هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ فروردین ۱, یکشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 03/21/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



همزمان با لحظه تحویل سال، بانگ الله‌اکبر در گوشه‌ و کنار شهر تهران و برخی شهرهای دیگر ایران از جمله شیراز، اصفهان و تبریز و مشهد شنیده شد. مردم سبزاندیش ایران همزمان با آغاز سال نو با سردادن نوای الله‌اکبر هم‌دلی خود را با خانواده‌های داغدار شهدای جنبش اعلام کردند.


 


تجمع خانواده های زندانیان سبز در برابر اوین در حالیکه کمتر از یک ساعت به تحویل سال جدید باقی مانده بود با حمله گارد ویژه و لباس شخصی ها به خشونت و درگیری کشیده شد.

به گزارش کلمه امشب ساعتی قبل از تحویل سال نو بسیاری از خانواده های زندانیان سیاسی ازجمله خانواده های عرب سرخی،نورانی نژاد،محمد نوری زاد،بهاره هدایت،شیوا نظر آهاری،و حتی خانواده های آزاد شدگان اخیر همچون خانواده دکتر میردامای و …که جمعی چند صد نفره بودند سفره های هفت سین خود را به پشت دیوارهای اوین بردند تا در کنار عزیزان در بند خود سال نو را تحویل کنند.اما حضور سبز این خانواده ها تحت تاثیر حضور گسترده گارد ویژه ،نیروهای انتظامی،لباس شخصی قرار گرفت.

این نیروها که از ساعت ها قبل اطراف اوین را به محاصره در آورده بودند اجاز تجمع و حضور خانواده ها را نداده و با تهدید و ارعاب سعی در پراکنده کردن خانواده ها داشتند.

در این میان لباس شخصی ها و گارد ویژه با حمله به ماشین ها و تهدید پلاک برخی خودروها را کنده و سرنشینان را تهدید کردند.

موتور سواران لباس شخصی نیز اقدام به تعقیب خودروهایی که به منظور تجمع برای برگزاری سال نو در پشت زندان اوین امده بودند،می نمودند.در این میان با ضربات باتوم شیشه برخی از ماشین ها شکسته شد.

سفره های هفت سین در دست خانواده ها باقی مانده و ماموران اجازه دلخوشی حضور در کنار عزیزانشان در پشت دیوارهای اوین را هم به این خانواده ها ندادند.

در چنین شرایطی خانواده های زندانیان سیاسی همگی به منزل فیض الله عرب سرخی عضو ارشد سازمان مجاهدین که با گذشت بیش از ۹ ماه همچنان در بند به سر می رود رفتند و سفره هفت سین خود را با یاد عزیزانشان در منزل عرب سرخی بر پا کردند.

همچین پویا خبرگزارش داده از ظهر امروز جمعی از سینماگران از جمله بهمن فرمان آرا، تهمینه میلانی، مجتبی میرطهماسب، شادمهر راستین و…همراه خانواده های خود در برابر زندان اوین اجتماع کرده و خواستار آزادی جعفر پناهی شدند.تلاش سینماگران جهت گفتگو با مسئولین زندان اوین بی نتیجه ماند.

از ساعت پانزده نیروهای انتظامی و پلیس ضدشورش در جلوی زندان اوین مستقر شدند و مانع از برپایی سفره های هفت سین خانواده های زندانیان سیاسی گردیدند.

سربازانی که بر حسب وظیفه با فرماندهانشان به آنجا امده¬ بودند، خود نمی دانستند برای چه آنجایند و وقتی که از مافوقشان می پرسیدند، می شنیدند که گویا خانواده¬ی زندانیان سیاسی قرار است سفره هفت سین¬شان را جلوی زندان پهن کنند و آنها دستور دارند که جلوگیری کنند. پلیس خانواده های زندانیان را متفرق کرده است. هم اکنون خانواده های زندانیان در چند متری زندان اوین به صورت پراکنده مشاهده می شوند.

اسامی برخی از زندانیان سیاسی دربند که سال نو خود را در زندان تحویل خواهند کرد به شرح زیر است:

احمد زیدآبادی، مسعود باستانی، فیض ‌الله عرب‌سرخی،علیرضا بهشتی شیرازی،عرب ‌مازار،عیسی سحرخیز،داود سلیمانی،حسین نورانی نژاد،مهدی محمودیان،مجید دری،ضیاء نبوی عاطفه نبوی،شیوا نظرآهاری،بهاره هدایت،محمدصادق جوادی حصار،علی ملیحی،میلاد اسدی،کوهیار گودرزی،هنگامه شهیدی،امید منتظری،قربان بهزادیان نژاد،احسان محرابی، بدرالسادات مفیدی، محمد نوری‌زاد، اردشیر امیر ارجمند، میترا عالی،امیر اصلانی، مجید توکلی

 


 


پیام نوروزی مهدی کروبی امروز منتشر شد. به گزارش سحام نیوز در بخشی از این پیام آمده است: “اگر شما نظام رو سلیقه میگید، نظام رو فرد میگید، نظام یه دسته خاصی رو میگید که یه جمع کوچکی را در درون خودش جا بده؛ مثلا روحانیونش آقای جنتی باشه، آقای یزدی باشه، آقای مصباح باشه، آقای شجونی باشه، آقای طائب باشه… یا نفراتش قاضی مرتضوی باشه، محمود احمدی نژاد باشه، الهام باشه، نقدی باشه و از این قبیل افراد؛ اگه نظام این رو بگید، بله! ما مخالف این جور نظامی هستیم!”

مهدی کروبی در این پیام از آیت الله خامنه ای انتقاد کرده که پیش تر گفته بود همه باید در کشتی نجات نظام باشند. مهدی کروبی گفته وقتی روحانی وشخصیت های نظام به جنتی ، احمد خاتمی و محمود احمدی نژاد منحصر شود دیگر نمی توان شعار داد کشتی نظام. باید گفت ، قایق نظام !

فایل تصویری این پیام در اینجا قابل مشاهده است.

 


 


عماد بهاور، مسوول شاخه جوانان نهضت آزادی برای چهارمین بار در سال گذشته دستگیر شد. وی در طول سال گذشته سه بار دستگیر و آزاد شده بود. در پی این حادثه با قاضی ایکسعلی از مسوولان شعبه 13 دادگاه مربوطه تماس گرفتیم و از وی خواستیم که در مورد علت دستگیری و آزادی وی در چهار بار گذشته توضیح بدهد.
 
ما: لطفا بفرمائید آقای عماد بهاور به چه دلیل اولین بار دستگیر شد؟
قاضی: شخص مذکور اولین بار سه ماه قبل از انتخابات تحت تعقیب قرار گرفت و دو هفته قبل از انتخابات بازداشت شد. بعد از بازداشت با متهم صحبت کردیم و بناشد ایشان اعتراف کند که در حوادث انتخاباتی نقش داشته است، اما ایشان اعتراف نکرد و گفت " هنوز حوادث انتخاباتی اتفاق نیافتاده و من نمی توانم اعتراف کنم." به همین دلیل ما مجبور شدیم از ششم خرداد ایشان را در زندان نگه داریم تا حوادث انتخاباتی اتفاق بیافتد، اما او را بعد از چهار روز آزاد کردیم تا حوادث انتخاباتی اتفاق بیافتد و دلیل داشته باشیم که دستگیرش کنیم. البته مامورین هوشمند و مبتکر ما می دانستند که وی مجرم است، ولی نمی دانستند دلیل اش چیست، به همین دلیل مجبور شدیم آزادش کنیم.
 
ما: لطفا بگوئید چرا دفعه دوم بازداشتش کردید؟
قاضی: دفعه دوم ما مطمئن بودیم که حوادث انتخاباتی اتفاق افتاده است، به همین دلیل ایشان را دستگیر کردیم و ایشان اعتراف کرد که از یکی از نامزدهای انتخاباتی طرفداری می کرد و در ستاد پویش خاتمی و موسوی فعال بود. دو ماهی طول کشید تا ما متوجه شدیم که او زندانی است، در زندان با او حرف زدیم و هر کاری کردیم حاضر نشد اعتراف کند که با گروههای محارب همکاری می کرد، به همین دلیل فهمیدیم که عنصر خطرناکی است. البته بعد از چند بار بازجویی مسوول پرونده تلاش زیادی کرد تا او را قانع کند که سلطنت طلب یا منافق است، ولی نتوانستیم با او توافق کنیم، به همین دلیل بازجو از دستش در رفت و ایشان را بعد از دو ماه آزاد کرد.
 
ما: لطفا بگوئید که برای چه دفعه سوم ایشان را دستگیر کردید؟
قاضی: بعد از آزادی ایشان اخباری منتشر شد که ما فهمیدیم " عماد بهاور مسوول شاخه جوانان نهضت آزادی" از زندان آزاد شده. ما این خبر را به بازجو نشان دادیم. بازجو اعتراف نکرد که ایشان عضو نهضت آزادی است، چون می گفت اعضای نهضت آزادی اکثرا مسن هستند و ایشان هنوز سی سالش هم نشده است. دو سه ماهی طول کشید تا بازجو قبول کرد که او عضو نهضت آزادی است و برای سومین بار ایشان دستگیر شد. دستگیری ایشان یک بار دیگر اقتدار امنیتی نظام را نشان داد، چون ایشان همان روز اول نه تنها اعتراف کرد که عضو نهضت آزادی است، بلکه از این حزب منحله دفاع هم کرد.
 
ما: اگر اعتراف کرد که عضو نهضت آزادی است، پس چرا آزادش کردید؟
قاضی: علتش این بود که ما بعد از اینکه ایشان اعتراف کرد هوادار نهضت آزادی است، متوجه شدیم که به دلیل کثرت کاری که قوه قضائیه داشت، یادمان رفته اعضای نهضت آزادی را دستگیر کنیم و برای قوه قضائیه افت کلاس بود که متهمی را به دلیل هواداری از یک تشکیلات دستگیر کند، ولی اعضای آن تشکیلات را دستگیر نکند. البته بازجو اعتراف کرد که اصلا یادش نبوده که باید اعضای نهضت آزادی را هم دستگیر کند. برای همین عماد بهاور را آزاد کردیم و چند نفر از رهبران نهضت آزادی را دستگیر کردیم.
 
ما: چه شد که ایشان را برای چهارمین بار دستگیر کردید؟
قاضی: بعد از دستگیری اعضای نهضت آزادی متوجه شده بودیم که اکثر رهبران نهضت افرادی مسن هستند و اکثر متهمان ما جوانان بودند و اصولا افرادی که جوان بودند برای بازجویی هم بیشتر به درد می خوردند، چون دردسر زیادی نداشتند و هزینه شان هم کمتر بود. خیلی از افراد مسنی که دستگیر می شدند بیمار بودند و باید دارو و غذای رژیمی به آنها می دادیم و در بسیاری از موارد نه تنها زن و بچه داشتند، بلکه نوه و نتیجه و فامیل بزرگی هم داشتند، برای همین به بازجو گفتیم که بخاطر مشکلات مالی قوه قضائیه از این به بعد کسانی را بیشتر دستگیر کند که هزینه کمتری داشته باشد. به همین دلیل بازجو تصمیم گرفت اعضای نهضت آزادی را آزاد کند و چون زندان خالی مانده بود، دوباره عماد بهاور را دستگیر کردیم.
 
ما: این دفعه تصمیم دارید به ایشان چه اتهامی بزنید؟
قاضی: فعلا سه مورد اتهام آماده داریم که هر سه تا مناسب است، یکی عضویت در ارتش سایبری است که البته شرایط خاصی دارد و شاید به این متهم نخورد، یکی جاسوسی است که فعلا بازارش خوب نیست و با توجه به شرایط متهم مذکور زیاد جواب نمی دهد، آخری هم تبلیغ علیه نظام است که اگر اتهامات دیگر جواب ندهد، مجبوریم از همین استفاده کنیم.
 
ما: برنامه تان برای سال آینده آقای عماد بهاور چیست؟
قاضی: فعلا به دانشگاه مازندران دستور دادیم ایشان را اخراج کند، به همین دلیل اگر برنامه ای برای سال آینده متهم داشته باشیم، به درس اش لطمه نمی زند، چون اصلا درسی ندارد. بر اساس وضع متهم قرار است ایشان تا فروردین با اتهام تبلیغ علیه نظام بازداشت باشد، منتهی چون اعتراف نمی کند، اوایل اردیبهشت آزادش می کنیم و اواخر خرداد بخاطر شرکت در اغتشاشات مربوط به سالگرد فتنه سبز دوباره دستگیرش می کنیم که برای تابستان بیکار نباشد. ولی چون از ماه شهریور دستگیری های جدید داریم و زندان پر خواهد بود، قصد داریم ایشان را سه ماهی آزاد کنیم. دو مورد هم برای پائیز و زمستان برنامه ریزی کردیم که احتمالا اجرا خواهد شد.
 
ما: در مورد ایشان دیگر توضیح دیگری ندارید؟
قاضی: توضیح دیگری دارم و آن اینکه احتمال دارد یک شعبه دادگاه را به اسم عماد بهاور دائر کنیم که فقط به پرونده ایشان رسیدگی کند که فعلا در دست بررسی است

 

منبع: www.Enabavi.com


 


به گزارش خبرنگار ندای سبز آزادی محمد داوری عضو سازمان معلمان ایران و سردبیر سایت سحام‌نیوز که روز ۱۷ شهریورماه در دفتر مهدی کروبی بازداشت شده است ، در اعتراض به انتقال به سلول انفرادی بیش از یک هفته اعتصاب غذا نموده است.

بنا به این گزارش در روزهای گذشته و در پی حضور معاون وزیر اطلاعات جهت بازدید در بند ایشان ، محمد داوری به همراه مهدی کریمیان نسبت وضعیت زندان اعتراض میکنند و تنها 10 دقیقه پس از رفتن این مقام امنیتی از زندان اوین ، داوری و کریمیان به خاطر اعتراض به وضعیت نامساعد زندان اوین به سلول انفرادی منتقل می شوند.

در اعتراض به این اقدام مسئولان زندان اوین ، آقای داوری بیش از یک هفته اعتصاب غذا نموده است که با بی توجهی مسئولان زندان روبرو شده است. ایشان پس از یک هفته به طور موقت اعتصاب غذای خود را شکسته است.
بنا به این گزارش هر گونه حقوق قانونی یک زندانی از قبیل حق استفاده از کتاب ، تلویزیون ، روزنامه و حتی رفتن به هواخوری روزانه از آقایان داوری . کریمیان سلب شده است. تنها در هفته یک روز هواخوری به آن ها داده می شود. ضمن آن که با اصرار فراوان آن دو فقط روزنامه کیهان در اختیار آن ها قرار گرفته است.

گفتنی است در هفته‌های اخیر مسئولان زندان اوین، این عضو دربند سازمان معلمان ایران را از تماس تلفنی محروم و او را به سلول ۲ نفره منتقل نموده‌اند. فشار بر این فعال مدنی در حالی صورت می‌پذیرد که بیش از سه ماه از برگزاری دادگاه وی می‌گذرد و مراجعه وکلای او مینا جعفری و ژینوس شریف به دادگاه انقلاب بی‌نتیجه بوده است.
شایان ذکر است محمد داوری، معلم يكي از مدارس منطقه ۱۱ تهران بوده و از زمان بازداشت قادر به حضور در كلاس درس نبوده است که اين امر وی را دچار مشكلات كاری نموده و حتی ممکن است باعث اخراج به علت غيبت طولانی مدت شود. از جمله اتهامات این روزنامه‌نگار فعالیت تبلیغی علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور و اخلال در نظم عمومی عنوان شده است.
محمد داوری در روز ۱۷ شهریورماه در پی حمله نیروهای امنیتی به دفتر شخصی مهدی كروبی و دفتر حزب اعتماد ملی با حكم جلب صادره از سوي دادستاني تهران بازداشت شد. دادگاه این فعال مدنی در روز اول آذرماه برگزار گردید اما تاکنون رای دادگاه بدوی صادر نشده است.


 


رادیو کوچه گزارش داده است که خانواده عبداله یوسف‌زادگان اعلام کرده‌اند که بعد از گدشت یک هفته از بازداشت فرزندشان هنوز از مکان نگهداری او اطلاعی ندارند. به گفته آن‌ها پس از یک هفته بازداشت این دانشجو تاکنون اجازه ملاقات یا تماس به وی داده نشده است و زمان آزادی وی مشخص نیست.

عبداله یوسف‌زادگان،‌ برنده مدال طلای المپیاد ادبی در سال هشتاد و دانشجوی ممتاز فوق لیسانس حقوق دانشگاه علامه هفته گذشته در منزل شخصی خود در تهران بازداشت و به دلیل که هنوز روشن نیست به مکان نامعلومی در مشهد منتقل شده است.
او در تماس آخر خود با خانواده اعلام کرده که حالش خوب است ولی در مورد اتهامات و دلیل و مکان بازداشت خود اطلاعی نداده است.
خانواده یوسف‌زادگان که سال نو را بدون فرزندشان تحویل خواهند کرد از وضعیت نامعلوم او ابراز نگرانی کرده‌اند. در خبری که پیش از این سایت کلمه منتشر کرده بود آمده بود که یوسف‌زادگان در ماه‌های اخیر صرفا به فعالیت فرهنگی مشعول بوده و در هیچ حزب یا گروهی عضویت نداشته است.


 


وزارت اطلاعات از تشکیل جلسه ملی - مذهبی ها جلوگیری کرد.

 
به گزارش جرس، ماموران امنیتی طی تماسی با یکی از شخصیت های ملی - مذهبی که قرار بوده جلسه در منزل ایشان تشکیل شود، اعلام کرده اند که تشکیل هر گونه گردهمایی ممنوع است و در صورت تشکیل جلسه کلیه افراد حاضر بازداشت خواهند شد؛ همان گونه که همه افراد منزل جعفر پناهی دستگیر شدند.

 


 


اخبار رسانه های عربی زبان، از وارد شدن دختر اسامه بن لادن به سوریه پس از فرار از نیروهای امنیتی ایران و اقامت سه ماهه او در سفارت عربستان در تهران، حکایت دارد.

روزنامه شرق الاوسط، روز جمعه ۱۹ مارس (۲۸ اسفند) از سفر ایمان بن لادن، دختر ۱۷ ساله اسامه بن لادن، از ایران به سوریه خبر داد و نوشت که او برای تکمیل شدن مدارک قانونی خود، ناچار بوده است تا سه ماه در محل سفارت عربستان در تهران زندگی کند.

پیش تر و در دی ماه گذشته، خبر پناه گرفتن بن لادن در سفارت عربستان در تهران منتشر شد.

در آن هنگام، ایمان بن لادن که ۱۷ سال دارد، به خبرنگاران گفته بود که از ساختمانی فرار کرده که در آن به همراه با چند نفر دیگر از اعضای خانواده اسامه بن لادن تحت بازداشت خانگی قرار داشته است.

با انتشار این اخبار و پس از آن که ایران اذعان کرد که دختر اسامه بن لادن در تهران است، عربستان سعودی از ایران خواست تا به ایمان بن لادن اجازه دهد از این کشور خارج شود.
 


 


باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در پیامی ویدئویی به مناسبت فرارسیدن نوروز این عید را به مردم ایران تبریک گفت.
به گزارش بی بی سی، اوباما در دومین پیام نوروزی خود گفت پیشنهاد آمریکا برای گفتگوی مستقیم با حکومت ایران همچنان پابرجاست و این دولت ایران بود که طی سال گذشته، منزوی ساختن خود را برگزید.

باراک اوباما با رد ادعای مقامات ایرانی مبنی بر دخالت آمریکا در مسایل داخلی این کشور، این اتهامات را پوچ و بی اساس خواند و گفت تعهد و مسئولیت آمریکا این است که به خاطر حقوقی که برای همه موجودات انسانی باید جهانی باشد، به پا خیزد. او از جمله این حقوق را، حق سخن گفتن آزادانه، حق تجمع بدون ترس، حق برخورداری از عدالت و بیان نظرات دانست.

اوباما گفت به رغم اختلاف ایالات متحده با حکومت ایران، آمریکا در پی آینده ای روشن برای مردم این کشور است تا بتوانند به حقوق خود دست پیدا کنند، به طور کامل در اقتصاد جهانی شریک شوند و به غنای جهان از طریق مبادلات فرهنگی و آموزشی کمک کنند.

رئیس جمهور آمریکا گفت ایالات متحده نسبت به آینده امیدوارانه تر برای مردم ایران پایبند است و "کوشش این کشور در جهت حصول اطمینان از این که ایرانیان می توانند به نرم افزار و فن آوری اینترنت که آنها را به برقراری ارتباط با یکدیگر و یا جهان بدون ترس از سانسور قادر می سازد، نمونه ای از این پایبندی است."

رئیس جمهور آمریکا در پیام نوروزی خود گفت رهبران ایران از راه خصومت با آمریکا سعی در ایجاد مشروعیت برای خود داشته اند و دو کشور بر سر بسیاری از مسایل دارای اختلافات جدی هستند. او افزود رهبران ایران در برابر دستی که به سویشان دراز شده، تنها مشت گره کرده خود را نشان داده اند.

باراک اوباما پیام خود را با این کلمات به زبان فارسی خاتمه داد: عید شما مبارک.

اوباما سال گذشته برای نخستین بار در طول سه دهه گذشته در یک پیام ضبط شده ویدیوئی رهبران و مردم ایران را به مناسبت فرارسیدن نوروز به طور مستقیم خطاب قرار داد.

عدم موفقیت گفتگوهای هسته ای، اعتراض های داخلی به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران و افشای وجود تاسیسات دوم غنی سازی هسته ای در نزدیکی قم در ماه سپتامبر باعث شد سیاست کاخ سفید به سوی افزایش فشار بر تهران و تلاش برای تشدید تحریم های بین المللی آن تمایل پیدا کند.

 


 


افتخار برزگريان فعال دانشجويي دانشگاه فردوسي مشهد كه از 6 ماه گذشته علي رغم صدور قرار وثيقه و تامين آن ، به طرز كاملا غيرقانوني در زندان وكيل آباد مشهد زنداني است ، به دليل شرايط بد نگهداري در زندان مشهد به آنفولانزا و خون دماغ مداوم مبتلا شده است.

به گزارش جرس، مسئولان زندان وكيل آباد مشهد با درخواست انتقال برزگريان به خارج از زندان براي مداوا مخالفت كرده اند.

گفتني است برزگريان به علت فعاليت هاي دانشجويي اش در دانشگاه فردوسي مشهد به 4 ترم محروميت از تحصيل با احتساب سنوات و نهايتا اخراج از دانشگاه محكوم شده است.

شايان ذكر است افتخار برزگريان علي رغم تبديل قرار بازداشتش به قرار وثيقه ده ميليوني و تامين ان توسط دوستانش ، با اصرار قاضي حيدري بازپرس دادسراي انقلاب مشهد به طرز غيرقانوني همچنان زنداني است.
 

مخالفت غيرقانوني با مرخصي معلم دربند مشهدي

مهندس هاشم خواستار معلم 55 ساله مشهدي كه روز 25 خرداد در حال استراحت در پارك ملت مشهد بازداشت شده بود ، با گذشت بيش از 8 ماه از بازداشت در بازداشتگاه هاي اداره اطلاعات ، كوي پليس و زندان وكيل مشهد همچنان از حق قانوني استفاده از مرخصي محروم است.

خانواده خواستار در ماههاي گذشته بارها درخواست مرخصي اين معلم دربند را به دادستاني مشهد و قاضي زندان وكيل آباد داده اند.

به گفته خانواده اين معلم زنداني مشهدي ، آقاي خواستار كه به بيماري هاي گوارشي و آرترز مبتلا ست ، در زنداني به مدت چندين هفته با درد دندان مواجه بوده و علي رغم درخواستش براي مداوا در خارج از زندان ، با مخالفت مسئولان زندان مواجه شده است. امري كه نهايتا وي را مجبور به كشيدن دندانش در بهداري زندان وكيل آباد مشهد نموده است.

مهندس هاشم خواستار از زندانیان سیاسی و فعالین دانشجویی قبل از انقلاب است که پس از انقلاب پیشنهاد های متعدد برای حضور در مناصب دولتی و حتی پیشنهاد شهرداری طبس را رد کرده است و به شغل معلمی رو آورده است.

اولين تماس رضا لطفي فعال دانشجويي مشهد بعد از 15 روز بي خبري مطلق

محمد رضا لطفي يزدي فعال دانشجويي دانشگاه آزاد مشهد كه در هجوم شبانه و وحشيانه ماموران امنيتي به منزل پدري اش در شهر مشهد بازداشت شده بود ، در يك تماس يك دقيقه اي از نگهداري اش در سلول انفرادي بند 209 زندان اوين خبر داد.

گفتني است در پيگيري هاي خانواده اين فعال دانشجويي دربند طي دو هفته گذشته تمامي نهادهاي امنيتي و قضايي شهر مشهد ، از وضعيت آقاي لطفي اظهار بي اطلاعي كرده بودند و حتي سفر خانواده لطفي به تهران و پيگيري هاي آنها در دادستاني تهران براي كسب خبر از وي نيز بي نتيجه بود.

محمدرضا لطفي يزدي از فعالان دانشجويي مشهد و همكاران سابق مجموعه فعالان حقوق بشر است كه به دليل همكاري با اين مجموعه 5 ماه پيش ، به مدت بيش از دو هفته در سلول انفرادي بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر مشهد بازداشت بود و بعد از آزادي از زندان مشهد به دليل مشكلات شخصي و اينكه در آستانه ازدواج قرار داشت هيچ فعاليت دانشجويي و يا حقوق بشري نداشته است.

شايان ذكر اشت دو هفته گذشته ماموراني كه خود را از اداره اطلاعات تهران معرفي نمودند در هجوم شبانه به منزل آقاي لطفي ، ضمن ضرب و شتم شديد اين فعال دانشجويي و توهين و درگيري با خانواده اش ، او را بازداشت نموده بودند.

 


 


میلاد اسدی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت که در تاریخ ۹ آذر بازداشت شده است با گذشت ۲ ماه از اتمام بازجویی ها و تکمیل پرونده اش و انتقال پرونده اش به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می برد و با توجه به تعداد زیاد پرونده ها و تعطیلات نوروزی تاریخ تشکیل دادگاه وی به ۳۱ فروردین موکول شده است.

به گزارش رهانا، با توجه به پیگیری‌های مکرر خانواده این زندانی از طریق قاضی شعبه و همچنین دادستانی تهران برای دریافت مرخصی، هیچ یک از مقامات مربوطه با درخواست اعطای مرخصی جهت ایام نوروز موافقت نکرده و حتی خانواده وی را تهدید کرده‌اند که قرار بازداشت وی را که تاکنون دوبار تمدید شده برای بار سوم نیز تمدید خواهند کرد.

بدین ترتیب نه تنهاد امید خانواده وی جهت آزادی فرزندشان در ایام عید به یاس تبدیل شده همچنین در مراجعها روز ۵ شنبه ایشان جهت ملاقات فرزندشان در پیش از ایام عید با ممانعت مواجه شده‌‌اند و مسئولین بند ۲۰۹ از نبود اسم وی در این بند خبر دادند. این مساله نگرانی خانواده وی را با توجه که در آستانه تعطیلات که امکان ارتباط با هیچ نهاد مسئولی نیز وجود ندارد.

خانواده اسدی امیدوار هستند که فرزندشان با خانواده تماس گرفته و از وضعیت سلامت و محل نگهداری خویش خبر دهد. آن‌ها اعلام کرده‌اند، در صورت پیدا نکردن خبری از فرزندشان تصمیم قاطعانه ای اتخاذ خواهند کرد.

 


 


محمد صادق جوادي حصار مدیر مسوول سابق روزنامه محبوب توس و مسئول حزب اعتماد ملي در استان خراسان ، همچنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد زنداني است.

به گزارش جرس، جوادي حصار كه بيش از 3 ماه پيش به علت حمايت از مهدي كروبي در انتخابات گذشته در شهر مشهد بازداشت شده بود ، علي رغم پايان تحقيقات مقدماتي همچنان در سلول هاي چند نفره در دبازداشتگاه اطلاعات مشهد زنداني مي باشد و پيگيري هاي خانواده و وكيل وي براي آزادي اش تاكنو بي نتيجه بوده است.

 


 


با وجود صدور قرار وثیقۀ ۸۰ میلیون تومانی برای مرخصی و آزادی موقت مهندس امیر خسرو دلیرثانی، فعال ملی مذهبیِ دربند، مسئولین زندان از آزادی وی خودداری کرده و این موضوع را موکول به روزهای آینده کردند.

این فعال ملی- مذهبی و عضو تشکل «جنبش مسلمانان مبارز»، چهاردهم دی ماه امسال و یک هفته بعد از حوادث عاشورا، در منزل شخصی اش در تهران بازداشت شد و کماکان بدون صدور هر گونه حکمی در زندان اوین به سر می برد.

گزارش ها همچنین حاکی از آن است که علیرغم انجام شدن کلیه امور اداری مربوطه، همچنان وی در بازداشت به سر می برد و روز گذشته خانواده وی به دلیل قول مساعد مقامات برای آزادی وی، تا پاسی از شب در انتظار آزادی ایشان در مقابل زندان اوین در انتظار بودند که مامورین زندان آزادی وی را منوط به تایید مجدد قاضی در روزهای آتی اعلام کرده اند.

طی روزهای اخیر، گروهی از زندانیان سیاسی موقتا آزاد و گروهی از فعالین سیاسی، مدنی و مطبوعاتی نیز مجددا دستگیر شده اند و همزمان تعدادی از فعالان حقوق بشر و تلاشگران مجازی، مورد بازداشت قرار گرفته اند.

 


 


سیاوش منتظری همسر سمیه فرید دیروز با وثیقه 70 میلیونی آزاد شد.

امروز طبق تماسی که سمیه از زندان داشت برای او نیز وثیقه ی 60 میلیونی تعیین کرده اند و در صورت تودیع وثیقه آزاد خواهد شد.
 


 


۲۹ اسفند ۱۳۸۸

این گزارش مروری است بر مهم‌ترین خبرها از صبح جمعه ۲۸ اسفند تا صبح شنبه ۲۹ اسفند.

آزاد شده ها

___ در آخرین روز اداری اسفند ۸۸ بالاخره کیوان صمیمی، دبیر انجمن حمایت از حقوق شهروندی، توانست برای ۱۰ روز به مرخصی بیاید. او طبق ابلاغیه قوه قضائیه باید روز ۱۱ اسفند به مرخصی می آمد، اما تا کنون جلوی اجرای این امر گرفته شده بود.

___ مهدی کلاری، فعال دانشجویی از دانشگاه شریف، که ۱۶ آذر بازداشت شده بود، در آخرین روز سال از اوین بیرون آمد. دادگاهاو را به دو سال و نیم زندان محکوم کرده است. هفته‌ گذشته بیش از ۲۰۰۰ دانشجوی دانشگاه شریف خواستار آزادی کلاری، سپهری فر و کوهیار گودرزی شده بودند که از این میان تنها کوهیار گودرزی با تمدید بازداشت موقت خود برای دو ماه دیگر در زندان مانده است.

___ روز چهارشنبه ۲۶ اسفند محمد معصومیان، محمد رضا ملکی، مصطفی ابراهیم تبار، علیرضا فلاحتی و امین تسلیمی، از فعالان دانشجویی و سیاسی در شهر بابل، با سپردن وثیقه از زندان بیرون آمده اند. این پنج نفر هر کدام بین ۱۵ تا ۳۰ روز در بند بودند

وضعیت بازداشت شده ها

___ چندی پیش خبری از ناپدید شدن زینب جلالیان، زندانی کرد محکوم به اعدام منتشر شد که همین امر نگرانی‌ها در مورد اجرای حکم وی را افزایش داد. ظاهرا او در بند ۲۰۹ زندان اوین و در سلولی دو نفره با بهاره هدایت، فعال دانشجویی، به سر می‌برد. خانم جلالیان گفته حکم اعدامش در دیوان عالی کشور تایید شده و این یعنی حکم اعدام ممکن است به زودی به اجرا شود.

___ محمد صادق جوادی حصار که بیش از ۳ ماه پیش به علت حمایت از مهدی کروبی در انتخابات گذشته در شهر مشهد بازداشت شده بود، علی رغم پایان تحقیقات مقدماتی همچنان در سلول های چند نفره در بازداشتگاه اطلاعات مشهد زندانی است.

___ مهندس هاشم خواستار معلم ۵۵ ساله مشهدی، با گذشت بیش از ۸ ماه از بازداشت در بازداشتگاه های اداره اطلاعات، کوی پلیس و زندان وکیل مشهد همچنان از حق قانونی استفاده از مرخصی محروم است. آقای خواستار از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب است که پس از انقلاب پیشنهاد مناصب دولتی و حتی شهرداری طبس را رد کرد و به شغل معلمی روی آورد.

___ مراجع قضايي اجازه ملاقات درسا سبحانی، فعال کمپین یک میلیون امضا، را با وکیلش صادر نکرده اند. خانم سبحانی روز ۱۶ اسفند در منزلش در ساری بازداشت شد.

___ ظاهرا فشار بر کوهیار گودرزی برای گرفتن مشخصات کاربری ایمیل وی و وب‌سایت کمیته گزارشگران حقوق بشر است. این روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر روز ۲۹ آذرماه به همراه شیوا نظرآهاری و سعید حائری بازداشت شد. وی همچنین در آبان‌ماه با فشار نیروهای امنیتی از دانشگاه صنعتی شریف اخراج شد.

___ افتخار برزگریان فعال دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد که از ۶ ماه گذشته علی رغم صدور قرار وثیقه و تامین آن ، به طرز کاملا غیرقانونی در زندان وکیل آباد مشهد زندانی است، به دلیل شرایط بد نگهداری در زندان مشهد به آنفولانزا و خون دماغ مداوم مبتلا شده است. به گزارش خبرنگار رهان، مسئولان زندان وکیل آباد مشهد با درخواست انتقال برزگریان به خارج از زندان برای مداوا مخالفت کرده اند.

___ در پیگیری های خانواده محمد رضا لطفی، فعال دانشجویی دربند، طی دو هفته گذشته تمامی نهادهای امنیتی و قضایی شهر مشهد ، از وضعیت وی اظهار بی اطلاعی کرده بودند و حتی سفر خانواده لطفی به تهران و پیگیری های آنها در دادستانی تهران برای کسب خبر از وی نیز بی نتیجه بود تا این‌که وی در تماس بسیار کوتاهی از حضور خود در بند ۲۰۹ زندان اوین خبر داد

اخبار دیگر

___ هرانا گزارش به نسبت جامعی از بازداشت های ماه های آخیر در ایران منتشر کرده است. این گزارش نام نزدیک به ۲۷۰۰ نفر را با هر آنچه از جزئیات دستگیری و مدت بازداشت و محل و نحوه نگهداری و ... قابل دسترسی بوده، یکجا جمع کرده است. در این گزارش تخمین زده شده که تعداد واقعی بازداشت ها در سراسر ایران بالای ۱۰۰۰۰ هزار باشد، اما بدیهی است که تنها بخشی از آنها به اخبار کشیده می شود. در این گزارش آمده که در سال ۱۳۸۸ شهروندان ایرانی دستکم ۲۳۹۵۳ روز بازداشت موقت رفته اند که مشخص نیست چه توضیح و مبنای قانونی برای توجیه این مقدار عظیم از »بازداشت موقت« وجود دارد. از ارقام دیگر این گزارش مجموع طول مدت حبسی است که برای فعالان سیاسی و روزنامه نگاران سرشناس در نظر گرفته شده. این رقم دستکم ۴۱۸ سال است. همچنین مجموع وثیقه ای که از این گروه افراد گرفته شده (و ثبت شده ) مجموعه ۲۰ میلیارد و ۴۱۳ میلیون تومان است که در نوع خود شاید در دنیا بی نظیر باشد.

___ میترا عالی رتبه ۷ کنکور کارشناسی ارشد سال ۸۷ رشته مهندسی پزشکی و دانشجوی دانشگاه شریف، روز ۱۹ اسفند برای پس گرفتن وسایل خود به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات مراجعه نموده و از آن تاریخ هیچ خبری از وی در دست نیست.

___ رئیس دولت کودتا در واپسین روزهای سال ۱۳۸۸ در شبکه ۳ تلویزیون جمهوری اسلامی ظاهر شد و در مصاحبه ای زنده پیشنهاد داد که چون مجلس با بخش هایی از قانون هدفمند کردن یارانه ها مخالفت کرده، آن را به رفراندوم بگذارند. ظاهرا آقای احمدی نژاد فراموش کرده که برای برگزاری رفراندوم نیاز به رای دو سوم همان نمایندگان مجلسی است که با لایحه اش مخالفت کرده اند.

___ دختر محمد نوری زاد، نود روز پس از بازداشت پدرش (که تمام بدون ملاقات و در بی خبری مطلق بوده) و در آستانه سال نو نامه ای خطاب به این کارگردان و نویسنده نوشته. او در ابتدا از پدرش پرسیده: «چه کرده ای مگر باباجان، که یکبار "مهار افکار" تو را آرزو می کنند و بار دیگر تو را "مطیع و شکست خورده" می خواهند؟» دختر آقای نوری زاد نامه خود را اینگونه به پایان برده که: «بگذار سخت بتازند، باکی نیست. "خدا"یمان بزرگتر است...»


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته