هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۸ اسفند ۲۶, چهارشنبه

Posts from Khodnevis for 03/17/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



تبریک عید سال ۱۳۸۹ اوباما
 


لبنان نیز به جمع موافقان تحریم علیه ایران پیوست

به گزارش رادیو فردا سعد حریری، نخست وزیر لبنان، در واکنش به درخواست صدراعظم آلمان برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران گفته است که بیروت موضع خود را در قبال تشدید احتمالی تحریم‌ها علیه ایران با سایر اعضای اتحادیه عرب هماهنگ خواهد کرد اگرچه که وی معتقد است که "هر کشوری حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را دارد."

 

بحث تحریم‌های جدید علیه ایران بعد از رد بسته‌های  پیشنهادی گروه پنج بعلاوه یک و آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای و در آستانه نشت سران گروه هشت شدت گرفته است. چندی پیش کانادا، میزبان گروه هشت در ماه ژوئن، اعلام کرد که موضوع تحریم علیه ایران در دستور کار این گروه قرار گرفته است. به گزارش رادیو فردا، روز دوشنبه صدراعظم آلمان اعلام کرد که زمان وضع تحریم‌های جدید علیه ایران فرارسیده است. همچنین وزیر خارجه انگلستان از حمایت احتمالی چین از تحریم‌ها خبر داد.

 

پیشتر وزیر دفاع آمریکا از آمادگی کشورهای عربستان و امارات متحده عربی برای ترغیب چین و روسیه به حمایت از تحریم‌ها علیه ایران خبر داد گرچه که عربستان این خبر را تکذیب کرد ولی این کشور اولین کشور عربی بود که از آمریکا خواست که برخورد جدی تری با ایران در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای‌اش داشته باشد. عربستان همچنین شروع به خرید جنگ‌افزار از ایالات متحده نمود، به علاوه هدف از سفر رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، به عربستان بحث بر سر موضوع ایران و تقویت نیروی نظامی عربستان اعلام شده بود. یکی از مسائلی که گروه های بین المللی مانند "گروه هشت" را نگران کرده است، تمایل کشورهای خاورمیانه به خرید سلاح در ماه‌های اخیر به بهانه خطر فعالیت‌های هسته‌ای ایران بوده است، ضمنا این خطر احساس می‌شود که اگر ایران به بمب اتم دسترسی یابد تمام کشورهای منطقه به تلاش برای داشتن بمب اتم دست خواهند زد.

 

روسیه و چین همواره با تحریم‌های جدید علیه ایران مخالفت کرده‌اند و به تازگی نیز برزیل به جمع این گروه پیوسته است. به نظر می‌رسد که بهترین راه برای جلب حمایت چین و روسیه از طریق وعده همکاری کشورهایی مانند عربستان و امارات متحده عربی با دو کشور مذکورامکان پذیر باشد. گرچه که این کشورها می‌توانند تحریم علیه فروش تکنولوژی هسته‌ای به ایران را قبول و با تحریم‌های شدیدتر مانند قطع صادرات بنزین به ایران مخالفت نمایند که در این صورت تحریم‌ها کارایی لازم را برای وادار کردن ایران به تغییر سیاست های خود نخواهند داشت.


 


چهارشنبه سوری و ابطال نظر مراجع و رهبری

این هفته در میزگردی در دانشگاه تورنتو بودم. بحث مشکلات جنبش در مقابل حاکمیت بود، یادم به سخنان آیت‌الله امامی کاشانی افتاد...بعد یادم افتاد به سخنان آیت‌الله خامنه‌ای و دیگر مراجع حکومتی در باره چهارشنبه سوری...شاید مهم‌ترین یار جنبش سبز، خطاهای سران حکومت باشد! تنها نگرانی این جماعت، حفظ مشروعیت است. آیا با تکرار کارهایی که اتفاقا دنبال کردن طریقت رهبران جنبش سبز هم نیست و فقط بر اساس خواست عمومی بوده، مشروعیت حاکم به خطر نمی‌افتد؟ کدام رهبر جنبش سبز مردم را برای شرکت گسترده در چهارشنبه سوری تشویق کرد؟ اما این شبکه‌های اجتماعی بودند که کار را پیش بردند نه رهبران!

به عنوان یک ناظر، مهم‌ترین عامل پیش‌برد جنبش اعتراضی را در شکستن قواعد بازی می‌بینم. نمی‌توان مطابق کتابچه بازی حکومت بازی کرد و مبارزه را به نتیجه رساند. می‌شود؟


 


آقای جمهوری اسلامی! صدای ترقه رو بی‌خیال، صدای اصلی رو شنیدی؟!




۱- تنها مناسبتی که روز نبود شب بود

۲- تنها مناسبتی که از طرف جمهوری اسلامی نبود از طرف ما بود

۳- تنها مناسبتی که رهبری نمی‌تواند پیام تشکر بدهد

۴- تنها مناسبتی که بجای اینکه ما بخواهیم آتش را از دست آنها بگیریم آنها می‌خواستند آتش را از دست ما بگیرند

۵- تنها مناسبتی که آتش اسباب خشونت نبود یک کار فرهنگی بود

۶- تنها مناسبتی که پدرجد خر مذهبی ما هم که به مموتی رأی داده بود با آن موافق بود

۷- تنها مناسبتی که جمهوری اسلامی نمی‌توانست ساندیس بدهد اجتماع خودجوش بخشنامه‌ای راه بیندازد

۸- تنها مناسبتی که بجای اینکه مردم را با اتوبوس به شهر بیاورند با اتوبوس از شهر خارج کردند

۹- تنها مناسبتی که اگر در انتخابات تقلب نمیشد باز هم حتماً برگزار می‌شد

۱۰- تنها مناسبتی که لازم نبود برای خنثی کردن اشک آور چیزی آتش بزنند خودش همینجوری خنثی بود


خودمانیم ، تنها مناسبتی که گور بابای جمهوری اسلامی ، خودمونو عشق است !



 


گزارش خیابان از شب چهار شنبه سوری

براساس پرس و جوها و شنیده ها از مغازه داران در تهران در اقدامی غیر منتظره بر خلاف تمامی سال‌های گذاشته دستوری مبنی تعطیلی مغازه‌ها واقع  در میدانهای اصلی شهر از ساعت چهار عصر به بعد به صنف‌های مربوطه ابلاغ شده است؛ مشاهدات خیابان در میدان‌های اصلی و مرکزی شهر همچون فردوسی، هفت تیر، ولی عصر، خیابان کارگر شمالی، خیابان فاطمی، میدان انقلاب حاکی از تعطیلی گروهی و دسته جمعی مغازه‌ها  است امری که در این واپسین روزهای مانده به اخر سال نسبت به سال‌های گذشته کامل‌ مستثنی به نظر می‌رسد.

 

بر خلاف سالهای گذشته انبوه جمعیتی که برای خرید آخر سال به مراکز خرید مرکز شهر مراجعه می‌کردند  مشاهده نمی‌شد و خیابان‌ها خلوت و گاردهای انتظامی، موتور سواران بسیجی با جلیقه‌های پلنگی و گاردهای ویژه‌های با صورت‌های پوشیده در میدان‌های اصلی شهر حضور مشهود دارند و در حال گشتزنی بودند.

 

همین وضعیت در میدان فردوسی، میدان هفت تیر، پارک لاله و میدان ولی عصر مشهود بود.

 

همانند سال‌های گذشته مراسم چهار شنبه‌سوری با روشن کردن اتش و پرتاب ترقه در معابر و کوچه پس کوچه ها ادامه دارد.

 

 


 


بیانیه کانون مدافعان حقوق بشر در رد اتهامات مطرح شده در رسانه سپاه

به دنبال انتشار گزارش  «نبرد سايبري سپاه پاسداران با گروه هاي بي‌ثبات سازي» توسط خبرگزاری فارس(سپاه پاسداران)  درباره «پروژه بي‌ثبات سازي ايران توسط سازمان سيا و با اختصاص ۴۰۰ ميليون دلار و با دستور بوش عملياتي شده» و كانون مدافعان حقوق بشرنيز يكي از نهادهاي فعال در اين پروژه مي‌باشد، كانون مدافعان حقوق بشر ضمن تكذيب شديد اتهامات طرح شده، بیانیه‌ای منتشر کرد

بیانیه کانون به شرح زیر است:

خبر گزاري فارس در تاريخ ۲۳/۱۲/۱۳۸۸ مطلبي تحت عنوان "گزارش فارس از نبرد سايبري سپاه پاسداران با گروه هاي بي ثبات سازي "منتشر كرد كه قسمتي از آن مربوط به كانون مدافعان حقوق بشر مي باشد. اين خبرگزاري وابسته به دولت اعلام مي نمايد كه"پروژه بي ثبات سازي سازمان سيا كه با اختصاص بودجه ۴۰۰ ميليون دلاري كنگره آمريكا و با دستور بوش ابلاغ و عملياتي شد راه اندازي نوع جديدي از جنگ اطلاعاتي موسوم به نبرد سايبري را با استفاده از گروهك هاي ضد انقلاب همچون منافقين ، سلطنت طلبان،... و گروه هاي موسوم به حقوق بشر در دستور كار قرار داد."


در ادامه گزارش فارس، كانون مدافعان حقوق بشر به عنوان يكي از نهاد هاي فعال در اين پروژه ذكر شده است.


كانون مدافعان حقوق بشر ضمن تكذيب شديد موارد مطرح شده در گزارش مذكور عليه خود، اعلام مي دارد:

۱- اينگونه اظهار نظر هاي بي پايه و اساس در محيط هاي رسانه اي جمعي نه تنها امري غير قانوني است ، بلكه خلاف اخلاق و اصول انساني به شمار مي آيد. به نظر مي رسد وارد كردن اتهامات بي دليل و غير مستند در رسانه هايگروهي معلوم الحال ، تنها جهت پرونده سازي عليه فعالان حقوق بشرو نهادهاي مدني است، چرا كه در غير اين صورت طرح اين مسائل مي بايست در مراجع صالح قضايي صورت گرفته و با رعايت ضوابط دادرسي عادلانه مورد رسيدگي قرار گيرد.


۲- كانون مدافعان حقوق بشر كه از سال ۱۳۷۹ تاسيس شده و سير قانوني خود را به دقت و منطبق با مقررات داخلي طي نموده ، نهادي مدني ، قانوني، ملي و بين المللي است. اين نهاد عضو فدراسيون بين المللي جوامع حقوق بشر است كه از ۱۹۰ عضو از كشورهاي جهان تشكيل شده است . محور فعاليت كانون، تلاش براي گسترش و ارتقاء و ترويج حقوق بشر به عنوان يك ارزش اخلاقي و همچنين به عنوان يك ميثاق بين المللي است كه كشور ايران در سال ۱۳۵۴ متعهد و ملتزم به ميثاقين حقوق مدني – سياسي و اجتماعي – فرهنگي – اقتصادي شده است. فعاليت نهادهايي چون كانون مدافعان حقوق بشر براي فرهنگ سازي در زمينه رشد و گسترش حقوق بشر و كمك به جامعه و نهاد هاي حكومتي مرتبط با حقوق بشر است كه نه تنها وجود شان ضروري و لازم براي جامعه است ، بلكه مغتنم براي حكومت نيز به شمار مي آيد.


۳- كانون مدافعان حقوق بشر نهادي مستقل و مدني است كه هيچگونه وابستگي داخلي و بين المللي به هيچ نهاد و حكومتي ندارد و هيچگونه كمك مالي از مراجع داخلي و بين المللي دريافت ننموده و صراحتا اعلام مي نمايد كه مخالف هر گونه دريافت كمك مالي از حكومت هاي داخلي يا خارجي است. همچنين كانون مدافعان، مخالف برخوردهاي سياسي بخشي از حكومت داخلي و برخي از دولتمردان خارجي با مقوله حقوق بشر است كه متاسفانه صرفا به عنوان وسيله و دستاويزي براي پيشبرد اهداف سياسي – اقتصادي قرار مي گيرد.


۴- كانون مدافعان حقوق بشر بر حسب وظايف انساني خود براي كمك به تك تك هموطنان بزرگوار خود و براي ارتقاء و ترويج حقوق بشر دركشور ايران و صلح پايدار در جهان تلاش مي نمايد و تشكيل شوراي ملي صلح به دعوت شيرين عبادي برنده جايزه صلح نوبل در سال ۸۶ نيز مويد ادعاي ماست.


در مطلب كذب منتشره در سايت فارس ادعا شده كه نهاد مدافعان حقوق بشر براي ايجاد بي ثباتي در كشور ايران بوده . حال آنكه در اوج تهديد نظامي ايران توسط برخي حكومت‌ها در آبان ماه سال ۸۶ ، كانون مدافعان حقوق بشر با شركت فعال در نشست هاي بين المللي و مخالفت شديد با سياست برخي دولت ها مبني بر مداخله نظامي و راه اندازي جنگ عليه ايران با صراحت اعلام كرد كه با هرگونه جنگي عليه كشور ايران مخالف است و جهت مقابله با چنين تهديداتي از روشنفكران و فعالان مدني دعوت نمود تا با تشكيل شوراي ملي صلح صداي جامعه مدني ايران را در مخالفت با جنگ عليه ايران به گوش جهانيان برساند كه گامي مهم و موثر بوده است.

در خاتمه
كانون مدافعان حقوق بشر از مسئولان بلند پايه نظام جمهوري اسلامي ايران مي خواهد تا با هدايت و ارشاد رسانه هاي تحت نظارت وابسته به حكومت از آلوده و مشوش كردن فضاي سياسي – اجتماعي در كشور ايران جلوگيري نمايند و با رعايت و تامين امنيت فعالان حقوق بشر و نهادهاي مدني به تثبيت جامعه مدني در ايران ياري رسانند .

همچنين كانون مدافعان حقوق بشر حق قانوني خود براي شكايت عليه اينگونه تهمت و افترازني هاي ناروا و خلاف قانون و اخلاق توسط مرجع مذكور را محفوظ ميداند و به زودي اقدام خواهد نمود.


 


اخبار شهروند روزنامه‌نگاری از سه‌شنبه شب آخر سال

از نقاط مختلف تهران خبر می‌رسد که گروهی از مردم علیرغم انتشار نظر آیت‌الله خامنه‌ای در باره چهارشنبه سوری، محدودیت‌ها را نادیده گرفته‌اند.

.آتش زدن عکس آیت‌الله خامنه‌ای در چند منطقه گزارش شده

...شعار توپ، تانک، فشفشه؛ خامنه‌ای ...در نقاط مختلف تهران به گوش می‌رسد

صدای ترقه و انفجار از همه جای تهران می‌آید...

در پمپ‌های بنزین، به کسانی که گالن برای خرید بنزین آورده‌اند بنزین نمی‌فروشند.

آتش گرفتن کیوسک بسیج در اصفهان

موتورسوارهای بسیجی در اصفهان به مردم حمله کرده‌اند

درگیری در میدان مادر-میرداماد

امیر آباد پر از آتش...

بته‌ها را آتش زده‌اند، نزدیک وزارت اطلاعات و میرداماد

در بعضی کوچه‌ها مردم دارند می‌رقصند

اثری از بسیجی‌ها در شهرک غرب نیست

آتش‌نشانی شمار حوادث را ۳۶ مورد گزارش کرده

درگیری جوانان با نیروهای انتظامی در سلسبیل، با نارنجک‌های دست‌ساز

در محله‌های مختلف شیراز صدای ترقه می‌آید، تجمع در محدوده چهارراه هوابرد

تجمع نیروهای امنیتی و انتظامی در نقاط مختلف خیابان آزادی

انفجار ترقه در خیابان بهبودی و آذربايجان

درگیری‌های پراکنده در شهرک قدس...

درگیری در اتوبان همت...

شهرک غرب شلوغ شده، آتش و دود و شعار...

اكباتان خيلي شلوغ شده است...

پرواز هلیکوپترها بر فراز شهر

صدای ترقه و انفجار در جردن شدیدتر می‌شود

تعطیلی بسیاری از کافه‌ها و مغازه‌ها در تهران از ظهر امروز با دستور نیروی انتظامی


 


صف كشي نمايندگان مجلس

موسی‌الرضا ثروتی از نمایندگان اصولگرای منتقد دولت با ابراز گلایه از عدم اجرای قوانین مصوب از سوی دولت با تاكید بر این كه  عدالت در این بودجه به هیچ عنوان مورد توجه قرار نگرفته است به پارلمان نيوز گفت: «بودجه نامتعادلی كه در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان رسید اصلا به توسعه متوازن مناطق محروم هیچ توجه ‌ای نشده است و این بودجه مشكلات متعددی را در سال آینده با خود به همراه خواهد آورد.»

او افزود: «بودجه‌ای كه نمایندگان در فرصت زمان كوتاه و زمان كاری فشرده تصویب كرده‌اند قطعا با كسری بودجه ۱۰ هزار میلیاردی مواجهه خواهد شد.»

ثروتي گفت :« متاسفانه دولت خود را ملزوم به اجرای قانون نمی‌داند و حتما سال آینده طرح سئوال از احمدی‌نژاد در دستور كار نمایندگان قرار خواهد گرفت.»

چندي پيش محمد ستاري فر، رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي دوران اصلاحات با بررسي آمار و ارقام ارائه شده از سوي بانك مركزي به قانون گريزي دولت اشاره كرده بود. اما گروهي از موافقان دولت تحليل‌هاي مستند و آمارها را نفي مي‌كنند تا تمام فعاليت‌هاي احمدي نژاد و تيمش را مثبت جلوه دهند.

محمد كريمي راد عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي به ايرنا گفت: «عده‌اي با ناديده گرفتن خدمات دولت جوسازي و سياه نمايي کرده و آيه ياس مي‌خوانند. در دولت نهم و دهم تحول و رويکرد جديدي در سطح جامعه به وجود آمد که گفتمان مردم و دولت مردان شفاف تر از گذشته شد.»

شفاف بودن گفتمان را مي‌شد در سخنراني رييس كابينه در بندرعباس مشاهده كرد. آن زمان كه يكي از هموطنان مي‌خواست نامه‌اي به احمدي نژاد بدهد و با لحن تند وي روبه رو شد. به علاوه، با توجه به انبوه مردمي كه مي‌خواهند نامه‌اي به دست رييس دولت بدهند مي‌توان دريافت خدماتي كه اين نماينده مجلس به آنها اشاره كرده است در سطح حرف بوده و به عمل بدل نشده است.

ادبياتي كه كريمي راد نماينده كرمانشاه از آن بهره مي‌برد، ادبیات رایج در ۳۰ سال گذشته است. وي درباره تلاش‌هاي احمدي نژاد گفت: «دشمنان و کساني که خود را رقيب دولت مي‌دانند از فرصت‌ها، تهديدات زيادي را خلق کردند. بر همين اساس برخي از سياه نمايي‌ها در بزرگ کردن برخي از نقاط ضعف و يا دروغگويي‌هايي که در اين زمينه انجام گرفت، موجب شد که فتنه ايجاد بشود. جريان فتنه روز به روز بر اساس همان دروغ‌ها شکل گرفت و خود مردم هم با بصيرت و آگاهي که داشتند چشم فتنه‌ها را کور کردند.»

فاطمه آليا و حسين ابراهيمي اعضاي ديگر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي نيز در گفت و گو با ايرنا، حرف همكار خود را تكرار كردند و تنها به دفاع از عملكرد دولت پرداختند بدون آن كه سند يا مدركي ارائه دهند.




 


من قعر جهنم را به بهشت موعودتان ترجیح می‌دهم

من قعر جهنم را به بهشت موعودتان ترجیح میدم

چه ورطه هولناکی است این بهشت و جهنم از دید الله ترسان...

چه ورطه ملال آوری است توجی‌هات این بهشت پرستان...

آنگاه که ما را نهی می‌کنند از هر آنچه که بر میل و منطبق بر منافع مادی و دنیویشان نیست...

آنهم با چوب ترس از جهنم...

و یا بدانگاه که ما را ترغیب می‌کنند در انجام کارهایی که سود و منفعتش، مختص آنان است ...

و چه خوفناک می‌شود آن گاه که دین را با سیاست در می‌آمیزنند..

سیاست بازی کثیفی ست...

و آنگاه که مردم ساده دل و بی‌قدرت و مال و مقام، زیر چکمه‌های سهمگین این دجالان خون آشام خرد می‌شوند...‌

زمانی را می‌ستایم که از دست انسان‌های دین فروش به شیطان پناه می‌برم...‌

و چه شیرین می‌گویند که "از ترس عقرب جراره به مار غاشيه پناه می‌برند"

جانان...

عزیزان...

دوستان...

بستگان...

همه بیایید تا جوابتان باز گویم:

که اگر نخواهم بر ایمان این دین فروشان مکار و حیله‌گر راست گردم، شما مرا ملحد و شیطان نام می‌نهید... 

آری من شیطانم ... 

 

من خود شیطانم ... 

 

که در این شیطان بودن راستی و صداقتی ست که نه به زر و سیم و نه با جاه و مقام خریدنی ست...


من می‌خواهم خودم باشم...

 

فراتر از انسانی با مطامع و خواسته‌های مادی... 

 

و بدین گونه است که ترجیح می‌دهم تا فرا انسانی باشم...

 

من قعر جهنم نادیده و ناشنیده شما را بجان شیرین می‌خرم...

 

ولی تن به ذلت شما کاسبان دین نمی‌دهم... 

 

من که اینجا می‌نویسم به الله شما ایمان ندارم... 

 

او هرگز انسان را برای آن نیافرید تا آنها را در قعر جهنم خود جای دهد ...

 

و یا انسان‌های منتخبش را به بهشت رهنمون گردد...

 

بگذارید تا خودم باشم...

 

بگذارید تا ابر انسان باشم...

 


 


در مورد ف.رضایی مجد و اهداف خودنویس

من نمی دانم داستان چیست که خودنویس جبهه خود را به روی هر ناخودی باز گذاشته است تا عده ای که معلوم نیست حرف حسابش در این برهه حساس که حاکمیت از تفرقه بیشترین سود را به جیب خود واریز می کند چیست؟!


روز به روز شاهد این هستیم که کاربرهای مجهول الحال با ژست‌های اصلاح طلبی همان کاری را می‌کنند که اقایان با تمام امکانات رادیو تلویزیون روزنامه هایشان در ایران انجام می‌دهند!


این بحثهای و جریان های گمراه کننده و نبش قبر مسائل مهاجرانی و سازگارا و ایکس و ایگرگ  قرقره کردن همان حرف‌های کیهان و رجا و برنا غیره است و هیچ صنمی با مبناهای شکل گیری خودنویس که قرار بود محلی برای انتشار اخبار جنبش سبز باشد ندارد بجز انکه تخم تفرقه می‌پراکند.


اینکه مهاجرانی و سازگارا و غیره از چه کسی پول می‌گیرند دخلی به مسئله جنبش سبز ندارد در مقابل  توان پرسید حضرات سرکوبگر دستشان در جیب چه کسی است؟ جز این است که ثروت مملکت بجای اینکه صرف رشد و شکوفایی شود صرف مشتی مزد بگیر چماق بدست و لمپن در داخل کشورو خارج از کشور ( لبنان و فلسطین عراق و غیره) می‌شود؟ چرا وقتی پای تامین منابع مالی می‌شود فقط اصلاح طلبها زیر ضرب نقد می‌روند؟ حتما بخاطر آنکه دستشان از ثروت ممکلت برای به باد دادن کوتاه است و در جیب غربی هاست و در عوض جناح مقابل اگر ثروت ملی را بر سر هر سفره ای به ثمن بخس بفروشد موجه است؟!!


از نظر من استراتژی نباید فدای تاکتیک‌ها بشود استراتژی امروز ما اتحاد حداکثری و همراهی همه جریانهای سیاسی است؛ جنبش سبز رودخانه‌ای است که هر کس می‌تواند به وسع و قدرت خود برای چرخاندن اسیاب‌های اصلاحات از ان بهره بگیرد؛ مسائل شخصی و خصوصی جای طرح ندارد بجز آنکه به قول شاملو «حس کنجکاوی عده‌ای فضول را ارضا می‌کند».

پلورالیسم عقاید و دیدگاه‌ها که مبنای شکل گیری خودنویس بوده است قابل احترام است اما اگر قرار باشد خودنویس نیز به بلندگوی عده‌ای که ساز ناهمگون می زنند بدل شود عدول صد در صدی تصوری است که من از خودنویس داشتم...


به هیچ عنوان نمی‌پسندم کسانیکه همه جور امکانی برای اب به آسیاب حکومت ریختن دارند و همه جور فرصتی در تمامی سایت‌های هوادار حکومت برای‌شان مهیاست در خودنویس چمبر بزنند و ما را که با هزار فیلتر شکن و از هزار سد و معبر عبور می‌کنیم با مطالب متعفن خود منزجر تر از وجودشان کنند.


آقای نیک آهنگ کوثر پلورالیسم و فضای دمکراتیک در شرایط دمکراتیک قابل مقابله به مثل است نه اینکه این طرفی‌ها زیر هزار فشار و مشکل فیلترینگ بازداشت و زندان و تمامی شرایط غیر عادلانه باشند آنوقت تنها فرصت‌های خود را با همان شعارهایی که طرف مقابل به هیچ وجه خود را متعهد به آن نمی‌داند در اختیار اغیار مجهول الحال قرار دهیم. کافیست به مطالب اخیری که توسط « ف.رضایی مجد» تقریر و با حرص و ولع در کیهان باز انتشار می‌شوند توجه کنید تا به کارکردهای معکوس خودنویس در جهت منافع اغیار پی ببرید البته نگویید که کیهان همیشه چنین کاری می‌کند چرا که فرق است میان مطالبی که کیهان با دخل و تصرف در انها پرچم پیروزی برای خود بر بالای آنها می‌کوبد با مطالبی که با مو به مو کپی پیست می‌شود و تشویش و تفرقه را دامن می‌زند شاید نیاز باشد که مسئولین خودنویس بار دیگر اهداف راه اندازی خود نویس را مرور و یادآوری کنند.

 

------------------------------------

توضیح خودنویس:

۱- از نقدتان ممنونیم

۲- خودنویس یک سایت شهروند روزنامه‌نگاری است که شهروندروزنامه‌نگاران، می‌توانند خبرها و نظرهای خود را از طریق آن منتشر کنند. از روز اول هم بارها گفته‌ایم که اساس رد یا قبول مطالب، نگرش جناحی یا گروهی نیست. اگر بتوانیم فضایی در اختیار کسانی بگذاریم که با محدودیت‌های فراوانی روبرو هستند بگذاریم، به بخشی بزرگ از اهداف‌مان رسیده‌ایم. اینجا رسانه‌ای عمومی است، نه تک‌صدایی.

۳- از نظر آماری، باید نسبت مطالب انتقادی از جناح حاکم نسبت به دیگر نوشته‌ها را مقایسه کرد. گاهی شک می‌کنیم که نکند آن سوی دیوار افتاده‌ایم و کاملا همانطور که رسانه‌های حاکم می‌گویند، «ضد انقلاب» به نظر می‌رسیم.

۴- حساسیت‌های شما را ارج می‌نهیم. ما نیز نمی‌خواهیم چنین مساله‌ای باعث انحراف از مسیری شود که آغاز کرده‌ایم.

۵- ما سانسورچی نیستیم، فضایی باز کرده‌ایم که اگر مساله‌ای نیز طرح شد، طرف مقابل آزادانه پاسخ گوید. اگر بزرگوارانی که زیر علامت سوال هستند، به طور شفاف به پرسش‌ها پاسخ گفته بودند، امروز شاهد چنین مساله‌ای نبودیم. «مسوول» کسی است که باید به «سوال» پاسخ گوید.

۶- سخنگوی هیچ نهاد و انجمنی هم نیستیم. با کسی هم سر رقابت نداریم، چون فضای سایت عملا به ما تعلق ندارد. میزبان‌هایی هستیم که حداقل‌هایی را به مهمان‌ها تحمیل می‌کنیم

۷- خودنویس از همه انتقادها استقبال می‌کند، و از طرف دیگر از همراهان می‌خواهد با استناد به مدارک، سوال‌های‌شان را از افراد مختلف طرح کنند تا بر شفافیت بحث‌ها بیافزایند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته