هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۸ اسفند ۲۶, چهارشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 03/17/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



گزارش های رسیده از تهران و دیگر شهرهای ایران حاکی از آن است که مراسم چهارشنبه سوری امسال با وجود تدابیر شدید امنیتی و صدور فتواهای سیاسی برگزار شد.

حضور پر شمار نیروهای سپاه و بسیج در کنار ماموران نیروی انتظامی بیش از پیش مشهود بوده است.

با این حال گزارش های زیادی از درگیری میان مردم و نیروهای حکومت منتشر شده است که ناشی از اعمال خشونت نیروهای نظامی و شبهه نظامی برای جلوگیری از برگزاری این مراسم سنتی به وقوع پیوست.

بر اساس این گزارش، نیروی انتظامی به تمام مراکز خرید در خیابان های اصلی پایتخت دستور داده بود که درهای خود را قبل از ساعت 6 غروب سه شنبه به روی مشتریان ببندند.همچنین ده ها مامور نیروی انتظامی سوار بر موتور به رژه در خیابان های اصلی شهر می پرداختند و جوانانی که در حاشیه خیابان ها ایستاده بودند را متفرق می کردند.

در تهران، در حوالی پل سيدخندان نیز، گزارش هایی از روشن کردن کوه عظیم آتش توسط مردم و درگیری با ماموران یگان ویژه مخابره شد که برخی رسانه ها نیز از بازداشت یک سرباز نيروي انتظامي توسط ديگرافراد نيروهاي انتظامي به دليل تمرد از دستور در برخورد با مردم خبر دادند.

گزارش های دیگر، از زد و خورد شدید بسیجیان و ماموران یگان ویژه با مردم و جوانان، از گیشا، یوسف آباد، نظام آباد، آریاشهر، تهرانپارس، ری و جوادیه خبر داده و شعارهای "مرگ بر دیکتاتور"، "توپ تانک بسیجی دیگر اثر ندارد" و ... مخابره شده است.

در همین حال گزارش هایی از وقوع درگیری در اصفهان، شیراز، مشهد و رشت منتشر شده است.

 


 


سعید نورمحمدی از اعضای حزب مشارکت و آخرین اسیر مراسم دعای کمیل امشب از زندان اوین آزاد شد.

نورمحمدی ۲۵ خرداد ماه یعنی سه روز پس از انتخابات بازداشت وپس از ۶۲ روز آزادشد وبار دیگر در ۲۹ مهرماه دستگیر شد.نورمحمدی درتاریخ ۲۹ مهرماه در مراسم دعای کمیل که در منزل شهاب طباطبایی یکی دیگر از اسرای پس ازکودتا برگزار می شد، همراه دهها تن دیگر از شرکت کنندگان دستگیر شد.یکی از اتهامان سعید نورمحمدی برگزاری دعای کمیل بود.

‌پس از ارسال پرونده سعید نورمحمدی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب،رییس شعبه قرار بازداشت موقت را به قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی تبدیل کرد که پس از تودیع وثیقه،امروز حکم آزادی وی صادر و به اوین ارسال شد.

 


 


سعید لیلاز روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل اقتصادی که از بازداشتی های حوادث بعد از کودتا بود ، تا ۱۵ فروردین ماه آینده از زندان آزاد شد. او بعد از ۹ ماه زندانی بودن در اوین به مرخصی می آید.

طبق آنچه روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران گزارش کرده است، با پذیرش درخواست مرخصی لیلاز از سوی دادستان تهران و پذیرش تودیع وثیقه به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان، وی تا پانزدهم فروردین ماه می‌تواند از مرخصی استفاده کند.

این گزارش افزود: بر اساس رای قطعی دادگاه، سعید لیلاز به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است.

 


 


عليرغم تامين قرار وثيقه و توقیف سند منزل مريم ضياء، بازجويان وزارت اطلاعات از آزادی این فعال حقوق کودک ممانعت می کنند.

به گزارش "فعالین حقوق بشر و دموکراسی" نزديک به دو هفته پيش و پس از ۶۰ روز بازداشت این فعال مدنی در بند ۲۰۹ زندان اوين به منصور حيات غيبی، همسر مریم ضیاء اطلاع داده شده که با سپردن وثيقه ۳۰ ميليون تومانی می تواند همسرش را آزاد کند.که وی نیز سند منزل خود را با ارزش چند برابر وثيقه تعيين شده ارایه داد .

حيات غيبی نامه توقیف سند منزل را به فردی بنام نو فرصتی رئيس شعبه ۱۱ بازپرسی شهر ری ارائه داده ولی با آزادی ضیاء موافقت نمی شود.

بر اساس این گزارش بازپرس شعبه ۱۱ گفته است که از طرف نماینده وزارت اطلاعات تحت فشار است تاحکم آزادی ضياء را صادر نکند.

لازم به يادآوری است که مريم ضياء ۴۰ ساله متاهل و دارای ۲ فرزند و از فعالين حقوق کودک است که در تاريخ ۱۰ دی ماه با يورش مامورين وزارت اطلاعات دستگير و به بند ۲۰۹ منتقل شد.

 


 


پنج زندانی سیاسی از بند ۳۵۰ اوین به سلول های انفرادی بند ۲۴۰ منتقل شده اند. احمد کریمی، ناصر عبدالحسینی و حسام ترمسی از جمله این زندانیان هستند که به دستور بزرگ نیا، رییس بند ۳۵۰ به انفرادی منتقل شده اند.

به گزارش کلمه به نقل از خانواده های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ حاکی است که زندانیان این بند روزهای شنبه و یکشنبه این هفته در اعتراض به شرایط نامناسب بند دست به اعتصاب غذا زده و در همین روزها با خواندن سرودهای انقلابی از جمله یار دبستانی من و ای ایران مرزپرگهر ، اصرار خود را برای استفاده از حداقل حقوق شهروندی خود به نمایش گذاشتند. تعدادی از زندانیان این بند دیروز در ملاقات روز دوشنبه به خانواده های خود گفته اند که در این اعتراض ها با مچ بند سبز حضور داشته و سرود خوانده اند.

به گفته خانواده های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ تعدادی از این زندانیان نیز روز دوشنبه در حالی که مچ بند سبز بر دست های خود بسته بودند، به سالن ملاقات آمدند و در برابر فشار ماموران زندان برای بازکردن مچ بند سبز مقاومت کردند.

براساس همین گزارش، زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ با تشکیل گروه فوتبال و بازی در برابر تیم زندانیان مالی به پیروزی دست یافتند که با پایان بازی، وقتی تعدادی از بازیکنان تیم زندانیان سیاسی پیراهن های خود رابه نشانه شادمانی بالا زدند، تصاویر میرحسین موسوی در زیر پیراهن هایشان آشکار شد که موجب تشویق و شادمانی شدید زندانیان شد. به گفته زندانیان تصاویر میرحسین موسوی توسط هنرمندان زندانی روی کاغذها نقاشی شده بود.

بزرگ نیا، رییس بند ۳۵۰ در واکنشی تلافی جویانه نسبت به زندانیان در روزهای گذشته رفتارهای سخت گیرانه ای را برای تنبیه آنها انجام داده است. از جمله این اقدامات تنبیهی قطع امکان تماس تلفنی زندانیان، تعطیل کردن فروشگاه بند و محبوس کردن زندانیان برای ساعتهای متمادی در هواخوری بوده است.

زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اعلام کرده اند در صورتی که دوستانشان از انفرادی بازگردانده نشوند، روز اول فروردین دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهند زد.

در این بند بیش از یکصد و پنجاه نفر از زندانیان حوادث پس از انتخابات نگهداری می شوند.


 


رییس کمیته اطلاع رسانی حزب مشارکت ایران اسلامی از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

فریده غیرت با اعلام این مطلب به ایلنا اظهارداشت: ‌امروز آقای حائری دیگر وکیل این پرونده به دادگاه تجدید نظر مراجعه کرده بود که حکم محکومیت قطعی موکلم به وی ابلاغ شد.

وی بابیان اینکه از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب نورانی‌نژاد به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و اجتماع و تبانی به قصد برهم‌زدن نظم عمومی به سه سال حبس تعزیری محکوم شده بود،گفت: در حکم صادره از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران میزان محکومیت موکلم از سه سال به یک سال کاهش یافته است و امیدواریم که باتوجه به اینکه نورانی‌نژاد بیش از ۶ ماه است که در بازداشت به سر می‌برد بتوانیم برای ایشان آزادی مشروط بگیریم.

غیرت از ارائه تقاضای مرخصی از سوی نورانی‌نژاد به مقامات قضایی خبردادو گفت:در این خصوص از سوی مقامات موافقت‌های ضمنی صورت گرفته که امیدوارم ظرف این چند روز عملی شده تاموکلم بتواند در آستان سال جدید در کنار خانواده خود باشد.

 


 


مراسم ِیادبود رهبر معنوی جنبش سبز در آستانه سال نو در نجف آباد برگزار می شود.

به گزارش جرس، مراسم یادبود فقیه عالیقدر و مجاهد نستوه حضرت آیت الله العظمی منتظری در آستانه ی سال نو : صبح جمعه 28 اسفنداز ساعت 8 تا 11 صبح حسینیه اعظم شهر نجف آباد برگزار می شود.

آدرس:نجف آباد خیابان شریعتی جنب فرمانداری حسینیه اعظم

 


 


بیانیه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن سال نو منتشر شد.

به گزارش ندای سبز آزادی متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
ملت شریف ایران

سال 88 را در حالی به پایان می بریم به که آگاهی و اراده شما ملت بزرگ در پیگیری مطالبات قانونی و به حقتان در این سال برگ زرین دیگری بر گنجینه مبارزات افتخار آفرین ایران و ایرانی افزود و جهانیان خواسته یا ناخواسته در برابر عظمت و شکوه آن سر خضوع فرود آوردند.

سالی که تقابل حماسه سبز آزادی و مردمسالاری با خشونت و سرکوب بي رحمانه، بصیرت و حقانیت شما و فرزندان فرهیخته شما و متقابلاً بي بصيرتي و خودكامگي قدرت پرستان را با وضوح تمام و در قالب یک تراژدی در سطح ملی به نمایش گذاشت آن گونه که هنوز آثار بهت و حیرت فجایع، زشتی ها و در نوردیده شدن بدیهی ترین و محترم ترین حریم های انسانی و دینی در ذهن و اندیشه ایرانیان باقی است.

در حالی به استقبال سال نو مي رويم که از یک سو خانواده های بسیاری در سوگ عزیزان خود داغدارند، تعدادی بیشترعزیزان و جوانانشان مظلومانه و گمنام در اسارت و حبس به سر می برند و از سرنوشتشان اطلاعی در دست نیست و از سویی دیگر تورم و گرانی لجام گسیخته و توقف و تعطیلی و یا کاهش تولید کارخانجات هر روز انبوه جمعیت بیکاران کشورمی افزاید.

روزی نیست که در شهرهای کشور شاهد فریاد اعتراض کارگرانی نباشیم که ماه ها حقوقی دریافت نکرده اند، فریادها و اعتراض های دردمندانه و مظلومانه ای که در هیاهوی شعارهای تبلیغاتی عدالت پروری و محرومیت زدایی و صحنه آرایی های کاذب رسانه رسمی البته گوشی برای شنیدن و چشمی برای دیدن نمی یابند.

دولتی که شعار توسعه سیاسی را با تأمین نان مردم متعارض می دانست و در ازای تعطیلی پروژه توسعه سیاسی وعده آوردن نفت بر سر سفره مردم می داد امروز هم آزادی را به محاق برده و هم نان را از سفره مردم گرفته است. آنان که توسعه و رشد اقتصادی را طرحی استعماری و ضد عدالت تبلیغ می کردند و با وعده تحقق عدالت و نفی نابرابری ها، به فراموشی سپردن برنامه توسعه را توصیه می کردند، امروز ارمغانشان برای این ملت افزایش ضریب جینی و عمیق تر شدن اختلاف طبقاتی، شکاف فقر و غنا و کاهش نرخ رشد اقتصادی به 7/2 درصد است.

این همه در حالی است که جشن و پایکوبی و تزریق شادی کاذب به جامعه با حجم و دامنه ای آشکارا متفاوت با سال های قبل، در دستور کار رسانه ملی قرار گرفته است تا نمکی باشد بر زخم دل خانواده های عزادار و نگران از سرنوشت عزیزان خود و نیز حسرتی تلخ برای خیل عظیم تهیدستان و محرومان.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران ضمن تبریک سال نو به ملت شریف ایران یقین دارد که مردم نیک سرشت و نوع دوست ما اجازه نمی دهند خانواده های مذکور در هیاهوی انبوه تبلیغات و شادی های سازمانیافته کاذب به فراموشی سپرده شوند.

ما از مردم نوع دوست و ایثارگر می خواهیم درایام عید خانواده های عزادار را فراموش نکنند و در التیام زخم جانکاه ایشان بکوشند، با دیدار از خانواده هایی که عزیزی در بند دارند از غم ایشان بکاهند و با کمک به خانواده های محروم آنان را در شادی سال نو سهیم نمایند و در ایام عید نوروز و در تجربه ای متفاوت زندگی کردن با جنبش سبز را تمرین کنند. تداوم تجارب و تمرین هایی از این دست، بقا، شکوفایی، سرزندگی و پیروزی و فرخندگی را برای جنبش اصلاحی و سبز ایران تضمین خواهد کرد.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران
23/12/1388

 


 


امروز سه شنبه ۲۵ اسفندماه ، دومین جلسه دادگاه عیسی سحرخیز، بدون حضور وی در شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کارکنان دولت تشکیل شد.

به گزارش «تا آزادی زندانیان سبز» این دادگاه که با حضور نماینده دادستان و وکلای این روزنامه نگار دربند خانم ها نسرین ستوده و مینا جعفری تشکیل شد. سحرخیز به علت تغییر بند در زندان اوین به دادگاه اعزام نشد.

به گفته مینا جعفری یکی از وکلای سحرخیز، در این جلسه، به پرونده شکایت دادستان درسال ۸۵ از وی، به اتهامات نشر اکاذیب و فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق مصاحبه با دویچه وله رسیدگی شد. در جلسه گذشته وکلای وی تقاضای ارایه اصل مدارک استنادی در شکایت را کرده بودند که متاسفانه بدون ارایه این اسناد ، دادگاه دوم تشکیل شد.

گفتنی است مدتی پس از بازداشت سحرخیز در ابتدای سال جاری ، رای غیابی ۷ ماه و یک روز حبس به اتهامات فوق به آدرس منزل وی ابلاغ شد و به دلیل در زندان بودن وی ، وکلای وی اعتراض خود را در پرونده مذکور اعلام کردند
همچنین پرونده جدید سحرخیز در شعبه ۱۵ به ریاست قاضی صلواتی رسیدگی خواهد شد.

 


 


همسر سیدمصطفی تاج‌زاده در نوشتاری به مناسبت آزادی همسرش به تشکر از صدها چهره و فعال سیاسی و اجتماعی که این روزها به دیدار تاج‌زاده می‌روند پرداخت و گفت:«شکایت از جنتبی در وزارت کشور و قوه قضائیه موجود است و البته حق با سخنگوی شورای نگهبان است که شکایت به دست ایشان نرسیده چون اساسا به جریان نیفتاده است و همه نقد تاج زاده برای به جریان نیفتادن این شکایت است.پاسخ آقای بازجو را هم همسرم بعد از تعطیلات خواهد داد تا کامشان عجالتا در میان کانون گرم خانواده تلخ نشود.»

به گزارش کلمه متن یادداشت فخرالسادات محتشمی‌پور بدین شرح است:

سایه سیاه ناامیدی می خواست با زور راهی باز کند به همه منفذهای قلبم که بازِ باز است به روی روشنایی و نور و من مقاومت می کردم با ذکر دائم نام خدا و یادش.

دیروقت بود که درب آشیانه کوچک خوشبختی ما به روی ماه نو گشوده شد و از همان آغازین لحظات ورودش، ما ناشیانه میزبانی کردیم از بهترین میهمانان عالم که با یک دنیا محبت و صفا پای بر چشمانمان نهادند. از همان آغازین لحظات ورود یار دربند، انگار همه برکات الهی بر ما نازل شد به پاس صبر جمیل ما و دعای خیر مردم. من انگار صدای بال فرشتگان را اینجا در دامنه کوه و در همسایگی طبیعت پاک که به استقبال بهار رفته است، با گوش جان می‌شنوم.

از صبح که با زیباترین نغمه های پرندگان خواب شیرین بامدادی را وداع می گویم تا دیرهنگام که صدای آرام و یکنواخت جیرجیرک ها ما را به آرامش شامگاهی نوید می دهد. از بدو ورود بهترین بندگان مخلص خدا، از خانواده معزز و مکرم شهدا و ایثارگران، چون خانواده های شهید بهشتی، شهید صدوقی، شهید اشرفی اصفهانی، شهید باکری، شهید منتظرقائم، شهید معتمدی، شهید موسوی، شهید داود کریمی، شهید صادقی، شهید گنجی و دیگرانی که سلامشان رسیده تا توفیق دیدارشان نیز نصیب گردد انشاء الله، چون شهید همت و شهید جهان آراء و … تا خانواده و بیت مکرم فقیه و فیلسوف آگاه و فرزانه و معلم انسانیت و اخلاق، پیر و مرادمان، روح الله الخمینی، و خانواده مرجع بزرگوار آیة الله موسوی اردبیلی، و آقایان سید محمد خاتمی، میرحسن موسوی وهمسرانشان و نیز آقای مهدی کروبی و همچنین آقایان انصاری راد، هاشمیان و دیگر نمایندگان محترم فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی، سید علی اکبر محتشمی پور، عبدالله نوری، موسوی لاری و تعداد زیادی از استانداران، فرمانداران، بخشداران و مدیران وزارت کشور دوره اصلاحات و سفرا و مدیران وزارت خارجه دوره اصلاحات و چه عطری می پیچد در این سرای آغشته به عشق ما وقتی که خانواده ندا با دسته گلی سپید قدوم مبارکشان را بر آن می گذارند.

این زن استوار که هرگز تن به دروغ نداد و و صبر و آرامشش تنها برازنده زن مسلمان ایرانی است و خواهر ندا که داغدار یار سفرکرده اش هست و وقتی من می خواهم همه گفتنی ها را سریع به همسرجان منتقل کنم عطوفانه می گوید: خبرهای خوب را بدهید به یار رها شده از بندتان که افتخار همه ماست و همه ایرانیان و یگانه برادرش که حسرت دیدار مهربان خواهرش را به گور خواهد برد و چه سخت است دیدار این عزیزان و تقسیم شادی ها در نگاه هایی که که غم از دست دادن بهترین جوانان برومند وطن و نیز دوری دیگر یاران دربند در آن موج می زند. و گفتگو با مادر اشکان که از مزار فرزند تماس گرفته تا سلام خودش وخانواده اش و اشکانش را به تاجزاده برساند و به ما که این روزها همه لحظاتمان را وقف او کرده ایم که تنها متعلق به ما نیست اما باید خوب امانت داری کنیم.

مادر سهراب هم که در آستانه سفرش زنگ زده و تمنای آزادی همسرجان و همه بی گناهان دربند را کرده است و اگر بود حتما در اولین فرصت به دیدار می آمد.

تماس های تلفنی لاینقطع ادامه دارد برای عرض تبریک و برای گرفتن آدرس منزل و برای تعذیر از عدم امکان حضور و پیام های محبت آمیز که از برخی اصولگرایان معتدل و منتقد سیاست های دولت و معترض به دستگیری های فله ای و بی حساب به ما می رسد و برای ما تسلای بزرگی است و مایه امید که دایره دوستان حق طلب روز به روز گسترده تر می شود. آیة الله طاهری، آیة الله بیات زنجانی و آیة الله موسوی تبریزی هم تماس می گیرند و پیام های ملاطفت آمیزشان را می رسانند و ما چقدر دلمان تنگ است برای صفا و صداقت و محبت آیة الله منتظری که ما را هرگز در روزهای سخت تنها نگذاشتند و هماره نسبت به مصطفی محبت داشته و برای آزادیش دعا می کردند.

 

ما این روزها میزبان بهترین هاییم : حجاریان بزرگ و لطف الله میثمی مردان اسطوره ای مقاوم که همسرجان همیشه این دو بزرگوار را سرمشق ایستادگی دانسته و به آنان ارادت ورزیده و می ورزد و ما همه آنان را تحسین کرده ایم. مردان و زنان بزرگ از شورای شهر چون دکتر ابتکار و آقای مسجدجامعی که طی این ماه ها، مسئولیت شهروندی را به واقع در این نهاد مردمی معنا بخشیدند .

از نهادهای مدنی چون مجمع روحانیون مبارز، مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ،انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها، ادوار تحکیم، انجمن های اسلامی دانشگاه ها، نهضت آزادی و گروه ملی مذهبی ، جبهه مشارکت ایران اسلامی، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، کارگزاران، جنبش مسلمانان مبارز، مجمع زنان اصلاح طلب، مادران صلح و مدرسه فمینیستی ، ان جی اوهایی که در زمینه های اجتماعی فعالند و روزنامه نگاران و بزرگوارانی چون دکتر معین و خانواده، استاد ملکیان، دکتر مهدوی، دکتر سروش دباغ و اعظم طالقانی خانواده ارجمند مرحوم طالقانی، دکتر صدیقه وسمقی که ما را به یکی از جدیدترین و زیباترین سروده هایش میهمان کرد وهمسرش، دکتر فاطمه راکعی که سروده هایش در این مدت هجران، مرهمی بر دردهایمان بوده است، دکتر الهه کولایی، خواهر و معلمم زهرا شجاعی که در بستر بیماری هم ما را فراموش نکرده و دلش را در میان دسته گل زیبایی توسط دوست مهربان مشترکی از خطه فارس روانه خانه گرممان کرده است و خانواده های زندانیان سیاسی، میردامادی، عرب، نوری زاد، زیدآبادی، باقی، نورانی نژاد و دیگر عزیزان که با حضورشان ما را یادآور شدند که غصه هایمان تا آزادی همه زندانیان بی گناه در دل تلنبار شده خواهد ماند.و صدای حزن آلود مهدیه و مهسا که همسرانشان نام زندان رجایی شهر را اعتبار بخشیدند و آخرین ملاقات را به آنان داده اند تا زندان بان ها با خیال راحت بروند مرخصی و صدای غمگین همسر سحرخیز و ژیلا و فرزندان بدرالسادات مفیدی که فرستاده اندش به انفرادی تا به حرف بیاید و فرزندان منصوری و صمیمی و همسر باستانی نژاد و مادر و خواهر هنگامه شهیدی که نگران حال اویند.

حالا نوبت رها شده از بند است که یکی یکی بیایند برای تجدید دیدار و یادآوری آن روزهای سختِ سخت. همه می آیند: پس از حجاریان،طباطبایی و امین زاده و رمضانزاده و صفایی فراهانی و ابطحی وجواد امام و نوروزی، قدیانی ، محمدرضا جلایی پور،فریدی و تاجرنیا و خدایاری و شیرکوند و خانجانی و مظفر و کاظمیان و شریعتی و کیانوش راد و دکتر عرب وخرمی و محمد معین و حجت شریفی و روشنک سیاسی و شایسته امیری و منصوره شجاعی و نفیسه زارع کهن و محبوبه حقیقی و دیگران از کمیلیون سبز و برخی کهریزکی های جان سالم به در برده که در انتظار صدور احکام عادلانه برای مجرمین و قاتلان هم بندهای خود هستند و همه صاحبان نام های درخشان و روح های بزرگ که چه بسا در خاطر شلوغ این روزهای ما نمانده باشد و از این بابت عذرخواهی می کنم.همسر جان در تحیر از حجم انبوه زندانیان مانده است.و می پرسد چه خبر بوده است این مدت؟؟؟می گوییم : جانا شما زندان نرفته ها را شماره کنید آسان تر است!!!

درب خانه ما تا پاسی از شب رفته باز می ماند و همسایه های طفلکی باید ما را تحمل کنند و شریک شوند در شادی های ما، شادی های مردم. و آنان سخاوتمندانه از حقوق خود می گذرند و می گویند این تنها کاری است که می توانیم برای پاسداشت این «مرد» انجام دهیم و خانواده هایمان و همه دوستان همراه که فراموش کرده اند شب عید است و هنوز هزار کار ناتمام دارند. محبت دوستان ما را به غایت شرمنده کرده است. دلشان می خواهد همه نذرها و عهدها را یکجا ادا کنند و خانه ما می شود یک انبار بزرگ هدایایی که به سرعت رهسپار موسسات خیریه می شود تا شب عیدی به دست اهلش برسد.

و ما در این میان، حتی لحظه ای وقت برای مرور اخبار نداریم اما چندان هم بی خبر نمی مانیم از گفته ها و کرده های اصحاب قدرت. آخرین خبرها بعد از دستگیری های اخیر که سخت آزار دهنده است و خاطرمان را مکدر می کند، این است که سخنگوی شورای نگهبان هرگونه شکایتی علیه آقای جنتی را تکذیب کرده است. و نیز به نقل از شخصی که خود را بازجوی بهزاد نبوی معرفی کرده است، اتهامات بی اساس گذشته علیه همسرجان تکرار شده است. تکلیف جنتی که روشن است و نامه شکایت از او در وزارت کشور و قوه قضائیه موجود است و البته حق با سخنگوی شورای نگهبان است که شکایت به دست ایشان نرسیده چون اساسا به جریان نیفتاده است و همه نقد تاج زاده برای به جریان نیفتادن این شکایت است.

پاسخ آقای بازجو را هم همسرم بعد از تعطیلات خواهد داد تا کامشان عجالتا در میان کانون گرم خانواده تلخ نشود.

 


 


آذر منصوری معاون سیاسی حزب مشارکت ایران اسلامی به مرخصی ۲۰ روزه از زندان اوین آمد.

محمدرضا فقیهی در گفت‌وگو با ایلنا با اعلام این مطلب ادامه داد:پس از برگزاری جلسه محاکمه و صدور حکم علیه موکلم بارها از رییس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب در خواست کردیم که قرار بازداشت خانم منصوری به قرار خفیف‌تری تبدیل شود که بدوا این امر پذیرفته نمی‌شد اما با اصرارها و صحبت‌های صورت گرفته با مرخصی آمدن معاون سیاسی حزب مشارکت موافقت به عمل آمد.

وکیل منصوری ادامه داد: روز گذشته به خانواده موکلم اطلاع دادند که برای مرخصی آمدن خانم منصوری وثیقه تدارک دیده شود که در این راستا اسناد د و ملک به توقیف سازمان ثبت درآمد.

فقیهی تاکید کرد: با توجه به تودیع وثیقه دبیرسیاسی حزب مشارکت از امروز به مدت ۲۰ روز و تا ۱۵ فروردین ماه در مرخصی به سر خواهند برد.

 


 


جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در نامه سرگشاده ای خطاب به ملت ایران و دانشگاهیان نسبت به برخورد های صورت گرفته از سوی ریاست این دانشگاه پس از نگارش نامه ۱۱۶ تن از اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس به علی خامنه ای برای آزادی اساتید دربند اعتراض کرده و نوشته اند:متاسفانه ایشان شأن ریاست دانشگاه را در حد مدیریت یک واحد انتظامی کاهش داده است و به روش‌های مختلف و با سوءاستفاده از اهرم‌های اداری، اعضای هیئت علمی را مجبور به امضای نامه‌ای می‌نماید که ظاهرا در جهت حمایت از رهبری و در واقع به منظور تثبیت موقعیت نامناسب ریاست دانشگاه در میان اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان نوشته شده است.

متن کامل این نامه که در اختیار کلمه قرار گرفت به شرح زیر است:

به نام خدا
ملت شریف ایران، دانشگاهیان ارجمند

پس از انتشار نامه دلسوزانه ۳۰/۱۰/۱۳۸۸ یکصد و شانزده تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس به مقام معظم رهبری که در خصوص دستگیری ۲ تن از اعضای هیئت علمی خدمتگزار این دانشگاه و همچنین فضای نامناسب حاکم بر دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه تربیت مدرس نوشته شده بود، ریاست دانشگاه به جای کوشش در جهت آزادی این استادان، به ویژه دکتر قربان بهزادیان‌نژاد -که همچنان در حبس قرار دارد- و کاستن از آلام دانشگاهیان و بازگرداندن آرامش به محیط دانشگاه، و در ادامه فعالیت‌های گذشته خود، با برخوردهای نامناسب باعث تشدید این فضا شده و متاسفانه شأن ریاست دانشگاه را در حد مدیریت یک واحد انتظامی کاهش داده است و به روش‌های مختلف و با سوءاستفاده از اهرم‌های اداری، اعضای هیئت علمی را مجبور به امضای نامه‌ای می‌نماید که ظاهرا در جهت حمایت از رهبری و در واقع به منظور تثبیت موقعیت نامناسب ریاست دانشگاه در میان اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان نوشته شده است.

ما جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس ضمن استمداد از دلسوزان کشور، به ویژه نهادهای مسئول آموزش عالی انتظار داریم با تذکر اکید به رییس این دانشگاه، وی را از دامن زدن به اختلافات و فعالیت‌های نامناسب و ایجاد فضای ناامن در محیط علمی دانشگاه بر حذر دارند.
 

 


 


بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، صبح امروز نزدیک به 200 نفر از خانواده های زندانیان سیاسی در مقابل دادگاه انقلاب تجمع کردند و خواستار تعین تکلیف و آزادی عزیزان خود شدند.

روز سه شنبه 25 اسفند ماه خانواده های دستگیر شدگان از ساعت 08:00 صبح تجمع خود را در مقابل دادگاه انقلاب شروع کردند و رفته رفته بر تعداد آنها افزوده می شد و تا ساعت 11:00 تعداد آنها نزدیک به 200 نفر می رسید.

از روز گذشته تعیین کفالت و وثیقه را متوقف کرده اند و این بدین معنی است که صدها نفر از حامیان مادران عزادار،دانشجویان،فعالین حقوق بشری و فعالین زنان و سایر اقشار جامعه ایام عید را در شکنجه گاههای بند 209 ،240 ،350 و یا در جاهای دیگر باید بگذراند.

به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران یکی از مادران که فرزند او دانشجو است و برای چند روز ایام عید به مرخصی آمدن فرزندش 600 میلیون وثیقه قرار داده بود به او گفته شد که دیگر دیر شده است و کاری را انجام نخواهند داد. که با خشم این مادر مواجه شدند یکی از افراد دادگاه انقلاب با عربده کشی به این مادر گفت: او کمونیست است و حقشه که در زندان بماند.

خانواده ها خشمگین هستند که در ایام عید عزیزان خود بجرم آزادی خواهی در زندان باقی بمانند. امروز چندین مورد درگیری لفظی بین خانواده ها با کارکنان دادگاه انقلاب پیش آمد و طبق معمول خانواده ها با تهدید به بازداشت مواجه بودند. خانواده ها به آنها می گفتند که ما همه حاضر هستیم بازداشت شویم و در کنار عزیزانمان باشیم.

از طرفی دیگر خانواده ها خواهان مشخص کردن وضعیت عزیزان خود هستند اما جوابی مشخصی به آنها داده نمی شود.

مامورین دادگاه انقلاب برای تحت فشار روحی قرار دادن خانواده ها از پاسخ دادن خوداری می کنندو به آنها می گویند بروید زندان اوین چونکه بازپرسان شعب امنیت دادگاه انقلاب در آنجا مستقر هستند و آنها به شما جواب خواهند داد.
هنگامی که خانواده ها به زندان اوین مراجعه می کنند محلی که بازپرسان شعبه امنیت در آنجا مستقر هستند بسته است و کسی به آنها و حتی به وکلا جوابی نمی دهند.

این گزارش می افزاید: بازجویان وزارت اطلاعات همان شکنجه گرانی که زندانیان سیاسی را در طی دوران بازداشت تحت بازجوئی و شکنجه های وحشیانه روحی و جسمی قرار میدهند آنها تعیین می کنند که زندانی در بازداشت باقی بماند و اینگونه در آستانه ایام عید قصد انتقام گیری از خانواده ها را دارند.

 

 


 


مسعود لواسانی، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نويسی که از ۴ مهرماه در منزل بازداشت شد، پنج روز است که در اعتراض به شرایط غیر انسانی و محدودیت های اعمال شده توسط زندانبانان اعتصاب غذا کرده است.

وی که از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب به هشت سال ونیم زندان محکوم شده است، در زندان اوین اقدام به اعتصاب غذا کرده است.

گفته می شود پس از قطع تماسهای تلفنی وی، کلیه دیدارهای حضوری این روزنامه نگار زندانی نیز قطع شده است.
وضعیت جسمی نامناسب وی که در اثر فشار زندان، بازجویی ها و نخوردن غذا ایجاد شده، موجب نگرانی خانواده و نزدیکان این زندانی سیاسی است.

پبش از این نیز در دی ماه واحد زندانيان مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ايران گزارش داده بود که مسعود لواسانی که تا پيش از اين هر دو هفته يک‌بار حق ملاقات با خانواده‌اش را داشت، از اين پس هر ۶هفته يک‌بار حق ملاقات دارد که در آن فرزند خود را نيز نمی‌تواند ببيند.

او هم اکنون در زيرزمين بند ۳۵۰ زندان اوين به سر می‌برد که زندانيان سياسی در آن‌جا در شرايط بسيار سختی نگه‌داری می‌شوند.

مسعود لواسانی همکار روزنامه‌های شرق، اعتماد، اعتماد ملی، کارگزاران، خبرگزاری مهر و بسياری ديگر از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های داخلی بوده است.

 


 


پس از نمايش فيلم داريوش مهرجويي؛ كارنامه 40 ساله به كارگرداني ماني حقيقي، جمعي از هنرمندان و بازيگران سينما و كارگردانان با امضاي نامه‌اي از مسئولان ذي‌ربط تقاضاي آزادي و رفع مشكل جعفر پناهي و محمدرسول‌اف کردند.

متن كامل اين نامه كه به امضاي بيش از 50 نفر از هنرمندان سينما رسيده است؛ به شرح ذيل است:

پس از پيروزي انقلاب اسلامي در طول 30 سال گذشته اين فيلمسازان بوده‌اند كه به عنوان سفيران فرهنگي ايران نام اين كشور عزيز را در سراسر جهان پرآوازه‌تر ساخته‌اند. اينك دو هفته است كه از بازداشت فيلمسازان نامي كشور جعفر پناهي و محمدرسول‌اف مي‌گذرد. پاسخ ساخت فيلم، هرچند بدون مجوز، بازداشت و سلول انفرادي نيست. ما امضاكنندگان اين نامه مسرانه انتظار داريم كه وزراي فرهنگ و ارشاد اسلامي اطلاعات و رياست محترم قوه قضائيه تا پيش از پايان سال و در آستانه عيد نوروز موجبات آزادي هنرمنداني را كه تنها گناهشان ساخت فيلم است، فراهم آورند.

اين نامه به امضاي هنرمنداني همچون محمد سرير، فرهاد توحيدي، اصغر فرهادي، رخشان بني‌اعتماد، مجتبي ميرطهماسب، ماني حقيقي، شادمهر راستين، سارا قرچه داغي، ابراهيم مختاري، حميرا رياضي، بهمن كيارستمي، مهتاب نصيرپور، محمد رحمانيان، مهناز افضلي،كامبوزيا پرتوي، فاطمه معتمدآريا، محسن عبدالوهاب، ناصر صفاريان، بهرام عظيم پور، مهرداد لشگري، سعيد ابراهيم زاده، آناهيتا آبا، محس اميريوسفي، كامران شيردل و جمع بسياري از هنرمندان و بازيگران سينما رسيده است.

در همین حال، مهدی پور موسی با وثیقه صد میلیون تومانی آزاد شد.

به گزارش پویا خبر مهدی پورموسی (مدیر تولید) که در یورش دوشنبه شب ده اسفندماه به منزل جعفر پناهی دستگیر شده بود، شب گذشته پس از دو هفته تحمل زندان با وثیقه 100 میلیون تومانی آزاد شد.

این احتمال وجود دارد که طی دو روز آینده محمد رسول اف دیگر سینماگر زندانی با سپردن وثیقه آزاد شود.

جعفر پناهی و محمد رسول اف همچنان در سلول انفرادی بسر می برند و علیرغم تلاش خانواده ها، ممنوع الملاقات هستند.

 


 


عبدالله یوسف زادگان برنده مدال طلای المپیاد ادبی سال ۸۰ و از دانشجویان ممتاز حقوق دانشگاه شهید بهشتی دیروز صبح در منزل شخصی خود بازداشت شد.

به گزارش کلمه یوسف زادگان که در حال حاضر دانشجوی مقطع فوق لیسانس دانشکده حقوق دانشگاه علامه است صبح دیروز توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

گفتنی است کامپیوتر کتاب ها و موبایل این دانشجو نیز توقیف شده است. وی در تماس کوتاهی که شب گذشته با خانواده خود داشته خبر از انتقال خود به زندان مشهد داده است.

او دلیل مشخصی برای این انتقال ذکر نکرده است. یوسف زادگان که در میان دوستان خود به چهره ای فرهنگی شهرت دارد تاکنون در هیچ حزب سیاسی ای عضویت نداشته و در طول ماه های اخیر صرفا به تحصیل مشغول بوده است.
 


 


آخرین اسیر کمیل سبز همچنان و در آستانه عید نوروز در بند است.

به گزارش "ندای سبز آزادی" روز دوشنبه برای سعید نورمحمدی قرار وثیقه صادر شد که به دلیل عدم توانایی خانواده این اسیر سبز در تودیع وثیقه وی همچنان در بازداشت به سرمی برد.

سعید نورمحمدی عضو شاخه جوانان جبهه مشارکت ایران اسلامی تنها شخصی است که از جمع بازداشت شدگان در مراسم دعای کمیل منزل شهاب طباطبایی همچنان در بند است.

همچنین شنیده ها حاکی از احتمال آزادی محسن میردامادی با قید وثیقه است.
 


 


علي سپندار ، بهزاد پروين و ميلاد گاراژيان سه تن از اعضاي دربند انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه بيرجند جهت اجراي محكوميت هاي حبس به زندان هاي بيرجند و نيشابور منتقل شدند.

گفتني است اين دانشجويان به علت فعاليت هاي دانشجويي و حضور در ستاد انتخاباتي مهدي كروبي بازداشت و محاكمه شده اند.

به گزارش فعالين دانشجويي دانشگاه بيرجند ، اين سه دانشجو كه همراه امين استادي در تيرماه گذشته در شهر هاي مشهد ، بيرجند و نيشابور بازداشت و به اداره اطلاعات بيرجند منتقل شده بودند ، مجددا در آستانه عيد نوروز و تنها دو روز پس از تاييد احكامشان بازداشت و به زندان جهت اجراي احكامشان منتقل شدند.

بهزاد پروين دبير تشكيلات انجمن اسلامي دانشگاه بيرجند به سه ماه و يك روز حبس تعزيري محكوم شده است .
وي هفته گذشته در شهر مشهد مجددا بازداشت و به زندان بيرجند منتقل شد.

علي سپندار دبير سياسي انجمن اسلامي اين دانشگاه نيز كه به سه ماه و يك روز حبس تعزيري و سه ماه حبس تعليقي محكوم شده است ، در شهر مشهد بازداشت و همراه آقاي پروين به زندان بيرجند منتقل شده است.ميلاد گاراژيان ديگر عضو انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه بيرجند كه به يك سال حبس تعزيري محكوم شده است ، در محل سكونتش شهر نيشابور بازداشت و به زندان اين شهر منتقل شده است.

بازداشت مجدد اين دانشجويان در حالي در آستانه نوروز صورت گرفته است كه دستگاه قضايي در هفته هاي اخير بسياري از زندانيان سياسي را با سپردن وثيقه آزاد كرده است.
 


 


دوشنبه 24 اسفند ، يك روز قبل از مراسم چهارشنبه سوري سبز، نيروهاي نظامي و انتظامي به شكلي گسترده و سازماندهي شده در تعدادي از ميادين و خيابان هاي شهر مشهد حاضر شده و مانور وشت برگزار كردند.

نيروهاي نظامي و انتظامي با ابزار و ادوات جنگي در خيابان هاي سجاد ، خيام ، آزادشهر ، احمد آباد ، معلم ، وكيل آباد ، ملك آباد و بسياري ديگر از خيابان ها و ميادين شهر مشهد حاضر شدند و به تهديد و ارعاب مردم پرداختند.حضور نيروهاي سركوبگر حامي كودتا در اطراف دانشگاه فردوسي و پارك ملت مشهد كه در ماه هاي بعد از انتخابات بارها شاهد حضور و راهپيمايي معترضان به كودتا انتخاباتي بوده است ، بيش از ديگر نقاط شهر مشهد گزارش شده است.گفتني است سبزهاي شهر مشهد از هفته هاي گذشته فراخوان هاي متعددي براي حضور اعتراضي در مراسم چهاشنبه سوري امسال منتشر و در سطح شهر مشهد منتشر نموده بودند.

 


 


علیرضا کیانی فعال دانشجوی دانشگاه مازندران از سوی دادگاه انقلاب و دادگاه عمومی شهرستان بابل در مجموع به 20 ماه زندان تعزیری و 70 ضربه شلاق محکوم شد.

این دانشجو توسط دادگاه انقلاب بابل به ریاست قاضی رضیان رییس دادگستری بابل به اتهام اقدام علیه نظام به هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده است. در کیفر خواست این دانشجو که شاکی اداره اطلاعات معرفی شده، آمده است: « اتهام اقدام علیه نظام از طریق انتشار مقالات آنتونی گیدنز محرز و بدیهی است.»

از سوی دیگر این دانشجو به اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی از سوی دادگاه عمومی شهرستان بابل به یکسال زندان تعزیری و هفتاد ضربه شلاق محکوم شده است. در دادنامه ی صادره از سوی این دادگاه یکسال حبس تعزیری او به مدت پنج سال معلق شده است.

علیرضا کیانی دبیر سیاسی سابق انجمن اسلامی دانشگاه مازندران در اعتراضات پس از انتخابات در تابستان گذشته توسط اطلاعات ناجا بابل بازداشت شد و پس از انتقال به ادراه اطلاعات این شهرستان، یک ماه را در بازداشت گذراند.
 


 


۲۵ اسفند ۸۸

این گزارش مروری است بر مهم‌ترین خبرها از صبح دوشنبه ۲۴ اسفند تا صبح سه‌شنبه ۲۵ اسفند.

- در پی ممانعت از برگزاری دوازدهمین کنگره مشارکت، اعضای شورای مرکزی، دفتر سیاسی و جوانان این حزب با مهدی کروبی دیدار کردند. آقای موسوی در این دیدار سال آینده را سال صبر و استقامت تا رسیدن به اهداف جنبش سبز نامید. متن کامل سخنان میرحسین موسوی را می‌توانید این‌جا بخوانید.

- در پی ممانعت از برگزاری دوازدهمین کنگره مشارکت، اعضای شورای مرکزی، دفتر سیاسی و جوانان این حزب با مهدی کروبی دیدار کردند. آقای کروبی در این دیدار به تحلیل شرایط موجود و قلب ماهیتی که در اسلامیت و جمهوریت نظام حادث شده پرداخت.

آزاد شده‌ها:

- محمد اولیایی‌فرد، وکیل تعدادی از زندانیان سیاسی و کارگری که چند روز پیش بازداشت شده بود، آزاد شد.

- مهدی پورموسی، سینماگر که ۱۱ اسفند به همراه جعفر پناهی در منزل او بازداشت شده بود، با تودیع وثیقه ۱۲۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

بازداشت‌ها:

- علیرضا شهیری، رئیس ستاد میرحسین موسوی در بابل بازداشت شد.

- علی‌اکبر سروش، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت استان مازندران و رئیس ستاد مصطفی معین در مازندران در سال ۸۴ و عضو هیات علمی دانشگاه علوم و فنون بابل، بازداشت شد.

- یاسر معصومی، از فعالان جوان ملی - مذهبی و روزنامه‌نگار، بعد از احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات بازداشت شد. آقای معصومی در روزنامه‌های اصلاح‌طلب از جمله شرق و بهار فعالیت داشته است. او همچنین از جمله بازداشتی‌های دعای کمیل بود که خیلی زود آزاد شد.

- سمیه فرید، فعال حقوق زنان و همسر حجت منتظری، در حالی که برای پیگیری وضعیت همسر بازداشت شده‌اش به زندان اوین مراجعه کرده بود، بازداشت شد. حجت (سیاوش) منتظری، فعال سابق دانشجویی، روز ۱۳ اسفند در منزلش در کرج بازداشت شد و تا چند روز هیچ خبری از او نبود و هیچ نهادی بازداشت او را تایید نمی‌کرد.

- ۵ نفر از فعالان دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز به نام‌های مهدی ابراهیمی‌ذاکر (پزشکی)، امین مرزبان (پزشکی)، نوید نجار (پزشکی)، پدرام یاوری (پزشکی) و بشیر سرهنگی (داروسازی) روز شنبه و توسط نیروهای امنیتی در این دانشگاه بازداشت شدند.

- افشین نیک‌آئین، شهاب عاطفی، رزیتا واثقی و ناهید قدیری، از شهروندان بهایی ساکن مشهد، در منازل خود بازداشت شدند.

- علی قاآنی، فرزند سردار اسماعیل قاآنی، از فرماندهان رده‌بالای سپاه، به جرم مخالفت پدرش با کودتا و سرکوب مردم بازداشت شده است.

حکم‌ها:

- عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، از صدور حکم اعدام برای شش نفر از متهمان عاشورا در دادگاه بدوی خبر داد و گفت این احکام در دادگاه تجدیدنظر در حال بررسی است.

- علیرضا کیانی، دبیر سیاسی سابق انجمن اسلامی دانشگاه مازندران، به ۲۰ ماه حبس و ۷۰ ضربه شلاق محکوم شد که یک سال از حبس او تعلیقی است. آقای کیانی در پی اعتراضات بعد از انتخابات دستگیر شد و یک ماه را در بازداشت گذراند.

وضعیت بازداشت شده‌ها:

- وکیل سعید لیلاز از صدور وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی برای این روزنامه‌نگار که از حدود ۹ ماه پیش در زندان است، خبر داد. قرار است آقای لیلاز با تودیع این وثیقه به مرخصی بیاید.

- علی‌رغم تعیین وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی برای سعید جلالی‌فر، عضو بازداشتی کمیته گزارشگران حقوق بشر که از ۹ آذر در بازداشت است، خانواده او توان پرداخت این وثیقه را ندارند و او همچنان در زندان است.

نامه‌ها و بیانیه‌ها:

- جواد ملیحی، پدر علی ملیحی روزنامه‌نگار و عضو شورای سیاستگذاری سازمان دانش‌آموختگان ایران که بیش از یک ماه را در انفرادی بند ۲۴۰ اوین در بازداشت است در نامه‌ای به دادستان تهران از تحت فشار بودن، ضرب و شتم شدید و اعتصاب غذای فرزندش در روزهای نخست بازجویی خبر داده و خواستار آزادی او تا پیش از سال نو شده است.

- در پی انتشار گزارشی در خبرگزاری فارس که در بخشی از آن آمده "پروژه بی‌ثبات‌سازی ایران توسط سازمان سیا و با اختصاص ۴۰۰ میلیون دلار و با دستور بوش عملیاتی شده" و کانون مدافعان حقوق بشر نیز یکی از نهادهای فعال در این پروژه است، کانون مدافعان حقوق بشر ضمن تکذیب شدید این اتهامات، این‌گونه تهمت و افترازنی‌ها را پرونده‌سازی علیه فعالان حقوق بشر دانسته و امری خلاف قانون، اخلاق و اصول و مرام انسانی خواند.

خبرهای دیگر:

- در حالی که معاون سیاسی وزیر کشور می‌گوید قوه قضاییه دستور توقف فعالیت‌های جبهه مشارکت را صادر کرده و لغو کنگره دوازدهم این حزب هم به همین دلیل بوده است، علی شکوری‌راد عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت گفت این حزب تا این لحظه هیچ حکم قضایی دریافت نکرده است.

- آیت‌الله دستغیب به سوالی درباره حکم محارب چنین پاسخ داده است: «مردم حق دارند به طور مسالمت‌آمیز و با حفظ آرامش و بدون این که مخل به مبانی اسلام باشد، راهپیمایی و اعتراض نمایند و هیچ کس حق منع مردم از این حق قانونی‌شان را ندارد. و چنانچه افرادی به صورت غیرقانونی به این‌گونه تجمعات حمله کنند و شرکت‌کنندگان را مورد ضرب و شتم قرار دهند و یا برای مردم ایجاد رعب و وحشت نمایند، مصداق محارب می‌باشند و مردم می‌توانند برای حفظ جان، از خود دفاع نمایند.»


 


فرزند سردار اسماعیل قاآنی، یکی از فرماندهان برجسته سپاه، به جرم مخالفت پدرش با كودتا و سركوب مردم بازداشت شده است.

منابع موثق به ندای سبز آزادی گفتند علی قاآنی که دانشجوی رشته مهندسی برق دانشگاه آزاد مشهد است، هفته گذشته در این شهر بازداشت شده. با توجه به اینکه او یهيچ فعاليت سياسی يا دانشجويی نداشته و در روزهای اخير هم تجمعی در محل تحصیل وی برگزار نشده، تردیدی باقی نمی ماند که بازداشت او صرفا براي اعمال فشار به پدرش بوده.

سردار پاسدار اسماعيل قاآنی از برجسته ترين فرماندهان ناراضی سپاه است كه با كودتای انتخاباتی ۲۲ خرداد و سركوب مردم پس از انتخابات مخالفت کرده. اعتراض وی به نسبت دیگر معترضان داخلی سپاه جدی تر بوده و تا جایی که از شركت نيروهایر تحت امرش در نيروی هوايی سپاه پاسداران در سركوب خيابانی مردم جلوگيری كرده است.

سردار قاآنی حتی علی رغم اصرار دوستان نزديك و تهديدات گسترده سردار جعفری فرمانده سپاه، از حضور در نماز جمعه ۲۹ خرداد به امامت آيت الله خامنه ای خودداری كرد تا اعتراض خود را به روشن ترین شکل نسبت به مواضع رهبر پس از انتخابات اعلام کند.

وی از فرماندهان شناخته شده سپاه در هشت سال جنگ با عراق بوده و در جريانات داخل سپاه از نزديكان محمد باقر قاليباف، از سرداران سابق سپاه و شهردار فعلی تهران محسوب می شود.

سردار اسماعيل قاآنی متولد شهر بجنورد (در خراسان شمالی) است که پيش از اين از فرماندهان لشگر پنج نصر در مشهد بوده و پس از آن به فرماندهی نيروی هوايی سپاه ارتقا يافته است. در حال حاضر خانواده وی در مشهد زندگی می کنند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته