هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ خرداد ۷, جمعه

جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


بدون عنوان

Posted:

???? : حامد

بدون عنوان

گزارش تصویری - دیدار شهردار تهران با علما قسمت دوم

Posted:



 
Get the Flash Player to see this rotator.

گزارش تصویری - دیدار شهردار تهران با علما قسمت اول

Posted:



 
Get the Flash Player to see this rotator.

دیدار مصطفی ملکیان و مصطفی معین با خانواده حسین نورانی نژاد

Posted:



جرس:  مصطفی ملکیان استاد علوم انسانی و دکتر مصطفی معین کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 ، با خانواده حسین نورانی نژاد دیدار کردند و در جریان آخرین وضعیت وی قرار گرفتند.

بر اساس گزارش رسیده به جرس، حسین نورانی نژاد رییس کمیته اطلاع رسانی جبهه مشارکت ، شهریورماه سال گذشته بازداشت شد و از زمان تا کنون در زندان اوین به سر می برد.

برگزاری مراسم دعا خوانی برای خانواده زندانیان سیاسی و فعالیت های سایت خبری نوروز به عنوان اتهامات وی مطرح شده است. نورانی نژاد که در حال حاضر نهمین ماه بازداشت خود را می گذراند حتی در تعطیلات نوروز هم به مرخصی نیامده است ، این در حال است که او حکم قطعی خود را می گذراند و حق دارد بر اساس قانون از مرخصی های ماهانه استفاده کند اما دستگاه قضایی تا کنون بدون هیچ توضیحی او را از حقوق قانونی خود در ارتباط با مرخصی و آزادی مشروط محروم کرده است.

انتقال باستانی، بهاور، سلیمانی و سحرخیز به دار القران زندان رجایی شهر

Posted:



اخبار زندانیان سبز -

 

 
دارالقرآن زندان در سال‌های گذشته محلی برای سخنرانی مسئولین زندان علیه زندانیان سیاسی بوده و توسط زندانیانی که با مسئولین زندان همکاری می کنند، اداره می شود. دارالقرآن مکانی برای اعمال فشار بیشتر بر زندانیان سیاسی است.

به گزارش کلمه، زندانیان پیشین رجایی شهر می گویند: "دارالقرآن به اصطلاح مرکز قرآن خوانی است، اما در واقع آنجا مرکز تقسیم مواد مخدر است." پیشتر نیز خبرهایی از مرگ یک زندانی در بند۲ "دارالقرآن" منتشر شده که بر اثر استعمال زیاد موادمخدر جان باخته بود.
زندانیانی که در اوین مقاومت کنند یا روی خواست‌هاشان پافشاری کنند و از مواضع‌شان کوتاه نیایند، از سوی مسئولان زندان اوین به زندان رجایی‌شهر معرفی شده و برای زیر فشار قرار گرفتن و خرد شدن به آنجا فرستاده می‌شوند.
در نتیجه واژه‌ای که در مورد برخی زندانیان سیاسی در این زندان به کار می‌برند، واژه‌ی «تبعیدی» است. زندان رجایی‌شهر با چنین بخش‌هایی شناخته شده است: بند۱، بند ۴، بند ۶، بند فرهنگی یا واحد فرهنگی، واحد ۵، فرعی ۵، واحد ۲، اندرزگاه ۲ و اندرزگاه‌های ۱ و ۵، که از پر ازدحام‌ترین بخش‌های این زندان‌اند. در این زندان، سلول‌هایی هست با ابعاد دو در دو و نیم متر، و در همین فضای محدود، معمولا در حدود ۴ یا ۵ زندانی به‌سر می‌برند.

بازداشت مسعود کدخدایی دانشجوی دانشگاه امیرکبیر
 
مسعود کدخدایی دانشجوی ورودی ۸۵ مهندسی عمران دانشگاه امیرکبیر و از فعالان صنفی این دانشگاه در هفته جاری با هجوم نیروها امنیتی به منزلش بازداشت شده است. از علت بازداشت این دانشجو و وضعیت و محل نگهداری وی اطلاعی در دست نیست.
به گزارش دانشجو نیوز، همچنین در هفته گذشته و پس از برگزاری تجمع سکوت در دانشگاه های مشهد، محمد فیض از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بازداشت شد و نزدیکان وی کماکان در حالت بی خبری به سر می برند.
 
 
بازداشت دو تن دیگر از اعضای کانون صنفی معلمان ایران
 
در ادامه بازداشت فعالین صنفی معلمان، محمد علی شیرازی و محمد علی شاهدی از اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان یزد نیز بازداشت شدند.
به گزارش هرانا، آقای شیرازی دوم خرداد ماه سال جاری ابتدا احضار، سپس همراه چند مامور به منزل آمده و با ضبط تعدادی از  وسایل شخصی اش بازداشت شد.
محمد علی شاهدی نیز چهار شنبه 5 خرداد ماه، به پلیس امنیت احضار و بازداشت شد.
با بازداشت این دو تن، تعداد معلمان دربند به 10 تن رسید.
علی اکبر باغانی، محمود بهشتی، رسول بداقی، علی رضا هاشمی، اسماعیل عبدی، هاشم خواستار، عبدالله مومنی، محمد داوری، وعبدالرضا قنبری (معلم محکوم به اعدام  پاکدشت) و بهمن نصیر زاده، منجمله معلمان دربند اند.
 
 
ادامه‌ بلاتکلیفی احسان عبده تبریزی
 
با گذشت بیش از ۴۰ روز از آخرین بازجویی ، هنوز وضعیت احسان عبده تبریزی مشخص نیست.
احسان عبده تبریزی حدود پنج ماه پیش هنگام ورود به ایران توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین نگه داری می شود.
 
به گزارش کلمه، دکترحسین عبده تبریزی پدر وی، می گوید: در آخرین باری که او را از طریق کابین ملاقات کردیم وضعیت روحی احسان خوب بوده هر چند از نظر جسمی کاهش وزن داشته است.
او افزود: فرزندم گفته که بیش از ۴۰ روز است که دیگر بازجویی نمی شود و حتی بازجوی وزارت اطلاعات به او گفته که بازجویی اش از نظر او پایان یافته است، اما معلوم نیست چرا اقدامی برای به جریان انداختن پرونده او در دادگاه و یا برای آزادی اش به قید وثیقه نمی شود.
برخی از آگاهان با توجه به مواضعی که دادستان تهران و بعضی از مقامات رده بالای قوه قضائیه در یکی دو هفته اخیر گرفته اند، می گویند بین وزارت اطلاعات و قوه قضائیه بر سر چگونگی برخورد با زندانیان سیاسی دستگیر شده در حوادث پس از انتخابات، اختلاف نظر وجود دارد. به نظر می رسد که دادستانی به دنبال راهی برای پایان دادن به این معضل بزرگ قضائی در ایران است، اما دیگر دست اندرکاران راه های دیگری را می جویند.
حسین عبده تبریزی پدر احسان یکی از منتقدان سیاست های اقتصادی دولت احمدی نژاد و مدیر مسئول روزنامه توقیف شده "سرمایه" است و بارها با نقدهای جامع در روزنامه سرمایه واکنش های دولتیان را برانگیخته بود. او از جمله ۷۰ اقتصاد دانی بود که در نامه هایی سرگشاده رفتار و عملکرد اقتصادی دولت را به نقد کشیده بودند.


شش سال حبس برای امید شریفی‌دانا از بازداشت شدگان روز عاشورا 

امید شریفی دانا جوان ٢۶ ساله از فعالین ملی ایران که در تظاهرات روز عاشورا بازداشت شده بود به شش سال زندان محکوم شده است.
امید شریفی دانا چند روز پس از حوادث روز عاشورا در خیابان توسط مامورین وزارت اطلاعات بازداشت شده بود. از شریفی دانا تا مدت‌ها خبری نبود تا این‌که در روز ۱۴ بهمن ماه تصویری مات از او در دادگاه‌های نمایشی به نمایش درآمد.
به گزارش رهانا، شریفی دانا که هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری می‌شود از سوی شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۶ سال زندان محکوم شده است.
نگاهی به دفاعیات او در دادگاه نشان می‌دهد که وی مانند اکثر متهمین حوادث بعد از انتخابات در اثر فشارها مجبور به اعتراف به مسائلی غیرواقعی و غیر منطقی شده است. متن دفاعیات وی در دادگاه که بیش‌تر علیه خود سخن گفتن است تا دفاعیات و در رسانه‌های دولتی منشتر شده بود به خوبی زوایای سناریوی که او در آن قرار گرفته و به زندان محکوم شده را نشان می‌دهد.

"الف.شین" متهم دیگری است که روز گذشته مورد محاکمه قرار گرفت. او از سوی نماینده دادستان به اجتماع و تبانی به قصد جرایم علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی با شرکت مستمر در اکثر تجمعات غیرقانونی و اغتشاشات پس از انتخابات بخصوص عاشورا و شعار دادن علیه نظام اسلامی، توهین به مقام معظم رهبری و استفاده از تجهیزات دریافت از ماهواره متهم شده است.

با آزادی زندانیان، رفع تنگناها و تهدیدها فضا را تلطیف کنید

Posted:



مجمع روحانیون مبارز -

جرس: آزادی زندانیان، رفع تنگناها و تهدیدها می‌تواند فضا را تلطیف و جامعه را به آینده امیدوارتر کند. همچنین تمهید مناسب برای برگزاری انتخابات آزاد در فضایی امن و با نشاط در آینده سبب کاهش کدورت‌ها و رفع بدبینی‌ها و سیر به سوی تحقق راه و خط امام و عمل به قانون اساسی خواهد بود.


مجمع روحانیون مبارز با صدور بیانیه‌ای ضمن ارایه راهکارهای فوق هشدار داد:جریانی مرموز با امکانات مادی و تبلیغاتی می‌کوشد تا امام و انقلاب را به نفع توهمات خود مصادره کند.

 


به گزارش پارلمان‌نیوز، دراین بیانیه آمده است: خرداد ماه شگفتی‌ها و شکفتن‌ها، ماه اشک ها و شادی‌هاست و ماهی است که تقدیر الهی بر این قرار گرفته بود که ملتی بزرگ که با تکیه بر دین و فرهنگ و سابقه درخشان از طوفان‌ها گذشته است، جوهر اصیل خود را نشان دهد و این ماه را مبدأ بالندگی حرکتی کند که از دیرباز آغاز کرده بود و تپش قلب مؤمن و آگاه خود را در وادی آزادی و سربلندی و به دست گرفتن مقدرات خود آرام سازد و با نفی استبداد و استعمار کشتی طوفان زده سرنوشت را در ساحل امن و آرام اخلاق و عدالت فرودآورد.


مجمع روحانیون مبارز در تبیین حادثه ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ تصریح کرده است:روز ۱۵ خرداد روز تبعیت از بزرگ مردی بود که مردم با خون خود با اون پیمان بستند تا برای دفاع از دین و میهن و آزادگی از پای ننشینند. ۱۵ خرداد ۴۲ آغازگر شمارش معکوس واژگونی رژیم شد تا خیزش مظلومانه مردم، نوید پیروزی ۱۵ سال بعد را بدهد و داد. پیوند امام و مردم مهم‌ترین عامل پیروزی‌های درخشان بود. امام از جایگاه یک عالم وارسته و مرجعیت دینی همواره بر حق و حرمت مردم تأکید کرد و از رنجی که این ملت از سلطه تحقیرآمیز اجانب و سفاکی‌های رژیم استبدادی و فقر و عقب‌ماندگی ناشی از آن می‌کشید رنج می‌برد و همواره در کنار دعوت به خدا و اخلاق و معنویت از مردم سخن گفت و همه چیز را برای مردم خواست و به آنان دلیری بخشید تا به پا خیزند و حق خود را بشناسند و بگیرند. حضرت امام اسلام را چنان می‌دید و معرفی می‌کرد که نه با تحجر و واپس گرایی سازگار است نه با دیکتاتوری و وابستگی.


امام برای مردم مبارزه کرد و آنگاه که انقلاب به پیروزی رسید باز هم مردم را محور دانست و رأی آنها را میزان در استقرار نظام معرفی کرد و مسؤولان را خدمتگزاران پاسخگو در برابر مردم به حساب آورد و آزادی های اساسی مردم را در کنار عدالت برای مردم به عنوان دو بازوی اساسی جهت رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی مورد تأکید قرار داد. مردم نیز امام را نماد عزت، آزادی و سربلندی خود دیدند و به رهبری او سر سپردند.


در بخش دیگری از این بیانیه آمده است :۱۴خرداد یکی دیگر از روزهای شگفت انگیز تاریخ معاصر ایران است. در این روز رهبر انقلاب بعد از سال‌ها مبارزه در متن خفقان و گذر از تبعید، بازگشت به ایران، پیروزی انقلاب، تأسیس جمهوری اسلامی و بیش از ۱۰ سال رهبری نظام، به دیدار معشوق شتافت. وداع شورانگیز ملت با رهبر صحنه‌هایی را رقم زد که بدون تردید در همه تاریخ بی‌سابقه است و نشانگر ایمان این ملت به امام و پیوند استوار میان آنها بود.

بدرقه مردم از امام شکوه‌مندتر از استقبال بی نظیر از ایشان بود و این امر با وجود تحمل مشکلات فراوان از سوی ملت که ناشی از حوادث انقلاب، جنگ تحمیلی و توطئه‌ها و ترورها بود صورت گرفت و نشان داد که ملت از عظمت کاری که به رهبری امام صورت گرفته آگاه است و دستاورد انقلاب را در برابر هزینه هایی که برای آن پرداخته است بسی گرامی و گران سنگ می شناسد.


این تشکل روحانی اصلاح‌طلب در بخش دیگری از این بیانیه خود با اشاره به حادثه فتح خرمشهر ،تاکید می‌کند: عظمت خرداد به روزهای ۱۴ و ۱۵ این ماه منحصر نیست. سوم خرداد نیز روزی بزرگ در تاریخ زندگی اجتماعی این ملت بود. روزی که خرمشهر خونین و قهرمان پس از ماه‌ها اشغال رژیم متجاوز و سفاک آزاد شد. مقاومت ستودنی ملت در برابر تجاوز و اشغال و جانفشانی و فداکاری شگفت انگیز فرزندان غیور میهن اسلامی اثر معجزه گر خود را آشکار کرد تا سوم خرداد نماد آزادی و آزادیخواهی ملتی باشد که صاحب انقلابی بزرگ و تاریخی پرافتخار است.


ماه خرداد از سوی دیگر تجلی گاه حق و حاکمیت ملت بزرگوار ایران بر سرنوشت خویش است تا در پرتو عدلی که مصداق برجسته آن را در حکومت مولا امیرالمؤمنین (ع) می بیند نه خودسری خودکامگان را برمی تابد و نه توطئه بیگانگان را. تقدیر الهی بر این قرار گرفت که انتخاب رییس جمهور که علی القاعده باید مظهر اراده ملی باشد در ماه خرداد صورت گیرد تا مردم از یاد نبرند که برای رسیدن به یک نظام مردم سالار از چه طوفان هایی گذشته اند و از انتخابات آزاد که دستاورد مهم انقلاب اسلامی است پاسداری کنند و هم حکومت با تأمل در خرداد پیروز متذکر باشد که تحت نظارت مردم است و قدرت را از مردم به عاریت گرفته است و خدای ناکرده به راه دیکتاتوری نرود و بر آنچه رأی واقعی مردم به آن تعلق گرفته است گردن نهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در این میان دوم خرداد برجستگی ویژه ای دارد که در آن مردم به آزادی از پایگاه دین و به مردم سالاری بر اساس آرمان های انقلاب و به توسعه توأم با عدالت و به نقدپذیری حکومت به عنوان نماینده تحت نظارت مردم و به حرمت ایران و ایرانی و وجاهت ملی در عرصه بین المللی با حفظ مصالح کشور رأی دادند و رأی خود را در سطحی بالاتر در ۱۸ خرداد ۴ سال بعد تکرار کردند.

انصاف باید داد که حضور مردم به همت همه اقشار جامعه و به خصوص با فعالیت همه تشکل‌ها و گروه‌های مختلف در انتخابات ۲۲ خرداد سال ۸۸ نیز تجلی فوق العاده‌ای داشت. امری که می‌توانست راه حرکت به سوی آینده بهتر و برتر را هموار کند.

در بخش دیگری از این بیانه تصریح شده است :خرداد امسال را در حالی سپری می‌کنیم که امواج تهمت‌ها و ناسزاگویی‌ها به خصوص از سوی محافل و رسانه‌های خاص فضا را تنگ کرده است. آنچه بیش از همه باعث تأسف است این است که اینگونه اقدام‌ها به اصل نظام لطمه می‌زند به خصوص اینکه جریانی مرموز با امکانات فراوان مادی و تبلیغاتی که در اختیار دارد می‌کوشد تا امام و انقلاب را به نفع توهمات و برنامه‌های خود مصادره کند و حتی چهره‌ای مخدوش از اسلام ناب محمدی (ص) و امام خمینی (ره) که منادی و مروج آن بود ارائه دهند.


در پایان این بیانیه آمده است: انتظار این است که هرچه زودتر این فضا تغییر کند، آزادی‌های مصرح در قانون اساسی پاس داشته شود، در برخوردها انصاف و موازین قانونی و شرعی و قانون اساسی و آیین دادرسی رعایت شود. نهادها و دستگاه‌هایی که وظایف ویژه دارند از دخالت گسترده در امور دیگری که به وظایف آنان مربوط نمی‌باشد از جمله دخالت در سیاست، اقتصاد و فرهنگ بازداشته شوند. جلوی برنامه‌ها و رفتارهایی که به زیان اقتصاد کشور و مصالح عالیه میهن به خصوص در عرصه بین‌المللی است و باعث تشدید فشارها بر جامعه می‌شود گرفته شود. آزادی زندانیان، رفع تنگناها و تهدیدها می‌تواند فضا را تلطیف و جامعه را به آینده امیدوارتر کند. همچنین تمهید مناسب برای برگزاری انتخابات آزاد در فضایی امن و با نشاط در آینده سبب کاهش کدورت‌ها و رفع بدبینی‌ها و سیر به سوی تحقق راه و خط امام و عمل به قانون اساسی خواهد بود.

 

هنوز از اتهام زهرا شمس اطلاعی نیست

Posted:

هنوز از اتهام زهرا شمس اطلاعی نیست

جــرس: با گذشت بیش از سه هفته از بازداشت بی دلیل زهرا شمس، دانشجوی حقوق دانشگاه فردوسی مشهد و نگهداری وی در سلول انفرادی، کماکان مسئولین قضایی و امنیتی، دلیلی برای دستگیری وی ارائه نکرده اند و وی در بلاتکلیفی کامل به سر می برد.


فاطمه شمس، خواهر زهرا شمس و همسر محمدرضا جلایی پور، در وبگاه خود ضمن بیان آنچه طی چند هفته اخیر گذشته، به شرح ملاقات ها، تلاش های مکرر و بی نتیجۀ خانواده و همچنین استقامت زهرا پرداخته و در مطلبی تحت عنوان "خواهر بی‌گناه مرا آزاد کنید"، خاطرنشان می کند "بیست و یک روز گذشت و هنوز از آزادی تنها خواهرم، زهرا هیچ خبری نیست. علی‌رغم وعده‌های مکرری که در این سه هفته داده‌اند، هنوز زهرا به خانه نیامده است."


وی همچنین به پیامی که زهرا در ملاقات کوتاهی که اخیرا با خانواده داشته اشاره می کند که گفته بود "به فاطمه بگویید حالم خوب است و اینجا معتکف شده‌ام..."

فاطمه شمس همچنین به روزه دار بودن زهرا در زندان اشاره می کند و خطاب به مامورانی که اذعان کرده اند "زهرا انسان فهیمی است"، خاطرنشان می سازد "بالادستی‌هایشان می‌بینند چه می‌گذرد بر زهرا و صدها تن امثال او؟ با این همه ظلم به این آدم‌هایی که حتی دخلی هم به سیاست نداشته‌اند راه به کجا می‌خواهید ببرید؟"

لازم به ذکر است زهرا شمس، دانشجوی رشته حقوق دانشگاه فردوسی مشهد، روز شانزدهم اردیبهشت ماه، در منزل پدری اش در مشهد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.


با گذشت بیش از سه هفته از بازداشت این دانشجوی ۲۱ ساله، کماکان توضیحی درباره علت دستگیری وی اعلام نشده است.


گفتنی است وی خواهر فاطمه شمس، همسر محمدرضا جلایی پور است و به عقیده نزدیکان این خانواده، دستگیری فوق الذکر، نوعی گروکشی سیاسی برای تحت فشار قرار دادن اطرافیان وی می باشد .

ادامه بحث بر سر نحوه هدفمند سازی یارانه ها

Posted:



گزارش بی بی سی فارسی -

 

رجم، اعدام تعزیری و حبس دائم از لایحه قانون مجازات اسلامی حذف شد

Posted:



 

جرس: دکتر ناصر طاهری از حذف رجم، اعدام تعزیری و حبس دائم به عنوان مهم‌ترین تغییرات مندرج در اصلاح لایحه قانون مجازات اسلامی خبر داد و با انتقاد از نامحدود شدن مجازات مالی با درج عبارت “بیش از یک میلیارد ریال” در یکی از مواد لایحه، از تعیین تکلیف درجه‌بندی مجازات ها از حیث شدت و ضعف به عنوان یک نکته مثبت خبر داد.

به گزارش آفتاب، وی همچنین اعلام کرد که سیطره مطلق و بدون چون و چرای ماده ۲۲ قانون مجازات اسلامی درباره اختیار قضات برای تخفیف مجازات پایان یافت.
دکتر ناصر طاهری با بیان مطالب فوق در نشست ماهانه انجمن آزاد وکلای دادگستری در تالار نائینی کانون وکلای مرکز با اشاره به اینکه نسخه پیشین لایحه مذکور پس از بررسی در کانون مرکز توسط هیأت مدیره به قوه قضائیه بازگردانده و اصلاح شد افزود: در این لایحه که با تصویب "سیطره مطلق و بدون چون و چرای ماده ۲۲ قانون مجازات اسلامی درباره اختیار قضات برای تخفیف مجازات" پایان یافت ،مجلس و مطابق اصل ۸۵ قانون اساسی بدون بررسی مواد و جزئیات آن در صحن علنی توسط کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس تدوین و کلیات آن با تصویب اکثریت نمایندگان به شورای نگهبان ارسال شد، اصلاحات و نوآوری‌هایی نسبت به قانون مجازات کنونی انجام شده است و اکنون لایحه برای بررسی ایرادات شورای نگهبان به مجلس بازگردانده شده است.

دکتر طاهری نخستین تغییر قابل توجه را تعیین چارچوب مشخصی برای اعمال تخفیف مجازات‌ها توسط قضات بیان کرد و گفت: "در ماده ۲۲ قانون کنونی قاضی می‌تواند بدون محدودیت میزان شدیدترین مجازات را به خفیف‌ترین مجازات تبدیل کند؛ مثل تبدیل اعدام تعزیری به ۲۵۰۰ تومان جزای نقدی. اما در لایحه جدید سقف تخفیف مجازات دو درجه تعیین شده است که متناسب با آن مجازات هم به ۶ درجه تقسیم شده‌اند."

وی به حذف عنوان مبهم مجازات‌های بازدارنده از قانون مجازات اسلامی در لایحه مذکور اشاره کرد که پس از دو دهه تفاوت آن با مجازات تعزیری و توصیف دقیق آن به رغم صدور آرای هیئت عمومی دیوان عالی کشور و نظرات مشورتی اداره حقوقی قوه قضائیه مشخص نشده بود.

عارضه قلبی عیسی سحرخیز در زندان رجایی شهر

Posted:



جرس: عیسی سحرخیز، روزنامه نگار دربند که بتازگی به زندان رجایی شهر منتقل شد، دچار بیماری قلبی شده است.

 
به گزارش خبرنگار تا آزادی روزنامه نگاران زندانی، روز گذشته و در پی شدت گرفتن قبل درد سحرخیز، این روزنامه نگار به بهداری زندان رجایی شهر رفت و دکترهای زندان بر لزوم انجام تست ورزش و معاینه خارج از زندان تاکید کردند.

این روزنامه نگار قریب به یک سال است که در بازداشت موقت است و تاکنون به دادگاه نرفته است، وی در حالی در بلاتکلیفی به سر می برد که چندی پیش به دلایل نامعلوم به زندان رجایی شهر منتقل شد.

گفتنی است هنگام انتقال سحرخیز به زندان رجایی شهر، داروهای این روزنامه نگار به او داده نشده و تا کنون نیز از تحویل دادن داروها ممانعت به عمل آمده است و به نظر می رسد قلب درد او به دلیل عدم استفاده از دارو باشد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته