهشتی با اتهام قتل عمد بسته شد و دادسرا از خانواده او خواست برای پیگیری اتهام قتل شبه عمد شکایت جدیدی ارایه کنند که اولیا دم ستار بهشتی در نامه ای به دادستانی تهران از این کار خودداری کردند.
به گفته «گیتی پورفاضل» وکیل مدافع اولیا دم ستار بهشتی، موکلانش در دادگاه رسیدگی به اتهام قتل شبه عمد مامور پلیس فتا در این پرونده شرکت نخواهند کرد.
وی اضافه کرد: البته دادگاه برای موکلانم احضاریه ارسال کرده و خواستار حضور آنان در جلسه دادرسی شده است.
وکیل مدافع اولیا دم ستار بهشتی گفت: اولیا دم ستار بهشتی معتقد به قتل عمد در این پرونده هستند و قتل شبه عمد را قبول ندارند.
|
نامه مادر هنرور شجاعی به مردم ایران Posted: 05 Apr 2014 02:02 AM PDT جرس: مادر محمدصادق (آرش) هنرور شجاعی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین در نامهای که خطاب به "مردم ایران" نوشته است، از مردم خواسته است "همگی با هم آزادی را فریاد کنیم."
آرش هنرور شجاعی، درجه اجتهاد دارد و مدرس حوزه علميه قم بوده و آبان ماه سال ۸۸ در حالی که نيروهای امنيتی و اطلاعاتی با شکستن در منزل پدری اش به خانه اش هجوم آورده بودند، بازداشت و روانه زندان شد.
در پرونده اتهامی آرش هنرور شجاعی، ۲۰ عنوان اتهامی از جمله توهين به مقدسات، توهين به رهبری، توهين به آيت الله روح الله خمينی ، توهين به روحانيت، تبليغ عليه نظام، اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنيت کشور، جاسوسی به نفع دولت آلمان، نشر اکاذيب، همکاری با دولتهای متخاصم، مسئوليت پروژه اروپايیسازی اسلام، انتشار کتاب های ممنوعه و جعل دست خط مراجع درج شده است. در نهايت؛ مجموعه اين اتهامات برای اين روحانی وبلاگنويس، چهار سال زندان، ۵۰ ضربه شلاق ، پرداخت هشت ميليون ريال جزای نقدی و خلع لباس به همراه آورد.
مرخصی اعطاشده به هنرور شجاعی آنقدر نبود که دوران نقاهت او طی شود و او يک روز پس از آنژيوگرافی مجبور به بازگشت به زندان شد، هنرور شجاعی در بازگشت به زندان با نوشتن نامه ای سرگشاده در باب غيرقانونی بودن دادگاه ويژه روحانيت نوشت.
متن نامهی مادر هنرور شجاعی که نسخهای از آن در اختیار جرس قرار گرفته، به شرح زیر است:
|
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان: مرزبانان ایرانی در پاکستان نبوده و در این کشور آزاد نشدهاند Posted: 05 Apr 2014 12:11 AM PDT جیشالعدل: چهار مرزبان را نزدیک زابل تحویل دادیم جرس: سخنگوی وزارت خارجه پاکستان بار دیگر با تأکید بر مواضع پیشین خود، به نقل از مقامات استان بلوچستان گفته است که مرزبانان ربوده شده ایرانی وارد خاک پاکستان نشده و در این کشور آزاد نشدهاند.
تسنیم اسلم، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، در گفتگو با تسنیم درباره آزادی چهار نفر از پنج مرزبان ربوده شده ایران گفت: "ما گزارشهای رسانههای ایرانی را دیدهایم اما هیچ اطلاعی درباره آزادی سربازان ایرانی نداریم."
جیشالعدل: چهار مرزبان را نزدیک زابل تحویل دادیم
با این حال سخنگوی گروهک تروریستی جیش العدل گفت که این گروهک ۴ مرزبان ایرانی را در منطقه مرزی افغانستان و ایران نزدیک شهر زابل به ایران تحویل داده است و پیکر جمشید داناییفر نزد این گروه است. به گزارش فارس، عبدالرئوف ریگی، سخنگوی گروهک تروریستی جیش العدل در مصاحبه با العربیه گفت: تنها چهار نظامی ربوده شده به ایران تحویل داده شدند و جسد "جمشید دانایی فر" همچنان در اختیار این گروه است. وی توضیحی درباره محل نگهداری پیکر دانایی فر نداد. ریگی افزود: دولت ایران هیچ قولی برای آزادی بازداشت شدگان بلوچ نداده است.
سخنگوی گروهک تروریستی جیش العدل در ادامه گفت: افراد ربوده شده را در منطقه مرزی افغانستان و ایران نزدیک شهر زابل تحویل دادیم و نه در پاکستان.
همزمان یک منبع آگاه در گفت و گو با فارس در خصوص اظهارات جدید ریگی سخنگوی گروهک تروریستی جیش العدل مبنی بر تحویل ندادن پیکر شهید جمشید دانایی فر مرزبان ربوده ایرانی اظهار داشت: این سخنان نشان دهنده آن است که این گروهک نتوانسته است پیکر این شهید را به داخل ایران منتقل کند. وی با بیان این که آن ها به دنبال اجرای یک سناریوی جدید هستند، افزود: گروهک تروریستی جیش العدل قصد دارد، پیکر این شهید را از طریق قاچاقچیان به داخل ایران بفرستد و بعد مدعی شود که قتل او در خاک پاکستان نبوده است. |
دیدار استاندار سیستان و بلوچستان با خانواده گروهبان داناییفر Posted: 04 Apr 2014 11:55 PM PDT جرس: استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندار زابل و جمعی از مسئولان محلی روز گذشته (جمعه) با خانواده شهید داناییفر - یکی از پنج مرزبان ربوده شده ایرانی به دست جیشالعدل - دیدار کردند.
به گزارش ایسنا، منطقه سیستان و بلوچستان، علیاوسط هاشمی در این دیدار، شهادت را هنر مردان خدا دانست و گفت: پیروی و ادامه دادن راه شهدا وظیفهای همگانی است.
استاندار سیستان و بلوچستان ضمن دلجویی از خانواده این شهید، افزود: پیگیری وضعیت سربازان ربوده شده، مسیر خودش را طی میکند و ما تلاشهای لازم را برای انجام میدهیم و انشاءالله این تلاشها نتیجهبخش خواهد بود.
گروهک تروریستی موسوم به جیشالعدل 17 بهمنماه سال گذشته پنج مرزبان ایرانی را در منطقه جکیگور شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان ربودند.
طی چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر شهادت گروهبان یکم جمشید داناییفر یکی از پرسنل هنگ مرزی سرباز که به همراه چهار سرباز وظیفه در حین خدمت در نوار شرقی کشور توسط این گروهک تروریستی به گروگان گرفته شده بود منتشر و جیشالعدل مدعی شد که وی را به شهادت رسانده است. |
بوئینگ و جنرالالکتریک مجاز شدند به ایران قطعه هواپیما بفروشند Posted: 04 Apr 2014 11:35 PM PDT جرس: بزرگترین کارخانه هواپیماسازی جهان، بوئینگ، موفق شده مجوز فروش قطعات یدکی هواپیما به ایران را از وزارت دارایی آمریکا بگیرد و همزمان جنرال الکتریک، بزرگترین موتور و قطعهساز هواپیما هم اعلام كرد كه اجازه یافته است برای تعمیر هواپیماهای ایرانی اقدام کند.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «ریک کندی» سخنگوی جنرالالکتریک، گفته است كه وزارت خزانهداری آمریکا درخواست تعمیر ۱۸ موتور هواپیماهای فروختهشده به ایران تا اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی را پذیرفته است.
آنها این تعمیرات را در مراکز متعلق به جنرالالکتریک یا شرکت آلمانی «امتییو آئرو انجینز» که اجازه چنین کاری را دارد، انجام خواهند داد.
کندی افزوده است كه مسئولان این شرکت طی روزهای آینده در استانبول با مقامهای هواپیمایی ایران و شرکت آلمانی دیدار میکند تا در مورد آنچه ایران لازم دارد، گفتوگو کنند.
سخنگوی بوئینگ نیز به رویترز گفته است كه این شرکت اجازه مشابهی دریافت کرده و قرار است با مقامهای ایرانی تماس بگیرد.
وی افزوده است که این اجازه تنها برای اجزائی صادر شده که پروازی امن را برای بوئیگهای قدیمی فروخته شده به ایران، ضمانت میکند و آنها مجاز به فروش هواپیماهای جدید به ایران نیستند.
به گفته سخنگوی بوئینگ مجوز دریافتی «بسیار محدود» است. |
آخرین وضعیت پرونده محمدرضا رحیمی در دادگاه کیفری Posted: 04 Apr 2014 11:35 PM PDT جرس: سرپرست دادگاه کیفری استان تهران از ارجاع پرونده محمدرضا رحیمی به شعبه دادگاه برای محاکمه خبر داد.
به گزارش مهر، رسیدگی قضایی به اتهامات رحیمی همزمان با آغاز محاکمه متهمان پرونده اختلاس از بیمه ایران و استانداری تهران مطرح شد.
در جریان دادگاه نیز چند بار از سوی متهمان از وی نام برده شد اما هیچگاه از وی به عنوان متهم نام برده نشد. در ادامه و با دستگیری اخلالگران بازار ارز دوباره از "م.ر" به عنوان یکی از متهمان نام برده شد اما در آن زمان این موضوع از سوی دستگاه قضا تائید نشد.
پس از انتقاد علی مطهری از طولانی شدن روند رسیدگی به اتهام "م.ر" در پرونده بیمه ایران دادستانی تهران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد؛ از "م.ر" تحقیق به عمل آمده و در حال حاضر با صدور قرار وثیقهی مناسب و تأمین آن، آزاد است.
سرانجام سخنگوی قوه قضائیه از صدور قرار مجرمیت برای متهم خبر داد و گفت: پرونده پس از صدور کیفرخواست به دادگاه می رود.
قاضی محسن افتخاری، سرپرست دادگاه کیفری استان تهران در این باره گفت: اواخر سال گذشته پرونده با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
وی افزود: پس از بررسی پرونده ، آن را برای محاکمه به یکی از شعب دادگاه کیفری استان تهران ارجاع دادیم که در حال حاضر نمی توان در خصوص پرونده و اتهامات متهم اظهار نظر کرد.
یک مقام آگاه نیز از ارجاع پرونده به شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران خبر داد.
بخش اول پرونده اختلاس از بیمه ایران و استانداری تهران نیز در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد که در جریان این دادگاه نیز متهمان چند بار از "م.ر" نام بردند. |
You are subscribed to email updates from جنبش راه سبز - همه گزارشها : متن خلاصه To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. | Email delivery powered by Google |
Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610 |
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر