هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ خرداد ۲۸, یکشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 06/17/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



برای روح بلند پهلوان «هدی صابر» که فروتنانه رستگار شد

saam.jpg
سام محمودی سرابی*

 

ایستاده بر بلندای تاریخ

نام تو

اینک باد است که فریاد می‌کند

رستگاری رهایی را

میانه برهم‌زن و آشوبگر.

و سر می‌ساید

خدایگان آزادی

برآستان فروتنی‌ تو...

«چه فروتنانه» پر گشوده‌ای

برگذرگاه تاریخ

وداس بلند مرگ را

به دشنام صبرت

ناسزاگو

***

پهلوانی‌ات را می‌ستایم

و قهرمانی‌ات را

در پلشتی زمانه بیداد

***

اینک اما ماییم

انگشت برآسمان

نام تو را فاتحه خوان

و رستگاری‌ات را

به لبخنده‌ای گریان!

***

انگشت برآسمان

فاتحه می‌خوانیم

تا پیروزی

با دوانگشت رنجورت

چشم فاجعه را اسفندیار کند

***

بنگر اینک

اسطوره شده‌

نام تو

یادت بخیر خواهد شد

تا مگر صابری دیگر زاده شود

 

خردادتلخ 1390

*به نقل از وبلاگ مرده‌شورهارا چه‌کسی می‌شوید

سام محمودی؛ دبیر سرویس اندیشه، کتاب و تاریخ روزنامه شرق


 


سال گذشته در زندان رجایی شهر اندوهگین از غم هجرت دو عزیز از دست رفته بودیم که ناگهان خبر هجرتی دیگر به دیار باقی ما را در کمال بهت و حیرت به سوگ نشاند. شعر زیر را در همان دوران به یاد هدی صابر عزیز نوشتم.

به نام خدا

به یاد هدی عزیز – (اسم با مسمّا)

چگونه رفتنت فریاد می زند،

نام تُرا،

تو اسم با مسمّایی

"هُدا"ست نام تو، «صابر» عزیز

***************************

(در حسرت سپاس)

به رسمِ ابرازِ سپاسی که اندیشه مرا

مشغولِ فرصتی دوباره به دیدار می نمود،

تا بوسه ای به مهرِ بی دریغ تو باشد، نگاهِ من

می نگارم این دغدغه ی دل نهفته را،

زیرا سلامِ ساده و بی آلایش تو بود،

تسکین خانه ها

آنگه که پای در غّل و زنجیر بوده ایم،

دردا که آرزوی من

بر آبِ خاطره هایم نوشته شد،

اینک روانه می کنم سرشکِ خویش،

در بدرقۀ نبودنت،

در حسرت سپاس.

 

داوود سلیمانی
خرداد 1390
زندان رجایی شهر


 


رییس شعبه ۱۰۱ دادگاه جزایی کرمان، یک نوجوان را به شرکت در نماز جماعت مسجد محل سکونت به مدت یک سال بدل از ۵ماه حبس محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، فرشیدی، رییس شعبه ۱۰۱ دادگاه جرایم اطفال، ابتدا این نوجوان ۱۷ ساله را به علت رانندگی بدون گواهینامه و بی احتیاطی منجر به ایراد صدمه بدنی به عابر پیاده به پنج ماه حبس تعزیری محکوم کرد اما با توجه به نوجوان بودن متهم و به استناد ماده ۲۰ قانون مجازات اسلامی، حبس او را به مدت سه سال تعلیق و مجازات جایگزین شرکت در نماز جماعت را برای وی تعیین کرد.

بر اساس مجازات تعیین شده «محمد.ن» باید به مدت یکسال از تاریخ قطعیت دادنامه هر هفته چهار روز در نماز مغرب و عشاء مسجد محل سکونت خود شرکت و هر سه ماه یک‌بار گواهی حضور از امام جماعت مسجد به اجرای احکام کیفری ارائه کند و تا زمان گرفتن گواهینامه موتور سیکلت از رانندگی با آن خوداری کند.

ایران با مشکل ازدحام در زندان ها مواجه است.


 


محمدتقی مصباح‌یزدی در سخنانی از محمود احمدی‌نژاد٬ محمدرضا مهدوی‌کنی٬ محمد یزدی و محمدباقر قالیباف انتقاد کرد و گفت جمهوری اسلامی هیچ‌گاه دوره ایده‌آل نداشته است.

به گزارش دیگربان٬ آقای مصباح‌یزدی در جمع گروهی از دانش‌آموختگان دانشگاه «امام صادق» انتقاد‌هایی متوجه این افراد و جریان‌های سیاسی محافظه‌کار کرده است.

وی در سخنان خود با انتقاد از عملکرد انتخاباتی جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم٬ «توزیع پول» از سوی شهرداری تهران در انتخابات مجلس نهم را به طور شرعی «جایز» ندانسته است.

جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که به اسم «جامعتین» در انتخابات مجلس نهم فعال بودند از فهرست انتخاباتی «جبهه متحد اصول‌گرایان» حمایت می‌کردند.

مصباح یزدی افزوده است: «در انتخابات گذشته مجلس عده‌ای در سایه انتساب به نام اشخاص بزرگوار، کارهای خطرناکی را انجام داده و برنامه‌های مخربی را طراحی کردند که بسیار خطرناک است.»

وی همچنین اظهار کرده است: «از امکانات شهرداری {تهران} برای انتخابات هزینه شد که چنین عملی با هزینه بیت المال شرعا جایز نیست و این انحراف از تفکر انقلابی و اسلامی است.»

پدر معنوی اعضای «جبهه پایداری» در بخش دیگری از سخنان خود به انحراف محمود احمدی‌نژاد از شعار‌های خود اشاره کرده و گفته دیگر نباید «منتظر بر سر کار آمدن یک رئیس جمهور ایده‌آل» بود.

مصباح یزدی خطاب به دانشجویان گفته است: «اگر اکنون نیز منتظر باشید تا رئیس‌جمهوری بر سرکارآید که هیچ ضعفی در دو زمینه شناخت و اراده نداشته باشد، زود سرخورده خواهید شد.»

وی در عین حال از تلاش‌های برخی مقام‌های جمهوری اسلامی برای برقراری رابطه با آمریکا انتقاد کرده و افزوده است: «اعتقاد به برقراری رابطه با امریکا یک کمبود بزرگ در تفکر است.»


 


جنگلهای کجور نوشهر در استان مازندران در آتش می‌سوزد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اثر شدت گرمای امروز، بیش از سی هکتار از اراضی و مراتع و پوشش جنگلی تاکنون در طعمه آتش سوخته است. محل وقوع آتش‌سوزی از مناطق نیرس و بسطام کجور گزارش شده است.

نیروهای امدادی و اطفای حریق از ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرستان نوشهر و همچنین از اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران - نوشهر به محل آتش‌سوزی اعزام شده‌اند.

در صورت وزش باد مناطق جنگلی بیشتری از بخش کجور طعمه حریق خواهد شد. ستاد بحران شهرستان نوشهر نیز با مدیریت فرماندار این شهر و مدیران دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده و آخرین وضعیت اعزام خودروهای آتش‌نشان و نیروهای امدادی در حال مدیریت است.

همزمان با آتش‌سوزی در مراتع کجور گزارشهای محلی حکایت از آن دارد بخشی از مراتع و جنگل‌های مرزن‌آباد چالوس نیز دچار حریق ناشی از گرمای زیاد  شده است.

هم‌اکنون نیروهای منابع‌طبیعی، آتش‌نشان‌های منطقه نوشهر و نیروهای امدادی بسیج و هلال‌احمر در محل آتش‌سوزی حضور دارند.

به نظر می‌رسد با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه و شدت  آتش‌سوزی و دوری مسافت از شهزستان نوشهر، اعزام هلیکوپتر و چرخبال در ساعات آینده صورت پذیرد.


 


دانشکده نفت اهواز در روزهای اخیر شاهد تجمع های دانشجویی، اعتصاب غذا و ضرب و شتم دانشجویان بود.

دانشجویان این این دانشکده همچنین در اعتراض به عدم پاسخگویی مسئولان دانشکده در جلسه امتحان حاضر نشده اند.

به گزارش دانشجونیوز، چندی پیش اعضای شورای صنفی دانشکده نفت اهواز به دلیل افزایش محدودیت ها بر دانشجویان توسط مسئولان دانشکده و لغو چند مراسم دانشجویی بدون ارائه دلیل، از سمت خود استعفا دادند.

در پی این تصمیم، ٣٠٠ تن از دانشجویان در شب ٢٢ خرداد در جلوی دفتر معاونت دانشجویی دانشکده تجمع کرده و خواستار رسیدگی و پاسخگویی مسئولان شدند. اما پاسخگو نبودن موسوی، معاون دانشجویی، و عکسبرداری او از دانشجویان معترض موجب شد تا دانشجویان در روزهای بعد نیز به تجمع های اعتراضی خود ادامه دهند.

 


 


کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری امروز شنبه از بازداشت ۶۰ فعال کارگری در کرج خبر داد و اعلام کرد این افراد روز گذشته بازداشت شده اند.

به موجب گزارشی که در سایت این کمیته منتشر شده است، این ۶۰ نفر، متشکل از برخی از "اعضای کمیته و فعالان کارگری به اداره اطلاعات کرج مستقر در زندان رجایی شهر منتقل شده و تاکنون از وضعیت آن‌ها خبری در دست نیست.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری این اقدام را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری بازداشت‌شدگان شده است.

نیروهای امنیتی، مسلحانه به محل اجتماع این فعالان هجوم آورده و حاضران در خانه را دستگیر کردند. دستگیری این افراد همراه با ایجاد رعب و وحشت در میان همسایگان صورت گرفت.

این فعالان کارگری از نقاط مختلف کشور به کرج آمده بودند.

نیروهای امنیتی پس از ضرب و شتم حاضران، بدون ارائه حکم رسمی اقدام به بازداشت افراد حاضر در منزل کردند.

با وجود پیگیری خانواده های بازداشت شدگان، تا کنون هیچ نهاد قانونی پاسخگو نبوده و از محل بازداشت این افراد خبری در دست نیست.


 


علیرضا رجایی، فعال شناخته شده‌ی ملی ـ مذهبی، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی توسط دادگاه انقلاب به تحمل چهار سال حبس دیگر محکوم شده است.

دکتر علیرضا رجایی، عضو هیأت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران و مدیر انتشارات «گام نو» از هفته ی نخست اردیبهشت ۱۳۹۰ در زندان اوین (نخست سلول‌های انفرادی و بعد بند ۳۵۰) بازداشت است.

وی در پی امضای برخی بیانیه‌ها از درون اوین (ازجمله اعتراض به انتخابات نمایشی و فرمایشی مجلس و تاکید بر رعایت شروط و استانداردهای انتخابات آزاد و سالم) مجددا تحت فشار و بازجویی قرار گرفت.

دادگاه غیرعلنی و غیرقانونی این صاحب نظر سیاسی در بهمن ماه گذشته و در پی فشار بازجوها برگزار شد. قاضی دادگاه انقلاب وی را به تحمل چهار سال حبس دیگر محکوم کرد.

گزارش رسیده به ندای سبز آزادی حاکی است که این حکم در دادگاه تجدیدنظر تایید شده است.

این چنین، رجایی علاوه بر تحمل سه سال زندان برای پرونده مشهور ملی – مذهبی ها در سال ۱۳۷۹، حکم زندان چهار ساله ی دیگری دریافت کرده است.

بازجوها و نهادهای امنیتی-اطلاعاتی مسلط بر اوین، دکتر رجایی را از عاملان تهیه ی بیانیه های اعتراضی  مزبور می دانند که بر حمایت خود از جنبش سبز تاکید دارد.

نام وی زیر بیانیه های معروف زندانیان سیاسی در آبان  و دی ماه ۱۳۹۰ مشاهده می شد. این فعال ملی - مذهبی و دیگر زندانیان سیاسی، هرگونه مشارکت در انتخابات دروغین در جمهوری اسلامی را «بازتولید استبداد» ارزیابی کرده بودند.

علیرضا رجایی در اسفند سال ۷۹ همراه با جمعی دیگر از فعالان ملی_مذهبی (ازجمله مرحوم مهندس عزت‌الله سحابی، دکتر حبیب‌الله پیمان، دکتر رضا رییس طوسی، دکتر محمد ملکی، محمد بسته‌نگار، دکتر محمدحسین رفیعی، محمد محمدی اردهالی، تقی رحمانی، مرحوم هدی صابر، دکتر مسعود پدرام، سعید مدنی، رضا علیجانی، مرتضی کاظمیان، و محمود عمرانی) بازداشت و بعدا در زمستان ۸۱ در دادگاه انقلاب محاکمه شد. قاضی حداد، رییس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برای وی چهار سال حکم زندان و پنج سال محرومیت از کلیه حقوق اجتماعی صادر کرد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر به سه سال تقلیل یافت. با وجود سپری شدن حدود ۱۰ سال از زمان صدور حکم، دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی به بهانه ی اجرای حکم مزبور، رجایی را چهارم اردیبهشت ۱۳۹۰ به شکل ناگهانی و بدون احضار قبلی بازداشت و روانه انفرادی کردند.

این دانش آموخته ی دکترای علوم سیاسی، پس از هفته ها انفرادی، روانه بند ۳۵۰ اوین شد.

رجایی دبیر سرویس سیاسی، سردبیر و عضو شورای سردبیری بسیاری از روزنامه‌های موج اول اصلاحات و نشریه‌های مستقل (ازجمله جامعه، توس، نشاط، عصر آزادگان، ایران فردا، نامه، پیام هاجر، ایران سیاسی) بوده است.

صدیقه راحت طلب، مادر رجایی در گفتگویی تاکید کرده که «فرزند من یک منتقد و روشنفکر اجتماعی است که دغدغه کشور و مردمش را دارد، اما نمی دانم آقایان چه تصور می کنند؟ علیرضا درد جامعه را می بیند و می شناسد. او یک منتقد اجتماعی است.»


 


ژنرال رابرت مود، رئیس هیات ناظران سازمان ملل در سوریه از تعلیق فعالیت‌های این ناظران خبر داد.

دلیل تعلیق این فعالیت‌ها، افزایش خشونت‌ها در سوریه عنوان شده است.

به گزارش بی بی سی، ژنرال مود در عین حال گفته است که ناظران همچنان در سوریه باقی خواهند ماند و به بررسی اوضاع خواهند پرداخت تا به محض فراهم شدن امکان، مأموریت خود را از سر بگیرند.

او روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به افزایش خشونت ها اعلام کرده بود که فعالیت ناظران عملا غیر ممکن شده است.

آقای مود گفته است که از ده روز پیش، خشونت‌ها در سوریه شدت یافته و این جان ناظران غیر مسلح سازمان ملل را به خطر می‌اندازد. اما این ناظران همچنان به پایان دادن به خشونت‌های سوریه متعهد هستند.

هیات سازمان ملل شامل ۲۹۸ ناظر نظامی و ۱۱۲ غیر نظامی است که برای رصد کردن اوضاع و نظارت بر طرح صلح کوفی عنان در سوریه به سر می برند.

رئیس هیات ناظران سازمان ملل متحد روز گذشته گفته بود که به نظر می‌رسد در هیچ‌یک از طرف‌های درگیر در این کشور برای اطمینان یافتن از روند صلح‌آمیز انتقال قدرت "اراده‌ای وجود ندارد."

او هشدار داده بود که در ۱۰ روز گذشته خشونت‌ها شدت یافته است و این شدت یافتن خشونت‌ها به طور ارادی از سوی دو طرف رخ داده و باعث شده است که ناظران سازمان ملل متحد هم با خطر روبه‌رو شوند.

تعلیق فعالیت ناظران سازمان ملل در حالی صورت گرفته که عملیات نیروهای رژیم اسد در شهرهای مختلف ادامه دارد.

نیروهای رژیم اسد بخش‌هایی از حمص و دمشق را گلوله باران کرده‌اند.

منابع مخالفان می‌گویند در شبانه روز گذشته، حداقل ۷ نفر در دوما در حومه شرقی پایتخت و حداقل ۱۸ نفر دیگر در نقاط مختلف کشور کشته شده‌اند.

مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا نیز هشدار داده غیرنظامیانی که در خشونت‌های شهرهای حمص گیر افتاده‌اند، نیازمند کمک‌های دارویی هستند و گروهی از آنها باید از شهر تخلیه شوند.


 


یک پایگاه اطلاع رسانی ادعا کرد به اسنادی دست یافته که نشان می دهد برادران لاریجانی در زمین خواری های اطراف تهران دست داشته اند.

پرونده زمین خواری اطراف تهران، اولین بار از سوی برخی رسانه های نزدیک به دولت و حامیان احمدی نژاد مورد اشاره قرار گرفت. پس از آنکه برخی اعضای دولت و به ویژه محمدرضا رحیمی و اسفندیار رحیم مشایی متهم به دست داشتن در پرونده های فساد اقتصادی شدند، نزدیکان دولت در اقدامی متقابل، نقش محمد جواد لاریجانی، معاون قوه قضاییه در موضوع زمین خواری را مورد اشاره قرار دادند.

سال گذشته محمود احمدی نژاد نیز در جریان سفر خود به کرمان، بدون نام بردن از لاریجانی این پرونده را مورد اشاره قرار داد و گفت: «كسي كه در اطراف تهران سیصد هكتار از بهترين زمينهاي دولت را سالهاست تصرف كرده و وزير جهاد كشاورزي قبلي زورش نرسيده و تاكنون وزير فعلي نيز نتوانسته كاري كند فرض كنيد با اين وجود قانوني در مجلس تصويب شود كه به دولت بگويد كه تو موظف هستي به اينها سند بدهي و اگر دولت استنكاف كرد، اجازه داده شود تا به آنها سند داده شود كه اين تبعيض و بيعدالتي است». احمدی نژاد در سخنرانی خود در کرمان، علی لاریجانی رئیس مجلس و صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه را نیز مورد حمله قرار داده بود و آنان را شریک جرم خوانده بود.

او همچنین سال گذشته در سخنانی در جمع اعضای ستادهای انتخاباتی اش بار دیگر به این پرونده اشاره کرد. اشاره ای که به نظر می رسید در راستای تلاش برای گروکشی پرونده فساد محمدرضا رحیمی و جواد لاریجانی؛ میان احمدی نژاد و علی و صادق لاریجانی باشد.

اما امروز پایگاه خبری "بامدادخبر" ادعا کرد به اسناد محرمانه ای در این باره دست یافته است. با این تفاوت که در اسناد مورد اشاره "بامدادخبر" این تنها محمدجواد لاریجانی نیست که متهم به زمین خواری شده است بلکه دیگر برادران لاریجانی از جمله علی و صادق لاریجانی، روسای قوای مقننه و قضاییه نیز با اتهام روبرو شده اند.

این پایگاه خبری توضیح نداده که چه کسی این اسناد را دراختیارش قرار داده است. 

در این گزارش آمده است: "محرمانه، شخصا مفتوح فرمایید و خیلی محرمانه بالای نامه‌هایی ذکر می‌شود، که تا حدی بحث امنیتی دارند. اما گاهی این نامه‌ها بحث شخصی و مرتبط با افراد عالی رتبه را در خود گنجانده‌اند و عموما بحث رانت را به میان می‌کشند. این‌ها عناوین نامه‌هایی بود که به تازگی به دست “بامدادخبر” رسیده است. نامه‌هایی مرتبط با خانواده لاریجانی به ویژه تصرفات محمدجواد لاریجانی و صادق لاریجانی در اراضی طبیعی حومه ورامین."

این پایگاه می گوید "پوشه‌ای محتوی ۱۲ برگه از اسناد محرمانه دولتی به امضای اشخاص مختلفی مانند محمدجواد لاریجانی، وحید، دستیار ویژه بیت رهبری، محمدرضا اصغری، مدیرکل حراست وزارت جهادکشاورزی، مهندس اسکندری، وزیر جهادکشوری دولت نهم و…" به دستش رسیده و آن ها را منتشر کرده است.

از مهم‌ترین عناوینی که در این نامه‌های ذکر شده است می‌توان به تصرف بیش از ۳۴۲ هکتار اراضی ملی در حاشیه ورامین، حفر چندین حلقه چاه غیر مجاز در این منطقه، نگه داری بیش از ۹۰۰ راس گوسفند و ۲۰۰ نفر ش‌تر به صورت غیرقانونی در دامداری‌های احداث شده در اراضی تصرفی توسط محمدجواد لاریجانی اشاره کرد.

از سوی دیگر محمدجواد لاریجانی در نامه‌های متعددی به مسئولین وقت از جمله وزیر جهادکشاورزی سعی در آزاد سازی و ثبت سند این اراضی دارد. این در حالی است که براساس اسناد منتشر شده محمدجواد لاریجانی چندین بار مورد پیگرد قضایی قرار گرفته است اما در تمامی پرونده‌ها و با وجود ادله لازم، عدم پیگرد صادر یا پرونده مفتوح‌‌ رها شده است.

در برگه‌ی دیگری نیز به تصرف اراضی حومه ورامین توسط آیت الله صادق لاریجانی رییس فعلی قوه قضاییه اشاره شده است، که در آن زمان عضو شورای نگهبان بوده و هم اکنون ریاست قوه قضاییه را بر عهده دارد.

این اقدامات در نامه‌ای به تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۸۷ به رئیس وقت قوه قضاییه آیت الله شاهرودی نیز اطلاع داده شده است، اما تا کنون پرونده‌ها مفتوح بوده و هیچ عکس العملی از سوی مراجع قضایی صورت نگرفته است.

برای مشاهده اسناد و نامه ها اینجا را کلیک کنید


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته