هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ دی ۲۲, پنجشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنیه 21 دی ماه 90

 

سلام،

چهارشنبه 21 دی 90، 11 ژانویه 2011 میلادی

در مورد 10 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول کار بسیار خوب، سمبلیک و زیبای زندانیان سیاسی است که شال سبزی را در زندان بافتند. با مرارت نخ سبز داخل زندان بردند و آنرا از طریق خانواده های زندانیان سیاسی به آقایان موسوی و کروبی هدیه کردند با این مضمون که این شال سبز آنها را از زمستان سرد استبداد محفوظ نگه بدارد. این کار سمبلیک و نمادین زندانیان سیاسی نشانگر مقاومت این عزیزان در زندانهاست که نمایندگان ملت ایران هستند و نمایشگر مقاومت ملت ایران در برابر استبداد بی رحم دینی حاکم بر کشور.

نکته دوم اینکه از طریق خانواده آقای سحر خیز معلوم شده، منابع نزدیک به خانواده ایشان، که عیسی سحر خیز این روزنامه نگار شجاع و مقاوم زندانی نزدیک به یک ماه از تاریخ 21 آذر ماه تاکنون در بیمارستان امام خمینی است به دلیل کم خونی و نوسان فشار خون و درد ناحیه کمر و گردن. ساجده کیانوش راد دختر آقای کیانوش راد نماینده پیشین اهواز در مجلس شورای اسلامی به یک سال حبس تعزیری و 4 سال حبس تعلیقی محکوم شده. مهدی معتمدی مهر مسوول کمیته آموزش و پژوهش نهضت آزادی ایران در دادگاه تجدید نظر هم حکم 5 حبس تعزیری وی  تایید شد. امید کوکبی نابغه جوان ایرانی، دانشجوی جوان دوره دکتر، که اهل تسنن و اهل ترکمن صحرا هم هست، نامه دومی را خطاب به صادق لاریجانی نوشته و در آن به خوبی جنایتهای شکنجه گرها را توضیح داده و اینکه او گناهی ندارد جز اینکه رشته ای را خوانده که جز او کسی در کشور نخوانده و اعلام هم کرده که در دادگاه بعدی که برای وی تشکیل خواهند داد از خودش دفاع نخواهد کرد. یونس سلیمانی، فعال دانشجویی آذربایجان و اخراجی دانشگاه بوعلی، هم دو هفته از دستگیری وی می گذرد و خبری از او نیست. مجموعه فعالان حقوق بشر آمار 2011 جمهوری اسلامی را منتشر کردند که نشان می دهد 529 اعدام در سال میلادی گذشته صورت گرفته. همینطور597 نفر از فعالین سیاسی در دادگاه یا بهتر است بگوییم بیدادگاهها به زندان محکوم شدند و مجموعا 4615 نفر از فعالین مدنی و سیاسی هم دستگیر شدند.

نکته سوم اینکه نامه سردار علایی فرمانده پیشین نیروی دریایی سپاه همانطور که انتظار می رفت واکنش برانگیخت. اگرچه سردار علایی اسمی از آقای خامنه ای نیاورده و فقط مشخصات دیکتاتوری را برشمرده اما به مصداق اینکه وقتی چوب را برداری گربه دزده حساب کار خودش را می کند، سایتهای حکومتی از جمله ندای انقلاب سپاه، رجا نیوز و دهها سایت دیگر شروع به فحاشی و حملات تند به حسین علایی کردند. حتی پای برادر او جواد علایی را هم که از پیشکسوتان جنبش دانشجویی هم هست به میان آوردند. پاپوش اقتصادی، پاپوش سیاسی و غیره و غیره سعی کردند برای وی بدوزند و حتی لقبهایی مثل شمر، کفتار و غیره را هم به سردار حسین علایی نسبت دادند. همینطور سایت خبر آنلاین که این نوشته حسین علایی را در آنجا درج کرده بود آنرا از روی سایت خودش برداشت. به نظر من این حملات به سایر سرداران سپاه و سایر کسانی که در جنگ فعال بودند و برای حفظ این نظام کارهای زیادی را کردند نشان خواهد داد که اگر یک کلمه مخالف تلویحا حتی در قالب نصیحت بگویی تحمل آقای خامنه ای تا کجاست و چگونه باران فحش و تهمت بر سر وی باریدن می گیرد.

نکته چهارم اینکه دولت از شورای نگهبان جلو زد و در اولین قدم وزارت کشور 33 نفر و به روایتی 40 نفر از نمایندگان فعلی مجلس را رد صلاحیت کرد. هیئت های نظارت وزارت کشور هر نماینده ای را که به نوعی با دولت مخالفت داشته حذف کردند. امثال علی مطهری، داریوش قنبری، علیرضا کاتوزیان، فاطمه آجرلو در میان رد شدگان هستند.

نکته پنجم اینکه کارگران نساجی مازندران برای چندمین بار مقابل فرمانداری تجمع داشتند به دلیل اینکه ماهها است که حقوق نگرفتند. کارگران واگن پارس هم که روز دوشنبه مقابل وزارت صنعت و معدن و تجارت تجمع داشتند، روز گذشته مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع داشتند.

نکته ششم اینکه دلار از مرز 1720 تومان گذشت و واکنش دولت هم اینکه لغت دلار و ارز را از پیامکها فیلتر کرده که مردم به همدیگر منتقل نکنند. دولت هم بخشنامه ای صادر کرده و بانکها قرار است بهره سپرده ها را تا 20 درصد بالا ببرند بلکه بتوانند نقدینگی را جمع بکنند تا از افزایش قیمت دلار جلوگیری بکنند که به نظر نمی رسد موثر باشد. اسدا... عسگر اولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین هم گفته که نرخ تورم در کشور از 40 درصد بیشتر است و به این ترتیب واردات به کشور با مشکل مواجه می شود و 6 ماه دیگر در کشور قحطی خواهد شد که این بخش آخر بعید بنظر می رسد و لی عدد تورمی ایشان به عددهای  واقعی نزدیک است. عضو هیئت مدیره سندیکای صنعت برق هم گفته که نوسانات نرخ ارز و قیمت رسمی و آزاد، صنعت برق را برای تامین مواد اولیه با مشکل مواجه کرده و فشار روی صنعت برق افزایش پیدا کرده. یک عده از مفسرین ثنا گوی آقای خامنه ای هم گفتند که منظور رهبری از خیبر و بدر این است که در مرحله جنگی قرار داریم و بستن تنگه هرمز مثل جنگ بدر است. از این تمثیل های تاریخی که فاقد هرگونه ارزشی است و فقط برای لفاظی خوب است و لغت پردازی و به امثال این آقایان و شخص آقای خامنه ای باید گفت که فکر نان کن که خربزه آب است. برای نان و آب مردم فکر درست و حسابی بکنید آنهم در شرایطی که آقای پل گایتنر وزیر خزانه داری آمریکا راهی چین شده و صحبت از فشار بر روی چین برای تحریم نفتی ایران است و وزیر امور خارجه ژاپن هم از عربستان به امارات رفته و به احتمال زیاد ژاپن به تحریم نفتی ایران می پیوندد.

نکته هفتم اینکه بجای کار واقعی و فکر بیکاری و گرسنگی و گرانی و فقر مردم، حکومت سرگرم این قبیل کارهاست: وزیر ارشاد گفته که انحلال خانه سینما قطعی است، ماهواره عرب ست اعلام کرده که ایران از نزدیکی تهران و مراغه روی این ماهواره برای تلویزیون الجزیره پارازیت ارسال می کند، سایت فردو را که افتتاح کرده برای غنی سازی اورانیوم 20 درصدی صدای روسیه را هم درآورده و گفته که ایران نگرانی جامعه بین المللی را نادیده می گیرد، آقای احمدی مقدم فرمانده پلیس صحبت کرده که گوگل موتور جستجو نیست بلکه ابزار جاسوسی است و کره جنوبی هم اینترنت ملی دارد که ایشان به دروغ این را می گوید، ترکیه هم خبر داده از اینکه 4 کامیون اسلحه را که از طریق ایران برای سوریه ارسال می شده توقیف کرده، یک لنچ ایرانی هم که آتش گرفته بود در خلیج فارس به وسیله آمریکاییها نجات پیدا کرده و 6 دریانورد ایرانی که یکی هم زخمی شده بودند به ناو آمریکایی منتقل شدند تا به ایران برگردند، نماینده یزد هم اعلام کرده که هنوز علت انفجار فولاد غدیر یزد معلوم نیست و خیلی ها معتقدند که خرابکاری در این کارخانه فولاد هم بوده چون فولادهای آلیاژی می ساخته برای بخش اتمی و تاسیسیات تکنولوژیک سپاه.

نکته هشتم اینکه آقای خاتمی نامه گلایه آمیزی به علی لاریجانی نوشته و آن گزارش سردار مشفق وار کمیسیون اصل نود را محکوم کرده و خبر داده که آقای هاشمی و آقای موسوی خویینی ها هم جداگانه نامه نوشتند.

نکته نهم اینکه در سوریه آقای برهان غلیون نطق دیروز آقای بشار اسد را گفته که فایده ای ندارد و هیچ کس اصلاحات او را باور نمی کند.

و نکته آخر اینکه نیجریه هم وارد دومین روز اعتصاب سراسری شده و ده ها هزار نفر هم تظاهرات کردند در اعتراض به قطع کردن یارانه های سوخت و البته جنگ بین دو گروه مسلمان  مسیحی هم در جاهای مختلف نیجریه شدت گرفته.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.

 

 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته