هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ مهر ۳, دوشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 09/24/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



 

ندای سبز آزادی- محمد صادقی: پس از حرف و حدیث های فراوان و بازداشت ناگهانی فائزه هاشمی رفسنجانی ، سرانجام مهدی هاشمی رفسنجانی فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه یکشنبه 2 مهرماه 91 پس از سه سال اقامت در خارج از کشور به ایران بازگشت. بازگشتی که آن چنان مهم بود که حتی خبرگزاری امنیتی فارس هم برایش لحظه به لحظه خبر منتشر کرد و گزارش تصویری فرستاد.

حالا بیش از 25 سال از شبی که مهدی هاشمی و مجتبی خامنه ای در ارتفاعات «فَشَن» در کنار هم قدم می زدند و نورعلی شوشتری و علی فضلی از فرمانده هان عملیات بیت المقدس از دور آن ها را می نگریستند و نگران آن بودند که مبادا آقازاده‌ ها در حین عملیات صبح فردا اسیر شوند و دشمن به بهره برداری تبلیغاتی بپردازد، می گذرد.

اینک مجتبی حسینی خامنه ای دوشادوش پدر که ردای رهبری جمهوری اسلامی ایران را به تن کرده، عصای دست او برای عبور از بحران هایی است که پدر «دشوارتر از جنگ هشت ساله» می داند؛ اما مهدی هاشمی رفسنجانی در فرودگاه از سوی نماینده دادستان تفهیم اتهام شده و تعهد داده که در 24 ساعت آینده خود را به دادگاه انقلاب اسلامی معرفی نماید و سپس راهی منزل شده است.

منزلی که به گفته برخی از دانشجویان بسیجی، تجمعی در مقابل آن شکل گرفته تا مانع از ورود او به خانه شوند و «دستگاه قضایی نیز هر چه سریع تر مهدی هاشمی را بازداشت کند.»

بدین ترتیب سفر پر ماجرای مهدی هاشمی به خارج از کشور به پایان رسید اما بی شک شروع محاکمه وی فصل جدیدی از زندگی سیاسی او و حتی پدرش را رقم خواهد زد؛ حاصل رسیدگی به پرونده قضایی مهدی هاشمی رفسنجانی هر چه باشد، فرجام چند دهه زندگی سیاسی پدرش را نیز تحت الشعاع قرار خواهد داد.

هاشمی رفسنجانی که سال های ابتدای انقلاب سال ۵۷ و پس از جان سالم به در بردن از ماجرای بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی، به «مرد دوم نظام» بدل شد و در زمان حیات آیت الله خمینی و پس از مرگ وی و رهبری آیت الله خامنه ای، یکی از ستون های اصلی و ثابت قدرت در حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بود.

اکنون اما فشارهای جریان حاکم بر وی و خانواده اش، به گونه ای است که  برای نخستین بار در عمر سیاسی خود می گوید که رغبتی برای ماندن در ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام ندارد و «دوست دارد اعلام بازنشستگی کند» اما معتقد است که «این کار ممکن است عوارض بد سیاسی داشته باشد و به نوعی قهر تلقی شود».

 

 «میم.ه» متهم می‌شود

شهريور سال 88، تنها چند روز پس از آن که برخی متهمان وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران علیه مهدی هاشمی رفسنجانی که آن روزها «میم.ه» نامیده می شد، در دادگاه نمایشی سخن گفتند، خبر خروج وی از کشور جنجال آفرین شد. رسانه های حامی دولت با فراغ بال نام کامل و مشخصات «میم.ه» و البته اتهامات سنگین علیه وی را به صورت گسترده منتشر کردند. مخالفان قدیمی و جدید هاشمی رفسنجانی نیز در پوشش افشاگری علیه مهدی هاشمی، تا آن جا که می توانستند رییس سابق مجلس خبرگان رهبری را مورد هجمه قرار دادند و وی را از دایره خودی ها راندند. ردای ریاست خبرگان رهبری و مدیریت متروی تهران را از تن هاشمی و فرزند ارشدش محسن در آوردند و دختر او را با رکیک ترین الفاظ در خیابان بدرقه کردند.

دلیل خروج فوری مهدی هاشمی از کشور در شهریور 88 در ابتدا، سرو سامان دادن به شعب خارج از کشور دانشگاه آزاد اسلامی و تحصیل وي در مقطع دکترا در دانشگاه آکسفورد عنوان شد. اما عبدالله جاسبی رئيس سابق دانشگاه آزاد که خود نیز سرنوشتش به اتهامات مهدی هاشمی گره خورده، پس از برکناري از منصب رياست در تبریز اعلام کرد که دانشگاه آزاد اسلامی واحد آکسفورد لندن به علت نداشتن دانشجو، مدتهاست که تعطيل شده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد در خصوص علت سفر فرزندش به لندن نظر دیگری داشت و گفت: «ما در دانشگاه آزاد اسلامی شش واحد در خارج از كشور داریم كه همه آنها مشكل دارند. می‌بایست كسی می‌رفت و رسیدگی می‌كرد. از لندن شروع كردیم و به لبنان رفتیم كه باید توسعه پیدا كند. واحد دوبی مشكلات خاصی دارد. در زنگبار زمین دادند كه هنوز نتوانستیم شروع كنیم. در ارمنستان و تاجیكستان هم واحد داریم. باید رسیدگی می‌كرد كه رفت. دلش می‌خواهد بیاید و من می‌گویم اول كارهایت را تمام كن و انجام بده و بعد بیا. از این طرف هم مرتب تهمت می‌زنند كه او هم همیشه جواب می‌دهد.»

اما به اعتقاد بسیاری حجم قابل توجه پرونده‌هاي قضایی و امنیتی مفتوح از سوی نهاد‌هاي امنيتي و قضایی و هجمه مداوم رسانه های اصولگرایان علیه مهدی هاشمی و مطالبه نیروهای حامی رهبری در برخورد قضایی با او، واقیعت اصلی حضور بلندمدت فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خارج از کشور بود.

 

سال 84؛ کسب تجربه انتخاباتی

فعالیت های انتخاباتی مهدی هاشمی از سال 84 در قالب هدایت ستاد انتخاباتی پدرش که کاندیدای انتخابات نهم ریاست جمهوری بود آغاز شد.

در آن سال ستاد انتخاباتی هاشمی رفسنجانی شکل و شمایل خاصی به خود گرفته بود. حضور دختران و پسران جوان با ظواهری خارج از عرف جمهوری اسلامی و خودروهای گرانقیمت در ستادهای تبلیغاتی هاشمی در مناطق بالای شهر تهران با برچسب ها و پوسترهای معروف «هاشمی 2005» که تا پیش از آن هرگز از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری و مجلس دیده نشده بود، رویداد ویژه ای بود.

هرچند در آن سال هاشمی رفسنجانی در مقابل رقیب نه چندان شناخته شده خود مغلوب شد و او نیز چون مهدی کروبی و حتی مصطفی معین، از دست آن انتخابات «به خدا پناه برد» اما در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ فرزندان هاشمی رفسنجانی و در راس آن مهدی هاشمی این بار در قالب حامیان میرحسین موسوی به جنگ حامیان محمود احمدی نژاد و در راس آن مجتبی خامنه ای شتافتند.

 

سال 88؛ دردسرهای صیانت از آراء

مهدی هاشمی به دلیل مسئولیتش در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی ستادی را برای کنترل صحت انتخابات تحت «کمیته صیانت از آراء» در این دانشگاه پایه گذاری کرد و تجربه پیشین خود در انتخابات سال 84 را در این مقطع به کار گرفت و در مصاحبه ای با نیویورک تایمز نحوه سازماندهی این کمیته را تشریح کرد.

مهدی همچنین به عضویت شورای راهبردی تبلیغات میرحسین موسوی که بالاترین شورای تصمیم گیری در نحوه تبلیغات وی بود در آمد.

از آن سو حامیان محمود احمدی نژاد نیز هجمه اصلی خود را نه تنها علیه میرحسین موسوی بلکه بیشتر علیه خانواده هاشمی رفسنجانی و به ویژه مهدی هاشمی متمرکز کردند و سرانجام محمود احمدی نژاد در مناظره معروف خود با میرحسین موسوی در صدا و سیما جمهوری اسلامی رسماً نام مهدی هاشمی به عنوان طرح اصلی جنگ تبلیغاتی علیه دولت و شخص خود مطرح کرد.

پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خرداد 88 و اعتراضات گسترده مردمی علیه تقلب در انتخابات که منجر به بازداشت های گسترده و کشتار مردم معترض شد، در تیرماه همان سال برای اولین بار رسانه های حامی حکومت با انتشار گزارش هایی در خصوص تحرکات در ستاد قیطریه میرحسین موسوی که آن را «اتاق جنگ و عملیات روانی هواداران میرحسین موسوی علیه نظام» می خواندند، با اسم مستعار «م.ه»، فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به همدستی با بی.بی.سی متهم کرد.

سرانجام در شهریور سال 88 در جریان برگزاری دادگاه‌های نمایشی و پخش آن از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تعدادی از متهمان در اعتراف‌های خود افشاگری‌هایی علیه مهدی هاشمی و مجموعه‌های تحت نظارت وی انجام دادند.

نشر اکاذیب، پرونده‌سازی جعلی برای دولت نهم، القای تقلب در انتخابات، استفاده از ۲ میلیارد تومان بودجه سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت در تبلیغات نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برای پدرش و استفاده از منابع مالی و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی برای راه‌اندازی سایت جمهوریت از جمله موارد اتهامی مطرح شده علیه مهدی هاشمی در جریان برگزاری دادگاه های نمایشی بود.

پس از آن بود که مهدی هاشمی در نامه‌ای به عزت الله ضرغامی رییس صدا و سیما، با فرمایشی خواندن این دادگاه ها، اتهامات مطرح شده علیه خود را تکذیب کرد و آن ها را ناشی از فشارهای بازجویان در دوران زندان انفرادی به متهمان دانست.

مهدی هاشمی در نامه ای دیگر به رئیس سازمان صدا و سیما از وی خواست تا وقت مناسبی در اختیار وی قرار دهد تا از اتهامات وارده به خود دفاع نماید.

بعدتر، و پس از انتقال متهمان به بندهای عمومی، و خروج آنان از زیر فشار بازجویان بود که مشخص شد چه فشارهای سنگینی بر برخی متهمان و بازداشت شدگان وارد آمده تا علیه مهدی هاشمی و دیگران سخن بگویند. در یک نمونه، حمزه کرمی، مدیر کل دفتر سیاسی رییس جمهوری در دوره هاشمی رفسنجانی و دولت اول خاتمی و از رزمندگان جنگ، در نامه ای مفصل به رهبر جمهوری اسلامی شرح مطولی از شکنجه ها و فشارها علیه خود را فهرست کرد. او در نامه ی خود به این فشارها به صراحت اشاره کرد به: «اصرار بازجویم با فحش و کتک کاری مخصوص خود مبنی بر اینکه اعتراف کنم با کلیه خانم‌هایی که ایام انتخابات با بنده تماس داشته‌اند رابطه داشته‌ام ، از جمله خانم … و یا خانم‌ها فائزه و فاطمه هاشمی و ..»؛ «فرو کردن سرم در چاه توالت و آزار جنسی و روحی در این زمینه...»

حمزه کرمی مدیرمسئول سایت جمهوریت بود که مسعود باستانی نیز از دیگر قربانیان آن محسوب می شود.

مهدی هاشمی حالا باید به اتهاماتی پاسخ دهد که علیه کرمی و دیگران نیز مطرح شد؛ با این تفاوت که در مورد وی اعترافات دروغ و تحت فشار دیگران نیز هست.

 

خروج جنجال‌برانگیز و اقامت در لندن

با شدت یافتن اعتراضات مردمی و بازداشت های گسترده جمعی از مدیران دولت های هاشمی و خاتمی و شماری از نمایندگان سابق مجلس، مهدی هاشمی تصمیم به ترک ایران گرفت و عازم لندن شد. سفری که جنجال های بسیاری در رسانه های داخلی و خارجی پدید آورد و بر شدت فشارهای حامیان آیت الله خامنه ای به هاشمی رفسنجانی افزود.

در فروردین 89 جلسه مشترکی میان آیت‌الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه و جمعی از نمایندگان از جمله اعضای كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در رابطه با پرونده مهدی هاشمی برگزار و در آن تصریح شد كه در صورت ورود مهدی هاشمی به كشور وی بر اساس حکم جلب صادر شده از سوی دادگاه دستگیر خواهد شد.

در آن زمان شایعه مذاکره خانواده هاشمی رفسنجانی با صادق لاریجانی برای بازگشت مهدی هاشمی به کشور در رسانه های حامی حکومت مطرح شد اما محمد هاشمی رییس اسبق صدا و سیما و عموی مهدی هاشمی آن را رد کرد و گفت: «دیدار صادق لاریجانی با هاشمی رفسنجانی برای بازگشت مهدی هاشمی کذب محض است.»

در بهمن ماه سال 90 و پس از آن که، در گزارش قرائت شده از سوی کمیسیون اصل نود مجلس در خصوص اعتراضات مردم ایران به نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم اتهاماتی علیه مهدی هاشمی مطرح شد، وی در نامه‌ای به رییس مجلس نسبت به قرائت این گزارش اعتراض کرد.

با قرار گرفتن خسرو دانشجو در راس دانشگاه آزاد، بار دیگر نام مهدی هاشمی جنجال آفرین شد و این بار خبر دریافت ماهیانه سه هزار پوندی در قالب حقوق ثابت و حق ماموریت در طی سالهای حضور وی در خارج از کشور، از سوي رئيس جديد دانشگاه آزاد منتشر شد و این دانشگاه اعلام کرد که این حقوق ماهیانه را زین پس قطع خواهد کرد.

پس از آن در مهرماه سال جاری حیدر مصلحی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، قوه قضائیه را به «اهمال کاری» در پرونده مهدی هاشمی متهم کرد و از لزوم بازگرداندن مهدی هاشمی به کشور برای پیگیری سرنخ‌های آشوبهای پس از انتخابات خبر داد.

برخی نمایندگان مجلس همچون ستّار هدایت خواه نیز پا را فراتر نهاده و اعلام کردند که «از حدود سال‌های 72 و 73 پرونده مهدی هاشمی مبنی بر ارتباط پنهانی با بیگانگان در وزارت اطلاعات تشکیل شده است. دستگاه قضایی باید بدون ملاحظه،‌ به جرم وی رسیدگی کند.»

 

«همسرم ناگفته‌هایی دارد که روزی به همگان خواهد گفت»

در این ایام مشکلات و حاشیه های پیرامون مهدی هاشمی تنها گریبان پدر را نگرفت و فرشته هاشمی همسر وی نیز از آن بی نصیب نماند.

پس از بازداشت فرشته هاشمی در جریان وقایع پس از انتخابات خرداد 88 که توام با ضرب و شتم بود، سایت جهان نیوز وابسته به علیرضا زاکانی نیز سال گذشته با انتشار خبری از خروج فرشته هاشمی به همراه دو فرزند خود از کشور و پیوستن به مهدی هاشمی در لندن خبر داد. ادعایی که با واکنش شدید همسر مهدی هاشمی همراه شد و نسبت به دروغ پردازی های سایت های حامی حکومت به خود و خانواده اش پاسخ گفت.

عروس رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به زاکانی مدیرمسئول سایت جهان در نامه سرگشاده خود خطاب به زاکانی، به افشاگری های قریب الوقوع همسرش علیه مقامات ارشد نظام اشاره کرده و نوشته بود: «از پاسخگویی به تهمت هایی که به همسرم زده اید، می گذرم و جواب را به خود او وا می گذارم که می دانید و بالاتری هایتان نیز می دانند که پاسخ های بسیار برایتان دارد و روزی آنها را، نه تنها با شما، که با همگان، مطرح خواهد کرد.»

 

تاخیر 24 ساعته و بازداشت خواهر

یک روز پیش از بازگشت مهدی هاشمی به ایران، در حالی که در روزهای پیش از آن خبرهای متعددی درباره بازگشت وی در برخی رسانه ها منتشر شده بود و جمعی از نیروهای لباس شخصی در فرودگاه امام خمینی چشم انتظار فرود هواپیمای حامل مهدی هاشمی به کشور بودند تا دادگاه صحرایی نمادین در فرودگاه برگزار نمایند و وی را از فرودگاه تا زندان اوین مشایعت کنند، به دلایل نامعلومی این اتفاق رخ نداد؛ مهدی هاشمی با یک روز تاخیر به ایران بازگشت و در این میان فائزه هاشمی دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده سابق مجلس از سوی نهادهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

وضعی که ممکن است به زودی شامل مهدی هاشمی نیز بشود؛ «مرد دوم سابق» نظام که عنوان تشریفاتی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را همراه دارد، با دختری در اوین و پسری در آستانه ی زندان، چه واکنشی خواهد داشت؟ مهدی هاشمی آیا امکان خواهد یافت در دادگاهی علنی از اتهامات وارد شده به خود، دفاع کند؟ آیا ناگفته هایی که همسرش به آنها اشاره کرده، زمانی گفته خواهد شد یا تنها به عنوان ابزاری برای تهدید باقی خواهد ماند؟ سی و سه سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نام هاشمی رفسنجانی بار دیگر خبرساز شده؛ این بار اما با فرزندان: فائزه ای که به اتهام حمایت از جنبش سبز به اوین می رود و مهدی ای که باید در مورد جنبش سبز و مسائل گوناگون پاسخگوی سیستم قضایی باشد؛ دستگاه قضایی ای که خبری از انصاف و عدالت در آن نیست.


 


رسانه های محافظه کار عمدتا وابسته به سپاه، دور تازه ای از تلاش برای تسریع در اجرای حکم اعدام سعید ملک پور، فعال سایبری را آغاز کرده اند.

به گزارش ندای سبز آزادی، سعید ملک پور، زندانی سپاه پاسداران و متخصص رایانه است که از سوی دستگاه قضایی ایران متهم به فساد فی الارض و محکوم به اعدام شده است. حکم صادرشده برای این دانش‌آموخته‌ی دانشگاه صنعتی شریف بر اساس اعترافاتی صادر شده که به گفته‌ی خود ملک‌پور «تحت شکنجه و فشارهای روحی و روانی و انفرادی‌های طویل المدت» اخذ شده است.

سعید ملک‌پور، در مهرماه ۱۳۸۷ به اتهام مدیریت سایت‌های پورنوگرافی فارسی‌زبان پس از بازگشت از کانادا بازداشت و پس از بیش از یک سال بازداشت در سلول‌های انفرادی بند دو-الف سپاه در زندان اوین، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اعدام محکوم  شد.

این زندانی بازداشت شده توسط ماموران سپاه، پس از اعترافات اجباری که در شرایط نگهداری در انفرادی و شکنجه های جسمی و روحی از او گرفته شده است، در نامه‌ای به صادق لاريجانی گفته است که تمامی اعترافات او "تحت فشار زیاد، شکنجه، تهدید و وعده‌های دروغین مبنی بر آزادی به قید وثیقه، تسهیل شرایط و نرمش" صورت گرفته است. او در این نامه آورده است که در جلسات بازجویی که منجر به شکسته شدن دندان، دررفتن فک، عفونت در بدن و فلج شدن موقتی بخشی از بدن او می‌شدند تهدید به شلاق و تجاوز جنسی می شده است.

پیش از این، آرمان رضاخانی ، دانشجوی رشته مهندسی آی‌تی، هم‌بند سابق ملک‌پور، و یکی از برگزیدگان دهمین جشنواره جوان خوارزمی در گفت و گویی با "ندای سبز آزادی"، شرح شکنجه های سعید ملک پور، وضعیت او در زندان و دلایل اصرار سپاه به اعدام او را توضیح داده و با اشاره به فشار سپاه برای تائید حکم سعید ملک‌پور گفته بود: "سپاه اصرار زیادی برای اعدام شدن سعید ملک‌پور دارد چرا که پرونده سعید را به عنوان یکی از اقدامات مهم خود جلوه داده و بابت آن رقم کلانی بودجه گرفته است. حال اینها احساس می کنند که اگر سعید اعدام نشود پروژه هاشان شکست می خورد."

وی همچنین درباره ملک‌پور گفته بود: سعید طراح برنامه بود و برای شرکت ثابتی کار نمی کرد بلکه براساس تقاضاها برنامه ها را طراحی می کرد و می فروخت. و یکی از برنامه هایی که سعید طراحی کرده بود دریکی از سایتهای پورنو استفاده شده است. سعید تنها طراح این برنامه بوده و با توجه به اینکه هیچ تصوری از اینکه این برنامه در چه سایتی استفاده می شود نداشته نام خود را همراه برنامه منتشر کرده بود.

شاهد گفته های آقای رضاخانی اما بیانیه مرکز موسوم به "بررسی جرائم سازمان‌یافته" سپاه بود که چندی بعد، از صدور حکم اعدام برای سعید ملک‌پور استقبال کرد. در این بیانیه به اعترافات تلویزیونی سعید ملک پور استناد شده و گفته شده "که این اعترافات عمق فاجعه را نمایان ساخت."

از سوی دیگر، نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر، زندانیان سیاسی هم بند سعید ملک پور، دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف و بسیاری دیگر از فعالان اجتماعی تا کنون با انتشار بیانیه هایی نسبت به صدور این حکم اعتراض کرده و آن را ظلمی آشکار دانشته اند. اما در حالی که دستگاه قضایی تا کنون امکان اجرای این حکم را نیافته است، تعدادی از رسانه های حکومتی مانند خبرگزاری مهر و سایت تابناک دور تازه ای از تلاش برای سپردن ملک پور به طناب دار را آغاز کرده اند.

در گزارشی که خبرگزاری مهر در این باره منتشر کرده آمده است: "پس از گذشت هزار و ۲۵۰ روز از آغاز بررسی پرونده سعید ملک‌پور، مدیر سایت غیر اخلاقی آویزون و تأیید حکم اعدام او از سوی دیوان عالی کشور سرنوشت اجرای حکم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد."

سایت تابناک نیز در این باره به اعترافات ملک پور در زندان سپاه استناد کرده و این زندانی را مفسد فی الارض خوانده است.

این در حالی است که در دو ماه گذشته اخباری از افزایش فشار بر این زندانی برای اعتراف دوباره تلویزیونی منتشر و گفته شد که او در برابر این فشارها مقاومت کرده است.


 


همزمان با گسترش شبکه موسوم به "اینترنت ملی" در ایران، موتور جستجوگر گوگل و سرویس "جی میل" فیلتر شدند.

ساعتی پیش، حرم آبادی، دبیر کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه، در گفت و گو با "بیست و سی"، از فیلتر شدن قریب الوقوع گوگل و جی میل خبر داده بود.

گزارش های دریافتی حاکی است از دقایقی قبل از تنظیم این خبر دسترسی به جی میل و گوگل در مناطقی از کشور غیر ممکن شده است.

خرم آبادی در توضیح این اقدام گفته بود: به دلیل درخواست‌های مکرر مردمی، سایت گوگل و جی میل تا ساعتی دیگر در سراسر کشور فیلتر می‌شوند.

وی توضیحی درباره درخواست های مردمی مورد ادعای خود ارائه نداده است.

اگرچه انتشار فیلم توهین آمیزی علیه پیامبر اسلام موجب شد تعدادی از کشورهای اسلامی اقدام به ایجاد محدودیت برای دسترسی به گوگل کنند، اما مقامات جمهوری اسلامی از مدت ها پیش و همزمان با گسترش پروژه اینترنت ملی در انتظار فرصتی برای مسدود کردن سویس ایمیل جی میل بودند.

کارشناسان رایانه، سرویس جی میل را با توجه به امکانات سامانه https، یکی از امن ترین شبکه های پست الکترونیک می دانند که هک کردن آن و شنود محتوای پیغام ها را دشوار می سازد. این در حالی است که جمهوری اسلامی در چارچوب پروژه اینترنت ملی می کوشد، دسترسی شهروندان به شبکه اینترنت جهانی را تا حد امکان کاهش دهد.


 


ندای سبز آزادی: مهدي هاشمي امشب به تهران بازگشت.براساس گزارش رسانه های ایران مهدی هاشمی  پس از ورود به فرودگاه تفهیم اتهام شده و نماینده دادستانی  از او تعهد گرفت تا 24 ساعت بعد خود را به دادستانی معرفی کند.

محسن هاشمی اعلام کرد که مهدی از حضور در دادگاه نگرانی ندارد.سید محمود علیزاده طباطبایی نیز ضمن تکذیب خبر رسانه ها درباره بازجویی از مهدی هاشمی گفت: مهدی هاشمی در حال پر کردن فرم‌های مرتبط با گذرنامه است که گویا رسانه‌ها از این کار به عنوان بازجویی یاد کرده‌اند.

سید محمود علیزاده طباطبایی گفت: در احضاریه‌ای که به موکل من ابلاغ شده است بدون اشاره به اتهامی از وی خواسته شده برای ارائه پاره‌ای توضیحات در دادسرای کارکنان دولت حاضر شود.

ياسر و فاطمه هاشمي كه به استقبال مهدي به دوبي رفته بودند، به همراه وي وارد تهران شدند.محسن و  محمد هاشمي در فرودگاه به استقبال وي رفتند.

ساعاتی پیش نیز تلویزیون فارسی بی بی سی از بازگشت مهدی هاشمی به تهران خبر داد.این شبکه تصویر مهدی هاشمی در فرودگاه دوبی را منتشار کرد که در حال سفر به تهران بود.

مهدی هاشمی در پاسخ به سئوال خبرنگار بی بی سی گفت که حرفهایم را درایران می زنم.

بازگشت مهدی هاشمی یک روز پس از بازداشت فائزه هاشمی صورت می گیرد.


 


تعدادی از نمایندگان مجلس در تلاشند، برای بار دوم با طرح سوال از رییس دولت، احمدی نژاد را به مجلس احضار کنند.

به گزارش ندای سبز آزادی، سال گذشته نمایندگان مجلس هشتم در آخرین سال از عمر آن مجلس طرح سوال از احمدی نژاد را با وجود کارشکنی های هیات رییسه عملی کردند. با این حال محمود احمدی نژاد با حضور در جلسه مجلس به ارائه پاسخ هایی توام با نیش و کنایه پرداخت و فضای مجلس را به شوخی گرفت. اقدامی که خشم نمایندگان سوال کننده را برانگیخت.

اما بر اساس خبری که سید رمضان شجاعی، نماینده ساری در مجلس نهم اعلام کرده، تعدادی از نمایندگان در اولین سال عمر کاری این مجلس در تلاش برای طرح دوباره سوال از رئیس دولت هستند و این طرح در جلسه امروز یکشنبه مجلس به امضای بیش از ۴۰ نماینده رسیده است.

سید رمضان شجاعی در گفت وگو با خبرنگار جام جم آنلاین گفته است: نمایندگان به دلیل نابسامانی بازار ارز و دلار و عدم تزریق ارز به بازار و گرانی‌های اخیر تصمیم گرفتند تا مجدداً از رئیس دولت سوال کنند.

وی افزود: اینجانب طرح مذکور را امضا کردم و این طرح در جلسه امروز مجلس حدود ۴۰ امضا شده است.

نماینده ساری اضافه کرد: علی مطهری نماینده تهران یکی از طراحان این طرح است که در حال جمع آوری امضا از نمایندگان بود.

آقای مطهری در جریان سوال نمایندگان مجلس هشتم از رییس دولت نیز طراح اصلی سوالات بود.

با این حال سوال از رئیس دولت حداقل به امضای ۷۴ نماینده نیاز دارد. 


 


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پول یارانه را در جیب مردم گذاشتیم ولی در اثر تورم دو برابر آن از جیب مردم بیرون آمد. یارانه ها چقدر با بیکاری و تورم برابری می کند. من قبلا هم درباره شاخص فلاکت نظرم را گفته ام.

به گزارش مهر محسن رضایی افزود: دخالت دولت ها در اقتصاد درست نیست. دولت ها باید بازار را تنظیم کنند. اعتقاد دولت احمدی نژاد به دخالت در اقتصاد از نوع اقتصاد مورد تعریف کینز در زمان بروز چند بحران بزرگ است که دولت دخالت می کند.

وی تصریح کرد: قیمت شیر در اردیبهشت ماه باعث فروختن دام‌ها توسط دامداران شد که پس از آن شاهد افزایش قیمت شیر به دو برابر قیمت بودیم.
 


 


 فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران کشورهای منطقه که امریکا درآنها پایگاه دارد را تهدید به حمله کرد.

با بیان این‌که «در صورت بروز جنگ هیچ کشور بی‌طرفی در منطقه وجود نخواهد داشت» گفت: جمهوری اسلامی ایران پایگاه‌های آمریکا در منطقه را خاک این کشور می‌داند و با درگير شدن كشورها این جنگ به جنگ جهانی سوم تبدیل می‌شود.

به گزارش ايسنا سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده گفت که  اصولا جنگ بین ایران با اسرائیل  و یا آمریکا به صورت مستقل را نمی‌توان تصور کرد؛ یعنی هر کدام از این دو طرف شروع کننده جنگ باشد، دیگری نیز وارد جنگ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ایران  آمریکا و اسرائیل را  را کاملا در کنار هم می‌بیند افزود:در صورت بروز جنگ قطعا ما با هر دو طرف وارد جنگ شده و حتما با پایگاه‌های آمریکا درگیر خواهیم شد.

وي ادامه داد: در صورت بروز چنین شرایطی اتفاقاتی می‌افتد که قابل کنترل و مدیریت نیست و ممکن است این جنگ به جنگ جهانی سوم تبدیل شود، يعني ممکن است کشورهایی به نفع ایران و یا علیه ایران وارد جنگ شوند.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سناریوهای متعدد و غیرقابل تصور ایران در صورت بروز جنگ، تأکید کرد: در صورت آغاز جنگ، پایگاه‌های آمریکا در کشورهای اطراف ما و داخل کشورهای همسایه هدف قرار خواهند گرفت و حتی از طرف مردم خود داخل این کشورها حتما تهدید خواهند شد.

حاجی‌زاده تأکید کرد: نباید این‌گونه تصور کرد در صورت بروز جنگ، کشورهای منطقه اعلام بی‌طرفی می‌کنند.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما قطعا این پایگاه‌ها را هدف قرار می‌دهیم، زیرا ما این پایگاه‌ها را جزو خاک آمریکا می‌دانیم و نه قطر یا بحرین و افغانستان.

به نقل از العالم، وي افزود: این پایگاه‌ها از نظر ما حکم سرزمین و خاک آمریکا را دارد و اگر درگیر شویم قطعا این پایگاه‌ها را خواهیم زد.


 


شبکه خبری "سوریه " امروز از درگیری شدید میان ارتش آزاد سوریه و نیروهای امنیتی بشار اسد در منطقه حی المیدان واقع در دمشق خبر داد.

گزارش دیگر همچنین حاکی از اعدام ۱۹ تن بدون محاکمه در جویبر است که توسط نیروهای دولتی به قتل رسیده اند.

به گزارش العربیه، نیروهای امنیتی بشار اسد بامداد روز یکشنبه ۱۹ تن از مخالفان را دقایقی پس از بازداشت به صورت دستجمعی اعدام کردند.

بر اساس این گزارش اجساد افراد اعدام شده پس از درگیری ارتش آزاد سوریه با نیروهای امنیتی بشار اسد و بدنبال عقب نشینی این نیروها از منطقه درگیری در منطقه جویبر در حومه دمشق پیدا شدند.

در همین حال کمیته هماهنگی انقلاب سوریه گزارش داد، نیروهای اسد از شب گذشته و تا بامداد امروز برای چندمین بار منطقه بصری شام در استان درعا و شهر مارع و الفردوس در حلب را با جنگنده های خود بمباران کرده اند.

روز گذشته نیروهای ارتش آزاد موفق به انهدام یک جنگنده رژیم شدند.

براساس این گزارش در این بمباران های هوایی، ده ها تن از مردم غیر نظامی جان خود را از دست داده اند.

به گزارش العربیه، در همین حال ارتش ترکیه روز گذشته اسلحه سنگین توپخانه، تانک و نفربر خود را در امتداد مرزهایش با سوریه مستقر کرد.

بر اساس این گزارش ارتش ترکیه تعداد زیادی پدافند مدرن ضدهوایی و توپخانه هاوتزر در این مناطق مستقر کرده است.

نوار مرزی میان ترکیه و سوریه که ارتش ترکیه اینک در آن مستقر شده در حال حاضر درکنترل کامل ارتش آزاد سوریه است و تلاش نیروهای رژیم برای بازپس گیری این مناطق بدون نتیجه مانده است.

روز گذشته ژنرال الاسعد، فرمانده ارشد ارتش آزاد سوریه نیز از انتقال مرکز فرماندهی این ارتش به خاک سوریه خبر داد.


 


brg_aghy.jpg

تعداد ۲ عدد اعلامیه دیواری در یک کاغذ A4، اندازه های تقریبا مناسب

دانلود این اعلامیه PDF (حجم:۲۶۰ کیلوبایت)

روایت یک شهروند از روز ۲۵ بهمن سال۸۹: در میان ما همه جور آدمی بود پیر، جوان، همان پیرزنی که پشتش کمی خمیده بود، بچه هایی که شاید هفت یا هشت سال نداشتند، آقایی که با پای کچ کرده و عصا آمده بود، مادران و دخترها، همه و همه آمده بودند تا با حضور خود اعلام کنند همان مردمی هستند که در جاهای لازم دائما ازشان مایه میگذارند و بعد از آن ، آنها را خس و خاشاک، اوباش، اغتشاش گر، منافق و محارب میخوانند. ما همه، همان مردم بودیم و هیچ چیز سد راهمان  نبود، دوباره حرکت کردیم…

 

روایت یک شهروند از روز عاشورا سال ۸۸


 


ندای سبز آزادی ـ رضا ماندگار: نسبت فائزه با اکبر هاشمی رفسنجانی به کنار؛ او به اتهام حمایت و همراهی با جنبش سبز اینک در زندان اوین است و کنار دیگر زنان سبز محبوس: نسرین ستوده، بهاره هدایت، مهسا امرآبادی، ژیلا بنی یعقوب و دیگران. اتهام او «فعالیت تبلیغی علیه نظام» است؛ اتهامی که برای سبزها شناخته شده و تکراری است. اتهامی که باید برایش شش ماه حبس تحمل کند.

فائزه هاشمی رفسنجانی در حمایت از جنبش سبز و همراهی با اعتراض شهروندان برآشفته از تقلب فاحش انتخاباتی، از همان فردای ۲۲ خرداد ۸۸ تردید نکرد. او هم در تجمعات خیابانی حاضر شد و هم همراه و همدل خانواده ی قربانیان و زندانیان جنبش سبز بود.

او به قدر لازم توهین و تهدید و خشونت مستقیم و غیرمستقیم هم متحمل شد؛ فیلم های متعددی از توهین و فحاشی و تهدید وی در دانشگاه و خیابان و ... موجود است؛ مهمترین اش همان هتاکی معروف سعید تاجیک در شهر ری است که صدای اعتراض برخی از اصول گرایان را هم درآورد.

syd_tjykh.jpg

او در مصاحبه ای با روزآنلاین تاکید کرد که «مشخص است که این‌ها (لباس شخصی‌ها) خودسر نیستند. این مسائل نه تنها درباره ما بلکه درباره همه، کاملا با برنامه‌ریزی انجام می‌شه و این تز رو دنبال می‌کنه که یا با ما باشید، یا ساکت باشید یا نباشید.»

فائزه هاشمی رفسنجانی، عروس صریح اللهجه ی مرحوم آیت الله لاهوتی، تصریح کرده بود: «همان افرادی که دستور سرکوب مردم را می‌دهند این سازماندهی‌ها رو هم انجام می‌دهند. یعنی بخش‌های درون حاکمیت.»

انتقادهای تند مدیرمسئول روزنامه توقیف شده ی زن از گروه های فشار همراه حاکمیت، در فضای سرکوب پس از کودتای انتخاباتی بی پروا بود: «در زمان شاه این شعبان بی‌مخ و دار و دستش بودند که مثل همین اراذل و اوباش با رفتار وحشیانه و جمع کردن رجاله‌ها و لات‌ها (البته نمی‌دونم کلمه لات برای این افراد مناسب هست یا نه؟) با مخالفان خودشون برخورد می‌کردند. حالا هم متاسفانه همون ادبیات و همون روش با نام اسلام، انقلاب، دفاع از ارزش‌ها و این حرف‌ها انجام می‌شه. اداره مملکت الان با همین رجاله‌ها و اراذل و اوباش است.»

ارزیابی فائزه از کودتای انتخاباتی

دو سال پیش، فائزه هاشمی رفسنجانی، در گفتگویی با نشریه آمریکایی «سیاست خارجی»، تاکید کرد: «جنبش سبز در ابتدا رأی خود را می‌خواست؛ ولی آنقدر رفتارهای غلط و خلاف قانون اتفاق افتاد که روز به روز به خواسته‌ها و انتظارات مردم که به حق هم هست اضافه شد، از جمله رأی ما کجاست؟ آزادی زندانیان، جبران خسارات قربانیان بعد از انتخابات، مجازات مقصرین و خلافکاران، حتی رسیدگی به امور کشورداری و برکناری نالایقان و دروغ گویان که نابودی و تخریب مملکت را بسیار واضح و علنی در دستور کار خود دارند، به نحوی که یک بچه نیز متوجه می‌شود. به نظرم از خواب بیدار شدن و هشیار شدن سران کشور، مهمترین خواسته باشد تا شاید کشور از این سیر قهقرایی که دچار آن شده نجات یابد.»

نماینده دوم تهران در مجلس پنجم، در آن مصاحبه از «ملتی سرکوب شده، پر از خشم و احساس مظلومیت» می گوید؛ «مردمی که خود را هر چه بیشتر با دروغ‌ها، سوء مدیریت‌ها، عوامفریبی‌ها، زورگویی‌ها، اوباشگری، ظلم‌ها، نابودی منابع و ثروت ملی، از دست رفتن فرصت‌های بین‌المللی، تخریب بیشتر کشور از طرف جریان حاکم روبرو می‌بیند.»

fyzh_tzhrt.jpg

او بر «برگشت ناپذیری اوضاع در جامعه ایران» مهر تاکید می زند؛ «دست جریان حاکم بیشتر رو شده است، یعنی اگر تا قبل از انتخابات این گونه رفتار‌هایی که توضیح دادم با ملاحظه و مخفی کاری صورت می‌گرفت، حالا دیگر شرم و حیاها فرو ریخته و علنی تمام این کارهای غیرقانونی و خلاف عرف و انسانیت و دور از شأن ملت ایران را انجام می‌دهند و حتی نگران انتخابات‌های بعدی هم نیستند، بنظر می‌رسد که قرار نیست دیگر انتخاباتی واقعی در این کشور برگزار شود.»

فائزه و جنبش سبز

تعریف فائزه هاشمی رفسنجانی از جنبش سبز جالب توجه است: «جنبش سبز از نظر من اکثریت مردم ایرانند که به دنبال حق ضایع شده خود در جریان انتخابات اخیر هستند... هر ایرانی که به دنبال حق، آزادی، دموکراسی و توسعه کشور است عضو این جنبش است. این جنبش یک حرکت مسالمت‌آمیز و مدنی است. احترام به حقوق همه حتی مخالفین، پرهیز از ایجاد تنش و اختلاف در جنبش از طریق دنبال کردن اشتراکات، عدم تضعیف یکدیگر و پی گیری خواسته‌ها و جذب حداکثری با هر روشی که هر کسی می‌تواند، و کمک به یکدیگر بخشی از انتظارات از این جنبش است.»

برخلاف کسانی که پایان یافتن بروز و ظهور خیابانی جنبش سبز را به معنای خاتمه ی جنبش سبز می دانند؛ فائزه در ارزیابی مهمی می گوید: «پایان یافتن اعتراضات خیابانی پایان جنبش نیست، تأثیراتی که این اعتراضات و عملکرد جنبش سبز در سطوح ملی و بین‌المللی از خود به جا گذاشته همچنان ادامه دارد، که عکس‌العملل‌های انفعالی و حاکی از به بن بست رسیدن جریان حاکم، به خوبی این تأثیرات و نتایج آن را نشان می‌دهد. طبیعتاً هر جریانی و از جمله جنبش سبز در طول حیات خود براساس شرایط موجود دچار تحولاتی می‌شود و تغییراتی در روش می‌یابد که خود می‌تواند به عنوان یک استراتژی تلقی گردد.»

khnwdh_hshmy.jpg

دختر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که بعد از کودتای انتخاباتی یک بار برای حدود ۲۴ ساعت و بار دیگر همین سال پیش برای چند ساعت در جریان فراخوان حضور خیابانی، بازداشت شد در مصاحبه ای دیگر تاکید می کند، «پدرم در جنبش سبز است؛ خواسته های پدرم همان خواسته های جنبش سبز است». وی همچنین در مورد خشونت های اعمال شده علیه جنبش سبز می گوید: «سرکوب‌ها ممکن است به ظاهر اعتراضات عمومی را خاموش کرده باشد ولی عمق و شدت خشم و انزجار عمومی را افزایش داده و فکر می‌کنم به موقع پاسخ لازم از جانب مردم خود را نشان می‌دهد.»

بی کفایت ها صدر امورند

انتقادهای تند وی از حاکمیت، صریح است: «بی کفایت‌ها در رأس امور قرار گرفته و مدیران و شایسته‌ها در زندان، و یا اخراج و یا از کشور رفته‌اند. همه اینها برای یک ایرانی که سرسوزنی غیرت و تعصب داشته باشد درد آور است.»
او در واکنش به ادعای احمدی نژاد برای مدیریت جهان، می گوید: «کل اگر طبیب بودی، سر خود دوا نمودی. ایشان گفته است "در دیدار با اوباما مسایل جهان را روی میز بگذاریم ببینیم راه حل چه کسی بهتر است." ایشان ایران را به نابودی کشانده و حالا نوبت جهان شده است. آمارهای خود ساخته خودشان را هم که مروری بکنند متوجه می‌شوند که هیچ گاه ایران در سی سال پس از انقلاب، حتی در زمان جنگ چنین شرایط اسفباری نداشته است، ایشان دست روی هر چیز می‌گذارد نابود می‌کند.»

او ریشه ی سرکوب ها را بحران مشروعیت حکومت می داند: «این‌ها چنان به بن بست خورده‌اند و چنان تحت فشار افکار عمومی قرار دارند که به ناچار دست به خشونت و سرکوب و تهدید می‌زنند.»

رییس اسبق فدراسیون ورزش زنان کشور (در سال ۱۳۶۹) معتقد است که حاکمان برآمده از کودتای انتخاباتی و تمامیت خواهان به این دلیل دست به تحریف حقیقت و سرکوب و خشونت می زنند که «می‌دانند اگر مردم پیروز بشوند منافع این‌ها هم نابود می‌شود، بنابراین برای حفظ منافع این کار‌ها را می‌کنند نه به خاطر اعتقاداتشان.»
«شرایط کشور در همه زمینه‌ها پلیسی و امنیتی است. در دانشگاه‌ها، ادارات، رسانه‌ها، همه جا»؛ این ارزیابی کسی است که مجری چهارمین دوره بازی های اسلامی زنان در تهران بود.

فائزه هاشمی رفسنجانی دکترای حقوق بشر را در کارنامه تحصیلی دارد؛ وی در واکنش به سرکوب ها و خشونت ها تصریح می کند: «این رفتار‌ها نه تنها آدم رو در اعتقاداتش سست نمی‌کند بلکه باعث می‌شود به راهی که رفتی ایمان بیاوری و بدانی درست عمل کرده ای. هم اسلام، هم جامعه مدنی، هم حقوق بشر و هم ایران هم اکنون در معرض خطر هستند و همه باید بجنبند که ایران را نجات بدهند.»

بهار عربی متاثر از جنبش سبز

فائزه هاشمی در حاشیه نشست تخصصی "خاورمیانه و چشم انداز حکومت های مردم سالار" در مورد خیزش های مردمی در منطقه و شمال آفریقا، گفته بود: »این خیزش ها و اعتراضات مردمی نه تنها الگو گرفته از انقلاب اسلامی نیست بلکه به نظرم الگوی این مردم جنبش سبز ایران است. »

وی در اظهارنظری که با واکنش تند سایت های اصول گرا مواجه شد، با بیان اینکه مردم کشورهای مصر و تونس و سایر کشور های مسلمان منطقه خواهان اسلام ترکیه ای هستند و اسلام ایرانی را قبول ندارند افزوده بود: «مگر جمهوری اسلامی ایران در طول این ۳۳ سال چه دستاوردی داشته که کشورهای دیگر بخواهند از ایران الگو برداری کنند؟»

فائزه درحالی در ۵۰ سالگی روانه ی بند زنان سیاسی در اوین شده که تصریح می کند «تا زمانی که ابهامات و مشکلات اون انتخابات به صورت قانع کننده و مستدل برطرف نشوند، شرایطی برای فکر کردن به انتخابات آینده وجود ندارد.»

نگاه او به جنبش سبز، برای سبزها شوق آفرین و امیدبخش است: «جنبش سبز زنده و فعال به پیش می‌رود و روش‌ها و استراتژی‌های خود را در مقاطع مختلف تغییر می‌دهد و این اتفاق هم باید بیفتد. ظلم پایدار نمی ماند؛ شاید دیر و زود داشته باشد ولی سوخت و سوز ندارد. فقط امیدوارم مردم با کمترین هزینه بتوانند به آرمان‌هایشان برسند.»


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته