جنبش راه سبز - خبرنامه |
- باز هم نژاد گرایی افراطی به اسم اسلام، تشیع و مکتب ایرانی
- پاسخ به «امتناع تفکر یا استیصال سیاسی»
- میراث ماندگار «مدرسه»
- «آمریکاییها در پی گفتگو»: تحلیل پیام نوروزی اوباما به مردم ایران
- درگیری پلیس بحرین با معترضان به برگزاری مسابقات فرمول یک
- زندانیان بند ۳۵۰ در اعتراض به قطع تماسهای تلفنی درعید نوروز، امروز تلفن را تحریم کردند
- ترکیه نیز سفارت خود در سوریه را تعطیل کرد
- واکنش تهران به کودتا در کشور مالی
- کاهش بهای نفت در معاملات صبح دوشنبه ۲۶ مارس
- در اعتراض به سخنان احمدینژاد در تاجیکستان، هیأت آمریکایی محل نشست را ترک کرد
باز هم نژاد گرایی افراطی به اسم اسلام، تشیع و مکتب ایرانی Posted: 26 Mar 2012 09:05 AM PDT رسول جعفریان در این یادداشت، نویسنده که رئیس کتابخانهی مجلس شورای اسلامی و از محققان و نویسندگان حوزوی در زمینهی تاریخ اسلام و ایران است، سخنان اخیر رئیس دولت ایران دربارهی نقش فردوسی در نجات اسلام را ناشی از حد ناشناسی، حق ناشناسی و نادانی او دانسته است و هشدار داده است که این قبیل سخنان نسنجیده نه تنها نشانهی خردورزی گویندهی آنها نیست، بلکه منشأ مشکلات بسیاری برای کشور، اسلام و ایران بوده است و خواهد بود.
امیر مؤمنان ـ صلوات الله و سلامه علیه ـ در نهج البلاغه سخن متینی دارد، آن جا که فرموده است: الْعَالِمُ مَنْ عَرَفَ قَدْرَهُ وَ کَفَى بِالْمَرْءِ جَهْلا أَنْ لا یَعْرِفَ قَدْرَه، عالم کسی است که قدر و اندازه خویش بشناسد. برای جاهل هم، همین بس که قدر و اندازه خویش را نشناسد.
امروز که سخنان آقای احمدی نژاد را در تاجیکستان خواندم، سخنانی که بدون مشورت عالمان و فرهیختگان و فقیهان و فیلسوفان اسلامی، و صرفا از سر تفنن و بدون داشتن معلم بیان می شود، دانستم که دست کم یکی از مشکلات اصلی ما همین است که قدر خود را نمی شناسیم. آدمی که قدر خود را نشناسد، چه شخصی که خود را تحقیر می کند و چه کسی که خود را بی دلیل بزرگ نشان می دهد، فردی ناآگاه است که از صراط مستقیم و حد اعتدال خارج می شود.
تا امروز میدانستیم که شماری از مورخان تاریخ ادبیات گفته اند فردوسی زبان فارسی را احیا کرد، و خود فردوسی هم این را در شعری گفته است که «عجم زنده کردم بدین پارسی»، اما نمی دانستیم روزی خواهد رسید که رئیس جمهوری کشور اسلامی ایران، سی و اندی سال پس از تلاش بی وقفه و دادن هزاران شهید برای اسلام توسط یک ملت آن هم برای احیای اسلام، مدعی شود که فردوسی مکتب پیامبر (ص) را هم نجات داده است. این عین نژاد گرایی افراطی است، سخنی که نه به نفع فردوسی است، نه به نفع اسلام، نه به نفع ایران و نه به نفع جمهوری اسلامی. این ایدئولوژی به درد اوائل دوره رضاخان می خورد که عاقبت سر از ناسیونالیسم افراطی درآورد و هیچ چاره ای از مشکلات ملی و بین المللی و تمدنی ما را حل نکرد.
منبع: خبر انلاین
محتوای یادداشتها دیدگاه جرس نیست. |
پاسخ به «امتناع تفکر یا استیصال سیاسی» Posted: 26 Mar 2012 08:01 AM PDT عباس عبدی اشاره: جرس مصاحبهی عباس عبدی با تارنمای عصر ایران را به نقل از تارنمای جمهوریخواهی و همراه با مقدمهی انتقادی این تارنما بر آن مصاحبه منتشر کرده بود. آنچه در پی میآید متنی است که عباس عبدی در پاسخ به آن مقدمهی انتقادی نوشته است و در تارنمای جمهوریخواهی منتشر شده است.
مدیریت محترم سایت جمهوریخواهی
با سلام و احترام
مصاحبه آقای دوراندیش و مرا که در سایت عصر ایران منتشر شده بود را، با تیتر امتناع تفکر یا استیصال سیاسی و یک مقدمه کوتاه در سایت متبوع خود بازنشر نمودهاید که موجب تشکر است، ولی تیتر و مقدمه آن، تناسبی با تصویری که از سایت در ذهنم بود نداشت. از این رو تصمیم گرفتم که چند نکته را متذکر شوم و خوانندگان محترم آن سایت را در معرض اطلاع از این نکات قرار دهم.
ا- نوشتهاید که ادعاهای مطروحه از جانب کسی که در پیمایشهای اجتماعی تخصص دارد بسیار بعید است. گرچه روشن نکردهاید که کدام ادعا با چنین تخصصی بدان پایه ناسازگاری دارد که موجب تعجب شده است و اگر به ذکر مصادیق آن میپرداختید بهتر میتوانستم درباره ادعای شما اظهار نظر کنم. ولی اجمالاً عرض کنم که همیشه سعی کردهام که کوچکترین تخطی از آموزههای علمیام نکنم و بر خلاف یافتههایم، که باید حتیالمقدور بیطرفانه باشد، اظهار نظر نکنم. تاکنون نیز موردی وجود نداشته که خلاف این ادعایم را ثابت کرده باشد. اتفاقاً درباره مسایل سال ۸۸ نیز تاکنون از این حیث سکوت کرده بودم و هر چه گفته بودم به کنایه و ضمنی بوده است، ولی احتمال میدهم که در این باره سکوت خود را بشکنم.
امیدوارم در آن شرایط، دیگران در نقد آن به جای صدور احکام و گزارههای کلی، به منطق و دانش اجتماعی تمسک جویند.
۸- در قسمت پایانی مرقوم فرمودهاید که: "کمترین چشماندازی را در مقابل مبارزات آزادیخواهانه در کشور نمیگشاید، اما از این منظر که تلاش برای نادیده گرفتن جنبش سبز در صحنه سیاسی کشور مگر به لطف امتناع از تفکر میسر نیست و به استیصال سیاسی میانجامد جالب توجه است". شاه بیت مقدمه همین مطلب است و از این رو، تیتر خود را هم از آن برگزیدهاید. واقعیت این است که در میان بسیاری از فعالان جنبش سبز که از نزدیک با آنان گفتگو کردهام، نوعی استیصال سیاسی دیده میشود. استیصالی که در اصل ناشی از امتناع برنامه سیاسی آنان نیز هست. شاید دوستانی که در خارج از کشور هستند، به علت فعال بودن در اموری چون سایت و نیز نوشتن مطالب تند و تیز، خود را از لحاظ سیاسی مستأصل نمیدانند، ولی کسانی که در میدان اصلی سیاست و در داخل کشور هستند، قطعاً چنین برداشتی از خود ندارند. ولی سخنان و اظهارات من نهتنها موجد یا عامل این استیصال یا امتناع تفکر نیست، بلکه صرفاً بیان و معرفیکننده آن است و مقدمه لازم برای برونرفت از این وضع است. برونرفتی که به سهم خودم برای آن ایده و برنامه روشنی (غلط یا درست) دارم و اگر استیصال یا امتناع تفکر سیاسی در هر کنشگر و تحلیلگری باشد، گمان نمیکنم که در نوشتههای من حتی انعکاس کوچکی از این دو عارضه باشد.
در ضمن یکی از کامنتگذاران محترم نکتهای را درباره ادبیات مجاهدین خلقی بیانیه منتسب به زندانیان سیاسی نوشته بود که به دلیل جعلی بودن آن، نکته ایشان بلاموضوع است. من در پاسخ مفصلی که در آینده نزدیک به نوشته دوست عزیز آقای مرتضی کاظمیان خواهم داد، بیش از پیش دیدگاهم را درباره واقعیت این جنبش و نیز نامه مذکور شرح خواهم کرد.
با احترام عباس عبدی ۶-۱-۱۳۹۰
منبع: جمهوریخواهی
محتوای یادداشتها لزوماً دیدگاه جرس نیست. |
Posted: 26 Mar 2012 07:52 AM PDT سروش دباغ در این متن نویسنده که خود از بانیان نشریهی مدرسه بوده است روند شکلگیری، دامنهی فعالیت، عمق نفوذ و نیز پیوند معنوی این نشریه را با نشریهی کیان توضیح داده است.
هنوز دانش آموز دبیرستان نیکان بودم که با نشریه کیهان فرهنگی آشنا شدم. آن زمان مقالات « قبض و بسط تئوریک شریعت» عبدالکریم سروش منتشر می شد؛ مقالاتی که بحث انگیز شده بود و غوغایی بر آورده بود. مقالات را می خواندم، هر چند چنانکه باید مضامین آنها را در نمی یافتم، چون با فلسفه علم و معرفت شناسی جدید آشنایی خیلی اندکی داشتم. در عین حال با برخی از معلمان دبیرستان که تعلیمات دینی تدریس می کردند و مدرس جلسات «اصول عقاید» ما بودند و می کوشیدند دانش آموزان را با قرائت سنتی از دین آشنا کنند، درباره برخی از مدعیات این مقالات بحث و گفتگو می کردیم؛ چرا که ایشان با این سنخ سخنان و به کار گیری مفاهیم و روشهای فلسفی و معرفت شناسانه برای فهم دین اساسا بر سر مهر نبودند و آنرا ناموجه می انگاشتند. قدری پس از تعطیلی کیهان فرهنگی در ابتدای دهه هفتاد شمسی، ماهنامه کیان منتشر شد. به فاصله کمی پس از انتشار کیان از دبیرستان درآمدم و به دانشگاه پا نهادم و دانشجوی رشته داروسازی شدم. از نخستین شماره با کیان بودم و در هوای آن دم میزدم و تقریبا تمام بخشهای آنرا با ولع زیاد می خواندم و در انتظار شماره بعدی هفته ها را می شمردم تا هنگامیکه کیان در زمستان ۱۳۷۹ توقیف شد و از انتشار باز ماند. در نیمه راه انتشارکیان، به توصیه و پیشنهاد دوست عزیز، آرش نراقی، به همراه یکی از دوستان، مقاله ای درباره "ایمان" به قلم یکی از فیلسوفان دین معاصر ترجمه کردیم که در یکی از شماره های کیان منتشر شد. در آن روزگار به دفتر نشریه رفت و آمد داشتم و از گفتگوها و مباحث فکری و فلسفی و دین شناسانه جاری در آنجا حقیقتا بهره می بردم. در جلسات خوانش مقالات متفکران عرب نظیر محمد ارکون و گفتگو درباره آراء آنها شرکت می کردم. محمود شمس الواعظین مقالات را ترجمه می کرد و دیگران حول و حوش آن بحث می کردند؛ دوستانی چون آرش نراقی و حسین قاضیان در آن جلسات حضور داشتند. علاوه بر این، در دیگر جلساتی که در حوزه دین شناسی و روشنفکری دینی در دفتر نشریه برگزارمی شد، شرکت می کردم و نکات بسیاری می آموختم. نشریه کیان از نشریات روشنفکری جدی آن روزگار بود؛ هم مولد گفتار تازه ای در عرصه روشنفکری دینی بود و هم مشی دموکراتیکی داشت و نظرات دیگر روشنفکرانی را که متعلق به این نحله نبودند؛ نظیر سید جواد طباطبایی و رامین جهانبگلو، جدی می گرفت و منتشر می کرد. در عین حال دست اندرکاران کیان مقالات عالمانه ایکه در نقد برخی ایده ها و آراء عبدالکریم سروش، شخصیت محوری این نحله روشنفکری دینی ، نوشته می شد با رویی گشاده منتشر می کردند.
در دهه هشتاد شمسی، با عنایت به فقدان یک نشریه روشنفکری و فلسفی جدی که به مباحث دین شناسانه نیز بپردازد ، بر آن شدیم تا با مجوز یکی از دوستان عزیز، فصلنامه مدرسه را منتشر کنیم. دوست عزیز، جلال توکلیان سردبیر بود و رضا خجسته نازنین دبیر تحریریه، من نیز در کنار دوستان بودم. در جلسات متعدد با یکدیگر مشورت و رایزنی می کردیم و تمام تلاش خود را بکار می بستیم تا محصولی با کیفیت خوب فراهم شود؛ در عین حال مصاحبه ها را انجام می دادیم و قلم هم می زدیم و مطالبی چند منتشر می کردیم؛ نسبت به کیفیت کل مطالب منتشره در نشریه سختگیر بودیم و حساسیت زیادی داشتیم.
علاوه بر این، بنا داشتیم سنت حسنه کیان را بسط داده، هم آثار روشنفکران دینی را منتشر کنیم، هم آثار دیگر روشنفکران و اهالی فرهنگ را؛ چنین بود که نامهای آشنایی چون عبدالکریم سروش، مصطفی ملکیان، محسن کدیور، داریوش آشوری، بابک احمدی و محمدرضا نیکفر به نیکی در کنار یکدیگر می نشستند. در عین حال تصمیم گرفتیم درباره شخصیت های معاصر فرهنگی داخلی و خارجی و موضوعات مهم پرونده هایی مستقل و در خور منتشر کنیم: سید حسین نصر، جان هیک، فضل الرحمان، محمد مجتهد شبستری از جمله چهره هایی بودند که بدانها پرداختیم و مجموعه هایی حول ایده های آنها منتشر کردیم؛ پس از چندی مدرسه نیز توقیف شد و از انتشار بازماند.
اکنون که به پسِ پشت می نگرم ، تصدیق میکنم که انتشار نشریات موفقی در حوزه علوم انسانی نظیر کیهان فرهنگی و کیان سهم زیادی در تربیت نسلی داشت که در رشته های فلسفه ، کلام ، عرفان، علوم سیاسی و جامعه شناسی تحصیل نمی کردند و از این طریق آشنایی مکفی با این مقولات پیدا کردند و چه بسا بر اثر این آشنایی مسیر زندگی آنها تغییرکرد و در این حوزه ها درس خواندند و کار و بار دیگری یافتند و رفته رفته علاوه بر تماشاگری قدم به عرصه بازیگری نهادند و در این وادی طبع آزمایی کردند و بخت خویش را آزمودند. باید سپاسگزار مدیران لایق و کاردان و فهیم این دو نشریه خصوصا مصطفی رخ صفت و رضا تهرانی باشیم که بی مزد و بی منت خطر کردند و در زمانه ای پر تب و تاب در این مسیر متلاطم پا نهادند و نهالی کاشتند و آنرا آبیاری کردند. اکنون، به رغم ناملایمات روزگار و بادهای ناموافق بسیاری که می وزد، آن نهال بدل به درختی تنومند شده و نقش ماندگار خود را بر صفحه اندیشه و دفتر روشنفکری و دین پژوهی دوران ما زده است.
سر توفیق این نشریات، بر خلاف عموم نشریاتی که آن دوران در حوزه علوم انسانی منتشر می شد، این بود که «مسئله محور» بودند. جستارهایی که در کیهان فرهنگی و کیان منتشر می شد، نسبت تامی با مسائل دینی، اجتماعی و فرهنگیِ جاری در جامعه داشت و معطوف به صورتبندی آنها و بدست دادن راهکارهایی در جهت رفع آنها بود. مقولاتی که در آن نشریات به بحث گذاشته می شد ، ناظر به تحولات معرفتی و دین شناسانه دهه های شصت و هفتاد شمسی بود و نسب از رخدادهای فرهنگی و سیاسیِ پس از انقلاب می برد و قویا تخته بند زمان و مکان بود؛ از اینرو شنیده می شد و کثیری از در موافقت و مخالفت با آن بر می آمدند. در روزگارکنونی نیز، برای تحقق کار فرهنگی ماندگار و مؤثر، باید در این مسیر حرکت کرد و با پیش چشم داشتن این میراث ماندگار، راه پیشینیان را دنبال کرد، بدون اینکه لزوما از ایشان دنباله روی کرد. پرداختن به مسائل و معضلات نظری و دین شناسانه و اگزیستانسیل اینجا و اکنون و صورتبندی آنها و احیانا از پی حل و رفع آنها برآمدن ، در این میان دست بالا را دارد ؛ اینچنین است که کاوشهای روشنفکرانه کارآمد خواهد بود و راهی به دهی خواهد گشود: زین روش بر اوج انور می روی ای برادر گر بر آذر می روی
منبع: مهرنامه محتوای یادداشتها لزوماً دیدگاه جرس نیست.
|
«آمریکاییها در پی گفتگو»: تحلیل پیام نوروزی اوباما به مردم ایران Posted: 26 Mar 2012 07:18 AM PDT واشینگتن پست اوباما در پیام نوروزی خود به دولتمردان ایران توصیه کرده است که باید از حقوق ایرانیان در زمانی که اکثر اعراب ساکن خاور میانه در قیام های دموکراسی خواهانه به نام «بهار عربی» در گیر هستند، حراست کنند. وی مشخصاٌ اشاره کرد که «ما در طول سال گذشته یک بار دیگر شاهد بودیم که سرکوب عقاید باعث نمی شود که آنها از بین روند.»
اسکات ویلسون
اوباما در آستانه فرا رسیدن عید نوروز گفت: «من میخواهم ایرانیان بدانند که امریکا در صدد گفتگو با آنان جهت پی بردن به دیدگاهها و خواستههای آنان است.» او افزود: «امریکا به معطوف کردن توجه به پرده الکترونیکی که رابطه مردم ایران را از جهان گسسته است، ادامه خواهد داد. ما امیدواریم که دیگران نیز برای گسترش آزادی ابتدائی ایرانیان، آزادی برای ارتباط با یکدیگر و با دیگر انسان ها به ما بپیوندند.» اوباما از زمان شروع دوره ریاست جمهوریش از طریق پیام نوروزی با مردم ایران صحبت کرده و در صدد یافتن زمینه های مشترک بین امریکا و جمهوری اسلامی بر آمده است. در عین حال نقطه نظرات وی در پیام امسال حکایت از افزایش فشارها بر ایران و ازدیاد نگرانیها از احتمال درگیریهای نظامی قریب الوقوع میان اسرائیل و جمهوری اسلامی در رابطه با برنامه هستهای دارد. اوباما در اولین پیامش در سه سال قبل در پی دادن «وعدهی شروعی جدید» به ایران بود. ولی پیام امسال همزمان با تلاش کابینه وی جهت افزایش اثرات تحریم های اقتصادی به حاکمان ایران ارسال می گردد. وزارت خارجه امریکا در روز سه شنبه اعلام کرد که ۱۱ کشور را که واردات نفت از ایران را به طور داوطلبانه کاهش داده اند، از مجازات های اقتصادی آمریکا معاف خواهد کرد. آن کشورها شامل ژاپن و ۱۰ کشور عضو اتحادیه اروپا هستند که از مشتریان سنتی نفت ایران به شمار می روند. همه این کشورها بطور بالقوه مشمول تحریم های جدید اقتصادی مصوب کنگره هستند که هر بانک خارجی را که در معاملات نفتی با بانک مرکزی ایران ارتباط دارد، مجازات می کند. کشور های اروپایی کل واردات نفت از ایران را از اول ژوئیه تحریم کرده و ژاپن موافقت نموده که واردات نفت از ایران را به میزان ۲۲ در صد کاهش دهد. مقامات امریکا در حال مذاکره با ۱۲ مشتری دیگر ایران از جمله چین، هند و کره جنوبی راجع به توقف خرید نفت ایران قبل از ۲۸ ژوئن است که تحریم های امریکا قرار است اجرا شوند. هیلاری کلینتون وزیر خارجه امریکا از ۱۱ کشوری که «همبستگی و تعهد برای پاسخگو دانستن ایران» را نشان دادند، ستایش کرد. پیام تهاجمیتر امسال اوباما بازتاب نگرانیهای رو به افزایش واشنگتن، تل آویو و دیگر پایتخت های جهان در رابطه با برنامه غنی سازی ایران است. اسرائیل بر این باور است که ایران از اورانیوم غنی شدهی خود جهت ساخت تسلیحات اتمی استفاده خواهد کرد. اوباما در جلسهای با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در ماه جاری در مخالفت با حملات نظامی بر علیه ایران قبل از شروع کامل تحریم های اقتصادی در تابستان گفتگو کرد. او امیدوار است که این تحریم ها رهبری شیعی ایران را به توقف برنامه های غنی سازی وادار کند. در عین حال اوباما در حال مبارزات انتخاباتی سال جاری است که یک جنگ منطقه ای در خاور میانه نفت خیز، آنرا پیچیده تر می کند. لذا او اعلام نموده که برای راه حل دیپلماتیک «پنجرهها در حال بسته شدن اند.» به گفته مقامات کابینه یک هدف از این تحریم ها، مخالف کردن عموم مردم ایران نسبت به دولت و شاید فشار آوردن به آن برای توقف برنامه های هسته اش است. همانند گذشته اوباما مستقمیا با مردم ایران از طریق یک پیام ویدیویی ضبط شده صحبت کرد. پیام وی به زبان های فارسی و عربی ترجمه شده بود. وی به تهران توصیه نموده که باید از حقوق ایرانیان در زمانی که اکثر اعراب ساکن خاور میانه در قیام های دموکراسی خواهانه به نام «بهار عربی» در گیر هستند، حراست نماید. وی مشخصاٌ اشاره کرد که «ما در طول سال گذشته یک بار دیگر شاهد بودیم که سرکوب عقاید باعث نمی شود که آنها از بین روند.» اوباما گفت: «مردم ایران مانند مردم کشور های دیگر دارای حقوق جهانشمول اندیشه و بیان برای خود هستند.» اوباما ایرانیان را «وارثان تمدنی بزرگ و باستانی» نامید و گفت: «دولت ایران مسؤول است که به این حقوق احترام گذارد همانطور که مسؤول است که وظایفش را در قبال برنامه هستهای اش انجام دهد.» اوباما اشاره کرد که فیلم ایرانی «جدایی نادراز سیمین» امسال موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی گردید، و آنکه «از فیس بوک تا تویتر، از موبایل تا اینترنت، مردم ما برای تماس با یکدیگر و پر مایه نمودن زندگی های خود استفاده می کنند.» وی اضافه کرد: «اجازه دهید مجددا بگویم که اگر دولت ایران مسیری مسؤولانه را طی کند، یکبار دیگر در جامعه ملل مورد استقبال قرار خواهد گرفت و مردم ایران نیز فرصت های بیشتری برای موفقیت به دست خواهند آورد.»
محتوای یادداشتها لزوماً مورد دیدگاه جرس نیست. |
درگیری پلیس بحرین با معترضان به برگزاری مسابقات فرمول یک Posted: 26 Mar 2012 06:15 AM PDT جـــرس: در پی اعتراض شدید شیعیان شهر ستره در جنوب منامه با برگزاری مسابقات اتومبیل رانی موسوم به «فرمول ۱»، پلیس بحرین با ادوات زرهی با معترضین درگیر شد و سرنوشت این مسابقات بزرگ جهانی را پشت پرده ای از ابهام قرار داد.
جوانان شیعه خشمگین میگویند دولت علیه آنها تبعیض سیاسی و اقتصادی قائل میشود، همواره با نیروهای دولتی در این منطقه درگیر میشوند.
|
زندانیان بند ۳۵۰ در اعتراض به قطع تماسهای تلفنی درعید نوروز، امروز تلفن را تحریم کردند Posted: 26 Mar 2012 05:19 AM PDT جـــرس: یکی از خانواده زندانیان سیاسی از "تحریم" تماس تلفنی زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین در واکنش به اقدام غیراخلاقی مقامات قضایی در قطع تماس های تلفنی در پنج روز اول عید خبر داد.
"به دستور دادستان تهران پنج روز اول نوروز امسال تلفن های بند ۳۵۰ قطع شده بود و هیچ کدام از زندانیان این بند اجازه پیدا نکردند که حتی در یک تماس تلفنی چند دقیقه ای به مناسبت عید نوروز با خانواده هایشان صحبت کنند،این در حالی بود که ملاقات ها نیز در روزهای عید تعطیل بود.از امروز با دستور دادستان، تلفن این بند وصل شد اما زندانیان در واکنش به دستور دادستان برای قطع تلفن در روزهای نخست و به منزله اعتراض، امروز تلفن را تحریم کردند و تقریبا همه زندانیان سیاسی بند در این اقدام اعتراضی شرکت کردند و تلفن نزدند. می دانم چقدر برای شان سخت بوده که تلفن نزنند اما حتما اعتراض به این اقدام دادستان برای شان مهم تر بوده که به این جمع بندی رسیده اند. چند روز قبل از عید نوشته بودم :«آقایان قوه قضاییه، مسوولان زندان و یا مسوولان امنیتی، اگر برای چند روزی هم که شده آزادشان نمیکنید و یا مرخصی به آنها نمیدهید، لااقل آنها را در روزهای عید از ملاقات محروم نکنید.روز اول عید در زندان را به روی خانوادهها باز کنید، همچنان که حتی رژیم شاه نیز در روزهای عید ملاقات زندانیان سیاسی را تعطیل نمیکرد و حتی به افراد دورتر خانواده نیز اجازه ملاقات حضوری میدادند و حتی اجازه میدادند در محوطه اوین روز عید را با یکدیگر ناهار بخورند، شما نیز فکری برای روزهای عید زندانیان و خانواده های شان بکنید.شاید بگویید کارمندان اوین باید به تعطیلات عید بروند! مگر کارکنان بیمارستانها نباید به تعطیلات بروند، اما هرجور شده برنامهها را جوری تنظیم میکنند که در روزهای عید ملاقات تعطیل نشود، نباید برنامه ریزی برای این کار خیلی پیچیده باشد.» حالا اضافه می کنم آقایان قوه قضاییه، آقای دادستان خیلی متشکر که هم در روزهای عید ملاقات مان را تعطیل کردید و هم اجازه ندادید که روز عید یک دقیقه تلفنی با عزیزان مان صحبت کنیم...متشکریم."
|
ترکیه نیز سفارت خود در سوریه را تعطیل کرد Posted: 26 Mar 2012 03:57 AM PDT جـــرس: در ادامه واکنش ها نسبت به تداوم کشتار معترضان در سوریه، ترکیه نیز سفارت خود در سوریه را تعطیل کرد.
|
واکنش تهران به کودتا در کشور مالی Posted: 26 Mar 2012 03:10 AM PDT جـــرس: سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص تحولات اخیر در کشور آفریقایی مالی اظهار داشت : جمهوری اسلامی ضمن پیگیری و رصد اخبار و تحولات مربوط به بروز کودتا در کشور مالی ، همواره خواستار حفظ تمامیت ارضی ، آرامش، صلح و ثبات و احترام به حقوق مردم و دموکراسی در این کشور بوده است.
|
کاهش بهای نفت در معاملات صبح دوشنبه ۲۶ مارس Posted: 26 Mar 2012 02:37 AM PDT جـــرس: در حالیکه گزارش رسیده بود، کاهش سی درصدی فروش نفت ایران، سبب صعود قیمت جهانی نفت شده، منابع بین المللی از سقوط مجدد قیمت نفت در آغاز هفته خبر دادند.
همزمان، خبرگزاری ایرنا نیز گزارش داده است که امور بینالملل شرکت ملی نفت ایران، میانگین قیمت تقریبی هر بشکه نفت خام صادراتی ایران را در سه هفته نخست ماه مارس امسال ۱۲۲ دلار و ۶۱ سنت اعلام کرده است.
|
در اعتراض به سخنان احمدینژاد در تاجیکستان، هیأت آمریکایی محل نشست را ترک کرد Posted: 26 Mar 2012 02:28 AM PDT جـــرس: پنجمین اجلاس همکاریهای اقتصادی افغانستان از صبح امروز با حضور رؤسای جمهوری ایران، افغانستان، پاکستان و تاجیکستان در دوشنبه آغاز به کار کرد.
|
You are subscribed to email updates from جنبش راه سبز - همه گزارشها : متن خلاصه To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. | Email delivery powered by Google |
Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610 |
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر