هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آذر ۱۹, شنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 16 آذر 90

 

سلام،

چهارشنبه 16 آذر 90، 7 دسامبر 2011 میلادی

در مورد 14 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه دیروز حکومت جمهوری اسلامی از ترس تجمع مردم و پیشنهاد ساده ای که بچه ها در اینترنت و فیس بوک کرده بودند که شام قریبان شمع روشن بکنند، حسابی فضای تهران را امنیتی کرده بود و یک بار دیگر استیصال و ترس خودش را نشان داد.

نکته دوم اینکه به مناسبت 19 آذر روز جهانی حقوق بشر، کمپینی برای نسرین ستوده این وکیل مدافع آزادی بیان شروع به کار کرده که غیر از ویدیویی که تهیه شده، 2 نامه هم تهیه شده خطاب به مقامات ایران و سفرای خارجه 25 کشور که کسانی که می خواهند امضاء بکنند.

نکته سوم اینکه مجید دری از فعالین بسیج دانشجویی کشور به مناسبت 16 آذر نامه ای را منتشر کرده که فراز و فرودهای متعددی را آورده از جمله اینکه گفته که من از دانشگاه اخراج شدم، اواز دانشگاه علامه طباطبایی اخراج شده اما دلم جز برای دانشگاه و دانشجو نمی تپد. دانشگاه هنوز زنده  است و دانشجو همچنان پیشرو. دانشجو روزت مبارک.

نکته چهارم اینکه حسین کروبی فرزند آقای کروبی از ملاقات نیم ساعته ای که با مهدی کروبی از رهبران جنبش سبز داشتند گزراشی داده و گفته که پدر وضعش بهتر بود. ظاهراً به آپارتمان بهتری منتقل شده، روزنامه های اطلاعات و جام جم را 2 هفته است که دریافت می کند و امکان هواخوری پیدا کرده. به هر حال حسین کروبی در انتهای نامه خود آورده که خوشحالم که پدرم نام خود را به ننگ نفرخت و نامش در کنار بزرگانی مثل مدرس و آیت ا... منتظری می ماند و نه مثل امثال شیخ محمد یزدی که برای قدرت و تصرف بیت المال مجیزه گوی حاکمان شدند.

نکته پنجم اینکه ماموران امنیتی برای چهارمین سال پیاپی مانع از برگزاری مراسم برای محمد مختاری و قربانیان قتل های زنجیره ای شدند. همسر مختاری در مصاحبه ای که کرده توضیح داده که حتی از تجمع بر سر قبر این شهید کانون نویسندگان ایران و شهید آزادی قلم جلوگیری می کنند. چند سال است که به طور طبیعی مردم در سالگرد قتل های زنجیره ای بر سر مختاری یا پوینده یا دیگران می روند تا فاتحه ای بخوانند اما ماموران امنیتی حضور دارند و از یک فاتحه خوانی و یادآوری نام این بزرگان هم می ترسند.

نکته ششم اینکه کمیسر انرژی اتحادیه اروپا از اجماع اعضاء اتحادیه اروپا بر سر تحریم نفت ایران خبر داده. او که در حاشیه اجلاس دوحه صحبت می کرد از کم و کیف این ماجرا و چگونگی حل شدن مشکل کشورهایی مثل یونان، اسپانیا یا پرتقال صحبتی نکرده. آقای رستم قاسمی وزیر نفت جمهوری اسلامی هم گفته ما نگران تحریم های اتحادیه اروپا نیستیم. اتحادیه اروپا به تنهایی مجموعاً 18 درصد نفت صادراتی ایران را وارد می کند. همینطور نخست وزیر استرالیا اعلام کرده که به تحریم های جدید علیه ایران می پیوندد. نخست وزیر استرالیا هم اعلام کرده که صنعت نفت، نظام بانکی، افراد، اشخاص و شخصیتهای حقوقی مرتبط با برنامه هسته ای و نظامی ایران را مشمول تحریم قرار می دهد.

نکته هشتم اینکه اعلام شد که 60 هزار تن از 100 هزار تن چای وارداتی کشور به صورت قاچاق وارد کشور می شود، 35 هزار تن هم به صورت واردات رسمی میاید و تها 5 هزار تن از چای مصرفی کشور در داخل تولید می شود که آن هم به دلیل واردات ارزان قیمت و دهها مشکل دیگر چایکاران در آستانه نابودی قرار گرفته.

نکته هشتم اینکه مهدی طایب از عماریون، برادر آقای حسین طایب اعلام کرده که آقای مشایی همه کاره گروه انحرافی است و اسفندیار رحیم مشایی هم قصدش براندازی نظام جمهوری اسلامی است.

نکته نهم اینکه مدارس انگلیسی، فرانسوی و آلمانی در تهران با صدها دانش آموز تعطیل شدند به دلیل عدم امنیت و حمله ای که به سفارت بریتانیا شده و بخشی از این مدارس در داخل باغ قلهک قرار داشته و صدها دانش آموز و معلم خارجی این مدارس خانه نشین شدند. جمعی از معلمان و خانواده هایشان هم ایران را ترک کردند.

نکته دهم اینکه روزنامه ها آرتص اسراییل خبر داده از اینکه بین جمهوری اسلامی و سران حماس بر سر سوریه اختلاف پیش آمده و رویترز هم خبر داده از اینکه بسیاری از سران حماس سوریه را ترک کردند و به غزه رفتند. جمهوری اسلامی حماس را تهدید کرده که اگر این مسیر را ادامه بدهد بودجه و پول آنرا قطع خواهد کرد.

نکته یازدهم اینکه روزنامه دلی تلگراف خبر داده از اینکه سپاه نیروهای خودش را در وضعیت جنگی قرار داده و آماده باش نیروهای تحت امر سپاه برای مقابله با حمله نظامی و یا عملیات سری خارجی است.

نکته دوازدهم اینکه در روسیه بعد از انتخابات رسوایی که برگزار شده تظاهرات شکل گرفته. روز گذشته تظاهراتی بین 10 هزار نا 15 هزار نفر در مسکو بوده و وزارت کشور بیش از 4 هزار نفر را به پلیس مسکو اضافه کرده و حداقل 250 نفر در مسکو و 100 نفرهم در سن پترزبورگ دستگیر شدند. پاره ای از مفسران معتقدند که نه الان به این زودی ولی روسیه آبستن حوادثی مثل حوادث کشورهای عربی و خاورمیانه است.

نکته سیزدهم اینکه در سوریه جنایت جدیدی افشاء شده. 34 نفر از مخالفین که مدتی قبل ربوده و ناپدید شده بودند جنازه های آنها در یکی از کوچه های خمس پیدا شده. خانم هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا هم اعلام کرده که با سران مخالف دیدار خواهد کرد. یک ناو هواپیمابر روسی هم به ساحل سوریه آمده که این عمل به دیپلماسی ناوها معروف شده برای اینکه آمریکایی ها هم ناوی را به حوالی سوریه فرستاده بودند و رجا نیوز البته نوشته بود که روسیه برای پشتیبانی از بشار اسد وارد فاز نظامی شده، امری که به نظر بعید می رسد که درگیری نظامی باشد اما به هر صورت روسها با این کارشان نهایت پشتیبانی خود را از دولت بعث سوریه می خواهند نشان بدهند موضوعی که به نظر می رسد در کوتاه مدت جلوی حرکتهای سازمان ملل و جامعه جهانی را به نفع مردم سوریه می گیرد ولی مطمئناً در دراز مدت بازنده آن روسها خواهند بود.

اما نکته چهاردهم و بحث آخر ما مسئله دو جزوه ای است که شهروند یار منتشر کرده در خصوص بازجویی. یکی در خصوص راههای مقابله با بازجویی و دیگری تحت عنوان ترفندهای بازجویی. اما چون من می خواهم وارد محتوای این جزوه ها شوم قبل از آن یک توضیح را هم لازم است بدهم که این برنامه های گفتار روزانه در واقع سه ماموریت برای خودش قرار داده. یک ماموریت خبر رسانی و اطلاع رسانی است با توجه به اینکه دشمن استبداد چرخش آزاد اخبار است بنابراین هرکس به سهم خودش تا آنجا که می تواند اخبار را اگر منتقل بکند در فضای استبداد خلل ایجاد می کند. بنابراین در یک از بخش کار بنده سعی می کنم که خبر خدمت شما برسانم و اطلاعات بدهم از اتفاقاتی که می افتد. یک بخش هم تحلیل های کوتاهی است که حول و حوش حوادث بخصوص داخلی و بین المللی مرتبط با ایران و مبارزات مردم ارایه می شود. بخش سوم انتقال تجربیات و دستاوردهای مبارزات مدنی در سایر نقاط دنیا، آموزشهای لازم در زمینه های مختلف و عرصه های گوناگون است. در این بخش سوم طبیعی است که من به تنهایی امکان آنرا ندارم و خوشبختانه حداقل 4 منبع را می توانم به شما معرفی بکنم که کارهای خیلی خوبی در زمینه آموزشی کردند. یکی سایت توانا است که آموزشها و کلاسهای متعددی را طراحی کرده که بعداً هم باز به آن خواهم پرداخت، یکی سایت بی خشونت دات کام است که مطالب بسیار خوبی در آن گذاشته، یکی همین سایت شهروند یار است که این جزوه را هم از آن می خواهم نقل بکنم و یکی هم سایت مرکز بین المللی مبارزات بی خشونت "آی. سی. ان. سی" است که ترجمه بسیاری از مطالب خود را به فارسی در آنجا قرار داده که بتدریج سعی می کنم که از این مطالب آموزشی برای شما نقل بکنم.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته