هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ خرداد ۵, چهارشنبه

جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


گزارش تصویری - موزه خودروهای قدیمی 2

Posted:



 
Get the Flash Player to see this rotator.

 

لینک دانلود عکسها

 

سرباز نزن! ما برادریم

Posted:

???? : صالح نقوی

سرباز نزن! ما برادریم

گزارش تصویری - موزه خودروهای قدیمی

Posted:



 
Get the Flash Player to see this rotator.

 

لینک دانلود عکسها

 

۲۵ خرداد روز دفاع از رأی مردم بود

Posted:



میردامادی پیش از بازگشت به اوین -

جرس: محسن میردامادی در پی فراخوانده شدن به زندان اوین، عصر روز دوشنبه پس از بدرقه برخی چهره ها و جوانان اصلاح طلب، به اوین بازگشت.
 

عصر روز دوشنبه منزل میردامادی محل رفت و آمد افرادی بود که این بار نه برای خیر مقدم که برای بدرقه به دیدن او آمده بودند.

به گزارش تحول سبز، محسن میردامادی در جمع بدرقه کنندگان خود طی سخنانی با تاکید بر اینکه جامعه در شرایط بحرانی به سر می برد گفت: همه جا تبدیل به زندان شده و تفاوت ما زندانیان سیاسی با سایرین این است که از زندانی بزرگتر به زندانی کوچکتر در رفت و آمدیم. من واقعاً تا زمانی که در زندان بودم چندان نسبت به وقایع بیرون اطلاع دقیق نداشتم ولی فکر می کنم وضع بیرون سخت تر و مشقت بارتر از وضع ما در زندان بود و بیرون هم چندان تفاوتی با زندان ندارد. همه جا تعقیب و مراقبت و وضع شدید امنیتی حاکم است. وضعی که به نظر من قبل از انقلاب هم کمتر نظیرش را داشتیم.
 


وی با اشاره به اینکه ماه خرداد در کشور ما به یک ماه تاریخی در دفاع از حقوق ملت و کشور تبدیل شده و مناسبتهای بسیاری از۱۵ خرداد سال ۴۲ تا ۲۵ خرداد سال ۸۸ در این ماه واقع شده که همگی مرتبط با حقوق مردم بوده خاطرنشان کرد دوم و سوم خرداد درواقع یک جریان هستند همان ها که حماسه سوم خرداد را در فتح خرمشهر بوجود آوردند حماسه دوم خرداد را نیز در دفاع از حقوق ملت آفریدند.

میردامادی افزود: ۲۵ خرداد نیز روز دفاع از رأی مردم و حقوق مردم بود.

میردامادی تأکید کرد خرداد بمناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد با نام امام هم همراه است و یادآور مبارزه با استبداد شاهنشاهی و جایگاه یگانه امام در این مبارزه و پیدایش جمهوری اسلامی است. نظامی که شعار اصلی آن استقلال و آزادی در قالب جمهوری اسلامی بود که همگی امروزه به فراموشی سپرده شده است و افراد به جرم دفاع از همین شعارها زندانی می شوند.

وی ابراز امیدواری کرد که افق پیش رو کاملا روشن است و گفت: الحمدلله مسایل علیرغم تلخی و سختی و مشکلاتی که داشته سیر قابل قبولی را طی کرده و اتفاقاتی نطیر روشن بینی و افزایش آگاهی مردم فوق العاده بوده و اکنون پتانسیل موجود در مردم بسیار بالاست. برای مثال در مراسم ازدواج پسر من که برگزار شد مهندس موسوی هم از مهمانان بودند. من حدس می زدم که به هنگام ورود مهندس موسوی عده ای از مهمانان که اکثریت آنها افراد غیرسیاسی و عامه ی مردم بودند مهندس را تشویق کنند، اما هنگام ورود مهندس موسوی دبدم که تمام افراد حاضر چند دقیقه ایستادند و ایشان را ایستاده تشویق کردند که تشویق ایشان در این حد هم باعث تعجب و هم باعث خوشحالی من شد و این نشان می دهد که در عامه  مردم و جامعه نگاه مثبت به مهندس موسوی این مقدار بالاست و مردم هم نسبت به ایشان امید دارند.
 

میردامادی افزود: این اتفاقات نشان می دهد که نتیجه ی گرفته شده در این یکسال فوق العاده بوده. نتیجه فقط این نیست که ۲۵ خرداد تکرار شود، همین پتانسیل بالای موجود در جامعه و افزایش آگاهی مردم نتیجه بسیار مهمی بوده که طرف مقابل هم از آن آگاه است. با این که فضا نسبت به سال قبل کنترل شده تر است آقایان تا این مقدار دستپاچه هستند و شتابزده عمل می کنند از همین می توان فهمید که آنها از پتانسیل بالای موجود در جامعه هراسانند که اینگونه شتابزده عمل می کنند.من در بازجویی هایم هم گفته ام که شما اوضاع را کنترل کردید و نتوانستید مشکلات را حل کنید و وضع موجود همانند خاکستر زیر آتش است و تنها نیازمند به یک جرقه است.

میردامادی در پایان صحبت های خود گفت: من در روزهای اخیر با دوستانم که صحبت می کردم می گفتم که بعد از بازگشت آقای عرب سرخی به زندان از رفتار طرف مقابل می توان فهمید که عده ای دیگر از ما زندانیان آزاد شده را به زندان بازمی گردانند و اتفاقا حدس می زدم که اولین آنها خودم باشم که این امر محقق شد و این نشان می دهد که طرف مقابل با این که در یکسال اخیر از این راه نتیجه ای نگرفته هم چنان راه حل اوضاع بحرانی کشور را در زندانی کردن افراد می داند.

محسن میردامادی در پی بازتاب وسیع مراسم عروسی فرزندش که با حضور شخصیتها و چهره های اصلاح طلب برگزار شده بود، شب گذشته به بهانه مخالفت مقامات با تمدید مرخصی وی، به زندان اوین فراخوانده شده بود.

گزارش تصویری- آخرین روز مرخصی محسن میردامادی

Posted:



 
Get the Flash Player to see this rotator.

 

لینک دانلود عکسها

 

موسوی: خرافات امروز در خدمت فساد سازمان یافته سیاسی و اقتصادی است

Posted:




 

شجاعت و افشاگری آقای کروبی سهم بالایی در آگاهی بخشی دارد

به گزارش خبرنگار کلمه، میرحسین موسوی در ابتدای این دیدا از نقش آقای کروبی در این حرکت ملی تشکر کرد و گفت: شجاعت و افشاگری ایشان سهم بالایی در آگاهی مردم و جنبش دارد. امیدواریم که این نقش همچنان با قدرت ادامه داشته باشد. ایستادگی ایشان در تداوم نقش جنبش سبز اهمیت حیاتی دارد.

وی سپس به بررسی نقش احزاب بعد از انقلاب پرداخت و گفت: از اول انقلاب تفکری وجود داشت که با حزب و تشکل مخالف بود . تجربه نامناسب مردم درباره احزاب دوران بعد از مشروطیت این بدبینی را تشدید می کرد.

 

یکی از ویژگی های شهید بهشتی مخالفت با تک صدایی و تک حزبی بود

وی افزود: در کنار این نگاه بدبینانه اندیشه مثبتی هم بود که در راس آن شهید بهشتی قرار داشت. ایشان معتقد به فعالیت های حزبی و تشکیلاتی بودند و در این زمینه نیز بسیار تلاش کردند . از آن فعالیت ها نتایج درخشانی گرفته شد و یکی از ویژگی های ایشان مخالفتشان با تک صدایی و رژیم تک حزبی بود.

وی با ابراز تاسف از نگاه منفی به احزاب و تشکل ها و حتی تشکل های کوچک مردمی در سال های اخیر تاکید کرد: اقدام اخیر در مورد دو حزب اصلاح طلب کشور ریشه در همین اندیشه منفی در مورد احزاب دارد. البته این روزها با سرکوبی که وجود دارد اهمیت احزاب و تشکل ها بیش از سابق احساس می شود.

ایستادگی بر حق تشکیل و حفظ احزاب حیاتی تر از همیشه است

موسوی گفت: ایستادگی بر حق تشکیل و حفظ احزاب در این روزها حیاتی تر از همیشه است. وقتی بحث اجرای بدون تنازل قانون اساسی می شود یکی از اصول صراحت در آزادی تشکل ها و احزاب است؛ چه این احزاب سیاسی باشند و چه صنفی.

موسوی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: تشکل های سیاسی باید از آزادی و حقوق همه دفاع کنند و در صورت امکان در هم ادغام شوند و تشکل های بزرگتری را ایجاد کنند

خرافات امروز در خدمت فساد سازمان یافته سیاسی و اقتصادی است

موسوی در بخش دیگری از صحبت های خود به مسئله خرافات اشاره کرد و گفت: امروز خرافات در خدمت یک فساد سازمان یافته سیاسی و اقتصادی قرار گرفته است. حذف سازمان مدیریت و برنامه ریزی، حساسیت به کلید واژه توسعه، پشت سر انداختن برنامه های پنج ساله توسعه، همه و همه نشان از رسوخ تفکر خرافی است.

اقتصاد صدقه ای اغتشاش عظیمی را در تنظیم رویه های عقلانی ایجاد کرده است

وی تصریح کرد: شیعه واقعی همیشه و هر روز منتظر فرج و ظهور امام زمان (عج) است ولی در عین حال برای هزار سال بعد خود هم برنامه ریزی می کند ولی امروز اقتصاد صدقه ای و اقدامات باری به هر جهت اغتشاش عظیمی را در تنظیم رویه های عقلانی ایجاد کرده است .

به اعتقاد موسوی ، حذف بخش عمده ای از مدیران باتجربه معتقد به برنامه ریزی و مدیریت علمی به خرافه گرایی افراطی مرتبط است.

وی با اشاره به سخنان چند وقت پیش رئیس دولت حاضر و ارتباط آن با خرافه گرایی گفت: بر اساس این نگاه، آمریکا نه برای نفت یا دلائل ژئوپلتیکی یا به دلایل استراتژیک به عراق آمده بلکه آمده است که جلوی ظهور امام زمان علیه السلام را بگیرد. حاکمیت با این طرز فکر در سیاست خارجی چه فاجعه ای می تواند ایجاد کند.آیا توافق های شبه ترکمنچای نمی تواند نتیجه اجتناب ناپذیر چنین طرز فکری باشد؟

موسوی در انتها به نقش حضرت امام(ره) در انقلاب اسلامی و ریشه کن کردن یک رژیم ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی اشاره کرد و گفت: ایشان بیشترین حساسیت را به تسلط تحجر و خرافه داشتند و در دوره ای که فشار غیر عادی برای جلوی از شرکت زنان در انتخابات ایجاد شد، ایشان با صراحت و تندی برخورد کردند و گفتند مگر می توان نیمی از جمعیت کشور را از دخالت در سرنوشت خود محروم کرد.

در ابتدای این دیدار صمیمانه، سیدباقر اسکویی مشاور دبیرکل و رئیس سازمان جوانان و دانشگاهیان حزب اعتماد ملی، شرحی از فعالیتها و اهداف این سازمان ارائه داد و در بخشی از صحبتهای خود گفت: مقاومت ورزی و ایستادگی را ابتدا از آموزه های دینی و اسلامی و سیره ائمه ی معصومین (ع) و سپس با الگو قرار دادن رفتار معنوی و الهی امام (ره) و یاران صدیق و دیرینه ی ایشان همچون جنابعالی و حجت السلام والمسلمین کروبی آموخته و سرلوحه ی خویش قرار داده ایم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: افق و مسیر ما همان مسیری است که مردان بی ادعا و شیرزنانی گمنام با تقدیم هزاران شهید و صدها جانباز و ایثارگر نهال انقلاب را به درختی تنومند تبدیل نموده اند و ما قرزندان همانانیم، ما فرزندان انقلابیم که امروز نگران کشور و انقلاب و نظام خویش هستیم.

روزنامه اعتماد یکشنبه آینده در دادگاه

Posted:



جرس: شعبه‌ 76 دادگاه كیفری استان تهران، یكشنبه هفته آینده - 9 خرداد ماه - پرونده‌های مدیران مسئول نشریه‌های «اعتماد» و «اسرار» را رسیدگی می‌كند.

 


در ادامه رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی در شعبه‌ 76 دادگاه كیفری استان تهران، قاضی مدیرخراسانی، نهم خرداد ماه را برای رسیدگی به پرونده‌های مدیران مسئول نشریه‌های «اعتماد» و «اسرار» تعیین كرده است.

پرونده‌های روزنامه‌های «اعتماد» و «اسرار» با شكایت مدعی‌العموم به اتهام نشر مطالب خلاف واقع تشكیل شده است.

روزنامه اعتماد به مدیرمسئولی الیاس حضرتی از جمله روزنامه‌های اصلاح‌طلبی بود که اسفند سال گذشته توقیف شد.

دانشجویان پلی تکنیک در اعتراض به وضعیت مجید توکلی از تحریم امتحانات خبردادند

Posted:

دانشجویان پلی تکنیک در اعتراض به وضعیت مجید توکلی از تحریم امتحانات خبردادند

آغاز اعتصاب غذای مادر مجید توکلی -

جــرس: در پی بالا گرفتن نگرانی ها از ادامۀ اعتصاب غذا و وضعیت دانشجوی زندانی مجید توکلی، گروهی از فعالان و دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران)، تهدید کرده اند در صورت عدم رسیدگی به وضعیت مجید توکلی، امتحانات پایان ترم آن دانشگاه را تحریم خواهند کرد. همزمان مادر مجید توکلی از آغاز اعتصاب غذای خود خبر داد.


مجید توکلی از صبح روز یکشنبه هفته جاری (دوم خرداد)، در پی نگاشتن نامه ای تفصیلی پیرامون وضعیت کنونی کشور، به دستور دادستان تهران به سلول انفرادی منتقل گردید که همزمان دست به اعتصاب غذای خشک زد و با گذشت زمان، وضعیت سلامتی وی به شدت نگران کننده گزارش شده است.


هشدار دانشجویان
به گزارش منبع خبری جرس، گروهی از فعالان دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در همین زمینه هشدار داده اند، در صورتی که به وضعیت توکلی رسیدگی نشود و وی در گام اول از انفرادی خارج و به مرخصی اعزام نشود، طیِ حرکتی اعتراضی و هماهنگ، از حضور در امتحانات پایان ترم خودداری کرده و آن را با تحریم و مشکل مواجه خواهند کرد.


دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، در جریان حوادث بعد از انتخابات و در اعتراض به سرکوب خونین و بازداشت دانشجویان متحصن و معترض دانشگاههای کشور، اعلام کرده بودند که تا زمان آزادی همکلاسی های خود و توقف سرکوب دانشگاه، سر کلاسها و امتحانات حضور نخواهند یافت که در چند روز متوالی دانشگاه را به تعطیلی کشانده و بیش از شصت امتحان پایان ترم توسط دانشجویان لغو گردید. این مسئله با واکنش شدید وزارت علوم و حراست روبرو گردید.


اعلام اعتصاب غذای مادر توکلی
به دنبال اعلام اعتصاب غذای مجید توکلی، مادر وی نیز از اعتصاب غذای خود خبر داد.

مادر این فعال دانشجویی گفته است: "از روزی که مجید اعتصاب غذا را شروع کرده، من هم اعتصاب غذا کرده‌ام و هیچ غذایی نخورده‌ام."
علی توکلی برادر مجید نیز، به رسانه‌ها گفته است که برادرش با وجود بیماری ریوی دست به اعتصاب غذا زده و خانواده‌ شدیدا نگران وضعیت جسمی او هستند.

مادر توکلی گفته است "خیلی‌ها تماس می‌گیرند و به من دلداری می‌دهند و من واقعا خوشحالم که مجید من تنها نیست."


لازم به ذکر است مجید اعلام کرده است تا زمان بازگشت به بند عمومی اعتصاب غذای خود را ادامه خواهد داد .


گزارش منابع موثق خاطرنشان کرده بود ماموران پس از اطلاع از نوشته شدن نامه مجید توکلی و ارسال آن به خارج از زندان، وی را تهدید به قتل کرده بودند و در پی حضور نماینده دادستانی در زندان اوین و بحث و جدل توکلی با وی، دستور انتقال این فعال دانشجویی به سلول انفرادی صادر شده است.


مجید توکلی عضو انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر از ۱۶ آذر ماه گذشته و پس از سخنرانی در آن دانشگاه به مناسبت روز دانشجو، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی پیش از این نیز ۲ بار در سال های ۸۶ و ۸۷ بازداشت شده و تاکنون نزدیک به دو سال و نیم در زندان محبوس بوده است.


در پی تداوم وضعیت وخیم مجید توکلی، بسیاری از فعالان دانشجویی، حقوق بشر و سیاسی اعلام کرده اند که چهارشنبه ۵ خردادماه برابر با ۲۶ می، در شهرهای و کشورهای مختلف جهان در همبستگی به مجید توکلی دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

بازداشت فعالان دانشجویی کرمان همزمان با سفر استانی احمدی نژاد

Posted:

بازداشت فعالان دانشجویی کرمان همزمان با سفر استانی احمدی نژاد

جــرس: بنا به گزارش منابع خبری موثق، در بامداد روز ورود محمود احمدی نژاد به کرمان، ۱۷ تن از فعالان دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان بازداشت شدند و بیش از سی نفر از دانشجویان مورد تهدید ماموران امنیتی قرار گرفتند که در صورت حضور در دانشگاه و یا هر گونه حضور در مسیر استقبال رئیس دولت، مورد پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.


این گزارش خاطرنشان می سازد "هماهنگی هایی جهت تجمع اعتراض آمیز نسبت به حضور احمدی نژاد در آن دانشگاه صورت گرفته بود."


این منبع خبری همچنین گزارش داد که بازداشت شدگان توسط نیروهای امنیتی به نقاط نامعلومی منتقل شده اند و از وضعیت و محل نگهداری آنان خبری در دست نیست.


گزارش مذکور می افزاید چند تن از فعالین دانشجویی آن دانشگاه نیز، که به رغم تهدیدات صورت گرفته خود را به دانشگاه رسانده بودند، بلافاصله بازداشت شدند.


دانشگاه شهید باهنر کرمان، طی هفته های اخیر شاهد فعالیتهای گسترده ای در زمینه حمایت از جنبش در زمینه های مختلفی بوده است، از جمله گردهمایی شاعرانِ حامی جنبش، مناظره صادق زیباکلام و عباس سلیمی نمین و فعالیت های دیگر دانشجویان حامی جنبش سبز .


روز دوشنبه سوم خرداد ماه نیز، حضور محمود احمدی نژاد در خرمشهر، با شعارهای اعتراضی مردم و کارگران مواجه بود.

هیچ فشار و توصیه ای برای دعوت  درمراسم گرامیداشت بنیانگذار جمهوری اسلامی نبوده است

Posted:

هیچ فشار و توصیه ای برای دعوت  درمراسم گرامیداشت بنیانگذار جمهوری اسلامی نبوده است

 

به گزارش ایلنا، محمد علی انصاری در کنفرانس مطبوعاتی ستاد بزرگداشت بنیانگذار جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد "منظور از یک مراسم با شکوه این است که علاوه بر ایجاد بسترهای لازم برای شناخت امام، اندیشه‌ها و مکتب سیاسی ایشان نیز معرفی فراهم شوند و هرساله بزرگداشت امام نیز دستاورد و پیام کامل خود را داشته باشد.

انصاری تاکید کرد: امسال در ستاد بزرگداشت امام تاکید به این مسئله داریم که پیام مراسم 14 خرداد، وحدت و همدلی همه وفاداران به امام، نظام و ولایت باشد.کسی نگوید در جامعه ما وحدت نیست یا دشمنان ما تفسیر غلط نکنند که دوستان امام خود اعتراف به تفرقه دارند. "

 

وی با بیان اینکه دعوت به وحدت یک نیاز فطری، روحی، اجتماعی، سیاسی و انقلابی است، خاطر نشان کرد: "ایجاد وحدت در جامعه نه دستوری است و نه تحمیلی، بلکه تحقق وحدت درجامعه نیازمند بستر و ابزار، امکانات و لوازم خاص خود است. "

 

انصاری با اعتقاد به اینکه در کشوری که آزادی یکی از ارکان توفیق بوده است و آزادی یکی از اصول قانون اساسی است، پیدایش زمینه‌های اختلاف امری دور از انتظار نیست،اظهار داشت: در چنین شرایطی که بر حسب ضرورت دموکراسی در جامعه اختلافاتی به وجود می‌آید همه وفاداران به امام و ولایت باید با همه قدرت بسیج شوند تا همه کدورت‌ها و ذهنیت‌های مخرب نشأت گرفته از حوادث سیاسی و دموکراسی واقعی در جامعه رفع شوند.

 

وی تاکید كرد: وفاداران به امام، میدان را به افراطیون واگذار نکنند چرا که در این شرایط زبان‌ها بسته می‌شود، انگیزه‌ها سست می‌شود در جامعه به سمت هرج و مرج سیاسی و تحمیل عقاید و سلایق ناخواسته پیش می رود.

انصاری در پاسخ به سوالی در خصوص برخی توصیه‌ها و سفارشات جهت دعوت یا حضور چهره‌های سیاسی و فعالین مذهبی و مدنی گفت: هیچ فشار و توصیه‌ای در جهت عدم دعوت یا حضور یا ممانعت از حضور چهره‌ها و جریانات سیاسی نداشته‌ایم و هرگز متاثر از این فشارها هم نخواهیم بود.

وی تاكید كرد همه ما باید بپذیریم با وجود تمام تفاوت‌ها و تنوع‌ها و سلایق و گرایش‌ها، مراسمی در شان بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار كنیم.

انصاری پیرامون احتمال بروز حركت‌های اخلال‌آفرین و تنش‌زا از سوی افراطیون نیز تاكید كرد: قطعا برنامه‌ریزی‌های دقیقی در جهت مهار این اتفاقات ناگوار انجام داده‌ایم تا شاهد شكل‌گیری حركات افراطی نباشیم.

محمدعلی انصاری در پایان پیرامون سوال خبرنگاری در مورد دعوت از میرحسین موسوی و مهدی كروبی گفت: 14 خرداد سال گذشته اتفاقی استثنایی بود و نباید حاشیه‌ها و تنش‌ها را به دیگر مراسم سالگرد امام سرایت دهیم ما به همان سیاست وحدت ملی و دینی و اسلامی كه همواره شعار ما بوده و خواهد بود از گروه‌های سیاسی جهت حضور باشكوه در این مراسم دعوت خواهیم كرد و بدانید كه همه وفاداران به امام برای حضور در این مراسم دعوت خواهند شد كه البته اختیار و صلاحدید آن برعهده مدعوین محترم خواهد بود.

لازم به ذکر است در پی فشارهای وارده از سوی برخی مقامات ارشد نیروهای نظامی و شبه نظامی برای در کنترل کامل گرفتنِ مراسم سالگردِ آیت الله خمینی، بیت آن مرحوم برای اولین بار، مراسم را از سه روز به یک روز (چهاردهم خرداد) تقلیل داده اند.

 

 


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته