جنبش راه سبز - خبرنامه |
- ﭼﺮﺍ ﻣﺮﺩﻡ ﻫﺮﻣﺰﮔﺎﻥ ﻣﻌﺘﺮﺿﻨﺪ؟
- این بار سیلی به دختر زهرا
- ۱۲۰ کارگر «آبهای عمیق» بوشهر بیکار شدند
- ظریف در دیدار با ابراهیمی: اگر از ایران دعوت شود، در ژنو ۲ شرکت میکنیم
- بیتوجهی اعضای شورای شهر تهران به حقوق معلولان
- آیتالله دستغیب: به خدا توسل میکنیم تا این زندانها و حصرها پایان بیابید
- از شب گذشته تاکنون، کرمان چهار بار لرزید
- مولانا عبدالحمید اقدام تروریستی علیه مرزبانان را محکوم کرد
- توقف موقت انتشار روزنامه بهار
- انتقال نوید خانجانی به بیمارستان پس از وخامت وضع جسمی
Posted: 26 Oct 2013 10:50 AM PDT الهام ﮔﺰﺍﺭﺷﯽ ﺗﺤﻠﯿﻠﯽ ﺩﺭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﺍﻋﺘﺮﺍﺿﺎﺕ ﻣﺮﺩﻡ
نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه جرس نیست. |
Posted: 26 Oct 2013 10:50 AM PDT زهرا ربانی املشی عزیزان مصمم و امیدوار باشید و با آجرهایی که به سمتتان پرتاب میشود بنایی محکم بسازید
|
۱۲۰ کارگر «آبهای عمیق» بوشهر بیکار شدند Posted: 26 Oct 2013 09:16 AM PDT جرس: ۱۲۰ نفر از کارگران شرکت فن آوری آبهای عمیق (dot) از پیمانکاران زیر مجموعه شرکت صنعتی دریایی صدرا، شغلشان را از دست دادند.
«موسی میر جوانمردی» دبیر خانه کارگر بوشهر با اعلام این خبر به ایلنا گفت: در شرکت فن آوری آبهای عمیق ۷۰۰ کارگر متخصص اشتغال داشتند که ۱۲۰ نفر از آنها به سبب آنچه «شرایط نامناسب اقتصادی» عنوان شد، در روزهای پایانی ماه گذشته با پایان قرار داد کاریشان تعدیل شدند.
این فعال کارگری با بیان اینکه تمامی کارگران شرکت فن آوری آبهای عمیق سه ماه حقوق معوقه طلب دارند افزود: گفته میشود کارفرما قصد دارد تا پایان سال جاری با کاهش نیروهای انسانی، تعداد کارگران را به ۲۰۰ نفر کاهش دهد.
این فعال کارگری در خاتمه اظهار داشت: هم اکنون ۱۲۰ کارگر تعدیل شده برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی استان معرفی شدهاند. |
ظریف در دیدار با ابراهیمی: اگر از ایران دعوت شود، در ژنو ۲ شرکت میکنیم Posted: 26 Oct 2013 09:16 AM PDT جرس: وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اگر از جمهوری اسلامی برای حضور در ژنو ۲ دعوت شود با عزم کمک کردن به یافتن راه حل سیاسی در این نشست حضور مییابیم.
به گزارش ایلنا، "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان بعداز ظهر امروز شنبه (4 آبان) پس از دیدار و گفتوگو با اخضر ابراهیمی(نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه) در نشست خبری مشترک به تشریح گفتوگوهایش با ابراهیمی پرداخت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
وی در پاسخ به سؤالی درباره دعوت از ایران برای حضور در نشست ژنو ۲ با بیان اینکه بعید میدانم هنوز دعوتنامهای برای هیچ یک از شرکتکنندگان ارسال شده باشد، گفت: جمهوری اسلامی تمایل دارد که به پایان دادن این وضعیت بسیار ناگوار در سوریه کمک کند.
وی با بیان اینکه اگر از جمهوری اسلامی برای حضور در این نشست دعوت شود، ما با عزم کمک کردن به یافتن راه حل سیاسی از طریق گفتوگو بین جهات سوری در کنفرانس شرکت میکنیم.
رئیس دستگاه دیپلماسی یادآور شد: صرف نظر از حضور در این نشست؛ ما براساس دیدگاه اسلامی بر تامین منافع ملی خود تاکید داریم و ضرورت منافع ملی ما آرامش در منطقه و جلوگیری از افراط و جنگهای فرقهای در منطقه است.
ظریف ادامه داد: وضعیت سوریه و ادامه بحران در این کشور نه تنها خطر و فاجعه انسانی بلکه نگرانی عمدهای برای کشورهای منطقه ازجمله جمهوری اسلامی است و امیدواریم همه با دید درازمدت و مبتنی بر واقعبینی با بحران برخورد و بتوانیم با کمک کشورهای منطقه به مردم سوریه کمک کنیم تا به راه حل مورد قبول خود برسند.
ظریف در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه آیا جمهوری اسلامی طرحی برای حل مسئله سوریه به اخضر ابراهیمی ارائه کرده، گفت: جمهوری اسلامی تلاش دارد راه حل واقعبینانهای برای این مشکل بزرگ در منطقه که خطرات جدی برای منطقه ایجاد کرده، حاصل شود.
وی افزود: تنها میتوان کمک کرد که گروههای متفاوت سوری در نشست ژنو ۲ به عنوان آزمون ویژه بینالمللی که توافق عمومی در مورد آن وجود دارد، حضور یافته و در کنار هم برای رسیدن به راه حل تلاش کنند.
رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: وظیفه کشورهای منطقه ازجمله ایران و سایر طرفهای دارای نفوذ این است که طرفهای سوری را برای گفتوگو با هم همانطور که آقای اخضر ابراهیمی میگفت و برای رسیدن به راه حل کمک کند و این وظیفه مردم سوریه و گروههای سوری است که در مورد نوع راه حل و روش رسیدن به آن با هم توافق کنند و ما تنها میتوانیم در این مسیر به آنها کمک کنیم.
وزیر خارجه گفت که جمهوری اسلامی از هر کمکی ازجمله کمکهای انسانی برای کاستن از آلام مردم و همچنین کمک سیاسی برای رسیدن به راه حل کوتاهی نمیکند.
وزیر خارجه کشورمان در ابتدای این نشست خبری ضمن خیرمقدم به اخضر ابراهیمی به همکاریهای صورت گرفته در گذشته با اخضر بخصوص درمورد افغانستان اشاره کرد و افزود: آقای ابراهیمی در راستای ایجاد صلح در گوشه و کنار منطقه به ویژه افغانستان نقش مهمی ایفا کرد و این نقش برای ما این امیدواری را ایجاد میکند که در موضوع دردناک فاجعه انسانی در سوریه بتواند نقش مؤثری را در پایان دادن به جنگ و رسیدن به راهحل قابل قبول که باعث ثبات در منطقه و جلوگیری از خشونت و افراط در این منطقه حساس میشود و همچنین پایان این جنگ خانمانسوز ایفا کند.
وی ادامه داد: در گفتوگوها با آقای ابراهیمی بر اهتمام جمهوری اسلامی برای پایان دادن به وضعیت اسفناک مردم سوریه و نیاز به حل مسئله از طریق گفتوگو بین جهات مختلف سوری تاکید کردم و امیدوارم ایشان در دیدارهایش در منطقه به یک راه حل مورد قبول همه طرفهای سوری دست یابد و همه کشورهای منطقه در این زمینه کمک کنند.
ظریف اضافه کرد: اطمینان دارم جمهوری اسلامی براساس سیاست خود در راستای رسیدن به راه حل پایدار وجدی در سوریه تلاش میکند. من از تلاشهای آقای ابراهیمی هم حمایت و برایش آرزوی موفقیت میکنم.
اخضر ابراهیمی پیش از ظهر امروز شنبه در ادامه رایزنیهای منطقهایاش وارد تهران شد و مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه کشورمان قرار گرفت.
|
بیتوجهی اعضای شورای شهر تهران به حقوق معلولان Posted: 26 Oct 2013 09:16 AM PDT جرس: رئیس انجمن ندای معلولان ایران از رفتار نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران که با بیتوجهی به حقوق معلولین و جانبازان بر کرسی شورای شهر تکیه دادهاند و مشکلات متعدد معلولین و جانبازان در معابرشهر، خطوط مترو و اتوبوسرانی را نمیبینند، ابراز نگرانی کرد.
محمود کاری در گفتگو با ایلنا، در واکنش به اظهارات رئیس شورای شهرتهران مبنی بر مناسبسازی معابر و امکان استفاده بهینه از ناوگان حمل و نقل عمومی جهت تردد نابینایان گفت: انجمن ندای معلولین ایران نگرانی خود را از رفتار نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران که با بیتوجهی به حقوق معلولین و جانبازان بر کرسی شورای شهر تکیه دادهاند و مشکلات متعدد معلولین و جانبازان را در معابر شهر، خطوط مترو و اتوبوسرانی نمیبینند، اعلام میدارد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۹ سال ازتصویب قانون جامع حمایت از حقوق معلولین میگذرد و ضوابط و مقررات معماری و شهرسازی با استانداردهای روز جهانی منطبق با نیازهای افراد دارای معلولیت را در اختیار داریم، متاسفانه پروژههای شهری یکی پس از دیگری افتتاح میشوند و مسئولین محترم شورای شهر هم در مراسم افتتاحیه حضور پیدا میکنند ولی دریغ از نگاه یا گوشه چشمی که مشکلات معماری پیش روی معلولین و جانبازان را ببیند.
کاری بااشاره به اینکه در سال ۱۳۸۴ دستور شروع به کار ستاد مناسب سازی شهرتهران توسط شورای شهر صادر شد، افزود: این ستاد بدون دبیرخانه و مسئول و جایگاه ثابت در معاونتهای مختلف شهرداری تهران سرگردان مانده و هرازگاهی کرکره را بالا میکشند و تا میخواهند شروع به کار کنند؛ بلافاصله آن را تعطیل میکنند.
وی تصریح کرد: ایستگاههای مترو بعد از سال ۸۳ یکی پس از دیگری راهاندازی میشوند وخطوط اتوبوسرانی روز بروز تجهیز میشود ولی نه برای معلولین و جانبازان و سالمندان و...
وی ادامه داد: معابر شهری بهسازی و کف سازی میشوند ولی نه تنها توجه جدی به نیازهای ۱۰ درصد مردم شهر که دچار معلولیت هستند، نمیشود بلکه بسیاری از مبادی ورودی پیاده روها و معابر را با میلههای فلزی چنان مسدود میکنند که حتی کالسکه بچه از آن عبور نمیکند. معلولین وجانبازان با ویلچر که اصلاً حق عبور از پیاده رو ندارند.
کاری بابیان اینکه اماکن عمومی از قبیل مراکز درمانی، آموزشی، فرهنگی و تفریحی، مساجد، و.... نیزچنین وضعیتی دارند، افزود: لازم به ذکر است که شاید بخش ناچیزی از موارد فوق الذکر برای معلولین و جانبازان مناسب سازی شده باشد که باتوجه به تجربیات و استانداردهای جهانی قابل دسترس و ضوابط و مقررات معماری شهرسازی ویژه معلولین و جانبازان موجود و قابل دسترس برای دست اندرکاران معماری و شهرسازی میباشد.
وی خاطرنشان کرد: عمدتاً برای رفع موانع معماری و مشکلات حمل و نقل که روز به روز حقوق شهروندی معلولین، جانبازان ونابینایان را نادیده گرفته و در تسهیل و دسترسی معلولین به برابری فرصتها بویژه معابر شهری استفاده از مترو و سرویس حمل و نقل عمومی هیچگونه توجهی نمیکنند.
وی افزود: به صورت نمونه آقایان سابقه چندین ساله نمایندگی مردم را در شورای شهر دارند و در همین شهر زندگی میکنند موانع و مشکلات را هم میبینند هیچ تذکری در این موارد به دست اندرکاران امور شهرداریها نمیدهند. ولی در ایام و مناسبتهای خاص اقدامات نمادین و یک گفتگوی ظاهری با رسانهها دارند که دردی از معلولین وجانبازان دوا نمیکند جز بازکردن یک زخم کهنه.
کاری بااعلام آمادگی انجمن ندای معلولان ایران برای هرگونه همکاری با شورا افزود: این انجم تقاضا دارد برای اینکه اقدامات عملی و کاربردی بهتری صورت پذیرد، دستور تعین و تکلیف و فعال شدن ستاد مناسب سازی شهر تهران را صادر کنید. |
آیتالله دستغیب: به خدا توسل میکنیم تا این زندانها و حصرها پایان بیابید Posted: 26 Oct 2013 07:49 AM PDT جرس: آیتالله دستغیب با بیان این که "به خدا توسل میکنیم تا این زندانها و حصرها پایان بیابید" گفته است: از نظر ما ایشان کارى نکردند که بخواهند چنین گرفتار شوند. از خدا مىخواهیم هر چه زودتر آزاد شوند.
متن کامل تفسیر سوره بقره، آیات ۱۹۷ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مسجد قبا به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم الْحَجُّ أشْهُرٌ مَعْلُوماتٌ فَمَنْ فَرَضَ فیهِنَّ الْحَجَّ فَلا رَفَثَ وَ لا فُسُوقَ وَ لا جِدالَ فِی الْحَجِّ وَ ما تَفْعَلُوا مِنْ خَیْرٍ یَعْلَمْهُ اللهُ وَ تَزَوَّدُوا فَإنَّ خَیْرَ الزّادِ التَّقْوى وَ اتَّقُونِ یا أُولِی الاْلْبابِ( ۱۹۷) حج در ماههاى معیّن است پس هر کس در این ماهها حج را بر خود واجب مىکند، در حج آمیزش با زنان و گناه و جدال جایز نیست و هر کس کار نیک کند خدا بدان آگاه است و توشه برگیرید که بهترین توشه پرهیزکارى است و از من پروا کنید اى خردمندان! الْحَجُّ أشْهُرٌ مَعْلُوماتٌ؛ مراسم حج در زمان معلوم و محدودى برگزار مىشود. شوال و ذیقعده و هشت روز اول ذیحجه، ماههایى هستند که عمره تمتع در آن انجام مىشود و از نهم تا سیزدهم ذیحجه، حج تمتع انجام مىشود. پس از عمره تمتع مىتوان براى حج تمتع محرم شد ولى بهتر است هر چه نزدیکتر به روز نهم قصد احرام حج کرد. میقات حج، شهر مکه و بهترین مکان آن، مسجد الحرام است. حج قِران و افراد، عمرهى تعمتع ندارند و بعد از حج تمتع باید عمره مفرده به جا آورده شود که این عمره زمان خاصى ندارد. در مابقى اعمال تفاوتى میان این دو حج با حج تمتع نیست فقط در حج قِران باید قربانى را با خود به عرفات و مشعر و منى برد. فَمَنْ فَرَضَ فیهِنَّ الْحَجَّ فَلا رَفَثَ وَ لا فُسُوقَ وَ لا جِدالَ فِی الْحَجِّ؛ «رفث» به معناى نزدیکى با زن است. «فسوق» معناى مطلق گناه را مىدهد ولى در حج شامل دروغ گفتن، فحش دادن و فخر کردن مىشود. «جدال» در ادبیات حج به معناى سوگندهاى جلاله است؛ یعنى بگوید: «نه والله» یا «بلى والله». در حال احرام هرگونه تماس شهوى با همسر ممنوع است، اعم از نگاه شهوت آلود، دست زدن و مقاربت کردن. علاوه بر این عقد کردن و شاهد شدن براى عقد هم بر محرم حرام است. حج در لغت به معناى قصد است و در شریعت قصد خانهى خدا به منظور انجام اعمال خاص را گویند. فایدهى حج براى مردم عادى پاک شدن از گناه و براى اولیاى خدا، بالا رفتن درجه است. حج قرب الاهى ما هم مىتوانیم در هر زمان و از هر کجا، محرم به احرام حج شویم و قصد قرب خداى تعالى کنیم و در حرم او مشغول طواف دائمى شویم و قربان او گردیم. براى این احرام ابتدا باید لباس تعلقات مادى را از تن در آورد و از محبّت دنیا عریان شد، ولى این عریانى به سادگى امکانپذیر نیست و نیازمند فضل و عنایت خداى تعالى است و فضل و عنایت او منوط به خواست خود انسان است، خواستنى واقعى و همیشگى، نه آن که فقط سالى سه بار در سه شب قدر، در دعاى ابوحمزه بگوید : «سیّدی أخرِج حُبّ الدُنیا مِن قَلْبى» لباس احرامى دو جزء دارد: لنگ و ردا. لنگ پوشانندهى عیبها و ردا استغفار به درگاه خداوند است، پس این احرامى چیزى جز توبه و انابه نیست و خوشا به حال آنان که در محشر با این لباس پرودگار خود را ملاقات مىکنند. بعد از احرامى نوبت به تلبیه مىرسد : «لَبَیک اللهمَّ لَبَیک، لَبَیکَ لا شَریکَ لَکَ لَبَیک، اِنّ الحَمدَ وَ النِّعمَةَ لَکَ وَ المُلک لا شَریکَ لَکَ لَبَیک» خدایا آمدم، و تو مرا خواندى که آمدم پس یارىام کن تا غیر تو را نخوانم و نخواهم. تو منزهى از هر شریک و کمککارى و جز تو، همه هیچند. اثر هر سببى به اذن تو است و نفعرسان و ضررزنندهاى جز تو نیست. نعمت از تو و حمد و ثنا تنها سزاوار تو است و مالک و فرمانراوى مطلق عالم هستى فقط و فقط تویى. (لِمَنِ الْمُلْکُ الْیَوْمَ لِلّهِ الْواحِدِ الْقَهّارِ)[۱] «امروز فرمانروایى از آن کیست؟ از آن خداوند یکتاى قهار است.» نه فقط در قیامت بلکه امروز و هر روز فرمانروا و مالک و ملکى جز خداوند یکتا نیست. اکنون که به احرام حرم یار در آمدى و آهنگ او کردى باید دست از شهوات حرام بشویى! نه نگاه، نه شوخى، نه خنده و نه بدتر از آن. درباره همجنس هم باید شهوات را ترک کنى! همچنین باید از هر جدلى که در آن ظهور نفس و نشان دادن خویش است پرهیز نمایى، مگر آن که امر به معروف و نهى از منکر و اثبات حق باشد، آن هم فقط براى خدا. اکنون وقت دخول در حرم و طواف جان جانان است، آن هم نه هفت مرتبه، بلکه براى همیشه. باید چنان متوجّه او شد که هیچ چیز و هیچ کس مانع یاد او نشود و این توجّه را نرباید. از مستحبات طواف، خواندن این آیه شریفه است : (رَبَّنا آتِنا فِی الدُّنْیا حَسَنَةً وَ فِی اْلآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ النّارِ)[۲] «پرورگارا در دنیا به ما نیکى عطا کن و در آخرت نیز به ما نیکى عطا کن و ما را از عذاب آتش حفظ فرما.» «حسنه» ذکر خدا و محبّت اهل بیت است که در دنیا و آخرت توشهى راه و گرهگشاست، و آتش، جز حاصل نفس نیست که باید خداى کریم بازدارندهى آن باشد. حاجیان رفتند و بازگشتند، امّا خوشا به حال آنان که همیشه در حال احرام و طوافند و حرم قرب الاهى مسکن همیشگیشان است. خوشا آنان که دائم در نمازند بهشت جاودان مأوایشان بى وَ ما تَفْعَلُوا مِنْ خَیْرٍ یَعْلَمْهُ اللهُ؛ تمام علم از آن خدا است. آگاهى انسان از خوبىهاى خود نیز علم خدا و نشانهى علم او است. این علم ابتدا در روح حاصل و بعد از آن به مغز منتقل مىشود. پس اصل انسان روح او است و اعضاى بدن وسیلهى روح هستند لذا کسانى که روح قوى و بلندى دارند، حتّى پس از مرگ از همه چیز آگاهند. خداى تعالى از طلب و خواست بندگانش آگاه است و اگر کسى به جدّ از او بخواهد، عطایش مىکند. او بندگانش را خلق کرده تا به خود نزدیکشان سازد و به علم و قدرت و احاطه و سایر اسماء و صفات حسنایش آگاهشان گرداند. (اللهُ الَّذی خَلَقَ سَبْعَ سَماواتٍ وَ مِنَ الاْرْضِ مِثْلَهُنَّ یَتَنَزَّلُ الاْمْرُ بَیْنَهُنَّ لِتَعْلَمُوا أنَّ اللهَ عَلى کُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ وَ أنَّ اللهَ قَدْ أحاطَ بِکُلِّ شَیْءٍ عِلْمآ)[۳] «خداست که هفت آسمان و از زمین مانند آن را آفرید و امر او میان آنها در جریان است تا بدانید که خدا بر همه چیز تواناست و علم او بر همه چیز احاطه دارد.» البتّه خواستن باید همراه با استقامت باشد، نه آن که چون بلا و سختى رسید، یا رزقش کمى تنگ شد، نالهاش به آسمان رود و اظهار پشیمانى کند. وَ تَزَوَّدُوا فَإنَّ خَیْرَ الزّادِ التَّقْوى؛ جبرئیل به رسول خدا صلّى اللهعلیه وآله گفت : «یَا مُحَمّد عِشْ مَا شِئتَ فَإنَّکَ مَیِّتٌ وَ أحْبِبْ مَنْ شِئتَ فَإنَّکَ مُفَارِقُهُ وَ اعْمَلْ مَا شِئتَ فَإنَّکَ لاقِیهِ»[۴] «اى محمّد! هر طور خواهى زندگى کن، امّا سرانجام خواهى مُرد و هر که را خواهى دوست بدار، ولى روزى از او جدا خواهى شد و هر چه خواهى انجام ده، لکن آن را خواهى دید.» حضرت عزرائیل مأمور خداى تعالى است و از هیچ کس نمىترسد. هر که آمده ناگزیر روزى خواهد رفت و هیچ کس در این کاروانسرا ماندنى نیست. در زمان ما کسى چون حضرت امام خمینى رحمت اللهعلیه بود که از جهت ظاهر و معنا قدرت فراوانى داشت و در دل همهى مردم خانه داشت، امّا چون وقت موعودش فرا رسید، روحش را به عالم بالا عروج دادند و بدنش را زیر خاک دفن کردند. در آن زیر او هست و اعمالش. از نظر ما ایشان آدم خوبى بود، امّا پس از مرگ خودش هست و خداى خودش. هر چه را مىخواهى دوست بدار؛ زن و فرزند و مال و مقام و مسجد و منبر و… ولى بدان که همهى این دوستىها از میان مىرود و فقط دوستى خدا و دوستىهاى خدایى مىماند. (الاْخِلّاءُ یَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوُّ اِلّا الْمُتَّقینَ)[۵] «در آن روز دوستان دشمن یکدیگرند، مگر پرهیزکاران.» بگو این سید را دوست مىداریم چون گمان مىکنیم خدایى است. بنده هم شما را دوست مىدارم چون مىدانم براى خدا آمدهاید. آنچه مىماند و تا آخر همراه انسان است، عمل او است. (فَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَیْرآ یَرَهُ * وَ مَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرّآ یَرَهُ)[۶] «پس هر کس به اندازه ذرهاى نیکى کند آن را مىبیند و هر کس به اندازه ذرهاى بدى کند آن را مىبیند.» خداى تعالى به مشیت خود بشر را مختار آفریده و کسى نمىتواند بر خلقت او ایراد بگیرد. پس چه بهتر که در برابر ارادهاش چون و چرا نکند و تسلیم او باشد و به خاطر نعمتهاى ظاهرى و باطنى، مخصوصآ به خاطر نعمت هدایت، شکرگزار خداوند باشد. وَ اتَّقُونِ یا أُولِی الاْلْبابِ؛ گاه انسان عقل خود را کنار مىگذارد و به حساب حیوانیتش سخن مىگوید، ولى اگر عقل را به میدان آورد، مىفهمد که سعادت و خوشبختى او در گروى بندگى خداى تعالى است و بهترین مرتبهى بندگى، استقامت در طلب است. امّا باید متوجّه بود که صرف داشتن طلب، انسان را در ردیف اولیاى خدا قرار نمىدهد. طلب وقتى خوب است و باعث پیشرفت مىشود که انسان هر روز خود را کوچکتر از قبل ببیند. اگر این کوچکبینى و فروتنى در درون انسان باشد، معلوم مىشود که چیزى اندوخته و به هدفش نزدیکتر شده است. از خدا مىخواهیم که دوستى محمّد و آل محمّد چنان در قلب ما رسوخ کند که از دنیا و مادیات کنده شویم. در رادیو مىگفت قرار است عید غدیر تعدادى از زندانیان آزاد شوند. از خدا مىخواهیم که آقایان موسوى و کروبى و زندانیان سیاسى هم در زمره این افراد باشند. ما فقط خدا را قادر مىدانیم و هیچ کس جز او کارهاى نیست. از نظر ما ایشان کارى نکردند که بخواهند چنین گرفتار شوند. از خدا مىخواهیم هر چه زودتر آزاد شوند. اگر انسان در یک باغ بزرگ هم یک هفته زندانى شود و همهى وسایل هم برایش مهیا شود، طاقتش طاق مىشود، چه خواسته اگر در خانهى کوچکى باشد و اطرافش حصار بکشند و سرهنگ و سرتیپها باشند. باز در زندان مىتوان چند نفر را دید و با آنها حرف زد. باز هم از خدا مىخواهیم با آمدن عید غدیر همهى زندانیان سیاسى على الخصوص این سه بزرگوار هم آزاد شوند. ما در ماه محرم هم توسلات و دعاهاى خود را ادامه مىدهیم و این تکلیف ما است و بیش از این کارى از دست ما بر نمىآید. ما جز خدا را قادر نمىدانیم و فقط از او مىخواهیم. باز هم هر چه صلاح خدا باشد. |
از شب گذشته تاکنون، کرمان چهار بار لرزید Posted: 26 Oct 2013 07:49 AM PDT جرس: از شب گذشته تاکنون چهار زمین لرزه سراسر استان کرمان را لرزاند.
بنا به اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری، تا این لحظه 4 زمین لرزه سراسر استان کرمان را لرزاند.
نخستین این زمین لرزه ها ساعت 2 و 31 دقیقه و 22 ثانیه به بزرگی 2 و 5 دهم ریشتر در عمق 8 کیلومتری زمین خانوک را لرزاند.
دومین این زمین لرزه ها ساعت 3 و 52 دقیقه به بزرگی 2و 2دهم ریشتر در عمق 8 کیلومتری زمین در چترود کرمان رخ داد.
سومین زمین لرزه زمین ساعت 6 و 28 دقیقه و یک ثانیه به بزرگی 3 و 3 دهم ریشتر در عمق 7 کیلومتری صبح امروز فاریاب را لرزاند.
و آخرین این زمین لرزه ها تا این لحظه ساعت 15 و 2 دقیقه و 6 ثانیه به بزرگی 2 و 4 دهم ریشتر در عمق 8 کیلومتری زمین در یزدانشهر کرمان رخ داد.
این زمین لرزه ها خسارتی در پی نداشته است. |
مولانا عبدالحمید اقدام تروریستی علیه مرزبانان را محکوم کرد Posted: 26 Oct 2013 07:16 AM PDT جرس: در پی شهادت تنی چند از نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی در حمله افراد مسلح ناشناس، که دیروز جمعه اتفاق افتاد، مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، طی بیانیه ای این اقدام را به شدت محکوم کرد.
مولانا عبدالحمید در این بیانیه ضمن محکومیت این اقدام، آن را "عملی ناجوانمردانه" و از سوی "ایادی فریب خورده دشمن" دانست.
«إنا لله و إنا إلیه راجعون
همچنین خبرگزاری ها به نقل از دادستان عمومی و انقلاب زاهدان اعلام کردند که ۱۶ تن در زندان زاهدان به عنوان «مقابله به مثل» با کشته شدن ۱۷ تن از مرزبانان ایرانی در مرز سراوان اعدام شدند. |
Posted: 26 Oct 2013 07:16 AM PDT جرس: روزنامه بهار در پی انتشار یادداشتی در شماره چهارشنبه تصمیم به توقف موقت انتشار برای مدت کوتاهی گرفت.
این روزنامه در مطلبی کوتاه که برای فرارو ارسال شده است، به شرح این رخداد پرداخته است.
روزنامه بهار به مناسبت روز عید غدیر خم یادداشت وارده ای با عنوان «امام پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی» به دلیل خطای فنی به چاپ رساند که متاسفانه موجب جریحه دار شدن روحیه مومنان حضرت علی «ع»شد.
پس از آن مدیریت روزنامه اقدام به عذر خواهی در چند رسانه و امروز(شنبه)اقدام به انتشار چند یادداشت در نقد مطلب مورد نظر نمود که نشان دهد تا نظرات مندرج در یاداشت آقای علی اصغر غروی به دور از مشی «بهار»، مدیران، روزنامه نگاران و کارمندان آن است. اگرچه برمردم عزیز فشار کاری و احتمال خطای غیر عمد پوشیده نیست(که این نافی مسئولیت نمی باشد) اما متاسفانه برخی از جریان های سیاسی که فرصت راغنمیت می شمارند از فرصت بدست آمده استفاده های دیگری می کردند که تداوم آن دل مومنین راستین را بیشتر به درد می آورد.
|
انتقال نوید خانجانی به بیمارستان پس از وخامت وضع جسمی Posted: 26 Oct 2013 07:16 AM PDT جرس: نوید خانجانی از اعضای سابق کمیته گزارشگران حقوق بشر به دلیل مشکلات سلامتی از روز دوشنبه، بیستونهم مهر ماه، به صورت تحت الحفظ از زندان رجایی شهر به بیمارستان منتقل شده است.
به گزارش جرس، این زندانی عقیدتی از ناراحتی دیسک کمر رنج می برد و پزشک معالج توصیح کرده است که وی باید سه هفته استراحت مطلق در منزل و دور از استرس داشته باشد تا شاید مشکل دیسک کمرش تا حدی بهبود پیدا کند در غیر این صورت نیاز به عمل جراحی خواهد داشت.
نوید خانجانی همچنین از بیماری روده بزرگ رنج می برد و پزشک گفته است که در این رابطه باید عمل جراحی صورت بگیرد. او همچنین مبتلا به مشکل قلبی است و با تجویز پزشک دارو مصرف می کند.
نوید خانجانی در جریان برخورد با امدادگران داوطلب پس از زلزله در تبریز بازداشت شد و روز ۱۵ شهریور سال ۹۱ جهت اجرای حکم به قرنطینه زندان رجاییشهر انتقال یافت.
|
You are subscribed to email updates from جنبش راه سبز - همه گزارشها : متن خلاصه To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. | Email delivery powered by Google |
Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610 |
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر