هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ تیر ۲۴, شنبه

Latest News from Iran Green Voice for 07/14/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



محمد نوری زاد، مستند ساز و فعال منتقد حاکمیت در نامه ای به رئیس قوه قضاییه دلایل خود برای رد استقلال این قوه در جمهوری اسلامی را برشمرد و آملی لاریجانی را نفر ششم دستگاه قضایی ارزیابی کرد.

آقای نوریزاد در این نامه نوشته است: از این روی فرد خام و ناپخته وبی تجربه ای چون شما بر سر دستگاه قضا گمارده می شود که حرف شنو باشید. و البته ماشین امضا. اگر بنا بود شما کارکشته و استخوان خرد کرده ی دستگاه قضا بودید و هرازگاهی فرمانروایان خود را به قانون و تبصره های قانونی ارجاع می دادید و یک “نمی شود” تحویلشان می دادید، کارها به کامشان تلخ می شد که. شما “باید”، آری “باید” خام و ناپخته می بودید.

متن کامل نامه محمد نوری زاد را که در وب سایت وی منتشر شده، در ادامه می خوانیم:

 

سلام به محضرحضرت آیت الله شیخ صادق آملی رینه ای لاریجانی

اگر از من مکدر نمی شوید، یک حقیقت جاری را با شما درمیان بگذارم. حقیقتی که چندان هم ازنگاه اطرافیان شما پنهان نیست. حقیقتی که “لازمه اش” ازمقام شامخ شما ارتزاق می کند.

و به تعبیری: حیات و مماتش به وجود مبارک شما بند است. و آن این که: جناب شما، فارغ از همه ی هیاهوهایی که برایتان آراسته اند، نفر ششم دستگاه معهود خویشید. چه بشود که با ارفاق و اغماض بشوید نفر پنجم.

این حقیقت جاری، همان است که به وجود مبارک شما محتاج است. برای چه؟ تا آن چهار پنج نفری که نفوذشان از جناب شما بیشتر و نافذتر است -بی حضور شما- آجرهای رفاقت و رعایت را برهم بچینند و چفت و بست ظاهری اش را برای شما باقی گذارند.

مثلا با شرمندگی بگویم که جناب رییسی، شاید بیست برابر شما در دستگاه قضایی نفوذ دارد. و شما برای او، آنسوتر از تعارفات معمول و متداول، “مکملی” بیش نیستید. و مگرجناب اژه ای، که از صندلی وزارت به کرسی دادستانی تنزل فرمود، پس و پشت تبسم های متداولش را برای شما معنا می کند؟ یا جناب حجازیِ بیت، مگر برای استقلال دستگاه قضا و قعی می نهد که مأموران و بازجویان وزارت اطلاعات، آنگاه که برای متهمین یا بهتر بگویم: سوژه های خود سه سال و چهارسال و ده سال حبس وشلاق دیکته می کنند، سه قاضی فلک زده ی شما – آقایان صلواتی و پیرعباس و مقیسه – را بقدر یک رهگذر اطراف دادسرای انقلاب بحساب آرند؟

شاید برمن بربخروشید و بفرمایید که نخیر، من نفراولم. با شرمندگی می گویم: نیستید. با اطمینان می فرمایید: هستم. به آرامی می گویم: نیستید. برافروخته می فرمایید: اگرمی خواهی قدرت ونفوذ و استقلال و برتربودن مرا بیازمایی یک نمونه بگو تا قاطعیت وبُرد و تامّ الاختیاربودن مرا تماشا کنی.

می گویم: گرچه من خود به پایان این هماورد طلبی شما واقفم اما این شما و این چند نمونه ای که می آورم:

۱ – برادران خودتان را به محکمه بخوانید. هم رییس مجلس را و هم آن یکی را که کمی شوخ است و سخن به مطایبه می راند و از جایگاه یک مترسک حقوق بشری مدعی است که “درایران، ما زندانی سیاسی نداریم و شکنجه ای هم در کارنیست و همه چیزنظام در امن و امان و صحت و سلامت و انصاف وعدل است.” به اولی بگویید: گذشته از این که شما یک نظامی هستی و در کار سیاست دخول کرده ای و این دخول سراسیمه ی تو و طایفگان سپاهی ات مخالف قانون و فرمان امام و اساس حکومت است، اسنادی نیز برای من ارسال شده که نشان می دهد دست تو به اموال مردم آلوده است. من از جایگاه مدعی العمومی تو را به محکمه می خوانم. بیا و به پرسش های تمام نشدنی ما پاسخ بگو.

به آن یکی هم که شوخ و شنگ است بفرمایید: اخوی، شما که به کشاورز بودن خود می نازی و اجداد کشاورزت را شاهد مثال می آوری و به گندم وجوی کاشته ات اشاره می کنی و نکته ای ازشتر مرغ هایت نمی گویی، در یک قلم بما بگو این صدها هکتار زمینی را که در همین چندسال اخیر صاحبت شده ای از کجا آورده ای؟ تو که مثل خود من اهل اطراف آمل و رینه و پردمه ای. در ورامین چه می کنی؟ نه ارث پدری ما راه به این سوی می کشد و نه اگر کلاه ما به ورامین می افتاد راهمان را کج می کردیم. به وی بفرمایید: اخوی، شما که به گندمکاربودن و جوکاربودن خود می نازی، به ما بگو در یک شرایط مساوی، این همه برخورداری از درهای گشوده آیا برای دیگران هم مهیا بوده است؟ یعنی یک آدم بی نشان هم اگر در کنار شما قرار می گرفت آیا می توانست صبح به اداره ی ثبت ورامین داخل شود و ساعتی بعد با سندهای منگوله دار از آنجا بیرون بزند؟

نیزبه ایشان بفرمایید: اخوی محترم، اگر بفرض محال دروغ گفتنِ مردم امری پذیرفتنی باشد، دروغ گفتن مسئولین جرمی محرز و قابل پیگرد است. این که شما می گویی ما درایران شکنجه و زندانی سیاسی نداریم، نه یک دروغ، که یک جرم آشکار است. به وی بفرمایید: اخوی، پیش هرکس اگر معلق می زنی پیش خود ما مزن. که ما خود بهتر از هرکسی می دانیم در دستگاه قضایی مان چه می گذرد. ما که بهتر می دانیم این براداران امام زمانی اگر بروند کلاه یکی را بیاورند، سرطرف را می آورند.

به وی بفرمایید: ما خودمان در داستان کوی دانشگاه هرچه پرپرزدیم، این برادران امام زمانی یک برگ سند ندادند دستمان. چرا بدهند؟ چاقو مگر دسته اش را می برد؟ ما مگرمی توانستیم آن بسیجی هایی را که به کوی دانشگاه حمله کردند و چشمها را دریدند و تن و بدن دانشجویان را سیاه کردند و اموالشان را دزدیدند و تخریب کردند، محاکمه کنیم و به زندانشان بیاندازیم؟ یکی از اینها را که به زندان می انداختیم فردا مگر تره برای ما و اشارات ما و فرامین بعدی ما خورد می کردند؟ پس ای برادر، دروغ ممنوع. لطفاَ زیپ دهانت را بکش و بیش از این آبروی نداشته ات را برطبق رسوایی مریز.

۲ – اگر معتقدید فرد نخست و مستقل دستگاه قضایی هستید، ازهمان جایگاه مدعی العمومی، این آقای احمدی نژاد را بخاطر سالها تحقیر ایرانیان و تاراج اموالشان و برکشیدن دزدان و داخل کردن دزدان به جایگاه مسئولیت، یک بار، آری یک بار، به محکمه بخوانید. شما سه برادر عجبا که چقدر ترسو هستید. همه ی غوغای شما در شعار های پرطمطراق و توخالی محدود است.

گرچه این احمدی نژاد هم در شعارگویی و شعارخواری دست کمی از شمایان ندارد اما هرچه که ندارد، یک عربده هایی به اسم جسارت دارد. از او یاد بگیرید و یک یا اللهی بگویید و چنگ درچنگ او بیاندازید. اولی درمجلس و دومی دردستگاه حقوق بشری وشما نیز در دستگاه خودتان. دستگاه ها را بکار اندازید و یک سمفونی نترسیدن بکار اندازید. مردن یک بار و شیون یک بار.

از چه می ترسید؟ سند و مدرک علیه شما دارد که دارد. این همه خفت را چرا با خود حمل می کنید؟ پاچه ها را وربکشید و به میدان بیایید. در یک قلم از محمد رضا رحیمیِ دزد شروع کنید و بعد از صادق محصولی و مشایی و پاسداران دزدی که دست به دست احمدی نژاد داده اند، دست به گلوی خود او ببرید. البته نه برای گروکشی و دعواهای بین المجالسی. بل بخاطر سالها دزدی و تحقیری که آوار احمدی نژاد و یارانش بر سر مردم ایران و تاریخ این سرزمین فرو باریده اند.

۳ – اجازه بدهید جلوتر نروم. از این روی فرد خام و ناپخته وبی تجربه ای چون شما بر سر دستگاه قضا گمارده می شود که حرف شنو باشید. و البته ماشین امضا. اگر بنا بود شما کارکشته و استخوان خرد کرده ی دستگاه قضا بودید و هرازگاهی فرمانروایان خود را به قانون و تبصره های قانونی ارجاع می دادید و یک “نمی شود” تحویلشان می دادید، کارها به کامشان تلخ می شد که. شما “باید”، آری “باید” خام و ناپخته می بودید.

۴ – من اگر خیلی بخواهم آرمانی بیندیشم باید می گفتم: شما در مقام رییس دستگاه قضا باید شخص رهبر را بخاطر خیلی کارهایی که در پس و پشت حقوق بدیهی مردم کرده و می کند به محکمه فرا بخوانید. و مثلا از وی بخاطر حساب های مالی ناپیدا و نامشخصش پرسش کنید. که چرا پول های مردم را و میزان آنها را آشکار نمی کند و بی اجازه ی مردم به جاهای مختلف پول سرازیرمی کند. راز خام بودن شما و اطاعت بی چون و چرای شما به همین مواقف مربوط است. خنده دار نیست این جمله ی شما که فرموده اید: ما مطیع هماره مقام معظم رهبری هستیم؟ ظاهراَ شما باید مستقل باشید.

۵ – اجازه بدهید از تخته سنگ های عظیم الجثه ی سر راه شما نگویم. که خود می دانم شما نه مرد این خطرهای قضایی هستید و نه اساساَ شما را بر این جایگاه بلند نشانده اند تا به درون این درهای بسته سر فرو برید. پس، از چند سنگ ریزه ی قضایی با شما می گویم تا ببینیم میزان قدرت شما تا کجاست. مثل سنگ ریزه ای به اسم حقوق مدنی یک زندانی.

بعنوان نمونه خود مرا ممنوع الخروج کرده اند. از همان سه سال پیش. حالا که پرونده ام مختومه شده، همچنان ممنوع الخروجم. یک خودی نشان بدهید و از جایگاه پنجمی دستگاه قضا خود را به جای واقعی خود بکشانید تا ببینیم دستخط مبارک شما تا کجاها بُرد دارد. بخواهید زندانیان سیاسی مثلا به مرخصی بروند. بخواهید سالهای زندانی اینان به قدر واقعی اش تقلیل پیدا کند. و نه به اندازه ای که بازجوها به قاضیان شما دیکته می کنند.

۶ – من از آقای طائب رییس اداره ی اطلاعات سپاه بخاطر ساخت فیلم علیه من و انتشارآن درفضای مجازی، به دادسرای ویژه ی روحانیت شکایت بردم. به قاضی که خود روحانی بود گفتم: یعنی می شود باور کرد که شما طائب را به اینجا بکشانید و بخاطراین جرم آشکار زندانی اش کنید؟ گفت: ما بزرگتر از طائب را هم به اینجا می کشانیم. که همانجا به وی گفتم: شوخی نفرمایید.

اکنون بعد از ماه ها جواب آمده که شکایت شما بی مورد است. یک تکانی به قلم مبارک خود بدهید ببینیم می توانید یک روحانی در اندازه ی طائب را بخاطر یک جرم آشکار و محرز و غیرقابل انکارش به محکمه بخوانید و به دست یک قاضی مستقل بسپاریدش؟ گرچه من به شما حق می دهم که چنین نکنید. چرا که این ناپختگی و حرف شنوی غلیظ شما بوده که شما را تا این مقام بالابرده. وگرنه ما و شما به نقض غرض مبتلا می شدیم.

۷ – من از آقای ضرغامی و مدیر سایت باشگاه خبرنگاران جوان بخاطر انتشار همان فیلم های غیراخلاقی که اداره ی اطلاعات سپاه علیه من ساخته بود شکایت کردم. بعد ازسه چهار ماه مرا خواسته اند که مدرکت کو؟ من همه ی مدارک را به آنها تحویل داده بودم. اما پرونده ی من از مدارک خالی بود. به قاضی شعبه ی چهار دادسرای ویژه ی فرهنگ و رسانه گفتم: چشم، من بازبرای شما مدرک می آورم. اما شما جرأت می کنی آقای ضرغامی را دست بسته به اینجا بیاوری و یک میلیارد خسارت بخاطر تخریب عاطفی و روانی خانواده ام از کیسه ی فرد خاطی بگیرید و به من بدهید؟ کاری که درجاهای دیگر و کشورهای دیگر به راحتی صورت می پذیرد. پوزخندی زد و با چهره ای عبوس و طلبکار گفت: از این خبرها اینجا نیست. اینجا فرهنگ و رسانه است. دلت خوش است بنده ی خدا.

گلی به گوشه ی جمال این قاضی که مرا “بنده ی خدا” خطاب کرد. اگرچه به مسخره. اما بازجویانی که پرونده های قضایی متهمان سیاسی را برای شما مهیا می کنند، ما وخانواده های ما را فاحشه هایی تعریف می کردند که “نظام لطف می کند که تکه ای نان جلوی ما می اندازد”.

حالا شما با ورود به جایگاه نخست دستگاه قضایی ببینیم می توانید آقای ضرغامی را دست بسته و چشم بسته به همان سلولهایی بیندازید که ما ماه ها درآنجاها حبس بودیم و درفشار جسمی و روانی؟ با این تفاوت که ما یک چند خط مطلب انتقادی نوشته بودیم و وی نه نوشته که فیلمی در حوزه ی خانوادگی و خصوصی علیه من منتشر کرده است. تا ببینیم نه میزان استقلال شما در بُعد قضایی، که میزان مسلمانی شما چه اندازه است.

۸ – سه سال است که دزدان اطلاعات و دزدان سپاه، لوازم شخصی مرا برداشته و برده اند. چندی پیش با هزار مکافات برای چندمین بار به قاضی اجرای احکام زندان اوین مراجعه کردم و در این خصوص از وی پرسش نمودم. که: بالاخره داستان این اموال شخصی من چه می شود؟ پاسخ وی همان بود که خود می دانستم: برای ما نفرستاده اند.

شما برای این که میزان استقلال و نفر اول بودن خود را در دستگاه قضایی کشور به ما ثابت کنید، نمی خواهد به سراغ برادران خود بروید. یا دزدانی چون احمدی نژاد و همدوشانش را به سلول های نفرت و قانون بسپرید. یا بسیجیان قلچماقی را که فاجعه ی خونین کوی دانشگاه را رقم زدند به زندان بیاندازید و از آسیب دیدگان آن فاجعه پوزش بخواهید، یا رهبر را برای پاره ای توضیحات به دستگاه تحت امر خود فرا بخوانید. یا طائب را و ضرغامی را با چشمان بسته به سلول انفرادی بیاندازید. من و شما نیک می دانیم که اینها شدنی نیست. دلیلش را خودمان می دانیم. هم ما و هم شما. اما بیایید و برای اثبات نفر اولی خود دستور بدهید دزدان اطلاعات و دزدان سپاه، این اموال شخصی مرا به من بازبگردانند. من قول می دهم، امضا می دهم، به محض دریافت اموالم، یک نامه ی بلند بالا بنویسم و منتشرکنم و در آن با صدای بلند فریاد بزنم: جناب آیت الله شیخ صادق آملی رینه ای لاریجانی نه نفر پنجم، که نفر نخست دستگاه قضایی است. حالا دیگران هرچه می خواهند بگویند بگویند.

۲۳/۴/۹۱

با احترام: محمد نوری زاد


 


دفتر عبدالله نوری دروغ پردازی رسانه های اصولگرا درباره سخنان اخیر وی را تکذیب کرد.

پس از انتشار سخنان عبدالله نوری در روزهای اخیر، برخی رسانه های اصولگرا از جمله سایت رجا نیوز مدعی شده بودند که او پس از تماس تلفنی با اردشیر امیر ارجمند، سخنگوی شورای راه سبز امید این سخنان را بیان کرده است.

متن کامل توضیح دفتر عبدالله نوری که در اختیار ندای سبز آزادی قرار گرفته درپی می آید:

به نام خدا

«اِنَّ اللّهَ لا یَهْدِى مَنْ هُوَ کاذِبٌ کَفّارٌ / سوره مبارکه زمر ـ ۳ / خداوند انسان دروغگو و کفران کننده را هرگز هدایت نمى کند.»

پیرو انتشار سخنان آقای عبدالله نوری در تاریخ ۲۱/۴/۹۱ در دیدار با فعالان دانشجویی، خبری سراسر کذب و جعلی در مورد تماس تلفنی آقای اردشیر امیرارجمند با ایشان منتشر گردید، در صورتی که آقای نوری هیچ گونه تماس و ارتباطی با آقای امیرارجمند ندارند.

قرآن کریم می فرماید: «یَآ أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ إِن جَآءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبِإٍ فَتَبَیَّنُواْ أَن تُصِیبُواْ قَوْماً بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُواْ عَلَى‏ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ / سوره مبارکه حجرات – ۶ / اى کسانیکه ایمان آورده‏اید! اگر فاسقى براى شما خبرى آورد تحقیق کنید، مبادا ناآگاهانه به گروهى آسیب رسانید، سپس از کرده‏ى خود پشیمان شوید.»

از مدیران، گردانندگان و نویسندگان رسانه های مکتوب، دیداری و شنیداری و مجازی که ادعای  التزام به ارزش های اسلامی و انقلابی دارند و دیگران را به ستیز با این ارزشها متهم می کنند، انتظار می رود بیش از این به اصول اولیه ی اخلاقی وفادار باشند و در راستای اهداف خود بی مهابا آن ها را زیر پا نگذارند. صدق و راستی در سلسله مراتب ارزش های دینی و اخلاقی بالاترین جایگاه را دارد و دروغ و ناراستی نارواترین و غیر اخلاقی ترین رفتار است. همچنان که از امام حسن عسکرى (علیه السلام) روایت شده است: «جُعِلَتِ الْخَبائِثُ کُلُّها فى بَیْت وَ جُعِلَ مِفْتاحُهُ اَلْکِذْبَ / تمام پلیدى ها در سرایى قرار داده شده و کلید آن سرا، دروغ است.»

سخنان اخیر آقای عبدالله نوری از سر خیرخواهی و بیان مصالح کشور، مطرح گردیده است و نکاتی را دربر دارد که ممکن است مورد پذیرش و خوشایند گروهی نباشد. با وجود این راه نقد و گفتگوی سازنده هرگز بسته نیست و مخالفان می توانند به جای استفاده از اکاذیب، منصفانه به نقد بپردازند و با منطق و استدلال از نظر خود دفاع کنند.

توسل به شیوه های پوسیده شده و روانه کردن انبوهی از تعابیر دروغ و آمیخته با تهمت برای اغراض سیاسی و از میدان به در کردن رقیب در هیچ آئینی پذیرفتنی نیست. از دیدگاه اسلامی انسان در برابر گفتار خود مسئولیت دارد و هیچ سخنی بیان نمی شود جز آن که در کارنامه انسان ثبت و ضبط می شود و به فرمایش قرآن کریم «ان ربک لبالمرصاد / سوره مبارکه فجر – ۱۴ / پروردگار تو در کمینگاه است.»

دفتر آقای عبدالله نوری
پنج شنبه – ۲۲ تیرماه ۱۳۹۱


 


آیت الله اسدالله بیات زنجانی، مرجع تقلید مقیم قم در پیامی به مهدی کروبی درگذشت خواهر آقای کروبی را به وی تسلیت گفت.

به گزارش کلمه، این مرجع تقلید همچنین در پیام خود با تصریح به غیر شرعی و غیر قانونی بودن حصر و حبس شیخ مهدی کروبی و همراهان بزرگوارش، برای شکسته شدن این حصر و حبس دعا کرده است.

متن کامل پیام تسلیت آیت الله بیات بدین شرح است:

إنّا لله و إنّا إلیه راجعون

حضور محترم برادر ارزشمند، مبارز و خدوم جناب مستطاب حجت الاسلام و المسلمین مهدی کروبی دام بقائه

خبر درگذشت همشیرۀ مکرّمه تان موجب تأسف و تألم گردید. بانوی بزرگواری که فرزند عزیزش را فدای اسلام و انقلاب اسلامی کرد تا سند افتخاری دیگر برای خاندان معزز شما باشد.

از درگاه خداوند متعال برای جنابعالی و خانوادۀ بزرگوار آن مرحومه صبر و اجر، و برای آن مرحومه حشر با صدیقۀ طاهره سلام الله علیها را خواستارم و شکسته شدن حصر و حبس غیر شرعی و غیر قانونی شما و همراهان بزرگوارتان را از ذات مقدس حضرت حق مسألت دارم.

والسلام علی عباد الله الصالحین

اسدالله بیات زنجانی
قم المقدسة
۲۳ تیرماه ۱۳۹۱

پیام ادوار تحکبم

همچنین سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) نیز با صدور اطلاعیه به خانواده کروبی تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام خطاب به کروبی آمده است: بی‌ شک شرایط دشوار به سبب بازداشت خانگی شما و ممانعت از حضورتان در مراسم تشیع خواهر بزرگوارتان و همچنین محدودیت‌های شدید اعمال شده برای خانواده کروبی، تاثر و تالم این فقدان را دوچندان کرده است.

به گزارش ادوارنیوز، متن پیام سازمان ادوار تحکیم وحدت به شرح زیر است:

انالله و انا الیه راجعون

جناب آقای مهدی کروبی

خبر عروج خواهر مکرمه جنابعالی که در فراق دیدار برادر مبارزش جان به جان آفرین تسلیم کرد اندوهی را بر دل هایمان نشاند.

سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) این داغ را به جنابعالی و بازماندگان آن مرحومه تسلیت می گوید و ازخداوند متعال برای ایشان رحمت و مغفرت و برای خانواده رنج دیده کروبی صبر و بردباری مسئلت می نماید.

بی‌ شک شرایط دشوار به سبب بازداشت خانگی شما و ممانعت از حضورتان در مراسم تشیع خواهر بزرگوارتان و همچنین محدودیت‌های شدید اعمال شده برای خانواده کروبی، تاثر و تالم این فقدان را دوچندان کرده است.

همان‌گونه که در پیام تسلیت درگذشت پدر بزرگوار جناب آقای مهندس میرحسین موسوی گفتیم، قطع و یقین آگاهیم که این پیام تسلیت نیز از دیوارهای زندان ایجاد شده برای جنابعالی عبور نخواهد کرد اما همچنان بر این ایمان نیز استواریم که اگر چه تن ها را بتوان در حصار دیوار قرار داد اما قلب ها محصور شدنی نیستند و پرواز قلب ها را هیچ قفسی یارای متوقف ساختن نیست.

خداوند جضرتعالی و خانواده مقاومتان را در مقابل تمامی رنج ها و مصائبی که در دفاع از عزت و کیان اسلام و ایران تحمل کرده اند مصداق آیه شریفه “إِنَّما یُوَفَّى الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَیْرِ حِسابٍ” قرار دهد.

باعث تاسف است که حبس یاران دربندمان و فشارهای امنیتی بر اعضای این مجموعه، امکان انجام وظیفه همراهی و هم دلی شایسته و بایسته با خانواده محترم کروبی را از میان برده است.

عذر یاران دربندمان را بپذیرید و ما را در غم خویش شریک و سهیم بدانید.

روابط عمومی سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت)

جمعه بیست و سوم تیرماه هزار و سیصد و نود و یک


 


مقامهای ولایت هلمند افغانستان در پاسخ به نگرانی‌های یک نهاد اجتماعی تایید کرده اند که احتمال توزیع شناسنامه یا شناسنامه تابعیت افغانی به اعضای سپاه پاسداران و نهاد اطلاعات و امنیت پاکستان - آی اس آی - وجود دارد.

به گزارش بی بی سی، اخیرا اعضای شورای اصلاحی و مشورتی هلمند، که متشکل از سران قومی این ولایت است، هشدار داده اند که سازمان اطلاعات ارتش پاکستان و سپاه پاسداران ایران در تلاش استفاده از این شناسنامه ها در فعالیتهای اطلاعاتی هستند.

عبد الاحد معصومی، دبیر شورای اصلاحی و مشورتی هلمند گفت "مردم آگاه در منطقه اطلاع دارند که آی اس آی پاکستان و سپاه پاسداران ایران تلاش می‌کنند که برای جاسوسان خود هویت افغانی بگیرند. این یک واقعیت زنده است."

او افزود "ما این نگرانی را با والی هلمند در میان گذاشتیم. در این زمینه مثال‌های وجود دارد. چندی قبل یک نفر در ولایت هلمند بازداشت شده بود و او از ولایت پروان شناشنامه گرفته بود، اما اصلا پاکستانی بود. مثال‌های زیادی از این قبیل وجود دارد و این یک امر عادی است."

بزرگان قومی در هلمند این نگرانی را مطرح کرده اند که ممکن است سازمان های اطلاعاتی کشورهای همسایه تلاش کنند که با گرفتن شناسنامه افغانی برای ماموران خود، به "مداخله" در امور افغانستان ادامه دهند.

آنها هشدار داده اند که اگر جلو توزیع شناسنامه افغانی به شهروندان بیگانه گرفته نشود، این امر در آینده می تواند پیامدهای ناگواری داشته باشد.

با این حال، داوود احمدی، سخنگوی والی هلمند گفت که ممکن است برخی از شهروندان خارجی بتوانند با سوء استفاده از موجودیت فساد اداری در نهادهای دولتی شناسنامه افغانی به دست بیاورند.

آقای احمدی گفت "شکی نیست که نگرانی‌های وجود دارد. بدبختانه فساد هم وجود دارد. در برخی موارد یا تذکره جعلی ساخته می‌شود و یا هم امکان دارد که در برابر پول تذکره اصلی ساخته شود. اما چنین موارد بسیار نادر است. در این شکی نیست که اتباع خارجی برای به دست آوردن تذکره افغانی تلاش می‌کنند."

شناسنامه ملی افغانستان در واقع یک برگه عادی است که به سادگی قابل جعل است و مسایل ایمنی برای جلوگیری از تقلب آن در نظر گرفته نشده است.

در توزیع آن هم مقررات خیلی سختگیرانه وجود ندارد اما دولت افغانستان در نظر دارد که با چاپ شناسنامه الکترونیکی جلو جعل شناسنامه های ملی را بگیرد.


 


 شیرین عبادی، مدافع حقوق کودک و برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۰۳ در پی ممنوع الخروج کردن دختر سیزده ساله نسرین ستوده نامه ای به رییس یونیسف نوشت.

چند روز پیش شعبه دوم دادیاری دادسرای شهیدمقدس تهران (جنب زندان اوین) با ارسال نامه های جداگانه به رضا خندان همسر و مهراوه، دختر نسرین ستوده وکیل دادگستری، آنها را ممنوع الخروج کرد.

به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، خانم عبادی در نامه خود به رییس یونیسف از او خواست تا این نامه و ضمائم آن در پرونده جمهوری اسلامی ایران ضبط شود تا در آینده نمایندگان حکومت ایران نسبت به آن پاسخگو باشند.

رونوشت این نامه برای آقای بان کی مون- دبیر کل سازمان ملل متحد-، خانم پیلای- کمیسر عالی حقوق بشر-، گزارشگر سازمان ملل در بازداشت های خود سرانه، گزارشگر سازمان ملل در وضعیت مدافعان حقوق بشر و کانون بین المللی وکلاء نیز ارسال شده است.

متن کامل نامه خانم عبادی به رییس یونیسف که یازده ژوئیه ٢۰١٢ ارسال شده، به شرح زیر است:

ریاست محترم یونیسف
احتراما به اطلاع می رساند:
خانم نسرین ستوده وکیل و مدافع حقوق بشر، به ویژه حقوق کودک در یک دادرسی غیر عادلانه به ۶ سال حبس محکوم شد و اکنون مدت ۲ سال است که در زندان به سر می برد.

نامبرده دارای ۲ فرزند ۵ و ۱۳ ساله است. اخیرا حکومت ایران برای آنکه خانم ستوده را مجبور به ترک مقاومت و همکاری با رژیم نماید، همسر و دختر ۱۳ ساله اش را نیز تحت تعقیب کیفری قرار داده . مامورین امنیتی به نامبرده پیام داده اند که این هشداری است برای وی تا حاضر به همکاری شود.

دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی حقوق کودک پیوسته است و متعهد اجرای آن شده است. ولی به طور مستمر تعهدات خود را نادیده می گیرد که می توان به اعدام افراد کمتر از ۱۸ سال، تصویب قوانین نامناسب از قبیل پائین بودن سن مسولیت کیفری و سن ازدواج اشاره کرد. مهمترین دلیل دستگیری خانم ستوده نیز اعتراض به همین قوانین است و اکنون طبق نظر وزارت اطلاعات ، دادسرای شهرستان تهران برای دختر ۱۳ ساله وی پرونده کیفری تشکیل و او را ممنوع الخروج کرده است. شناسنامه کودک و احضاریه دادسرا به پیوست ارسال می شود.

نظر به اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران به طور متناوب می بایستی گزارشی از وضعیت حقوق کودکان تهیه و تقدیم کمیته حقوق کودک نماید، لذا خواهشمندم این نامه و ضمائم آن در پرونده جمهوری اسلامی ایران ضبط شود تا در جلسات آتی نمایندگان حکومت ایران نسبت به آن پاسخگو باشند. ضمنا به دفتر یونیسف در ایران تذکر دهید که با حساسیت بیشتری به وضعیت حقوق کودکان توجه نموده و از کلیه امکانات خود برای حمایت از افراد کمتر از ۱۸ سال استفاده کند.

با تقدیم احترام
شیرین عبادی
مدافع حقوق کودک و برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۰۳
۱۱ جولای ۲۰۱۲

رونوشت :
آقای بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد؛
خانم پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر
گزارشگر سازمان ملل در بازداشت های خود سرانه؛
گزارشگر سازمان ملل در وضعیت مدافعان حقوق بشر
کانون بین المللی وکلاء
 


 


مدیر نظارت آبفا تایید کرد که این شرکت آب ژاول راجایگزین گازکلردرتصفیه آب تهران کرده است اما در عین حال تاکید کرد که این ماده خطرناک نیست.

احمد مشیری، مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آبفای استان تهران در عین حال ارتباط این تصمیم با تحریم های بین المللی علیه ایران و نبود مواد اولیه را رد کرد.

آقای مشیری به ایلنا گفت: ستفاده از آب ژاول درتصفیه آب تهران نسبت به گاز کلرمفیدتر و ایمن‌تر است، زیرا خطرات گازکلر راندارد. گازکلرتا حدی خطرناک است که به آن بمب کلرنیزگفته می شود و با این جمعیت وترافیک تهران یک خطر محسوب می شد. بنابراین تصمیم گرفتیم که به سمتی ایمنی سازی پیش برویم.

مشیری درپاسخ به این سوال که با وجودخطرات گازکلربرای شهروندان، چرا بعد از این همه سال، تازه به این فکرافتاده اید که آب ژاول را جایگزین آن کنید تصریح کرد: خطراتی که درنقاط مختلف کشور به دلیل استفاده از گازکلر پیش آمد به طوری که یکی ازکارمندان خود ماهم که مسئول بود بوسیله یکی از همین کپسول ها کشته شد بعد متوجه شدیم که باید سریعتر دراین زمینه اقدام کنیم. 

مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آبفای استان تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا استفاده از آب ژاول درتصفیه آب تهران به دلیل اعمال تحریم ها وعدم دسترسی به برخی مواد نیست، افزود: این ها جوسازی است. استفاده ازآب ژاول درتصفیه آب تهران به دلیل اعمال تحریم ها نیست. نسبت به بی خطر بودن تصفیه آب با جایگزینی آب ژاول ایمان داریم و خودبنده، فرزندم ،خانواده ام و سه هزار پرسنل آب وفاضلاب همه ازهمین آب می خورند. 


 


گرانی سرسام آور قیمت میوه، منجر به حذف برخی میوه‌ها از سبد خانوار شده است.

خبرگزاری مهر با انتشار گزارشی در این باره از تغییر الگوی خرید میوه خبر داده و نوشته است: در هفته‌های گذشته، مردم حتی در حد نیم کیلو یا کمتر به خرید میوه می‌پردازند و حتی در برخی از موارد ۲ تا ۳ عدد هلو یا سیب گلاب انتخاب کرده و قیمت همان را می‌پردازند و می‌روند.

نوسانات قیمت میوه در هفته‌های گذشته و نیز بالا بودن قیمت نسبت به مدت مشابه سال‌ قبل، بساط دستفروشان میوه را بیش از گذشته پررونق کرده و مردم نیز بیشتر ترجیح می‌دهند از وانت‌بارهایی خریدکنند که میوه را ارزانتر از نقاط دیگر به فروش می‌رسانند.

بازار میوه در کشور چند هفته‌ای هست که با نوسانات قیمتی مواجه شده است، مقایسه سطح عمومی قیمت‌ها با سال قبل از آن نشانگر افزایشی است که کار خرید میوه را با توجه به هزینه‌های دیگر سبد خانوار، سخت کرده است.

خبرگزاری مهر با تهیه گزارشی میدانی به گفت و گو با مغازه‌داران و میوه‌فروشان پرداخته است. یکی از آنها که در منطقه گیشا در تهران مغازه دارد، می‌گوید: در گذشته خرید مردم بیشتر بود و البته قیمتها نیز در سطح مناسبی قرار داشت، اما هم اکنون مردم جایگاه کمتری را در سبد هزینه‌ای خود به میوه اختصاص می‌دهند و بیشتر تلاش دارند تا مایحتاج کالاهای اساسی خود را مثل برنج و گوشت و مرغ فراهم کنند.

وی می‌افزاید: در هفته‌های گذشته، مردم حتی در حد نیم کیلو یا کمتر به خرید میوه می‌پردازند و حتی در برخی از موارد ۲ تا ۳ عدد هلو یا سیب گلاب انتخاب کرده و قیمت همان را می‌پردازند و می‌روند.

تاملی در کنار مغازه میوه‌فروشی بر رفتار مردم این حقیقت را به خوبی نشان می‌دهد که آنها تلاش دارند میوه‌هایی را انتخاب کنند که صرفه اقتصادی بیشتری برای آنها داشته باشد. خانمی که در حال بررسی قیمت‌های میوه است، می‌گوید: باید میوه‌ای را انتخاب کنم که هم قیمت مناسبتری داشته باشند و هم تعداد بیشتری. بنابر این بیشتر اوقات یا هندوانه یا گیلاس را انتخاب می‌کنم.

وی اظهار داشت: سیب گلاب اکنون قیمت بالایی در بازار دارد و هر کیلوی آن، چند عدد بیشتر نمی‌شود. که با حقوق کارمندی، چندان به صرفه نیست.

او می‌افزاید: حتی برخی از میوه‌ها را از ابتدای به بازار آمدنشان، تنها یک یا دو بار خرید کرده‌ام، آن هم برای اینکه بچه‌ها بهانه نداشته باشند. هر بار هم که سفارش میوه می‌دهند باید دلایلی را برایشان بگویم مثل اینکه فلان میوه در بازار نبود یا اینکه کیفیت خوبی نداشت، چراکه آنها از بالا رفتن قیمت‌ها چیزی سر در نمی‌آورند.

یکی دیگر از فروشندگان میوه نیز می گوید: قیمتها حتی در میادین میوه و تره بار مرکزی نیز نسبت به سال گذشته بالا رفته است، سال گذشته اگر ما مبلغ مشخصی را برای بار زدن یک وانت خربزه یا هندوانه می‌پرداختیم، اکنون حداقل باید دو برابر آن را بدهیم. کیفیت اجناس هم البته به خوبی قبل نیست. 


 


امام جمعه موقت تهران از "افراد سست‌عنصر که وقتی کمی فشار می‌آید می‌گویند، با آمریکا ارتباط برقرار کنید" انتقاد کرد و گفت که غربی ها چون "مولا" ندارند هلاک خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری های داخلی، صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در تازه ترین اظهارات خود تحریم را از الطاف خفیه خداوند دانست که به ادعای او ایران را مردم ایران را هر روز قوی تر می کند.

او گرانی های سرسام آور در بازار را حاصل توطئه اطرافیان دولت دانست و با بیان اینکه این گرانی ها ارتباطی یه تحریم های بین المللی ندارد گفت: برخی رسانه ها در تحلیل ها و مصاحبه هایی گرانی های چند هفته اخیر در کشور را به برنامه برخی اطرافیان دولت برای برقراری ارتباط با آمریکا مرتبط دانسته بودند. افراد «سست عنصر» هستند که وقتی فشار می آید می گویند [با امریکا] ارتباط برقرار کنید. درحالی که اگر قرار بود چنین شود، چرا انقلاب کردیم. چون ما آگاهانه به این راه قدم نهادیم، این تهدیدها را به نفع خود می‌دانیم که دشمنان را به چالش می‌کشد و در حالی که برای ما چاه می‌کنند، خودشان هلاک می‌شوند چون آن‌ها مولا ندارند. 


 


خبرگزاری ایسنا از افزایش قیمت سیگار تولید داخل خبر داده است.

بر اساس این گزارش از حدود دو هفته پیش قیمت برخی سیگارهای تولید داخل مانند بهمن به دلیل کاهش عرضه شرکت دخانیات در بازار افزایش یافته است. به گفته یکی از فعالان بازار سیگار قیمت سیگار بهمن از کارتنی ۲۵۰ به ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

خبرگزاری ایسنا نام این فعال بازار سیگار را ذکر نکرده اما نوشته که او در پاسخ به این سوال که دلیل افزایش قیمت سیگارهای تولید داخل در بازار چیست، گفته است: تصور غالب این است که کاهش تولید وعرضه شرکت دخانیات باعث افزایش قیمت‌ها در بازار شده است.

این فعال بازار سیگار در پاسخ به این سوال که چرا کیفیت برخی سیگارهای تولید داخل کاهش یافته است؟ نیز گفت:‌ در این زمینه نیز به نظر می‌رسد استفاده از توتون بی‌کیفیت باعث شده که کیفیت برخی سیگارهای تولید داخل کاهش یابد.

خبرگزاری ایسنا پیشتر نیز از احتمال افزایش ۲۵ درصدی قیمت سیگارهای تولید داخل طی تابستان امسال خبر داده بود. این در حالی است که فعالان بازار اقدام احتمالی شرکت دخانیات ایران در افزایش قیمت سیگارهای تولید داخل را برای بازار سیگار کشور بسیار مضر توصیف می‌کنند.

در حال حاضر سیگارهای تولید داخل رقابت تنگاتنگی با سیگارهای قاچاق در بازار کشور داشته و هر یک از این محصولات تلاش می‌کنند با کنار زدن رقیب سهم خود را در بازار افزایش دهند. شرکت دخانیات ایران تاکنون درباره احتمال افزایش قیمت سیگارهای تولید داخل اظهارنظری نکرده، اما این شرکت در عین حال بر افزایش حجم تولیدش در سال جاری تاکید کرده است.

مصرف سالانه سیگار در ایران سالانه بیش از ۶۰ میلیارد نخ بوده که بخش قابل توجهی از این نیاز از طریق قاچاق تامین می‌شود.


 


گزارش‌ها حاکی است که یک بانک کانادایی حساب‌ بانکی شماری از ایرانیان ساکن کانادا را در مواردی «بدون هیچ توضیحی» بسته است و در برخی موارد نیز اعلام کرده است که این اقدام در راستای تحریم‌های کانادا علیه ایران صورت گرفته است.

به گزارش رادیو فردا کاوه شهروز، معاون «کنگره ایرانیان کانادا»، روز پنج‌شنبه، ۲۲ تیرماه، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که بانک «تی دی» کانادا در ماه‌های گذشته به برخی ایرانیان دارنده حساب در این بانک اعلام کرده است که با توجه به تحریم‌های کانادا علیه جمهوری اسلامی، حساب‌های آنها را مسدود کرده است.

وی در عین حال افزوده است که در مواردی نیز این بانک «بدون هیچ توضیحی» حساب‌های افراد را بسته است.

کانادا سال ۲۰۱۰ به منظور اعمال فشار بر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، در همراهی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تحریم‌هایی را علیه ایران به اجرا در آورد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از آن و در ژانویه سال ۲۰۱۲، کانادا تحریم‌ها علیه ایران را افزایش داده و سازمان‌های مالی کانادا را از ارائه خدمات به ایران یا اقدام در جهت منافع ایران منع کرده است.

معاون «کنگره ایرانیان کانادا»‌ می‌گوید اگرچه تعدادی از ایرانیانی که حساب‌شان مسدود شده است، با دریافت نامه مطلع شده‌اند که این اقدام در راستای تحریم‌های صورت گرفته، اما این بانک توضیح نداده است که این دارندگان حساب چگونه مشمول تحریم‌های کانادا علیه ایران شده‌اند.

یکی از ایرانیانی که حسابش از سوی این بانک بسته شده است، به آسوشیتدپرس گفته است که دو روز پس از بسته شدن حسابش از سوی بانک «تی دی» نامه‌ای دریافت کرده که در آن بدون هیچ توضیحی آمده که حساب وی مسدود شده است و این در حالی است که این فرد به گفته خودش ۱۰ سال است که شهروند کانادا به شمار می‌رود.

بانک «تی دی» اعلام نکرده است که حساب چه تعداد از ایرانیان ساکن کانادا را مسدود کرده است، اما کاوه شهروز می‌گوید «کنگره ایرانیان کانادا» شکایت‌هایی را در این خصوص از سوی ایرانیان ساکن مناطق مختلف کانادا، از تورنتو گرفته تا مَریتایمز و بریتیش کلمبیا، دریافت کرده است.

به گفته کاوه شهروز، بانک «تی دی» پیشنهاد کرده است که اول مردادماه با نمایندگان «کنگره ایرانیان کانادا» در این خصوص ملاقات داشته باشد.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته