هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مهر ۲۴, یکشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 10/16/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



دو سال پس از دهمین دوره انتخابات مناقشه برانگیز ریاست جمهوری در ایران، یک تارنمای متعلق به "بنیاد تعاون سپاه پاسداران" می گوید که نتایج نظرسنجی ها از کاهش اعتماد مردم ایران به پایین ترین حد ممکن و وضعیت "فوق العاده" خبر می دهند.

به نوشته تارنمای "جوان آن لاین" که متعلق به بیناد تعاون سپاه پاسداران است از عدم اقبال افكار عمومي به دولت دهم خبر داده است و در مطلبی نوشته است که بررسي های صورت گرفته نشان می دهد كه یاران محمود احمدی نژاد «از كمترين اقبال ممكن» در میان مردم برخوردارند و مجموع تلاش هاي «اين جريان براي ارتباط با نخبگان،بدنه جريان فتنه و گروه هاي مرجع بي تاثير بوده است.»

به نوشته این تارنما بر اساس يك نظرسنجي بي اعتمادي و عدم توجه به اين جريان در شهر هاي بزرگي همچون تهران،اصفهان،شيراز،قزوين،مشهد،تبريز،اهواز و... نشان می دهد که بی اعتمادی مردم به دولت در بالاترين سطح خود بوده و دامنه آن نيز به شهرهاي كوچك نيز كشيده شده است.

دولتی با پشتوانه رهبری

انتشار این گزارش در شرایطی از سوی یک رسانه نزدیک به نهادهای امنیتی منتشر می شود که بدولت احمدی نژاد بارها از سوی رهبر جمهوری اسلامی مورد حمایت آشکار قرار گرفته است و بسیاری از ناظران سیاسی معتقدند، بدون حمایت سپاه پاسداران و نیورهای بسیج و عوامل امنیتی اطلاعاتی تحت هدایت آیت الله خامنه ای، حتی یک روز هم نمی تواند در ایران دوام بیاورد.
هم اکنون میرحسین موسوی رهنورد و مهدی کروبی دو رقیب اصلی محمود احمدی نژاد در بازداشت خانگی بسر می برند و بسیاری از یاران و نزدیکان آنان نیز طی دو سال گذشته یا بازداشت شده و در زندان بوده اند و یا هم اکنون در زندان به سر می برند و یا با مواجه با احکام سنگین در انتظار اجرای حکمشان به سر می برند.

در عین حال بسیاری از روزنامه نگاران و فعالین مدنی و اجتماعی در حال حاضر یا در زندان بسر می برند و یا از ایران مهاجرت کرده اند و یا همچون سیاستمداران و مدیران سابق دولت در انتظار اجرای احکام سنگینی هستند که از سوی دادگاهها علیه آنان صادر شده است.

جو به شدت امنیتی 

از سوی دیگر ناظران سیاسی معتقدند که طی مدت بیش از دو سال گذشته بر اثر برخوردهای خشونت بار ماموران دستگاهها و نهادهای امنیتی با اعتراضات گسترده اما مسالمت آمیز معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری دور دهم، جو حاکم بر شهرهای بزرگ و کوچک ایران به شدت امنیتی و پلیسی است و نیروهای سپاه پاسداران و بسیج به واسطه حمایت از تمدید ریاست احمدی نژاد بر دولت با در این مدت با هرگونه تحرک اجتماعی به شدت برخورد کرده اند.

آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی بارها مخالفان نتایج انتخابات ریاست جمهوری را " فتنه گر" خوانده و دولت احمدی نژاد را بهترین دولت صد سال گذشته دانسته و نظرات وی را به نظرات خود در اداره امور کشور نزدیکتر از دیگر دولتمردان جمهوری اسلامی قلمداد کرده است.


 


آرش حسینی‌پژوه

ادعای آمریکا مبنی بر خواست ایران برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن و انگشت اتهامی که به سوی ایران نشانه رفته است، این روزها در صدر اخبار رسانه های جهان است. در این میان رسانه های عرب زبان اهمیتی دو چندان دارند، و نگاه جهان عرب به این خبر میتواند برای ایرانی ها و برای آینده روابط ایران، عربستان و آمریکا تعیین کننده باشد، به همین منظور به سراغ ایلیا جزایری، روزنامه‌نگار و کارشناس جهان عرب رفته ایم تا از بازتاب این خبر در منطقه بگوید:

آقای جزایری بازتاب این خبر که ایران قصد داشته در آمریکا سفیر عربستان را ترور کند، در رسانه های عرب زبان به چه شکل بوده است؟
این خبر در رسانه های عربی به صدر اخبار رفت و اخبار دیگر که مربوط به بهار عربی، تحرکات جهان عرب، اخبار مربوط به سوریه که در هفته های گذشته در صدر بودند، به زیر آمد. روز بعد از اعلام خبر تقریبا تمام روزنامه های عرب زبان غیر از رسانه هایی که به گروهای نزدیک به جمهوری اسلامی وابستگی دارند، این خبر را تیتر اولشان کردند و تحلیل هایشان را روی این مسئله مترکز کردند و گمانه زنی هایی را مطرح کردند  در مورد اینکه آیا ایران واقعا قصد داشته سفیر سعودی را ترور کند یا خیر، آیا خبری که امریکا منتشر کرده درست هست یا نیست. و این که چنان که قصد انجام این کار را داشت، چه سود و چه مضراتی را در پی داشت. تمام این تحلیل ها مطرح شد و همچنان هم ادامه دارد.

بعد از انتشار این خبر، شاهد چه واکنش هایی از سوی افراد و احزاب شاخص جهان عرب بودیم؟

طبیعتا اولین کسانی که درباره این قضیه اظهار نظر کرده اند، مقامات سعودی بودند. سفیر سابق سعودی در واشنگتن، اولین نفری بود که از طرف عربستان جمهوری اسلامی را متهم کرد و گفت: «اطلاعات ارائه شده از سوی امریکا، اطلاعات محکمی است.» پس از آن سعود الفیصل، وزیر خارجه این کشور بود و سپس ملک عبدالله ابن عبدالعزیز با باراک اروپا ارتباط تلفنی داشت و توافق کردند که این تلاش ایران برای ترور سفیر سعودی را به سازمان امنیت بکشانند و کم کم کشورهای حوزه خلیج فارس هم وارد گود شدند. بحرین اعلام کرد که امنیت سعودی، امنیت این کشور است و شورای همکاری خلیج فارس متعهد شد که اقداماتی در این باره انجام دهد و گفته است که این مسئله و تلاش جمهوری اسلامی برای ترور سفیر سعودی، بر روابط ایران با کشورهای عربی حوزه جنوبی خلیج فارس تاثیر خواهد گذاشت. مسئولان اتحادیه عرب هم این ماجرا را محکوم کردند. کشورهای دیگر هنوز موضع گیری نکرده‌اند، اما در لبنان دبیرخانه گروه چهارده مارس که مخالف حزب الله هستند، طی بیانیه ای این مسئله را محکوم کردد و اعلام کرد این در راستای همان تلاش ها برای اقدامات تروریستی است که ایران در سالهای بعد از انقلاب 57 در کشورهای مختلف انجام داده است.

پس از انتشار این خبر از سوی آمریکا، ابهاماتی از سوی برخی تحلیل گران عنوان شد، از جمله این که ایران چرا باید دست به این اقدام بزند، و برخی این مدعای آمریکا را باور نکردند، و جمهوری اسلامی نیز این اتهام را رد کرد. اعراب این خبر را به چه شکل نگاه میکنند، آیا آنها نسبت به ادعای امریکا به یقین رسیده اند و یا اینکه در میان اعراب هم ابهام هایی وجود دارد؟
نظرهای متفاوتی وجود دارد. من در یکی از سایت ها -که اتفاقا سایتی است که کاملا مخالف جمهوری اسلامی و سیاست هایش است- به نام شفاف الشرق الاوسط دو مطلب متفاوت می خواندم، یکی که کاملا تایید می کند و ایران را کشوری توصیف می کند که اگر قبل تر از فعالیت های تروریستی حمایت می کرد، امروز فعالیت های تروریستی را اجرا می کند، اما همین سایت در مقاله ای دیگر ابهاماتی را مطرح کرده است که ایران چرا باید چنین کاری بکند؟ بعد حتی این را هم مطرح کرده است که احتمالا امریکا قصد داشته تا با مطرح کردن این ماجرا در این مقطع زمانی  دستاورهای ویژه ای داشته باشد. اینطور نیست که همه در رسانه ها مطلقا قبول کرده باشند، بلکه برعکس منتظر هستند که اسناد بیشتری برای این ماجرا ارائه بشود. چیزی که مشخص هست و به آن توجه می شود، اقداماتی هست که جامعه بین الملل می خواهد در مورد ایران انجام دهد. مثلا روزنامه الشرق الاوسط، در تیتر یک خودش در روز جمعه این قضیه را لاکربی ایران توصیف کرده است. همان طور که می‌دانید بعد از منفجر کردن هواپیمای امریکایی توسط یکسری از وابستگان دولت معمر قذافی، لیبی سال‌های سال تحت تحریم قرار گرفت.
این قضیه یک بعدی نیست. من تحلیلهای بسیاری از دوستان روزنامه نگار ایرانی ام دیده ام که تنها از یک بعد به قضیه نگاه کرده و از همان بعد مسئله را بیان می کنند. به این قضیه به چشم یک پکیج نگاه نمی کنند که تاثیرات بین المللی  و تاثیرات منطقه ای داشته است. تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری اخیر دوستان خارج از کشوری که می شناختم پیش بینی تقلب جمهوری اسلامی در انتخابات و به حصر کشیدن میرحسین موسوی را نمی کردند، هر چند که همه اینها اجرا شد. مسائلی که برخی از دوستان محال اعلام می کردند، عملی شد. الان هم در مورد این قضیه ایران در خیلی مسائل تروریستی متهم است. قضیه بویرس آیرس، میکونوس و ...خیلی عملیات برون مرزی ایران انجام داده است و فکر کرده که شاید بتواند عملیانی نظیر آنها را در امریکا هم انجام دهد. هر چند که اکنون سندی مبنی بر واقعی بودن و یا نبودن این قضیه در دست نیست، اما اگر این عملیات موفقیت آمیز بود، تاثیرات بالایی داشت، به هر حال کسی که ادعا می شود ایران درنظر داشته ترورش کند، شخص عادی نبوده است. هم در سیاست های منطقه خیلی تاثیر داشته و هم در سیاست های جهانی. به نوعی دست سعودی در امریکا بوده، در حکمش آمده است که این شخص نماینده تام الاختیار پادشاه سعودی هست و در سمت وزیر امور خارجه سعودی درامریکا فعالیت می کند.
 

تحلیل گران جهان عرب، به چه شکل به این موضوع نگاه میکنند و چه آینده ای را متصور هستند؟آینده ای که تحلیل گران عرب برای این قضیه متصور می شوند، در ظرف زمانی امروز می بینند. مسئله ای که در ابتدا مطرح می شود، مسئله سوریه است. اینکه امریکا از چند وقت پیش از این ماجرا خبر داشته است و این سوال مطرح است که چرا الان علنی شده است. آمریکا می‌خواهد هر طور که هست دست کمک ایران به نظام سوریه را کوتاه کند. دوم، قضیه مناقشه فلسطین و اسرائیل است. همزمان با مطرح شدن تلاش ایران برای ترور سفیر سعودی در واشنگتن حماس و اسرائیل با هم به توافق و تبادل اسرا می رسند و قرار هست دفتر حماس که از پشتیبانی جمهوری اسلامی برخوردار بوده، از دمشق به قاهره منتقل شود. همه اینها موثر خواهد بود اگر دست کمک جمهوری اسلامی به متحدین خودش در منطقه کوتاه شود. با این فشارها و تحریم هایی که می خواهند اعمال کنند، خیلی از سیاست هایی که می خواستند از قبل در منطقه به پیش ببرند، عملی خواهد شد. هیچ کس تا الان گزینه نظامی را مطرح نکرده است، زیرا آن را گزینه سختی می‌دانند؛ با توجه به این که امریکا در بحران اقتصادی به سر می برد و نیروهای نظامی امریکا همچنان در کشورهای دیگر حضور دارند.، بحران سوریه هم پابرجاست.اما اقداماتی را بالاتر از تحریم مد نظر قرار می دهند که باید دید چه چیزی می تواند باشد.

مردم کشورهای عربی چه ذهنیتی از این موضوع دارند؟
باور افکار عمومی در کشورهای عربی مانند دیگر جاها مختلف بوده است. اما اگر به صحبت هایی که مردم جهان عرب در جاهای مختلف می کنند توجه کنیم می بینیم که ذهنیت آنها را به سالهای پیش از این برگردانده است. سالهایی که ایران عملیات برون مرزی را به کمک متحدانش انجام داده است. 


 


تنشهای بین المللی بر سر اتهام آمریکا مبنی بر دست داشتن سپاه قدس جمهوری اسلامی در توطئه ترور سفیر عربستان در ایالات متحده با درخواست دولت عربستان از شورای امنیت وارد مرحله تازه ای شده است.

در آخرین واکنش نسبت به این اتهام، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی با انتشار بیانیه ای عواقب «ایجاد تنش و مخدوش کردن امنیت بین‌المللی ناشی از این ادعا» را متوجه دولت آمریکا کرده است.

در این بیانیه آمده است که "منصور ارباب سیار" دست‌کم از حدود ۱۶سال پیش در ایالات متحده اقامت داشته و «چنین فردی هیچ ارتباطی با نهادهای دولت جمهوری اسلامی ایران نداشته است.»

این بیانیه همچنین اعلام یکجانبه اتهامات به شهروند ساکن آمریکا بدون ارائه مستندات و «ایجاد موج رسانه ای علیه جمهوری اسلامی» را با هیچ منطق حقوقی سازگار ندانسته این ماجرا را «یک نمایش سیاسی و رسانه ای» دانسته است.

وزارت امور خارجه در بیانیه خود برای نخستین بار از درخواست ایران برای دریافت « اسناد و شواهد» این ماجرا از سوی دولت ایالات متحده خبر داده است و با اشاره به عدم ارائه مدارک موردنیاز در این باره مقامات واشنگتن را متهم کرده است که «با وجود درخواست صریح ایران و برخلاف کنوانسیون‌های شناخته‌شده بین‌المللی، تاکنون هیچگونه اقدامی در این باره انجام نداده است.»

آخرین واکنش عربستان سعودی

عربستان سعودی اعلام کرد به طور رسمی از بان گی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، خواسته است شورای امنیت را در  جریان «توطئه ترور» سفیر این کشور در واشینگتن بگذارد.

به گزارش خبرگزاری دولتی سعودی، نمایندگی دایم  عربستان در سازمان ملل متحد روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که  این کشور به طور رسمی از  دبیر کل سازمان ملل متحد خواسته است که شورای امنیت را در جریان «توطئه شنیع سفیر عربستان در ایالات متحده آمریکا» بگذارد.

نمایندگی عربستان در سازمان ملل، در بیانیه خود این «توطئه» را «نقض قوانین بین‌المللی، قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و همه کنوانسیون‌ها و معیارهای انسانی» دانسته است.

نمایندگی  عربستان خطاب به بان گی مون تصریح کرده است: «همه کسانی که در این اقدام شنیع دست داشته‌اند باید محاکمه شوند.»

ایالات متحده، روز سه‌شنبه ایران را متهم کرد که دو شهروندش به نام‌های منصور ارباب سیار و  غلام شکوری قصد داشته‌اند از طریق به خدمت گرفتن قاچاقچیان مکزیکی، عادل الجبیر سفیر عربستان در  واشینگتن را ترور کنند. ادعایی که به شدت از سوی  تهران رد شد.


 


حسن شمشادی که این روزها به عنوان خبرنگار واحد مرکزی خبر در شهر دمشق حضور دارد، وظیفه تهیه و ضبط اعترافات اجباری متهمان سیاسی را در حوادث پس از انتخابات برعهده داشته است

وبسایت کلمه به نقل از تعدادی از زندانیان سیاسی حوادث پس از انتخابات این خبر را منتشر کرده و نوشته است، حسن شمشادی که این روزها به عنوان خبرنگار واحد مرکزی خبر در شهر دمشق حضور دارد، وظیفه تهیه و ضبط اعترافات اجباری متهمان سیاسی را در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم در سال ۱۳۸۸ برعهده داشته است.

به گفته تعدادی از زندانیان حامی جنبش سبز، شمشادی حتی در انجام بازجویی و وادار کردن زندانیان سیاسی به انجام اعترافات، در بند ۲۰۹ متعلق به وزارت اطلاعات و بند دو الف وابسته به سپاه پاسداران، با بازجویان همکاری فعالی داشته است. وی در دادگاه نمایشی متهمان حوادث عاشورای ۸۸ تهران نیز به عنوان همکار نیروهای امنیتی ایران حضور داشته است.

حضور فعال این مامور امنیتی ایران در دمشق و تهیه گزارش های جهت دار از جنبش آزادی خواهانه مردم سوریه، فرضیه همکاری برخی نهادهای امنیتی ایران و سوریه را در سرکوب اعتراض های مردمی سوریه تقویت می کند.

حسن شمشادی در یکی از تازه ترین فعالیت های خود، از وضعیت دختری در دمشق که گفته می شد کشته شده، گزارش تهیه کرده بود، و تلویزیون دولتی سوریه نیز فیلم این دختر را به عنوان شاهدی بر دروغگویی مخالفان خود در کشته شدن معترضان نشان داده بود؛ داستانی که مشابهت زیادی با سناریوهای سعیده پورآقایی و ترانه موسوی در حوادث پس از انتخابات ایران داشت و به نظر می رسد طراحان این پروژه ها در ایران و سوریه همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند.

 


 


نماینده دائم آمریکا اعلام کرد این کشور قصد دارد پس از مشورت با دیگر کشورها، پرونده اتهامی ایران را ابتدای هفته آینده به شورای امنیت ببرد.

همزمان عربستان سعودی نیز به طور رسمی از بان گی مون، دبير کل سازمان ملل متحد، درخواست کرده است تا شورای امنيت آن سازمان را در جريان آنچه «توطئه نفرت بار» برای ترور سفير عربستان سعودی در واشنگتن ناميد، قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، اين درخواست از سوی نمايندگی رسمی اين کشور در سازمان ملل متحد به بان گی مون ارائه شده است.

بر اساس اين گزارش، عربستان سعودی خواستار ، مجازات تمام کسانی است که در اين اقدام نفرت آور دست داشته اند.

ايالات متحده سه ‌شنبه گذشته جمهوری اسلامی ايران را متهم کرد که از طريق به خدمت گرفتن قاچاقچيان مکزيکی، قصد داشته سفير عربستان سعودی در واشنگتن را ترور کند. تهران اين اتهام را به شدت رد می‌کند.


 


تارنمای "الف" وابسته به احمد توکلی نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در یادداشتی شدید الحن، به دولتمردان عربستان صعودی هشدار داد که در صورت ادامه یافتن سیاستهای این کشور در قبال اتهام اخیر ایالات متحده علیه ایران، جمهوری اسلامی «يك شبه نام كثيف سعودي » را از سرزمين عربستان پاك خواهد كرد.

اظهارات مطرح شده در این تارنما در حالی صورت می گیرد که مدیر مسئول و صاحب امتیاز آن رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی نیز هست.

در ادامه یادداشت این تارنما که بدون نام منتشر شده است، نویسنده به طور ضمنی به احتمال درگیری نظامی میان ایالات متحده و جمهوری اسلامی اشاره کرده و مدعی شده است که «ملت ایران» تنفر شدیدی از حکومت «آل سعود» در عربستان دارد.

این یادداشت بدون نویسنده در ادامه با یادآوری برخی از حوادث تاریخی از جمله کشته شدن تعدادی از حجاج ایرانی در سال ۱۳۶۶ خورشیدی مدعی می شود می نویسد که مردم ایران «كينه‌اي خوني به دل دارد و قصاص آن خون‌هاي پاك را ازياد نبرده است.»

این یادداشت در حالی در سایت "الف" منتشر می شود که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی امروز در گفتگویی رادیویی گفته است که دولت ایران مشکلی با عربستان سعودی ندارد و مشکل این دو کشور، تفسیرهای جداگانه‌ای است که هر یک از تحولات منطقه دارند.
آقای صالحی با اشاره به اتهاماتی که دولت آمریکا درباره دست داشتن نهادهای رسمی ایران در ترور نافرجام سفیر عربستان سعودی در واشنگتن مطرح کرده است، گفت که طرح این موضوع «پوششی بر شکست‌های آمریکا در داخل و خارج است.»
وزیر امور خارجه ایران سپس مدعی شد که درصد بالایی از مردم عربستان «به این سناریوی تصنعی» واقف هستند.
او اظهار امیدواری کرد که مقامات عربستان سعودی «با رعایت تمام جوانب احتیاط به این موضوع بپردازند، چون دشمن همواره می‌خواهد بین کشورهای منطقه تفرقه ایجاد کند.»

مقامات دولت آمریکا هفته گذشته سپاه قدس ایران را متهم به طراحی نقشه ترور سفیر عربستان در واشنگتن کرده اند.

جمهوری اسلامی این اتهام را «مهمل» و غیر واقعی توصیف می کند.


 


فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد پس از گذشت شش هفته از آخرین ملاقات حضوری، همچنان از دیدار و تماس تلفنی با پدر و مادرشان محروم اند.

وبسایت کلمه نوشت: کلمه همانطور که پیش از این هم به اطلاع علاقه‌مندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد رسیده بود، شایعات رسانه‌های اقتدارگرا درباره مشکلات جسمی موسوی یا همسر ایشان صحت ندارد و  ایشان در گفت و گوی ماه رمضان خود با خانواده از  سلامت خود خبر داده بودند.

با این حال لازم است تاکید شود که فرزندان موسوی در روزهای گذشته هیچ دیدار یا تماسی با پدر و مادرشان نداشته‌اند و از آخرین ارتباط آنها بیش از شش هفته می‌گذرد و در این مدت، دختران موسوی حتی از تماس تلفنی با پدر و مادر خود نیز محروم بوده‌اند.

نیروهای امنیتی از روزی که مهندس میرحسین موسوی و دکتر زهرا رهنورد با دخترانشان دیدار کرده اند، حتی ارتباطات تلفنی کوتاه مدت و انگشت شمار ایشان که در مجموع این چند ماه کمتر از ۵ بار بوده نیز قطع کرده اند که این وضعیت کماکان تداوم دارد.

همچنین دیداری که رسانه ها از آن خبر داده اند، مربوط به اواسط هفته‌ی گذشته می باشد که دو نفر از  اقوام آقای موسوی و خانم رهنورد به تشخیص و انتخاب نیروهای امنیتی آن را برگزار کرده اند.  به نوشته آینده اقوام آقای موسوی و خانم رهنورد نیز در دیدار هفته گذشته از  سلامت  این دو شخصیت سیاسی کشورمان که بیش از ۷ ماه  است در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می برند خبر داده بودند.
 


 


برخی منابع خبری در ایالات متحده مدعی شده اند که یکی از متهمان پرونده ادعایی این کشور در طرح ترور سفیر سعودی در واشنگتن است با یکی از مخالفان تندروی بحرینی در ارتباط بوده است.

بنا به ادعای روزنامه "واشنگتن پست" حسن مشیمع، از روحانیون مخالف حکومت بحرین در اسفند ماه سال گذشته در بیروت پایتخت لبنان با غلام شکوری یکی از فرماندهان سپاه قدس و متهم اصلی این پرونده ادعایی ملاقات داشته است.

حسن مشیمع همان روحانی تندرویی است که در جریان حوادث بحرین شعار تشکیل "جمهوری اسلامی بحرین" را اعلام کرده بود و از سوی دادگاهی در بحرین به حبس ابد محکوم شد.

بنا به ادعای روزنامه "واشینگتن پست" که به نقل از مقامات آمریکایی مطرح شده است آقای شکوری در کودتای نافرجام در بحرین دست داشته است. 

روزنامه "نیویورک تایمز" نیز با انتشار گزارشی مشابه به نقل از دستگاه امنیتی دولت عربستان نوشته است که ماموران امنیتی این کشور به گزارش های دقیقی دست یافته اند که نشان می دهد این فرمانده سپاه قدس در حوادث بحرین نقشی مهم داشته است.
به ادعای اين روزنامه دولت سعودی از نقش شکوری در حوادث بحرین اطلاع داشته است.

هفته گذشته مقامات رسمی ایالات متحده جمهوری اسلامی را متهم کردند که از طریق بکارگیری یکی از باندای چاقاق مواد مخدر در مکزیک قصد ترور سفیر عربستان در این کشور را داشته اند.

رهبر جمهوری اسلامی امروز این ادعاهای دولت آمریکا را « مهملاتی» خواند که کمکی به آمریکا نمی کند.!

با این همه امروز آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار دیپلماسی فعالتری برای حل بحران موجود شده است.

 


 


افزایش ۲۴ درصدی برنج وارداتی در حالی صورت می گیرد که حجم تولید برنج داخلی افزایش پیدا کرده است.

خبر آنلاین دراین باره نوشت:" بر اساس آمارهای گمرک ایران طی نیمه اول سال جاری میزان برنج وارداتی به کشور از مرز ۶۵۰ هزار تن عبور کرده است و در صورتی که این روند ادامه پیدا کند در پایان سال میزان واردات برنج به کشور از مرز ۱.۲میلیون تن عبور خواهد کرد و این در حالی است که به گفته فعالان کشاورزی تولید برنج داخلی به مرز ۲.۳ میلیون تن رسیده است که نسبت به سال ۸۹ نشان از رشد ۱۰ درصدی دارد."

هفته گذشته نیز خبر افزایش واردات برنج و تهدید برنج‌کاران به ورشکستگی منتشر شد.

درحالیکه امسال تولید برنج ۱۰ درصد افزایش یافته و به گفته کشاورزان ۵۰۰ هزار تن واردات و طبق اعلام وزارت کشاورزی ۷۰۰ هزار تن واردات برنج خارجی کافی است؛ در نیمه نخست امسال ۶۵۱ هزار تن برنج خارجی از کشورهای هند و پاکستان وارد کشور شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۲۴ درصد افزایش یافته است.

اکنون با آنکه سالانه نیازمند واردات یک میلیون تن برنج هستیم  و وزارت صنعت، معدن و تجارت مصرف سرانه برنج ۴۵ تا ۴۶ کیلوگرم اعلام کرده است اما وزارت جهاد کشاورزی مصرف سرانه این محصول را ۴۰ کیلوگرم می‌داند که واردات ۷۰۰ هزار تن برای تامین نیاز بازار کافی است.
 


 


منابع خبری در ایران از افتتاح همزمان ۶ حوزه علمیه در دانشگاههای مهم کشور که در استان تهران واقع شده اند خبر می دهند.

بر اساس گزارشها به همین منظور پنجشنبه گذشته مراسمی در تالار وزارت کشور با حضور نماینده رهبر جمهوری اسلامی در دانشگاه های برگزار شده است.

مقامات وزارت علوم و تحقیقات در این مراسم اعلام کردند که این حوزه های علمیه در دانشگاه های امیرکبیر، علم و صنعت، صنعتی شریف، شهید بهشتی، الزهرا و دانشگاه آزاد شهرری دانشگاه هایی هستند که حوزه های علوم انسانی با پذیرش دانشجو در آنها تشکیل خواهد شد.

از سوی دیگر تارنمای "دانشجو نیوز" درباره مطالب تدریس شده در این حوزه ها نوشته است که موارد آموزشی حوزه های مذکور در قالب ٧٠ واحد درسی و در طول شش ترم تحصیلی برای دانشجویان متقاضی ارائه می شود.

این طرح قرار است در ٢٨ مرکز در ٢١ استان کشور به مرحله اجرا گذاشته شود.

در ماههای گذشته، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، از ارسال بخشنامه ای به دانشگاه های کشور مبنی بر ایجاد حوزه های علمیه دانشجویی خبر داده بود.

غلامرضا خواجه سروی،از ایجاد و توسعه حوزه های علمیه به عنوان تدبیری برای ارتقای دانش دینی دانشجویان سخن گفته بود: «اعتقاد داریم اگر دانشجویان در زمینه مباحث دینی از آموزش کلاسیک برخوردار شوند در بینشان تأثیر می گذارد.»

وزارت علوم در سال های اخیر سرمایه گذاری زیادی برای اجرای طرح "اسلامی کردن" دانشگاه های کشور داشته و راه اندازی حوزه های علمیه دانشجویی نیز در ادامه این طرح به اجرا گذاشته شده است.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته