هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ تیر ۲۵, یکشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 07/15/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



گزارش های رسیده از تبریز حاکی از برخورد امروز بعد از ظهر پلیس با شهروندان و ایجاد رعب و وحشت در برخی مناطق این شهر است.

بر اساس گزارش رسیده به "ندای سبز آزادی"، عوامل نیروی انتظامی که از چند روز پیش نقاط پر رفت آمد تبریز را به صحنه ی حضور پر تعداد خود تبدیل کرده اند، امروز بعد از ظهر در چهار راه "آبرسان" به خوردهای ناشایستی با شهروندان دست زده اند.

این حضور نیروی انتظامی که با عنوان برخورد با بد حجابی صورت گرفته است، با شرکت عوامل زن و مرد این نیرو و با گسیل چندین دستگاه ون که با مشبک های فلزی صورت ترسناکی را به خود گرفته اند، فضای توام با رعب و وحشت ایجاد کرده است.

در یکی از این برخوردها که نزدیک پاساژ "اسکان دو" در منطفه ی آبرسان صورت گرفت، عوامل نیروی انتظامی با نزدیکان یک دختر جوان درگیر شدند. خانم میان سالی که همراه فرد دستگیر شده بود، می گوید او مهمانش و از اتباع کشور ترکیه است. فریاد های پی در پی خانم میانسال با واکنش و همراهی حاضران و رهگذران مواجه شد اما پلیس، فرد دستگیر شده را به سرعت به محل دیگری منتقل کرد.

این گزارش حاکی از وقوع برخوردهای مشابه در مناطق دیگری از تبریز است.


 


تدوین: علی فاتحی
با صدای پرویز پرستویی


 


مدیرکل امور اتباع وزارت کشور با اعلام اعمال محدودیت حضور افغان های مجاز و غیرمجاز در استان‌های مازندران و هرمزگان، گفت:‌ درخواست‌هایی نیز برای اعمال محدودیت به حضور افغان‌ها با توجه به اتفاقات اخیر رخ داده در استان یزد، از سوی استان یزد و نیز استان کرمان داشته‌ایم.

تهوری در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت: محدود کردن و یا گشایش برای حضور افغان‌ها در استان‌ها اتفاقی است که بر اساس پارامترهایی نظیر بحث معیشت، اشتغال و کار،‌ تورم و بیکاری و غیره از سوی مدیران استان‌ها اتخاذ می‌شود.

این در حالی است که در هفته های اخیر، برخوردهای صورت گرفته با شهروندان افغان مقیم ایران انتقاد فعالان حقوق بشر را برانگیخته است.

آقای تهوری می گوید: بر همین اساس در سال گذشته درخواست‌هایی از سوی استان مازندران و هرمزگان برای اعمال محدودیت ارائه شد که مقدمات آن انجام و در سال جاری اجرا می‌شود.

مدیرکل امور اتباع وزارت کشور در ادامه عنوان کرد: امسال برنامه خاصی برای این موضوع نداریم، اما درخواست‌هایی از سوی استان‌ها برای ممنوعیت بکارگیری افغانها در برخی شهرها و حتی لغو ممنوعیت این امر در شهرهای دیگر را داشته‌ایم.

تهوری در ادامه با اشاره به اظهارات مسئولان استان‌ها در این باره گفت: آنچه خط مشی رسمی کشور است، از سوی مجموعه وزارت کشور اعلام می‌شود و یا در وزارت امور خارجه درباره آن تصمیم گرفته می‌شود و اظهارات مسئولان استان‌ها، اظهاراتی منطقه‌ای است که گاه باعث سوء استفاده دشمن هم می‌شود.

وی تصریح کرد: استفاده از تمام پارک‌ها و بوستان‌ها در کشور برای تمام اتباع و پناهندگان مجاز است و موضوع "پارک صفه" اصفهان موضوعی امنیتی بود، چرا که سالانه اتباع غیرمجاز افغان در روز ۱۳ فروردین به مناسبت ورود محمود افغان در این منطقه گردهم آمده و این روز را گرامی می‌داشتند و البته این اظهار نظر مسئول مربوطه مورد تایید ما نیست.

مدیرکل امور اتباع وزارت کشور در پایان تاکید کرد: استفاده از تمام امکانات فرهنگی تفریحی برای پناهندگان و اتباع مجاز در همه نقاط کشور آزاد است.


 


مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در پیامی به مهدی کروبی، درگذشت خواهر او را تسلیت گفت.

 

همچنین محسن کدیور نیز با صدور پیامی این مصیبت را به آقای کروبی تسلیت گفته است.

به گزارش کلمه متن پیام مجمع مدرسین بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إنّا لله و إنّا إلیه راجعون

حضور محترم سرور گرانقدر حضرت مستطاب حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ مهدی کروبی (دام عزه العالی)

خبر درگذشت خواهر مکرمتان و مادر شهید موجب تأثر و تأسف گردید.

از خداوند منّان، رحمت و غفران، علو درجات و حشر با حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها را برای آن مرحومه، و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان و برای جنابعالی عزت و سربلندی و رفع حصر و حبس از حضرتعالی و سایر بزرگواران را از درگاه ایزد منان خواهانیم.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم
۲۴/۴/۱۳۹۰

به گزارش جرس متن پیام کدیور به شرح ذیل است:

انا لله و انا الیه راجعون

جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای کروبی

سلام علیکم بما صبرتم

درگذشت خواهر محترمه‌تان را تسلیت عرض می کنم. خداوند به آن مادر شهید رحمت و رضوان و به جنابعالی و بازماندگان محترم صبر و اجر عنایت کند.

اینکه مراسم تدفین و ترحیم آن مرحومه بدون حضور برادر مجاهدش برگزار می شود نشانه واهمه‌ی ولایت جائر از حضور آزادانه منتقدان مصلح است. موقع را مغتنم شمرده تأسف عمیق خود را از بیش از ۵۰۰ روز حصر و حبس غیرقانونی جنابعالی به دلیل دفاع از حقوق به یغما رفته ملت ایران، اعتراض به تقلب در انتخابات و پافشاری بر اجرای اصول معطله قانون اساسی اعلام می‌کنم. ادامه حصر ناصحان مشفق و منتقدان قانونی مایه روسیاهی نظامی است که نه جمهوری است نه اسلامی.

عزت عالی مستدام باد

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

محسن کدیور
بیست و سوم تیر ۱۳۹۱


 


خبرگزاری فارس خبر داده که سقف بیمارستان شهید بهشتی اصفهان بر روی نوزودان فرو ریخت. این خبرگزاری نوشته است که به تعدادی مادر و نوزاد آسیب جدی وارد آمده است.

این در حالی است که مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، که این بیمارستان را تحت پوشش دارد، "خبرهای منتشر شده در باره آسیب دیدگی جدی نوزادان و مادران بستری" را تکذیب کرده است.

رئیس اورژانس اصفهان نیز در مصاحبه با ایسنا ریختن سقف بیمارستان را تایید کرده است. اما زهرا شهشهان رئیس بیمارستان شهید بهشتی، در پی تماس خبرنگار فارس گفته است که هیچ اتفاقی نیفتاده و خبر را به طور کامل تکذیب می‌کنم.

وی ادامه داد: می‌توانید برای صحت این مطلب به روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یا حتی رئیس دانشگاه تماس بگیرد و پیگیر شوید.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اصفهان تصریح کرد: تنها دلیل شایعه شدن فرو ریختن سقف بیمارستان، قیروگونی کردن آن است که به دلیل سنگین بودن وزن صد و پنجاه تنی آن، کمی تایل‌های سقف جابه‌جا شده است.

وی ادامه داد: به دلیل انتشار این خبر تمام مسئولان بهداشت و درمان استان به بیمارستان مراجعه کردند در صورتی که چنین چیزی صحت ندارد.

شهشهان با حالت اعتراض‌آمیزی گفت: اگر برای نوزاد یا مادر اتفاق بیفتد که سر من بالای دار است.

از سوی دیگر، یک مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فرو ریختن سقف این بیمارستان را تایید کرده اما به خبرگزاری ایسنا گفته است که "هیچ فردی در این حادثه آسیب ندیده است."

ابراهیمی گفت: بخشی از سقف کاذب استیشن پرستاری بخش نوزادان این بیمارستان فروریخت و خوشبختانه هیچ یک از پرسنل در این حادثه آسیب ندیده است.

وی افزود: سقف كاذب استیشن پرستاري به دلیل پاره‌ای از تعمیرات در پشت بام این بیمارستان فرو ریخت که در زمان حادثه هیچ فردی در این مکان حضور نداشته است.

همچنین حميدرضا نيكنام، رييس اورژانس شهرستان اصفهان گفت: در جريان اين حادثه هيچ‌گونه تماسي با سامانه 115 اصفهان گرفته نشده، اما با استعلامی كه از مقامات و مسئولان بيمارستان انجام شد، مشخص شد ريزش سقف بيمارستان بسيار جزئي بوده است.

رييس اورژانس شهرستان اصفهان با بيان اينكه هيچ يك از نوزادان مستقر در اين بخش دچار حادثه نشده‌اند، گفت: نيروهاي اورژانس در اين منطقه عملياتي انجام نداده‌اند، چرا كه موضوع بسيار جزئي بوده و نيازي به امدادرسانی نبود.

خبرگزاری دولتی ایرنا نیز نوشته که هرچند کسی در حادثه فرو ریختن سقف آسیب ندیده، اما بخش نوزادان بیمارستان شهید بهشتی تخلیه شده است.


 


یک فروند هواپیمای مسافربری بعداز ظهر شنبه و دقایقی بعد از پرواز از تهران به مقصد کیش دچار نقص فنی شده و مجبور به بازگشت به فرودگاه مهرآباد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرواز شماره ۳۵۰ ایران ایر به مقصد کیش که قرار بود ساعت ۱۵:۴۰ دقیقه تهران را به مقصد کیش ترک کند، پس از ۱۵ دقیقه پرواز دچار نقص فنی شد و به فرودگاه مهرآباد بازگشت.

یکی از مسافران این پرواز به خبرنگار مهر گفت: هنوز دقایقی از پرواز نگذشته بود که خلبان اعلام کرد هواپیما دچار نقص فنی شده است و باید به تهران بازگردیم. قرار شد پس از رفع نقص فنی بار دیگر این پرواز انجام شود.


 


نایب رئیس انجمن برنج کشور اعلام کرد: بازار ایران مملو از برنج‌های آمریکایی و هندی است که به صورت مستقیم از امارات وارد ایران می‌شوند.

پرویز حسین نتاج به خبرگزاری ایلنا گفته است: به رغم ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی، وزارت صنعت تجارت و بازرگانی نسبت به واردات بی‌رویه این محصولات اقدام می‌کند.

او از بیکاری گسترده شالیکاران در کشور خبر داد و گفت: به علت افزایش بی‌رویه برنج امسال شالیکاران زیادی در معرض بیکاری قرار گرفته‌اند.

نتاج با انتقاد از سیاست دولت در زمینه واردات برنج به داخل کشور یاد آور شد: ‌دولت سالیانه به طور میانگین یک میلیون تن برنج وارد کشور می‌کند. در حالی که در بد‌ترین شرایط نیاز کشور به واردات برنج ۴۰۰ هزار تن است. این در حالیست که کشاورزان مجبور به پرداخت خساراتی هستند که در ایجاد آن هیچ نقشی ندارند.

نایب رئیس انجمن برنج کشور با بیان اینکه هزینه‌های کارگری در این بخش بیش از ۷۰ درصد مجموع هزینه‌ها را شامل می‌شود، گفت: به علت عدم حمایت دولت از کشاورزان در پی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها هزینه کارگران افزایش یافته است.

او از کاهش سطح زیر کشت ارقام پر محصول کشاورزی خبر داد و خاطرنشان ساخت: سطح زیر کشت ارقام پر محصول هم اکنون به دو سوم کاهش یافته است.


 


به مناسبت چهلمین روز در گذشت فریده ماشینی، عضو موسس و شورای مرکزی جبهه مشارکت، روز چهارشنبه ۲۱ تیر ماه مراسم یادبودی در منزل او برگزار شد.

دراین مراسم که یاران و همراهان این عضو فقید جبهه مشارکت حضور داشتند، محمدرضا خاتمی دبیرکل سابق جبهه مشارکت ، علی شکوری راد عضو شورای مرکزی ، حسین نورانی نژاد عضو کمیته اطلاع رسانی، و مرضیه مرتاضی لنگرودی فعال سیاسی ملی - مذهبی به ایراد سخنرانی پرداختند.

درانتهای این مراسم نیز پیام دکتر محسن میردامادی دبیرکل زندانی جبهه مشارکت که از زندان صادر شده، توسط همسرش زهرا مجردی که او نیز عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت است خوانده شد.

خانم ماشینی فعال مدنی، قرآن پژوه، و جزو شاخص ترین فعالان حقوق زنان در ایران بود که در اثر ابتلا به بیماری سرطان در گذشت. او همسر رحیم عبادی رییس اسبق سازمان ملی جوانان در دوره دولت اصلاحات بود.

به گزارش نوروز، متن کامل پیام دبیرکل زندانی جبهه مشارکت بشرح ذیل است :

به نام خدا

ولتکن منکم امة یدعون إلی الخیر و یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر و اولئک هم المفلحون

و باید از شما گروهی باشند که دیگران را به خیر و خوبی دعوت و از بدیها نهی کنند و به راستی که آنان رستگارانند

و فریده ماشینی از قبیله آمران به معروف و ناهیان از منکر بود نه به گفتار که با رفتار خود و به راستی که رستگار شد و من متأسفم که امروز نمی توانم از نزدیک مراتب ارادت و تسلیت خود را به بازماندگان او و جمع دوستان عزیزم که در فقدان آن عزیز سفرکرده گرد هم آمده اند ابراز کنم.

در عین حال خداوند را شکرگزارم که توفیق آشنایی، همفکری و همگامی با آن بانوی نمونه که مصداقی والا از نواندیشی دینی، کنشگری سیاسی و فعالیت مدنی بود را در طول سالها و دهه ها به من ارزانی کرد. شخصیت فریده ماشینی که بنده افتخار هم دانشگاه بودن با ایشان را داشتم از دوران دانشجویی به واقع همه جانبه بود. در عین فعالیت در انجمن اسلامی دانشجویان، پیگیری مسائل اجتماعی و کارگری را همزمان در دستور کار خود داشت. او از همان زمان زنی ثابت قدم و مؤمن بود و در زمانه ای که حتی بسیاری از مردان به جهت سختی شرایط از صحنه سیاست و چالشهای آن فراری بودند به فعالیت پرمخاطره سیاسی در حزب روی آورد و آن را متن اصلی زندگیش قرار داد. او به خوبی فهمیده بود که تا زمینه حداقلی مشارکت و مدارای سیاسی در جامعه به وجود نیاید، تمامی انرژی ها و فعالیتهای دیگر به هدر می رود.

او جایگاه و توان زنان دورانش را درک کرده بود و نابرابریها را خوب می شناخت پس با تمام توان در حوزه زنان به دفاع از حقوق آنان پرداخت و البته کارش در این مسیر دشوارتر از دیگران بود چون همزمان باید از منظر یک روشنفکر دینی مسائل را پیگیری می کرد. هرچند که امروز همگان تصدیق می کنند که زنان و دختران جوان حزب مشارکت در روشنگری و استقامت و دفاع از آرمانها گوی سبقت از مردان ربوده اند و بنده به نوبه خود در مقابل بزرگی آنان سر تعظیم فرود می آورم؛ ولی در حقیقت این نگاه عمیق و پیگیری خستگی ناپذیر فریده ماشینی به عنوان رئیس کمیسیون زنان حزب بود که باعث ارتقای به حق جایگاه قانونی زنان در حزب مشارکت شد. ایشان با تلاش خود که از مهمترین وجوه آن خوب گوش کردن به ندای مخالف بود که ثابت کرد «ایران را برای همه ایرانیان» می خواهد خواهر عزیزمان پیروی از «معنویت، عداالت و آزادی» را در زندگی کوتاه خود به تصویر کشید. او معنویت را در پژوهشهای قرآنی و دینی و اخلاقی، عدالت را در حمایت از مظلوم و آزادی را در اعتراض به نگاه تنگ صاحبان قدرت جستجو می کرد. اکنون فقدان آن عزیز واصل را به همسر محترم و فرزندان و خانواده عزیزشان تسلیت عرض می کنم و هرچند که جای خالی فریده ماشینی در حزب و اجتماع همیشه ما را رنج خواهد داد ولی امیدوارم همگی با استقامت و پافشاری بر آرمانهایی که او دل در گرو آن داشت باعث خشنودیش شویم.

از خداوند منان برای ایشان علو درجات و برای دوستداران و خانواده شان صبر و اجر طلب می کنم.

محسن میردامادی – زندان اوین
۲۱/۴/۹۱


 


کمیساریای عالی انتخابات لیبی با اعلام نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات کنگره ملی این کشور تایید کرد که ائتلاف ملی میانه‌رو به رهبری محمود جبریل نخست وزیر لیبی در دوره انتقالی که ائتلافی از نیروهای لیبرال است پیشتاز بوده و گروه اسلامگرای اخوان ‌المسلمین نیز در سراسر لیبی شکست سختی را متحمل شده است.

پیشتازی نیروهای لیبرال در اولین انتخابات لیبی پس از سقوط معمر قذافی، رهبر خودکامه این کشور، از هفته گذشته و به صورت غیر رسمی اعلام می شد اما کمیساریای عالی انتخابات لیبی این نتیجه را بر اساس شمارش اولیه تایید کرد.

پیروزی لیبرال ها و شکست اسلامگرایان در لیبی در حالی است که در تونس و مصر، دو کشور عرب دیگری که در جریان انقلاب های بهار عربی با خیزش عمومی مواجه شدند، اسلامگرایان وابسته به اخوان المسلمین موفق به کسب قدرت شده اند.

انتخابات کنگره ملی لیبی شنبه هفته گذشته برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کمیساریای عالی انتخابات لیبی بر اساس شمارش اولیه آرا تایید کرده که ائتلاف ملی به رهبری محمود جبریل که از ۶۰ گروه معتدل تشکیل شده، پیشتاز قاطع انتخابات است اما به تنهایی باعث برتری ائتلاف ملی بر کنگره ملی لیبی نمی‌شود.

به گزارش رادیوفردا، ۸۰ کرسی از ۲۰۰ کرسی کنگره ملی لیبی، به لیست احزاب اختصاص داده شده است. در حالی که بر سر ۱۲۰ کرسی دیگر، نامزدهای مستقل رقابت کردند. بنابراین باید دید نامزدهای مستقل هوادار کدام گروه اکثریت این ۱۲۰ کرسی را در دست خواهند گرفت.

در همین زمینه، ناصر احداش تحلیلگر سیاسی لیبیایی به خبرگزاری فرانسه گفته است که مردم لیبی مشاهده کردند نخست وزیرشان در دوره انقلاب، درهای کشور را به روی جهان گشود در حالی که قذافی همه درهای لیبی را بسته بود.

به نظر می‌رسد حزب اسلامگرای الوطن لیبی به رهبری عبد الحکیم بلحاج از فعالان سابق اسلامگرا که انتظار می‌رفت نتایج در خور توجهی به دست آورد، در رقابت با ائتلاف ملی شکست خورده است.

انس الفیتوری سخنگوی حزب الوطن گفته است که این حزب باید در عملکرد خود تجدید نظر کند و در ادامه یا باید نوع همپیمان‌های خود را مشخص کند یا اینکه به تنهایی اپوزیسیونی قوی تشکیل دهد.

ائتلاف ملی و حزب عدالت و سازندگی شاخه سیاسی گروه اخوان‌المسلمین هنوز واکنشی رسمی به نتایج اولیه انتخابات اعلام نکردند.

در طرابلس پایتخت لیبی، ائتلاف ملی حدود ۷۴هزار رای را از آن خود ساخت. این در حالی است که حزب عدالت و سازندگی، تنها حدود ۴هزار رای به دست آورده است.

جبریل تاکنون از سخن گفتن درباره احتمال دست یابی او به قدرت و رسیدن به پست نخست وزیری، دوری کرده است. او بار‌ها بر ضرورت گفت‌و‌گو میان گروه‌های مختلف لیبی و تشکیل دولتی ائتلافی سخن گفته است.


 


ناظران سازمان ملل متحد که برای تحقیق درباره حمله به روستای تریمسه در استان حماه عازم این منطقه شده اند، امیدوارند که به آنها اجاره ورود به این روستا داده شود.

در این حمله، حدود ۳۰۰ نفر کشته شدند. منایع خبری می گویند، اکثر کشته شدگان در روستای «تريسمه» زنان، کودکان و غیر نظامیان هستند. اما برخی خبرها نیز حاکی است که  دهها تن از کشته ها متعلق به ارتش آزاد سوریه هستند. این قتل عام بزرگ‌ترين کشتار از لحاظ شمار کشته شدگان است و کوفی عنان، فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در بحران سوریه گفته است که از وقوع آن شوکه و منزجر شده است. آقای عنان یادآوری کرده است که سوریه طرح صلح او را نقض کرده است.

روز گذشته ساکنان روستای تریمسه گفتند که این روستا ابتدا هدف حمله تانک و هلیکوپترهای جنگی قرار گرفت و سپس لباس شخصی های طرفدار اسد که به شبیحه مشهورند، به روستا حمله کرده و کشتار دیگری را رقم زدند. 

باسل درویش عضو هیئت کل انقلاب سوریه با پرده برداشتن از این قتل عام خونین اعلام کرده بود که اکثر قربانیان با چاقو سر بریده شده اند در حالیکه ده ها جسد در رودخانه العاصی مشاهده شده است. کمیته های هماهنگی انقلاب سوریه اعلام کرد تاکنون اجساد ده ها تن از قربانیان این فاجعه هولناک در خیابانها و در مزارع اطراف این روستا پراکنده هستند.

این حمله خشم افکار عمومی جهان را برانگیخته است.

در همین حال، بی بی سی گزارش داد که تیمی متشکل از ناظران سازمان ملل، با ترک دمشق، پایتخت، عازم این روستا شده است.

رسانه های دولتی سوریه ابتدا، مانند کشتار حوله و القبیر ادعا کردند که گروه های تروریست این قتل عام فجیع را مرتکب شده اند. اما ساعتی بعد و پس از آنکه گفته شد تعداد زیادی از قربانیان، اعضای ارتش آزاد سوریه هستند، حمله نیروهای دولتی به این روستا را تایید کردند. تلویزیون دولتی سوریه هم با نشان دادن تصاویری اعلام کرد که در این حمله مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات نظامی ضبط شده است.

ناظران سازمان ملل تایید کرده اند که در جریان حمله به روستای تریمسه نیروهای دولتی از تانک، توپ و هلی‌کوپتر استفاده کرده اند.

به کارگیری این تجهیزات، ناقض طرح صلح شش ماده ای پیشنهادی کوفی عنان، دبیر کل سازمان و اتحادیه عرب در امور سوریه است.

قتل عام بیش از سیصد تن از ساکنان روستای " تریمسه " در حماه از جمله دهها زن و کودک توسط ارتش سوریه و هوادران رژیم اسد با محکومیت گسترده بین المللی مواجه شده است.

به گزارش العربیه برخی کشورها از سازمان ملل خواستند در مورد این فاجعه هولناک تحقیق کند و عاملان را محاکمه کند.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به کشتارهای پی درپی در سوریه گفت: " چنانچه شورای امنیت نتواند هماهنگ عمل کند و برای توقف کشتار بر بشار اسد فشار نیاورد این به معنی این است که مجوز کشتار و خونریزی صادر کرده است."

وی افزود شورای امنیت باید پیام محکم و قوی به رژیم سوریه بفرستد و به او بفهماند که چنانچه به طرح عنان پایبند نباشد و قطعنامه های شورای امنیت را محترم نشمارد به شدت مجازات خواهد شد."

از سوی دیگر هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا ضمن محکوم کردن قتل عام تریمسه گفت: "اگر شورای امنیت در حل بحران سوریه به مسئولیت خود عمل نکند در برابر تاریخ محاکمه خواهد شد".

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت: " رژیم اسد باید از قدرت کنار رود. کشتار غیرنظامیان توسط این رژیم بهترین دلیل برای جنایتکار بودن این رژیم است."

کلینتون تاکید کرد: "نباید این اعمال وحشیانه بی پاسخ و بدون مجازات بماند."

همچنین سازمان همکاری کشورهای اسلامی نیز از شورای امنیت خواست تا در چارچوب منشور سازمان ملل متحد برای جلوگیری از خونریزی وحمایت از مردم سوریه، اقدام فوری انجام دهد.

اکمل الدین احسان اوغلو دبیر کل این سازمان، قتل عام تریمسه را به شدت محکوم کرد و آن را جنایتی بزرگ علیه مردم سوریه توصیف کرد.

او تاکید کرد این کشتار در آستانه ماه مبارک رمضان به وقوع می پیوندد.

از سوی دیگر نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب کشتار مردم تریمسه را محکوم کرد و آن را جنایتی هولناک علیه مردم بی دفاع سوریه توصیف کرد.

دبیر کل اتحادیه عرب از شورای امنیت خواست بر اساس بند هفتم منشور سازمان ملل از ادامه خشونت و کشتار مردم سوریه جلوگیری کند.

کشتار "تریسمه" ساعاتی پس از آن آغاز شد که روسیه، بشار اسد را از وتوی قطعنامه غرب علیه رژیم سوریه مطمئن ساخت. در حالی که کشورهای غربی و اعضای شورای امنیت سازمان ملل در تلاشند با صدور قطعنامه ای تازه و اعمال تحریم علیه رژیم سوریه این رژیم را تحت فشار قرار دهند، روسیه اعلام کرد که این قطعنامه را وتو خواهد کرد.

مسکو درباره حادثه تریسمه نیز تنها به هشدار درباره وقوع جنگ مذهبی در سوریه اکتفا کرده است.

به گزارش رادیو فردا، وزارت امور خارجه فرانسه نيز در بيانيه ای گفته است، اگر کشتار در تريسمه تاييد شود،  خيلی ضروری است که شورای امنيت دست به اقدامی شديد بزند.

به گزارش بی بی سی بريتانيا  نيز خشونت در سوريه را محکوم کرده و خواستار اقدام هماهنگ شورای امنيت شده است.

نشست «حزب‌الله سایبر» در حمایت از بشار اسد

در همین حال حمایت های ایران از رژیم سوریه ادامه دارد.

در آخرین موضعگیری در این خصوص، رامین میهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در گفت و گویی با روزنامه "ایران" بر انجام اصلاحات "توسط دولت سوریه" تاکید کرده و گفته است که بشار اسد باید مجری این اصلاحات باشد.

همچنین گروه موسوم به «سربازان جنگ نرم» با شرکت در نهمین نشست «حزب‌الله سایبر» با عنوان «سوریه٬ خط اول مقاومت» از بشار اسد اعلام حمایت کردند.

به گزارش "دیگربان"، در این نشست که روز پنجشنبه در تهران برگزار شد حامد حسن٬ سفیر سوریه در تهران٬ محمدحسن اختری٬ رئیس «مجمع جهانی اهل‌بیت» و حسن عباسی به سخنرانی پرداختند.

گروهی از شرکت کنندگان در این برنامه تصاویری از بشار اسد در دست داشتند و برخی دیگر پیراهن‌هایی که بر روی آن‌ها تصویر رئیس رژیم سوریه نقش بسته بود بر تن داشتند.

آقای اختری که پیش‌تر سفیر ایران در سوریه بود به عنوان نخستین سخنران این مراسم  گفت: «سوریه با تمام قوا با همکاری جمهوری اسلامی توانسته در مقاومت خود پابرجا بماند.»

حامد حسن٬ سفیر سوریه در تهران نیز ادعا کرد کشتار مردم این کشور به دست «سلفی‌های تندرو» و با حمایت عربستان٬ قطر و غرب صورت گرفته است.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته