هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ شهریور ۲۲, چهارشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 15 امرداد 91

 

سلام،

چهارشنبه 15 امرداد 91، 5 سپتامبر 2012 میلادی

در مورد 8 موضوع امروز صحبت می کنیم.

 

موضوع اول اینکه در زندان رجایی شهر، سالن 12، که زندانیان سیاسی هستند، یک پیروزی نصیب زندانیان شد. وقتیکه مامورین امنیتی به چندین اتاق حمله کردند و به بهانه عکسهایی که از کیوان صمیمی بهبهانی و مسعود باستانی منتشر شده بود و بیرون از زندان آمده بود، این دو مبارز سیاسی را به انفرادی بردند در یک اقدام یکپارچه سایر زندانیان دست به اعتراض زدند و ناچار شدند در مدت کمتر از یک روز هر دو زندانی را به بند برگردانند. آقای محسنی اژه ای دادستان هم فرموده بودند که آقای خامنه ای دستور دادند که تا آنجا که ممکن است افراد به انفرادی فرستاده نشوند و ایشان مخالف انفرادی هستند. البته خوب است که ایشان مخالف انفرادی هستند که تاجزاده چندین ماه در انفرادی است و یا بچه هایی که دستگیر می شوند 100 روز 100 روز در زندان انفرادی آنها را قرار می دهند. آقای محمد رضا عالی پیام طنز پرداز که تخلص هالو را هم دارد، 15 روز بعد از بازداشت برای وی قرار کفالت صادر شده اما از آنجا که قوه قضاییه هیچ استقلالی از خودش ندارد به دستور بازجوی اطلاعاتی وی از آزادی او جلوگیری می کنند. ضمناً برای بچه هایی که به امداد رسانی زلزله زدگان رفته بودند و دستگیر شدند وثیقه های 60 تا 110 میلیون تومانی صادر شده تا آنها را آزاد کنند. آقای عزت ا... انتظامی بازیگر سرشناس تئاتر و سینما هم از مردم خواسته تا سرما نیامده همه کمک بکنند تا هموطنان آذری ما را از زیر چادر به سرپناه ببریم. مسوولین استان هم اعلام کردند که بیش از 185 میلیارد تومان به کشاورزی منطقه خسارت وارد شده. دکتر حسن یوسفی پورسیفی فعال حقوق بشر و فعال دفاع از حقوق کودکان کار و خیابان هم برای اجرای حکم 5.5 سال زندان روانه زندان اوین شده. جالب هم است که معاون فرهنگی سپاه هم اعلام کرده که برخورد با آقایان موسوی و کروبی برای نظام سخت است. در واقع می دانند که ارکان داخل خود نظام به لرزه درآمده و مشکلاتی که در سطح بین المللی و در درون مردم و در داخل نظام دارند برای آقایان دشواری ایجاد کرده.

نکته دوم اینکه شرکت رزگاز در ناحیه کاشان با بیش از 220 کارگر سازنده اجاقهای گاز و شرکتی که 3 دوره هم صادر کننده نمونه بوده اعلام کرده که به دلیل نداشتن ارز برای واردات مواد اولیه از خارج و گرانی مواد اولیه در داخل که بیش از 60 درصد گران شدند در معرض تعطیلی قرار گرفته و اگر به داد آن نرسند تا 2 ماه دیگر تعطیل می شود. نداشتن ارز و اختصاص ندادن ارز به صنایع یکی دیگر از مشکلاتی است که گریبان صنعت کشور را گرفته و گاهی کارخانجات همه قطعات را دارند ولی به دلیل نبودن ارز و وارد نکردن یک قطعه کلیدی نمی توانند محصول نهایی را به بازار بفرستند و در معرض ورشکستکی و تعطیل قرار می گیرند. شرکت آونگان سازنده دکلهای خطوط انتقال نیرو هم در اراک با حکمی که دادگاه برای ورشکستگی آن صادر کرده عملاً تعطیل شده و 100 کارگر آن مقابل کارخانه تجمع  داشتند و خواسته های خود را منعکس کردند. مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران هم خبر داده که بزودی گاز بدهکاران را قطع خواهند کرد. بیش از 2 هزار میلیارد تومان شرکت گاز اعلام کرده که طلب دارد و بزرگترین بدهکاران آن هم وزارت نیرو و وزارت صنایع و صنایع بزرگ هستند. البته دریافت گاز قاچاقی هم بعضی از کارخانه ها انجام دادند و شبکه های کنتور و شمارش مصرف گاز را در پاره ای از جاها دور زدند.

نکته سوم اینکه رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفته که گرانی کمر مردم را شکسته و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها مردم را بدبخت می کند. عضو کمیسیون آموزش مجلس هم گفته که تنها 5 درصد لوازم التحریر مصرفی داخلی است و 95 درصد وارداتی است و بنابراین باید منتظر کمبود و گرانی آن در سال تحصیلی جدید باید بود. فردا نیوز هم از قول رئیس اتحادیه تولید کنندگان لبنی خبر داده که با افزایش شدید قیمت مواد لبنی پنیر و شیر و ماست هم از سفره پاره ای از شهروندان حذف شده.

نکته چهارم اینکه آقای اکبر ترکان که در کارنامه خودش وزارت راه و ترابری و دفاع و معاونت وزارت نفت را داشته، مطرح کرده که در طی 103 سال گذشته مجموعاً 1116 میلیارد دلار کشور درآمد نفت داشته و تنها در دولت نهم و دوره آقای احمدی نژاد 531 میلیارد دلار درآمد نفت بوده. البته به قیمت جاری ایشان حساب کرده اگر به قیمت ثابت بکنیم نسبت از این هم تغییر خواهد کرد. ولی به هر صورت بخش هنگفتی از درآمد نفت در 6 الی7 سال گذشته حاصل شده و از سال 84 تا 90 از این 531 میلیارد دلار ایشان اعلام کرده که 483 میلیارد دلار آن صرف واردات شده یعنی اندکی بیش از 90 درصد درآمد کشور واردات شده و جالب این است که از این مقدار واردات تنها 17 درصد آن کالای سرمایه ای و الباقی در واقع کالاهای مصرفی بوده که مردم مصرف کردند. یعنی حاصل سیاست بردن پول نفت بر سر سفره مردم هدر رفتن سرمایه های کشور، ورشکستگی تولید داخلی بوده که نتیجه آن هم الان دارد دیده می شود.

نکته پنجم اینکه مجله دیویت آلمان در گزارشی خبر داده از اینکه ایران بیش از 100 جاسوس به ترکیه فرستاده از ماه مارچ 2012  و با حمایتی که از پ.ک.ک سازمان مسلح کردی می کند عملاً دنبال ایجاد آشوب هم در ترکیه و هم در سوریه است. درواقع نقشه دوم ایران اگر که نتواند اسد را نگه دارد ایجاد آشوب و جنگ داخلی در ترکیه است که می تواند از آب گل آلود ماهی بگیرد. در این باره بازهم صحبت خواهیم کرد. روزنامه جمهوری اسلامی هم از قول توییتر آقای اردوغان خبر داده که محمد مرسی رئیس جمهورمصر سیلی محکمی به گوش ایران زد و در واقع اگر درست باشد این خبر یک چنین تندی را نخست وزیر ترکیه در مورد اجلاس عدم تعهد و مواضع آقای مرسی عنوان کرده. جمهوری اسلامی 2 شاعر آذربایجانی را هم که دستگیر کرده بود دیروز آزاد کرد.

نکته ششم اینکه اعلام شده که اینترنت ملی در 28 استان کشور اجرا شده و تا پایان شهریور در تمام سطح کشور کامل می شود. اصل این پروژه در واقع برای کنترل بیشتر بر روی اینترنت است ولی راههای متعددی برای دور زدن آن و گریز از کنترلهای حکومت هست که روزهای آینده در مورد آنها صحبت می کنیم.

نکته هفتم اینکه آقای احمدی نژاد هم در صحبتی که داشته یک جمله با معنایی گفته و گفته که رئیس جمهور تنها کسی است که نماد و نماینده تصمیم کل ملت است. در واقع یک طعنه آشکاری به آقای خامنه ای زده و آقای سعیدی که گفته بود پایگاه مردمی مشروعیت نمی آورد و غیره، درواقع بحث انتخابی بودن را در مقابل ولایت فقیه مطرح کرده. اما آقای احمدی نژاد یکی از آن حرفهای خنده دار همیشگی خود را هم زده مثل آن دختری که گفته بود در آشپزخانه انرژی اتمی تولید میکند، گفته که یک نفردر ایران هست که از نوع زمین و علف و غیره می تواند همه معادن را تشخیص بدهد.

و نکته آخر اینکه نورالدین ثابت ایمانی گوینده باسابقه و رزنامه نگار قدیمی فوت کرد. همچنین ایران در پاراالمپیک با 7 مدال طلا در رده نهم رده بندی دنیا قرار گرفته که جای تقدیر و تبریک دارد.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته