هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۸ اسفند ۲۵, سه‌شنبه

Posts from Khodnevis for 03/16/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



ورزشگاه‌ها برای خانم‌ها خطردارد

 

 

 

 


 

با پوزش از بانوان محترم میهنم:

 

داد استــاندار، زنـــــــــــها را خبر /// رفتـــن استــــــادیوم دارد خطـــر
ما برای حفـــــظ جـــــــان دختران /// نقشــــــــــه‌ها داریم در انبانمــان
تا مصـــون مانند زمردان از عذاب /// می‌چـــپانیم ما زنان رادرحجــاب
بهــر دفع شـــــــرخـــــرج ازدواج /// صیغه‌ را ارزان‌ و مفت داده رواج

مــال دنیا چـــــــــون ندارد اعتـــبار /// نصــــف ارثیه برایشان برقرار
هست احساســـات زن‌ها بس‌ عمیق /// قلب‌ها نازک،‌ عـواطف‌ هم رقیق

حکم‌ محکومین‌ چو‌ بسیاراست سخت /// جای‌ قاضی‌های زن‌ خالیست‌ تخت
با توجــــه به همین احســــــــاس‌ها /// درجــــــــــدایی باهمه وسواس‌ها

مـــرد باید درطــــــــــــلاق آید جـلو /// تا نــــــگردد از گزندش زن ولو
بعد ازآن چون ‌خــرج دارند ‌کودکان /// داده‌ایم حق حضـــانت شوی‌شان

خــــــــواهد ازایــران اگرتنـــها رود /// ممکن است قصدی‌ به‌ جان‌ او شود
مـرد مـــــحرم بایدهمـــــراهش شود /// با حفـــاظت این"ضعیفه"را برد

چــون خیابـــــان‌ها خطر بسیاردارد /// کاربیرون مشکل"همکار" دارد
جـــــــای امن واستراحت خانه است /// جــای زن درکنج امن لانه است

گــــــر زتنهایی بنـــــــــــــالد، بی‌خبر /// مثل او آرند دوســـــــــــه‌تّای دگر
صــــــاحبان این چنین افــکار پست /// خط ومشی‌‌کشوری‌دارندبه‌دست!


 


تهران در وضعیت عادی مانند هر سال است

دوستی به نام نیکو خبری را منتشر کرده که متاسفانه در بالاترین داغ هم شده وعلیرغم اینکه دوستان دیگری کامنت گذاشته وگفته‌اند که این خبر واقعی نیست ،باز هم عده زیادی به ان رای داده وداغ شده است . 

 

تهران در وضعیت عادی مانند هرسال است. این خبر را برای دوستان شهرستانی ودوستان خارج از کشور به اطلاع می‌رسانم . 

 

همه ساله با شروع اسفند ماه که مانند همه جای دنیا در هنگام نزدیک شدن به سال جدید ،با خرید های بسیار همراه است ،دزدان هم فرصت را غتیمت شمرده ،با توجه به اینکه اغلب مردم پول به همراه دارند ،تا خرید کنند ،اقدام به دزدی می‌کنند. در همین چند روزه آمار دزدی که از طرف پلیس اعلام شده، انقدر بالاست که مردم به حکومت انتقاد می‌کنند که همه نیرویش را برای سرکوب جنبش سبز بکار گرفته و شرایط را برای دزدان کاملا امن کرده است . 

 

بنا براین و بنا بر کاری که همه ساله پلیس انجام می‌دهد، تعداد پلیس در سطح شهر اندکی بیش از روز های عادی است. آنهم برای جلوگیری از همین دزدی‌ها، وچنانچه توجه شود، دیده می‌شود که پلیس به موتور سواران بسیار مشکوک است و آنها را مورد باز جوئی قرار می‌دهد. و یا در کوچه‌ها در پی موتور‌ها می‌گردد. من خود شاهد دستگیری یک موتور سوار بودم که موتورش را در کوچه ای پارک کرده بود، ولی چون سرقتی اتفاق افتاده بود پلیس در کوچه ها بدنبال موتور می‌گشت که با دیدن ان موتور و کنترل گرم بودنش، موتور سوار را دستگیر کرد. این امر همه ساله در همین موقع اتفاق می‌افتد . 

 

بنا براین خبری که دوستمان نیکو منتشر کرد مبنی بر پایتخت در بحران، یا به این دلیل است که این دوست اندیشیده که وجود پلیس بیشتر برای سرکوب جنبش سبز است که از روی بی‌تجربگی اوست و یا فقط تصور این دوست است که متاسفانه واقعی نیست. 

 

در انتشار هر خبری باید احساس مسئولیت کرد و نمی‌شود هر خبری را پخش کرد. شاید برای این کار باید ساز وکاری اندیشیده شود. متاسفانه عده ای از دوستان بی‌تجربه هم در بالاترین فورا اینگونه خبر‌ها را داغ میکنند که نادرست است. پخش اینگونه خبرها باعث میشود که دوستان شهرستانی و خارج کشور تصور غلطی از وضع جامعه پیدا کنند و نگران شوند . 

 

به هر حال تهران نه دروضع حکومت نظامی است ونه غیر عادی. تهران مانند هرسال همین موقع است . 


 


دولت کودتا، ولایت تزویر

 

از مجموعه پوستر  "دولت کودتا"


 


پايتخت در التهاب

در حالی که هنوز بیست و چهارساعت تا برپایی چهارشنبه سوری وقت باقی مانده است چرا شهر تهران حالتی کاملا امنیتی به خود گرفته است؟


نیروهای پلیس ویژه و یگانهای موتور سوار در اکثر میادین شهرحضور دارند. گزارش‌هایی از تفتیش ماشین‌ها نیز دریافت شده است. همچنین برای اولین بار در طول نه ماه گذشته نیروهای پلیس (احتمالا نیروهای کلانتری محلات) در برخی از خیابان‌های فرعی نیز نیرو مستقر کرده‌اند و در حالت کاملا مجهز حرکات عابرین را زیر نظر دارند. حدود ساعت هفده نیز چهار هلی کوپتر نظامی بر فراز تهران به پرواز در آمدند (امری که در حالت عادی کم سابقه است). در میادین پرتردد شهر تهران که قاعدتا باید به دلیل خریدهای شب عید شلوغ و پرتراکم باشند چندان از جمعيت خبری نیست و دلیل آن نیز هشدار غیر رسمی به کاسب‌ها برای بستن مغازه از ساعت چهارده به بعد است. دلیل این اقدامات چیست؟

۱ـ نیروهای سرکوبگر به خوبی می‌دانند به دلیل پراکندگی مراسم چهارشنبه سوری و همچنین احتمال مورد تهاجم قرار گرفتن، فردا شب توان سرکوبشان بسیار اندک است. از این رو قصد دارند امشب با ایجاد رعب و وحشت، از تبعات مراسم چهارشنبه سوری برای حاکمیت بکاهند.


۲ـ فتوای خامنه‌ای برای غیر عقلی و غیرمنطقی بودن چهارشنبه سوری به گوش همه رسیده و اتفاقا بسیاری را مصمم به حضور در خیابانها کرده است. از این رو نیروهای سرکوبگر قصد دارند با چنگ و دندان نشان دادن پیش از موعد، کاری کنند که خامنه‌ای بیش ازاين اعتبار نداشته‌اش را از دست ندهد.


۳ـ تهاجم به منزل کروبی، حماقتی بود که مزدوران با سردمداری کیهان و رجانیوز مرتکب شدند. نگرانی از واکنش مردم به این بی ادبی، امنیت چی‌ها را نگران کرده است.


الان که این ها را می نویسم؛ گزارش مي‌رسد که صدای مهیب ترقه‌ها هر از چندگاهی به گوش می‌رسد. انگار مردم هم همگام با حاکمیت به پیشواز چهارشنبه سوری رفته‌اند. حال که حاکمیت به جای احترام گذاشتن به سنت های ایرانی، از ابزار تحقیر و سرکوب استفاده می‌کند، ما نیز برای فرداشب سنگ تمام خواهیم گذاشت .


فردا شب محلات تهران در اختیار سبزها خواهد بود.



 


چهارشنبه سوری، فرصت یا تهدید؟

در آستانه عید نوروز و رسیدن آخرین چهارشنبه سال و مراسم چهارشنبه سوری روز یک شنبه خبرگزاری های داخل کشور بنقل از آیت الله خامنه ای اعلام کردند: «مراسم چهار شنبه سوری مبنای شرعی ندارد و مستلزم ضرر و فساد زیادی است که مناسب است از آنها اجتناب شود»
 

اما بقول آمریکائی‌ها: Who Cares

من بالاتر از ایشان معتقدم چهارشنبه سوری نه تنها مبنای شرعی ندارد بلکه مبنای عقلی هم ندارد و اساساً با هیچ ادله عقلی و شرعی نمی توان چنین مراسم و آئینی را فهم و هضم و توجیه کرد.  مگر مراسم هالوئین که همه ساله در آمریکا و مجموعه کشورهای مسیحی برگزار می شود و به شدت هم شبیه مراسم چهارشنبه سوری ایرانیان است برخوردار از ریشه و مبانی عقلی و استدلالی است؟


هالوئین هم ریشه در خرافات و تخیلات یک ملت دارد که در حال حاضر مبدل به بهانه و رسمی بمنظور شادی و خوشگذرانی مشتی جوان در غرب شده که به اقتضای سن شان در جستجوی آنند تا از هر فرصتی بمنظور شادی و تفرج و خوشگذرانی و بلکه عیاشی بهره ببرند.


ایضاً جوانان ایرانی نیز هیچ تفاوتی با جوانان دیگر نقاط جهان نداشته و در این سنین در اوج تخیّل فهم و توهم فرزانگی و عقلانیت و خودبرتربینی مترصد آن بوده و هستند تا به اقتضای سن و مطالبات خوش باشانه و تفرج طلبانه و جلوه گرانه مقتضی این دوران از عمر از فرصت های ملی و دینی و آئینی بهره برده و در کنار دوستان و هم سن و سالان شان ایام و ساعاتی را صرف خوش باشی و خوشگذرانی و شادی و تفرج کنند.

مگر می شود از عموم جوانان توقع زهد و تقوای صدر در صدی و رفتار عقلانی کرد.

چه اهمیتی داره؟ اساساً مگر می توان از عموم شهروندان یک کشور و قاطبه پیروان یک دین و آئین مطالبه رفتاری صدر در صد و ماکزیممی از تعقل و عقلانیت داشت؟

گذشته از آنکه حکومت می تواند با اعمال درصدی از درایت و حزم اندیشی با به دست گرفتن ابتکارعمل راساً مدیریت چنین مراسمی را به عهده گرفته و با ارائه خدمات سالم و تضمین شده هم درصد ضایعات و خسارات در چنین مراسمی را تقلیل دهد و هم خود را در شادی مشروع جوانان شریک کند و هم موجبات تخلیه بهداشتی پتانسیل های جلوه گرانه و شادی طلبانه جوانان را بنحو احسن فراهم آورند.


 


مشتی رمال از خرافی بودن چهارشنبه سوری انتقاد می‌کنند!


در روز های اخیر حملات پی در پی سایت های مختلف علیه رسم دیرینه‌ی چهارشنبه سوری آغاز شده است، از فارس نیوز گرفته تا تابناک متعلق به محسن رضایی که ادعای بی طرفی‌اش شهره ی خاص و عام است. البته تفاوت امسال انتشار فتوای خامنه‌ای در مورد این روز بود. بعد از این اتفاق بود که برخی از چهره‌های میانه رو‌تر نیز مانند علی مطهری نیز به این آیین ایرانی تاختند.


نکته‌ی جالب و خنده‌دار در این مورد شیوه‌ی انتقاد آنها نسبت به این رسم است. بدین شکل که محور انتقادات خود را "خرافی " بودن این روز گذاشته‌اند. برای نگارنده مطلب جالب بود که کسانی که به شفا بخشی آب نیسان ( رجوع شود به مفاتیح )، بستن خود به ضریح برای گرفتن شفا، مالاندن خاک تربت به سر و دست خود اعتقاد دارند، حال چهارشنبه سوری را از دیدگاه خرافه پرستی نقد می‌کنند. به راستی که مرغ پخته هم به خنده وا داشته می‌شود که مشتی رمال و دعاخوان از خرافه پرستی انتقاد می‌کنند.


در پاسخ به این افراد فرصت طلب باید گفت که آیین و مراسم چهار شنبه سوری حتی اگر ریشه هایی غیر عقلانی داشته باشد امروز تنها به عنوان نمادی از تمدن کهن ایرانی در آمده است. امروز کسی از روی آتش برای گرفتن حاجت نمی‌پرد. بلکه بهانه‌ای است برای دور هم جمع شدن و شادی و تعریف هویتی برای خود.


حال آنکه امثال شما که هنوز اعتقاد دارید که دعا خواندن و فوت کردن آن به آب و خوردن آن موجب شفا می‌شود چه پاسخی برای اعمال خود دارید‌؟ آیا این اعتقادات خرافی شما هم تنها رسم و رسوم است یا آنکه از سر کوته فکری و خرافه پرستی به آن روی آورده‌اید‌؟


در روز‌های اخیر عده‌ای از هم فکران سبز دعوت به خشونت در این روز می‌کنند و سیه اندیشان نیز اصرار دارند به جای برپایی آتش در داخل خانه حضور داشته باشید و این آداب را به جای نیاورید.


از نظر اینجانب بهترین گزینه اینست تا با برپایی بدون خشونت این رسم و آیین به صورت تمام کمال و با افروختن آتش در کنار منزل‌هایمان در کنار خانواده، مرد و زن با حفظ آرامش و دوری از خشونت نشان دهیم که هویت ایرانی ما بدین راحتی قابل تصرف و حذف نمی‌باشد‌. در ساعتی معین هم اقدام به دادن شعارهای سبزمان کنیم.


سعی کنیم با کمترین هزینه و بیشترین اثر گذاری به استقبال نوروز برویم. 




 


دیوید لوین، کاریکاتوریست فقید آمریکایی
 


اخبار ساعت ۲ بعد از ظهر تلویزیون: با احتیاط در مراسم سنتی چهار شنبه سوری، شرکت کنید

در اخبار ساعت ۲ بعد از ظهر دوشنبه ،(امروز )گوینده تلویزیون که از روی نوشته میخواند از مردم خواست که وقتی در"مراسم سنتی چهارشنبه سوری "شرکت می‌کنند مواظب باشند که اسیب نبینند . بعد از فتوای رمقام رهبری این گونه برخورد تلویزیون، جالب است.


 


سخنی با علی مطهری

امروز مطلبی از شما بزرگوار در خصوص خرافه بودن چهارشنبه سوری روی خروجی سایت تابناک مطالعه کردم. مبنای عقلی نداشتن و یا داشتن رسوم کهن یک ملت را با چه میزانی می‌سنجید و این چه خط کشی است که شما دارید که براحتی سره را از ناسره جدا می‌کند. صحبت از عقل و منطق است و ایمان. بررسی تاریخی این رسم کهن بدرستی نشان می‌دهد که این رسم (جشن باستانی پنج روز پنجه) آتش  پرستی نبوده و حتی بنوعی فرا دینی بوده است, که بعد حمله اعراب به علت نحس دانستن چهارشنبه توسط اعراب ( حتما چون مسلمان بوده‌اند مبنای عقلی داشته است!) با درایت نیاکان به منظور حفظ این آیین به چهارشنبه آخر سال تغییر پیدا کرده است. براحتی در تاریخ قابل ردیابی است که این جشن مختص زرتشتیان نبوده و در میان پارسیان یهودی و مسلمان، ارمنی، ترک، کرد رواج داشته و دارد.


چگونه است که در طول تاریخ کمتر عالمی و فقیهی یافت می‌شود که به راحتی شما خط بطلان بر این رسم کشیده و یا چون پدر بزرگوارتان آنرا نادانی بداند. مگر نه که از ایشان نقل است که آیین نوروز ضداسلام است. پس چگونه است که شما نوروز را عاقلانه می‌نامید و تناقضی در نوروز با دین اسلام نمی‌بینید.


ای کاش این حساسیت در مورد کلیه آیین‌ها و رسم و رسومات مردم ما نزد شما بود و ای کاش می‌توانستید به همین صراحت در خصوص بسیاری از رفتارهای شرک آمیز اظهار نظر کنید. ای کاش یک بار هم در خصوص شرک آشکار و پنهان برخی از مراسم عزاداری ایام محرم و مداحی برخی از مداحان و ترویج خرافه دینی به این صراحت حکم صادر می‌کردید.


 


ستاد جنبش راه سبز : نوروز را سبز ميكنيم


متن این اطلاعیه بدین شرح است:

هموطنان عزیز، ایرانیان سرافراز و برادران و خواهران دینی

اینک که در آستانه فرارسیدن سال نو و آغاز سبزترین فصل سال هستیم، ضمن آرزوی سالی سبز، پربرکت، موفقیت و نشاط، پیشنهادات زیر را که از طریق شبکه های اجتماعی سبز به دستمان رسیده ، به آگاهی می رسانیم:

۱- در ایام نوروز به دیدار خانوادة شهدا و مجروحین انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و حوادث پس از انتخابات می رویم و ضمن بزرگداشت یاد آنان، برای پاسداشت از دستاوردهای جنبش سبز و تلاش برای تحقق آرمان های ملت ایران (آزادی، استقلال، عدالت و پیشرفت) تجدید پیمان می کنیم.در آخرین پنج شنبه سال به همراه خانواده های شهدای جنبش سبز مزار این عزیزان را گلباران می کنیم و ضمن همدردی با مادران ، پدران ، همسران و فرزندان عزادار ،عزم خود را برای ادامه راه سبز این شهیدان به نمایش می گذاریم. در روزهای نوروز با دیدار از خانواده های زندانیان سیاسی ،ضمن ستایش از مقاومت و صبوری اسیران جنبش و خانواده هایشان ،آرزوی آزادی همه زندانیان سیاسی را فارغ از نوع اندیشه و افکارشان می کنیم.

۲- در مراسم باستانی و ملی آخرین چهارشنبه سال،  ضمن حرمت نهادن به آیین های ملی جشنواره نور علیه تاریکی ، از هر حرکتی که باعث بدنامی و سوء استفاده علیه جنبش سبز شود خودداری می نماییم.

۳- هدیه ما به یکدیگر برای سال نو، یک جلد نهج البلاغه به نشانه هویت دینی مان، یک جلد دیوان حافظ به نشانه هویت ملی مان، و مجموعة بیانیه های رهبران جنبش سبز به نشانه هویت سبزمان خواهد بود.

۴- در هنگام تحویل سال نو، برای موفقیت جنبش سبز به درگاه ایزد متعال دعا خواهیم کرد و به نشانه یادمان شهدای همیشه جاودان انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و جنیش سبز، و آرزوی آزادی بازداشت شدگان جنبش، شمعی برخواهیم افروخت.

۵- به نشانه همراهی با کشاورزان و باغداران و حمایت از اقتصاد ملی و اعتراض به سیاست های غلط و خانمان برانداز دولت در عرصة اقتصادی، از خرید میوه های وارداتی خودداری و با میوه های تولید داخل از میهمانانمان پذیرایی خواهیم کرد.

۶- با توجه به وضعیت نابسامان اقتصادی و تنگناهای معیشتی ناشی از سیاست های غلط دولت کنونی، بسیاری از هموطنان ما که عمری را با آبرومندی و شرافت گذرانده اند، اینک در معرض دشواری های سهمگین در این زمینه هستند. چه بسیار خانواده هایی که در معرض تلاشی و سقوط هستند و به علت از دست دادن شغل یا رکود بی سابقة اقتصادی و افزایش هزینه های زندگی، روزهای دشواری را به شب می رسانند. با ایجاد "شبکه های همیاری سبز" به یاری هموطنانمان، با هرگونه طرز فکر و سلیقه ای که باشند بشتابیم.

با آرزوی سربلندی همة ایرانیان، در هرکجا هستند، از هر قوم و پیرو هر دین و مسلکی که هستند، و آرزوی سالی سبزتر از همیشه.



 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته