هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ مهر ۴, سه‌شنبه

Latest News from Iran Green Voice for 09/25/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



روز جمعه ۳۱ شهریور ماه “فستیوال بین المللی دانشجویی دانشگاه تروندهایم” در کشور نروژ جایزه دوسالانه” صلح دانشجویان” را به “مجید توکلی” دانشجوی زندانی ایرانی اختصاص داد. این جایزه بین المللی از سال ۱۹۹۹ تاکنون به دانشجویانی از کشورهای مختلف اهدا شده است که در مسیر صلح ،دموکراسی و حقوق بشر گام برمیدارند. در اطلاعیه ای که فستیوال دانشجویی تروندهایم به مناسبت اهدا این جایزه به مجید توکلی منتشر کرده به سابقه فعالیت های دانشجویی مجید توکلی و تلاشهایش برای تحقق حقوق بشر و صلح اشاره شده است.‏‏

در این باره، محمود امیری مقدم فعال حقوق بشر ساکن نروژ و سخنگوی سازمان حقوق بشر ایران که به عنوان یکی از سخنرانان در مراسم اعلام برنده جایزه صلح دانشجویان حضور داشته است به وبسایت ملی- مذهبی گفته است که این کمیته، شامل پنج دانشجوی منتخب توسط نهادهای دانشجویی و چهار عضو غیر دانشجو است که در حوزه های خبرنگاری، صلح و حقوق بشر فعالیت می کنند. هیچ یک از این چهار نفر هیچگونه وابستگی به نهاد های دولتی نروژ ندارند. بدین ترتیب این یک کمیته کاملا مستقل و یک نهاد مدنی است.‏

آقای امیری مقدم با تاکید بر اینکه دولت نروژ هیچگونه تاثیر گذاری در روند انتخاب برنده جایزه ندارد، افزود: روند انتخاب برنده جایزه صلح دانشجویی به این شکل است که از بین تمامی کاندیداها (که امسال بیش از صد نفر بودند) این کمیته پنج نفررا انتخاب می کند و پس از تحقیقات بسیار دقیق، این کمیته یک نفر از این پنج نفر را انتخاب میکند. در هیچ مقطعی ارگانهای سیاسی و دولتی نروژ در این پروسه شرکت نمی کنند. این فقط صلاحیت کاندیداهاست که تعیین کننده است. ‏

او با بیان اینکه در مراسم اعلام برنده جایزه، نماینده ای از دولت نروژ حضور نداشت، گفت: در این مراسم اعضای کمیته، و نمایندگان تشکلهای دانشجویی، نماینده های دانشگاه ها مانند رئیس دانشگاه، مطبوعات و چند مهمان از نهادهای مدنی و حقوق بشری که حوزه فعالیت شان به برنده جایزه مربوط می شود شرکت داشتند. من به عنوان نماینده سازمان حقوق بشر ایران که در زمینه حقوق دانشجویان زندانی فعالیت داریم ، دعوت شده بودم و بجز سه نفر ازاعضای کمیته، تنها کسی بودم که در این مراسم سخنرانی کردم. البته مراسم اهدای جایزه که در ماه فوریه همزمان با فستیوال دانشجویی تروندهایم برگزار خواهد شد فرق خواهد داشت و در آن مراسم احتمالا نمایندگانی از دولت و احزاب سیاسی مختلف دعوت خواهند شد.

امیری مقدم افزود: وزیر امور خارجه نروژ و چند نفر دیگر از از سران احزاب سیاسی و نهاد های مدنی و حقوق بشری در مورد انتخاب مجید پیام هایی فرستادند. البته  هیچیک از این افراد در این مراسم حضور نداشتند و دعوت هم نشده بودند. وزیر امور خارجه نروژ هم تنها یکی از بیش از ده نفری بود که در مورد مجید پیام داد. این نشان میدهد که مجید توکلی فردی شناخته شده است و از احترام بالایی برخوردار است. تمام کسانی که پیام فرستادند انتخاب مجید را تبریک گفتند و از این انتخاب ابراز خوشحالی کردند.‏ این خبر در بیشتر خبرگزاری ها و روزنامه ها و سایت های اصلی رسانه های نروژ بازتاب داشته است. برگزار کنندگان ،از انعکاس گسترده این خبر ابراز شگفتی کردند. البته انتظار می رود که در ماههای آینده مجید توکلی توجه بیشتری بگیرد. پوسترهای مجید در سطح دانشگاه ها پخش خواهد شد و برنامه های مختلفی در مورد مجید توکلی و جنبش دانشجویی ایران برگزار خواهد شد.‏

وی در پاسخ به این سوال که "انتشار اخبار غیرصحیح در رابطه با احتمال تعطیلی سفارت نروژ در تهران همزمان با اهدای این جایزه غیردولتی به مجید توکلی ، با چه هدفی بوده است؟" گفت: پاسخ به این سوال قدری مشکل است. دلیل انتشار این خبر را باید از سردبیران ایسنا پرسید که چرا یک شایعه را بدون ارائه منبع موثقی منتشر می کنند.‏‏ اما بعید نیست که انتشار این شایعه همزمان با اهدای جایزه صلح دانشجویان به مجید توکلی در کشور نروژ، با اهداف سیاسی و جهت انحراف توجه رسانه ها از اهدا این جایزه دوسالانه به یک دانشجوی زندانی ایرانی بوده باشد.‏


 


اتحادیه طلا و جواهر قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را عصر امروز دوشنبه 1 میلیون و 4 هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش مهر، اتحادیه طلا و جواهر عصر امروز دوشنبه اعلام کرد قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به 1 میلیون و 3 هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز به 1 میلیون و 4 هزار تومان رسید.

هر گرم طلای 18عیار نیز 102 هزار و 500 تومان و هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1762 دلار است.

بر اساس این گزارش قیمت هر دلار به 2 هزار و 523 تومان رسیده است.


 


سید ابراهیم نبوی

 

 

 

 

 

سردار بی ریش

raport_9107022_hashemiha2.jpg

فائزه هاشمی برای اجرای حکم محکومیت خودش روز شنبه بازداشت شد و اگر خودش می دانست که این خبر باعث برگزاری چه جشن و سروری در مناطق تحتانی خبرگزاری وزین فارس می شود، باور کنید روزی ده بار به صورت خودجوش خودش را بازداشت می کرد.

این خبر را خبرگزاری فارس در تمام بخش های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و حتی بین المللی اش هر ده دقیقه یک بار اعلام کرد و از عموم علاقه مندان جهت شرکت در این مراسم جشن و سرور دعوت به عمل آورد.

بدین ترتیب خانواده هاشمی هم برای مراسم پاتختی دست به کار شدند و خبر دیگری تولید کردند با این مضمون که : " محسن هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با تائید خبر انتقال فائزه هاشمی رفسنجانی به زندان اوین، گفت که او هم‌اکنون در حال عزیمت به زندان اوین برای ملاقات با فائزه هاشمی رفسنجانی است و نمی‌خواهد درباره بازداشت فائزه هاشمی رفسنجانی نظر دهد و درباره زمان بازگشت مهدی هاشمی به کشور هم ابراز بی‌اطلاعی کرد."

و خبرگزاری فارس هم ضمن ابراز شادی و سرور و ... اقدامات لازم را انجام داد و اعلام کرد:

عضو کمیسیون قضائی مجلس با تحسین برانگیز خواندن اقدام قوه‌قضائیه در بازداشت فائزه هاشمی، گفت: بازداشت فائزه هاشمی مردم را به قوه‌قضائیه امیدوارتر کرد.

همچنین مدیرحوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور درباره بازداشت فائزه هاشمی گفت: برخورد قوه قضائیه در واقع اقامه عدل و اجرای قانون بود که این برخورد یکسان آنها قابل تحسین است.

و بالاخره اینکه: بازداشت فائزه هاشمی و انتقال وی به زندان اوین در ادامه رسیدگی‌های قاطع دستگاه قضایی‌ به پرونده‌های فساد ، نمایشی از اقتدار دستگاه قضایی است.

raport_9107023_ghassemi.jpg

در این میان که همه مشغول تدارکات بودند، حاج سعید قاسمی هم که در اسفند ماه سال 90 در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفته بود: اگر چنین حکمی را برای فائزه هاشمی بریدند و نصف روز این خانم در زندان بود من ریشم را می تراشم! باید به توصیه صادق آملی لاریجانی در سیزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‎‎های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‎‎های سراسر کشور عمل کند و بتراشد که پیغام داده بود:

«شنیده‎ام یکی از دوستان گفته اگر نیم‎روز فلانی را به زندان بیندازند، ریشش می تراشد. من به آن عزیز می‎گویم که مطمئن باشید چند وقت دیگر که محاسنتان بلند‎تر ‎شد، قطعا باید همه آن‎‎ها را بتراشید!»..."

در این وسط هم مهدی هاشمی برادر فائزه بعد از سه سال اقامت در بیرون ایران و تهدید توسط حکومت ایران و فشارهای مختلف در انگلستان، دیروز عصر به تهران برگشت و در فرودگاه مورد استقبال مقامات نیروی انتظامی و دادستانی قرار گرفت. از او تعهد گرفته شد که فردا خودش را به دادستانی معرفی کند.

به هر حال به افتخار ورود فائزه  و مهدی به ایران، تراشیدن ریش سردار قنبری خیلی هم بد نیست. بالاخره ما این همه سردار بی ریشه دیده ایم و با ریش ... حالا یکی هم بی ریش ببینیم و بی ریشه تر.

اگر می توانید بروید ...

raport_9107024_cinema.jpg

 

نشست کارگردانان و تهیه‌کنندگانی که فیلم‌هایشان از سوی حوزه هنری برای نمایش در سینماهای حوزه تحریم شده است با مدیریت غلامرضا موسوی (تهیه‌کننده)در بشرا فیلم برگزارشد.

اصل ماجرا از این قرار است که شما به عنوان یک کارگردان یک متنی را به عنوان فیلمنامه می برید می دهید دست ارشاد. شورای نظارت و صدور پروانه ساخت هم فیلمنامه شما را می گیرد، بخش های اضافی و به درد نخورش را بر می دارد می ریزد توی سطل آشغال. بعد باقی اش را با مجوزبه شما پس می دهد تا اگر می توانید بروید فیلمتان را بسازید.

بعد شما می روید همان فیلم نامه را می دهید به موسسه فارابی، تا بتوانید امکانات ساخت فیلم را که از پدر مدیر عاملش ، به مدیر عاملش و رفقا، به ارث رسیده، بگیرید و فیلمتان را بسازید. مدیر عامل و رفقا هم فیلمنامه شما را می گیرند و باز بخش های اضافی و به درد نخورش را می ریزند توی سطل آشغال و باقی اش را با امکانات به شما پس می دهند که اگر می توانید بروید فیلمتان بسازید.

بالاخره شما شروع می کنید به ساختن فیلم. بعد از سه چهار روز نیروی انتظامی و بسیج محل می آیند وسایل و بازیگر نقش اول و فیلمبردار شما را جمع می کنند. شما برای اینکه وسایل و بازیگر نقش اول و فیلمبردارتان را پس بگیرید، فیلم نامه را می دهید به افسر نگهبان. افسر نگهبان هم فیلمنامه شما را می گیرد و با مشورت پایگاه بسیج مسجد محل بخش های اضافی و به درد نخورش را می ریزد توی سطل آشغال و باقی اش را با یک فیلمنامه قلاده دار تمیز با وسایل و بازیگر نقش اول جدید و فیلمبردارتان به شما پس می دهد که اگر می توانید بروید فیلمتان را بسازید.

بعد شما بالاخره فیلمتان را می سازید و دلتان می خواهد در جشنواره فیلم فجر شرکت کنید. این دفعه باید خود فیلمتان را بدهید صاحب جشنواره که به تازگی سند جشنواره را به نام زده ببیند. او هم فیلم شما را می گیرد و طبق نظر شرکا بخش های اضافی و به درد نخورش را می ریزد توی سطل آشغال و باقی اش را با تاریخ پخش در سینما به شما پس می دهد که اگر می توانید در جشنواره شرکت کنید.

جشنواره که تمام می شود و شما می خواهید فیلمتان را اکران کنید و مردم ببینند، باز باید بروید فیلمتان را بدهید به شورای صنفی نمایش. این برادران زحمت کش از اهالی خود سینما هستند و فیلم شما را می گیرند و با دلسوزی هر چه تمام تر بخش های اضافی و به درد نخورش را می ریزند سطل آشغال و باقی اش را با اسم سینماها به شما پس می دهند که اگر می توانید فیلمتان را اکران کنید تا مردم ببینند.

در این لحظه اگر از فیلمتان هنوز چیزی مانده باشد، باید باقیمانده مذکور را بدهید حوزه هنری که نصف سینماهای مملکت را با عرق جبین خودش سی سال قبل از به وجود آمدنش ساخته و نصف دیگرش را ده سال بعد از به وجود آمدنش خراب کرده، ببیند. بعد حوزه هنری هم فیلم شما را می گیرد و با خلوص نیت و توجه به منویات مقام معظم رهبری و حوزه های علمیه و عتبات عالیات و تولیت آستان قدس رضوی و حراست بهشت زهرا و سازمان ها و موسسات وابسته و پیوسته، بخش های اضافی و به درد نخورش را که در راستا نیست و احتمالا کج است، می ریزد توی سطل آشغال و باقی اش را به شما پس می دهد... که این بار عمرا اگر بتوانید اکرانش کنید تا مردم ببینند.

raport_9107027_cinema_2.jpg

حالا عبدالرضا کاهانی کارگردان فیلم "بی‌خود و بی‌جهت"در این نشست گفته است : من شورای پروانه نمایش و ساخت را هم قبول ندارم چه برسد به اینکه حوزه هنری هم فیلم ها را قلع و قمع کند.

ساداتیان تهیه کننده «برف روی کاج‌ها» درباره اقدام حوزه گفته است: متاسفانه حوزه هنری فراقانونی عمل کرده است و در حیطه‌ فیلمسازی و سینماداری باید عمل کند.

مهدی کرم پور هم خیال همه را راحت کرده و گفته : مسئولین حوزه هنری لطف کنند و کاری به سینما نداشته باشند و بودجه‌ای را که قرار است برای سینما هزینه کنند بهتر است در جای دیگری هزینه کنند و مسئولیتی بیش از این برای خود قائل نباشند.

باقی کسانی هم که بوده اند یک حرف هایی زده اند که اگر می توانید خودتان بروید بخوانید. فقط فراموش نکنید... شما در مقابل خبرگزاری فارس هستید، لطفا لبخند بزنید.

نظام زمین خورده و نظامیان سرپا

raport_9107025_abbasi.jpg

خدا را شکر که همه دنیا دکتر حسن عباسی، کیسینجر دنیای اسلام، این رکورد دار ابراز استراتژی در واحد زمان، مبدا آفرینش " دفاع نامتقارن" و رئیس توانمند مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز کشور را می شناسند و نیازی به معرفی نیست و می توان به یک معرفی ساده اکتفا کرد.

حسن جان... بچه ها
بچه ها ... حسن جان

این استعداد بی بدیل در جلسه ۳۲۸ از سلسله جلسات «طرح‌ریزی استراتژیک کلبه کرامت»که خودش آنجا را ساخته و خودش خودش را به آنجا دعوت می کند و احتمالا خودش هم به حرف های خودش در آنجا گوش می دهد، گفته است:

محمود احمدی‌نژاد با کنار گذاشتن نظام و مراجع تقلید، راه بازرگان٬ بنی‌صدر٬ هاشمی و خاتمی را رفت و در ‌‌نهایت زمین خورد.

بنابراین دولت موقت، دولت اول و دولت های پنجم تا دهم نظام جمهوری اسلامی، از نظر حسن جان زمین خورده اند و این وسط می ماند دولت دوم که اساسا روی زمین نماند و عمرش به دو ماه هم نکشید و رفت هوا و در دولت سوم و چهارم هم، که نخست وزیر همه کاره بود و اتفاقا نخست وزیرش هم همین آقای موسوی بود، که دو سال است در خانه خودش زندانیش کرده اند و قاعدتا باید زمین خورده به حساب بیاید.

پس به عبارت ساده تر، حسن جان معتقد است نظام جمهوری اسلامی در مجموع این سی و دو سه سال مشغول خاک بازی بوده است... که البته خیلی هم بیراه نیست.

البته وی اعتقادات قابل توجه دیگری هم دارد، از جمله اینکه فروردین ماه سال ۱۳۹۰ در سخنانی از تیم محمود احمدی‌نژاد به عنوان «کوتوله‌ترین کوتوله‌های اصولگرا» نام برده و گفته بود اصولگرایان «نفرتی عجیب» از رئیس دولت دهم دارند...اتفاقا ما هم داریم.

وی افزوده بود که تیم احمدی‌نژاد خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌کند و رئیس دولت دهم بدنبال اجرای الگوی پوتین‌ـ مدودف در ایران است.

و احتمالا اصرار رهبر انقلاب هم بر این نکته که " من استالین نیستم" برای همین است که مبادا احمدی نژاد به خاطر شباهت هایی که میان جکومت ایران و روسیه وجود دارد، خیال کند ایران هم روسیه است و بخواهد الگوبرداری کند... واقعا به این می گویند بصیرت ... آوورین ... آوورین

برو کنار بذار باد بیاد

raport_9107026_panahian.jpg

علیرضا پناهیان٬ جانشین قرارگاه «عمار،»(جانشین کجای قرارگاه عمار آخه؟ خب آدرس درست بدید)، روز جمعه (۳۱ شهریور) در نشستی در مشهد ، از دانشجویان خواست اجازه ندهند در دانشگاه‌های ایران سرفصل‌های دموکراسی تدریس شود، چون دموکراسی «دروغی» بیش نیست. یعنی فرض کنیم در کل کتاب فلسفه سیاسی معاصر بخواهیم کل موضوعاتی که به عنوان دروغ مطرح هستند، بخوانیم می شود لیبرالیسم، سرمایه داری، سلطنت، الیگارشی، آریستوکراسی، سکولاریسم، سوسیالیسم، کمونیسم، جمهوری لائیک، سوسیال دموکراسی، راسیونالیسم و حقوق بشر که اینها همه اش دروغ است، خودش می شود با دموکراسی 284 صفحه از کتاب 320 صفحه ای فلسفه سیاسی معاصر، بقیه هم که مثل انقلابیگری و آنارشیسم اعدام دارد، می ماند دو صفحه فهرست و مقدمه کتاب. آخر دو صفحه فهرست و مقدمه کتاب آن هم مقابل دوربین خبرگزاری فارس خواندن دارد؟

همین آقای پناهیان که یکی از به اصطلاح مشهور‌ترین روحانیون محافظه‌کار در جمهوری اسلامی است و سال‌هاست در دانشگاه‌ها علیه تمدن غرب سخنرانی‌های تندی می‌کند، دوم تیر ماه سال ۱۳۹۱ هم گفته بود که «مردم‌سالاری بدون ولایت قابل تحقق نیست» و «هر چه که در جامعه مدنی به عنوان فضایل انسانی می‌توان یافت، هیچ‌کدام بدون ولایت قابل تحقق نیستند.»

و مجددا همین آقای پناهیان که مشاور رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها هم هست گفته: «دموکراسی، رای مردم، وجود احزاب، آزادی رسانه‌ها، قانون و همه این مفاهیم و اهداف خوب هیچ‌کدام بدون ولایت قابل تحقق نیستند.»

و ما به ایشان پیشنهاد می کنیم همین راپورت امروز را ده مرتبه با خط خوش بنویسند و از رویش روزی صدبار با صدای بلند بخوانند. آدم سالم به گفتن و شنیدن و نوشتن کلمات دیگری هم به جز ولایت نیاز دارد.

طرز تهیه تیرامیسو

raport_9107028_tiramisu.jpg

البته هیچ عیبی ندارد که انسان و حتی من از دسری مثل تیرامیسو که بسیار خوشمزه است، خوشش بیاید. و اصولا خوش آمدن از یک دسر شیرین و خوشمزه و خوش طعم مثل تیرامیسو نشان می دهد که ما هنوز آدمهای با سلیقه و باشعور و خوش سلیقه ای هستیم. اما واقعیت این نیست که من تصمیم دارم که هر روز در راپورت های خودم یک دستور آشپزی بدهم، اگر چه دادن دستور آشپزی کار خوبی است و دادنش هم لازم است. من تصمیم داشتم یک نوشته درباره " تیراژ کتاب" در راپورت بنویسم، به همین دلیل تا کلمه تیرا... را در گوگل تایپ کردم فورا تمام صفحه پرشد از عکس ها و دستور پخت تیرامیسو، تازه فکر کنید تیرامیسو یک دسر ایتالیایی با یک کلمه اگرنگوئیم مهجور بلکه غیر رایج و به هر حال بیگانه تر از کلمه بیگانه تیراژ است که هفتاد سال سابقه دارد. بالاخره با لجاجت تمام حرف آخر تیراژ را هم نوشتم و بالاخره به تعدادی خبر در مورد وضع تیراژ دست پیدا کردم.

یک خبر مهم اینکه حداقل تیراژ کتاب در کشور فرانسه بر اساس نوشته مهم ترین وب سایت فارسی زبان کشور دویست هزار نسخه است و مثلا من و ده نفر از دوستانم که کتاب مان به عنوان رمان در فرانسه توسط ناشر معتبر فرانسوی منتشر شده الآن میلیونر هستیم، من نمی دانم اینها چرا پول ما را نمی دهند و اینکه من از سرور کسمایی در انتشار اکت سود فرانسه و رضا قاسمی شنیدم که تیراژ حداقل فرانسه ۲۰۰۰ نسخه است حرف مفت است. یا مثلا اینکه حداکثر تیراژ پرفروش ترین کتاب پرخواننده ترین نویسنده بلژیکی یعنی املینوتومب در خود بلژیک ۲۵ هزار نسخه است. حالا اینکه نویسنده سایت مذکور اصرار داشت که پر تیراژ ترین اثر ادبی زبان فارسی کتاب سووشون است آن هم با تیراژ ۶۰ هزار نسخه و اصلا هم مهم نیست که بامداد خمار ۳۰۰ هزار نسخه تیراژش بوده. خوب! ایشان حق دارد بگوید که بامداد خمار که رمان معمولی است، انگار مثلا " بادبادک باز" خالد حسینی از نظر ارزش ادبی یا موضوع بهتر از بامداد خمار است. البته تیراژ را باز هم در گوگل جستجو کردم مقاله ای درباره افزایش تیراژ کتاب انگلیسی در سومالی به نسبت کتابهای ادبی این کشور بود. دریغ از یک عدد، حتی یک عدد الکی مثل ۶۳ که مثلا ۶۳ درصد کتابهای شان کوفت است یا مرض است.

یک مطلب دیگر هم با بدبختی درباره تیراژ کتاب پیدا کردم مال اردیبهشت بود. یکی هم پیدا کردم که راجع به کتاب آموزش آشپزی بود که روی آن تصویر تیرامیسو بود. به همین دلیل فکر کردم حتما لازم است که شماها که این هفته تیراژکتاب را در اختیار ندارید، خانم تان هم که مریض است، دستگاه چمن زنی تان هم که خراب است، حداقل تیرامیسو بخورید.

مواد لازم برای تیرامیسو

چهارعدد تخم مرغ تازه و با کیفیت زرده را از سفیده جدا کنید

چهار قاشق غذاخوری شکر

پانصد گرم پنیر خامه ای

یک فنجان قهوه خوری قهوه اسپرسو رقیق شده با آب و شیرین شده با شکر

۳۴۰ گرم بیسکویت

می توانید در میان بیسکویت ها از لایه های باریک موز هم استفاده کنید.

شلات تلخ رنده شده

طرز تهیه : زرده ها را همراه با شکر بزنید. سپس پنیر خامه ای را در آن بریزید و اگر دو تا از سفیده ها را برای اینکه مخلوط به آرامی سفت شود استفاده کنید. مخلوط را به هم بزنید. سپس فنجان قهوه تهیه شده را در یک کاسه بریزید. اینجا می توانید مخلوط را مزه کنید. برای اینکه مطمئن شوید همانی باشد که می خواهید. سپس بیسکویت ها را در قهوه بریزید. سعی کنید قالب به اندازه ای بزرگ باشد که بتواند مخلوط پنیر خامه ای را نگه دارد. آن را از مخلوط پر کنید و به مدت دو ساعت در جای خنک نگه دارید، سپس شکلات رنده شده ای را که تهیه کرده اید روی آن بپاشید.این مقدار مواد برای ۶ تا ۸ نفر کافی است.


 


در نیمه‌ اول امسال دستگاه‌های امنیتی- قضایی جمهوری اسلامی ایران ۱۹۲ شهروند کرد ایرانی را بازداشت و برای ۱۰۰ تن دیگر نیز اقدام به صدور ۶۲۸ سال و یک ماه حبس تعزیری کرده‌‌اند.

به گزارش سایت کردپا در شش ماه نخست سال ۱۳۹۱ و در نتیجه‌ی بازداشت ده‌ها تن از شهروندان کرد توسط دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی ، دستگاه قضایی نیز اقدام به صدور چند صد سال زندان برای شهروندان کرد ایران کرده است.

 

در شش ماهه اول سال جاری، موج بازداشت‌های امنیتی در مناطق کردنشین ایران همچنان استمرار داشته و در این رابطه ۱۹۲ نفر از شهروندان کرد در نقاط مختلف و توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه‌ اداره اطلاعات منتقل شده‌اند.

طبق گزارش‌ها در برخی موارد حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران نیز بصورت مجزا از وزارت اطلاعات، اقدام به بازداشت شهروندان نموده و در همین راستا و در دادگاه‌های انقلاب تعدادی پرونده امنیتی برای شهروندان کرد تشکیل شده است.

در مجموع تشکیل پروند‌ه‌ها برای ۱۰۰ نفر از شهروندان کرد، دادگاه‌های انقلاب جمعا، حکم ۶۲۸ سال حبس تعزیری، ۱۵ سال حبس تعلیقی و ۷۴ ضربه شلاق را برای آنها صادر کرده‌اند.قریب به اتفاق این احکام از سوی دادگاه‌های انقلاب صادر شده که در زمان‌های کوتاه و چند دقیقه‌ای دادگاه مبادرت به صدور رأی کرده است. این در حالی است که اکثریت این شهروندان از حق استفاده از وکیل تعیینی محروم شده و دادگاه با اختیار غیر قانونی خود برای آنان وکیل تسخیری انتخاب کرده است.

 

 

 


 


جمعی از زنان اصلاح طلب با صدور بیانیه ای به بازداشت فائزه هاشمی رفسنجانی، فعال اصلاح طلب اعتراض کرده ند.

به گزارش نوروز در این بیانیه آمده است: با اجرای احکام ناروا بر شماره زندانیان سیاسی می افزایند و با پرونده سازی های تازه و نو به نو زندانیانی را که دوره محکومیت غیرعادلانه شان سرآمده هم چنان دربند نگاه می دارند و کاشانه ها را به هم می ریزند و خانه ها را خراب می کنند و حرمت و حریم نهاد خانواده را می شکنند.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ این سرزمین آکنده است از قدرناشناسی هایی که توسط هم عصران نابخرد عامدانه یا ناآگاهانه نسبت به خدمتگزاران مردم و ایران عزیز روا داشته شده است. از این جهت ورق زدن کتاب تاریخ عبرت آموز است! اما آن چه موجب تأسف است این که انگار قرار نیست مردمان، خاصّه آنان که چون طفلانی خُرد، گوی قدرت را به دست گرفته و شادمانی می کنند، در قرن بیست و یکم و در عصر ارتباطات و ماهواره و اینترنت و شبکه های جهانی از حوادث و وقایع تاریخی پندی بگیرند و عاقبت اندیشی کنند!

بازداشت خواهر عزیزمان فائزه هاشمی که خدمات ارجمندش به ویژه در حوزه های اجتماعی و مدنی انکارناپذیر است، به بهانه واهی تبلیغ علیه نظام، یک بار دیگر موجب شد که ما جمعی از زنان اصلاح طلب، که تیغ  خشونت طلبان اقتدارگرا بارها جامه هامان را دریده اما بر روح و فکر و اندیشه مان اثری برجای نگذاشته است، انگشت حسرت به دندان بگزیم و افسوس بخوریم که مرکب قدرت سواران این دوران از تاریخ کشورمان نیز نابخردانه همان کج راه صاحبان قدرت در دیرینه های دور را می پیمایند.

چرا جای تأسف نداشته باشد این گونه اقدامات تنش زا در زمانه ای که کشورمان با انبوهی از مشکلات داخلی و خارجی روبروست که دولت ناهمراه با مجلس و مصوبه های پیشین و فعلی آن و مجموعه مراکز و نهادهای مسئول از عهده حل و فصل آن برنمی آیند.

چرا ما زنان اصلاح طلب و صلح دوست در ایامی که مردم دنیا روز صلح را به پاس داری نشسته اند، وقتی جنگ طلبان ایران را هم گام و هم زبان و هم راه با جنگ طلبان عالم می بینیم اندوه ناک نشویم و وقتی دلسوزان فکور و صاحب ایده را خانه نشین و منزوی و منتقدین قانون گرا را در بند و حبس و حصر می بینیم، دلتنگ نباشیم؟!

چرا ما زنان در کنار همه آنان که درد وطن دارند و درد دین دارند، سوگوار ارزش های ذبح شده در پای قدرت نباشیم؟! چه سان زبان به دهان گرفته بنشینیم و شاهد نامردمی هایی باشیم که با خدمتگزاران این آب و خاک و فرزندان پاک نهاد این ملک می شود؟!

هنوز ناله های مادران و پدران و فرزندان و همسران و همه خانواده های زندانیان سیاسی که هر روز فشار و سختی بر آنان افزونی می گیرد، آرام نشده کینه توزانه با اجرای احکام ناروا بر شماره زندانیان سیاسی می افزایند و با پرونده سازی های تازه و نو به نو زندانیانی را که دوره محکومیت غیرعادلانه شان سرآمده هم چنان دربند نگاه می دارند و کاشانه ها را به هم می ریزند و خانه ها را خراب می کنند و حرمت و حریم نهاد خانواده را می شکنند.

هنوز از رهایی یک چند زندانی در پایان دوره محکومیتشان لبخند بر لب این مردم ماتم زده از حجم انبوه دردهای متراکم، نیامده جوانان نازنین دیگری را جایگزینشان می کنند که مبادا روزی خبر رسد که زندان اوین و دیگر زندان های این دیار از زندانی سیاسی و معترضان و منتقدان قانونی خالی شده است!

هنوز ما در حیرت اقدامات غیرقانونی مانند تبعید زندانیان سیاسی و تبعات غیرشرعی آن از جمله عدم امکان ملاقات زوجین زندانی (ازجمله مهسا امرآبادی و مسعود باستانی و ژیلا بنی یعقوب و بهمن احمدی امویی) هستیم و سعی در رساندن فریادهایمان به گوش مسئولینی که هنوز معنای انسانیت و وجدان و شرف را می فهمند، داریم که اخبار ناخوشایند تصفیه حساب های سیاسی و جناحی در آستانه انتخاباتی غیرآزاد، نمایشی و فرمایشی ناخوشی را به جان و روحمان ارمغان می دهد. وچه دردناک که در این میان «زنان» هستند که بیش از پیش وجه المصالحه و مورد ظلم مضاعف به عنوان زندانی و خانواده زندانی سیاسی، قرار می گیرند.

ما جمعی از زنان اصلاح طب، ضمن ابراز تأسف شدید از تثبیت جایگاه و یا ترفیع مقام محکومان دادگاه کهریزک و جانیان و متهمان اصلی آن و در عوض، تشدید فشار و سختی بر زندانیان سیاسی و منتقدین و معترضان قانونی پس از انتخابات، اقدامات اخیر قوه قضائیه را که نصایح دلسوزان را نشنیده گرفته و مصالح مردمان را نادیده می گیرد و عدالت را قربانی مطامع سیاسی نموده برای صاحبان قدرت که لابد نگران افشای اطلاعات و  دانسته هایشان هستند، مصونیت آهنین قائل شده زندان ها را بر اساس احکام ناعادلانه پر کرده است و خانه ها را از مادران و پدران و فرزندان بی گناه خالی، محکوم می کنیم.

و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
جمعی از زنان اصلاح طلب
3/7/1391


 


باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، برای نخستين بار شخصا درخواست بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل برای تعيين «خط قرمز روشن» در قبال برنامه هسته ای ايران را رد کرده و گفته است که آمريکا منافع ملی خود و ملتش را در نظر می گيرد.

نخست وزير اسرائيل در هفته های اخير بارها تأکيد کرده است که جامعه جهانی و بويژه آمريکا بايد خط قرمز واضحی را به عنوان ضرب الاجل برای جمهوری اسلامی ايران ترسيم کنند تا سران تهران درک کنند که عبور از اين خط به کاربرد گزينه نظامی عليه ايران منجر خواهد شد.

هيلاری کلينتون وزير خارجه دولت باراک اوباما بلندپايه ترين مقام آمريکا بود که چندی پيش تأکيد کرد که آمريکا هنوز برای راهکار ديپلماتيک فرصت قائل می شود و عملاً به درخواست نخست وزير اسرائيل بی اعتنايی کرد.

با این حال خود باراک اوباما روز یکشنبه، دوم مهرماه، در مصاحبه ای در برنامه «شصت دقيقه» شبکه تلويزيونی آمريکايی سی.بی.اس گفت: «تنها فشاری که احساس می کنم، انجام اقداماتی درست برای ملت آمريکا است».

آقای اوباما حتی تلاش های بسيار و علنی نخست وزير اسرائيل برای وادار کردن آمريکا به تعيين خط قرمز برای ايران را به «سر و صداهای حاشيه ای» تعبير کرد و گفت که توجهی به آن ندارد.

با وجود اين، رييس جمهوری آمريکا بر «تعهد» کشورش به جلوگيری از دستيابی ايران به جنگ افزار هسته ای اشاره کرد و افزود «در اين تعهد با اسرائيل شريک هستم و نه در فشار».

آقای اوباما در اين مصاحبه تأکيد کرد که او دليل «اصرارهای» نتانياهو را «درک» می کند که «ايران نبايد به جنگ افزار هسته ای برسد زيرا چنين توانايی در دست ايران، هر دو کشور اسرائيل و آمريکا و جهان را به مخاطره انداخته و اصولاً موجب "مسابقه تسليحاتی" خواهد شد.»
در اموری که به تصميمات امنيت ملی (آمريکا) مربوط می شود، تنها فشاری که احساس می کنم انجام کارهای درست برای ملت آمريکا است و می کوشم که از توجه به سر و صداهای حاشيه ای بپرهيزم.
باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا

در همين حال، رييس جمهوری آمريکا اين را نيز اضافه کرد: «در اموری که به تصميمات امنيت ملی (آمريکا) مربوط می شود، تنها فشاری که احساس می کنم انجام کارهای درست برای ملت آمريکا است و می کوشم که از توجه به سر و صداهای حاشيه ای بپرهيزم».

باراک اوباما در اين مصاحبه اين را نيز گفت که رايزنی های کشورش و اسرائيل «تنگاتنگ» است.

موضع گيری دولت آمريکا در قبال درخواست های پی در پی نخست وزير اسرائيل، موجب واکنش خشمگينانه و کم سابقه ای از سوی نخست وزير اسرائيل شد که روز يازدهم سپتامبر گفت: «آخر اسرائيل بايد تا کی صبر کند؟» و نيز افزود «آنها که از تعيين خط  قرمز برای ايران خودداری می کنند از نظر اخلاقی نيز حق ندارند که برای اسرائيل خط قرمز بکشند».

در پی تشديد تنش ها ميان نخست وزير اسرائيل با باراک اوباما، رسانه های اسرائيل تاکيد دارند که رييس جمهوری آمريکا حاضر به ملاقات با آقای نتانياهو در سفر روزهای آينده وی به آمريکا نشده است؛ امری که سيلوان شالوم معاون نخست وزير اسرائيل يکشنبه آن را تنها ناشی از «برنامه فشرده کاری» دو رهبر دانست و کاخ سفيد نيز پيشتر گفته بود که هرگز درخواست رسمی برای ملاقات از سوی اسرائيل دريافت نشده است.

در همين حال، نشريه آمريکايی «نيوزويک» در مقاله ای با اشاره به رويکرد سرد باراک اوباما در قبال نخست وزير اسرائيل، يادآور شده است که نه تنها اين شرايط، نتانياهو را در تنگنا گذاشته بلکه تغيير رويه اهود باراک در قبال ايران مبتنی بر دور شدن وزير دفاع اسرائيل از جبهه واحدی که تا کنون با نخست وزير کشورش داشت، نتانياهو را در يک «دام» گرفتار کرده است.

در همين حال، «وای.نت» تارنمای روزنامه يديعوت آخرونوت روز دوشنبه سوم مهر گزارش داد که تلاش های محرمانه دولت اسرائيل برای کاستن تنش در مناسبات نتانياهو با باراک اوباما ادامه دارد و در اين راستا، مايکل اورن سفير اسرائيل در واشينگتن برای رايزنی به کشورش فراخوانده شده است.

همه اين ها در حالی است که در آستانه سفر بنيامين نتانياهو به نيويورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد  و سخنرانی پنجشنبه ششم مهر او در اين نهاد، مشهورترين ستون نويس روزنامه نيويورک تايمز حمله شديدی به نخست وزير اسرائيل کرده است.
اگر نتانياهو حاضر به پيشبرد گفت و گوی سياسی با فلسطينی ها می شد، شايد اکنون می توانست از مقبوليت بين المللی بيشتری در قانع کردن جامعه جهانی به حمايت از رويه او در قبال ايران برخوردار باشد.
توماس فریدمن، روزنامه نگار آمریکایی

توماس فريدمن روزنامه نگار يهودی و صاحب جوايز متعدد و مهم رسانه ای که در چهار سال گذشته از حاميان سرسخت باراک اوباما بوده است، روز يکشنبه در مقاله ای در نيويورک تايمز نوشت که نتانياهو اوباما را برای تعيين خط قرمز برای ايران زير فشار گذاشته اما دولت اسرائيل از پاسخ دادن به همه تلاش های اوباما برای پيشبرد روند صلح با فلسطينی ها خودداری می کرد.

در اشاره ای تلويحی به رخدادهای پيش از جنگ جهانی دوم و سياست های نخست وزير وقت انگليس برای همراه کردن آمريکا در قبال آدولف هيتلر و آلمان نازی، توماس فريدمن نوشته است: نتانياهو فکر می کند که مانند وينستون چرچيل بر آمريکا برای تعيين خط قرمز فشار می آورد اما خود در صحنه عمل، به مثابه يک «دلال حزبی» عمل کرده و تنها به حفظ ائتلاف حزب ليکود با احزاب مذهبی و راستگرای اسرائيل توجه داشته و نخواسته است که به هدف بزرگ تر که روند صلح و استقلال کشور فلسطين است، محقق شود.

توماس فريدمن نوشته است که اگر نتانياهو حاضر به پيشبرد گفت و گوی سياسی با فلسطينی ها می شد، شايد اکنون می توانست از مقبوليت بين المللی بيشتری در قانع کردن جامعه جهانی به حمايت از رويه او در قبال ايران برخوردار باشد.

در هفته های اخير سران بسياری از کشورهای جهان، حتی سياستمداران تازه کار، مرتب به نتانياهو تلفن کرده و به او نسبت به عواقب عملی کردن گزينه نظامی در مقطع کنونی عليه ايران هشدار شديد داده اند.

از سوی ديگر، ميت رامنی نامزد جمهوريخواهان آمريکا در کارزار انتخاباتی پيش روی اين کشور، روز يکشنبه در مصاحبه ای همزمان با گفت و گوی باراک اوباما در شبکه سی.بی.اس، از رويه دولت کنونی آمريکا عليه اسرائيل، به سختی انتقاد کرد.

آقای رامنی در برنامه «شصت دقيقه» گفت که خودداری باراک اوباما از ملاقات با نخست وزير اسرائيل در حالی که نتانياهو در روزهای آينده در آمريکا خواهد بود، اين پيام را در خاورميانه طنين افکن می کند که آمريکا نزديک ترين همپيمان خود را رها کرده است «در حالی که دقيقاً می بايست رويه کاملاً معکوسی در پيش می گرفت».


 


 ندای سبز آزادی:مهدی هاشمی پس از تفهیم اتهام با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

وی كه روز دوشنبه در دادسرای شهید مقدس به همراه وکیل خود حضور یافته بود، از سوي بازپرس پرونده تفهیم اتهام شد و با صدور قرار بازداشت موقت به زندان رفت.دادستاني تهران اعلام كرده است كه رسیدگی به اتهامات مهدي هاشمي ادامه دارد.

 وكيل مدافع مهدي هاشمي، بازداشت موكلش را نامعقول دانست.

سيدمحمود عليزاده طباطبايي در گفت‌وگو با ايسنا درباره انتشار خبر صدور قرار بازداشت موقت براي موكلش در پايگاه اطلاع رساني دادستاني تهران گفت: ساعت 14:48 دقيقه من جلوي در دادسراي شهيد مقدس رفتم و در آنجا با دفتر آقاي رشته احمدي تماس گرفتم و گفتند بازجويي هنوز ادامه دارد.

وي تصريح كرد: اين خيلي بد است كه بازجويي ادامه داشته باشد ولي قرار بازداشت صادر شود. يعني جاي ديگر بازجويي شود و جاي ديگر بگويند قرار بازداشت صادر شده است.

وكيل مدافع مهدي هاشمي افزود: با توجه به اين موضوع، يا دادسراي مقدس اصل موضوع را بيان نكرده‌ است يا اطلاعيه دادستاني اشكال دارد، زيرا قطعا بايد بازجويي تمام شده باشد تا قرار صادر كنند.

عليزاده طباطبايي يادآور شد: صبح امروز هم آقاي رشته احمدي به من گفتند كه طبق تبصره ماده 128 قانون آيين دادرسي كيفري، تشخيص من اين است كه شما اجازه حضور در دادسرا را نداريد. مي‌توانيد اينجا باشيد از نتيجه مطلع شويد كه بر همين اساس ما از صبح جلوي در دادسرا نشسته‌ايم تا از نتيجه مطلع شويم.

 ياسر، محسن و فاطمه از اعضاي خانواده هاشمي به همراه عفت مرعشي همسر  هاشمي رفسنجاني در محوطه بيروني دادسرا در مقابل زندان اوين حضور داشتند.

عفت مرعشي مادر مهدي هاشمي از احضار فرزند خود به دادسرا انتقاد كرد و گفت: اتهامي كه وجود ندارد را مي‌خواهند تفهيم كنند. به مردم اتهام مي‌زنند، مردم اتهامي ندارند.

مادر مهدي هاشمي همچنين با انتقاد از برخي رسانه‌هاي خاص افزود: اسامي دزدان را در دادگاه با حروفي مانند "چ"، "ر"، "د" و غيره بيان مي‌كنند ولي اسم پسرم،‌ مهدي را در همه جا پر كرده‌اند و فرياد مي‌زنند.

نظر هاشمی درباره بازداشت فرزندانش به روایت محسن

محسن هاشمی رباره نظر پدرش درباره بازداشت مهدی و فائزه هاشمی، به فارس گفت: ایشان می‌گویند، بچه‌های من مثل بچه‌های بقیه افراد هستند و فرقی بین بچه ها من با بچه مردم نیست.

محسن هاشمی با بیان اینکه  هاشمی رفسنجانی جویای حال مهدی و فائزه است، گفت: ایشان از بازداشت مهدی و فائزه نگران نیستند؛ حاج آقا به این بحران‌‌ها عادت دارند.

هاشمی رفسنجانی در دیدار تعدادی از رزمندگان جنگ نیز به ذکر خاطره ای درباره مهدی هاشمی پرداخت و گفت: در عمليات كربلاي 5 كه برادران قطعه‌اي از آن را تعريف نمودند، يك گروهان به همراه برادر پاسداري كه در حال حاضر نيز از جانبازان شيميايي است و مهدي نيز همراه او بود، در تاريكي شب به سمت خط مقدم مي‌رفتند كه مسيرشان را گم كرده و نمي‌دانستند به كدام سمت مي‌روند.آن برادر پاسدار وقتي راه را درست برگشتند و به نيروهاي خودي رسيدند، به من گفت شما يك جايزه بزرگ به مهدي بدهيد، چون اگر او كه آن زمان 16 يا 17 ساله بود، حضور نداشت گروهان مستقيماً در دام دشمن قرار مي‌گرفت، ولي او از طريق مشاهده ستارگان يادآور شد كه اشتباه مي‌رويم و به زحمت فرمانده را متقاعد كرد كه از راه اشتباه برگرديم.

 

 


 


جمعی از زنان اصلاح طلب در بیانیه ایی نسبت به بازداشت فائزه هاشمی اعتراض کرده اند. در این بیانیه زنان اصلاح طلب کشورمان با ابراز تأسف از تثبیت جایگاه و یا ترفیع مقام محکومان دادگاه کهریزک و جانیان و متهمان اصلی آن نسبت به تشدید فشار بر زندانیان سیاسی و منتقدین و معترضان قانونی پس از انتخابات اعتراض کرده اند.

 

در بخشی از این بیانیه همچنین با اشاره به خدمات فائزه هاشمی به جامعه خصوصا  جامعه زنان نوشته شده :” بازداشت خواهر عزیزمان فائزه هاشمی که خدمات ارجمندش به ویژه در حوزه های اجتماعی و مدنی انکارناپذیر است، به بهانه واهی تبلیغ علیه نظام، یک بار دیگر موجب شد که ما جمعی از زنان اصلاح طلب، که تیغ خشونت طلبان اقتدارگرا بارها جامه هامان را دریده اما بر روح و فکر و اندیشه مان اثری برجای نگذاشته است، انگشت حسرت به دندان بگزیم و افسوس بخوریم که مرکب

قدرت سواران این دوران از تاریخ کشورمان نیز نابخردانه همان کج راه صاحبان قدرت در دیرینه های دور را می پیمایند.”

متن این بیانه که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ این سرزمین آکنده است از قدرناشناسی هایی که توسط هم عصران نابخرد عامدانه یا ناآگاهانه نسبت به خدمتگزاران مردم و ایران عزیز روا داشته شده است. از این جهت ورق زدن کتاب تاریخ عبرت آموز است! اما آن چه موجب تأسف است این که انگار قرار نیست مردمان، خاصّه آنان که چون طفلانی خُرد، گوی قدرت را به دست گرفته و شادمانی می کنند، در قرن بیست و یکم و در عصر ارتباطات و ماهواره و اینترنت و شبکه های جهانی از حوادث و وقایع تاریخی پندی بگیرند و عاقبت اندیشی کنند!

بازداشت خواهر عزیزمان فائزه هاشمی که خدمات ارجمندش به ویژه در حوزه های اجتماعی و مدنی انکارناپذیر است، به بهانه واهی تبلیغ علیه نظام، یک بار دیگر

موجب شد که ما جمعی از زنان اصلاح طلب، که تیغ خشونت طلبان اقتدارگرا بارها جامه هامان را دریده اما بر روح و فکر و اندیشه مان اثری برجای نگذاشته است،

انگشت حسرت به دندان بگزیم و افسوس بخوریم که مرکب قدرت سواران این دوران از تاریخ کشورمان نیز نابخردانه همان کج راه صاحبان قدرت در دیرینه های دور را میپیمایند.

چرا جای تأسف نداشته باشد این گونه اقدامات تنش زا در زمانه ای که کشورمان با انبوهی از مشکلات داخلی و خارجی روبروست که دولت ناهمراه با مجلس و مصوبه های پیشین و فعلی آن و مجموعه مراکز و نهادهای مسئول از عهده حل و فصل آن برنمی آیند.

چرا ما زنان اصلاح طلب و صلح دوست در ایامی که مردم دنیا روز صلح را به پاس داری نشسته اند، وقتی جنگ طلبان ایران را هم گام و هم زبان و هم راه با جنگ طلبان عالم می بینیم اندوه ناک نشویم و وقتی دلسوزان فکور و صاحب ایده را خانه نشین و منزوی و منتقدین قانون گرا را در بند و حبس و حصر می بینیم، دلتنگ نباشیم؟!

چرا ما زنان در کنار همه آنان که درد وطن دارند و درد دین دارند، سوگوار ارزش های ذبح شده در پای قدرت نباشیم؟! چه سان زبان به دهان گرفته بنشینیم و شاهد

نامردمی هایی باشیم که با خدمتگزاران این آب و خاک و فرزندان پاک نهاد این ملک می شود؟!

هنوز ناله های مادران و پدران و فرزندان و همسران و همه خانواده های زندانیان سیاسی که هر روز فشار و سختی بر آنان افزونی می گیرد، آرام نشده کینه توزانه

با اجرای احکام ناروا بر شماره زندانیان سیاسی می افزایند و با پرونده سازی های تازه و نو به نو زندانیانی را که دوره محکومیت غیرعادلانه شان سرآمده هم

چنان دربند نگاه می دارند و کاشانه ها را به هم می ریزند و خانه ها را خراب می کنند و حرمت و حریم نهاد خانواده را می شکنند.

هنوز از رهایی یک چند زندانی در پایان دوره محکومیتشان لبخند بر لب این مردم ماتم زده از حجم انبوه دردهای متراکم، نیامده جوانان نازنین دیگری را جایگزینشان می کنند که مبادا روزی خبر رسد که زندان اوین و دیگر زندان های این دیار از زندانی سیاسی و معترضان و منتقدان قانونی خالی شده است!

هنوز ما در حیرت اقدامات غیرقانونی مانند تبعید زندانیان سیاسی و تبعات غیرشرعی آن از جمله عدم امکان ملاقات زوجین زندانی (ازجمله مهسا امرآبادی و

مسعود باستانی و ژیلا بنی یعقوب و بهمن احمدی امویی) هستیم و سعی در رساندن فریادهایمان به گوش مسئولینی که هنوز معنای انسانیت و وجدان و شرف را می فهمند، داریم که اخبار ناخوشایند تصفیه حساب های سیاسی و جناحی در آستانه انتخاباتی غیرآزاد، نمایشی و فرمایشی ناخوشی را به جان و روحمان ارمغان می

دهد. وچه دردناک که در این میان «زنان» هستند که بیش از پیش وجه المصالحه و مورد ظلم مضاعف به عنوان زندانی و خانواده زندانی سیاسی، قرار می گیرند.

ما جمعی از زنان اصلاح طب، ضمن ابراز تأسف شدید از تثبیت جایگاه و یا ترفیع مقام محکومان دادگاه کهریزک و جانیان و متهمان اصلی آن و در عوض، تشدید فشار و سختی بر زندانیان سیاسی و منتقدین و معترضان قانونی پس از انتخابات، اقدامات اخیر قوه قضائیه را که نصایح دلسوزان را نشنیده گرفته و مصالح مردمان را نادیده می گیرد و عدالت را قربانی مطامع سیاسی نموده برای صاحبان قدرت که لابد نگران افشای اطلاعات و دانسته هایشان هستند، مصونیت آهنین قائل شده زندان ها را بر اساس احکام ناعادلانه پر کرده است و خانه ها را از مادران و پدران و فرزندان بی گناه خالی، محکوم می کنیم.

و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

جمعی از زنان اصلاح طلب

۳/۷/۱۳۹۱


 


ندای سبز آزادی:اعضاي خانواده هاشمي رفسنجاني براي ملاقات با فائزه هاشمي به زندان اوين وارد شدند.ساعاتی پس از بازگشت اعضای خانواده هاشمی از این ملاقات مهدی هاشمی نیز بازداشت شد.

براساس این گزارش ياسر و فاطمه هاشمي به همراه عفت مرعشي از اعضاي خانواده هاشمي رفسنجاني دقايقي پيش براي ملاقات با فائزه هاشمي به زندان اوين وارد شدند.

عفت مرعشی همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا موفق به ملاقات با «فائزه» شدید، گفت: بله، موفق شدیم و او را دیدیم.

عفت مرعشی درباره وضعیت دخترش ادامه داد: الان حالش خوب بود ولی او را خیلی بد از خانه بردند. رفتار ماموران مناسب نبود.

مرعشی در رابطه با مدت زمانی که قرار است فائزه هاشمی در زندان بماند، گفت: این مدت در حال حاضر که شش ماهه است، حالا تا چه وقت طول بکشد خدا می‌داند.

فاطمه هاشمی نیز به خبرنگاران گفت که فائزه خیلی راضی بود و گفت: هیچ اقدامی برای من نکنید. جای من خوب است. یاسر هاشمی نیز پس از ملاقات با خواهرش، وضعیت روحی او را بسیار خوب توصیف کرد.

طباطبائی - وکیل خانواده هاشمی - هم پس از این دیدار  گفت:  امروز به همراه خانواده فائزه هاشمی به ملاقات او در زندان اوین رفتیم که موکلم از روحیه خوبی برخوردار بود. او قرار است کار ترجمه یک کتاب را در طول دوران محکومیتش به پایان برساند.

ادعای دادستانی درباره زندانی شدن توهین کننده به هاشمی

 دادسرای تهران همچنین مدعی شده که سعید تاجیک برای اجرای حکم بازداشت به زندان معرفی شد. وی پیش از این به جرم  توهین به فائزه هاشمی تحت پیگرد قضایی بود و توسط دادگاه به 8 ماه حبس و 50 ضربه شلاق تعزیری محکوم شده بود که رای صادره توسط دادگاه تجدید نظر تهران نیز مورد تائید قرار گرفته است.

بی خبری رئیس سازمان زندانها

رييس سازمان زندان‌هاي كشور در خصوص منتقل شدن سعيد تاجيك (فرد توهين‌كننده به فائزه هاشمي) به زندان نيز گفت: اين خبر هنوز به من منعكس نشده، من نيز در سايت‌ها اين مطلب را ديده‌ام تا اين ساعت از مجموعه اوين مطلبي به من منعكس نشده است.

فائزه نه دربازداشت موقت است نه اجرای حکم

 رييس سازمان زندان‌هاي كشور در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه آيا پرونده فائزه هاشمي در دادسراي اوين است يا خير، نسبت به اين موضوع اظهار بي‌اطلاعي كرد و افزود: ايشان از ناحيه دادسرا جهت تحمل بازداشت به ما معرفي شده و اين معرفي نه در جهت بازداشت موقت است و نه در جهت ايام رسيدگي به پرونده محكوميت بوده است.

اسماعيلي درباره‌ي ملاقات فائزه هاشمي با خانواده‌اش نيز گفت: ديروز خانواده وي به زندان اوين مراجعه كردند اما به دليل اينكه هماهنگي‌هاي لازم صورت نگرفته بود ملاقات انجام نشد و امروز نامه‌اي را براي انجام يك نوبت ملاقات از دادسرا آوردند و صبح امروز به تاييد رسيد.

 


 


دادستان عمومی و انقلاب سیرجان از صدور و ابلاغ  حکم محکومیت ۵ جوان سیرجانی به دلیل انتشار مطالبی در فیس بوک خبر داده است.

 مهدی بخشی گفته است که  فضاهای اینترنتی و مجازی همواره توسط سربازان گمنام امام زمان در دست بررسی است.

به گفته وی این افراد به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به مسوولان عالی رتبه مملکت دستگیر شدند.

وی افزود: بازجویی‌های لازم توسط اعضای تیم سایبری اداره اطلاعات انجام شد و پس از بررسی پرونده کیفر خواست برای آنان صادر شد.

وی ادامه داد: این پرونده جهت رسیدگی و صدور رأی نهایی به دادگاه انقلاب ارسال شد که اکثر متهمان به حبس محکوم شدند.

این مقام قضایی گفت: بخشی از اتهامات وارده این افراد در محاکم جزایی عمومی قابل رسیدگی است که حبس آنها را افزایش خواهد داد.

دادستان سیرجان اذعان کرد: عضویت در سایت های فیلتر شده غیرقانونی است و شهروندان باید از فعالیت در آنها پرهیز کنند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته