هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ مرداد ۲, شنبه

Latest News from Emrooz for 07/23/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: ندای سبز آزادی از این پس به انتشار اخبار روزانه خود به صورت پادکست می پردازد. از این پس نداس سبز آزادی را بر روی یوتیوب نیز می توانید بشنوید. در ادامه پادکست اخبار چهارشنبه مورخ ۳۰ تیر ماه ۱۳۸۹ را مطالعه کنید.


 


امروز: زهرا رهنورد با خانواده منصور اسانلو، رییس سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، دیدار کرد.

به گزارش جرس، در این دیدار زهرا رهنورد ضمن همدردی با همسر و مادر اسانلو و دیگر اعضای این فعال مدنی، برای آنان و زندانی دربندشان آرزوی صبر و سلامتی کرد.

رهنورد تاکید کرد که روز و روزگار، چنین نخواهد ماند و، سختی‌ها با پایداری و امید و صبوری، به فرجام خواهد رسید.

او همچنین با انتقاد شدید از برخوردهای غیرانسانی و غیرقانونی انجام شده با زندانیان سیاسی و خانواده‌هایشان در ماه‌های اخیر، ابراز امیدواری کرد که روند مزبور هرچه زودتر پایان پذیرد.

در این دیدار اعضای خانواده اسانلو به شرح مجموعه مشکلات و سختی‌ها و فشارهایی که در سال‌های اخیر متوجه این فعال مدنی و خانواده‌اش شده است، پرداختند.

منصور اسانلو رئیس ۵۱ ساله‌ی سندیکای شرکت واحد در چند سال اخیر، بارها مورد بازداشت و برخوردهای خشن قرار گرفته است. وی در آخرین بازداشت خود، از تابستان ۱۳۸۶ تاکنون در حبس است.

اسانلو هم‌اینک همراه با جمعی دیگر از زندانیان سیاسی حوادث پس از انتخابات ۲۲خرداد ازجمله عیسی سحرخیز، احمد زیدآبادی، حشمت‌الله طبرزدی، مهدی محمودیان و مسعود باستانی در زندان رجایی‌شهر کرج بسر می‌برد.


 


امروز: دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش، در خصوص لزوم تعامل احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب تصریح کرد: در این مورد لازم است هر دو جناح سیاسی در کشور برای حداقل‌هایی که متاسفانه توسط عده قلیلی نادیده گرفته می‌شود تلاش کنند.

به گزارش ایلنا، فاطمه راکعی ، در خصوص جایگاه احزاب در فضای سیاسی گفت: طبق قانون اساسی و قوانین دیگر، احزاب طبق اساسنامه خود حق فعالیت و حیات سیاسی دارند. در حال حاضر متاسفانه این حق آنگونه که شایسته است ،جاری و ساری نیست و بعضی از خواسته‌های احزاب مبنی بر تجمع‌های سیاسی و راهپیمایی‌ها و سایر مقولات درج شده در اساسنامه آنها که همه در نهایت به نفع مردم و نظام است از طرف بعضی نهادهای ذیربط نادیده گرفته می‌شود.

وی در ادامه گفت: اگر در یک برهه‌ای کسانی به هر دلیلی مولتی امر تک‌حزبی بودند اکنون این دوره تمام شده است. الان باید حرف‌ها زده شود و حرف‌ها شنیده شود. مردم باید از طریق احزاب با دولت و ارگان‌های اجرایی در ابعاد مختلف در ارتباط باشند. بدانند چه می‌گذرد و به خواسته‌ها و مطالباتشان چه پاسخی داده می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: در شرایط کنونی احزاب شناسنامه‌دار کشور برای اینکه به مسائل سیاسی پیش آمده دامن نزنند به خاطر مصالح کشور تا حدودی از فعالیت‌هایشان کاسته‌اند.

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: علی‌رغم نقدهایی که ازطرف گروهی وارد است تا زمانی که قانون هست همه باید به آن پایبند باشیم و احترام بگذاریم. این یک اصل ابتدایی است که اگر رعایت نشود به همه لطمه می‌زند.

راکعی تصریح کرد : لازم است همه احزاب در چارچوب قوانین موجود فعالیت کنند و صدای مردم را به گوش مسئولین و صدای مسئولین را به گوش مردم برسانند. در واقع احزاب باید از طریق ایجاد ارتباط سالم در چارچوب قانون این فضای غیرعادی را تضعیف کنند . به گونه‌ای که بتوان از طریق مجاری قانونی ، حقوق آحاد ملت و حقوق شهروندی که در قانون اساسی موجود است را پیگیری کرد.

این استاددانشگاه در مورد لزوم تغییر قوانین در بحث فعالیت احزاب گفت: قانون موجود قانون خوبی است.چرا اگر بخواهیم قانون احزاب تغییر کند لازمه‌اش این است که فعالیت‌ها تا زمان مشخص شدن شرایط قانون جدید مختل شوند. فقط لازم است تبصره‌هائی که برای کمیسیون ماده ۱۰ که تعریف شده ضمانت اجرایی پیدا کند و البته این ربطی به فعالیت احزاب ندارد.

راکعی در خصوص لزوم تعامل احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب تصریح کرد: در این مورد لازم است هر دو جناح سیاسی در کشور برای حداقل‌هایی که متاسفانه توسط عده قلیلی نادیده گرفته می‌شود تلاش کنند.

وی در ادامه گفت: از اولین این حداقل‌ها گردن نهادن همه افراد ، در هر سطحی و گروهی به قانون است ، همچنین باید مشارکت سیاسی مردم که همه احزاب به آن معتقدند تشویق شود، از سوی دیگر باید اجرای کامل قانون اساسی و همه مسائلی که آزادی و استقلال و امنیت جمهوری اسلامی را تضمین می‌کند، در دستور کار قرار گیرد.

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: همه اینها مسائل حیاتی هستند که تمام احزاب آن را قبول دارند، که متاسفانه این حداقل‌ها زیر سوال رفته است. لازم است نظام از این اصول مسلم زیر سوال رفته حمایت کند ،چرا که زیر سوال رفتن این مسائل درنهایت امنیت ملی را تضعیف می‌کند.


 


جمعی از روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی پیش از ظهر امروز با حضور در منزل خواهر عبدالرضا تاجیک در شهرستان ورامین، با خانواده این روزنامه‌نگار دربند دیدار کردند.

به گزارش میزان خبر، در این دیدار که با حضور چندتن از دوستان روزنامه‌نگار عبدالرضا تاجیک و چهره‌هایی چون حبیب‌الله پیمان، مرضیه مرتاضی لنگردوی، مصطفی تاج‌زاده، فخرالسادات محتشمی‌پور، سعید شیرکوند، سعید رضوی فقیه و رضاتهرانی انجام شد، این گروه از فعالان مدنی ضمن دلجویی از خانواده تاجیک در جریان آخرین وضعیت وی دز زندان قرار گرفتند.

عبدالرضا تاجیک روزنامه نگار باسابقه و عضو کانون مدافعان حقوق بشر از 22 خرداد ماه برای سومین بار طی یکسال گذشته در بازداشت به سر می‌برد.

خانواده تاجیک هفته گذشته به دنبال بیش از یک ماه بی‌خبری مطلق توانستند تنها ملاقاتی کوتاه به صورت کابینی با وی داشته باشند.

Reza-Tajik01.jpg

Reza-Tajik02.jpg

Reza-Tajik03.jpg

Reza-Tajik04.jpg

Reza-Tajik05.jpg

Reza-Tajik06.jpg


 


امروز: دبیر‌کل مجمع نیروهای خط امام با بیان‌اینکه اصلاحات همزاد انقلاب اسلامی است و از آن جدا شدنی نیست،تاکید کرد: تبلیغاتی که علیه اصلاحات و انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد، یک ریشه دارد. در داخل کشور به اصلاحات حمله می‌کنند و در خارج به انقلاب اسلامی و هر دو از یک ریشه‌اند. هر دو مصمم‌اند که نظام اسلامی واقعی و حقیقی،معیوب و ناکارآمد جلوه دهند. ولی ما به هیچ‌وجه ناامید نیستیم.

به گزارش ایلنا ، سید هادی خامنه‌‌ای در دیدار جمعی از شخصیت‌های احزاب و روزنامه‌نگاران به بیان دیگاه‌های خود در خصوص ادامه فعالیت اصلاح‌طلبان در عرصه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور پرداخت.

دبیر‌کل مجمع نیروهای خط امام در ابتدا با اشاره به حوادث سال گذشته، اظهار داشت: به نظر می‌رسد آنچه که اتفاق افتاد، با برنامه‌ریزی قبلی و دارای پروسه زمانی چندین ساله بوده است و بروز این اتفاقات، ریشه در سال‌های گذشته دارد و در اواخر دهه ۶۰ نشانه‌هایی از چنین برنامه‌ریزی‌ها را مشاهده می‌کردیم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات و موانع پیش‌روی اصلاح‌طلبان و آنچه در سال‌های گذشته از این جریان‌ سیاسی رفته است، گفت: باید سهم قابل ملاحظه‌ای را برای آسیب‌شناسی جریان اصلاحات اختصاص دهیم تا ببینیم در کجا دچار کمبود بوده‌ایم که امروز به این نقطه رسیده‌ایم. یعنی چطور می‌شود که جریان اصلاحات با هشت سال سابقه نسبتا موفق در دولت و مجلس به یکباره در انتخابات شوراها رای نمی‌آورد و در انتخابات ریاست جمهوری نیز وضع به این شکل رقم می‌خورد.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با اشاره به اینکه این روزها نسبت به بی‌‌زمینه نشان دادن تفکر اصلاحات، تبلیغات فراوانی در رسانه‌های وابسته به مخالفان صورت می‌گیرد، گفت: علی‌رغم تبلیغات مخالفین، اصلاحات در مغز و دل جامعه ریشه دارد، چرا که اصلاحات همزاد انقلاب اسلامی است و از آن جدا شدنی نیست و تبلیغاتی که علیه اصلاحات و انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد، یک ریشه دارد. در داخل کشور به اصلاحات حمله می‌کنند و در خارج به انقلاب اسلامی و هر دو از یک ریشه‌اند. هر دو مصمم‌اند که نظام اسلامی واقعی و حقیقی،معیوب و ناکارآمد جلوه دهند. ولی ما به هیچ‌وجه ناامید نیستیم.

عضو شورای بازنگری قانون اساسی تصریح کرد: مجموعه نیروهای سیاسی درون نظام با سلایق و گرایش‌های متنوع مایل‌اند در چارچوب قانون اساسی و مصالح عمومی به فعالیت خود ادامه دهند و هر گونه مانع‌تراشی بر سر فعالیت شفاف و آزادانه گروه‌های سیاسی درون نظام، ظلم به انقلاب، اسلام و ملت ایران است.

سید هادی خامنه‌ای با اشاره به رواج گفتمان اصلاحات ادامه داد: اهمیت گفتمان اصلاح‌طلبی به قدری است که امروز اگر کسی می‌خواهد آبرویی کسب کند و نظر مردم را به سوی خود جلب کند، از واژه‌ها و فرهنگ اصلاح‌طلبی چون «پیروی از خط امام»، «قانون‌گرائی»، «مردم‌سالاری و عدالت‌طلبی» استفاده می‌کنند، که از روزگاری نه چندان دور و تا به امروز این عناوین جزء مشخصه‌های جریان «چپ»‌ در دهه ۶۰ و «اصلاح‌طلبی»‌ امروز بوده است.

وی با بیان اینکه تغییر در لایه‌های مختلف جریان‌ها به مرور زمان شکل می‌گیرد و این امر به لحاظ تحول و تطور در نحوه اندیشیدن مفید ارزیابی می‌شود، گفت: آنچه که نباید تغییر کند، ارزش‌ها هستند یعنی آدمی‌ باید مراقبت کند تا ارزش‌هایش تغییر نکند. زیرا تغییر ارزش‌ها یک ضعف محسوب می‌شود و ارزش‌ها نباید بر اساس جناح‌بندی‌ها تغییر کند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ریشه و بنیان فعالیت‌های اجتماعی بشر «فعالیت فرهنگی»‌ است، گفت: جدی‌ترین فعالیت‌ها که موجب تحولات عمیق اجتماعی می‌شود، فعالیت فرهنگی است و در حقیقت سیاسی‌ترین فعالیت‌ها، فعالیت فرهنگی است.

وی افزود: فعالیت‌های فرهنگی محدود به چارچوب خاصی نیستند، یعنی اگر برگزاری مراسم زیارت‌ عاشورا ممکن نشد، دعای کمیل، اگر مراسم دعای کمیل محدود شد، دعای ندبه، اگر برگزاری و شرکت در نماز جمعه امکان‌پذیر نشد، نماز جماعت و خلاصه کار فرهنگی نه محدود به مکان است نه منحصر در زمان. اگر امکان نشر فرهنگ اصیل و حقیقت در رسانه‌های مکتوب نشد، در رسانه‌های مجازی و قس‌علی‌‌هذا.

سید هادی خامنه‌ای با بیان اینکه عرصه کار فرهنگی همواره باز است، اظهار داشت: ممکن است مخالفین شرایطی را پیش بیاورند تا دل‌ها را منفعل و کار فرهنگی را به زعم خویش تعطیل کنند که این اتفاق هرگز رنگ واقعیت به خود نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد:‌ به نظر من اگر خمیرمایه مذهبی و دین‌شناسی در عمق و ریشه فعالیت‌های فرهنگی وجود داشته باشد، آنگاه نتیجه، بهتر و پایدارتر خواهد بود و اصولا این دو مولفه در فعالیت‌ها، ایمان، اطمینان و انگیزه را به همراه می‌آورد. خصوصا اینکه در جامعه ما که بافت دینی دارد و خاستگاه همه مسائل دین است باید به این موضوع توجه جدی‌تر داشته‌ باشیم.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام تاکید کرد: امروز مخالفین اصلاحات با برچسب‌های خاصی سعی می‌کنند جمعیت اصلاحات را منفعل و متهم به بی‌اعتقادی و بی‌دینی نمایند، درحالی که باید هوشیارانه به این تبلیغات منفی و غیراخلاقی پاسخ گفت و مانع انحراف افکار عمومی شد. هر چند که قاطبه ملت ایران از دروغین بودن این تبلیغات منفی به خوبی آگاه‌اند و از همین روی است که علی‌رغم صرف هزینه و انرژی فراوان برای متهم کردن جریان خط امام و اصلاحات نتوانسته‌اند نتیجه مطلوب را بگیرند.

وی ادامه داد : بهترین علامت ناکامی مخالفین آن است که از همه رسانه‌های سمعی و بصری خود به طور کامل هنوز در هر شبانه‌روز علیه اصلاحات استفاده می‌کنند و فحش و ناسزا و اتهامی نمانده است که به اصلاحات، نخبگان و شخصیت‌های آن نداده باشند.

سید هادی خامنه‌ای تاکید کرد: سایر دوستان ما نیز باید با توجه به زیرساخت‌های دینی و فرهنگی جامعه برای ماندگاری و گسترش اندیشه اصلاح‌طلبی به دین و مولفه‌های دینی و اعتقادی، توجه عمیق و جدی داشته باشند.

وی در پاسخ به سئوالی پیرامون محدودیت‌های اعمال شده برای چهره‌ها و نخبگان اصلاح‌طلب، گفت: این مشکلات و محدودیت‌ها اتفاق تازه‌ای نیست. ما و دوستان سال‌ها است که با این نوع مشکلات مواجهیم و نباید فعالیت‌های خود را در چند شکل و شیوه انگشت‌شمار محدود کنیم و می‌توان از روش‌های جدید و موثر دیگر برای روحیه‌بخشی و روشنگری استفاده کرد.

وی در تشریح لزوم امیدوار بودن و عدم اتخاذ رویکردهای یاس‌برانگیز گفت: در خصوص امیدواری، تفاوت نگاه من با شما در موضوع زمان است به نحوی که شما یکی دو سال آینده را می‌بینید در حالی که زمان حل مسائل در نظر من طولانی مدت است تا جایی که ممکن است نتیجه در تغییر و اوضاع احوال را بنده نتوانم ببینم.

سیدهادی خامنه‌ای هشدار داد: جریان مقابل در برابرکارها و رویکردهای فرهنگی ما متقابلا از همان ابزار، تابلو و نماد در جهت خنثی‌سازی فعالیت‌های ما اقدام خواهد کرد تا جائی‌که امروز بسیاری از شعارهای اصلاح‌طلبان از سوی این جریان را به نفع خود مصادره کرده است و از آن بدتر اینکه با رسانه‌های خود دروغ‌ و اتهام‌های عجیب و غریبی را به جریان اصلاحات نسبت می‌دهند.

دبیر‌کل مجمع نیروهای خط امام اضافه کرد: اگر در جریان اصلاحات اندکی مشکل شکل می‌گرفت، فورا صدا و سیما دوربین خود را به کوچه و خیابان می‌برد و آن را بر سر دولت می‌کوبید اما امروز که گرانی اظهر من‌الشمس است و اعتراض همه اقشار را درآورده، مردم هیچ‌ گزارش و عکس‌العملی را در رسانه ملی نمی‌بینند.

سید هادی خامنه‌ای با تاکید بر لزوم توجه و دقت بر نحوه تبلیغات و کیفیت کار فرهنگی از سوی جریان‌اصلاح‌طلب گفت: امروز هنر تبلیغات در دولت کنونی به نحوی است که صفت «ترین»‌ که مورد پسند افراد کم‌اطلاع است را در زبان محاوره خود بسیار استفاده می‌کنند. آنها مدعی‌ واژه‌هایی چون «قانونی‌ترین، با عدالت‌ترین، آزادترین، بهترین، قوی‌ترین و ...»‌ می‌شوند.

وی افزود: باید با روش‌های گوناگون مردم را با واقعیت و حقیقت بیشتر آشنا کنیم و آنچه که مهم است منطق و محتوای عمیق در بیان سخنان از سوی ما است که باید در جان مردم اثر بگذارد. راه انحراف افکار عمومی گفتن «دروغ، آن هم دروغ‌های بزرگ است»‌ ولی ما این شیوه را صد درصد غیراخلاقی و ضد دینی می‌دانیم و معتقدیم که باید با مردم صداقت داشت و راه و چاره‌ای جز صداقت با ملت وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود اضافه کرد: امروز اصلاحات فرصت‌های بسیار اندک و زودگذر و نه زمان‌های طولانی دارد، پس به فراخور فرصت‌‌های خود استفاده کند ما روزگاری تریبون‌های هر‌چند اندک در مراکز مذهبی، علمی و فرهنگی در اختیار داشتیم اما امروز به بهانه‌های مختلف مانع بیان و ابراز اندیشه‌ها می‌شوند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در پاسخ به سئوال دیگری که به ورود زور در دنیای سیاست و تعیین‌کنندگی قوه قهریه در معادلات سیاسی اشاره داشت، گفت: به نظر ما این روش که از دید برخی برای دراز مدت نیز برنامه‌ریزی شده از آنجا که برخلاف طبیعت و ارزش‌های دینی و اسلامی است، ماندگار نخواهد بود.

یکی از حاضرین، نظر سید هادی خامنه‌ای در خصوص رسانه بین‌المللی و مستقل پرسید که او چنین پاسخ داد: رسانه مستقل بین‌المللی در صورتی موثر و مناسب است که در مدیریت آن از مشورت نیروهای داخل کشور استفاده شود و از طرح مصالح و مباحث تفرقه‌انگیز و آسیب‌زننده‌ به وحدت نیروها پرهیز شود و به چارچوب‌های فرهنگی جامعه و آرمان‌های بلند مردم که همان آرمان‌ها و اندیشه امام عزیز و شهدای گرانقدر است، پایبند باشیم.

مدیرمسئول روزنامه‌های توقیف‌شده حیات‌نو، تصریح کرد: در عین‌حال نباید از رسانه‌ها و مطبوعات موجود و توقیف نشده، غافل شد و بسیاری از سخنان خوب و درست و عمیق را می‌توان از طریق آنها به جامعه منتقل کرد.

سید هادی خامنه‌ای در پایان در پاسخ به سئوالی پیرامون انجام مذاکرات بین رهبران جریانات مختلف سیاسی و فرهنگی و مسئولان عالی‌رتبه نظام در جهت برون‌رفت از وضعیت فعلی گفت: اصل گفت‌وگو و مذاکره بسیار خوب است که البته اقدامات، مقتضیات و راهکارهای ویژه خود را می‌طلبد که همه گروه‌ها و جریانات باید به آن پایبند باشند.

در ابتدای این دیدار سعید الله‌بداشتی رئیس سازمان جوانان و دانشجویان مجمع نیروهای خط امام(ره) ضمن تقدیر از حضور جوانان اصلاح‌طلب و روزنامه‌نگاران در این دیدار تاکید کرد: از مهمترین وجوه اشتراک فکر و اندیشه جوانان اصلاح‌طلب اعتقاد و پایبندی به اندیشه، روش و منش بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در ایجاد و مبنا قرار دادن اسلام نواندیش، جمهوریت، مردم محوری و احترام به عقاید، نظرات و سلایق مختلف است به طوری که ایشان همواره بر فعالیت تشکلمند حزبی و شناسنامه‌دار گروه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی احترام و حتی توصیه می‌کردند حال چگونه است که امروز علنا با این نظر و توصیه صریح امام همچون بسیاری دیگر از نظرات صریح آن حضرت مخالفت می‌شود و مخالفان رسما در مقام بیان به ابراز آن می‌پردازند و مخالفت درخوری مشاهده نمی‌شود.

وی گفت‌وگو و تعامل میان سران احزاب و جناح‌های سیاسی و نیز در لایه‌ای دیگر بین جوانان این مجموعه‌های سیاسی را یکی از راه‌های مقابله با تهدیدهای داخلی و حتی فشارهای سیاسی دانست و افزود: این روزها برای مقابله با این تهدیدات و نتایج آنها بیش از هر زمان دیگر نیازمند گفت‌وگو و تعامل هستیم تا به بهانه فشارهای بین‌المللی شاهد افزایش محدودیت در فضای سیاسی داخلی نباشیم و به حول و قوه الهی نشاط و شادابی به صحنه اجتماعی و سیاسی بازگردد.


 


امروز: عضو هيات تطبيق مصوبات با قوانين و مقررات می گوید: متاسفم كه شرايط به گونه‌اي شده كه قبح دروغ گفتن ريخته است. مي‌گويند همه مصوبات را به مجلس فرستاده‌ايم، در حالي كه فقط همين دو مورد ارسالي را به همه نشان مي‌دهند و مي‌گويند مصوبات را به مجلس مي‌فرستيم، در صورتي كه اين‌گونه نيست.

وی تاكيد كرد: ارسال مصوبات دولت به مجلس فقط در دو مورد صورت گرفته است.

محمدرضا خباز نماينده مردم كاشمر در مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در مورد آخرين جلسه هيات تطبيق مصوبات با قوانين و مقررات كه روز چهارشنبه در مجلس برگزار شد، اظهار داشت: در اين جلسه در خصوص ارسال مصوبات دولت به مجلس سئوال كردم كه با كمال تاسف مطلع شدم دولت فقط دو مورد را فرستاده است. ظاهرا اين دو مورد اساسنامه از دستشان در رفته و قصد داشتند به جاي ديگري بفرستند.

وي افزود: اكنون دو و نيم الي سه ماه است كه دولت از اجراي اصل 138 قانون اساسي امتناع مي‌كند. متاسفم كه شرايط به گونه‌اي شده كه قبح دروغ گفتن ريخته است. مي‌گويند همه مصوبات را به مجلس فرستاده‌ايم، در حالي كه فقط همين دو مورد ارسالي را به همه نشان مي‌دهند و مي‌گويند مصوبات را به مجلس مي‌فرستيم، در صورتي كه اين‌گونه نيست.

خباز با بيان اينكه ارتباط مجلس و دولت هنوز بر اساس اصل 138 قانون اساسي قطع است، گفت: كار هيات تطبيق مصوبات هنوز متوقف نشده است و ما مصوبات را از طريق سايت دولت و روزنامه رسمي دريافت كرده و موارد خلاف قانون را اصلاح مي‌كنيم. در صورت عدم اصلاح توسط دولت، رئيس‌مجلس اصلاحيه را براي روزنامه رسمي مي‌فرستد.

عضو فراكسيون خط امام (ره) مجلس تصريح كرد: خيلي بد است كه رئيس‌جمهور در حالي كه براي پاسداري از قانون اساسي سوگند خورده است، از پس از عيد نوروز تاكنون يك اصل مهم قانوني را اجرا نمي‌كند.

اين نماينده مجلس در پاسخ به سئوال ديگري در مورد ابلاغ مصوبه تخصيص دو ميليارد دلار به پروژه قطار شهري از سوي رئيس مجلس، با يادآوري اينكه در زمان تصويب اين طرح با آن مخالف بودم، اظهار داشت: اين مخالفت به جهت تخصيص اين بودجه به مترو نبود؛ بلكه اصلا در حساب ذخيره ارزي اعتباري باقي نمانده است كه مجلس براي برداشت از آن قانون تصويب مي‌كند. يعني سر قبري گريه مي‌كنيم كه مرده در آن نيست.

وي ادامه داد: اينكه دولت مي‌گويد حساب ذخيره ارزي محرمانه است، به خاطر اين است كه چيزي در آن باقي نمانده است.

خباز در ادامه گفت: با وجود اين مسائل اينكه دولت بگويد قانون را اجرا نمي‌كنم، خيلي بد است. در حالي كه حداقل اگر بودجه‌اي در اختيار ندارد، بايد سكوت كند يا آن را از محل ديگري تامين كند. زيرا قانون را اجرا نكردن افتخار ندارد، بلكه سرافكندگي دارد. ما نام اين مسئله را بدعت ناپسند نام مي‌گذاريم كه اگر رايج شود سنگ روي سنگ بند نمي‌شود.


 


امروز: رییس سازمان زندانها با بیان اینکه "هیچ حاکمیتی در جامعه امروز نمی‌تواند خودش را از زندان و اجرای مجازات حبس مستثنی بداند"، خاطرنشان کرد "اینکه بخواهیم تصور کنیم حکومتی بدون زندان می‌تواند باشد یک رویا و خیالی بیش نیست."

به گزارش رهانا، غلامحسین اسماعیلی، در مراسم تودیع مدیر کل زندان‌های استان اصفهان و معرفی سرپرست اداره کل گفت: وجود زندان و ضرورت آن را باید به عنوان یک واقعیت بپذیریم و مجازات زندان را باید با مجازات جایگزین حبس و اصلاح قوانین نگهداری کرد.

وی در این مراسم گفت: هیچ حاکمیتی در جامعه امروز نمی‌تواند خودش را از زندان و اجرای مجازات حبس مستثنی بداند و اینکه بخواهیم تصور کنیم حکومتی بدون زندان می‌تواند باشد یک رویا و خیالی بیش نیست.

رییس سازمان زندانها ادامه داد "وجود زندان و ضرورت آن را باید به عنوان یک واقعیت بپذیریم و مجازات زندان را باید با مجازات جایگزین حبس و اصلاح قوانین نگهداری کرد، به طوریکه هم جامعه از خطرات و آسیب‌ها ایمن بماند و هم محکوم و خانواده در فشار روحی و روانی قرار نگیرد."

اسماعیلی افزود: در جامعه کنونی نداشتن زندان امری است که تحقق نخواهد یافت.

وی چندی پیش به خبرگزاری ایسنا گفته بود "هم اكنون ١۷۵هزار نفر در زندان‌هاي كشور زنداني هستند."

این مقام مسئول، از افراد بازداشتی در بازداشتگاههای خاص ارگانهای مختلف کشور نامی نبرد.


 


سید محمد خاتمی پنج شنبه ۳۱ تیر ماه در منزل محمدرضا جلایی پور از اسیران سبز و سخنگوی پویش حمایت از موسوی و خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری حضور یافت و با خانواده وی دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار کلمه، در این دیدار که جمعی از جوانان اصلاح طلب نیز حضور داشتند ابتدا دکتر حمیدرضا جلایی پور پدر محمدرضا گزارشی از نحوه دستگیری و آخرین وضعیت وی بیان کرد و خبر داد که قرار بازداشت فرزندش امروز مجددا توسط بازپرس حیدری در مشهد تمدید شده است.

سید محمد خاتمی ضمن محکوم کردن دستگیری های گسترده در یک سال اخیر از بازداشت مجدد محمدرضا جلایی پور که از جوانان نخبه و توانا و متدین کشور است ابراز تآسف کرد و برای آزادی هرچه سریعتر وی دعا کرد.

در پایان این دیدار حضار نماز جماعت را به امامت سیدمحمد خاتمی اقامه کردند.

khatami-jalaeepour01.jpg

khatami-jalaeepour02.jpg

khatami-jalaeepour03.jpg

khatami-jalaeepour04.jpg


 


امروز: اول مردادماه سالروز تولد حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی است، به همین مناسب سیداحمد خمینی، فرزند سیدحسن خمینی پیام تبریکی خطاب به پدر خود فرستاده است.

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، سیداحمد خمینی در پیام خود که در صفحه فیس بوک او منتشر شده آورده است:

1 مردادتولد پدرم (سید حسن خمینی)است.

پدر عزیزم تولدت مبارک.

از خدا می‌خواهم هر روز بزرگ‌تر از روز قبل باشی و نور وجودت چشم دشمنان تنگ نظرت را کور کند.

از خدا می‌خواهم همیشه پشت و پناهت باشد که حمایت تنها او تو را بس می‌باشد.

...از خدا می‌خواهم وجود عزیز تو نازنینم را هیچ وقت از هیچ یک از ما نگیرد.

پدر عزیزم رنگ سبز چشمانت، رنگ صبر امید آزادی و شادی است.

خدایا آن دو چشم زیبا را از ما نگیر.

خدا یا یوسف آل خمینی مورد حسد و مکر بد خواهان قرار گرفته، همان طور که وعده کرده‌ای مکر آنان را به خودشان برگردان و او را عزیز ایران و اسلام بگردان.

پدر عزیزم تولدت مبارک.

سید احمد خمینی


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته