هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ خرداد ۹, یکشنبه

جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


احکام فله ای قضائی

Posted:





جرس: در محافل نزدیک به اصول گرايان تهران شنیده شده است که از طرف مقامات عالیه نظام دستورالعمل شفاهی زیر به قضات دادگاههای سياسی ابلاغ شده است:


اهانت به مقام رهبری 5 سال زندان. البته منظور از اهانت، انتقاد و نظر متفاوت ولو مودبانه است.


اهانت به ریاست جمهوری - محمود احمدی نژاد - 6 ماه زندان. البته اهانت و دشنام به روسای جمهور پیشین از قبیل هاشمی رفسنجانی و خاتمی - چه برسد به بنی صدر - از شمول این حکم بیرون است.


حکم محاربه - که معنایش دستگير شدن در تظاهرات خیابانی بعد از منع رهبري است - حداقل 10 سال زندان تا اعدام. هرگونه فعالیت سیاسی منتقدانه در حکم محاربه محسوب می شود.


براي اعدام لازم نیست متهم مرتکب قتل شده باشد، پرتاب سنگ به ماموران گمنام امام زمان هم مجازات اعدام دارد.


نگاهی به احکام شداد و غلاظ صادره برای زندانیان سیاسي در سال گذشته - که در محافل تهران از آن به "احکام کیلوئی" تعبير می کنند - دلیلی بر صحت شنيده های مذکور است.

کمک مالي به خانواده زندانیان سیاسی هم مصداق محاربه شد

Posted:



جرس: شنیده شده است که محسن دگمه چی از تجار متدین و خوشنام بازار تهران و نماینده رسمی روغن موتور توتال فرانسه بعد از اعتراض مردم به تفلب نهادینه در انتخابات رياست جمهوری در اقدامی خداپسندانه از خانواده بی پناه زندانيان سیاسی بویژه زندانیان گمنام و بی نام و نشان دستگیری مالی مي کرده است، کاري که مطابق موازين شرعی وظیفه مقامات حکومتی مدعی اسلام علوی بوده است.

دگمه چی توسط ماموران امنیتی دستگیر شده و بعد از اعتراف تحت فشار به کمک مالي به خانواده زندانیان سیاسی به محاربه متهم و به اشد مجازات محکوم شده است.

دگمه چی در طول محاکمه از داشتن وکیل محروم بوده است.
 

اعمال فشار بر اصول گرایان معترض

Posted:



 
جرس:در محافل سياسی تهران شنیده شده است که علاوه بر سرکوب معترضان اصلاح طلب، اعمال فشار بر اصول گرایان معترض نیز آغاز شده است
 
نمونه اول فیلمبردار بازجوئی همسر سعید امامی، معاون فلاحيان وزیر اسبق اطلاعات - که از وی با نام "محمد ملک" اسم برده می شود -  به دليل انتشار این سند تاريخي زندانی شده و تحت فشار شدید قرار گرفته است.
 
نمونه دوم یکی از مدیران وزارت اطلاعات - که از وی با نام "اطلسي" اسم برده مي شود- لیست بلند بالای تخلفات کلان مالی مقامات دولتی را براي رئیس قوه قضائيه صادق لاریجانی فرستاده است. وی بلافاصله زندانی شده است.
 
 اصولگرايان معتدل که منتقد سیاستهاي خشن و غیرقانونی اخیر هستند در محافل خصوصی، خود را به طنز "خواص بی بصیرت" - عنوانی که رهبر جمهوری اسلامی براي نخبگان منتقد خود بکار می برد - خطاب مي کنند

بیست و دوم خرداد ماه

Posted:

???? : طراح سبز

بیست و دوم خرداد ماه

مرگ ستاره ها

Posted:



ر.دامون -

اي ساده ي صبور

مرگ ستاره ها

تعبير خوابهاي ماه گوشه گير بود

تقصير بامداد پير بود

حالا رسيده اي به افق هاي آسمان

اما براي آن ستاره ها كه رفته اند حضور تو دير بود




دزدان راستي

شب با خيال نور تو را خواب ميكنند

فردا براي آسمان شهر

با هر نقاب جعل آفتاب ميكنند



اي ساده ي صبور

آغاز آفتاب

سرماي سينه سوز سايه هاست

تقسيم نور نيست

مرگ ستاره هاست


ر.دامون
 

نماهنگ - یادتان هست؟

Posted:

بازخوانی گروههای فشار؛ از حاجی بخشی تا هرج و مرج طلبان بی نام و نشان

Posted:

بازخوانی گروههای فشار؛ از حاجی بخشی تا هرج و مرج طلبان بی نام و نشان

امیررضا پرحلم -

 

در عوض طی چند سال اخیر واژه لباس شخصی ها بیشتر بر سر زبانها بوده تا حزب اللهی ها .

 

گویا حزب الله و حزب اللهی صرفا  ادبیات دهه نخست انقلاب اسلامی بود و اکنون در دوران انحراف انقلاب ، با افرادی روبرو هستیم که برای کشتن و آسیب رساندن نیاز به هیچ گونه مجوزی ندارند، تابلوی خاصی ندارند و حاشیه امن دارند.

 

حتی حسین الله کرم مرز خود را با گروههای فشار جدید جدا می کند و می گوید افرادی از این دست که به عنوان مثال به ماشین ابطحی حمله کردند نفوذی ها هستند و ارتباطی با انصار حزب الله ندارند.

 

لباس شخصی ها بعد از واقعه کوی دانشگاه در سال 78 سر و کله شان پیدا شد، الله کرم از 15 دسته لباس شخصی حتی خبرنگاران و مردم عادی نام می برد اما در عین حال دخالت انصار حزب الله را در سرکوب خونین سال 78 تکذیب می کند و آن را به گردن نفوذی ها می اندازد.

 

افراط گری حزب الله و تذکر امام

 

در اوائل دهه 60 جریانهای موسوم به حزب الله شکل گرفتند . عدم استقرار کامل انقلاب، جنگ ، درگیری های داخلی ، سرباز گیری برای جبهه ها با توسل به اجبار و برخورد با  بد حجابی از جمله مواردی بود که گروههای پراکنده حزب اللهی را به عرصه اجتماع می کشاند تا فراتر از قانون و زیر عنوان برخورد انقلابی، با مردم برخورد کنند.

 

برخوردهای خود سرانه و یکجانبه برخی عناصر حزب اللهی در همان اوان مورد اعتراض آیت الله خمینی قرار داشت و حتی الله کرم نیز تائید می کند که امام مخالف رفتارهای زننده برخی برادران حزب اللهی با مردم در موضوع حجاب بود و بارها به وزرای کشور تذکر لازم را داده بود . حجت الاسلام ناطق نوری وزیر کشور وقت در کتاب خاطرات خود تائید می کند که امام نسبت به برخوردهای خودسرانه برخی حزب اللهی ها با مردم به وی تذکر داده بودند.

 

احساس خطر آیت الله خمینی از آن رو بود که ایشان گمان می کرد اینگونه برخوردها به دور از کرامات انسانی و موجب دلزدگی مردم از انقلاب می شود.

 

با این حال هیچکس منکر برخوردهای افراطی افراد حزب اللهی با مردم  در دهه نخست انقلاب نیست

 

  نخستین جریان گروه حاجی بخشی

 

ذبیح الله بخشی  کسی است که از پایه گذاران جریان حزب الله در ایران است. وی قبل از انقلاب در جنوب شهر تهران خیار می فروخت. بعد از انقلاب و با شروع جنگ بارها به جبهه رفت و در مرخصی  از جبهه  به سراغ افراد بد حجاب می رفت. وی همراه شخصی به نام عبداللهی با نام مستعار عبدالحمید محتشم گروهی با نام حزب الله ایران تشکیل داده بودند

 

سازماندهی موتورسواران حزب اللهی در دفاع از ارزشهای انقلاب که مسیر تردد آنها از خیابان 25 شهریور ( هفت تیر ) تا ولی عصر بود و رفتار های افراطی با بد حجابها از جمله کارهای اینها بود که با اعتراض آیت الله خمینی، ناطق نوری وزیر کشور وقت مدتی این افراد را به زندان انداخت.

 

حاجی بخشی هنوز از ناطق کینه به دل دارد و این را در خاطرات خود بیان کرده است.

 

بخشی به کارهایی مثل کفن پوشی و بستن مسلسل به خود و چرخیدن در شهر، اقامه نماز در وسط خیابان  و ....  هم شهرت دارد .

 

در کنار اینها گروه هادی غفاری نیز فعال بودند که آنها نیز در سطح اجتماع حضوری فعال و چشمگیر داشتند و با جوانها در خیابانها به خاطر بد حجابی و موی بلند برخورد می کردند.

 

با این حال بیشتر جریانهای حزب الله تا سال 1370 مشتمل بر یک گروه واحد بودند که تحت نام انصار حزب الله فعالیت می کردند.

 

شکاف در گروههای حزب الله

 

از اواسط سال 71 در گروه انصار حزب الله انشقاق پدید آمد و جریان حاجی بخشی تحت عنوان حزب الله تهران از سایر گروهها جدا شد.

 

با این حال تفاوت رفتاری خاصی در نگرش و عملکرد جریانهای حزب الله وجود نداشت. گروه حاجی بخشی با شعار معروف خودشان یعنی ماشاء الله حزب الله فعالیت می کردند. بیشتر پایگاههای بسیج در اختیار این افراد بود و مانورهای داخل شهری در قالب پست های ایست و بازرسی ، حمله به جشن ها و توقیف نوارهای موسوم به غیر مجاز و تشکیل پرونده  های منکراتی برای مردم در پایگاههای بسیج از جمله برنامه های گروه حاجی بخشی بود.

 

در دهه هفتاد گروه دیگری از انصار حزب الله تحت سرپرستی حسین الله کرم از جبهه رفته های قدیمی شکل گرفت که این افراد بر عکس گروه حاجی بخشی نیم نگاهی به تحولات سیاسی داشته و با تحلیل های خاص خود اقدامات دولت سازندگی را عامل شیوع مدرنیزم ضد اسلامی می دانستند.

 

مقر اصلی تجمع این افراد در هئیت های مذهبی منطقه شهر ری تهران بود. حاج منصور ارضی که مداحی های وی در آن زمان طرفداران زیادی در بین بچه حزب اللهی ها داشت از جمله پدران معنوی این گروه به حساب می آمد.

 

در سال 72 و با تشکیل هیئت رزمندگان اسلام از سوی گروه الله کرم مسعود ده نمکی نیز از میان آنها سر بر آورد. جریان انصار شاخه الله کرم معتقد بود که باید با انجام کارهای فرهنگی اجباری به مقابله با تهاجم فرهنگی رفت. مثلا اعضای این گروه با ضبط صوت های دستی به مناطق تفریحی تهران مثل پارک جمشیدیه یا دربند و درکه می رفتند و با پخش روضه خوانی به برخورد با رفتارهای به اصطلاح جلف دختران و پسران می پرداختند

 

حمله به سینماها بخش دیگری از اقدامات انصار بود که مسعود ده نمکی در آن عرصه فعالیتی چشمگیر داشت.

 

ده نمکی همزمان با مطرح شدن نام خاتمی برای ورود به عرصه سیاسی ایران در نشریه دوکوهه مبادرت به بولتن سازی برای وی کرد و بخشهایی از کتاب هایی که در زمان وزارت ارشاد خاتمی اجازه چاپ گرفته بود را در معرض دید مردم قرار داد.

 

با روی کار آمدن اصلاح طلبان در سال 76 انصار حزب الله  فعالیت های خود را توسعه داد و حمله به تجمعات قانونی و دفاتر روزنامه ها را با قوت ادامه داد. اوج افراطی گری این تشکل در ماجرای ترور سعید حجاریان خود را نشان داد که انصار حزب الله شاخه هیئت رزمندگان رسما دست به اسلحه برد و به آن اقدام تروریستی کور مبادرت کرد.

 

دوران استحاله و افول

 

از اواخر دهه هفتاد مسعود ده نمکی با نشریه شلمچه رویکردی فرهنگی را پیشه خود کرد و تا حد زیادی از افراط و خشونت عقب نشست.

 

وی با انتشار چند شماره نشریه  شلمچه فعالیت آن را به دلایل مالی و تغییر در رویکرد متوقف کرد

 

وی آن زمان در مصاحبه ای با یک نشریه دانشجویی وابسته به انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: این روزها اگر در داخل اتومبیلم نشسته باشم و صدای موسیقی مبتذل را از اتومبیل کناری ام در ترافیک بشنوم فقط شیشه ها را بالا می کشم و کار دیگری انجام نمی دهم.

 

این تغییر رویکرد از ابتدای دهه هشتاد و با ساخت چند فیلم از جمله فقر و فحشا بیشتر خود را نمایان کرد.

 

از آن زمان به بعد شاخه الله کرم نیز آرام آرام وارد فعالیت های اقتصادی شده و کمتر با آرم انصار حزب الله به تجمعات حمله می شد.

 

دوره هرج و مرج طلبی بی نام و نشان

 

دوران فعالیت بدون آرم و پرچم گروههای فشار از این دوران آغاز شد . یعنی از اواسط دهه هشتاد ورژن جدیدی از لباس شخصی های بی نام و نشان وارد کارزار شدند که کمتر نام و نشانی از عنوان حزب الله در آنها دیده می شود.

 

این افراد که بیشتر به هرج و مرج طلب شباهت دارند رنگ و روی جبهه را ندیده و به شدت لمپن اند و رفتارهای اوباشیگری از خود بروز می دهند.

 

الله کرم نام اینها را نفوذی های دولتی گذاشته است.

 

با این حال گروههای فشار همواره از حاشیه امن برخوردار بوده و برعکس دوران آیت الله خمینی که ایشان گهگاه نسبت به رفتارهای ضد مردمی آنها تذکر می داد در دوران فعلی با چراغ خاموش و دستان باز تر فعالیت می کنند.

 

  هیچ لباس شخصی و اغتشاش طلبی تا کنون محاکمه نشده ، این افراد مجازند که به سادگی به هر جایی یورش ببرند، مضروب کنند ، قمه بکشند و حتی اگر لازم شد آدم بکشند ، چون نظام معتقد است هچ لباس شخصی  مجرم نیست و اگر افکار عمومی خیلی در نهایت فشار بیاورد یک محاکمه ساختگی برپا می شود و بعد از مدتی که آب ها از آسیاب افتاد لباس شخصی مجرم نیز دوباره به آغوش همپیالگان خود باز می گردد تا اعمال خود را از سر بگیرد.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

منابع: مجلات دوکوهه و شلمچه

کتاب خاطرات ناطق نوری

مصاحبه شلمچه با حاجی بخشی

نشریه رشد اندیشه ارگان انجمن اسلامی دانشکده حقوق علامه شماره 6

 

فصل سبز

Posted:



مزدک موسوی -

چشمهاي جاده يخ بسته است سوي فصل سبز
تا بيايد شايد اينجا هاي و هوي فصل سبز
باز هم با يک غزل آهنگ رفتن خوانده اند
باغبانها جملگي در جستجوي فصل سبز
آن طرف انبوه درد و انقراض نسل عشق
اين طرف يک آسمان در آرزوي فصل سبز
خشک شد گلبوته ي فرياد توي سينه ها
چشم هاي جاده اينک بر گلوي فصل سبز
***
خوب مي دانم که فصل قارقار و بي کسي
رنگ خواهد باخت ، آري ، روبروي فصل سبز

 

برای دوستان در بندم عماد بهاور و  مرتضی سمیاری

Posted:



محسن -

دمی بر یاد می آرم

همان استاده های روزهای تنگ

نه از دیوی هراسان و

نه از طغیان آن نابخرد دل سنگ

 

مرا شرمی است روزافزون

که روزی هم نفس بودم

ولی امروز می بینم

عماد و مرتضای من

بدن ها در قفس بسته

و دل ها از قفس رسته

ز صدها وصل بگسسته

رها از هر چه پنداری

رها از بند آزادی

دمی آزادگی خوانده

دمی در عشق بنشسته

 

خدایا خود بگیر از من

تن و جانم

که گستاخی بپا کردم

رها کردم

رها کردم

رهایی را رها کردم

به حق آن عزیزانم

جفا کردم

جفا کردم

 

عماد بهاور (رئیس شاخه ی جوانان نهضت آزادی)

مرتضی سمیاری (عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت )


 

سیصد گل سرخ

Posted:



محمد اصفهانی -

سیصد گل سرخ، یک گل نصرانی

ما را ز سر بریده می ترسانی

ما گر زسر بریده می ترسیدیم

در محفل عاشقان نمی رقصیدیم

...

در محفل عاشقان خوشا رقصیدن

دامن زبساط عافیت برچیدن

در دست سر بریده ی خود بردن

در یک یک کوچه کوچه ها گردیدن

...

سیصد گل سرخ، یک گل نصرانی

ما را ز سر بریده می ترسانی

ما گر زسر بریده می ترسیدیم

در محفل عاشقان نمی رقصیدیم

...

هرجا که نگاه می کنم خونین است

از خون پرنده ای گلی رنگین است

در ماتم گل پرنده می موید و گل

از داغ دل پرنده داغ آجین است

فانوس هزار شعله اما در باد

می سوزد و سرخوش است و چین واچین است

یعنی که به اشک و مویه خود گم نکنی

از عشــــق هر آنچه می رسد شیرین است

...

سیصد گل سرخ، یک گل نصرانی

ما را ز سر بریده می ترسانی

ما گر زسر بریده می ترسیدیم

در محفل عاشقان نمی رقصیدیم

...

در آتش و خون پرنده پر خواهد زد

بر بام بلند خانه پر خواهد زد

امشب که دوباره ماه بالا آمد

می آید و باد پشت در خواهد زد

یک ساقه ی سبز در دلم خواهد کاشت

مهتـــاب بر آن شبنم تـر خواهد زد

صد جنگل صبح در هوا می شکفد

خورشیـــــد به شاخه ها شرر خواهد زد

...

سیصد گل سرخ، یک گل نصرانی

ما را ز سر بریده می ترسانی

ما گر زسر بریده می ترسیدیم

در محفل عاشقان نمی رقصیدیم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته