هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

فروش خانه در آمریکا کاهش یافت

فروش خانه در آمریکا در ماه دسامبر ۱۷ درصد کاهش نشان داده است که در چندین دهه گذشته بی سابقه بوده است.

گزارشی که روز دوشنبه در این باره انتشار یافت از سوی یک گروه تجاری تهیه شده است که بخش عظیمی از آن به فروش خانه هایی که برای چندمین بار دست به دست می شوند اختصاص دارد. 

کاهش فروش خانه در ماه دسامبر ممکن است به هجوم خریداران ماه قبل ارتباط داشته باشد که می خواستند از مزایای اعتباری که دولت برای خریداران خانه قائل شده بود استفاده کنند.

پیش بینی می شود روز جمعه آینده کارشناسان دولتی اعلام کنند که در چند ماه آخر سال ۲۰۰۹ اقتصاد آمریکا از رکود فاصله گرفت. اقتصاد دانانی که توسط سازمان های خبری از آنها نظر خواهی شده است پیش بینی کرده اند که اعداد و ارقام نشان خواهند داد که رشد اقتصادی نسبت به سه ماهه سوم تقریباً دو برابر شده و به حدود ۴/۵ درصد در سال رسیده است.

اقتصاد آمریکا دچار رکود بود بدین معنی که در شش ماه اول سال ۲۰۰۹ رشد اقتصادی کاهش یافته بود.

استاد ذن خواستار استقرار آزادی های مذهبی در ویتنام شد

یکی از بانفودترین راهبان بودایی جهان خواستار استقرار آزادی های مذهبی در ویتنام شده است.

خواست این راهب در پی اقدام مقامات این کشور در اخراج اجباری پیروان وی از دو معبد مطرح شده است.

تیچ نات هانه، استاد ذن می گوید مقامات دولت با اجیر کردن اوباش، صدها راهب و راهبه را در سپتامبر سال گذشته به زور از معبد بت نها در مرکز ویتنام بیرون کردند.

نات هانه  در دادخواست هشت صفحه ای خود که به سبک خاص آئین ذن نگاشته شده گفته است آرزوی قلبی مردم این است که هر شهروند قادر باشد بدون هراس از مجازات و یا دستگیری آزادنه عقیده و نظر ابراز کند.

نات هانه در فرانسه در تبعید به سر می برد.

کلیه فعالیت های مذهبی در ویتنام تحت کنترل شدید دولت قرار دارند. فقط کلیساهای تحت حمایت دولت در ویتنام اجازه فعالیت دارند.

مقامات این کشور بیرون راندن پیروان نات هانه را انکار کرده و گفته اند این درگیری در پی اختلاف نظر داخلی بین گروه های بودایی داخل کشور به وقوع پیوسته بود.
 

روسیه از پیشرفت مذاکرات در باره مسئله ناگورنو قره باغ خبر می دهد

خبرها از روسیه حاکی است ارمنستان و آذربایجان درباره مقدمات موافقتنامه ای که می تواند به اختلافات خشونت آمیز آنان درباره ناگورنو قره باغ پایان دهد به توافق رسیده اند.

گزارش ها می گویند درباره مقدمات مذاکرات صلح دو کشور روز دوشنبه در گفت و گوهایی که میان روسای جمهوری روسیه، ارمنستان و آذربایجان انجام گرفت، توافق شده است. رهبران سه کشور در شهر ساحلی سوچی با یکدیگر ملاقات کرده بودند.

گزارش ها همچنین به نقل از سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، حاکی است که مذاکرات ادامه خواهد داشت و نمایندگان ارمنستان و آذربایجان  نیز پیشنهادات قاطعی برای گفت و گوهای آینده تهیه خواهند کرد.

ارمنستان و آذربایجان همچنان یکدیگر را به تخطی از مقررات آتش بسی که در سال ۱۹۹۴ با آن موافقت شد متهم می کنند. در جنگ های شش ساله دو کشور حدود ۳۵ هزار نفر کشته و بیش از یک میلیون نفر نیز بی خانمان و آواره شدند.

روسیه همراه با فرانسه و ایالات متحده آمریکا برای پایان دادن به مخاصمات دو کشور میانجیگری کرده اند.

نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان: نام برخی رهبران طالبان از لیست سیاه ترور حذف شود

«کای آیده» رئیس مأموریت سازمان ملل متحد در افغانستان از مقامات افغانی خواسته است نام برخی رهبران طالبان را از فهرست بین المللی تروریست های سازمان ملل متحد حذف کنند.

این مقام سازمان ملل متحد در مصاحبه ای که روز دوشنبه چاپ شد گفت به اعتقاد او چنین اقدامی می تواند اولین گام به سوی گشایش مذاکرات مستقیم با طالبان باشد.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد به روزنامه نیویورک تایمز گفت وقت مذاکره مستقیم میان مسئولان افغانی و طالبان «فرا رسیده است». او گفت چنین روابطی گام های لازم برای حل اختلاف های ادامه دار در افغانستان است.

آقای آیده در ماه مارس، سمت فعلی اش در سازمان ملل متحد در کابل را ترک می کند. او در عین حال گفت پیشنهاد نمی کند نام برخی رهبران ارشد طالبان مثل ملا عمر از لیست سیاه سازمان ملل متحد خارج شود.

کسانی که نامشان در لیست سیاه سازمان ملل متحد قرار دارد در صورت حضور در ملأ بازداشت خواهند شد.

چین نقش دولت درحمله های اینترنتی به گوگل را رد کرد

چین هرگونه مداخاله دولت در حمله های اینترنتی علیه گوگل، شرکت جستجوگر عظیم ایالات متحده را رد کرده است. پکن می گوید مقررات اینترنتی این کشور در چارچوب قانون توجیه شده اند.

شین هوا، خبرگزاری رسمی چین روز یکشنبه در مورد این مسئله دو مصاحبه با مقامات دولت چین منتشر کرد.

سخنگوی وزارت صنایع و فن آوری اطلاعاتی چین در این مصاحبه گفته است اتهامات ایالات متحده پیرامون مشارکت دولت در حمله اینترنتی به گوگل بی اساس هستند و با هدف بدنام کردن چین صورت گرفته اند.

وی گفت چین «به طور جدی مخالف» حمله های اینترنتی است. وی افزوده است سیاست چین در مورد امنیت اینترنت شفاف و عاری از تناقض هستند.

سخنگوی کابینه دولت چین گفته است مقررات اینترنتی دولت به معنای کمک به استقرار یک شبکه اطلاعاتی معتبر و مفید از راه های قانونی است که به توسعه اجتماعی و اقتصادی کمک می کند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز جمعه گفت نقض امنیتی اینترنت که گوگل آن را به چین منسوب کرده، آزاردهنده است.    
 

سه بمب گذاری انتحاری بزرگ در بغداد، ۳۶ کشته برجای گذاشت

بر اثر سه انفجار بزرگ انتحاری در هتل ها و دیگر مکان های شاخص بغداد دست کم ۳۶ نفر کشته و ۷۱ نفر مجروح شدند.

یکی از بمب ها به نزدیکی هتل «شرایتون» بغداد اصابت کرد و ظاهرا هدف بمب دیگر هتل «بابیلون» در پایتخت عراق بود. بمب سوم در مرکز بغداد منفجر شد.

هر سه انفجارا به فاصله کوتاهی از یکدیگر رخ دادند و پس از آن ابر غلیظی از دود آسمان را فراگرفت.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا، گفت انتخابات و دیگر اقدامات برای عادی سازی شرایط و ایجاد دموکراسی در عراق، «بدترین نتیجه برای تروریست ها» است.

چندین حمله هماهنگ بمب گذاری از ماه اوت، نیمه تابستان تا کنون، در بغداد صورت گرفته و منجر به کشته شدن صدها نفر شده است.

مقامات عراقی نگران حملات بزرگتر شورشیان با هدف اخلال در انتخابات پارلمانی این کشور هستند. انتخابات قرار است ۱۶ اسفند (۷ مارس)، برگزار شود.

اجلاس هائیتی در مونترال کانادا

ژان ماکس بلریو، نخست وزیر هائیتی، به کانادا سفرکرده است تا در کنفرانس بین المللی احیای مجدد هائیتی شرکت کند. این درحالی ست که کارمندان سازمان های امدادی برای انتقال نیازهای مبرم مواد غذایی، آب و تجهیزات پزشکی و دارویی  با دشواری های بسیاری روبرو هستند.

استفان هارپر، نخست وزیر کانادا میزبان اجلاس روز دوشنبه در مونترال است.

هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجه ایالات متحده، وزرای امور خارجه ده ها کشور دیگر و نمایندگان سازمان های غیر دولتی  نیز در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

دولت هائیتی روز یکشنبه اعلام کرد تعداد کشته شدگان زلزله روز ۱۲ ژانویه در پایتخت این کشور به ۱۵۰ هزار تن رسیده است. بنا به گفته مقامات، این رقم شامل تعداد کشته شدگان شهرهای حومه پایتخت نیست.

سازمان های بین المللی امدادی روزیکشنبه اعلام کردند در پورتو پرنس، پایتخت  و لئوگان، شهری در جنوب شرق پایتخت چادرهای موقتی برای اسکان جمعیت بی خانمان هائیتی برپا شده اند.
 

دیدار روسای جمهوری افغانستان و پاکستان در اجلاس امنیتی ترکیه

روسای جمهوری افغانستان  و پاکستان پیرامون همکاری نزدیک ترعلیه شورشیان طالبان در اجلاس امنیتی ترکیه در استانبول دیدار می کنند.

دیدار روز دوشنبه بین حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان و آصف علی زرداری، همتای پاکستانی وی چند روز پیش از کنفرانس بین المللی افغانستان در لندن برگزار می شود.

دیدار دو رهبر پاکستان و افغانستان در حاشیه اجلاس امنیتی در ترکیه برگزار می شود که پشت پرده به هدف ترمیم مناسبات بین کابل و اسلام آباد متمرکز بوده است.

مقامات اطلاعاتی و نظامی افغانستان و پاکستان در این مذاکرات شرکت می کنند.

پس ازحمله نظامی سال ۲۰۰۱ به رهبری ایالات متحده، مناطق قبیله ای شمال غرب پاکستان به مقرعملیات نیروهای افراطی بدل شد و همین امر به تیره شدن مناسبات بین افغانستان و پاکستان انجامید.

پرزیدنت کرزی پیش از شرکت در اجلاس بین المللی در لندن، روز سه شنبه به آلمان سفر خواهد کرد تا با آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور دیدار و گفتگو کند.
 

علی شیمیایی، پسر عموی صدام به جرم جنایت علیه بشریت، اعدام شد

دولت عراق می گوید پسرعمو و مشاور نزدیک صدام حسین، معروف به «علی شیمیایی» را به جرم جنایت علیه بشریت اعدام کرد.

علی الدباغ، سخنگوی دولت عراق، می گوید علی حسن المجید، روز دوشنبه اعدام شد. او در دادگاه عراق به چهار بار اعدام محکوم شده بود و آخرین حکمش کمی پیشتر در ماه جاری میلادی صادر شده بود.

المجید به خاطر صدور فرمان بمباران شیمیایی کردهای عراق در روستای حلبچه در سال ۱۹۸۸ گناهکار شناخته شد.

علی حسن المجید، قبلا نیز به دلیل نقشی که در کشتار کردهای عراق در دهه ۱۹۸۰ در عملیات موسوم به «انفال» داشت به مرگ محکوم شده بود.

در عملیات انفال علیه کردهای عراق ده ها هزار نفر کشته شدند.

علی شیمیایی، دو حکم اعدام دیگر را به دلیل سرکوب جنبش شیعیان عراق در سال های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۹ دریافت کرد.

فرمانده ناتو درباره قرارداد صلح با طالبان ابراز امیدواری کرد

ژنرال استنلی مک کریستال، فرمانده ارشد ناتو در افغانستان، می گوید امیدوار است افزایش شمار سربازان آمریکایی در افغانستان به قرارداد صلح تحت مذاکره با طالبان، منجر شود.

این ژنرال آمریکایی در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز که روز دوشنبه چاپ شد ضمن ابراز بدبینی نسبت به جنگ گفت ناتو قصد دارد امسال با وجود ۳۰ هزار سرباز جدید آمریکایی در افغانستان، به پیشرفتی مثبت دست یابد.

آقای مک کریستال گفت هدفش تضعیف شورشیان طالبان است تا جایی که رهبران این گروه تروریستی راضی شوند با دولت افغانستان وارد قراردادی جدید شوند. فرمانده ارشد ناتو در افغانستان همچنین گفت شخصا معتقد است افغانستان به اندازه کافی شاهد جنگ بوده است.

در پاسخ به این پرسش که آیا از دیدن رهبران طالبان در دولت آینده افغانستان خوشحال خواهد شد، ژنرال استنلی مک کریستال گفت به نظر او تمامی افغانی ها به شرطی که به جای گذشته به آینده فکر کنند می توانند در این میان نقش داشته باشند. 


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

Eutelsat Hotbird (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12.242 GHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Arabsat/EB2 (26/25.5 Degs East)

Downlink Frequency: 11.662 GHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4.040 GHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12.608 GHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11.355 GHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته