هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مهر ۲۱, پنجشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 10/13/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



گری سیک - مشاور امنيت ملی سه رييس جمهور آمريکا

همان طور که در خبرها آمده، ایران به برنامه‌ریزی برای انجام اقدام تروریستی علیه سفیر عربستان صعودی در خاک ایالات متحده آمریکا متهم شده است. اما تمام این ماجرا برای من باورنکردنی است. در واقع این داستان، اگر واقعی باشد، تمام سیاست های گذشته ایران و شیوه های شناخته شده‌اش را زیر سوال می برد. ایران بدون شک برای خشمگین بودن از هر دو کشور ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی دلایل زیادی دارد؛ ایران در موج اخیر ترور دانشمندان و دانشجویان فیزیک ، آمریکا و اسرائیل را متهم می‌داند و حتی انتشار ویروس استاکسنت را هم به این دو کشور نسبت می‌دهد. در مورد عربستان هم، ایران با اطمینان اعتقاد دارد  پادشاه این کشور خواستار حمله نظامی آمریکا به خاک ایران است و این درخواست را به آمریکا ارائه داده است.
ردپای ایران در آخرین اقدامات تروریستی اروپا، بمب‌گذاری در آرژانتین و یا موارد دیگری از این دست دیده شده است اما در تمام این موارد و بسیاری دیگر مثل ترورهای انجام شده در دهه 1980 علیه افرادی که ضدانقلاب خوانده می شدند یا دست داشتن در بمبگذاری ها، ایران تحت لوای گروه‌های مختلف که البته مهمترینشان شاخه ای از "حزب‌الله" هستند، ایفای نقش کرده بود. نام ایران همیشه زیر لایه‌های مختلف پنهان نگه داشته شده؛ لایه‌هایی که مثل یک لباس مبدل نقش حقیقی این کشور را در اقدامات تروریستی از انظار پنهان کرده است. ایران هرگز -و یا حداقل ظاهرا– تلاشی برای انجام اقدامات تروریستی در خاک ایالات متحده آمریکا انجام نداده و قبول این مسئله که آنها برای انجام حساسترین ماموریت تروریستی ممکن، به یک گروه غیرمسلمان تکیه کرده باشند، واقعا مشکل است. در ماجرایی که رخ داده، گفته می شود آنها برای رسیدن به هدف خود، از یک فرد آماتور و یک باند مواد مخدر مکزیکی استفاده کرده‌اند؛ باندی که گفته می شود، اعضای آن را علاوه بر مکزیکی‌ها، برخی اعضای نفوذی سرویس های اطلاعاتی آمریکا تشکیل می‌دهند.
با تمام اشتباهاتی که ایران در سال‌های گذشته مرتکب شده، با این حال این کشور به عنوان نقض کننده فعالیت‌های محرمانه سیاسی شناخته نمی‌شود. این مسئله هم واقعا شاید همانی باشد که در ظاهر به نظر می‌رسد اما به هر حال بهتر است کنگره و افکار عمومی قبل از هرگونه تصمیم‌گیری و اقدام غیرقابل بازگشت، به دنبال مدارک جزئی‌تر و شواهد مفصل‌تری برای اثبات آن باشند.  اگر ایران واقعا در این حد غیرحرفه‌ای و غیرمعقول باشد که در این مورد نشان داده است، پس شاید آنها بزرگترین دشمن خود باشند؛ دقیقا چیزی بر خلاف آنچه قصد دارند از خود به نمایش بگذارند: باهوش و مصمم! 

منبع: سایت شخصی گری سیک - ترجمه: حدیث علمی 


 


جشنواره جهانی کن، سينماتک فرانسه، کميته دفاع از سينماگران زندانی در ايران، انجمن کارگردانان سينمای فرانسه، انجمن کارگردانان و تهيه کنندگان فرانسه، انجمن مولفين و آهنگسازان فرانسه، انجمن مولفين و ناشران موسيقی و راديو فرهنگ فرانسه در بیانیه مشترکی حکم يک سال زندان و شلاق برای مرضيه وفامهر را شديدا محکوم کردند.

به گزارش تارنمای "گویانیوز" امضاکنندگان این بیانیه حکم صادره از سوی دادگاه اسلامی ايران را «شديداً» محکوم کرده و از سازمانهای حقوق بشر و نهادهای بين المللی خواسته اند تا اعتراض خود را نسبت به رای صادره شده اعلام نمايند.

رضيه وفامهر بازيگر و کارگردان سينمای ايران که در اواسط ماه ژوئن ۲۰۱۱ توسط نيروهای امنيتی حکومت ايران بازداشت شده بود، به يک سال زندان و ۹۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

قاضی پرونده رعايت نکردن مسائل شرعی و شرکت در توليد يک فيلم مبتذل را دليل اعلام اين حکم دانسته است.

فيلم «تهران، حراج من» به کارگردانی "گراناز موسوی" که خانم مرضيه وفامهر بدليل نقش آفرينی در آن بازداشت و محکوم به يک سال زندان و ۹۰ ضربه شلاق شده است، با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران ساخته شده که نسخه ای از آن در بازار سياه در تهران پخش شده است.

خانم مرضيه وفامهر کارگردان و بازيگر سينما هم اکنون در زندان قرچک ورامين در حومه تهران بسر می برد.

ناصر تقوايی کارگردان نامدار سينمای ايران (همسر مرضيه وفامهر) از سازمان ملل درخواست کرده است گزارشگر ويژه خود را هر چه زودتر به ايران بفرستد تا زندانيان هنرمند را از نزديک ملاقات کرده و از آنها دفاع کنند.


 


یک عضو شورای شهر تهران به تارنمای "آتی نیوز" گفته است که با توجه به «هزينه های زيادی» که فعالان سياسی در دو سال گذشته متحمل شده اند و «بهای سنگينی» که در دو سه سال اخير بابت حضور در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخته اند، بعید می داند که مشارکت در انتخابات دور بعدی مجلس بالا باشد.

معصومه ابتکار از چهره های زن اصلاح طلب حاضر در شورای شهر تهران در این گفتگو همچنین از حضور نه چندان گسترده مردم و « نخبگان و دانشجویان » در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داده است . گفته « اگر شرايط به همين شيوه ادامه پيدا کند و اصلاح طلبان هم حاضر نشوند، رقابت جدی صورت نخواهد گرفت و فضای انتخاباتی پرشوری با حضور جوانان، دانشجويان و قشر تحصيلکرده نخواهيم داشت.»

رهبر جمهوری اسلامی اما روز سه شنبه در سخنانی نسبت به «کمرنگ» شدن حضور مردم در انتخابات پیش روی جمهوری اسلامی هشدار داده گفته بود« دشمنان نظام نمی خواهند که حضور مردم در انتخابات پررنگ باشد.»

در جریان برگزاری آخرین انتخابات در ایران، بخش قابل ملاحظه ای از نخبگان جامعه نتایج اعلام شده در این انتخابات را تقلبی و از پیش طراحی شده عنوان کردند و حضور مسالمت جویانه میلیونها معترض به نتایج انتخابات با سرکوب گسترده و خشونت بار نظامیان و ماموران امنیتی به شدت سرکوب شد.

برخی ناظران سیاسی معتقدند که رهبر جمهوری اسلامی نتایج این انتخابات را در شرایطی تائید کرده بود که بر اساس قانون نتایج انتخابات باید در مرحله نخست به تصویب شورای نگهبان برسد.

از نظر این عده عجله آیت الله خامنه ای در تائید نتایج انتخابات امری غیرمرسوم و غیر معمول در تاریخ جمهوری اسلامی است.

در جریان اعتراضات مردمی به نتایج آخرین انتخابات برگزار شده در ایران بیش از دهها نفر کشته و هزاران نفر دستگیر و شمار زیادی از نخبگان و روزنامه نگاران از کشور مهاجرت کردند.


 


معاون وزير علوم جمهوری اسلامی از ايجاد «دروس‌ تخصصی دفاع‌مقدس در تمامی رشته‌های دانشگاهی» خبر داده است.
این اظهارات در حالی از سوی آقای خواجه سروی عنوان می شود که پیش از این مديرکل دفتر برنامه‌ريزی آموزش عالی، گفته بود که «درس ۲ واحدی "دفاع مقدس" به صورت اختياری به رشته‌ها اضافه می‌شود».

به گزارش وب سایت "دانشجو نیوز" معاون وزير علوم هيچ توضيحی در مورد نحوه ايجاد اين دروس در تمام رشته های دانشگاهی نداده و تنها به ذکر اهميت پرداختن به «دفاع مقدس» اکتفا کرده و گفته است: «فرهنگ، آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بايد در علم بومی ما که دانشگاه‌ها موظف به توليد آن هستند، بکار رود.»

اين مقام وزارت علوم در ادامه گفته است: «وزارت علوم وظيفه خود می‌داند، زمينه حفظ و انتقال ارزش های دفاع‌مقدس به نسل جوان که اين دوران را درک نکرده‌اند فراهم سازد.»


 


تارنمای "العربیه" در خبری به نقل از «منابع موثق» مدعی شد که اتهام مطرح شده از سوی دولت آمریکا مبنی بر قصد سپاه قدس ایران برای ترور سفیر عربستان در ایالات متحده به دستور محمود احمدی نژاد و با چراغ سبز رهبر جمهوری اسلامی طراحی شده است.

به نوشته این وب سایت احمدی نژاد پس از بحران اخیر با اصولگرایان و آیت الله خامنه ای در دیدار با رهبر جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کرد برای جلوگیری از سرنگونی نظام و کاهش تاثیرگیری از انقلاب های عربی - که آیت الله خامنه ای را بسیار نگران کرده است - عملیات ترور در خارج از کشور از سرگرفته شود.

این گزارش می افزاید احمدی نژاد تاکید کرده است پس از انجام این ترورها می توان این مساله را تبلیغ کرد که مردم جهان تحت عنوان " بیداری اسلامی " و با تاثیرگیری از انقلاب اسلامی ایران دست به این عملیات زده اند.

این تارنما در ادامه به نقل از منابع خود می نویسد: « گروه ترور وابسته به سپاه قدس برای کاهش فشار بر بشار اسد همپیمان استراتژیک جمهوری اسلامی ایران ماموریت تحریک و ارتباط با افراد مختلف در خارج و بکارگیری داوطلبان جدید برای انجام ترور در خارج را برعهده گرفته است. »

ایالات متحده آمریکا روز گذشته ایران را به طراحی توطئه ترور سفیر سعودی در واشنگتن متهم کرد و اعلام کرد مدارک کافی در دست دارد که نشان می دهد این کشور به یک گروه ایرانی وابسته به سپاه قدس کمک مالی و لوجستیکی کرده است تا دیپلمات سعودی را ترورکند.


 


آیت الله خامنه ای بدون اشاره به فرد یا گروه خاصی گفته است اگر مسئولی در کشور بخواهد «کج روی کند» و حرکت دیگری «در قبال انقلاب اسلامی» به راه بیاندازد، مردم او را «حذف»خواهند کرد.

ناظران امور سیاسی در ایران سخنان روز گذشته رهبر جمهوری اسلامی در کرمانشاه را تهدید غیر مستقیم یاران و نزدیکان محمود احمدی نژاد که از سوی اصولگرایان حامی آیت الله خامنه ای "جریان انحرافی" خوانده می شوند از سوی عالی ترین مقام سیاسی نظام حاکم بر ایران می دانند.

رهبر جمهوری اسلامی همچنین در سخنان امروز خود بار دیگر نگرانی خود از «حضور کمرنگ مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی» را تکرار کرد و گفت:«دشمنان حکومت قصد دارند کاری کنند که "انتخابات کمرنگ باشد.»

یک ماه پیش از این نیز آیت الله خامنه ای در سخنانی انتخابات پیش رو را چالشی جدی برای حاکمیت عنوان کرده و گفته بود«اگرچه انتخابات پشتوانه امنیت نظام» است اما نباید اجازه داد که این انتخابات به امنیت نظام صدمه بزند.

سخنان روز گذشته رهبر جمهوری اسلامی در شرایطی مطرح می شود که میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو کاندیدای اصلی انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری بدون برگزاری هیچگونه دادگاهی در زندان و حبس خانگی به سر می برند.

در جریان برگزاری آخرین انتخابات در ایران، بخش قابل ملاحظه ای از نخبگان جامعه نتایج اعلام شده در این انتخابات را تقلبی و از پیش طراحی شده عنوان کردند و حضور مسالمت جویانه میلیونها معترض به نتایج انتخابات با سرکوب گسترده و خشونت بار نظامیان و ماموران امنیتی به شدت سرکوب شد.

برخی ناظران سیاسی معتقدند که رهبر جمهوری اسلامی نتایج این انتخابات را در شرایطی تائید کرده بود که بر اساس قانون نتایج انتخابات باید در مرحله نخست به تصویب شورای نگهبان برسد.

از نظر این عده عجله آیت الله خامنه ای در تائید نتایج انتخابات امری غیرمرسوم و غیر معمول در تاریخ جمهوری اسلامی است.

در جریان اعتراضات مردمی به نتایج آخرین انتخابات برگزار شده در ایران بیش از دهها نفر کشته و هزاران نفر دستگیر و شمار زیادی از نخبگان و روزنامه نگاران از کشور مهاجرت کردند.


 


یک فعال محیط زیست، اعلام کرد علاوه بر اسد تقی‌زاده، دو محیط‌بان دیگر نیز به اتهام قتل در انتظار قصاص‌اند.
اسد تقی زاده محیطبان بویراحمدی است که در درگیری با قاچاقچیان مسلح یکی از آنان را از پای درآورد، اما دستگاه قضایی ایران او را به اتهام قتل عمد به اعدام محکوم کرد.
محمد درویش، عضو مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع، گفته است که ماه گذشته اتفاق مشابهی در شیراز، و همین دو سه روز پیش نیز اتفاق دیگری در یزد افتاده و یک محیط‌بان در طرح حفاظت از یوزپلنگ در درگیری با یک شکارچی او را کشته است. هر دوی این محیط‌بانان اکنون در صف قصاص‌اند.
درویش به سایت خبری قانون گفته است: اکنون شرایط به صورتی است که بهتر است به محیط‌بان «یک عصا بدهند» چرا که با دادن اسلحه به او در واقع «حکم قتل محیط‌بان» امضا شده است.
نویسنده وبلاگ مهار بیابان‌زایی پرسیده است: چگونه است که یک نفر در حین ماموریت برای حفاظت محدوده مورد حفاظتش وارد عمل می‌شود، با متجاوزینی که غیرقانونی وارد این منطقه شده‌اند درگیر می‌شود، جان خودش را به خطر می‌اندازد، و بعد به جای اینکه به وی مدال یا پاداش بدهند باید دست کم چندسالی از عمرش را در زندان بگذراند، به شرط اینکه دست خانواده مقتول را ببوسد، عذرخواهی کند، و میلیون‌ها تومان پول پرداخت کند تا از گناه او بگذرند؟
محیط‌بانان با توجه به شرایط کاری خود، وضعیتی شبیه نیروهای انتظامی یا شبه نظامی دارند اما هنگام درگیری مسلحانه یا خطرات مشابه، فقط قوانین کارمندان دولتی در مورد آنان اعمال می‌شود.
این افراد برای استفاده از سلاح، آموزش‌های مربوط به تیراندازی را نیز می‌گذرانند اما علیرغم داشتن حکم ضابط قضایی، مجوز حمل سلاح و گذراندن دوره آموزشی استفاده از آن، اگر با این اسلحه مهاجم را زخمی کنند باید دیه بدهند، اگر او را بکشند باید قصاص شوند.
در ۹۰ سال اخیر در آمریکا حدودا ۲۵ محیط‌بان کشته شده‌اند که دلیل مرگ ۹۵ درصد آن‌ها حوادث طبیعی مانند سقوط از کوه بوده اما در ایران در ۳۰ سال اخیر ۱۱۲ نفر محیط‌بان و ۱۱ نفر جنگل‌بان کشته شده‌اند، یعنی تلفات ۱۲۳ نفری که در هیچ کشور دیگری مشابه ندارد.
فعالان محیط زیست معتقدند که اگر حکم اعدام تقی‌زاده اجرا شود، ۲۷۰۰ محیط‌بان ایرانی، دیگر انگیزه‌ای برای دفاع از طبیعت نخواهند داشت و جان خود را به خطر نخواهند انداخت.

 


 


جعفر گنجی با حکم قاضی صلواتی به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.
به گزارش «میزان خبر»، این علاقه‌مند نهضت آزادی ایران که به حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و به اتهامهایی نظیر اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت با تشکیل و راه اندازی گروه [مطالعه] ‌ تاریخ، حضور در تجمعات و فعالیت تبلیغی علیه نظام به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است.
او ۲۰ روز فرصت دارد که به حکم دادگاه بدوی اعتراض کند.
جعفر گنجی که مشغول به کار طراحی و گرافیک در تهران است، ۲۵ بهمن ماه سال گذشته بازداشت شد و ۶۲ روز را در زندان اوین گذراند.
 


 


اضافه کردن نام شرکت هواپیمایی "ایران ایر"به فهرست شرکتهای تحریمی ایالات متحده آمریکا در حالی صورت می گیرد که بر اساس قرار داد سازمان حج و اوقاف این شرکت هواپیمایی موظف است نزدیک به ۵۰ هزار زائر ایرانی را برای انجام حج تمتع به کشور عربستان منتقل کند.

بر اساس قانون تحریم وزارت خزانه داری آمریکا اموال و دارايی های شرکتهای تحریم شده توسط این کشور در قلمرو آمريکا توقيف و مسدود شده و هرگونه ارتباط و همکاری شهروندان آمريکايی با اين شرکت هواپيمايی ممنوع اعلام شده است.

این ماجرا در شرایطی اتفاق می افتد که مقامات ایالات متحده سپاه قدس ایران را متهم به دست داشتن در عملیات خنثی شده تروریستی می کنند که بر مبنای آن قرار بوده سفیر کشور عربستان صعودی ترور شود و این امر می تواند به کارشکنی دولت عربستان در انتقال حجاج ایرانی شدت بخشد.

این همه در شرایطی اتفاق می افتد که یاتا، انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، از چهارشنبه هفته پیش، تمامی خدمات تسویه حسابهای شرکت های هواپیمایی با شرکت هواپیمایی "ایران ایر" را به حالت تعلیق درآورده است.

تعداد حجاجی که امسال قرار است توسط این شرکت هواپیمایی به عربستان سعودی منتقل شوند، ۵۱ هزار و ۱۹۶ نفر خواهد بود.


 


در نخستین واکنش عملی دولت آمریکا پس از طرح اتهام قصد سپاه قدس ایران برای اجرای نقشه ترور سفیر دولت عربستان در این کشور، خبرگزاریها از تحریم شرکت هواپیمایی "ماهان ایر" از سوی دولت ایالات متحده به دليل « ارائه خدمات به نيروی قدس سپاه پاسداران »، خبر می دهند.

وزارت خزانه داری آمريکا با انتشار بیانیه ای در این باره مدعی شده است که شرکت هواپیمایی "ماهان اير" خدماتی هوايی چون «انتقال نيروها و کمک های مالی را برای سپاه پاسداران » انجام می دهد.

به این ترتیب اموال و دارايی های شرکت هواپيمايی ماهان اير در قلمرو آمريکا توقيف و مسدود شده و  هرگونه  ارتباط و همکاری شهروندان امريکايی با اين شرکت هواپيمايی ممنوع اعلام شده است.

خبرگزاری فرانسه در همین رابطه به نقل از وزارت خزانه داری ایالات متحده نوشته است که این شرکت خدمات هوايی برای انتقال مخفيانه نيروهای عملياتی نيروی قدس به کشورهايی چون سوريه، عراق و لبنان ارائه کرده است.

در بيانيه وزارت خزانه داری آمريکا آمده است:«همکاری نزديک ماهان اير با نيروی قدس برای انتقال سلاح، نيرو و  کمک های مالی از طريق پروازهايش، بيانگر  چهره ديگری از تلاش های گسترده سپاه پاسداران برای نفوذ در بخش تجاری ايران برای تسهيل کمک هایش به تروريسم است.»

وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه بيانيه خود همچنين مدعی شده است که « نيروی قدس سپاه پاسداران از سيستم مالی بين المللی در « راستای پرداخت پول برای قتل و استخدام افراد » استفاده می کند. 

مقام های آمريکا روز سه شنبه دو ايرانی به نامهای "منصور ارباب سيار"  و "غلام شکوری" قصد ترور سفیر دولت عربستان در این کشور را داشته اند.

منصور ارباب سيار دارای تابعيت ايرانی - آمريکايی است و هم اکنون در بازداشت به سر می برد، ولی غلام شکوری فراری است و گفته می شود که وابسته به نيروی قدس سپاه پاسداران است.

جو بايدن، معاون رييس جمهور آمريکا، روز چهارشنبه با اشاره به اتهامات واشينگتن مبنی بر دست داشتن دو ايرانی در طرح ترور سفير عربستان، گفت: اين اقدام  وحشتناکی است و ايران بايد پاسخگوی اقدامات خود باشد.

هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا، نيز روز سه شنبه گفته بود: واشينگتن در واکنش به اين توطئه، تلاش خواهد کرد با جلب حمايت ساير کشورها ايران را بيشتر منزوی کند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته