هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ شهریور ۲۰, شنبه

Latest News from Emrooz for 09/10/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: فخرالسادات محتشمی پور بیست و ششمین عریضه خود در را با طعم فطریه منتشر کرد. او در این عریضه با اشاره به فرا رسیدن عید فطر و با تاکید بر اینکه در چنین روز مبارکی خانواده های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰هیچ تماسی از عزیزان اسیر خود نداشته اند خطاب به جعفری دولت آبادی نوشت : "عید شما مبارک آقای دادستان! عید شما که می توانید همه مستحبات را در کنار خانواده انجام دهید و صله رحم کنید و همه ثواب های این روز را یک جا جمع کنید تا بشود ذخیره آخرتتان. ولی یادتان باشد شما که مسئولیت اسرای سبز ما را دارید ولی پاسخگوی ما و آنان نیستید، باعث قطع رحم شده اید. قطع رحم گناه بزرگی است می دانید که؟"

متن کامل ابن عریضه که نسخه ای از آن نیز در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الله اکبر الله اکبر. لا اله الا الله والله اکبر. الله اکبر و لله الحمد. الحمد لله علی ما هدینا و له الشّکر علی ما اولینا

عریضه بیست و ششم در روز عید فطر / فطریه

از : همسر سید مصطفی تاجزاده یکی از امضاء کنندگان شکایت نامه از کودتاگران نظامی

به : دادستان تهران

سلام آقای دادستان

عیدتان مبارک. فطرتان فرخنده. همه طاعات و عباداتتان قبول. امروز را می خواستم زبان در کام به گوشه عزلت پناه ببرم. به گوشه ای که هیچ کس و هیچ چیز نباشد و من باشم و خدا و یاد عزیزترین برگزیده زندگیم. صبحگاه نتوانستم کامم را شیرین کنم و نماز عید را هم فرادی خواندم. دلم می خواست به بزرگانی که پایداری شان در راه حق و پشتیبانی و همراهی شان با مردم، عزیزشان کرده سلام عید بگویم اما توفیق حاصل نشد. سلام عید امسال را وقف خانواده های شهدای جنبش سبز و خانواده های زندانیان سیاسی کردم. خواستم بخزم به انزوایی که من باشم و یاد یار اما نشد. نگذاشتند. یاران همیشه همراه مانع شدند و من آن به آن و لحظه به لحظه جوابگوی سلام عید کسانی بودم که دلشان می خواست شادی و شیرینی عیدشان را با ما خانواده های زندانیان سیاسی تقسیم کنند. من امروز در عید فطر، بزرگترین عید مسلمانان شیرین کام نشدم. ما شیرین کام نشدیم آقای دادستان. شما چطور؟ نماز عیدتان قبول. زکاة فطرتان نیز. دادگری و دادستانی و مهربانی هایتان با زندانیان و خانواده هایشان نیز. از شما و دیگر همکارانتان قبول باشد همه این مهربانی ها به بندگان خدا در روز عید! من امروز در هر تماس با همسران آزادگان دربند و در پسِ لرزش صدای هر یک از آنان، خشم خدا را حس می کردم و نفرتی را که فرشتگان تسبیح گوی او در این عیدانه روز از کینه توزی و حقد و حسد بندگان حقیرِ رب عزیز دارند. آدم هایی که برای امتحان، دو روزی مسندی یافته اند و به جای حمد خدای و خدمت خلق، خود را گم کرده اند و خدایشان را فراموش کرده اند و ...

امروز عید بزرگ مسلمانان بود و هیچ تلفنی در خانه های ما زنگ نخورد که نوید شنیدن صدای یار داشته باشد. ما، نوری زادها و تاجزاده ها و اسرای سبز بند ۳۵۰ که دارند تاوان مقابله با گردن کشی قلدران را می دهند. نه فقط خودشان بلکه فرزندان خردسال و والدین کهنسال و همسران خسته از ستمشان نیز. همه دارند تاوان می دهند. همه داریم تاوان می دهیم. ما و آزادگان دربندمان و بستگان و دوستان و همراهانمان که لبشان به خنده باز نمی شود تا سرور واقعی به دل های ما باز نگردد.

به شما شادباش می گویم آقای دادستان! شما که صبحگاه کامتان را از باب استحباب شیرین کردید و نماز عید را به جماعت برگزار کردید و زکاتتان را پرداختید و چه نیکو حالی با اقامه صلوة و ایتاء زکاة پیدا می کند بنده مؤمن خدا که از فحشا و منکر باز داشته می شود. خداوند همه ما نمازگزاران و زکات دهندگان را در سلک بندگان نیکوکارش قرار دهد و عباداتمان را قبول کند به کرم و رحمتش انشاء الله. به شما شادباش می گویم و به خانواده تان که شما را در روز عید در کنار خود دارند و آرامش دارند و شاکر خدای رحمان و رحیم هستند. فرزندان ما اما آرامششان دزدیده شده و بیش از یک سال است که نبض زندگیشان تند می زند و خواب هایشان پریشان است و لحظه هایشان به انتظار می گذرد. زنگ تلفن آنان را از جا می پراند به امید شنیدن صدای پدر ولی شما این کمترین را نیز از آنان دریغ کرده اید و با این همه آنان شاکر خدای قهار و علیم هستند و راضی به رضای او. ما فرزندانمان را خداشناس بارآورده ایم و ناامیدی شان را برنمی تابیم چون خدایشان امر به امید داده و آنان را به صبر و تسلیم در برابر اراده الهی می خوانیم و آنان صبر می کنند و در نجواهای شب و روزشان با خدایی که عاشق است و معشوق راز دل می گویند. و خدا آن ها را می شنود.

عید شما مبارک آقای دادستان

عید شما که می توانید همه مستحبات را در کنار خانواده انجام دهید و صله رحم کنید و همه ثواب های این روز را یک جا جمع کنید تا بشود ذخیره آخرتتان. ولی یادتان باشد شما که مسئولیت اسرای سبز ما را دارید ولی پاسخگوی ما و آنان نیستید، باعث قطع رحم شده اید. قطع رحم گناه بزرگی است می دانید که؟ چون خداوند دوست دارد بندگانش با هم انس و الفت داشته باشند. خانواده های مستحکم داشته باشند. ارتباطات محکم داشته باشند برای همین به آنان می فرماید: «اصبروا و صابروا و رابطوا» خداوند خانواده های سرد و جوامع از هم گسیخته را دوست ندارد. جمع را دوست دارد و جماعت را و روابط گرم بین انسان ها را که از خانواده آغاز می شود و به جامعه می رسد و در مقابل، شیطان عاشق روابط گسسته و عشق های مرده و خانه های سرد است. عاشق «من» است در مقابل «ما». حالا شما که دادستانید و قاضی هستید و مؤنید و مسلمان، شما چرا مانع روابط گرم خانواده ها می شوید و خدای ناکرده از هم گسستن آن ها؟ حالا حقوق بشر به کنار، مگر می شود مسلمان بود و مؤمن بود و ارتباطات خانوادگی را اینطور سهل و آسان از هم گسست. آه من چه می گویم. چه می گویم؟ می گویم چرا اجازه نمی دهید عزیزان ما با تماس تلفنی با خانواده لااقل از طریق این سیم های بی زبان و بی روح به هم متصل شوند و گرما و امید را به فرزندان و همسران و پدرو مادرهاشان ارزانی دارند؟ روز عید چرا این ارتباط را از آنان دریغ کردید؟ چرا از دادن حداقل ها آن هم در بزرگترین عید مسلمین،دریغ می ورزید. عید بزرگی که می خواستند با سه روز تعطیلی اهمیتش را نشان دهند و وقت ها برای آن صرف کردند و عاقبت مثل همیشه به دلخواه عمل شد نه قانون!مردان و زنانی در این عید بزرگ برای حق گویی به دست برادران هم کیش و هم وطن خود از جشن عید بازماندند وکسی ککش هم نگزید و حالا اشک تمساح این سخت دلان نازک گوی برای اسرای مسلمین و آزار آنان توسط اسرائیلی ها در خانه همسایه چقدر مضحک است. مصداق یک بام و دو هوا؟ مصداق چراغ روا شده به مسجد در اوج تاریکی خانه. واقعا شرم آور است که این وسواسان خنّاس که در خانه خود هنری جز سست کردن بنیان خانواده ندارند خانه همسایه را می پایند که مبادا جراحتی بر روحی بنشیند و اینان را نیز متألم سازد؟ تألم دل های سخت. شعبده های مکرر تبلیغات چی های فریبکار.

آفای دادستان

شما خود مستحضرید که دستگاه های تبلیغی کودتا همّ خود را مصروف به اتمام رساندن پروژه رسوا و ناکام خویش کرده اند و لابد قرار نیست دستگاه قضاء در این مقطع مانند روزهای پس از انتخابات، روزهای طلایی بیداد دادستان کودتا، تسلیم اوامر کودتاگران باشد. پس این گونه فشارها و تضییق ها و استنکاف از دادن حقوق زندانیان و خانواده هایشان برای چیست؟

آقای دادستان

من به شما عیدتان را تبریک می گویم و متأسفم که بچه های مسلمان ما نه در کشورهای همسایه بله همین جا، در همین کشوری که قرار بود ام القرای مسلمین باشد، براثر ستم هم کیشان، در این عید، لبشان به خنده باز نشد. شما جشن بگیرید و شادمانی کنید و بدانید که اشک چشم فرزندان زندانیان بی گناه برای همیشه نان خورش سفره های ستمکاران است. و آه مادران و پدران پیر آنان تا ابد در گوش آنان خواهد پیچید و خواب آرام را از آنان خواهد گرفت. فرزندان ما دیگر برای شناخت ظالم صفحات تاریخ را ورق نمی زنند. این کتاب یک صفحه گشاده دارد که آن به آن بر آن تصویر می شود و چهره کریه ستم از میان سطور و واژه های کج و معوج جلوه گری می کند. عجوزه زشت بدکاری که پلشتی را با خود در گستره این صفحه گشاده می پراکند و هم زمان منادیان حق و راستی عطر خوش ایمان و امید را بر آن صفحه جاری می کنند و رنگین کمانی دل انگیز را تصویر می کنند که هر صاحب دلی رنگ دلخواه خود را در آن خواهد یافت.

ما خانواده های زندانیان سیاسی امسال هم عید نداشتیم و تا روزی که سایه شوم و منحوس ستم بر کشورمان حکمفرماست عید نداریم و منتظر می مانیم که خداوند وعده مان به صبح داده است «الیس صبح بقریب؟»


 


امروز: خانواده صفایی فراهانی، یکی از هفت اصلاح طلبی که علیه سپاه پاسداران شکایت کرده است وضعیت جسمانی این زندانی سیاسی را که اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد بحرانی توصیف می کنند .

محسن صفایی فراهانی هفته گذشته، در بند ۳۵۰ اوین دچار حمله قلبی شد. او بعد از این حمله به بهداری زندان اوین منتقل شد.

همسر صفایی فراهانی در گفت و گو با خبرنگار کلمه از آخرین وضعیت وی خبر می دهد .خانواده صفایی فراهانی پس از یک هفته بی خبری کامل بالاخره توانسته اند چند روز پیش او را به صورت کابینی ملاقات کنند و از آنچه بر وی گذشته با خبر شوند .

همسر صفایی فراهانی در این باره گفت : «آقای فراهانی سه شنبه هفته گذشته دربند ۳۵۰ دچار حمله قلبی و بیهوشی کامل شده و توسط برانکارد به بهداری زندان اوین منتقل می شود. در بهداری زندان با توجه به وضعیت بدجسمانی وی هیچگونه رسیدگی پزشکی صورت جدی درباره او صورت نمی گیرد در حالیکه با توجه به حال و روز ایشان باید خیلی زود او را به بیمارستانی با امکانات کامل پزشکی منتقل می کردند .اما مسولان زندان فقط به همسرم سرم وصل می کنند و ایشان را با این وضعیت ناگوار تا شنبه در بهداری زندان اوین که فاقد امکانات پزشکی لازم است نگه می دارند ».

او با اشاره به اینکه در این مدت همسرش بدون توجه لازم در بهداری رها شده بود، ادامه داد «:تا شنبه همسرم به این صورت در بهداری زندان رها می شود تا جایی که دکتر زندان به وضعیت بد ایشان و عدم انجام درمان های اولیه پزشکی شامل تست ورزش،اکو و نوار قلبی که برای هر بیمار قلبی لازم است اعتراض می کند و از مسوولان زندان می خواهد که اجازه انتقال او را به یک بیمارستان مجهز در خارج از زندان بدهند .در این شرایط یک رزیدنت و نه دکتر متخصص ﺁقای صفایی را معاینه کرده ودرخواست تست ورزش و اکو گرافی می کند . تا اینکه وی به بیمارستانی برده شده و روز دوشنبه هم بعد از تاخیر فراوان فقط تست ورزش از ایشان انجام اما اکو به چند روز بعد موکول می شود .»

همسر محسن صفایی فراهانی با اظهار نگرانی شدید از این شیوه درمان و وضعیت بد جسمانی همسرش از مسولان می خواهند ضمن رسیدگی جدی به وی شرایط مرخصی او را نیز برای درمان هر چه سریع تر فراهم کنند . چرا که وی بیماری قلبی دارد و باید هر چه زودتر توسط پزشکی متخصص که سابقه بیماری اش را می داند مدوا شود و گرنه فاجعه ای در زندان رخ خواهد داد .

هفت فعال سیاسی نامدار کشور از جمله صفایی فراهانی در شکایتنامه ای که درواقع سندی است درباره ظلم ها و کارشکنی های عده ای متوهم که متاسفانه لباس نظامی و امنیتی بر تن کرده اند، به اظهارات فردی موسوم به "سردار مشفق " اشاره کرده و آن را سند مهمی در جهت روشن شدن مسائل پشت پرده انتخابات ریاست جمهوری دهم و حوادث بعد از آن و اقدامات خلاف قانون گروه استبداد طلب پیش گفته، در جریان انتخابات و پس از آن دانسته بودند


 


امروز: منزل مهدی کروبی از روز گذشته تاکنون مجددا مورد محاصره نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

یک شاهد عینی به جرس خبر داد که تردد در منطقه محل سکونت کروبی به شدت کنترل می‌شود و اجازه ورود و حتی زدن در به کسانی که قصد مراجعه به منزل کروبی را دارند، داده نمی‌شود.

آنان با بیان این جمله که "هیچ کس نیست" اجازه ورود به هیچ کس نمی‌دهند و این رفتار را با چندین مراجع انجام داده‌اند.

گفتنی است هفته گذشته، به مدت پنج روز گروهی از بسیجیان و لباس شخصی‌ها منزل کروبی را محاصره کردند و در روز قدس با شلیک گلوله و شکاندن در و پنجره‌ها قصد ورود به منزل وی را داشتند. این رفتارها که با بی‌تفاوتی و عدم برخورد قانونی نیروهای انتظامی همراه بود، زخمی شدن یکی از محافظان کروبی را در پی داشت.

گرچه روز بعد از این حوادث سپاه محمد رسول‌الله طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این اعمال از نیروهای "خودسر" و "بی‌تدبیر" صورت گرفته است، اما کروبی در بیانه خود در واکنش به این گفته اظهار شگفتی کرده بود: "عده‌ای خودسر که نیروی عظیم اطلاعاتی، امنیتی و قضائی و نظامی که مدعی کنترل جهان است از شناسائی و تنبیه آنها عاجز می ماند."


 


استفاده تمام ملتهای مسلمان از نماز عید فطر باید این باشد که اگر دیروز راهی رفته ایم که آبروی اسلام رفته است و یا قوانین اسلام را زیر پا گذاشته ایم، از امروز به بعد کاری کنیم که جبران شود و آبروی قوانین اسلام را حفظ کنیم.

آیت الله العظمی یوسف صانعی، صبح امروز، در خطبه های نماز عیدفطر در محل دفتر خویش در قم، اظهار داشتند: پرداخت زکات فطره، عملی است که باید قبل از نماز عیدفطر، صورت پذیرد.

ایشان در مورد علت این که زکات فطره بایستی قبل از نماز عیدفطر، پرداخت شود، فرمودند: علت این امر این است که با رسیدن زکات فطره به دست فقرا و نیازمندان و گرسنگان، آن ها هم در این عید خوشحال و با ما شریک باشند؛ گرچه برای همگان این عید از نظر معنوی عید است، اما برای گرسنگانی که چه در ماه رمضان و چه در غیر آن گرسنگی بکشند، که این عید نیست.

این مرجع تقلید شیعیان، در بخش دیگری از سخنانش، فرمودند: نقل شده است که پیامبراسلام(ص)، هرگاه به نماز می رفتند، از یک راه رفته و از راه دیگر بر می گشتند؛ برخی از فقها از این امر تعبیر کرده اند که پیامبر(ص) می خواستند با این کار نشان دهند، انسان ها باید همواره در طول زندگی، راه خود را عوض کنند تا به راه بهتری برای زندگی کردن دست پیدا کنند.

معظم له افزود: اگر کسی می بیند که در راهی که دیروز رفته است، نقصی داشته، باید به راه دیگری برود، تا آن نقص را برطرف و هر روز در یک راه نماند.

آیت الله العظمی صانعی، در ادامه فرمودند: هر کس باید در اقتصاد، در سیاست، در فتوا دادن و نظر دادن و در قانون گذاشتنش، از راهی که همیشه می رفته نرود و تلاش کند راه دیگری که بهتر باشد را پیدا کند.

همچنین هر شخصی باید بداند که اگر راهی که دیروز میرفته مشکلات داشته و در آن به مردم ظلم و ستم کرده است، فردای قیامت گرفتار مشکلات و عذاب خواهد شد.

استاد برجسته درس خارج فقه، فرمودند: بر حسب آیات، روایات و بر حسب تجربه و عقل، هر کسی ظلم کرده باشد، قبل از آن که در عالم آخرت گرفتار ظلم و ستم، و عذاب خداوند شود، در این دنیا گرفتار ظلم و ستم خواهد شد؛ به گونه ای که اگر مردم را بگریاند، یک روز گریانده میشود؛ اگر بی جهت به مردم صدمه زده و مردم را اذیت کند، یک روزی در همین دنیا، اذیتش میکنند.

ایشان ادامه دادند: اگر کسی، به مردم ظلم کرد، علاوه بر عذاب آخرت که سرجای خود باقی است، در همین دنیا گرفتار ظلم خواهد شد، و پس از آن هم هر چه دعا کند، گرفتاریهایش برطرف نشده و دعایش مستجاب نمیشود، چرا که خودش مسبب آن بوده است.

آیت الله العظمی صانعی تأکید کردند: استفاده تمام ملتهای مسلمان از نماز عید فطر باید این باشد که اگر دیروز راهی رفتهایم که آبروی اسلام رفته است و یا قوانین اسلام را زیر پا گذاشته ایم، از امروز به بعد کاری کنیم که جبران شود و آبروی قوانین اسلام را حفظ کنیم.


 


لختی به خود آییم. چه شد که یک سر همه راهکارها و راهبردهای ما به فراسوی مرزهایمان گره خورده است؟ چرا بیشتر برنامه های ما به شکلی تحت تأثیر و تحت الشعاع کنش و واکنش بیگانه است؟ درست است که در دنیای جهانی شدن، همه ملت ها و دولت ها به گونه ای به هم وابسته اند؛ اما چرا باید بیشتر رفتار و رویکردهای سیاسی، تلاش های اقتصادی و فنی ما از برنامه های اتمی و نظامی، هوایی و فضایی، نفتی و گازی گرفته تا واردات و صادرات نا متوازن و حتی این روزها ماجرای یک حکم ناشیانه قضایی- بگذریم از نا عادلانه بودن- تا این حد احساسات منفی را در جامعه جهانی و حتی میان ملل مسلمان در پی داشته باشد؟ آیا شایسته است هر روز مورد بازخواست و عقاب و عتاب دوست و دشمن قرار گیریم؟ آیا براستی می پنداریم که همه بد و نادان و بی ایمان و مزدور و یا زورگو هستند؟ آیا این است آن راهی که استقلال و اقتدار ما را تضمین می کند؟ آیا روی پای خود ایستادن و باج ندادن یعنی تنها و بی مهابا خلاف جهت امواج دنیا شنا کنیم و ساز جدا بزنیم؟ آیا عاقلانه است که به هر بها و بهانه ای با قطب های قدرت سرشاخ شویم و در این هماورد جویی ناگزیر گردیم که به هر کس و ناکس آوانس دهیم و برای دشمنی با بزرگتر جیب کوچکتر را پر کنیم؟

باری به خود آییم! صنعت توریسم ما شده است سیاحت و زیارت روزانه مردم ما به عراق، امارات، عربستان، سوریه و ترکیه. در برابر این پول ها که به هر دلیلی خارج می شود؛ چه تعداد توریست و زائر مسلمان و یا شیعه از ایران بازدید می کنند؟ آیا نمی خواهیم فکر کنیم چند در صد از این فراوانی موهبت های توریستی کشورمان بهره می بریم؛ چند در صد از درآمد ملی و به ویژه درآمد مردمان محروم ما در کردستان و بلوچستان و جای جای این کشور از این راه به دست می آید؟ شرم نمی کنیم که با فرار مغزها و نیروهای جوان فرهیخته و کارآزموده که کشور برای آنها بیست، سی سال هزینه کرده، این همه توان و شایستگی به آسانی در اختیار دیگران قرار می گیرد. چه بسیار جوان های ما که به عشق و یا به بهانه تحصیل از کشور می روند و در برابر، به استثنای گروهی طلبه، دانشگاه های ما از فرصت بهره بردن از توان های انسانی و مادی خارجی بی بهره اند. حال در این شرایط بلاتکلیف سرمایه گذاری خارجی که جای خود دارد! چرا باید کشور ما که در چهار راه انرژی جهانی، مبادلات اقتصادی و مواصلاتی قرار گرفته؛ بسیار کمتر از جزیره های کوچک و دورافتاده از فرصت های بی شمار در سطح جهان و منطقه بهره ببرد؟ چرا دبی دبی شد و چرا مردم ما کالاهای ترک را بر فرآورده های ایرانی ترجیح داده و با افتخار می خرند- کالاهای ژاپنی و کره ای به کنار؟ تأسف آنجا است که بازار ما نه تنها از کالاهای مصرفی خارجی از الکترونیکی و میکانیکی، بهداشتی و دارویی، پوشاک و تجملات پر شده که فراآورده های غذایی مانند کره ترکی و گوشت یخ زده برزیلی و میوه های مصری و هندی و پاکستانی و خلاصه بیشتر آنچه که بر دکه های مغازه ها می بینیم محصول خارجی است که بر سر سفره های ما آمده است. آیا پول نفت اینگونه می بایست روی سفره های ما می آمد؟ آیا بخشش پول نفت برای گداپروری کافی نبود که اینگونه آب به آسیاب همه می ریزیم؟ آیا براستی غربی ها، چشم بادمی ها و حالا عرب ها و ترک ها کشور ما را بدون خونریزی اشغال کرده اند؟ راستی که کویر آرزوهای ما خشک و ویران رها شد تا آینده های نا پیدا. وقتی به توهم دشمن تراشی و خودی و ناخودی کردن گرفتاریم و از دگر اندیش و نو گرا بیزاریم، بیگانه و همسایه بیکار نمی نشیند. آنگاه که حریم رأی و حرمت مردم خود را پاس نمی داریم، دیگران را راهزن راهمان می سازیم. چنین است که سبک سری و یاوه سرایی برخی سیاستگذاران تندرو فرصت ها را به باد می دهد تا دیگران آن را بربایند و منفعت ببرند. افسوس که راه باز است تا این نابخردان عوام فریب با فرصت سوزی های پی در پی برای همان - به اصطلاح- دشمنان فرصت سازی کنند. باید خون دل خورد که ترکیه و برزیل و شاید فردا اسرائیل بتوانند با کارت ما بازی کنند و به هزینه ما امتیاز بگیرند. دولت های ابن الوقت هر یک به سودایی برگ ما را بور می زنند. سرگذشت ما با روسیه و چین که اظهر من الشمس است. دیگران هم کم و بیش با ما سودا کردند. برزیل، پس از یک دوره تجربه رشد و موفقیت، با ژست صلح جویانه و معامله گرانه و با مشی جهان محوری و حقوق بشری امیدوار بوده به کمک میانجی گری بین ما و غرب کرسی دائم شورای امنیت را به دست آورد. ترکیه هم با آمیزه ای از ریسک و دیپلماسی با نشان دادن دلسردی از اروپاییان و بکارگیری حربه تهدید به جانبداری از اصولگرایی اسلام انقلابی از نوع ایرانی- فلسطینی می خواسته است غرب را برای پذیرش عضویت در اتحادیه اروپایی ترغیب کند. سخنان پر طمطراق دیوید کامرون در کنار آن نگاه حق به جانب اردوغان دست کم برای ما خوشایند نمی تواند باشد. آیا تل آویو هم به دنبال آن است که هر چه بهینه تر از کارت ما استفاده کند؟

در پایان، مهم تر از وجوب مراقبت از نیت و سیاست بیگانه و همسایه، حمایت و محافظت از همخانه است. کاری نکنیم که در سایه ورشکستگی اقتصادی و اجتماعی با بیشتر شدن فاصله طبقاتی و بالاتر رفتن خط فقر، مردم ما که از آبرومندترین، مهمان نوازترین و خوش خرج ترین مردمان دنیا هستند؛ از سر ناچاری به فساد و دزدی رو آورند. بیماری مزمن بیکاری، ورشکستگی کارخانه ها و کارگاه ها، ناامنی و رکود گیج کننده در بخش کشاورزی، نا مهربانی با میراث باستانی، تباه شدن محیط زیست و طبیعت و بحرانی شدن اکوسیستم که خدا می داند چه مخاطرات جدی را برای نسل فردا ببار خواهد آورد، بی انگیزگی، ناامیدی و بی اعتمادی جوانان ما به فردای پیش رویشان و سرانجام تورم افسار گسیخته و بی پایان، همه و همه چگونه می تواند دلیل قدرت ملی و توان ما برای مدیریت جهانی باشد؟! اما ما ملت، به ویژه نباید فراموش کنیم اگر اقتصاد و سیاست را بتوان در یک نسل سامان داد؛ محیط فکری و فرهنگی و محیط طبیعی و زیستی را نمی توان تا چند نسل درست کرد. این در حالی است که دروغ گویی، موهوم گرایی و بدعت گذاری در جامعه ما نهادینه می شود و سوء استفاده از طبیعت خدادادی و حیثیت و هویت ملی ابزار کار و کارزار عوام فریبان شده است. هیچ جامعه ای بدون بالندگی فکری و فرهنگی و بدون برخورداری از مواهب طبیعی و سرمایه های زیست محیطی نمی تواند پیشرفت کند و در این دنیای پرشتاب سر بجنباند.


 


امروز: سید محمد خاتمی در نامه های جداگانه ای به اسقف اعظم کلیسای جامع واشنگتن و دبیرکل ائتلاف تمدن های سازمان ملل متحد با تمجید تمامی تلاشهای انجام شده برای نزدیکی دلها و ایجاد تعامل مثبت میان همه ملت ها و اقوام، و صلح مبتنی بر عدالت به جای جنگ و خشونت در جای جای جهان این راه را سیره پیامبران بزرگ الهی بخصوص حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و حضرت عیسی مسیح سلام الله دانسته و ضمن محکوم کردن پیشنهاد جنون آمیز و جنایتکارانه اهانت به قرآن کریم در سالروز فاجعه ۱۱ سپتامبر خواستار واکنش در برابر این توطئه سهمگین علیه بشریت شد.

رئیس بنیاد بین المللی گفت و گوی تمدن ها در این نامه ها خواستار محکومیت این پیشنهاد و پیشنهاد دهنده و افشای جریانی شد که با دامن زدن به این موضوع التهاب و تقابل پیروان این دو دین بزرگ را دنبال می کرده است.
اسقف اعظم کلیسای جامع واشنگتن و دبیرکل ائتلاف تمدن ها از جمله میهمانان عالی رتبه شرکت کننده در اجلاس دو روزه دین در دنیای جدید بودند که در مهرماه ۱۳۸۷ به دعوت سید محمد خاتمی و بنیاد بین المللی گفت و گوی تمدن ها در تهران گرد هم آمدند. میهمانان این نشست ضمن دیدار با مقام معظم رهبری و بیان دیدگاههای خود در زمینه ارتباط بیشتر میان ادیان بزرگ و تداوم گفت و گوی تمدن ها برای رسیدن به صلح مبتنی بر عدالت از نقطه نظرات ایشان در این باب بهره مند شدند.

متن کامل این نامه ها در پی می آید:


به نام خدا
عالیجناب بیشاپ چین
اسقف اعظم کلیسای ملی (جامع) واشنگتن

با تجدید عهد مودت و آرزوی سلامتی شما
تلاش ارجمند جناب عالی و همه مردان خدا و دوستداران عزت و سعادت و سربلندی انسان در راه نزدیکی دلها و ایجاد تعامل مثبت میان همه ملت ها و اقوام، بخصوص پیروان دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت و ترویج صلح مبتنی بر عدالت به جای جنگ و خشونت درخورد تقدیر است و این همان راهی است که پیامبران بزرگ خدا بخصوص حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و حضرت عیسی مسیح سلام الله ما را به آن فراخوانده اند.
پیشنهاد جنون آمیز و جنایتکارانه اهانت به قرآن کریم در سالروز فاجعه ۱۱ سپتامبر حکایت از توطئه ای سهمگین نه تنها علیه اسلام و مسلمانان که علیه اسلام و مسلمانان، که علیه بشریت و ایجاد تنش در جامعه بشری می کند و همه ما باید در برابر این اقدام جنایت آمیز بایستیم.
اعلام این مطلب جهان اسلام را ملتهب کرده است و خدای ناخواسته اقدام در این مورد به فاجعه ای جبران ناپذیر خواهد انجامید.
مطمئن هستم که جهان مسیحیت نیز نمی تواند در برابر این امر آرام بنشیند.
انتظار دارم همه توان و تلاش خود را برای جلوگیری از این فاجعه و نیز محکومیت فردی که چنین پیشنهاد وحشتناکی داده است و افشای جریانی که از آن حمایت می کند؛ به کار گیرید‪.‬
موفق باشید
سید محمد خاتمی
رئیس بنیاد بین المللی گفت و گوی تمدن ها
۱۸ شهریور ۱۳۸۹


به نام خدا
عالیجناب دکتر سامپایو
دبیرکل محترم ائتلاف تمدن ها

با سلام و آرزوی توفیق آن جناب در خدمت به صلح و همزیستی بشریت
به جا است که "ائتلاف تمدن ها" که با هدف نیل به صلح جهانی و رفع موانع همدلی و هماهنگی میان ملت ها و تمدن ها و نزدیکی هرچه بیشتر دلها برای خدمت به بشریت تأسیس شده است ضمن محکوم کردن پیشنهاد جنایتکارانه اهانت به قرآن کریم در سالروز فاجعه ۱۱ سپتامبر زمینه محکومیت و محاکمه پیشنهاد دهنده این جنایت تحریک کننده را که اقدامی علیه صلح و آشتی و دامن زننده به کینه و نفرت میان ملت ها بخصوص پیروان دو دین بزرگ اسلام و مسیحیت است فراهم آورید و از هر کوششی در جهت جلوگیری از عملی شدن این جنایت که می تواند موجب فاجعه ای غیرقابل جبران شود دریغ نفرمایید.
با احترام
سید محمد خاتمی
رئیس بنیاد بین الملی گفت و گوی تمدن ها
۱۸ شهریور ۱۳۸۹

منبع: وب سایت سید محمد خاتمی


 


امروز: سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه ای ضمن محکوم کردن اظهارات جنون آمیز کشیش آمریکایی در جسارت نسبت به قرآن کریم، اعتراضات صورت گرفته در اقصی نقاط عالم نسبت به آن را نشانه همگرایی میان موحدان و انسان دوستان عالم و انزوای خشونت گران و تقدیس گران خشونت در جهان دانست.

متن این اطلاعیه در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم
در روزهای پایانی ماه خدا و نزول قرآن مجید، جسارت «تری جونز»، کشیش کلیسای کوچکی در ایالت فلوریدای آمریکا نسبت به کتاب آسمانی مسلمانان و وعده به راه انداختن "قرآن سوزان" در سالگرد فاجعه یازدهم سپتامبر، قلوب تمامی موحدان و خداجویان جهان، خاصه پیروان این مائده عظیم آسمانی و هدیه بزرگ ذات باریتعالی به جهان بشریت را به درد آورد.
مسلماً کلام الهی مضبوط در این مصحف شریف، به عنوان فصل مشترک اعتقادی حدود یک و نیم میلیارد مسلمان جهان، آنچنان رفیع و بلند مرتبه است که جسارت حقیران و کینه توزان را یارای رساندن گزند و آسیبی به آن نیست، در عین حال مسلمانان عالم نیز غیرتمندانه از صاحت اعتقادات و مقدسات خود پاسداری و حراست می کنند.
اما در جریان این حادثه تلخ، نکته روشنی که بروز یافت، تجلی روح همبستگی جامعه جهانی موحدان عالم، در نکوهش این اقدام نابخردانه بود. عکس العمل مسلمانان عالم نسبت به این جسارت بی سابقه، جای هیچگونه تعجبی نداشت کما اینکه در صحنه های مشابه قبلی از جمله توطئه کتاب آیات شیطانی نیز به منصه ظهور رسیده بود، اما آنچه که در این میان درخشش تازه ای داشت، واکنش محافل غیرمسلمان، خصوصاً در کشور آمریکا بود که پرطنین تر از همیشه، محافل افراطی و تندرویی را که اقدامات خود را در بستر بوجود آمده از افراطی گری هایی که به نام اسلام متجلی می شود و به بهانه مقابله با آن شکل می دهند، مورد خطاب و نکوهش خود قرار داد.
امروز همانگونه که آموزه های متعالی اسلام رحمانی، روح و جان تمامی دینداران و همچنین متعهدان نسبت به فضایل و کرامات انسانی را تحت تأثیر و تکریم خود قرار داده است، قرائت های نادرست خشونت محور و ستیزه گری که کمترین انطباق را با مفاهیم اصیل اسلامی ندارند، به لحاظ محتوا و منطق، بیشترین شباهت را به گرایشات تندرو و اسلام ستیز در جهان غرب پیدا کرده است. از این رو اظهارات کشیش نادان آمریکایی که به بهانه اقدامات تروریستی پیروان اسلام قشری و غیر حقیقی صورت گرفته است، خواسته یا ناخواسته بیشترین قرابت و نزدیکی را به همان منطق و عملکرد تروریست های بنیادگرا دارد و این دقیقاً همان چیزی است که امروز، جامعه بشری از سرحدات کشورهای مسلمان گرفته تا افکار عمومی قاطبه شهروندان غربی و شمار کثیری از دولتمردان آن دیار، آن را نفی و تقبیح می کنند.
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران ضمن محکوم کردن کلیه تحرکات ضد اسلامی و ابراز انزجار و نفرت نسبت به اظهارات جنون آمیز کشیش آمریکایی نسبت به قران کریم، نسبت به عواقب سوء اینگونه اقدامات شدیداً هشدار می دهد. ما اعتراض پردامنه صورت گرفته در قبال این اظهارات موهن در اقصا نقاط جهان را ارج نهاده، امیدوار است تا با گسترش گفت وگو و مفاهمه میان ادیان و تمدن ها، روند همگرایی میان موحدان و انسان دوستان عالم و انزوای خشونت گران و تقدیس گران خشونت در جهان بیش از پیش تقویت گردد.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران
19/6/89


 


امروز: در پی تهدید واهی یک کشیش مبنی بر آتش زدن قرآن کریم، مجمع روحانیون مبارز با صدور بیانیه‌ای توهین به قرآن کریم را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْاْ إِلَى كَلَمَةٍ سَوَاء بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللّهَ وَلاَ نُشْرِكَ بِهِ شَيْئًا وَلاَ يَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللّهِ فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقُولُواْ اشْهَدُواْ بِأَنَّا مُسْلِمُونَ - آل عمران / 64

تصمیم فردی مدعی دیانت مسیح (ع) به آتش زدن قرآن مجید و سوء استفاده از قانونی که قاعدتا در آمریکا برای حفظ حرمت انسان ها و احترام به ارزش های پذیرفته شده انسانی وضع شده است، موجب تأسف و دریغ فرهیختگان است. این سودای نفرت انگیز خشم و غیرت مسلمانان را برانگیخته است. اقدامی چنین غیر انسانی نه تنها باعث تقویت ایمان و تقرب به خداوند نمی شود بلکه نشانه عدم رسوخ نور خداپرستی در دل های کسانی است که مؤمنان را می آزارد. نفرت پراکنی در میان یکتاپرستان در تعالیم حضرت مسیح (ع) جایی نداشته و آن را دوست نمی دارد. او پیامبر رحمت و عطوفت و مهرورزی به بندگان خدا بوده و روح بلند آسمانی او قطعا اهانت کنندگان به مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان که او و مادر گرامی اش را تقدیس می کنند نخواهد بخشید. قرآن از تمامی پیامبران الهی به ویژه عیسی ابن مریم (علیهم السلام) به بزرگی یاد می کند و به پاکی و عظمت آنان شهادت می دهد. آیا اهانت به این کتاب آسمانی اهانت به تمامی انبیاء خصوصا حضرت مسیح نیست؟

تعالیم آسمانی ادیان و توصیه قرآن مجید به مؤمنان و موحدان عالم این است که از اهانت به مقدسات در نزد هر قوم و ملتی بپرهیزند و این دستور الهی و انسانی را پیروان ادیان و نیز پیروان مذاهب درون ادیان نسبت به مقدسات یکدیگر باید رعایت کنند. اهانت به مقدسات دیگران که موجب اهانت متقابل می شود، نه تنها نشان ایمان نیست بلکه نشانه ضعف ایمان است. ما ضمن محکوم کردن تصمیماتی از این گونه در هرجای جهان و از هرکس یا گروه و فرقه ای به هر شکل و به هر بهانه و توجیه امیدواریم افرادی که گرفتار چنین توهمات زشت و نفرت انگیز می شوند، توجه کنند که بسا در پشت سر، شیاطینی توطئه و دسیسه کرده و می کنند که منافع پست مادی آنان در ترویج جدال و خشونت در میان انسان ها، به ویژه پیروان ادیان است.

ما از تمام �%8


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته