هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ بهمن ۵, سه‌شنبه

Latest News from Iran Green Voice for 01/25/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



ندای سبز آزادی: احمدی نژاد با تاکید بر اینکه خداوند لطف ویژه‌ای به ملت ایران دارد اظهار داشت: «ماموریت ویژه ایران به ملت ایران داده شده است و در مقطعی هستیم که قرار است اتفاقات بزرگ در آن بیفتد و طومار مستکبران در هم بپیچد.»

به گزارش ایلنا وی تصریح کرد: «همه انبیاء و اولیا الهی آرزو داشتند در این دوره زندگی کنند.»

وی تاکید کرد: «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت یعنی اینکه اهدافی که ما برای ساختار جامعه داریم منطبق با فرهنگ خودمان باشد.»

به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد در جمع مدیران استان گیلان افزود: «فرصت خدمتگذاری امری معمولی و اتفاقی نیست و قابل قیاس با سایر فرصت‌ها نیست.»

وی با بیان اینکه امروز ملت ایران یک قطعه طراحی الهی تاریخی است، تصریح کرد: «بعثت انبیاء هم قطعاتی از این طراحی بوده است.»

احمدی نژاد گفت: «کسی که اتاقی برای خود می‌سازد می‌داند که افزایش آمارها در خدمت رسانی چه معنای دارد.»

احمدی نژاد حل مشکلات تک تک مردم را به اهمیت حل مشکلات کلان استان دانست و گفت: «مردم برای ما مهم هستند.»

وی با اشاره به اینکه کارها باید باعشق باشد، گفت: «کسی که بدون عشق کار کند، به اولین کسی که ضربه می‌زند خودش است.»

وی با اشاره به الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت گفت: «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت یعنی اینکه اهدافی که ما برای ساختار جامعه داریم منطبق با فرهنگ خودمان باشد.»

وی تاکید کرد: «نظام برنامه‌ریزی توسعه یعنی اینکه بشویم مثل غربی‌ها که مبنای این نظام اومانیستی است، اما ما بدنبال تحقق جامعه مهدوی هستیم.»

احمدی نژاد گفت: «جهنم جایی است که هر‌کس به فکر خودش است، ما که نمی‌خواهیم به آنجا برسیم.»

 


 


ندای سبز آزادی: روابط عمومی دفتر نماینده مردم اردکان خواستار آن شد که هفته‌نامه‌ای که منسب به فردی روحانی است از اشاعه مطالب کذب بپرهیزد و رعایت تقوا و راستی مطالب را بر قصد و غرض‌های سیاسی ارجح بداند.

به نوشته پارلمان نیوز، در پی درج خبری کذب در هفته نامه ۹ دی و بازنشر آن در برخی از سایت‌های همسو با این هفته‌نامه درباره نگارش کتاب خاطرات نماینده اردکان و مواردی پیرامون آن، روابط عمومی دفتر محمدرضا تابش تاکید کرد که اولا مطلب درج شده کذب محض است و ثانیا نام نماینده محترم مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی “محمدرضا تابش” است که در این خبر نام فرد دیگری درج شده است.

روابط عمومی دفتر نماینده مردم اردکان ابراز امیدواری کرده است، هفته‌نامه‌ای که منسب به فردی روحانی است از اشاعه مطالب کذب بپرهیزد و رعایت تقوا و راستی مطالب را بر قصد و غرض‌های سیاسی ارجح بداند.

مدیرمسئول این هفته نامه، حمید رسایی، نماینده حامی دولت است.

 


 


ندای سبز آزادی: آیت‌الله امجد گفت: جان و مال و ناموس و آبروی مردم حرمت دارد، این همه انبیای عظام کشته شدند برای کرامت و حرمت گذاردن برای مردم، امام حسین تکه تکه شد برای مردم و احترام به حقوق انسان ها، حقوق مردم مهم است، نه طهارت و نجاست. وی افزود: حاکمان و امرا باید با عطوفت و عدل و اخلاق با مردمشان مواجهه کنند. بیخود دینتان را به دنیای دیگران نفروشید. هرکس برای خودش امتیازی قائل باشد، شیطان است، هرکس باشد

پایگاه اطلاع رسانی این استاد اخلاق، اظهارات تازه‌ای از ایشان را منتشر کرده است که در ادامه می‌خوانید:

با مردم نباید بازیگری کرد… لا اله اله الله بازیگری نیست، مردم می فهمند دارند با آنها بازیگری می کنند… امروز دم از شعار عدالت و صداقت زیاد است، ولی کو شعور؟

آقا، جان و مال و ناموس و آبروی مردم حرمت دارد… این همه انبیای عظام کشته شدند برای کرامت و حرمت گذاردن برای مردم… امام حسین تکه تکه شد برای مردم و احترام به حقوق انسان ها… حقوق مردم مهم است، نه طهارت و نجاست.

کسی که از خدا می ترسد، از هیچکس غیر حق ترسی ندارد و همه از او می ترسند و کسی که از خدا نمی ترسد از همه می ترسد. برادران ظلم نکنید، حق پرستی ملاک است. بیخود دینتان را به دنیای دیگران نفروشید… هرکس برای خودش امتیازی قائل باشد، شیطان است، هرکس باشد… پیامبر (درود خدا بر او) با اینکه فخر عالم بود، برای خودش امتیاز قائل نبود.

به اندازه ای که در این ۳۰ سال برای اسلام تبلیغ شده، در هیچ دوره ای تبلیغ نشده، ولی می بینیم که امروز فساد خیلی زیاد است. مرحوم علامه طباطبائی در المیزان می گوید آن زمان که مظاهر دین در جامعه زیاد شود، روح دین از بین می رود و این امر فساد آور است. ما امروز باید به روح دین برگردیم.

ما امروز در جامعه به نقد نهادینه نیاز داریم و نه نق زدن…

به شما بزرگواران و جوانان توصیه می کنم حتما این دعای ارزشمند مکارم الاخلاق در صحیفه سجادیه را بخوانند و معانی بلند آن را دریابند. باید عمق معانی قرآن و نهج البلاغه و کلمات نورانی ائمه ما را نجات دهد.

و علی العلماء بالزهد والنصیحه… علما باید اهل زهد باشند و دنیا و متاع آن در نظرشان کوچک باشد، از دنیا به قدر اکتفا بهره ببرند، نه اینکه دنیاطلب باشند که آفت علما و روحانیت می شود… این عمامه بر روی سر من ملاک نیست، ملاک حرفی است که می زنم. اگر من حرف ناحساب بزنم، شما باید جلوی من رو بگیرید و بگویید: آشیخ این چه حرفی بود زدی…

و علی الامرا بالعدل و شفقه… حاکمان و امرا باید با عطوفت و عدل و اخلاق با مردمشان مواجهه کنند.

خاطرت کی رقم فیض پذیرد هیهات
مگر از نقش پراکنده ورق ساده کنی


 


ندای سبز آزادی: سیامک قادری، روزنامه‌نگار،وبلاگ نویس و خبرنگار سابق ایرنا، به چهار سال زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش منابع آگاه، سیامک قادری به اتهام اقدام تبلیغی علیه نظام ، تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب و ... به چهار سال زندان و جریمه نقدی محکوم شده است.

گفتنی است سیامک قادری خبرنگار ایرنا  در مرداد ماه سال 1389 با یورش نیروهای امنیتی به منزل مسکونیش بازداشت و روانه زندان شد. پیش از این ماموران امنیتی شرط آزاد وی را انتشار مقالاتی به نفع رهبری و حاکمیت بر روی وبلاگ خود (ایرنای ما) اعلام کرده بودند.

 


 


ندای سبز آزادی: روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور جوابیه ای به تخریب های رسانه ای علیه جلسات اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که عموما از طریق رسانه های حامی دولت پیگیری می شود واکنش نشان داد .

متن کامل جوابیه اداره کل روابط عمومی و تبلیغات مجمع تشخیص مصلحت نظام بدین شرح است :

پس از ارجاع موارد اختلافی لایحه برنامه پنجم توسعه کشور میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسب دستور صریح آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و جدّیت جناب آقای دکتر رضایی، دبیر مجمع، کمیسیون اقتصاد کلان این مجمع به عنوان کمیسیون مربوطه در اسرع وقت برای تسریع در رفع اختلافات و ابلاغ به موقع این لایحه برای اجرا، با تشکیل جلسات فوق‌العاده صبح و عصر اقدام به بررسی کارشناسانه با حضور نمایندگان و کارشناسان ذیربط از مجلس شورای اسلامی، دولت و شورای نگهبان کرد و موارد پیشنهادی خود را برای طرح در صحن علنی جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، به دبیرخانه ارائه کرد.

مجمع نیز با تشکیل سه جلسه فوق‌العاده و فشرده در صبح و عصر روز سه‌شنبه ۲۱/۹/۸۹ و صبح روز شنبه ۲۵/۹/۸۹ ، روند بررسی و پیگیری رفع موارد اختلافی را براساس پیشنهادهای کمیسیون اقتصاد کلان این مجمع و با حضور سران قوای مقننه و قضائیه و اکثریت اعضاء و کارشناسان مربوطه از شورای نگهبان، دولت و مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار داد و مصوبات نهایی خود را اعلام داشت که در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، مورد تقدیر و تشکر رئیس مجلس نیز قرار گرفت.

این در حالی بود که قبل از جلسات فوق‌العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام که نهادی قانونی و برگرفته از اصول ۱۱۱ ، ۱۱۲ و ۱۷۷ قانون اساسی است و اعضای آن مستقیماً توسط رهبری معظم انقلاب منصوب می‌شوند، از سوی افراد خاص و رسانه‌های حامی دولت مورد هجمه و تهمت‌های فراوان بی‌پایه و اساس با هدف تحت‌الشعاع قرار دادن تصمیمات آن قرار گرفت و جنجال‌آفرینی‌های بی‌مورد این گروه به اوج خود رسید که البته از این طیف و رسانه‌های آنها انتظاری نیز بیش از این نبود.

ولی آنچه بیشتر موجب تأسف شد، اظهارنظرهای ناصواب، کذب و خلاف واقع جناب آقای زارعی به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود که دور از شأن و جایگاه یک نماینده مجلس است.

متأسفانه اظهارات ایشان در خصوص بهانه‌جویی برخی اعضای ذی‌نفوذ مجمع از جمله رئیس مجمع و رئیس مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از اظهارات دبیر مجمع برای اعلام‌نظر رهبری معظم انقلاب و اصرار آنان بر نادیده گرفتن نظر معظم‌له و تصویب آنچه که خود می‌خواستند، توهینی آشکار به رهبری نظام، رئیس مجمع، سران قوای مقننه و قضائیه و سایر اعضای محترم مجمع است که جمعی از مجتهدین و بزرگان باتجربه و برگزیده هستند.

اظهارات جناب آقای زارعی که خود در جلسه حضور نداشته و از جانب دیگران نقل قول می‌نماید که دلیل مخفی نگاه داشتن اسامی منابع خبری‌اش را نمی‌دانیم و معلوم نیست به چه دلیل توسط شخص ثالثی نظراتشان را بیان می‌کنند، با عرض معذرت بیشتر شبیه داستان‌سرایی و خیال‌پردازی‌هائیست که با هدف تخریب مجمع انجام شد و بلافاصله توسط رسانه‌های حامی دولت با ولع و وسواس خاص مورد توجه قرار گرفت. این در حالیست که نظر رهبری معظم توسط جنابان آقایان دکتر رضایی، دکتر ولایتی و دکتر لاریجانی مطرح شد و در تصمیمات نظر معظم‌له، لحاظ گردید و مصوبات قبل از اعلان خدمت ایشان ارسال شد و ریاست مجمع نیز مراتب را تلفنی خدمت رهبری گزارش دادند.

با تکذیب مطالب خلاف واقع ایشان، جهت تنویر افکار عمومی و رسانه‌هایی که بدون حب و بغض‌های سیاسی، رسالت اطلاع‌رسانی شفاف را دنبال می‌کنند، اعلام می‌داریم که در سه جلسه فوق‌العاده اخیر و همچنین کلیه جلسات فوق‌العاده، براساس بند ب ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت عمل می‌شود و به شهادت اعضای محترم که از طیف‌های مختلف سیاسی هستند، مباحث کاملاً شفاف بوده و اعضا و میهمانان جلسه کاملاً آزاد هستند و محدودیتی در اعلام مواضع اعضا و افراد وجود ندارد.

 


 


ندای سبز آزادی: احمد توکلی در واکنش به نامه احمدی نژاد به نمایندگان مجلس، گفت: این نوع حمله به مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس قوه قضائیه به نظر می‌رسد یک بهانه‌جویی برای پوشاندن مشکلات اجتماعی پیش رو و فراافکنی ضعف‌های جدی اقتصادی بویژه در بخش تولید است که گرفتاریهایش روز به روز بیشتر می‌شود.

به گزارش فارس، احمد توکلی نماینده تهران و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در واکنش به نامه احمدی نژاد به نمایندگان مجلس، گفت: برای پاسخ به نامه آقای رئیس جمهور که برای تک‌تک نمایندگان مجلس ارسال شده است، باید وقت بیشتری صرف کرد و نکات آن را درآورد، سپس تفصیلی مصاحبه کرد ولی به چند نکته مختصر اشاره می‌کنم.

وی اضافه کرد: محتوای نامه ایشان یک سری ادعاهای حقوقی در مورد محدوده اختیارات مجلس و مجمع تشخیص مصلحت است که خیلی از اینها جواب دارد و به موقع جواب خواهم داد. در اوایل سال جاری آقای رییس‌جمهور نامه‌ای خدمت مقام معظم رهبری فرستادند که در مورد حدود و ثغور اختیارات قوه مجریه و مقننه و مجمع تشخیص مصلحت نظام نظراتی ابراز کردند و از رهبری درخواست کردند که به این مسئله در شورای نگهبان رسیدگی شود.

توکلی افزود: مقام معظم رهبری پیرو این درخواست آقای رئیس‌جمهور دستور دادند که نمایندگانی از مجلس و برخی اعضای دولت، برخی افراد از شورای نگهبان و استادان مجرب این مسایل را بررسی کنند. ۱۴ جلسه طی تابستان و پاییز امسال برگزار شد و آقای جنتی دبیر شورای نگهبان نظرش را خدمت مقام معظم رهبری نوشت. دولت و مجلس هم نوشتند. درست این بود که آقای رییس‌جمهور که خودش درخواست این جلسه را کرده بود، صبر می‌کرد تا ببیند مقام معظم رهبری که به عنوان فصل‌الخطاب است، نظرشان چیست؟ نه این که خودش آغازگر یک کشمکش جدید سیاسی شود.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس خاطر نشان کرد: من فکر می‌کنم در حالی که ابتدای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها قرار داریم، این نوع حمله به مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس قوه قضائیه به نظر می‌رسد یک بهانه‌جویی برای پوشاندن مشکلات اجتماعی پیش رو و فراافکنی ضعف‌های جدی اقتصادی بویژه در بخش تولید است که گرفتاریهایش روز به روز بیشتر می‌شود و فکر می‌کنم این ادعای آقای احمدی‌نژاد که دولت را وفادار و سوگند به قانون و وفادار به آن نگاه می‌کند، را باید به فال نیک گرفت که شاید باعث شود از این پس تخلفات و قانون شکنی قبلی خودش را کنار بگذارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احمدی نژاد نامه را خطاب به تنها نمایندگان مجلس نوشته است یا مجمع هم خطاب نامه بوده است، گفت: بله به من هم نوشته است. خطاب نامه هم به نمایندگان مجلس، هم به مجمع و هم به رییس قوه قضائیه است. بحمدالله ایشان چیزی را باقی نگذاشته‌اند.

توکلی در پاسخ به این اینکه رئیس دولت در نامه خود در مورد صندوق توسعه ملی اشاره کرده و آیا این صندوق دولتی است، گفت: این مسائل را به موقع می‌گویم. من خود کسی بودم که در مجلس هم در مورد صندوق توسعه ملی و هم بانک مرکزی از منطق اقتصاد سیاسی از اختیارات دولت دفاع کردم و هنوز به آن معتقدم و به آن افتخار می‌کنم که وظیفه‌ام را انجام داده‌ام. ولی این طرز برخورد آقای احمدی‌نژاد پاسخ دارد و حرفشان از نظر حقوق درست نیست.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس در پاسخ به این سوال که آیا باید تصمیم‌گیران برای منابع صندوق توسعه ملی فقط نمایندگان دولت باشند؟ گفت: نه، فکر می‌کنم منابع صندوق توسعه ملی امکانی است که با اراده دولت، فقط برای مصارف بخش خصوصی و تعاونی و بخش غیر دولتی صرف می‌شود ولی در این که دولت باید آن را از نظر اجرایی انجام دهد، من تردیدی ندارم.

وی در پایان اضافه کرد: مشروح نظرات خود در مورد نامه را بعدا خواهم نوشت. الان چون نامه خطاب به من هم نوشته شده، پاسخ آن را اجمالی می‌گویم.

 


 


ندای سبز آزادی: دو عضو هیات رئیسه مجلس، به نامه احمدی نژاد به نمایندگان واکنش نشان دادند و آن را دور از شان رئیس دولت توصیف کردند.

محمد حسین فرهنگی در گفت‌و‌گو با خانه ملت راجع به نامه احمدی نژاد خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد این نامه توسط کار‌شناسان ریاست جمهوری تنظیم و بعد به امضای رئیس جمهور رسیده است؛ اما آنچه باید مورد توجه قرار گیرد اینست که وقتی احمدی‌نژاد نامه را امضا کرد تمام مسئولیت آن را به عهده گرفته است. برخی نکاتی که رئیس جمهور به آن اشاره داشته قابل تامل و توجه است و شاید در بعضی موارد نیز حق با ایشان باشد اما این شیوه گفتگو درست نیست.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو تصریح کرد: لازم است به رییس جمهور یادآوری شود که عدم حضور وی در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام فاقد هر گونه توجیه منطقی است. مجمع محل بحث در مورد مصوباتی است که ایشان تصمیم گیری راجع به آن‌ها را خارج از حدود و اختیارات این نهاد حاکمیتی دانسته است.

وی اضافه کرد: ایشان به جای مکاتبات اینچنینی می‌تواند با حضور فعال و طرح استدلال حقوقی و قانونی نظر اعضای مجمع را نسبت به یک مصوبه خاص تغییر دهد و مانع تبدیل شدن آن به قانون شود.

عضو هیات رئیسه مجلس در مورد انتقاد رئیس دولت به مجلس مبنی بر آنکه چیزی که در صلاحیت قوه مقننه نیست چگونه به آن ورود می‌کند، خاطرنشان کرد: در برخی مباحث و موضوعات نمایندگان دولت حضور لازم و قوی در صحن ندارند و از مواضع خود دفاع لازم را نمی‌کنند بعد که آن مسئله تصویب می‌شود به مخالفت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در مجمع تشخیص مصلحت نظام، قانون اساسی عوض نمی‌شود، ادامه داد: مجلس قانونگذار است و هم می‌تواند آن مصوبه‌ای که از سوی شورای نگهبان خلاف شرع و قانون اساسی تشخیص داده شده را به مجمع ارجاع دهد تا در آنجا براساس مصلحت و ضرورت تصمیم لازم در مورد آن اتخاذ شود.

فرهنگی در پایان اظهار کرد: به نظر می‌رسد کار‌شناسان ریاست جمهوری این نامه را تنظیم کردند و در حد شان و نوع ادبیات رئیس جمهور نیست که اینگونه مسائل اعتراضی را بیان کند.

حسین سبحانی‌نیا، دیگر عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی نیز در گفت وگو با خانه ملت در خصوص نامه اخیر رییس دولت به مجلس در خصوص تغییرات لایحه برنامه پنجم توسعه، اظهار داشت: رییس جمهور این حق را دارند که در مورد هر موضوعی و به هر فرد یا نهادی نامه بنویسند اما اینکه این نامه براساس چه موازین قانونی و منطقی نوشته شده باشد جای تامل دارد.

نماینده نیشابور افزود: مجلس به عنوان یکی از سه قوه اصلی و مهم کشور دارای اختیارات و وظایف قانونی و حقوقی است و کسی نمی‌تواند مجلس را از این حقوق قانونی‌اش منع کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید براینکه مجلس در بررسی لایحه برنامه پنجم در چارچوب وظیفه قانونی خود عمل کرده و تخطی از قانون نداشته است، گفت: مجلس شورای اسلامی در بررسی برنامه پنجم حسن نیت خود را ثابت کرد و قوانین را به نحوی که نظرات دولت و مجلس تامین شود به تصویب رساند.

سبحانی نیا تصریح کرد: ممکن است در مواردی از جمله ماده مربوط به انتخاب هیئت مدیره بانک مرکزی یا صندوق توسعه ملی نظر دولت تامین نشده باشد و در ‌‌نهایت نظر مجلس به تصویب رسیده باشد؛ اما نباید این شائبه پیش بیاید که مجلس خلاف قانون عمل کرده است چرا که تمامی تصمیمات مجلس براساس موازین قانونی و در نظر گرفتن منافع و مصالح ملت است.

عضو هیئت رییسه مجلس در ادامه سخنان خود به بخش‌هایی از نامه احمدی نژاد مبنی بر اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام قانون را تغییر داده است، اشاره کرد و گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام یک نهاد قانونی است و اگر رییس جمهوری با با برخی افراد حاضر در این مجمع مشکل دارند نباید کلیت این نهاد را زیر سوال ببرند.

این نماینده اصولگرا به اصل ۱۱۲ قانون اساسی اشاره کرد و اظهار داشت: این اصل تاکید دارد که مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تشخیص مصلحت مواردی که مصوبه مجلس شورای اسلامی را شورای نگهبان خلاف موازین شرع و یا قانون اساسی بداند و مجلس با در نظر گرفتن مصلحت نظام نظر شورای نگهبان را تامین نکند و مشاوره در اموری که رهبری به آن ارجاع می‌دهد و سایر وظایفی که در این قانون ذکر شده است به دستور رهبری تشکیل می‌گردد.

نماینده نیشابور خاطرنشان ساخت: مجمع تشخیص مصلحت نظام، یک نهاد کاملا قانونی است و زیر نظر رهبری معظم فعالیت می‌کند و مصوبات آن باید به تائید مقام رهبری برسند و این یک روند قانونگذاری تعریف شده در قانون اساسی کشور ما است و کسی نمی تواند آن را زیر سوال ببرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین به انتقادات رییس دولت از عملکرد هیئت رییسه اشاره کرد و اظهار داشت: هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی و شخص رییس مجلس در چارچوب وظایف قانونی‌شان عمل می‌کنند و آئین نامه آنقدر دقیق و موشکافانه تهیه شده که حتی اجازه کوچک‌ترین اظهار نظری را هم به هیئت رییسه نمی‌دهد و اساس رای گیری‌ها بر نظر اکثریت نمایندگان گذاشته شده است.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه اینگونه نامه نگاری‌ها بر دامنه اختلافات می‌افزاید، گفت: این مکاتبات نه تنها مشکلات را حل نمی‌کند بلکه مشکل جدیدی را ایجاد می‌کند که به نفع دو قوه، اصل نظام و مردم نیست.

سبحانی نیا تصریح کرد: سه قوه به جای متهم کردن یکدیگر باید تصویری از همدلی و اتحاد را به نمایش بگذارند و در جهت توصیه‌های مکرر رهبری معظم مبنی بر حفظ وحدت و یکدیلی بین قوا حرکت کنند.

این عضو هیئت رییسه مجلس در پایان تاکید کرد: هیئت رییسه در جلسه خود این موضوع را بررسی خواهد کرد و در صورت لزوم تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

 


 


ندای سبز آزادی: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قدرت دل‌های شکسته از هر شمشیری برنده‌تر است و آنجا که از سیل خون کاری برنمی‌آید سیل اشک می‌تواند راه‌های زیادی را برای پیروزی ایجاد کند.

به گزارش آفتاب، جمعی از روحانیون و اقشار مردم صبح دوشنبه با حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت اربعین حسینی به ذکر مصیبت و عزاداری پرداختند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این مراسم با تأکید به تأمل بر درس‌های عاشورا گفت: پیروزی مبتنی بر مادی‌گرایی زودگذر است و حق همیشه پایدار و پیروز است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: منبع قدرت الهی اسلامی هیچ‌گاه پایان‌پذیر نیست و اتصال و هماهنگی با آن می‌تواند هر قدرت ستمگری را با شکست مواجه کند.

ایشان با اشاره به سیر تحولات پس از عاشورای حسینی و ذکر رشادت‌های حضرت زینب(س) تأکید کرد: قدرت دل‌های شکسته از هر شمشیری برنده‌تر است و آنجا که از سیل خون کاری برنمی‌آید سیل اشک می‌تواند راه‌های زیادی را برای پیروزی ایجاد کند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: مهمترین درس جامعه‌شناسی سیاسی از واقعه عاشورا و پس از آن این است که در صورت نداشتن قدرت فیزیکی، با دل‌های مردم باید به اهداف رسید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را مرهون واقعه عاشورا و تأثیرات آن عنوان کرد و افزود: قساوت، ریاکاری و دروغ‌گویی خاندان پهلوی و دشمنی آنها با اسلام حقیقی، دل‌ها را متراکم از نفرت و خشم نسبت به آنها کرده بود و زمانی که امام(ره) رهبری مردم را در دست گرفت به سرعت مسیر انقلاب طی شد و پیروزی را با خود به همراه داشت.

ایشان همچنین با اشاره به وقایع اخیر کشور تونس و تشابه آن با انقلاب اسلامی در ایران، اضافه کرد: حکومت تونس ظرف بیست سال اخیر مبتنی بر قدرت پلیسی و امنیتی به سرکوب مردم آن کشور پرداخته بود و نتیجه آن شد که مردم خسته از ظلم و ستم، قیام کرده و پایان دیکتاتوری در آن کشور را رقم زدند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران موهبتی است که همگان باید قدر آن را بدانیم و با درس‌هایی که از تاریخ اسلام می‌گیریم، با همان سرمایه الهی راه را به‌گونه‌ای ادامه دهیم که این انقلاب را به حکومت امام زمان(ع) وصل کنیم.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام رستگاری در سخنانی با تشریح دلایل و اهداف قیام عاشورا به ذکر مصیبت پرداخت.

 


 


ندای سبز آزادی: تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی روز جمعه گرد هم آمدند تا یک روز تعطیل را در کنار یکدیگر و با هم دلی و صمیمیت بیشتر بگذرانند.

به گزارش تحول سبز، این برنامه با شادباش سالروز تولد بعضی از همسران آزادگان دربند از جمله خانم فاطمه ملکی، همسر آقای نوری زاد که پس از اعتصاب غذا در انفرادی بند دو الف به سر می برد، و نیز همسر آقای عرب قبادی که داستان طلب کردن وثیقه هفت میلیاردی اش برای مردم خنده دار و برای همسر و خانواده اش اندوهبار است، همراه بود.

همچنین با توجه به سالگرد ازدواج شهید جاوید حمید باکری و همسروفادار و دردکشیده اش بانو امیرانی، خانواده های زندانیان سیاسی باردیگر در آستانه بهمن، ماه پیروزی مردم بر دیکتاتور، با آرمان های بلند انقلاب و شهدای این سرزمین تجدید پیمان کردند. تقدیم هدایا و شاخه های گل به این عزیزان توسط دوستان هم فکر و هم راهشان نشانی از وفا و هم عهدی یاران سبز بود که روزی متفاوت را برایشان رقم زد.

گفتنی است هم بستگی و همراهی خانواده های زندانیان سیاسی که در شکل های مختلف مثل جلسات هفتگی قرآن و دعا، دیدوبازدیدها، مراسم جشن تولد آزادگان دربند و اعضای خانواده شان و اخیراًبرنامه های مراسم افطاری که در اعلام هم بستگی با زندانیان سیاسی محروم از حقوق اولیه شان برگزار می شود، مانند خاری در چشم کودتاگران از آغازین روز تا هم امروز موجب آزارشان می شود و از همین رو به اشکال مختلف سعی در از هم پاشیدن این جمع صمیمی و هم راه داشته اند و از هیچ ترفندی برای گسستن این ریسمانی که به لطف الهی و هوشیاری و عزم خانواده ها روز به روز مستحکم تر می شود، فروگذار نمی کنند اما حاصل تنها ناکامی و حسرت است برای آنان.

 


 


ندای سبز آزادی: عماد بهاور ریس شاخه جوانان نهضت آزادی ایران از جوانان سبز پوشی است که از فردای انتخابات راهی بازداشتگاه شد. بهاور در سال ۸۸ چهار باربازداشت شد و آخرین بار در روزهای آخر اسفند ۸۸ بود که تا حال ادامه دارد.

جرم عماد بهاور آنگونه که دادگاه اعلام کرده است عضویت در نهضت آزادی، جلسه با سران نهضت و فعالیت بر علیه نظام عنوان شده است .

بنا بر گفته وکیل عماد خانم غیرت، قاضی حتی دفاعیه این جوان را نخواند و با سرعت غیرمنتظره حکم بدوی را تایید کرد

به گزارش تحول سبز، بخش دوم دفاعیه عماد بهاور به شرح زیر میباشد:

بخش چهارم: بررسی یادداشتها و مقالات

چند صفحه از حکم بدوی به بیان پاره ای از مطالب و نوشته های منسوب به بنده اختصاص یافته است. بررسی صحت مطالب و توضیح درباره آن موارد در این دفاعیه چندان مفید به نظر نمی رسد، اما نکات مهمی در رابطه با نوشته ها و مطالب وجود دارد که به آنها اشاره می شود:

۴-۱- اینجانب مجموعا حدود ۱۱ ماه در بازداشت موقت به سر برده و حدود ۳۰ جلسه بازجویی داشته ام. در هیچیک از جلسات بازجویی وبازپرسی درباره صحت مطالب و مقالات منسوب به من هیچ سوالی مطرح نشد و یک خط بازجویی در این رابطه وجود ندارد. در پرونده یک پوشه قطور حاوی برگه های محتوی مطالب تایپ شده وجود دارد که گفته اند مربوط به من است و قضات به آنها استناد کرده اند. از آنجا که تا بحال درباره هیچیک از آن نوشته ها از من سوال نشده و هیچکدام به رویت من نرسیده و امضا و اثر انگشت من در پای هیچیک از آن نوشته ها نمی باشد، موکدا در صحت آنها تردید داشته و هیچیک را تایید نمی کنم.

مطالب و نوشته های مندرج در پرونده به احتمال زیاد از طریق اینترنت جمع آوری شده است. بسیاری از سایتهای اینترنتی وجود دارند که مطالب افراد را با تحریف و تغییر جملات وکلمات در سایت خود کپی می کنند. به دلیل کثرت و تنوع سایت های اینترنتی عملا امکان بررسی تمام آنها وجود ندارد . هم چنین از آنجا که مطالب مندرج پرونده به صورت تایپی و کامپیوتری بوده که چاپ گردیده و در پرونده قرار داده شده است ، امکان تغییر کلمات و جملات و دست بردن در محتوای آنها وجود دارد . به این دلیل که مطالب مندرج در پرونده به دستخط من بوده و امکان کارشناسی خط وجود ندارد و از آن جا که امضاء یا اثر انگشت من در پای هیچ کدام نیست ، بدیهی است که هیچ کدام نمی توانند به عنوان سند و مدرک معتبر در دادگاه مورد استفاده قرار گیرند.

بارها اتفاق افتاده است که سایت ها و روزنامه های محافظه کار با تغییر کلمات و محتوای جملات مطالب تحریف شده ای را از زبان من منتشر کرده اند ، مثلا فاعل یا فعلی را تغییر داده اند که محتوای مطالب بقه کلی دگرگون شده است لذا از آنجا که نوشته های منسوب به اینجانب و مندرج در پرونده دارای منابع موثق و مورد اطمینان نبوده و در مسیر تایپ یا چاپ امکان تحریف و تغییر محتوا وجود داشته است ، موکدا صحت آنها را مورد تردید قرار می دهم . اتهام تبلیغ علیه نظام با استناد به مطالب اینترنتی که نه منبع موثقی دارند و نه به رویت و تایید من رسیده اند ، به اینجانب تفهیم شده و بابت آن محکوم شده ام.

۴-۲- چنان چه در متن حکم مشهود است ، از میان متون نوشته شده ، جمله ای را بدون توجه به مقدمه و موخره آن بیرون آورده و به آن استناد کرده اند . من به عنوان یک تحلیل گر و کارشناس سیاسی عمدتا مطالبی تحلیلی و طولانی نوشته ام که دارای کلیتی منسجم برای بیان موضوعی بوده است قطعا بدون توجه به کلیت ساختار متن و استدلال ها و منطق نهفته در آن ، نمی توان به طور گزینشی جمله ای را استخراج کرد و آن را مورد استناد قرار داد به احتمال زیاد قضات نیز تنها به قرائت همان جملات گزینشی بسنده کرده اند و به دلیل محدودیت زمانی طبیعتا فرصت مطالعه تمام مقالات و یادداشت ها را نداشته اند.

۴-۳- روند تفهیم اتهام ( تبلیغ علیه نظام) با استناد به مقالات و نوشته ها نیز بسیار حائز اهمیت است . اساسا در طول دوران بازداشت موقت و در طی حدود ۳۰ جلسه بازجویی ، هیچ گاه اتهامی درباره مطالب نوشتاری به اینجانب تفهیم نشد حتی یک سوال نیز در مورد نوشته ها و صحت محتوای آنها در بازجویی ها مطرح نشد.

موضوع از این قرار بود که کارشناسان محترم اصرار داشتند من به حضور در اعتراضات عاشورا اعتراف کرده و دو مصاحبه تلویزیونی نیز انجام دهم. از آنجایی که من به هیچ عنوان در تجمعات روز عاشورا و دیگر روزها حضور نداشته ام ، حاضر به اعتراف کذب نشدم «آنها تهدید کردند که در صورت عدم اعتراف و عدم انجام مصاحبه ، نوشته هایم را جمع آوری کرده و به همراه تمام بیانیه های نهضت آزادی ، پرونده ای جدید علیه من تشکیل خواهند داد . اینگونه بود که پس از ماهها بازداشت موقت و پس از آنکه مدت ها از آخرین بازجویی من گذشته بود ، اتهام جدید ( تبلیغ علیه نظام) را با استناد به مطالب و نوشته های منتسب به من ، تفهیم مجدد نمودند.

۴-۴- اینجانب چندین مرتبه پس از انتخابات سال ۸۸ و حوادث رخ داده بازداشت شدم و اتهامات من عمدتا مربوط به انتخابات ۸۸ و فعالیت در نهضت آزادی ایران بوده است . اما جالب است که از اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ در حالی که حدود یکسال از انتخابات ریاست جمهوری می گذشت ، اتهام ( تبلیغ علیه نظام) را با استناد به نوشته ها ی مربوط به سالها قبل از انتخابات نوشته شده به من تفهیم کردند . نوشته هایی که در حکم به آنها استناد شده است ، به استناد حکم در تاریخهای ۱۷/۴/۸۷ ، ۲۳/۹/۸۵ ، ۷/۱/۸۶ ، ۱۷/۴/۸۷ و ۶/۱۰/۸۵ نوشته شده اند.

سوال اینجاست که آیا پس از گذشت چندین سال از انتشار چنین مطالبی ، تازه و پس از انتخابات سال ۸۸ متوجه شده اند که آن ها تبلیغ علیه نظام بوده است ؟ من در طی ۵ سال گذشته برای نیروهای امنیتی فردی شناخته شده بودم و چندین مرتبه با آنها روبرو شده و گفتگو کرده ام . آن ها به طور کامل بر رفتار و فعالیت های من اشراف داشته اند .جای تعجب است که اکنون این اتهام به اینجانب تفهیم شده است. این تداعی کننده اعمال فشار بر فعالین سیاسی با سوء استفاده از دستگاه قضایی می باشد.

۴-۵- از آنجا که اکثر مطالب مورد استفاده در حکم مربوط به سال ها قبل می باشد ، حافظه و شرایط کنونی و محدودیت های زندان امکان تایید صحت مطالب را برای من مشکل ساخته است. با اینحال دراینجا لازم میدانم که بطور کلی اصول و قواعد حاکم بر نوشته های خود را طی سال های گذشته تشریح نمایم تا قاضی محترم با اطلاع و سبک نوشتاری من قضاوت نماید.

۴-۵-۱- من دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد علوم سیاسی می باشم و عمده مطالب و نوشته هایم حول بررسی و تحلیل جریانهای سیاسی روز و رابطه ها و کنشهای نیروهای سیاسی فعال در عرصه سیاسی بوده است. بنابراین محتوای مطالب با علم به اصول سیاست دارای بار کارشناسی می باشد.

۴-۵-۲- طبیعی است که محتوای بیشتر مطالب، منتقدانه بوده است. «انتقاد» با «تبلیغ» هم از حیث ماهیت و هم از حیث ظاهر و ابزار کاملا متفاوت است. در حالیکه هر مطلب منتقدانه در حکم دادگاه بدوی معادل تبلیغ علیه نظام فرض شده است. انتقاد به رفتار جناح حاکم یا رفتار گروههای تندرو نه تنها تبلیغ علیه حکمیت نظام تلقی نمی شود که حتی می تواند در صورت توجه امری سازنده و تقویت کننده نیز باشد. بنابرین تاکید دارم که ساختار کلی نوشته ها لحنی منتقدانه و دلسوزانه داشته است.

۴-۵-۳- انتقادات جدی مطرح شده در عموم یادداشتها و مطالب اینجانب متوجه یک بخش از حاکمیت یا یک جناح و گروه سیاسی بوده است نه اینکه متوجه کلیت نظام سیاسی باشد. انتقاد از رفتار یک جناح یا بخشی از حاکمیت ، تبلیغ علیه حکمیت نظام سیاسی نیست من بیشتر انتقادات را خطاب به «اصولگرایان» یا «محافظه کاران» یا «جناح حاکم» مطرح کرده ام وبدیهی است که آنها معادل کل نظام نیستند. تردید من نسبت به مطالب منسوب به من به این مسئله بر می گردد که ممکن است با جایگزینی کلمه «نظام» یا «حکومت» به جای «اصولگرایان» یا «محافظه کاران» مطالب را تحریف کرده و قصد القای این را داشته اند که من حکمیت نظام را زیر سوال برده ام.

۴-۵-۴- در تمام مطالب به جد سعی شده است تا از توهین به فردی خاص امتناع شود. این است که به ندرت در مطالبم نام افراد و اشخاص آورده شده است.

۴-۵-۵- بخش عمده ای از مطالب من در طی سالهای گذشته از دفاع از عمل در چارچوب قانون اساسی و فعالیت در قالب نظام بوده است. من چندین مقاله در نظر تندروی، ساختار شکنی، خشونت طلبی و رفتارهای غیر قانونی داشته ام (که در صورت فراهم کردن شرایط، امکان ارائه همه آنها به دادگاه وجود دارد.) همچنین نسبت به رفتارهای ضد دینی و خارج از عرف جامعه نقدهای فراوانی داشته ام. آیا امکان این نبود ک در پرونده به این مطالب هم اشاره شود؟

۴-۵-۶- بسیاری از مسئولین بارها در سخنانشان ، ایران را آزادترین و دموکراتیک ترین کشور دنیا عنوان کرده اند و حد بالای آزادی قلم و بیان را درنظم جمهوری اسلامی متصور شده اند. بدیهی است که در چنین نظامی ، انتقادات و اعتراضات نوشتاری نباید جرم تلقی شود.

بخش پنجم: موارد نقض در رسیدگی به پرونده در مراحل مختلف

ریاست محترم دادگاه تجدید نظر،

مواردی که در بخشهای قبل درباره محتوای حکم دادگاه بدوی مطرح گردید، زمانی قابل درک است که فرایند رسیدگی به پرونده نیز در کنار آن مورد توجه قرار گیرد. تفهیم اتهامهای بی اساس در شرایط دشوار بازداشت موقت و زندان و اعمال فشارهای مختلف برای وارد ساختن متهم به اقرار کذب و در نهایت ارائه گزارشهای غیر مستند و غیر حقوقی و بزرگنمایی مسائل ساده و عادی با هدف القاء تصورات نادرست از فعالیتها و نقش متهم در وقایع، همه از مواردی است که اقدامات نادرست حاکم بر فرایند و رسیدگی به پرونده را آشکار می سازد.

من قصد ندارم در این دفاعیه وارد نقض قانون در فرایند رسیدگی به پرونده را بطورکامل شرح دهم. ترجیح داده میشود که آن موارد در نامه های جداگانه برای ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ارسال
شود. اما این دفاعیه عناوین موارد مذکور را بطور خلاصه به اطلاع قاضی محترم می رسانم.

موارد نقض صریح قوانین از جمله اصول ۲۲،۲۵، ۳۲ و ۱۶۸ قانون اساسی، مواد ۲۴، ۳۳، ۳۷ و ۳۹ قانون آیین دادرسی کیفری و بندهای ۱،۲،۴،۶،۷ ، ۹ و ۱۱ قانون حقوق شهروندی می باشد که درزیر به اجمال آنها اشاره می شود:

۵-۱- چهارمرتبه بازداشت درطی یکسال، هر مرتبه همراه با اعمال فشار روانی بر متهم و خانواده اش ، تفتیش منزل در هر مرتبه، حضور در محل کار و ایجاد جو ارعاب، ورود به حریم خانه های همسایگان بدون حکم بازرسی و ایجاد جو رعب در ساختمان مسکونی، ضبط اموال شخص متهم و عدم استرداد آنهاحتی پس از اتمام تحقیقات، ضبط اموال همسایگان بدون داشتن حکم قضایی و عدم استرداد اموال.

۵-۲- بازداشت موقت متهم به مدت ۱۱ ماه بدون دلیل و تداوم بازداشت موقت چند ماه پس از اتمام بازجویی و تحقیقات، تمدید قرارداد بازداشت موقت و عدم اطلاع و ابلاغ تمدید قرار بازداشت به متهم و عدم امکان اعتراض به تمدید بازداشت.

۵-۳- اخراج متهم از دانشگاه با دستور وزارت اطلاعات درزمان بازداشت ولی پیش از تشکیل دادگاه و بدون حکم قضایی.

۵-۴- اخراج از محل کار با دستور وزارت اطلاعات سه ماه قبل از بازداشت و بدون حکم قضایی و پیش از تشکیل پرونده قضایی.

۵-۵- زندانی ساختن متهم در سلول انفرادی به مدت ۵۷ روز در بازداشتگاه ۲۰۹ وزارت اطلاعات بدون امکان ملاقات با خانواده و بدون امکان تماس تلفنی و عدم دسترس به کتاب، قلم، کاغذ و امکانات اولیه رفاهی نظیر یخچال و تلویزیون

۵-۶- اعمال فشار بر متهم توسط نگهبانان بازداشت گاه ۲۰۹ با هجوم شبانه به سلول متهم و ایجاد رعب ووحشت و توهین به وی.

۵-۷- تبعید متهم به زندان رجایی شهر بدون دستور قضایی با هدف اعمال فشار بر متهم برای اعتراف کذب (که بازپرس پرونده به محض اطلاع از موضوع دستور بازگرداندن متهم به زندان اوین را صادر نمود.)

۵-۸ – عدم تفهیم اتهام «عضویت در نهضت آزادی ایران» در مراحل بازپرسی و بازجویی و تفهیم اتهام مذکور در جلسه دادگاه بدوی برای اولین بار.

۵-۹- انجام حدود ۳۰ جلسه بازجویی در اتاقهای دربسته با عایق صوتی و همراه با چشم بند و بازجویی از پشت سر و رو به دیوار، بدون حضور وکیل مدافع متهم و عدم ارتباط سوالات با اتهامات وارده و تجسس در زندگی خصوصی متهم.

- کاربرد وسیع کلمات موهن توسط بازجویان و تحقیر و توهین و تجسس در اوضاع شخصی متهم و افراد خانواده اش، تهدید متهم به مجازات حبس طویل المدت و طرح سوالات تلقینی و فشار برای اخذ پاسخهای تحمیلی.

- تحت فشار قرار دادن متهم برای اعتراف کذب و دادن وعده آزادی در صورت پذیرش اتهام و انجام مصاحبه تلویزیونی.

- تجسس در جزییا ت حرفه ای و شغلی و تهدید به اعمال محدودیتهای شغلی و مالی.

- اظهار صریح دشمنی بازجویان با متهم و سایر اعضای نهضت آزادی و اظهار تلاش برای برچیدن بساط نهضت آزادی در فرصت سه سال آینده.

- ذکرجزییات از زندگی خانوادگی متهم و سایر اعضای نهضت آزادی و اذعان به تجسس و شنود کلمات اشخاص

- تجسس در امور داخلی نهضت آزادی در بازجوییها بدون ارتباط با اتهامات مطرح شده و ایراد اتهامات سخیف غیر اخلافی و آرزوی مرگ خواهی برای اعضای نهضت.

۵-۱۰- درج بیانیه های نهضت آزادی بدون ارتباط با اتهامات مطرح شده و بدون توجه به ضرورت تفکیک پرونده شخصیت حقیقی من از شخصیت حقوقی نهضت آزادی.

۵-۱۱- ارائه حکم دادگاه بدوی به وکیل مدافع متهم پس از ۱۵ روز از ابلاغ آن به متهم و فرصت محدود وکیل مدافع برای نگارش دفاعیه برای دادگاه تجدید نظر، عدم ارائه و ارسال متن حکم ۱۳ صفحه ای دادگاه بدوی برای متهم درزندان برای نوشتن دفاعیه و عدم امکان ملاقات متهم با وکیل مدافع پس از ابلاغ حکم دادگاه بدوی.

بخش ششم: جمع بندی

مطابق دفاعیات و توضیحات بخشهای پیشین، بدینوسیله اعتراض خود را به حکم دادگاه بدوی اعلام میدارم. انشای حکم بدوی شامل موارد غیر مستند و غیر حقوقی بسیاری است که توضیحات لازم به اجمال در مورد آنها داده شد. همچنین موارد کذب و اشتباه آشکار و واضحی در متن حکم وجود دارد که نشان دهنده دقت اندک در انشاء و صدور حکم بدوی می باشد.

صدور حکم سنگین ده سال حبس تعزیری و ده سال محرومیت از فعالیت در احزاب و رسانه ها و فضای مجازی برای یک فعال سیاسی تنها با استناد به عبارات مبهم وتحلیلی و غیر حقوقی و بزرگ نمایی مسائل عادی، ساده و قانونی با هدف القای داشتن نقش محوری متهم در اقدام علیه امنیت کشور، منصفانه نبوده که بدینوسیله به چنین القائات غیر واقعی اعتراض می نمایم.

با استناد بر این دفاعیات و دفاعیات وکیل مدافع اینجانب، سرکار خانم فریده غیرت، اتهامات وارده را فاقد دلیل، سند و مدرک معتبر و وجاهت قانونی دانسته ، ضمن اعلام اهتمام و علاقه مندی خویش به هویت دینی و کیان کشور و پایبندی به قوانین کشور و تعلق خاطر به منافع ملی، از اتهامات وارده برائت جسته و از دادگاه تجدید نظر تقاضای رسیدگی و اقدام مقتضی در جهت احقاق حق می نمایم.

با احترام – عماد بهاور – ۲۷/۹/۱۳۸۹

بخش اول دفاعیات عماد بهاور


 


ندای سبز آزادی: فارس، خبرگزاری سپاه، بعدازظهر امروز متن نامه‌ای را به طور اختصاصی منتشر کرد که اگر امضای احمدی نژاد پای آن نبود و در پرونده کسی از زندانیان سیاسی اخیر قرار می‌گرفت، حتما برای او کیفرخواست براندازی صادر می‌شد. نامه‌ای سرشار از بی‌احترامی، که حتی خطاب "رئیس مجلس" نیز در صدر آن دیده نمی‌شود و ظاهرا خطاب به نمایندگان مجلس است.

به گزارش کلمه، احمدی نژاد در این نامه، نه تنها هاشمی رفسنجانی را صراحتا به تخلف از وظایف قانونی متهم کرده و علی لاریجانی را عامل بی‌توجهی به رهنوردهای رهبری دانسته، بلکه به ارجاع موضوع عزل و نصب مدیریت بانک مرکزی از سوی رهبری به مجمع تشخیص مصلحت نیز اعتراض کرده، رهبر و مجلس و مجمع را یکجا به زیر پا گذاشتن قانون‌گرایی و ایجاد چالش برای نظم و مدیریت کشور متهم کرده و این ارجاع را موجب "تداخل قوا و لوث شدن مسئولیت‌ها و مسلوب الاختیار نمودن منتخب مردم" دانسته است.

موضوع نحوه تعیین رئیس کل بانک مرکزی، پس از بروز اختلاف مجلس و شورای نگهبان، طبق قانون اساسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد؛ نهادی که در قانون اساسی موظف به رسیدگی به موارد اختلافی مجلس و شورای نگهبان شده است. کمی بعد، این مجمع اعلام کرد که موضوع بانک مرکزی به طور جداگانه از سوی رهبری هم به این مجمع ارجاع شده است؛ یعنی اعمال بند ۸ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، که موضوع را به کلی متفاوت از قبل می‌کرد و کار را از مرحله اختلاف مجلس و شورای نگهان فراتر می‌برد.

حال احمدی نژاد به شکلی غیرمستقیم، عامل ارجاع این موضوع به مجمع تشخیص را مورد حمله قرار داده است؛ حمله‌ای که متوجه رهبری نیز هست. او نوشته است: "کدام مصلحت اقتضای دخالت قوای مقننه و قضائیه در عزل و نصب‌های مقامات اجرایی را دارد؟ این چه روشی است که استثناء تبدیل به قاعده می‌شود و مجمع تشخیص که تدبیر رهبری کبیر انقلاب برای تشخیص مصلحت و ارائه مشورت در رفع معضل ارجاعی در موارد خاص و استثنایی است برخلاف حکمت تشکیل آن، بزرگترین مصلحت نظام را که همانا التزام به قانون اساسی و اصل قانون‌گرایی است زیر پا می‌گذارد و این خود تبدیل به چالش برای نظم و مدیریت کشور می‌شود. آیا مصلحت کشور در تداخل قوا و لوث شدن مسئولیت‌ها و مسلوب الاختیار نمودن منتخب مردم است؟"

رئیس دولت همچنین مصوبات مجلس و مجمع تشخیص درباره بانک مرکزی را "یک بدعت آشکار و متضمن تغییر قانون اساسی و مخدوش‌کردن روند مدیریت کشور" توصیف کرده و با اشاره‌ای تحریک‌آمیز به اینکه در این صورت، "آیا نیازی به قانون اساسی باقی می‌ماند؟" نهادهای قانون‌گذاری کشور را متهم کرده که: به محدودساختن هر روزه دولت از اختیارات قانونی می‌پردازند، تکالیف مالایطاق و مسئولیت‌های بدون اختیار را با سوء استفاده از قدرت به خادمان ملت تحمیل می‌کنند و هزینه آن را باید ملت عزیز بپردازند!

احمدی نژاد بدین ترتیب در این نامه علاوه بر زمینه‌چینی برای کنار گذاشتن قانون اساسی، در عین حال نهادهای قانونی کشور را به نقض قانون اساسی متهم کرده است. او بدون اشاره مستقیم به اینکه رهبری این موضوع را به عنوان یک معضل به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع داده بود، به ارجاع ابتدایی از سوی مجلس به مجمع اشاره کرده و سپس اصل ارجاع به مجمع را با شدیدترین الفاظ کوبیده است.

حمله رئیس دولت دهم به جایگاه قانونی مجمع تشخیص را می‌توان ادامه‌ی طبیعی حملات متحدانش در کارگروه تحت ریاست جنتی به جایگاه قانونی مجلس دانست. آن زمان، هشدار دلسوزان در خصوص نقض چندجانبه قانون اساسی ندیده گرفته شد و اکنون احمدی نژاد تحت لوای دفاع از قانون اساسی، حمله به یکی از نهادهای تشکیل شده بر اساس این قانون را در پیش گرفته است تا گام دیگری را به سمت دیکتاتوری بردارد. او حتی عمل رهبری طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی را هم بی‌نصیب نگذاشته است.

مضمون نامه احمدی نژاد، نشان می‌دهد که برخلاف اظهارات رهبری در نماز جمعه ۲۹ خرداد ۸۸، ظاهرا احمدی نژاد نظر خود را به نظر ایشان نزدیک‌تر نمی‌داند، بلکه واقعیت همان چیزی است که مطهری نماینده تهران چند روز قبل از آن پرده برداشته بود.

علی مطهری با اشاره به خودمحوری‌ها و یکه‌تازی‌های احمدی نژاد، گفته بود: آقای احمدی​نژاد اگر به نظریه​ای رسیده باشد، یا آقای مشایی نظری داشته باشد، آن قدر بر آن پافشاری می​کند تا نظر خودشان پیاده شود. رهبری هم چون می​دانند رئیس​جمهور از نظر خودش کوتاه نمی​آید معمولاً دخالت نمی​کنند.

حال به نظر می‌رسد نه تنها دخالت رهبری در این موضوع، خشم رئیس دولت را برانگیخته و او را به پرخاش علیه نهادهای قانونی نظام واداشته است، بلکه حتی جانبداری مجمع تشخیص در بحث مورد اختلاف (تعیین شیوه انتخاب رئیس بانک مرکزی) از نظر دولت در مقابل نظر مجلس نیز نتوانسته از آشکارسازی حمله رئیس دولت به جایگاه قانونی مجمع تشخیص مصلحت جلوگیری کند.

حمله‌ای که با توجه به جهت‌گیری مثبت مصوبه اخیر مجمع تشخیص مصلحت به نفع دولت، به نظر می‌رسد تصمیمی از قبل برنامه‌ریزی‌شده بوده است، بدون توجه به اینکه این مجمع چه مصوبه‌ای خواهد داشت.

ظاهرا احمدی نژاد راه خود را به درستی انتخاب کرده، او قصد دارد سنگر اصلی یعنی قانون اساسی را نیز از پیش پای خودکامگی بردارد و حامیان سرسختی همچون احمد جنتی نیز دارد که در ستیز دولت و قانون، جانب دولت را می‌گیرند و به هر قیمت، حتی به بهای حمله به مجلس از تریبون نمازجمعه و انتقاد از احضار وزیران به مجلس با این بیان که "بگذارید به کارشان برسند" می‌خواهند جاده را برای یکه‌تازی‌های رئیس دولت صاف کنند.

حال باید دید آیا مقام رهبری، ۲۰ ماه پس از آنکه نظر احمدی نژاد را به خود نزدیک‌تر دانستند، از تصمیم خود برای ارجاع موضوع بانک مرکزی به مجمع تشخیص دفاع خواهند کرد، یا آنکه همچنان به حمایت از دولت خواهد پرداخت و یا دست‌کم آنطور که علی مطهری گفته، دخالت نخواهند کرد؟

 


 


ندای سبز آزادی: وضعیت زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج بسیار وخیم گزارش می شود.

به گزارش ندای سبز آزادی، اخبار رسیده از زندان رجايی شهر کرج حکايت از انتقال زندانیان سیاسی به بند 4 این زندان دارد. گفتنی است بند 4 زندان رجایی شهر کرج، فاقد امکانات بهداشتی و سردترین بند این زندان می باشد ، شیشه های بند شکسته است.

شایان ذکر است زندانیان سیاسی در این بند دسترسی به تلفن ندارند.

 


 


 ندای سبز آزادی: علی شکوری راد، عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی، آزاد شد.

به گزارش ندای سبز آزادی، شکوری راد که به اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب، بازداشت شده بود ،  ظهر امروز آزاد شد.
شکوری راد، در تاریخ ۱۸ آذر ماه ۱۳۸۹ به اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.
گفتنی است که علی شکوری راد، پیش از این در تاریخ ۲۱ مهرماه سال جاری به علت واکنش به انحلال دو حزب اصلاح طلب و رد اظهارات دادستان کشور آقای محسنی اژه ای بازداشت و در تاریخ ۶ آبان با تودیع وثیقه از زندان آزاد شده بود.


 


ندای سبز آزادی: نایب رئیس مجلس از ارسال نامه ای به احمدی نژاد مبنی بر الزام وی به ارائه لایحه بودجه تا حداکثر ۱۰ بهمن ماه خبر داد.

به گزارش خانه ملت، در پایان جلسه علنی روز دوشنبه ۴ بهمن ماه ۱۳۸۹ مصطفی کواکبیان در تذکر شفاهی با استناد به ماده ۲۱۶ آئین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: ۵۰ روز از ۱۵ آذر گذشت و لایحه بودجه هنوز به مجلس نیامده است.

وی افزود: این تاخیرها دست نمایندگان را در بررسی دقیق و کارشناسانه لایحه خواهد بست لذا از هیات رئیسه خواهشمندم چاره ای برای این مساله بیندیشد.

سیدشهاب الدین صدر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر کواکبیان گفت: بعد از بحثی که امروز در هیات رئیسه مجلس شد قرار شد که امروز نامه ای خدمت رئیس جمهور منعکس شده که با توجه به زمان بندی مطرح شده در ماده ۲۱۶ آئین نامه داخلی که بر مبنای آن لایحه باید ۱۰ روز توسط نمایندگان، ۱۵ روز توسط کمیسیون های تخصصی و ۱۵ روز کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد، رئیس جمهور حداکثر تا روز یکشنبه ۱۰ بهمن ماه بودجه را به مجلس تقدیم کند.

 


 


ندای سبز آزادی: درحالی که در یک هفته گذشته، کشمکش تازه ای میان دولت و شهرداری برای بودجه مترو به وجود آمده است، شرکت مترو و شورای شهر تهران، قیمت بلیت مترو برای سال آینده را ۴۸۰ تومان تعیین کرد.

به گزارش خبر آنلاین، خسرو دانشجو گفت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها هزینه‌های زیادی به حوزه اتوبوس‌ رانی مترو و تاکسی‌ها اضافه شده است.

به گفته سخنگوی شورای شهر، شرکت متروی تهران نرخ ۴۸۰ تومان را برای بلیت مترو در سال آینده بدون حمایت دولت اعلام کرده است، «اما در کنار آن تبصره ای تعیین شده که در صورت کمک دولت مبلغ اخذ شده از مردم به عنوان بلیت کمتر شود. همین شرایط برای نرخ گذاری را در مورد اتوبوس‌ها نیز پیشنهاد داده‌ایم تا در صورت عدم کمک دولت در حوزه سوخت و تحویل اتوبوس‌های جدید نرخ‌ها بدون محاسبه کمک دولت اعمال شود، چرا که در حال حاضر نیز در فاصله اجرای هدفمند سازی یارانه‌ها تا پایان سال جاری نیز شهرداری برای پرداخت مابه‌التفاوت سوخت اتوبوس‌ها دچار مشکل شده است.»

به گفته او با توجه به اجرای هدفمند سازی یارانه‌ها و افزایش قیمت انواع سوخت و شرایط موجود برای مسایل اعتباری شهرداری تهران، اعضای شورای شهر تهران پیشنهاد کردند که نرخ‌های تعیین شده برای این سه بخش به دو صورت بدون حمایت دولت و با حمایت دولت تعیین شود، تا در صورت ارائه نشدن این کمک‌ها و یا تاخیر در آن نرخ‌های دوم (بدون کمک دولت) اعمال شود.

پیش از این علیرضا دبیر، یکی از اعضای شورای شهر تهران در گفتگو با خبرآنلاین درباره افزایش سهمیه مردم در بلیت مترو هشدار داده بود. او گفت که اگر دولت از حمل و نقل عمومی حمایت نکند، مشخصا، هزینه بلیت مترو، سه برابر می شود و سهم مردم هم به حدود ۵۰۰ تومان می رسد.

دولت تاکید فراوانی دارد که به مترو به حد کافی کمک می کند، هرچند که این خلاف نظر شهرداری، شورای شهر و حتی مجلس است. هفته گذشته، محمد حسینی، وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت هجمه گسترده ای به مترو داشت. او شهرداری را به مترو و دولت بدهکار دانست و گفت: «دولت هیچ بدهی بابت مترو به سیستم بانکی ندارد. در این ۵ سال، ۹ برابر تمام دوره‌های قبل برای اجرای پروژه‌های مترو توسط دولت بودجه تخصیص و پرداخت شده است. ۷۰ درصد بدهی مترو به بانک‌ها مربوط به شهرداری است و متروی تهران از بدهکاران عمده به سیستم بانکی است.»

این درحالی است که محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در پاسخ به او گفت: « ۵۰ درصد سهم مترو بر عهده دولت است، ما هم گزارشی برای مجلس و هم برای دولت ارسال کرده‌ایم و شهرداری از سهم ۵۰ درصد خود بدهی ندارد. شهرداری تهران کار خود را انجام می‌دهد و در بیش از ۵۰ درصد سهم خود در توسعه مترو سهیم بوده است و این موضوع در لایحه بودجه که به شورای شهر رفته است نیز لحاظ شده است.»

همچنین جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در پاسخ به اظهارات وزیر اقتصاد گفت: «موضوع مترو تنها در بازپرداخت اقساط وام‌های معوقه خلاصه نمی‌شود. در این سال‌ها برای توسعه مترو و ساخت ایستگاه‌ها و خطوط آن، خرید واگن‌ها و قطارها و پرداخت یارانه بلیت مترو صدها میلیارد تومان از دولت مطالبه داریم و این در حالی است که بر اساس قانون و عرف ۵۰ درصد از هزینه مترو را باید دولت بپردازد، در صورتی که از سال ۷۶ تا سال ۸۴ به طور متوسط ۳۰ درصد از این سهم توسط دولت پرداخت شده و از سال ۸۵ تا کنون این رقم به طور متوسط به ۲۷ درصد کاهش پیدا کرده و در واقع شهرداری تهران ۷۳ درصد پرداخت کرده است.»

اما همزمان با اعلام بلیت ۴۸۰ تومانی مترو برای شهروندان، مرتضی تمدن، استاندار تهران هم درباره کمک های دولت به شهرداری گفته است: «دولت تاکنون ۳۹۰ میلیارد تومان به مترو پول پرداخت کرده است.بسیاری از افراد از مسوولیت فرار می‌کنند و به صرف این که می‌گویند دولت به مترو پول نمی‌دهد، می‌گویند که نمی‌توانند مدیریت مترو را انجام دهند، در حالی که دولت در چهار سال گذشته بیشترین میزان کمک به مترو را داشته است. با پول‌هایی که شهرداری تاکنون به مترو داده است و زمین‌ها و ساختمان‌های که در اختیار گذاشته، مترو می‌تواند به تنهایی اداره شود و نیازی به کمک دولت نداشته باشد، چرا از زیر بار مسوولیت فرار می‌کنید؟ و به جای عمل به داستان سرایی و حرف‌های بی‌مبنا می‌پردازید.»

همه این اظهار نظرها درحالی است که مجلس از سال گذشته دولت را موظف کرده است از صندوق ذخیره ارزی به مترو تهران دو هزار میلیارد تومان کمک کند. اما دولت با دلایل مختلف آن را پرداخت نکرده است.. همچنین دولت موظف است به توسعه مترو در کلان شهرهای دیگر ایران هم کمک کند، این درحالی است که چند مرکز استان، شبکه مترو دارند، اما قطاری برای تردد ندارند. حتی قطار شهری مشهد هم همین ماه گذشته وارد شد و تا پیش از آن تونل های مترو خالی بودند.

 


 


ندای سبز آزادی: یک عضو شورای مرکزی فراکسیون خط امام (ره) مجلس با بیان اینکه حضور اصلاح طلبان به حفظ ارزش های نظام کمک می کند خاطر نشان ساخت: نظام باید برای دعوت کسانی که بی دلیل به انزوا کشیده شده اند فرش قرمز پهن کند.

محمد رضا خباز در گفتگو با پارلمان نیوز، در پاسخ به این سوال که با توجه به اظهارات اخیر افراطیون در خصوص حذف اصلاح طلبان از عرصه سیاسی کشور آیا فکر می کنید نظام ضرورتی برای حضور اصلاح طلبان در عرصه های سیاسی احساس می کند یا خیر، گفت: حضور اصلاح طلبان در کشور به نفع نظام است و فعالیت های آنان به حفظ ازرش های به دست آمده در نظام کمک خواهد کرد.

نماینده اصلاح طلب مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی افزود: حضور اصلاح طلبان باعث می شود آزادی بیان و اندیشه در کشور بماند و تقویت شود چرا که یکی از راه های رشد کشور حضور نیروهای علاقمند و فعال شدن آنها و در نهایت رشد و بالندگی برای اداره کشور خواهدبود.

وی تصریح کرد: این نظام باید برای اصلاح طلبان فرش قرمز پهن کند چراکه حضور آنها باعث می شود جمعیت انبوهی از مردم در انتخابات شرکت کنند و علاوه بر آن نیز از نظر بین المللی هم ادعاهای ما در خصوص آزادی بیان و سلامت انتخابات ثابت می شود.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس با بیان اینکه تک صدایی در کشور قطعا پاسخ نمی دهد خاطر نشان ساخت: باید به سمت چند صدایی برویم، چند صدایی است که موجب رشد جامعه می شود بنابراین کسانی که دل در گروه موفقیت نظام دارند باید از تضارب افکار و اندیشه ها استقبال کنند و زمینه را برای رشد آنها فراهم کنند.

خباز با بیان اینکه نظام باید کسانی را که بی دلیل به انزاوا کشانده شده اند را برای حضور در عرصه دعوت کند تاکیدکرد: تک صدایی در هیچ کجای دنیا پذیرفته نیست چرا که مانع رشد یک جامعه می شود اگر تک صدایی و تک حزبی می توانست پاسخگوی نیازهای جامعه باشد کمونیست ها بعد از ۷۰ سال متلاشی نمی شدند.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبان در چارچوب قانون و شرع اسلام فعالیت می کنند اظهار داشت: نظام باید از اصلاح طلبان استقبال کند و شرایط حضور آنها در عرصه های سیاسی را آسان سازد تا مخاطبان آنها نیز برای ورود به انتخابات دلگرم شوند.

وی با اشاره به اظهارات اخیری که در خصوص رد صلاحیت اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات مطرح شده بود با بیان اینکه همه باید در چارچوب نظام سخن بگویند گفت: متاسفانه جای قانون مداری در کشور ما خالی است و و این موضوعی ناراحت کننده است زمانی که فردی برای شرکت در انتخابات کاندید می شود هیئت نظارت و هیئت اجرایی باید در چارچوب قانون و بدون حب و بغض درمورد او اظهار نظر کند تا مورد قبول مردم قرار گیرد.

 


 


ندای سبز آزادی: خبرگزاری مهر در گزارشی، از افزایش قیمت میوه و تره بار در سی و ششمین روز اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و در عین حال، این افزایش را خودسرانه خواند. این خبرگزاری نوشت:

امروز ۳۶ روز از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در کشور می گذرد و اگرچه دولت با تصمیمات خود تلاش در اصلاح نقایص این طرح داشته است، اما هنوز برخی اقدام به افزایش خودسرانه قیمتها در بازار دارند و تلاش می‌کنند که علیرغم بهره مندی از حمایتهای دولت، باز هم افزایش قیمت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

در واقع، هفته های آغازین اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در کشور بود که به دلیل افزایش قیمت حمل بار از سوی برخی کامیون‌داران و البته انجام کار کارشناسی از سوی دولت، اصلاح و بازنگری در سهمیه ها و نرخ گازوئیل ارایه شده به کامیون داران در دستور کار قرار گرفت تا دلیلی بر افزایش خودسرانه قیمتها نباشد، اما گویا برخی قصد سوءاستفاده از شرایط فعلی بازار را دارند و تلاش می کنند که با افزایش قیمت ها، نظم عمومی بازار را بر هم زنند.

در این میان، گشت و گذاری در بازار نشانگر افزایش قیمت خودسرانه برخی اقلام میوه و تره بار است، به نحوی که برخی اقلام با افزایش محسوسی در قیمتها نسبت به هفته گذشته مواجه بوده اند، ضمن اینکه پیاز نیز در بازار کمتر از هفته گذشته عرضه می شود.

بررسی ها نشان می دهد که قیمت هر کیلوگرم فلفل دلمه ای ۷۰۰ تومان، هویج ۳۲۰ تومان، سیب زمینی ۶۰۰ تومان، کاهو ۴۰۰ تومان، نارنج ۴۵۰ تومان، گوجه ۷۰۰ تومان و بادمجان ۷۲۰ تومان عرضه می شود.

همچنین هر کیلوگرم پرتقال تامسون ۱۱۵۰ تومان، سیب ۹۹۰ تومان، نارنگی ۹۰۰ تومان، کیوی ۶۵۰ تومان، سیب قرمز ۱۰۳۰ تومان، لیموشیرین ۷۹۰ تومان، پرتقال رسمی ۵۸۰ تومان، موز ۱۰۵۰ تومان و انگور ۸۵۰ تومان عرضه می شود. در این میان قیمت سیب، نارنگی، لیموشیرین با افزایش قیمت مواجه بوده است.

قیمت هر بسته ۹۰۰ گرمی نخود لوبیا ۱۵۵۰ تومان، لوبیا بلبلی ۱۰۵۰ تومان، لوبیا سفید ۱۷۵۰ تومان، لپه ۲۰۵۰ تومان، شکر ۱۰۸۰ تومان و قند شکسته ۱۲۰۰ تومان بوده است. برنج هاشمی ۲۶۰۰ تومان، برنج صدری ۲۳۵۰ تومان، برنج طارم ۲۵۰۰ تومان و برنج وارداتی ۲۰۵۰ تومان است.

همچنین راسته گوساله ۹۸۵۰ تومان، خورشتی گوساله ۹۰۰۰ تومان، ران گوسفندی ۱۵۷۰۰ تومان، ماهیچه گوسفندی ۱۶۲۰۰ تومان، گردن گوساله ۷۲۵۰ تومان، قلوه گاه ۶۰۵۰ تومان، سردست گوساله ۸۷۵۰ تومان، کف دست گوسفندی ۱۴۹۵۰ تومان است. قیمت هر کیلوگرم مرغ نیز ۳۰۵۰ تومان عرضه می شود.

 


 


ندای سبز آزادی: فخرالسادات محتشمی پور در هفتاد و پنجمین عریضه خود به دادستان تهران، به وی هشدار داد: هرگونه فشاری که منجر به خدشه دار کردن سلامت عزیزدل ما شود گناه شما را که تا همین جا هم کم نیست بیشتر می کند. برای من مهم نیست که فرمان را شما داده اید یا بالادستی هایتان، مهم این است که مسئولین زندان گناه را به گردن شما می اندازند و خود را تبرئه می کنند و علی الظاهر قانون هم حق را به آنان می دهد.

وی همچنین تاکید کرد که: همه حقوق ضایع شده مان را فردای قیامت در محضر الهی و در حضور جدّ بزرگوارمان از شما و اربابان مقام پرستتان مطالبه خواهیم کرد.

متن عریضه ۷۵ همسر تاجزاده خطاب به جعفری دولت آبادی را بخوانید:

به: دادستان تهران

از: یکی از ستم دیدگان عصر عاشورای ۸۹،همسر سید مصطفی تاجزاده شاکی از کودتاگران انتخاباتی، آزاده ممنوع الملاقات در قرنطینه اوین

بسم الله الرحمن الرحیم

والعصر. انّ الانسان لفی خسر. الّاالذین امنو و عملواالصالحات و تواصوا بالحقّ و تواصوا بالصّبر.

سلام آقای دادستان!

امروز می خواهم با شما بیشتر از همسر عزیزتر از جانم بگویم. می دانم که او را نمی شناسید. خیلی های دیگر هم نمی شناسندش و البته کسانی هم می شناسند و اتفاقا براساس همان شناخت کینه اش را به دل گرفته اند. ابتدا از خانواده اش شروع کنیم. مادر سید مصطفی یک مجتهد زاده است. پدربزرگ پدری اش نیز در زمان خود روحانی سرشناسی بوده و دایی های مرحومش یکی مشهور به علامه به سبب مدارج علمی بالا و دیگری نیز مجتهد و از مشاهیر حوزه علمیه بوده اند.

نام محی الدین فاضل هرندی با سابقه زندان در رژیم پهلوی و خدمت به مردم و نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی نیز برای عده زیادی آشناست. دست برقضا ایشان با عموی ارجمند اینجانب یعنی ابوی سید علی اکبر یار و فرزند و همراه امام راحل که مزد او را هم خوب دادند هم صهیونیست ها در خارج و هم صهیونیست مرام های داخل، رابطه اخوت و دوستی قدیم داشتند. حاج آقا فاضل را اگر نمی شناسید از رئیستان بپرسید و ایشان هم اگر نمی شناسند از پدرزن گرامی شان، بزرگ مرجع تقلید شیعیان آیة الله وحید خراسانی بپرسند که بر پیکر پاک این مرد ارجمند نماز خوانده است. روحش شاد اگر امروز حیات داشت معلوم نبود با او چه معامله ای می شد و با خیلی های دیگر که مانند او ژرف اندیش و آزادی خواه بودند؟ بی شک اگر بود امثال آقای جنتی جرأت نمی کردند برای خواهرزاده اش خط و نشان بکشند و کودتاگران جرأت نمی کردند زبان و قلم کثیفشان را به هرزه گویی علیه او و همانند کردنش با مهره سوخته ای که کم از دیگر مهره سوخته های داخلی ندارد، وادارند.

این ها را برای شما گفتم که به نظر نمی رسد خیلی از معادلات سیاسی سردربیاورید و مأمورید و معذور. گفتم تا بدانید مردی را در حبس غیرقانونی و در شرایط فشار و تضییق نگاه داشته اید که خیلی ها خوب می شناسندش! از سال های قبل از انقلاب و نوجوانیش که به مبارزه با ظلم در گروه های چریکی گذشت تا دوران جوانی که به بهانه ادامه تحصیل و در واقع برای ادامه مبارزات سیاسی به خارج از کشور رفت وتا سال ۵۶ که همزمان با آغاز مبارزات علنی مردم به وطن بازگشت و تا پیروزی انقلاب و پس از آن. تا ستاد نمازجمعه و تا عهده دار شدن مسئولیت هایی که در هر یک خوش درخشید و کارنامه موفقی از مدیریت مشارکتی را که امروز در دنیا توصیه می شود به یادگار گذاشت و با این وصف از روز اول بازداشت غیرقانونیش به امضای دادستان کودتا و اول متهم فاجعه کهریزک تا امروز حقوقش ماهیانه اش قطع و سوابقش نادیده گرفته شده است.

آقای دادستان!

این تکه آخر را نه به خاطر نگرانی از قحطی نان یادآور شدم و نه به دلیل اهمیتش. نه آقا برای ما که در رژیم گذشته یادمان داده بودند حقوق دولت حرام است چون کشور حاکم جائر دارد، دیگر حقوق بگیری حتی اگر حق مسلممان باشد چندان گوارا نیست. حتی اگر همسرعزیزتر از جانم آخرین پستش مشاورت رئیس دولت اصلاحات باشد. اگر غیر از این بود جای تعجب داشت. کینه ها از همسرجان بیش از این حرف هاست. باید از کسانی که حقوق حرام خورده اند و به فرمایش مولا گوشت و پوستشان با آن حرام روییده و نمو کرده پرسید پاکی و تنزّه تاجزاده و تاجزاده ها را.

می خواهید بدانید چرا این آخرین عریضه عطر و طعم تلخ تری دارد؟ به شما می گویم: چون بهمن از راه رسیده و داغ دل ما تازه شده است. داغ گذراندن همه دوران نوجوانی و جوانی مان در کوچه خیابان های شهرمان برای استقرار نظامی که عادلانه باشد و مبتنی بر رأی مردم. مردمی که ولی نعمتند و حاکمانشان خدمتگزار آنان. مردمی که یکایک انسان هایی هستند کریم و روزی خوار سفره رب کریم. ما داغداریم آقای دادستان این روزهای بهمنی! داغدار فدا شدن آرمان هایمان در پای قدرت در پای دنیاطلبی و زیاده خواهی. ما داغدار نابود شدن همه آرزوهای قشنگی هستیم که زن و مرد و پیر و جوان و کارگر و کشاورز و بازاری و کارمند در خیابان های شهرهایمان نقش کردند بر روی آسفالت های داغ وتفتیده و یا سرد و یخ زده و بر دیوارهای هر کوی و برزن. آرزوهای بزرگی که دست یابی به آن ها ارزش یک انقلاب شکوهمند مردمی را داشت با همه هزینه هایش! ما داغداریم آقا داغدار دفن کردن همه زیبایی هایی که مولود هم بستگی مان بود. داغدار افتادن انقلاب به دست نااهلان و نامحرمانی که موجب زبان درازی مخالفانی شده اند که تا امروز جرأت عرض اندام نداشتند. کودتاچیانی که اسلام طالبانی را برایمان به ارمغان آورده اند و حالا که می بینند متاعشان بی مشتری است ایرانیتمان را به حراج گذاشته اند. ما از به تاراج رفتن هویت ایرانی اسلامی مان می نالیم در این روزهای بهمنی.

آقای دادستان!

حدود ۵ ماه و نیم است که همسرم، شاکی از آقای جنتی و کودتاگران به همین جرم در زندان اوین و در شرایط قرنطینه به سر می برد و نزدیک دو ماه است که او را برای خوش آمد بیشتر کودتاگران و کسانی که مورد شکایت او هستند، ممنوع الملاقات و ممنوع التماس کرده اید. طی این مدت من فقط یک بار موفق به دیدار او شده ام که مرا از خبری کردنش منع کردند و خبرنگار کودتا ذوق کنان و کف زنان خبررسانی کرد و خدای را شکر که مکرشان این بار نیز به واسطه عریضه همان روز ۲۲ دی ماه باطل شد به خواست و اراده خدای تبارک و تعالی! باری من در آن ملاقات که با حضور معاون جناب صوری انجام شد، همه نگرانی های خود و خانواده را از سلامت ایشان به مسئولین زندان منتقل کردم. و در عین حال وظیفه شان را مبتنی بر رعایت حقوق زندانی عزیزی که به ستم اسیر دست ظالم است، گوشزد نمودم.

اینک بار دیگر به شما هشدار می دهم که هرگونه فشاری که منجر به خدشه دار کردن سلامت عزیزدل ما شود گناه شما را که تا همین جا هم کم نیست بیشتر می کند. برای من مهم نیست که فرمان را شما داده اید یا بالادستی هایتان، مهم این است که مسئولین زندان گناه را به گردن شما می اندازند و خود را تبرئه می کنند و علی الظاهر قانون هم حق را به آنان می دهد. شما باید امکان تماس و ملاقات مستمر و منظم با همسرم را فی الفور فراهم کنید و نیز امکان دسترسی به پزشک معالجش را که درخواست آن مکرر داده شده است. عذرخواهی از بدرفتاری ها و بی قانونی ها و اجحاف ها بماند! همه حقوق ضایع شده مان را فردای قیامت در محضر الهی و در حضور جدّ بزرگوارمان از شما و اربابان مقام پرستتان مطالبه خواهیم کرد. و اما نکته آخر در مورد هم سلولی یا هم اتاقی همسرم! نمی دانم کیست اما خیلی خوب از شرایطش تعریف نمی کنند، نمی خواهم در موردش پیش داوری داشته باشم اما به ما حق بدهید که سوابق بد و اعمال بد و اقدامات بد پیشین، نگرانی مان را افزایش دهد.

شما که همه نوع دستگاه شنود و کنترل و جاسوسی در اختیار دارید و برخلاف فرمان امام راحل که این روزها مکرر نامش را می برید، در خانه های مردم به کار می گیرید، کنترل و مراقبت زندانی که اسیر چنگتان است باید برایتان سهل و ممتنع باشد. پس خدا را از اقدامات شرم آور خودداری کنید که به نفعتان است. مراقبت ها را در جاهایی داشته باشید که مواد مخدر مبادله می شود به سهولت و جان زندانی به خطر می افتد و کارهای دیگری که هراز چند گاه اخبارش درز پیدا می کند. تاجزاده و تاجزاده ها برای شما ضرری ندارند اگر طرفدار حق باشید. بیایید لااقل در این روزهای بهمنی طرفدار حق باشید!

و انّ ربک لبالمرصاد

نوزدهم صفر ۱۴۳۲ برابر با چهارم دی ماه ۱۳۸۹


 


ندای سبز آزادی: وزیر علوم دولت احمدی نژاد اعلام کرد: هیچ دانشگاهی حق برگزاری اردوی مختلط دانشجویی در دانشگاه ها را ندارد و باید این اردوها جدا برگزار شوند.

به گزارش فارس، وی در دیدار با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان گیلان در تالار حکمت دانشگاه گیلان، با بیان اینکه باید نگاهمان در خصوص دروس علوم انسانی اسلامی باشد و اگر سرفصل‌های علوم انسانی حتی در یک خط خلاف اسلام باشد باید نقد شود تصریح کرد: چه اشکالی وجود دارد که در سرفصل‌های علوم انسانی بازنگری شود؟ علوم انسانی مقصد را نشان می‌دهد و سایر علوم کمک می‌کنند تا به این مقصد برسیم.

وی افزود: اگر علوم انسانی مقصد درست را نشان ندهد به نتیجه‌ای نخواهیم رسید و در این خصوص باید توجه داشت که مقام معظم رهبری بی جهت نگران بازنگری سرفصل‌های علوم اسلامی نیستند.

دانشجو با تأکید بر اینکه اگر علوم خلاف آموزه‌های دینی در دانشگاه‌ها تدریس شود باید بازنگری شود اظهار داشت: در حال حاضر جزوه‌ای تحت عنوان “همسایگان ایران ” در دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود که این جزوه‌ توسط مرکز خاورمیانه‌شناسی آمریکا تهیه شده اما در دانشگاه‌های کشور ما تدریس می‌شود و خاورمیانه شناسی از نگاه آمریکا را بررسی می‌کند. آیا این خاورمیانه‌ای است که ما و دانشجویان باید آن را بشناسیم؟

وی افزود: در این جزوه تمامی سیاست خارجی کشور ما زیر سؤال رفته است و در این جزوه تأکید شده که ایران به دنبال عراقی متحد است اما عراقی که ناتوان باشد. دانشجویان ما باید این بحث را در امتحانات خود مکتوب کنند تا قبول شوند. پس آیا این دروس نیاز بازنگری دارد یا خیر؟

دانشجو با تأکید بر اینکه دانش باید همراه با تهذیب باشد خاطرنشان کرد: کدام نسخه غرب تاکنون برای کدام کشورهای دیگر جوابگو بوده است؟ آیا باید ما مقاله‌های حقوق بشر کشورهای غربی را ترجمه و در دانشگاه‌های خود تدریس کنیم؟

وی افزود: حکومت بر دلها جغرافیا نمی‌شناسد و حال آیا دانشگاه‌های ما می‌خواهند منتظر تحویل جامعه دهند و یا اوباما؟

دانشجو بیان داشت: دانشگاهی که می‌خواهد سرباز امام زمان (عج) تحویل جامعه دهد باید فرهنگ و تربیت در آن اصل باشد و مناسباتش را خود طرح ریزی کند.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که از نظر فرهنگی مقهور است نیاز به لشگرکشی ندارد تأکید کرد: گسترش آموزش عالی باید هدفمند باشد و مقام معظم رهبری نیز به این امر تأکید دارند.

دانشجو با تأکید بر اینکه دانشگاه برای نظام اسلامی ایران کادر سازی می‌کند و باید به سمت منافع ملی حرکت کند تصریح کرد: اگر قرار است آموزش عالی کشورمان به سمت و سوی آرمان‌های اسلامی حرکت کند نیازمند این است که به سوی آموزه‌های دینی حرکت کنیم و باید به هنجارهای اسلامی و ایرانی بازگردیم نه اینکه غرب برای ما هنجارهایی را تعریف کند.

وی افزود: اگر مدارس به صورت مختلط فعالیت کنند آیا اولیا از حضور فرزندان خود در این مدارس جلوگیری خواهند کرد یا خیر؟ و در این خصوص باید توجه داشت که این دانش آموزان هنوز به سن تکلیف نرسیده‌اند و در نتیجه اولیا مدارس مختلف را نوعی ناهنجاری می‌دانند.

وزیر علوم تصریح کرد: اما چطور می‌شود دانشگاه‌های مختلف در جامعه معنا دارد؟ که در جواب باید گفت سنگ بنای تأسیس دانشگاه‌ها در کشورمان غربی است. اما سنگ بنای آموزش و پرورش بر پایه روش های غربی نیز تأسیس نشده است.

دانشجو بیان داشت: اگر کلاس، امکانات، استاد و… به اندازه کافی داشته باشیم چه اشکالی دارد برخی از دانشگاه‌ها نیز از حالت مختلف خارج شوند.

وزیر علوم در خصوص برگزاری اردوهای مختلف در دانشگاه‌ها گفت: یکی از مسئولان دانشگاهی اردوی مختلفی را برگزار کرده بود که با واکنش عده ای از افراد متدین مواجه شد و در توجیه این اقدام خود اعلام کرده بود در فرانسه و انگلیس اردوهای دانشجویی به این شکل برگزار می‌شوند که بنده در پاسخ به رئیس این دانشگاه نوشتم “اگر فرزند شما هم در دانشگاه حضور داشت آیا اجازه حضور وی را در اردوهای مختلط دانشجویی می‌دادید؟ ”

وی افزود: مناسبات ما با کشورهای غربی یکی نیست. هیچ کس حق ندارد اردوی مختلط دانشجویی را در دانشگاه‌ها برگزار کند. باید اردوها جدا باشند. البته برگزاری اردوهای خانوادگی در دانشگاه ها منعی ندارد.

وی با بیان اینکه هیچ کس با مشارکت زن و مرد در پروژه‌های علمی و پژوهشی مشکلی ندارد اما مناسبات نزدیک دانشجویان دختر و پسر را در دانشگاه‌ها قبول نداریم

 


 


ندای سبز آزادی: امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: «انقلاب تونس نشان داد که هیچ حاکمی تنها با استفاده از ارتش و نیروهای مسلح نمی‌تواند قدرت و حکومت خود را حفظ کند.»

مولوی عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه اول بهمن ماه شهر زاهدان «خلع رییس جمهور دیکتاتور این کشور توسط مردم» را از وقایع مهم خواند و «انقلاب مردم شجاع تونس» را هشدار مهمی برای «تمام حکومت‌های مستبد جهان» دانست.

وی با بیان این که «در تونس قدرت مردم به نمایش گذاشته شد» گفت: «این هشداری بود بر اینکه حکومت‌ها باید مردمی باشند و مطابق با خواسته‌های مردم حرکت کنند.»

خطیب جمعه اهل سنت زاهدان با تاکید بر این که «حکومتی که مردم آن را روی کار می‌آورند باید در خدمت مردم باشد» تصریح کرد: «تمام حکومتهای دنیا، به ویژه حکومت‏هایی که استبدادی هستند و رضایت مردم را در نظر نمی‌گیرند باید از خشم مردم بترسند.»

وی با ذکر این ضرب‌المثل بلوچی که «گوسفند انسان بدبخت را گرگ می‏خورد، انسان نیکبخت هوشیار می‌شود» گفت: «گوسفند آقای بن علی را گرگ خورد، اینک دیگر حاکمان مواظب باشند که گوسفند آنان را گرگ نخورد.»

 


 


ندای سبز آزادی: پلیس عراق دوشنبه ‌امروز‌ـ‌ اعلام کرد که بر اثر دو انفجار در میان عزاداران شیعه در شهر مقدس کربلا چندین تن به شهادت رسیده و یا مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا، یک منبع در پلیس شهر کربلا که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگو با شین‌هوا اعلام کرد که دو بمب صبح امروز به فاصله کوتاهی از یکدیگر در منطقه «الابراهیمیه» در شرق کربلا واقع در حدود ۱۱۰ کیلومتری جنوب غربی بغداد، به وقوع پیوست.

این منبع افزود این انفجارها به کشته و زخمی شدن ده‌ها عزادار منجر شد ولی گزارشی در خصوص تلفات دقیق این دو انفجار دریافت نشده است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا از بغداد، این انفجارها در شرایطی روی داده است که ده‌ها هزار عزادار شیعه از خارج عراق و استان‌های مختلف این کشور در حال حرکت به سوی کربلا به منظور شرکت در مراسم عزاداری اربعین حسینی هستند.

 


 


ندای سبز آزادی: علی عسگری، نماینده سابق مجلس، از عسگر اولادی نقل کرد که احمدی نژاد گفته است: به این دلیل در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت نمی کنم که در مجمع به نظرات من عمل نمی شود!

به گزارش خبرآنلاین، ماهنامه مثلث مصاحبه ای با حجت الاسلام علی عسگری انجام داده که در آن مصاحبه، عسگری ضمن تاکید بر جایگاه شیخوخیت مجمع تشخیص، تاکید کرده است: آقای عسگر اولادی نقل کرد که در دیدار با آقای احمدی نژاد به وی گفته که چرا در جلسات مجمع شرک نمی کنید؟ آقای رئیس جمهور جواب داده: چون در مجمع به نظرات من عمل نمی شود. آقای عسگر اولادی پاسخ می دهد که در مواردی به نظرات رئیس مجمع هم عمل نمی شود، چون مجمع تشخیص مجمع شیخوخیت است.

وی در ادامه تصریح کرد: آیا این دلیل می شود که رئیس جمهور در جلسه ای که رجوع آن به نظر اکثریت است شرگت نکند، چون به نظرش عمل نمی شود؟ رئیس جمهور از طرف رهبری عضو مجمعی است که قانونا بایست در آن حضور فعال داشته باشد و عدم شرکت وی توجیه قانونی ندارد .

 


 


ندای سبز آزادی: یک عضو شورای مرکزی فراکسیون خط امام(ره) مجلس اظهارات دبیر شورای نگهبان و برخی رسانه های وابسته به جریان های افراطی را موجب ایجاد شبهه نسبت به بی طرفی شورای نگهبان و برگزاری انتخابات سالم دانست و گفت: نتیجه اظهارات غیر مسئولانه حوادثی مشابه حوادث پس از انتخابات خواهد بود.

سیروس سازدار در گفت‌و‌گو با پارلمان نیوز، در خصوص حملات اخیر برخی رسانه های افراطی به اصلاح طلبان و تقاضای رد صلاحیت آنها برای حضور در انتخابات گفت: مشخص نیست یر چه اساسی و با چه جراتی کسانی که در خصوص تشخیص صلاحیت کاندیدای حضور در انتخابات هیچ کاره هستند به اظهار نظر می پردازند.

نماینده اصلاح طلب مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گویی کاندیدایی که قصد حضور در انتخابات را دارند به تایید کسان دیگری به جز شورای نگهبان نیز برسند، گفت: این آقایان به چه حقی منتقدان سیاسی خود را تهدید به عدم صلاحیت می کنند؟

وی تصریح کرد: اظهارات و حرکات غیر مسئولانه عده ای اهل افراط که نمی دانیم قدرت را از کجا و چگونه به دست گرفته اند موجب شک و تردید مردم نسبت به صحت انتخابات می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اظهارات جنتی دبیر شورای نگهبان مبنی بر اینکه نیازی به حضور اصلاح طلبان در انتخابات نیست، گفت: متاسفانه دبیر شورای نگهبان متوجه نیست که اظهاراتش شبهاتی را در بی طرفی این شورا در اذهان عمومی به وجود می آورد.

سازدار تاکید کرد: اینگونه اظهارات آن هم قبل از آنکه کسی برای انتخابات نام نویسی کرده باشد خلاف قانون است و گویی از قبل مشخص شده است که قرار است سرنوشت انتخابات چگونه به رقم خورد.

وی ادامه داد: اگر کسانی که خود دست اندر کار تعیین صلاحیت کاندیدا هستند، بخواهند با این پیش زمینه فکری قضاوت کنند و به کرات و در مکان های مختلف بر اظهارات خود اصرار ورزند مسلما برای مردم ایجاد شبهه می کند و نتیجه آن حوادث و وقایعی خواهد بود که پس از انتخابات ۸۸ رخ داد.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس همچنین در خصوص ارزیابی خود از کف خواسته های اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات که توسط سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق کشورمان در دریدار با فراکسیون اقلیت مجلس مطرح شد، گفت: آنچه آقای خاتمی به عنوان کف خواسته های اصلاح طلبان مطرح نمودند خواسته ۷۰ میلیون جمعیت ایران است.

سازدار خاطر نشان ساخت: برگزاری انتخابات آزاد، اجرای کامل قانون اساسی، احترام به رای مردم و … خواسته ۷۰ میلیون جمعیت ایران و لازمه یک نظام مردم سالار است.

 


 


ندای سبز آزادی: دادگاه انقلاب تبریز هفت تن از فعالان این شهر را که در حوادث بعد از انتخابات دستگیر شده بودند و هم اکنون با قید وثیقه آزاد هستند، به دادگاه فراخواند.

به گزارش ادوار نیوز، دکتر غفار فرزدی، دکتر باقر صدری نیا، عباس پور اظهری و وحید شیخ بیگلو که در بهمن ماه سال قبل دستگیر شده بودند از طرف شعبه ۳ دادگاه انقلاب احضار شده اند.

همچنین موسی ساکت مسئول شعبه آذربایجان شرقی سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) عطا علیزاده و فرزین رحیمی از بازداشت شده گان ۱۳ آبان سال ۸۸ نیز از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب شهر تبریز احضار شده اند.

 


 


ندای سبز آزادی: یک عضو کمسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس فاش کرد که با اجرای قانون هدفمند شدن یارانه ها و به علت عدم گازرسانی به اکثر روستاها، برخی روستاییان برای گرم کردن خود مجبور به قطع درختان و سوزاندن آنها به عنوان وسایل گرمازا شده اند.

به گزارش خانه ملت، سید علی محمد بزرگواری نماینده کهگیلویه در جلسه علنی روز ۳ بهمن در اخطاری مطابق با اصل ۵۰ قانون اساسی اظهار داشت: در جمهوری اسلامی، حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل های بعد باید در آن هیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند وظیفه عمومی تلقی می گردد، از این رو فعالیت های اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیرقابل جبران آن ملازمه پیدا کند، ممنوع است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی خاطرنشان ساخت به دلیل اجرای قانون هدفمند شدن یارانه ها و عدم گازرسانی به اکثر روستاها به ویژه روستاهای موجود در جنگل ها انجام نگرفته است و نفت سفید و کپسول گاز هم گران شده است روستاییان برای پخت و پز و گرم کردن خود به قطع کردن درختان جنگلی روی آورده اند.

وی تصریح کرد: ادامه این روند تخریب محیط زیست و آلودگی هوا را به همراه دارد. وی از دولت خواست تا در این خصوص چاره اندیشی کند.

 


 


ندای سبز آزادی: مدیرکل واحد پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از آغاز موج دوم بارش برف و باران در سطح استان تهران از چهارشنبه شب هفته جاری خبر داد و گفت: بارش نزولات جوی تا جمعه ادامه می‌یابد.

پرویز رضازاده افزود:‌ دمای هوا در روز پنجشنبه هفته جاری به صفر تا یک درجه سلسیوس زیر صفر خواهد رسید اما به دلیل آنکه میزان رطوبت هوا بالاست سردی هوا برای شهروندان محسوس نخواهد بود.

وی دمای امروز (یکشنبه) تهران را ۷ درجه سلسیوس بیان کرد.

مدیرکل واحد پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: روز چهارشنبه هفته جاری دمای هوا تغییر محسوسی نخواهد یافت.

رضازاده با اشاره به پایداری هوا پیش‌بینی کرد: ‌آلودگی هوا تا روز سه‌شنبه بر آسمان تهران حاکم باشد.

 


 


ندای سبز آزادی: عضو شورای شهر تهران گفت: رئیس سازمان زندان‌ها برای رفع ابهامات اعضای شورای شهر تهران در مورد بازداشتگاه‌ و زندان‌های تهران در صحن علنی شورای شهر حاضر شود.

معصومه ابتکار در گفت‌و‌گو با ایلنا و در خبری که پس از مدت کمی از خروجی این خبرگزاری برداشته شد، با اشاره به تقاضای تعدادی از نمایندگان شورای شهر مبنی بر حضور رئیس سازمان زندان‌ها در شورا و پاسخ حضوری به برخی از ابهامات تاکید کرد: از آنجا که بودجه سال ۹۰ شهرداری در حال بسته شدن بوده، بهتر است رئیس سازمان زندان‌ها در جلسه شورای شهر حاضر شده و تنها به ارسال یک نامه و پاسخ کتبی اکتفا نکند.

وی افزود: ابهامات اعضای شورای شهر تنها مربوط به مسائل عمرانی و تجهیزات نبوده و نگرانی خانواده‌های زندانیان سیاسی و نیز وضعیت کودکانی که در کانون اصلاح و تربیت بوده و یا به دلیل زندانی بودن مادر، در زندان‌ها به سر می‌برند نیز بوده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: با وجود بررسی بودجه سال ۹۰ شهرداری، تا زمانی که رئیس سازمان زندان‌ها در شورای شهر حاضر نشده و به ابهامات پاسخ ندهند امکان تخصیص بودجه برای رفع مشکلات داخلی زندان‌ها وجود ندارد.

ابتکار گفت: رئیس سازمان زندان‌ها با ارسال نامه‌ای به شورای شهر در مورد مشکلات مربوط به سیستم گرمایشی، سرمایشی، آب، سیستم بهداشتی و غیره اظهاراتی داشته اما این نامه کفایت نکرده و سوالات دیگر اعضای شورای شهر بی‌پاسخ مانده است.

 


 


ندای سبز آزادی: مامورین امنیتی با حضور در سالن ایرانشهر، نمایش”متولد ۱۳۶۱″ را توقیف کردند. درحکم توقیف نمایش که توسط حمید شاه آبادی، معاون وزیر ارشاد صادرشده، علت توقیف نمایش، باز سازی زندگی ندا اقا سلطان ذکر شده است.

پس از توقیف نمایش های اتللو به کارگردانی عاطفه تهرانی، پارکینگ به کارگردانی حمید پورآذری و هداگابلر به کارگردانی وحید رهبانی، این چهارمین نمایش است که بعد ازگرفتن مجوزهای لازم و چند شب اجرا توقیف می شود.

این نمایش که توسط نغمه ثمینی نوشته شده و به عنوان اولین تجربه کارگردانی پیام دهکردی بر صحنه رفته بود، برای کسب مجوز چندین بار توسط شورای انتخاب مرکز هنرهای نمایشی، شورای نظارت خانه هنرمندان و مدیران این دو مرکز بازبینی شده بود.

این نمایش که بازیگرانی همچون پگاه آهنگرانی، ستاره پسیانی، خاطره حاتمی، آیه کیانپور، ضیا ساداتی، سارا بهرامی و نازگل نادریان درآن ایفای نقش می کردند به دغدغه های نسل دهه ۶۰ وآسیب های اجتماعی وفرهنگی آنها می پرداخت. رویدادهای زندگی”نوا”عنوان قهرمان اصلی نمایش از کودکی تا سال ۸۸ با ساختاری اپیزودیک روایت می شد، و با مرگ او در رخدادی تراژیک به پایان می رسید.

یکی از دست اندرکاران نمایش به “روز” گفت: “شب قبل از توقیف افرادی از ارشاد و اطلاعات به سالن آمدندوازاجرا فیلمبرداری کردند. دیروز و درحالیکه بازیگران برای اجرای اماده می شدند، ناگهان مامورین امینتی به سالن ریختند و اعلام کردند نمایش به دستور مقامات بالا توقیف شده است.”

مامورین وقتی با اعتراض دست اندرکاران که مجوز مرکز هنرهای نمایشی را داشتند رو به رو شدند، اعلام کردند که نمایش بدستور حمید شاه آبادی، معاون سپاهی وزیر ارشاد توقیف شده است.

یکی از اعضای گروه اجرا هم به روز گفت: “معلوم نیست وضعیت خانواده تئاتر در آینده چگونه خواهد بود. تشدید فشارهای دولت بر تئاتر همه را نگران کرده است. حس اعتماد و اطمینان از میان رفته است و به این ترتیب کیفیت خروجی نمایش های تولید شده پایین تر از همیشه شده است.مردم دیگر به تئاتر نمی آیند و مجموعه تئاتر شهر به تدریج تبدیل به ساختمانی با جمعیت اندک شده است.”

 


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته