هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ بهمن ۲۷, پنجشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 26 بهمن 90

 

سلام،

چهارشنبه 26 بهمن 90، 15 فوریه 2012 میلادی

در مورد 9 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه دیروز حکومتی که از سایه خودش هم می ترسد و وحشت دارد، همانطور که پیش بینی می شد سعی کرد جو امنیتی سنگینی را در تهران و شهرهای مختلف ایجاد بکند. در اصفهان از اطراف میدان انقلاب و چهارباغ تا خیابان مطهری به فاصله هر چند متر نیرو مستقر کرده بودند، در رشت در خیابان مطهری حد فاصل سه راه حاجی آباد به سمت چهار راه میکاییل جو سنگین نیروهای امنیتی بود و البته جمعیت هم در پیاده روها گزارش شده، در اهواز و کرمانشاه از نوبهار تا برق حضور سنگین نیروهای امنیتی بود، در شیرازهم خیابانهای نمازی و ملاصدرا هم کاملاً امنیتی بود. در تهران از میدان فردوسی و چهار راه ولیعصر، میدان ونک و خیابان آزادی گزارشهایی داریم که جو سنگین نیروهای امنیتی که در پیاده روها سعی کرده بودند به سبک صدام حسین نسبت به اسرای ایرانی یا بعداً در کهریزک، تونلی از نیروهای انتظامی و لباس شخصی درست بکنند و مانع از هر نوع شعار دادند شوند. گزارشهایی که رسیده از حضور مردم در پیاده روها از خیابان حافظ تا جمالزاده گزارش شده و ترافیک و بوق تا پاسی از شب در تهران ادامه داشته. نکته جالب این است که مردم خیلی خوب با استقرار سنگین نیروهای امنیتی با همان تاکتیک همیشگی استفاده از اتومبیل برای راهبندان، بوق زدن و همینطور جاهاییکه دوراز دسترس نیروهای امنیتی است مثل فاز3 شهرک اکتباتان یا اطراف میدان هفت حوض نارمک یا میدان ونک و یا میدان آزادی تجمع با شعار همراه بوده و بکارگیری نیروهای امنیتی. قبلاً حکومت برای بعضی از فعالین میل فرستاده بود و تهدید کرده بود که مواد 498 و 499 و 510 قانون مجازات اسلامی را رعایت میکند که همگی راجع به تجمعات و ارتباط با بیگانه و غیره و غیره است. اما این حرکت نشان داد که مقدار وحشت حکومت چقدر است و لشگر کشی خیابانی با یک بیانیه ساده هم اتفاق می افتد از ترس اینکه مبادا دو نفر یا بیشتر با همدیگر تجمع داشته باشند. به هر صورت تاکتیکهای مختلف با توجه به در پیش بودن روز 12 اسفند، روز انتخابات، و چهارشنبه سوری می تواند در دستور قرار بگیرد. در مقاومت مدنی تنها و تنها به خیابان رفتن با توجه به لشگرکشی های حکومت تنها گزینه نیست کما اینکه پاره ای از فعالین مثل احزاب و گروهای کردستان، پاره ای از فعالین در نقاط دیگر، پاره ای از وبلاگها شروع کردند به مطرح کردن اینکه ما می توانیم در روز انتخابات در 12 اسفند با بستن مغازه ها، با پارک کردن همه اتومبیلها، با بایکوت کردن خیابانها، اضافه بر تحریم انتخابات عدم حضور خودمان را نشان بدهیم و در عوض درچهارشنبه سوری با حضور سنگین خود در خیابانها حرکت بعدی خود را شکل بدهیم. در خصوص این دو آکسیونی که در پیش رو قرار دارد بازهم در روزهای آینده صحبت خواهیم کرد.

نکته دوم اینکه دوشنبه صبح خیابان 17 شهریور تهران به مدت 4 ساعت توسط 600 کارگر صنایع فلزی کارگاه های شماره یک و دو بسته شد، مجموعاً کارگران 3 میلیارد تومان با احتساب حقوق معوقه و عیدی و پاداش همین عیدی که در راه است طلب دارند و مامورین امنیتی قول دادند به کارگران که ظرف یک هفته به خواسته آنها پاسخ داده می شود و حقوق آنها پرداخت خواهد شد.

نکته سوم اینکه 70 نفر از اعضای شورای ملی سوریه با امضاء بیانیه ای حمایت خود را از مبارزات مردم ایران برای دستیابی به آزادی و دموکراسی ابراز کردند. در این بیانیه اشاره کردند به حرکت سال گذشته مردم که از حرکت ملتهای منطقه در 25 بهمن پشتیبانی کرده بودند. جمعی ار فعالین در حال پاسخ دادن به این پیام شورای ملی مبارزین سوریه هستند و اینکه ملت ایران هم از اعمال حکومت ایران تبری می جوید و خود را شریک ملت سوریه می دادند در مبارزه با دو رژیم بعثی سوریه و ولایت فقیه ایران.

نکته چهارم اینکه در بحرین در سالگرد 14 فوریه، شروع حرکتهای اعتراضی در بحرین، حکومت میدان مروارید را سیم خاردار کشیده بود که اساساً در آنجا تجمعی صورت نگیرد اما پاره ای از جوانان بالاخره خودشان را به میدان رساندند. در پاره ای از موارد با پلیس درگیر شدند، ککتل ملوتف به سمت اتومبیل پلیس پرتاب کردند و در پاره ای از نقاط هم خواستار آزادی زندانیان سیاسی شده بودند.

نکته پنجم اینکه مراسم محمد مختاری، شهید جنبش سبز، که سال گذشته در 25 بهمن شهید شد، قرار بود 3.5 بعد از ظهرروز دوشنبه در مسجد احمدیه نارمک برگزار بشود که همانطور که پیش بینی می شد، نیروهای امنیتی مانع از برگزاری این مراسم شدند. یک پلاکارد بزرگ هم درب مسجد آویزان کرده بودند که در این محل مراسمی برگزار نمی شود و به بهشت زهرا مراجعه فرمایید.

نکته ششم اینکه پلیس بانکوک، پایتخت تایلند، خبر می دهد از اینکه فردی با پاسپورت ایرانی به نام سعید مرادی با نارنجکی در منزل منفجر شده و خونین و زخمی بیرون آمده و چون هیچ تاکسی او را نبرده نارنجک دیگری را منفجر کرده و دو پای خودش را هم از دست داده. همینطور یک فرد دیگر هم ایرانی در فرودگاه دستگیر شده. توضیحات بیشتر را پلیس بانکوک هنوز نداده اما وزیر دفاع اسراییل مدعی است که این دو نفر مامورین اطلاعات ایران بودند و قصد عملیات تروریستی داشتند.

نکته هفتم اینکه ژنرال ماکاروف، رئیس ستاد ارتش روسیه، مطرح کرده که ایران به مثابه یک زخم است که باید به زودی تصمیمی در مورد آن اتخاذ شود. رئیس ستاد ارتش روسیه گفته که تا تابستان تصمیم جدیدی در مورد ایران اتخاذ می شود، اما توضیح جدیدی نداده چه نوع تصمیمی و چرا مثلاٌ تابستان و تا پاییز نه و یا تا بهار نه. رئیس اتحادیه اروپا هم در جلسه مشترکی که با چین دارد به چین اعمال فشار کردند که در خصوص ایران و سوریه تغییر سیاست باید بدهد و بخصوص از ایران باید بخواهد که به میز مذاکره برگردد. آقای سردار رمضان شریف هم مطرح کرده که ما تنگه هرمز را کنترل هوشمند می کنیم. این حرف را آقای عزیز جعفری هم زدند اما نگفتند که منظورشان از کنترل هوشمند چیست؟ ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به همراه چند ناو دیگر آمریکایی از تنگه هرمز عبور کردند و وارد خلیج فارس شدند و علیرغم تهدیدهایی که آقایان کرده بودند اتفاقی نیافتاد. مدتی است که فارس نیوز و سایتهای سپاه هم حرف از بستن تنگه هرمز نمی زنند.

نکته هشتم اینکه جبهه پایداری لیست تهران خودش را منتشر کرده که آقای حداد عادل در صدر لیست قرار ندارد و مرتضی آقا تهرانی در صدر لیست آنها است. این روزها بازار لیست منتشر کردن خیلی داغ است.

و نکته آخر اینکه پاره ای از سایتهای اسراییلی خبر دادند که این روزها در محافل اتحادیه عرب و محافل غربی در مرحله تصمیم گیری قرار دارند که یا دخالت مستقیم نظامی در سوریه صورت بگیرد و یا مخالفین حکومت را به سلاحهای سنگین مجهز بکنند تا به مقابله با رژیم بعثی بپردازند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته