هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ خرداد ۱۰, دوشنبه

جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


ما راه خود را یافته ایم

Posted:

???? : بهنام نیک زاد

ما راه خود را یافته ایم

اتهام تازه احمدی نژاد به مجلس؛ تصویب قوانین خلاف شرع

Posted:



فرهمند علیپور -


این تازه تری رویارویی دولت محمود احمدی نژاد و مجلس هشتم است. در واقع از زمان شکل گیری مجلس هشتم، نمایندگان اصولگرای این مجلس با عبرت گرفتن از نحوه رفتار دولت با مجلس هفتم مشی صریح تری با دولت اتخاذ کردند. در زمان مجلس هفتم نمایندگان اصولگرای آن تمام همت خود را مصروف همکاری با دولت کردند اما هر بار که مشکلی ایجاد می شد، رئیس جمهور در صداوسیما و یا در سخنرانی های عمومی ، مجلس را مقصر کاستی ها معرفی می کرد.


احمدی نژاد در جلسه روز گذشته خود با نمایندگان عضو کمیسیون اصل 90 موارد دیگری از گلایه های خود را نیز مطرح کرد و از جمله به ماجرای گم شدن یک میلیارد دلار اشاره کرد، مبلغی که در زمان مجلس هفتم رخ داده بود و مورد اغماض و غفلت نمایندگان مجلس دور قبل واقع شده بود.


رئیس دولت دهم گفته است که مطرح شدن موضوع گم شدن یک میلیارد دلار در زمان انتخابات ضربه سهمگینی به دولت بوده است. وی تاکید کرد که از علی لاریجانی توقع نداشته است که بر موضوع گم شدن یک میلیارد دلار صحه بگذارد.


بنا بر گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال ۱۳۸۵، بخشی از درآمدهای نفتی  باید به خزانه واریز می شد اما بنابر گزارش دیوان محاسبات وابسته به مجلس این درآمد که یک میلیارد و ۵۶ میلیون دلار بوده، به خزانه واریز نشده است.


اما گلایه های احمدی نژاد به همین موضوعات ختم نشد چرا که او همچنین از طرح سئوال نمایندگان از وزرا انتقاد کرد و گفت "بخش عمده ای از وقت موثر وزرا گرفتار پاسخگویی به استیضاح و سئوال نمایندگان می شود." او همچنین گفت : "کسی (نماینده ای) با شش هزار رای نماینده شده خود را مصون و مبرا و نماینده مردم می داند اما خود این فرد، رئیس جمهور را با بیش از ۲۴ میلیون رای نماینده ملت نمی داند."

 

حضور سرزده در مجلس


عمده اختلافات دولت و مجلس اصولگرا را مباحث اقتصادی و در صدر آن لایجه هدفمند کردن یارانه ها تشکیل می دهد. گرچه مدارک برخی از وزرا همچون کردان و رحیمی و یا مواضع رحیم مشایی و حمایت های بی دریغ احمدی نژاد از رئیس دفتر خود نیز میدان هایی از جدال را در پیش روی این دو قوه گذاشت.


روز 12 آبان سال گذشته و در پی بالاگرفتن اختلافات دولت و مجلس، محمود احمدی نژاد به طور سرزده وارد بهارستان شد و از علی لاریجانی درخواست وقت برای سخنرانی برای نمایندگان مجلس و دفاع از لایحه پیشنهادی خود شد. اما گویا دلخوریهای لاریجانی از اقدامات و مواضع احمدی نژاد آنقدر زیاد بود که رئیس مجلس، در پی اصرار احمدی نژاد برای سخنرانی خطاب به وی بگوید: "شما می توانید طبق قانون اساسی در مجلس صحبت کنید اما این صحبت باید بر اساس درخواست قبلی که به هیئت رئیسه می دهید باشد تا برای شما بر اساس آن درخواست وقتی در نظر گرفته شود." و تنها پس از پادرمیانی های باهنر و میرتاج الدینی بود که میکروفن مجلس برای رئیس دولت روشن شد. احمدی نژاد هم از فرصت استفاده کرد و نمایندگان را تهدید کرد که اگر لایجه را آنگونه که او می خواهد نمایندگان تصویب نکنند، لایحه را پس خواهد گرفت. لاریجانی هم پس از سخنان احمدی نژاد برنامه اقتصادی او را مغایر با قانون اساسی دانست.


این کشمکش اما همچنان ادامه یافت تا آنکه احمدی نژاد در یکی از آخرین روزای سال 88 در یک برنامه تلویزیونی خواستار برگزاری یک رفراندوم برای اجرا و یا عدم اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها شد. مووضعی که با مخالفت رهبری مواجه شد. رهبری از دولت خواست تا قانون را رعایت کند و از مجلس نیز درخواست کرد تا به دولت کمک کند.

 

تخافات دولت : 54 درصد در سال 86 ، 72 درصد در سال 87!


در حالی که محمود احمدی نژاد مجلس را به بیش از 130 مورد تخلف متهم کرده است که بر اساس گزارش تفریغ بودجه 86 که از سوی دیوان محاسبات تهیه و در مجلس قرائت شد، دولت بيش از 1460 تخلف و جمعا 54درصد تخلف در اجراي بندها و تبصره‌هاي قانون بودجه 86 داشته است و "مي‌بايست درباره دلايل وقوع چنين تخلفاتي توضيح بدهد."


روز 26 فروردین ماه سال گذشته که این گزارش در مجلس قرائت شد البته نمایندگان دولت با فریاد و هیاهو مخالفت خود را با نشان دادن ضعف دولت نشان دادند. از جمله کوچک زاده یکی از شاخص ترین نمایندگان حامی دولت در سخنانی عملکرد رئیس دیوان محاسبات را تحت تاثیر "این و آن" دانست. علی لاریجانی اما برای اثبات استقلال و البته اختلافش با عملکردهای اشتباه دولت، در پاسخ به کوچک زاده گفت: اتهام به ريیس دیوان محاسبات درست نیست. مجلس با رای بالا به وی رای داد و اینکه «به تمایل این و آن» کاری انجام شود، یعنی چه؟ شما مي‌خواهید یک دستگاه نظارتی را به خاطر یک مورد زیر سوال ببرید که کار درستی نیست. ما از دیوان محاسبات به خاطر عملکردش تشکر مي‌کنیم.


در خصوص بودجه سال 87 نیز رئيس و معاونان ديوان محاسبات در كميسيون برنامه و بودجه روز 21 فروردین ماه گذشته گزارشی دادند که بر طبق آن دولت 72 درصد تخلف در اجرای برنامه ها داشت. موسی الرضا ثروتی رئیس دیوان محاسبات در آن روز گفت : قانون بودجه 87، شامل 58 بند و جزء بوده كه در 42 بند و جز‌ء آن يعني معادل 72 درصد از بندها، شاهد عدم رعايت احكام قانون بودجه هستيم كه تخلفات نسبت به سال 86، 33 درصد افزايش داشته است.

 

موسوی : روش احمدی نژاد دیکاتوری است


میرحسین موسوی از رهبران جنبش سبز در شب مناظره داغ خود با رئیس دولت سیاست های اقتصادی دولت را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: شما کشور را به خطر بردید، این انحلال شورای پول و اعتبار، بانک ها را به حیاط خلوت شما تبدیل کرده است.


وی با طعنه به احمدی نژاد گفت: روش شما قجری است، دست در کیسه می کنید و هر جور که دلتان می خواهید خرج می کنید . میرحسین موسوی تاکید کرد: 4 سال است که دارم می شنوم که تمام کشورها در حال فروپاشی است.


موسوی همچنین در آن مناظره خطاب به احمدی نژاد تاکید کرد که :" روش تان به دیکتاتوری می رود." و گفت: شما رای خود را به مجمع تشخیص مصلحت و مجلس ترجیح می دهید."


اگر آقای خامنه ای نبود، وزرا رای نمی آوردند


یکی از خبرهای مهمی که سال گذشته منتشر شد، سخنی از محمدرضا باهنر بود که به روشنی نشان از عمق اختلافات دولت و مجلس می داد. روز 13 شهریور سال گذشته باهنر در کسوت نایب رئیس مجلس در گردهمایی انجمن اسلامی مهندسین گفت :" "در زمان شمارش آرا فضا را این طور می شد دید که اگر توصیه رهبری نبود، احتمال داشت که هشت تا نه نفر از وزرا رای نیاورند و این آغاز خوبی برای دولت نبود." به گفته وی"تیزبینی رهبری باعث شد که چنین اتفاقی نیفتد و در مجلس، تغییر تحلیل ایجاد شود."


پیش از انتشار این سخنان و مشخص شدن نقش رهبری در موفقیت وزرای پیشنهادی دولت خبرگزاری ایرنا وابسته به دولت با انتقاد از باهنر، توکلی و برخی دیگر از چهره های اصلی و در عین حال منتقد دولت نوشته بود که انتقادات آقای باهنر از "اصول اساسی دولت" و پیش بینی اینکه نزدیک به پنج وزیر رای اعتماد نخواهند گرفت، باعث تعجب همفکران او شده بود.

 

این رسانه اینگونه وانمود کرده بود که رای نمایندگان به وزرا نتیجه صلاحیت آنها و پشتیبانی نمایندگان مجلس از تصمیمات دولت است، موضوعی که با مشخص شدن حمایت رهبری و فرمان وی به مجلس، حمایت مجلس از دولت یکبار دیگر زیر سئوال رفت.


 

هوا دلگیر و دم کرده

Posted:



آریا -

هوا دلگیر و دم کرده
زمین در حسرت و حیرت
زمان آبستن و پر درد
باز خرداد است
دلم آشوب آشوب است

پر از سوز و گداز و سرد
تنم می لرزد از پوچی
در این آسودگی بیمار
نخورده تیر و زنجیری
چه خوبی، گر چه او خوب است

به سوگم در غم سهراب
نه آن سهراب تهمینه
گلستانی شده پرپر
دلم غمگین, غمگینه
مهر و باران مصلوب است

حریفان غرق بی عاری
ز قتل و جعل و از یاوه
فتاده چون بسی پرده
همه میهن نشان پرچم کاوه
ستم هر وقت و هر جا مغلوب است

پریشان فکر و اندیشه
مگر مجنون یا مستند
از زشتی کردار چنگیزی
از آفتاب از آیینه می ترسند
عدالت هم که مغلوب است

آی زندانبان
هیبت زندان، از تنهایی در این سوی دیوار است
نه از تنبیه و از تهدید نه از سگدانی, تاریک
همه تحسین و غوغایی در این سوی دیوار است
مگر قلب تو از سنگ یا از چوب استترازوی عدالت گر چه معیوب است
دلم پر خون و آشوب است
مهر و باران مصلوب است
ولی امید و آینده خوب است
ستم هر وقت و هر جا مغلوب است
 

تقديم به شهداي ششم دي ، عاشوراي ٨٨

Posted:



مزدک موسوی -

يا زهرا
تقديم به شهداي ششم دي ، عاشوراي ٨٨

بهار پيرهن سبز ِ روي اندامت
شبيه نم نم باراني : ابرها رامت
نشسته است دو تا گل به روي روسري ات
که مي برد همه ي شهر را به قد قامت
هواي حوصله ابريست...دست من بانو!
نمي رسد به شهيدان شهر گمنامت
شبيه ظهر شش دي، شتک زد و خشکيد
صدای ضجه ی خونبار ِ غربتِ شامت
گلوي شهر ِ بريده هنوز هم زنده ست
بهار رفت... ولي سبز ماند اندامت

آیت الله خزعلی: عاملان اغتشاشات چهار نفر بودند

Posted:

آیت الله خزعلی: عاملان اغتشاشات چهار نفر بودند

یك نفر آنها ریشه و سه نفر دیگر تنه، شاخه و ساقه را شامل می‌شدند و اصل نیز آن یك نفر زیرین است ! -

جــرس: آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی، عضو مجلس خبرگان رهبری، طی نشستی اعلام کرد "عاملان اغتشاشات چهار نفر بودند كه یك نفر آنها ریشه و سه نفر دیگر تنه، شاخه و ساقه را شامل می‌شدند و اصل نیز آن یك نفر زیرین است كه اینها را در این عرصه وارد کرد!"


به گزارش ایسنا، این عضو سابق فقهای شورای نگهبان، در نشستی تحت عنوان «بررسی شخصیت شیخ بهلول»، ادعا کرد كسانی اغتشاشات را دامن زدند كه امام را دیده و به ایشان اظهار ارادت می‌كردند؛ ولی در مقابل پاره كردن عكس امام و توهین به عاشورا ساكت نشستند و برخی از كسانی كه در این اغتشاشات شركت كرده بودند را افرادی خداجو معرفی كردند."


این عضو مجلس خبرگان، بدون ذکر نام و فقط با بیان این که "رهبری با هوشیاری و قاطعانه در برابر موج فتنه پس از انتخابات ایستاد"، گفت: "عاملان این اغتشاشات چهار نفر بودند كه یك نفر آنها ریشه و سه نفر دیگر تنه، شاخه و ساقه را شامل می‌شدند و اصل نیز آن یك نفر زیرین است كه اینها را در این عرصه وارد کرد."


  این روحانی حامی دولت، چندی پیش نیز با تاکید براینکه "باید فتنه را بشناسیم"، گفته بود "بنای فتنه از عدم شناخت است و در فتنه اخیر نیز، عده ای از روی هوی و هوس كارهایی انجام دادند، ولی بدانند كه ما ایستاده ایم."

راهپیمایی ۲۲خرداد با درخواست موسوی و کروبی

Posted:



 

به گزارش کلمه، در این دیدار که با هدف بررسی مسائل و رخدادهای ماه جاری برگزار شد، مهدی کروبی ضمن تبریک پیشاپیش ایام خجسته میلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن؛ یاد و خاطره امام خمینی(ره) و سالگرد رحلت ایشان را گرامیداشت. کروبی با انتقاد شدید از فشارها و محدودیت های ایجاد شده برای برگزاری این سالگرد گفت: در آستانه سالگرد رحلت امام هستیم ودوست داریم همچون سالیان قبل این مراسم باشکوه برگزار شود.
 

کروبی در ادامه افزود: سال های قبل جماران مرکز رفت و آمد گروه های مختلف مردمی بود. حتی هرساله زندانیان مسلمان زمان شاه در مراسمی تحت عنوان “خاطره با امام” در زمان حیات امام به دیدار ایشان میرفتند و افراد خاطراتشان را برای امام و یکدیگر بازگو می کردند. پس از رحلت امام این مراسم در حضور خانواده امام و دیگر بزرگان کماکان ادامه داشت ولی امسال به دلایلی جلویش را گرفتند.
 


نماینده امام در حج و بنیاد شهید و در باب وضعیت اکنون امام خمینی(ره) در جامعه گفت: هم اکنون وضع امام و نامش را طوری محصور کرده اند که یک گروه خاص فقط می تواند درباره امام سخن بگوید و مراسم برگزار کند که حتی آن گروه خاص هم گروهی نظامی باشد.
 

میرحسین موسوی نیز در سخنانی از امام به عنوان یک چهره برجسته علمی و معنوی یاد کرد و افزود: هم اکنون وضعیت کشور بگونه ای است که این افراد تصویر امام را نیز زندانی کرده اند. امام متعلق به همه ماست و متعلق به همه مردم است. اما کاری که انجام شد این بود که یک عده ای مهندسی کردند و تصویری که خودشان می خواستند از امام بیرون دادند تا بتوانند سر قدرت باقی بمانند که این یعنی حصر کردن امام. جماران مکانی خاطره انگیز بود و مردم با عشق می رفتند و با یاد امام تجدید بیعت میکردند. ولی حالا در مراسمی کلی و سراسری در کشور برگزار میکنند و باعث میشوند آن همه خلاقیت و شور و شوق از بین برود.
 

 

نخست وزیر دوران امام افزود: باید نسل قدیم به نسل جوان کشور این یادها و خاطرات و نیز میراث گرانبهایی را که امام به یادگار گذاشتند را منتقل کنند چرا که این سالگرد، مراسم بزرگداشت امام نیست بلکه حصر تصویر امام خمینی است.

در پایان این دیدار مهدی کروبی و میرحسین موسوی با امضا نامه ای مشترک و ارسال آن به استانداری تهران؛ نسبت به برگزاری راهپیمایی مطابق با اصل ۲۷قانون اساسی در سالگرد انتخابات ۲۲خرداد ۸۸ را خواستار شدند.
 

 

لینک دانلود ویدیو

 

آیت الله بیات: آزادیخواهان جهان! اقدام ناروای رژیم صهیونیستی را محکوم کنید

Posted:



 

 

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، متن پیام آیت‌الله بیات زنجانی، از مراجع تقلید بدین شرح است:
 

بسم الله الرحمن الرحیم
 

فاجعه ددمنشانه رژیم صهیونیستی در حمله به کشتی های حامل امکانات، مواد غذائی، پوشاک و دیگر لوازم ضروری اهدائی به مردم مظلوم فلسطین، نشان داد این رژیم به ابتدائی ترین اصول انسانی و اخلاقی پایبند نبوده و تنها به منطق زور و ظلم می اندیشد، با اینکه می داند این کشتی ها، حامل کالاها و لوازمی است که هیچگونه مصرفی به جز نجات دادن و رفع نیازهای اولیه یک عده انسان بی گناه و مظلوم ندارد و از طرف مردمی اهدا شده است که هیچ انگیزه ای به جز انسان دوستی ندارند.
 

اینجانب ضمن محکوم کردن این حرکت غیر انسانی، غیر بشری و مخالف همه ضوابط و معیارهای بشر دوستانه پذیرفته شده از سوی همه عقلای عالم، از تمامی آزادیخواهان جهان اکیداً می خواهم در برابر این عمل ناروا و خائنانه، از خود موضع شفاف نشان داده و با اقدامات افشاگرانه و جدی، رژیم صهیونیستی را محکوم و حمایت قاطع خودشان را از مردم مظلوم فلسطین بالاخص غزه اعلام کنند.


اسدالله بیات زنجانی
دهم خردادماه 1389
قم المقدسة

 

گاهی مسایل کوچک، سرنوشت بازی های بزرگ را عوض می کند

Posted:



سید حسن خمینی -

جرس: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار ورزشکاران و مسوولان ورزش کشور در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی اظهار کرد: ورزش کشور در سال‌های اخیر توفیقات خوبی داشته و امیدواریم این توفیقات از این پس بیشتر هم باشد. وی افزود که  موفقیت شما در این عرصه به همت خودتان بستگی دارد و گاهی مسائلی هرچند کوچک می‌تواند سرنوشت بازی‌های بزرگ را عوض کند.

 

به گزارش ایسنا، سیدحسن خمینی ادامه داد: گسترش ورزش در کشور هم از حیث ورزش عمومی و هم از حیث ورزش قهرمانی، گام مهمی در زدودن ناهنجاری از جامعه است.

وی با گرامیداشت ایام سالگرد در گذشت بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت: ما امروز می‌بینیم که در جامعه، امام (ره) و هرکسی که به نوعی منتسب به ایشان است، چطور مورد محبت مردم قرار می‌گیرد و این امکان‌پذیر نیست مگر این‌که خداوند محبت مومنین را در دل مردم به وجود می‌آورد.

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی هم‌چنین حضور در جمع ورزشکاران و مسوولان ورزشی را نشاط‌ آور توصیف کرد و گفت: امیدوارم آینده‌ شما ورزشکاران در همه ابعاد آینده درخشان و توام با موفقیت باشد.

به گزارش ایسنا، جمعی از ورزشکاران و مسوولان ورزش کشور صبح امروز با حضور در حرم بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، با آرمان‌های امام خمینی تجدید میثاق کردند.

پس از تجدید میثاق ورزشکاران و مسوولان ورزش کشور با آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، مسوولان و اعضای تیم ملی فوتبال امید دیدار جداگانه‌ای با سید حسن خمینی داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در این دیدار با اشاره به تلاش‌های غلامحسین پیروانی برای ارتقای جایگاه تیم ملی فوتبال امید گفت: مهم این است که یک مربی، توانمندی شناخت استعدادها را داشته باشد و بتواند با ساختن بازیکن از مجموع سرمایه‌های کشور استفاده کند. با توجه به توانایی، سابقه و قدرتی که آقای پیروانی دارند و ان‌شاءالله با همدلی فدراسیون، آرزوی ۳۶ ساله برای راهیابی این تیم به المپیک تحقق پیدا می‌کند.

 

 غلامحسین پیروانی سرمربی تیم فوتبال امید و فنایی سرپرست این تیم به ارایه‌ گزارشی از آخرین وضعیت بازی‌های این تیم پرداختند.

هم‌چنین تاج از تعیین سقف ۳۵۰ میلیون تومانی برای قراردادهای بازیکنان فوتبال خبر داد که سیدحسن خمینی به مزاح گفت: در این صورت قراردادها زیرزمینی می‌شود!
 

ژیلا بنی یعقوب در دادگاه: من شاکی ام نه متهم

Posted:



جرس: دادگاه ژیلا بنی یعقوب ،روزنامه نگار و فعال حقوق زنان دیروز ، نهم خرداد ماه به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباسی برگزار شد. وی خطاب به قاضی گفت: گرچه شما مرا در جایگاه متهم می بینید اما من از کارشناسان وزارت اطلاعات شاکی هستم.
 

 

به گزارش سایت «تا آزادی روزنامه نگاران زندانی» فریده غیرت ،وکیل مدافع ژیلا بنی یعقوب در این دادگاه اتهام های وارده به موکلش را بی اساس دانست و به دفاع از وی پرداخت و گفت :”آنچه به عنوان مستندات اتهامی موکلم به گزارش کارشناسان وزارت اطلاعات در پرونده وجود دارد ،همه و همه مربوط به فعالیت های حرفه ای اش به عنوان یک روزنامه نگار مستقل و بی طرف است.وی پیش از این نیز براساس گزارش های وزارت اطلاعات به همین اتهام زندانی و محاکمه شده بود که در نهایت قاضی های پرونده به دلیل نبود ادله کافی وی را تبرئه کرده اند. به عنوان مثال موکلم چند بار نیز به خاطر تهیه گزارش از تظاهرات زنان بر علیه قوانین تبعیض آمیز بازداشت و محاکمه شده که در آن زمان قاضی های پرونده با استناد به شغل موکلم که روزنامه نگار است گزارش وزارت اطلاعات را که فعالیت موکلم را اقدام علیه امنیت ملی دانسته بودند ،وارد ندانستند .
 

فریده غیرت با توجه به اصل وحدت رویه قضایی که باید درمحاکم مورد توجه قرار بگیرد ،گفت :”با توجه به اینکه قاضی های همین دادگاه در سالهای گذشته انجام فعالیت حرفه ای روزنامه نگاری و تهیه گزارش را مصداق اقدام علیه امنیت و تبلیغ علیه نظام ندانسته بودند ،خواستار صدور حکم تبرئه برای موکلم هستم.”

ژیلا بنی یعقوب نیز در دفاعیات خود خطاب به قاضی گفت :”گرچه شما مرا در جایگاه متهم می بینید اما من از کارشناسان وزارت اطلاعات شاکی هستم که بارها و بارها فقط به خاطرتهیه گزارش و نوشتن مقاله من را بازداشت و زندانی کرده اند و هزینه های روحی و معنوی زیادی را به خانواده ام وارد کرده اند.بازجوها در مراحل بازجویی با تحت فشار قرار دادن من و دیگر متهم ها ازما می خواهند که به انجام کارهایی ناکرده اعتراف کنیم و امید است شما به عنوان قاضی به این روشهای غیرقانونی توجه کنید .”
 

به گزارش سایت «تا آزادی روزنامه نگاران زندانی» اتهام بنی یعقوب اقدام تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی است و مصادیق این اتهام فعالیت های روزنامه نگاری وی بویژه تهیه گزارش از تظاهرات های اعتراضی مردم درنخستین روزهای پس از انتخابات پرمناقشه ۲۲ خردادماه سال گذشته عنوان شده است .

تهیه گزارش از زنجیره انسانی حامیان سبز پوش میرحسین موسوی از میدان تجریش در شمال تهران تا میدان راه آهن در جنوب شهر در هجدهم خرداد و همچنین نوشتن مقالاتی در باره مبارزات انتخاباتی هواداران کاندیداها از جمله بحث و گفت و گوهای مردم در خیابان های تهران در روزها و شب های قبل از انتخابات نیز ار دیگر مصداق های فعالیت تبلیغی وی علیه نظام جمهوری اسلامی ذکر شده است.

قاضی پرونده ژیلا بنی یعقوب در خاتمه دادگاه اعلام کرد که بزودی حکم خود را برای این پرونده صادر خواهد کرد.

بنی یعقوب سی ام خرداد و در جریان ناآرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران به همراه همسرش بهمن احمدی امویی که او نیز روزنامه نگار است، در خانه اش بازداشت و پس از دو ماه با قرار وثیقه آزاد شد.
 

مادر اشکان سهرابی: هنوز چشم انتظار شناسایی عاملان هستیم

Posted:

مادر اشکان سهرابی: هنوز چشم انتظار شناسایی عاملان هستیم

مسیح علی نژاد -

 

علی رغم دستور رهبر جمهوری اسلامی و سیاست حاکمیت مبنی بر پیگیری پرونده عاملان شکنجه و به شهادت رساندن جمعی از بازداشت شدگان در بازداشتگاه  کهریزک،  پرونده چهارکشته در این بازداشتگاه که بر اساس گزارش رسمی مجلس شورای اسلامی عاملان این کشتار شناسایی و معرفی شده اند نیز در هیچ یک از محاکم قضایی به نتیجه نرسیده است .

 

دو ترور سیاسی مربوط  به مسعود علی محمدی استاد فیزیک نظری دانشگاه صنعتی شریف تهران و سید علی موسوی خواهرزاده میرحسین موسوی نیز همچنان بلاتکلیف مانده است و پیگیری های خانواده آنان برای شناسایی عاملان این ترور با هیچ پاسخ مشخصی از سوی دستگاه قضایی ایران مواجه نشده است.

 

  در کنار این پرونده ها که به نظر می رسید حاکمیت با رفتار حمایتی خود برای محاکمه عاملان این کشتار بنا را بر پیگیری و مسوولیت پذیری در قبال شهادت حداقل برخی از شهروندان کشور گذاشته بود، شکایت  بسیاری از خانواده های کسانی که در راهپیمایی های خیابانی به شهادت رسیدند نیز وجود دارد که همچنان مفتوح و بلاتکلیف است.

 

اشکان سهرابی، جوان ۲۰ ساله، یکی از کشته شدگان ناآرامی های پس از انتخابات ایران است که در ۳۰ خرداد ماه سال گذشته مورد اصابت گلوله قرار گرفته  و سپس در بیمارستان جان سپرد.

 

خانم نیک پی مادر اشکان در آستانه سالگر شهادت فرزندش به جرس می گوید: ما اشکان را فراموش نکرده ایم و همچنان پیگیر پرونده به شهادت رسیدن فرزند مان هستیم اما تا کنون هیچ جوابی از هیچ مسوولی دریافت نکرده ایم.

 

وی که پیش از این گفته بود جنازه اشکان را هم به راحتی در اختیارخانواده قرار نداده اند، پس از گذشت یک سال در پاسخ به این پرسش که آیا اطلاعات مربوط  به پیگیری پرونده شهادت اشکان را دراختیار خانواده قرار داده اند، می گوید:  ما حتی وکیل هم گرفته ایم، اما نه پیگیری های ما جواب داده است و نه پیگیری های خانم مجد زاده وکیل این پرونده به نتیجه مشخصی رسیده است.

 

مادر اشکان سهرابی که تنها پسر خانواده اش در جریان راهپیمایی های اعتراضی علیه اعلام پیروزی احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور ایران به شهادت رسیده است، با بیان اعتقاد به اینکه اشکان فدای پنج دقیقه بیرون رفتن از خانه شده است، در پاسخ به این پرسش که آیا از طرف دولت فعلی کسی برای دلجویی به سراغ خانواده آنها رفته است، می گوید: ما که کسی را ندیدیم، هیچ کس از طرف دولت سراغ ما را نگرفت. در منزل خودمان هیچ کسی را از طرف دولت ندیدیم که به دلجویی بیایند. تنها یک بار از طرف حلال احمر آمدند به منزل ما، کمی همدردی کردند و رفتند، شاید آنها فراموش کرده اند اما ما که فراموش نمی کنیم. .

 

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا در خلاء همدردی دولت، مردم با شما همدردی و همراهی می کنند، می گوید:  هر بار که سر حاک اشکان می رویم ، می بینیم که مردم می آیند و خیلی به ما محبت دارند، همدلی مردم را نمی شود نادیده گرفت و من واقعا قدردانی می کنم که  از کسانی که بارها برای دلجویی ما سرخاک اشکان آمده اند.

 

خانم نیک پی همچنین اضافه می کند:  متاسفانه  فضا و محیط فعلی به گونه ای است که برخی از دوستان اشکان شاید کم لطفی کرده اند و سراغ همکلاسی شان که دیگر در بین شان نیست را از ما نگرفته اند اما شاید این شرایط را باید درک کرد. من نمی دانم چه دلیلی دارد اما حتما احساس نا امنی می کنند و یا شرایط به آنها اجازه نمی دهد، با این همه قدردان همدلی های مردمی هستیم که واقعا ما را تنها نگذاشته اند.

 

بی نتیجه ماندن شکایت خانواده های شهدا تنها مختص مادر اشکان سهرابی نیست و بسیاری دیگر از خانواده های شهدای انتخابات نیز نسبت به روند بی فرجام رسیدگی به پرونده شکایت های خود در دادسرای جنایی تهران اعتراض کرده اند.

 

شهید علی حسن پور یکی دیگر از کشته شدگان وقایع پس از انتخابات است که پیش از این به صدای آمریکا گفته شده بود که پیکر این شهید خرداد را نیز بعد از صد و پنج روز به خانواده او تحویل داده اند. لادن مصطفایی احیرا در مورد روند پیگیری شکایت خود به روز از به نتیجه نرسیدن پی گیری هایشان و عدم پاسخگویی مسئولان سخن گفته بود  .

 

مادر سهراب اعرابی شهید دیگر انتخابات نیز همچنان از طریق وکیل خود پیگیر شکایت های بی نتیجه خود است با این اعتقاد که شناسایی قاتلان فرزند و و دیگر فرزندان ایران، حداقل کاری است که حاکمیت می تواند برای مادران داغدار انجام دهد.

 

برخی دیگر از خانواده های شهدای گمنام نیز در آستانه خرداد و سالگر انتخابات خونین ریاست جمهوری ایران، از مصاحبه با رسانه ها در مورد روند پیگیری پرونده شهادت اعضای خانواده خود منع شده اند.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته