پیام تصویری مهدی کروبی به مناسبت عاشورا با ۳۰۹ امتیاز و ۷۵ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات مهدی کروبی در سالگرد عاشورای خونین سال گذشته، پیام ویدئوی فرستاد. در این پیام آمده است: "مقابل حقوق مردم ایستادن، یزیدی عمل کردن است"، مردم را کشتهاند و میگویند خدا آبروی "فتنه گران" را برد. خدا آبروی آنهایی را برد که کهریزک را بر پا کردند. و مردم را از بالاي پل به پائین انداختند. آنهایی که حق ملت را تضییع کردند. كروبي افزود: ما کل دعوایمان بر سر انتخابات مهندسی شده است ، آیا در روز عاشورا مردم شعار دادند، ندادند، من نمی دانم ، ولی به هر حال حوادث تلخی پیش آمد و عده ای از مردم عزیزمان را به شهادت رساندند و حرمت عاشورا را نگه نداشتند و حالا عجیب این است که طلبکار هم شدند و آنهایی که مردم را کشتند تازه می گویند خدا آبروی فتنه گران را برد خدا آبروی آنهایی را برد که مردم و خانواده هایشان را عزادار کردند و جمعی را در خیابانهاو در روز عاشورا به شهادت رساندند و جمعی از بچه های مردم را اعدام کردند، خدا آبروی آنهایی را برد که افرادی راکه شهادت داده بودند که چگونه مردم را از پل انداختندو یا زیر ماشین کردند به زندان محکوم کردند !! ما کاری نکردیم که آبروی ما رفته باشد به ما می گویید فتنه گر، آبروی آنها رفت که این جنایات را کردند و ننگین کردند جمهوری اسلامی را ! این نکته اول. نکته دوم. بحث و گفتار مااین است که ما می گوییم انتخابات نبوده شما می گویید دست بیگانه بوده اسنادش هم موجوده، من هم اینجا اعلام می کنم که آقا من یکی از افراد معترض هستم و داوطلب انتخابات هم بودم آمادگی دارم در هر مسجدی ویا هر دانشگاهی در هر شهری مناظره کنیم با آنهایی که می گویند شما باعث این کشتار و فتنه هستید ما با ادلّه و مدارک ثابت کنیم که شما قانون شکنی کردید و با استبداد خواستید از صندوق کسی را در بیاورید و این فجایع متاسفانه رخ داد برای خانواده های عزیز مردم. نکته ای هم که اینها مدام می گویند و خیلی عجیبه،اینکه می گویند دیگران و بیگانه از شما تعریف می کند.اولا بیگانه بر اساس منافع خودش تعریف می کند. چطور وقتی از شما تعریف می کنند با آب و تاب می گویید. من این کیهان را نشان می هم به شما.چطوروقتی یک رسانه غربی با عبارتی ( حق با رهبر ایران بود اوباما از ابتدا دروغ می گفت) تعریف شما را میکند با آب و تاب می نویسید ولی وقتی تعریف ما را می کنند … جوابش یک کلمه است خواهید گفت که آنها عظمت جمهوری اسلامی، رهبری و دیگر مسئولین اینقدر بزرگ است که ناچارا تعریف می کنند خوب ما هم همین را می گوییم! عظمت کار ما هم دردفاع ازحقوق مردم اینقدر حق طلبانه است که آنها ناگزیرند تعریف کنند. حالا، یک مناظره یا چند تا مناظره همه چی را حل می کند. ما می گوییم شما هستید که انتخابات را به هم زدید. نه شما حسینید و نه ما یزیدیم، نه ما حسینیم و شما یزیدید. هر کسی حق عمل کرد او در راه حسین است و هر که غلط عمل کرد او در راه بزید و تنها راهش اين است که بحث و گفتگو بشود تا ببینیم کدام يك مقابل حقوق مردم ایستاده و یزیدي است. با ۲۳۵ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات یه بنده خدایی ه آبرومند هم هست، یه کم زبان انگلیسی بلده، یه خرده هم سرمایه تو دستشه بیکار شده . دست به دست بچرخونین زن و بچه داره خیلی هم گرفتاره. اگه کار آبرومندی دارین ایمیل بزنین. یادم رفت بگم تا دیروز هم وزیر خارجه بوده. با ۲۰۷ امتیاز و ۲۳ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی نظرات خدا آبروی فتنه گران را برد ؟!! خدا آبروی آنهایی را برد که کهریزک را بوجود آوردند، خدا آبروی آنهایی را برد که مردم و خانواده هایشان را عزادار کردند و جمعی را در خیابانهاو در روز عاشورا به شهادت رساندند، خدا آبروی آنهایی را برد که حق ملت را تضییع کردند و جمعی از بچه های مردم را اعدام کردند، خدا آبروی آنهایی را برد که افرادی راکه شهادت داده بودند که چگونه مردم را از پل انداختندو یا زیر ماشین کردند به زندان محکوم کردند !! با ۱۹۹ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات مهدی کروبی : سال گذشته در عاشورا وقایع تلخی رخ داد. عجیب است آنها که مردم را کشتند الان طلبکارند و می گویند خدا آبروی فتنه گران را برد! اما خدا آبروی آنها را برد که کهریزک را علم کردند ، آبروی آنها را برد که مردم را عزادار کردند، آبروی آنها را برد که حق ملت را تضییع کردند و جمعی از آنها را اعدام کردند، آبروی آنهایی را برد که شاهدان زیر گرفتن افراد یا شاهدان پرتاب مردم را از روی پل را به زندان بردند. وی ادامه داد: آنها با این کار خود جمهوری اسلامی را ننگین کردند. کروبی گفت: من به عنوان یک معترض انتخابات آمادگی دارم در هر جایی مناظره کنم با آنهایی که ما را فتنه گر می خوانند. من ثابت می کنم که قانون شکنی کردید و می خواستید استبداد را از صندوق در بیاورید و این قضیه رخ داد. کروبی خطاب یه حاکمیت افزود: نه شما حسینی هستید و نه ما یزیدی. باید بحث کرد و دید که هر کس در راه حق عمل کرد در راه حسین است و هر کس غلط عمل کرد در راه یزید است. باید بحث و گفتگو کرد و دید کدامیک در مقابل حقوق ملت ایستاده است و دارد یزیدی عمل می کند و در نتیجه در جبهه باطل است و کدامیک از حق مردم دفاع می کند. با ۱۸۰ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات مهدی کروبی در پیامی ویدیویی به مناسبت عاشورای خونین سال گذشته گفت: خدا آبروی کسانی راکه جمهوری اسلامی را ننگین کردند برد/ ما کاری نکردیم که آبروی ما رفته باشد با ۱۷۴ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات به نقل از دختر آقای محمد نوری زاد : دوستان هم میهن، لطفا این پتیشن رو در حمایت از پدرم محمد نوری زاد امضا کنید. ما حداقل به هزار امضا احتیاج داریم تا Amnesty International و UN یک پرونده ی فوری برای ایشان باز کنند. هر ثانیه و هر امضا شدیدا به حساب می آید. امضا فقط چند ثانیه طول می کشد. لطفا حتما این لینک را شر کنید. سپاس http://www.petitiononline.com/Nourizad/petition.html برای راحتی در کلیک کردن لینک را در بخش نظرات هم میگذارم که با کلیک مستقیم به پتیشن مربوطه وصل شوید در ضمن پتیشن اطلاعات شما را مخفی و امن نگه میدارد بدون انتشار با ۱۷۰ امتیاز و ۳۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات حجت الاسلام محمدرضا زائری که از هواداران خامنه ای است، در این یادداشت با تغییر نگرشی گسترده، به دفاع از محمد نوری زاد پرداخته و نوشته است: بي بصيرتم ؟ باشم ، نادانم ؟ باشم ،كم ظرفيتم ؟ باشم . اما هنوز آن قدر پست و حقير نيستم كه مثل برخي رفقا توي جلسات خصوصي براي محمد نوري زاد آه مي كشند و در ملأ عام سكوت مي كنند و به آنچه مي دانند شهادت نمي دهند. در سخت ترين محاسبه، ضربه محمد نوري زاد به نظام بزرگتر بوده يا ماجراي كوي دانشگاه و كهريزك؟ با ۱۶۴ امتیاز و ۲۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات شما هستید که انتخابات را به هم زدید. نه شما حسینید و نه ما یزیدیم، نه ما حسینیم و شما یزیدید/ خدا آبروی کسانی راکه جمهوری اسلامی را ننگین کردند برد/ ما کاری نکردیم که آبروی ما رفته باشد/می گویند دیگران و بیگانه از شما تعریف می کند.اولا بیگانه بر اساس منافع خودش تعریف می کند. چطور وقتی از شما تعریف می کنند با آب و تاب می گویید. / با ۱۶۲ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات پیام ویدئویی مهدی کروبی به مناسبت عاشورا : "مقابل حقوق مردم ایستادن، یزیدی عمل کردن است"، مردم را کشتهاند و میگویند خدا آبروی "فتنه گران" را برد. خدا آبروی آنهایی را برد که کهریزک را بر پا کردند. و مردم را از بالاي پل به پائین انداختند. آنهایی که حق ملت را تضییع کردند با ۱۴۳ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات ده پرسش از استفن هاوکینگ ۱.اگر خدا وجود ندارد چرا ذهنیت وجود خداوند جهانی است؟ من نمیگویم خدا نیست خدا نامی است که مردم برای دلیل بودن ما در اینجا به کار می برند اما من فکر میکنم دلیل بودن ما در اینجا قوانین فیزیک است نه کسی(خدایی) که یک نفر بتواند با او ارتباط شخصی داشته باشد یعنی یک خدای غیر مشخص. ۲. آیا جهان انتهایی دارد اگر دارد چه چیزی فراتر از آن است؟ مشاهدات نشان میدهد جهان به صورت روزافزون در حال انبساط است اگر برای همیشه منبسط شود خالی تر و تاریکتر میشود اگر چه جهان انتهایی ندارد اما آغاز آن انفجار بزرگ است یک نفر ممکن است بپرسد قبل از انفجار بزرگ چه چیزی بوده پاسخ این است قبل از انفجار بزرگ هیچ مکانی نبوده درست همانطور که هیچ جایی در جنوب قطب جنوب نیست ۳. فکر میکنید برای هوشیاری ما پس از مرگ چه اتفاقی می افتد؟ فکر میکنم مغز مثل یک کامپیوتر و هوشیاری مانند یک برنامه کامپیوتری است برنامه کامپیوتری از کار می افتد وقتی که کامپیوتر خاموش میشود به طور نظری این برنامه میتواند در یک شبکه عصبی دوباره ساخته شود اما بسیار دشوار است زیرا به تمام حافظه یک نفر احتیاج دارد ۴. آیا فکر میکنید تمدن ما به اندازه کافی زنده می ماند تا به اعماق فضا سفر کند؟ فکر میکنم آن قدر زنده می مانیم تا به خارج از منظومه شمسی مهاجرت کنیم با وجود این هیچ جایی به اندازه زمین در منظومه شمسی مناسب زندگی نیست بنابراین مشخص نیست که آیا ما زنده می مانیم اگر که زمین برای زندگی نامناسب باشد برای اطمینان از بقای بشر باید به ستارگان برسیم این کار زمان بیشتر نیاز دارد باید امیدوارم باشیم که تا آن زمان می توانیم دوام بیاوریم ۵. آیا حس میکنید مسئولیت بزرگی بر دوش شماست تا پاسخ همه اسرار زندگی را که مردم می پرسندبدهید؟ من قطعا جواب همه پرسشهای زندگی را ندارم در حالیکه فیزیک و ریاضی ممکن است به ما بگوید جهان چگونه آغاز شد اما توان پیشگویی رفتار انسان را ندارد زیرا معادلات بسیاری برای حل کردن وجود دارد من در فهم دلیل غیر عادی بودن انسانها خصوصا زنها بهتر از هیچ کس دیگری نیستم ۶. آیا فکر میکنید زمانی برسد که بشر هر چیزی که در فیزیک برای فهمیدن وجود دارد را بداند؟ امیدوارم اینطور نشود در غیر این صورت من بیکار میشوم با ۱۴۲ امتیاز و ۵۹ نظر فرستاده شده در بخش علم و تکنولوژی نظرات محمد دادکان بقدری از موضع گیری نماینده مردم شاهزند شاکی بود که می خواست روی خط برنامه نود برود. رئیس اسبق فدراسیون فوتبال که یکی از بزرگترین منتقدان دخالت های سیاسی در ورزش است و خود را قربانی این اتفاقات می داند دوشنبه شب و بعد از شنیدن حرف های احمدی بیغش ، نماینده مردم شاهزند در مجلس شورای اسلامی که عادل را متهم توهین به دولت و مجلس می کرد ، قصد حمایت از برنامه نود را داشت اما ترافیک برنامه این فرصت را ایجاد نکرد که او بتواند روی خط برود. دادکان اما صبح روز بعد در گفت و گو با دوستانش درباره اتفاقات دوشنبه شب گفت:« می خواستم روی خط بروم و بگویم چرا تا 4 کلمه حرف فوتبالی حسابی می زنیم ، انگ حرف سیاسی به ما می زنند . کجای حرف های عادل مشکل داشت که اینونه با او حرف می زدند؟» دادکان البته انگار در فاصله شب تا صبح کمی آرام تر شده بود و اصرار داشت برای جواب دادن به این گونه حرف ها باید در برنامه تلویزیونی پاسخ داد. البته دادکان پس از مراسم عزاداری سالار شهیدان به احتمال فراوان در یکی از برنامه های تلویزیونی ورزشی حضور خواهد یافت درباره مسائلی چون بحث معرفی نامزدهای ایرانی برای انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا سخن بگوید و در آن حضور به احتمال فراوان درباره این ماجرا هم حرف خواهد زد. با ۱۳۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش ورزش نظرات خدا آبروی کسانی راکه جمهوری اسلامی را ننگين کردند برد/ ما کاری نکرديم که آبروی ما رفته باشد - مقابل حقوق مردم ايستادن، يزيدی عمل کردن است خدا آبروی آنهايی را برد که کهريزک را بوجود آوردند، خدا آبروی آنهايی را برد که مردم و خانواده هايشان را عزادار کردند و جمعی را در خيابانهاو در روز عاشورا به شهادت رساندند، خدا آبروی آنهايی را برد که حق ملت را تضييع کردند و جمعی از بچه های مردم را اعدام کردند، خدا آبروی آنهايی را برد که افرادی راکه شهادت داده بودند که چگونه مردم را از پل انداختندو يا زير ماشين کردند به زندان محکوم کردند !! ما کاری نکرديم که آبروی ما رفته باشد به ما می گوييد فتنه گر، آبروی آنها رفت که اين جنايات را کردند و ننگين کردند جمهوری اسلامی را ! اين نکته اول. نکته دوم. بحث و گفتار مااين است که ما می گوييم انتخابات نبوده شما می گوييد دست بيگانه بوده اسنادش هم موجوده، من هم اينجا اعلام می کنم که آقا من يکی از افراد معترض هستم و داوطلب انتخابات هم بودم آمادگی دارم در هر مسجدی ويا هر دانشگاهی در هر شهری مناظره کنيم با آنهايی که می گويند شما باعث اين کشتار و فتنه هستيد ما با ادلّه و مدارک ثابت کنيم که شما قانون شکنی کرديد و با استبداد خواستيد از صندوق کسی را در بياوريد و اين فجايع متاسفانه رخ داد برای خانواده های عزيز مردم. نکته ای هم که اينها مدام می گويند و خيلی عجيبه،اينکه می گويند ديگران و بيگانه از شما تعريف می کند.اولا بيگانه بر اساس منافع خودش تعريف می کند. چطور وقتی از شما تعريف می کنند با آب و تاب می گوييد. من اين کيهان را نشان می هم به شما.چطوروقتی يک رسانه غربی با عبارتی ( حق با رهبر ايران بود اوباما از ابتدا دروغ می گفت) تعريف شما را ميکند با آب و تاب می نويسيد ولی وقتی تعريف ما را می کنند … جوابش يک کلمه است خواهيد گفت که آنها عظمت جمهوری اسلامی، رهبری و ديگر مسئولين اينقدر بزرگ است که ناچارا تعريف می کنند خوب ما هم همين را می گوييم! عظمت کار ما هم دردفاع ازحقوق مردم اينقدر حق طلبانه است که آنها ناگزيرند تعريف کنند. حالا، يک مناظره يا چند تا مناظره همه چی را حل می کند. ما می گوييم شما هستيد که انتخابات را به هم زديد. نه شما حسينيد و نه ما يزيديم، نه ما حسينيم و شما يزيديد. بايد بحث کنيم هر کسی حق عمل کرد او در راه حسين است و هر که غلط عمل کرد او در راه بزيد و تنها راهش هم همين است که بحث و گفتگو بشود تا ببينيم کدام مقابل حقوق مردم ايستادند و دارند يزيدی عمل می کنند و در نتيجه در جبهه باطل قراردارد و چه کسی از حق مردم دفاع می کنند ؟! حسين، حسين خودش بود، عظيم بود، هيچ طرفی را ما نمی توانيم با حسين مقايسه کنيم ! اما راه را می گوييم، راه اين است که بحث کنيم تا معلوم بشود. با ۱۳۲ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات اقای خاتمی وقتی شما از نوری زاد درخواست شکست اعتصاب غذایش را می کنید و یادی از دیگر زندانیان که در اعتصاب غذا هستند نمی کنید ناخوداگاه یاد نیروی های خودی و غیر خودی می افتم. هستند زندانیانی که تصمیم به اعتصاب گرفته اندو چه فرقی است بین نسرین ستوده و نوری زاد و یا رضا شهابی ؛ جانشان به همان اندازه در خطر است که نوری زاد ، به همان اندازه که خانواده نوری زاد نگران سلامتی نوری زاد هستند ، خانواده شهابی و ستوده نگران هستند؛ شاید نمی دانید و شاید نمی خواهید نمی دانم کدام یک درست است اما برای انان که برای ازادی و دموکراسی تلاش می کنند بین نوری زاد و ستوده و شهابی و ... هیچ تفاوتی نیست با ۱۲۹ امتیاز و ۳۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات بدو ن شرح با ۱۲۷ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات مهدی کروبی در پیامش حکومت خامنه ایی را ظالم اعلام کرد و اینک منتظر همراهی من وتوست که با قیام خود این راه راادامه دهیم .او در یک روند گفتاری ابتدا اشاره به قتل و کشتار مردمم بی گناه در روز عاشورا کرد و در گام بعدی عزیزان این حادثه را شهید خواند.سپس با اشاره به اعمالی نظیز کهریزک به آبروی نداشته نظام اشاره کرد و گفت خدا آبروی آنها که کهریزک به پا کردند برده .سپس عکس العمل های احتمالی حکومت را بیان کرد و پیشاپیش گزافه گویی های آنها را مطرح کرد و دعوت به مناظره کرد برای اثبات یزیدی بودن این حکومت . و در انتها با مطرح کردن اراجیف نامه کیهان که به خیال خود گفته بود اوباما از خ.ر تمجید کرده طعنه ایی زد که حتما خ.ر هم فتنه ایی از سمت بیگانگان هست که از او تعریف کردند . و در نهایت اعلام کرد اگر در جواب بگویند خ.ر خیلی بزرگ است که راهی جز تعریف از او در این یک مورد نداشتند . مردم و حرکت ما خیلی بزرگ هست که از ما بارها تعریف کردند.( اینک من وتو باید این راه بزرگ را ادامه دهیم) با ۱۲۲ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات - الو، ریاست جمهوری سنگال؟ - بله بفرمائید - من از ریاست جمهوری ایران تماس می گیرم ، آقا جان یه نفر عینکی، قد حدود 165 کت شلوار سرمه ای اومده اونجا می گه من وزیر خاجه ایرانم، چرت می گه ما نفرستادیمشا. ترتیبش رو بدین با ۱۱۶ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی نظرات کوهیار گودرزی، فعال حقوق بشر امروز از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد. بنا به اطلاع گزارشگران خبرگزاری حقوق بشر ایران "هرانا" کوهیار گودرزی در 29 آذر سال گذشته هنگامیکه برای شرکت در مراسم تشییع آیتالله منتظری عازم قم بود بازداشت شد. با ۱۱۶ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات ... بماند که بنده خیلی خیلی عادل فردوسی پور رو دوست می دارم و اصلن کاری ندارم که چرا با این که این همه پررویی می کنه ، چطوری تونسته تو رسانه ی میلی دووم بیاره ! من عااااااااااشق پررویی شم . من اصلن از آدمای پرروی این شکلی خوشم می آد . بماند همه ی اینا ! این چه وضع حرف زدن یه نماینده ( وکیل الرعایا که نه ، وکیل الدوله ) هست ؟ ینی باید کللن ادب و احترام رو تو این مملکت کرکره شو بکشیم پایین ! ... با ۱۱۶ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات برکناری منوچهر متکی / 6 دی محاکمه نسرین ستوده که هم اکنون در اعتصاب غذا بسر میبرد با خواسته لغو کلیه احکام ناعادلانه پس از انتخابات است /آرش صادقی از دانشجویان فعال هم در اعتصاب غذا بسر میبردبعد از نامه او بمناسبت 16 آذر او را در زندان مورد ضرب و شتم قرار داده اند / اعلام بازجوها به ابراهیم یزدی که او را به 15 سال زندان محکوم خواهند کرد / تهدید میر حسین موسوی بوسیله کیهان / .. اندکی صبر سحر نزدیک است بامید آزادی ایران و ایرانیان با ۱۱۱ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات چکیده : مردم را کشته اند و می گویند خدا آبروی "فتنه گران" را برد. خدا آبروی آنهایی را برد که کهریزک به پا کردند. که مردم را از پل به پائین انداختند. آبروی آنهایی را برد که خانواده ها را عزادار کردند. آنهایی که حق ملت را تضییع کردند. ما کاری نکردیم که آبروی ما رفته باشد و فتنه گر باشیم، آبروی آنها رفت که این جنایات را کردند و ننگین کردند جمهوری اسلامی را ! همزمان با اولین سالگرد عاشورای خونین سال ۸۸، مهدی کروبی در یک پیام ویدئویی، خطاب به مسئولان گفت: نه شما حسینید و نه ما یزیدیم، نه ما حسینیم و شما یزیدید. باید بحث کنیم هر کسی حق عمل کرد او در راه حسین است و هر که غلط عمل کرد او در راه بزید و تنها راهش هم همین است که بحث و گفتگو بشود تا ببینیم کدام مقابل حقوق مردم ایستادند و دارند یزیدی عمل می کنند و در نتیجه در جبهه باطل قراردارد و چه کسی از حق مردم دفاع می کنند؟! وی همچنین تصریح کرد: من یکی از افراد معترض هستم و داوطلب انتخابات هم بودم، آمادگی دارم در هر مسجدی ویا هر دانشگاهی در هر شهری مناظره کنیم با آنهایی که می گویند شما باعث این کشتار و فتنه هستید ما با ادلّه و مدارک ثابت کنیم که شما قانون شکنی کردید و با استبداد خواستید از صندوق کسی را در بیاورید و این فجایع متاسفانه رخ داد برای خانواده های عزیز مردم. به گزارش سحام نیوز، متن کامل این پیام بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم در تاریخ جنگهای متعددی و کشتارهای فراوانی صورت گرفته است، که همه آنها در درون کتابهای تاریخی است که به مرور از زبان ها حذف شده ولکن داستان عاشورا و کربلای حسین و یاران با وفایش، هر چه گذشت موج و گستردگی اش تازه تر شد و با همه تلاشهایی که کردند تا کمرنگش کنند، نشد. چون جمعی مظلوم برای یک هدف مقدس فداکاری کردند و این حرکت اینقدر مقدس ماند که الگو شد برای همه انسان ها نه تنها برای مسلمانها بلکه برای بسیاری از حرکت ها، انقلاب ها، تحرک ها، و اصلاحات مردم هم از این حرکت مقدس نشات گرفت. این حرکت مقدس یعنی عاشورا که الان هم در آستانه اش هستیم. ان شاءالله همه مردم با شور و نشاط در عزاداری شرکت می کنند، منتهی در کشور ما در عاشورای سال گذشته حادثه ای غم انگیز رخ داد، که آن را بهانه ای کردند برای سرکوب مخالفین. با ۱۰۲ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات همزمان با اولین سالگرد عاشورای خونین سال گذشته مهدی کروبی پیام ویدئوی صادر کرد. به گزارش سحام نیوز، متن کامل این پیام بشرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم در تاریخ جنگهای متعددی و کشتارهای فراوانی صورت گرفته است، که همه آنها در درون کتابهای تاریخی است که به مرور از زبان ها حذف شده ولکن داستان عاشورا و کربلای حسین و یاران با وفایش. هر چی گذشت موج و گستردگیش تازه تر شد و با همه تلاشهایی که کردند تا کمرنگش کنند نشد چون جمعی مظلوم برای یک هدف مقدس فداکاری کردند و این حرکت اینقدر مقدس ماند که الگو شد برا همه انسان ها نه تنها برای مسلمانهابلکه برای بسیاری از حرکت ها، انقلاب ها، تحرک ها،و اصلاحات مردم هم از این حرکت مقدس نشات گرفت. این حرکت مقدس یعنی عاشورا که الان هم در آستانه اش هستیم. ان شاءالله همه مردم با شور و نشاط در عزاداری شرکت می کنند، منتهی در کشور ما در عاشورای سال گذشته حادثه ای غم انگیز رخ داد ،که آن را بهانه ای کردند برای سرکوب مخالفین. ما کل دعوایمان بر سر انتخابات مهندسی شده است ،آیا روز عاشورا مردم شعار دادند، ندادند، من نمی دانم ، ولی به هر حال حوادث تلخی پیش آمد و عده ای از مردم عزیزمان را به شهادت رساندند و حرمت عاشورا را نگه نداشتند و حالا عجیب این است که طلبکار هم شدند و آنهایی که مردم را کشتند تازه می گویند خدا آبروی فتنه گران را برد، خدا آبروی فتنه گران را برد ؟!! خدا آبروی آنهایی را برد که کهریزک را بوجود آوردند، خدا آبروی آنهایی را برد که مردم و خانواده هایشان را عزادار کردند و جمعی را در خیابانهاو در روز عاشورا به شهادت رساندند، خدا آبروی آنهایی را برد که حق ملت را تضییع کردند و جمعی از بچه های مردم را اعدام کردند، خدا آبروی آنهایی را برد که افرادی راکه شهادت داده بودند که چگونه مردم را از پل انداختندو یا زیر ماشین کردند به زندان محکوم کردند !! ما کاری نکردیم که آبروی ما رفته باشد به ما می گویید فتنه گر، آبروی آنها رفت که این جنایات را کردند و ننگین کردند جمهوری اسلامی را ! این نکته اول. نکته دوم. بحث و گفتار مااین است که ما می گوییم انتخابات نبوده شما می گویید دست بیگانه بوده اسنادش هم موجوده، من هم اینجا اعلام می کنم که آقا من یکی از افراد معترض هستم و داوطلب انتخابات هم بودم آمادگی دارم در هر مسجدی ویا هر دانشگاهی در هر شهری مناظره کنیم با آنهایی که می گویند شما باعث این کشتار و فتنه هستید ما با ادلّه و مدارک ثابت کنیم که شما قانون شکنی کردید و با استبداد خواستید از صندوق کسی را در بیاورید و این فجایع متاسفانه رخ داد برای خانواده های عزیز مردم. نکته ای هم که اینها مدام می گویند و خیلی عجیبه،اینکه می گویند دیگران و بیگانه از شما تعریف می کند.اولا بیگانه بر اساس منافع خودش تعریف می کند. چطور وقتی از شما تعریف می کنند با آب و تاب می گویید. من این کیهان را نشان می هم به شما.چطوروقتی یک رسانه غربی با عبارتی ( حق با رهبر ایران بود اوباما از ابتدا دروغ می گفت) تعریف شما را میکند با آب و تاب می نویسید ولی وقتی تعریف ما را می کنند … جوابش یک کلمه است خواهید گفت که آنها عظمت جمهوری اسلامی، رهبری و دیگر مسئولین اینقدر بزرگ است که ناچارا تعریف می کنند خوب ما هم همین را می گوییم! عظمت کار ما هم دردفاع ازحقوق مردم اینقدر حق طلبانه است که آنها ناگزیرند تعریف کنند. حالا، یک مناظره یا چند تا مناظره همه چی را حل می کند. ما می گوییم شما هستید که انتخابات را به هم زدید. نه شما حسینید و نه ما یزیدیم، نه ما حسینیم و شما یزیدید. باید بحث کنیم هر کسی حق عمل کرد او در راه حسین است و هر که غلط عمل کرد او در راه بزید و تنها راهش هم همین است که بحث و گفتگو بشود تا ببینیم کدام مقابل حقوق مردم ایستادند و دارند یزیدی عمل می کنند و در نتیجه در جبهه باطل قراردارد و چه کسی از حق مردم دفاع می کنند ؟! حسین، حسین خودش بود، عظیم بود، هیچ طرفی را ما نمی توانیم با حسین مقایسه کنیم ! اما راه را می گوییم، راه این است که بحث کنیم تا معلوم بشود. با ۱۰۲ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات خبرگزاری حقوق بشر ایران - رهانا: کوهیار گودرزی وبلاگنویس و فعال حقوق بشر با پایان یافتن دوره محکومیت خود دقایقی قبل از زندان رجاییشهر کرج آزاد شد. کوهیار گودرزی در آذر ماه سال ۸۸ در هنگام رفتن به تشییع پیکر آیتالله منتظری در میدان انقلاب تهران بازداشت و به زندان اوین و بندهای انفرادی این زندان منتقل شده بود. به گزارش رهانا، سامانه خبری خانه حقوق بشر ایران، گودرزی بعد از ماهها فشارهای روحی و جسمی شدید در سلول انفرادی به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شده بود. کوهیار گودرزی، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر تایید شده بود. اتهامات وی فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق همکاری موثر با سایت کمیته گزارشگران حقوق بشر و جمعآوری و انتشار اخبار جهت دار علیه نظام و انتقال این اخبار به عناصر سازمان تروریستی مستقر در خارج از کشور و مصاحبه با رسانههای بیگانه و نیز انتشار مقاله در سایتها» عنوان شده بود. وی در ماه آبان وی به زندان رجاییشهر کرج منتقل شده بود که امروز از از این زندان آزاد شده و به آغوش خانواده خود بازگشت. پایان پیام با ۱۰۰ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات ما کل دعوایمان بر سر انتخابات مهندسی شده است ،آیا روز عاشورا مردم شعار دادند، ندادند، من نمی دانم ، ولی به هر حال حوادث تلخی پیش آمد و عده ای از مردم عزیزمان را به شهادت رساندند و حرمت عاشورا را نگه نداشتند و حالا عجیب این است که طلبکار هم شدند و آنهایی که مردم را کشتند تازه می گویند خدا آبروی فتنه گران را برد، خدا آبروی فتنه گران را برد ؟!! خدا آبروی آنهایی را برد که کهریزک را بوجود آوردند، خدا آبروی آنهایی را برد که مردم و خانواده هایشان را عزادار کردند و جمعی را در خیابانهاو در روز عاشورا به شهادت رساندند، خدا آبروی آنهایی را برد که حق ملت را تضییع کردند و جمعی از بچه های مردم را اعدام کردند، خدا آبروی آنهایی را برد که افرادی راکه شهادت داده بودند که چگونه مردم را از پل انداختندو یا زیر ماشین کردند به زندان محکوم کردند !! ما کاری نکردیم که آبروی ما رفته باشد به ما می گویید فتنه گر، آبروی آنها رفت که این جنایات را کردند و ننگین کردند جمهوری اسلامی را ! این نکته اول. نکته دوم. بحث و گفتار مااین است که ما می گوییم انتخابات نبوده شما می گویید دست بیگانه بوده اسنادش هم موجوده، من هم اینجا اعلام می کنم که آقا من یکی از افراد معترض هستم و داوطلب انتخابات هم بودم آمادگی دارم در هر مسجدی ویا هر دانشگاهی در هر شهری مناظره کنیم با آنهایی که می گویند شما باعث این کشتار و فتنه هستید ما با ادلّه و مدارک ثابت کنیم که شما قانون شکنی کردید و با استبداد خواستید از صندوق کسی را در بیاورید و این فجایع متاسفانه رخ داد برای خانواده های عزیز مردم. نکته ای هم که اینها مدام می گویند و خیلی عجیبه،اینکه می گویند دیگران و بیگانه از شما تعریف می کند.اولا بیگانه بر اساس منافع خودش تعریف می کند. چطور وقتی از شما تعریف می کنند با آب و تاب می گویید. من این کیهان را نشان می هم به شما.چطوروقتی یک رسانه غربی با عبارتی ( حق با رهبر ایران بود اوباما از ابتدا دروغ می گفت) تعریف شما را میکند با آب و تاب می نویسید ولی وقتی تعریف ما را می کنند … جوابش یک کلمه است خواهید گفت که آنها عظمت جمهوری اسلامی، رهبری و دیگر مسئولین اینقدر بزرگ است که ناچارا تعریف می کنند خوب ما هم همین را می گوییم! عظمت کار ما هم دردفاع ازحقوق مردم اینقدر حق طلبانه است که آنها ناگزیرند تعریف کنند. حالا، یک مناظره یا چند تا مناظره همه چی را حل می کند. ما می گوییم شما هستید که انتخابات را به هم زدید. نه شما حسینید و نه ما یزیدیم، نه ما حسینیم و شما یزیدید. باید بحث کنیم هر کسی حق عمل کرد او در راه حسین است و هر که غلط عمل کرد او در راه بزید و تنها راهش هم همین است که بحث و گفتگو بشود تا ببینیم کدام مقابل حقوق مردم ایستادند و دارند یزیدی عمل می کنند و در نتیجه در جبهه باطل قراردارد و چه کسی از حق مردم دفاع می کنند ؟! با ۹۶ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات کوهیار گودرزی، روزنامهنگار و فعال حقوق بشر، پس از سپریکردن دوران محکومیت یکسالهاش از زندان رجاییشهر آزاد شد. عصر امروز سهشنبه ۲۳ آذرماه، کوهیار گودرزی، فعال حقوق بشر و برندهی جایزهی سال باشگاه ملی مطبوعات آمریکا، پس از سپریکردن یکسال محکومیت خود از زندان رجاییشهر آزاد شد. گودرزی، ۲۹ آذرماه سال گذشته بازداشت شد و در طی این مدت دو بار در اعتراض به وضعیت بد و رفتار مقامات زندان دست به اعتصاب غذا زد. در آبان ماه سال جاری، این عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر به دلایلی نامعلوم به زندان رجاییشهر کرج منتقل شد. دادگاه بدوی، این فعال مدنی را به یک سال حبس تعزیری محکوم و دادگاه تجدیدنظر نیز این حکم را عینا تایید کرد. با ۹۵ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات عده ای از مردم عزیزمان را به شهادت رساندند و حرمت عاشورا را نگه نداشتند و حالا عجیب این است که طلبکار هم شدند و آنهایی که مردم را کشتند تازه می گویند خدا آبروی فتنه گران را برد، خدا آبروی فتنه گران را برد ؟!! خدا آبروی آنهایی را برد که کهریزک را بوجود آوردند، خدا آبروی آنهایی را برد که مردم و خانواده هایشان را عزادار کردند و جمعی را در خیابانهاو در روز عاشورا به شهادت رساندند، خدا آبروی آنهایی را برد که حق ملت را تضییع کردند و جمعی از بچه های مردم را اعدام کردند، خدا آبروی آنهایی را برد که افرادی راکه شهادت داده بودند که چگونه مردم را از پل انداختندو یا زیر ماشین کردند به زندان محکوم کردند !! ما کاری نکردیم که آبروی ما رفته باشد به ما می گویید فتنه گر، آبروی آنها رفت که این جنایات را کردند و ننگین کردند جمهوری اسلامی را ! این نکته اول. با ۹۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات مهدی کروبی به مناسبت سالگرد فاجعه خونین عاشورای 88 پیامی تصویری را منتشر کرد. وی دربخشی از این پپام گفت : سال گذشته در عاشورا وقایع تلخی رخ داد. عجیب است آنها که مردم را کشتند الان طلبکارند و می گویند خدا آبروی فتنه گران را برد! اما خدا آبروی آنها را برد که کهریزک را علم کردند ، آبروی آنها را برد که مردم را عزادار کردند، آبروی آنها را برد که حق ملت را تضییع کردند و جمعی از آنها را اعدام کردند، آبروی آنهایی را برد که شاهدان زیر گرفتن افراد یا شاهدان پرتاب مردم را از روی پل را به زندان بردند. وی ادامه داد: آنها با این کار خود جمهوری اسلامی را ننگین کردند. کروبی گفت: من به عنوان یک معترض انتخابات آمادگی دارم در هر جایی مناظره کنم با آنهایی که ما را فتنه گر می خوانند. من ثابت می کنم که قانون شکنی کردید و می خواستید استبداد را از صندوق در بیاورید و این قضیه رخ داد. کروبی خطاب یه حاکمیت افزود: نه شما حسینی هستید و نه ما یزیدی. باید بحث کرد و دید که هر کس در راه حق عمل کرد در راه حسین است و هر کس غلط عمل کرد در راه یزید است. باید بحث و گفتگو کرد و دید کدامیک در مقابل حقوق ملت ایستاده است و دارد یزیدی عمل می کند و در نتیجه در جبهه باطل است و کدامیک از حق مردم دفاع می کند. با ۹۴ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات آژانس ايران خبـــــــــــــر: کوهیار گودرزی، فعال حقوق بشر امروز از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد. بنا به اطلاع گزارشگران خبرگزاری حقوق بشر ایران "هرانا" کوهیار گودرزی در 29 آذر سال گذشته هنگامیکه برای شرکت در مراسم تشییع آیتالله منتظری عازم قم بود بازداشت شد. وی یک بار در زندان به علت "رسیدگی به وضعیت بلاتکلیف پرونده اش، "رسیدگی به وضعیت مجید توکلی"، خروج از انفرادی و رسیدگی به شکایتش از رئیس بند 350" و "دستیابی به حق ملاقات و تماس تلفنی" دست به اعتصاب غذا زده بود. کوهیار گودرزی در بهمن ماه همان سال با سر شکسته و پانسمان شده در زندان دیده شد اما از علت آسیب به وی اطلاعی منتشر نشد. دادگاه این فعال حقوق بشر، ۱۲ خرداد در شعبه ۲۶ به قضاوت پیرعباسی برگزار شد و از سوی این شعبه به یکسال حبس تعزیری محکوم شد با ۸۵ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی نظرات در حالی که مقامات زندان اوین کماکان تلفن های بند ٣۵٠ را قطع نگاه داشته و زندانیان سیاسی و خانواده های آنان را تحت فشارهای مضاعف قرار داده اند، مادرِ بیمار و سالخوردۀ محمد داوری، معلم و روزنامه نگار دربند- که ساکن خراسان می باشد – به دلیل دوری راه، کهولت سن، نداشتن امکانات و بیماری نمی تواند به ملاقات پسرش به تهران بیاید و طی ۱۵ ماه اخیر نیز، فقط یک بار موفق به دیدن وی – آنهم اتفاقی در دادگاه انقلاب- شده است. به گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، مادر محمد داوری با بیان اینکه "تلفنش قطع است. هیچ خبری ازش ندارم. من زن تنهام، کسی را ندارم که من را به تهران ببرد. هر بار که می رفتم ۵۰ هزار تومان خرجم می شد، ندارم که بدهم. حقوق محمد را هم که بعد از گرفتنش قطع کردند. او به من کمک می کرد. خیلی وقت است که ندیدمش، همین طور ماندم که چه کنم." محمد داوری جانباز جنگ، عضو سازمان معلمان و سردبیر سایت سحام نیوز که پس از نوشتن نامه کروبی به مجلس خبرگان در مورد شکنجه و تجاوز به زندانیان سیاسی در زندان کهریزک بازداشت شد .یکسال پس از بازداشتش و قطع تلفن بند ۳۵۰ زندان اوین برای مادرش نامه ای نوشت که دیگر به ملاقاتش نیاید . او در این نامه که درسایت های خبری منتشر شد دلایلی را برای این تقاضا ذکر کرده بود از جمله :"چون مادرم ، مسن و مریض احوال می باشد ،رنج سفر مسیر هزار کیلومتری ، سلامتی او را تهدید می کند و در هر سفر روزها من نگران هستم که آیا به سلامت بر می گردد یا نه. و محدودیت زمان ملاقات کابینی که حداکثر ۲۰ دقیقه است، ارزش تحمل رنج این سفر طولانی را ندارد." زلیخا بیابانی ، مادر محمد داوری می گوید: "بیش از یکسال است که پسرم در زندان است و الان نزدیک سه ماه یا بیشتر، نمی دانم . حواسم نیست که چند وقت است با پسرم تلفنی حرف نزدم، خیلی وقت است صدایش را نشنیدم. اگر می شد با تلفن حرف زد خیلی خوب بود بالاخره صدای پسرم را می شنیدم . نمی دانم چه کار کنم." مادر این زندانی درباره وکلای پسرش نیز گفت: "دو تا وکیل دارد. از وکلایش هم خبری ندارم که به کار پسرم را رسیدگی می کنند یا نه. من مردی در کنارم ندارم باید مردی باشد که دنبال این کارها به تهران برود. می دانید من این چیزها را نمی دانم ، مریضم، همین جا نشستم و فقط خدا خدا می کنم." زلیخا بیابانی ادامه داد: "از سال گذشته پسرم زندانی است و من فقط یکبار ملاقات حضوری داشتم. خیلی وقت پیش زنگ زدم که می خواهم پسرم را حضوری ببینم. گفتند که دیگر ملاقات حضوری نمی دهند. حالا مثل اینکه باید نامه بنویسم. می گویند بقیه خانواده ها هم همین کار را می کنند و برای ملاقات نامه می نویسند. نمی دانم خدا خودش کمک کند." اما ملاقات حضوری این مادر با پسرش نیز تصادفی بوده است ، زلیخا بیابانی در این باره گفت: "دادگاه رفته بودم که تقاضای ملاقات حضوری بدهم . گفتم من می خواهم پسرم را ببینم . گفتند اینجا باش، الان پسرت می آید. روز دادگاهی پسرم بود و من نمی دانستم. وقتی بیرون آمد با هم در راهرو حرف زدیم. آنجا با وکلایش هم حرف زدم گفتند پسرت هیچی در پرونده اش ندارد . او بی گناه است." مادر این زندانی عقیدتی در خصوص درخواستش از سازمان های فعال حقوق بشری گفت: "من آزادی و سلامتی همه زندانیان سیاسی را می خواهم . نه فقط برای پسرم ، برای هم بندی هایش هم این آزادی را می خواهم . اگر این سازمان ها ، آقایان می توانند کاری بکنند دریغ نکنند.خدا خودش کمک کند. من می خواهم پسرم را دوباره ببینم." گفتنی است محمد داوری جانباز جنگ و مسئول آموزش و اطلاع رسانی سازمان معلمان ایران و سردبیر سایت سحام نیوز در هفدهم شهریور سال ۱۳۸۸ بازداشت شد. مهدی کروبی به دنبال بازداشت او فشار بر او که در اقرای تلویزیونی برعلیه کروبی حرف بزند در نامهای به دادستان تهران، مسئولیت تمام اسناد و فیلمهایی را که به عنوان مستندات وجود شکنجه و تجاوز جنسی در زندانهای ایران ارائه کرده بود بر عهده گرفت و محمد داوری را تنها فیلمبردار مصاحبهها عنوان کرد و گفت او هیج نقش دیگری در این ماجرا نداشته است. با ۸۳ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات کوهیار گودرزی، دانشجوی ستاره دار و فعال حقوق بشر، امروز سه شنبه ٢٣ آذر ماه ٨٩، بعد از یکسال حبس، از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.گودرزی، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر، ٢٩ آذر ٨٨، در حالیکه با گروهی از فعالان دیگر برای شرکت در مراسم تشییع آیتالله منتظری عازم قم بود بازداشت شد. وی یک بار در زندان به علت "رسیدگی به وضعیت بلاتکلیف پرونده اش، "رسیدگی به وضعیت مجید توکلی"، خروج از انفرادی و رسیدگی به شکایتش از رئیس بند ٣۵٠" و "دستیابی به حق ملاقات و تماس تلفنی" دست به اعتصاب غذا زده بود. کوهیار گودرزی در بهمن ماه همان سال با سر شکسته و پانسمان شده در زندان دیده شد اما از علت آسیب به وی اطلاعی منتشر نشد. دادگاه این فعال حقوق بشر، ۱۲ خرداد در شعبه ۲۶ به قضاوت پیرعباسی برگزار شد و از سوی این شعبه به یکسال حبس تعزیری محکوم شد. گفتنی است کوهیار گودرزی چندی پیش برنده جایزه باشگاه ملی مطبوعات آمریکا شد، که پروین مخترع مادر این وبلاگ نویس، در پیامی که هنگام اعطای جایزه آزادی باشگاه ملی مطبوعات آمریکا به فرزندش خوانده شد گفته بود که اهدای جایزه جان ابوشون مایه افتخار برای او و دلگرمی برای مادران زندانیان سیاسی است. مادر کوهیار گودرزی، جایزه را به "پیشگاه ملت سبز و بزرگ ایران، مادران آرژانتینی، مادران فلسطینی، مادران صبور ایرانی، به ویژه مادر ندا آقا سلطان، مادر سهراب اعرابی، مادر محسن روح الامینی، مادر کیانوش آسا، و مادران همهء زندانیان سیاسی در بند اما آزاده ایران" تقدیم کرده بود. کوهیار گودرزی، دانشجوی محروم از تحصیلِ دانشگاه صنعتی شریف، در رشتۀ هوا- فضا می باشد. با ۸۳ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست نظرات | |
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر