هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ شهریور ۲, سه‌شنبه

Latest News from 30Mail for 08/24/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



بخش خبر 20:30 گزارشی از پلمب دفتر تهران شرکت محصولات آرایشی اوریف‌لیم که به ادعای این گزارش، «فعالیت هرمی می‌کرده و تا الان 70 میلیارد تومان درآمد داشته» پخش کرد. این در حالی‌ست که گابریل بنت، مدیر امور مالی این شرکت دلیل تعطیلی اوریف‌لیم را عدم علاقه مسئولان جمهوری اسلامی به «روش تجاری این شرکت» عنوان کرده است که به گفته وی، «برای زنان به عنوان مشاور فروش مستقیم شرکت فرصت شغلی ایجاد می‌کند». به گفته آقای بنت، در حال حاضر ۴۰ هزار زن در ایران به عنوان مشاور فروش مستقیم اوریف‌لیم فعالیت می‌کنند.

 


یک یوز ماده که به‌همراه سه توله‌اش برای خوردن آب به نزدیکی شهر بافق آمده بودند مورد حمله چند فرد غیرمحلی قرار گرفتند. در این ماجرا دو توله یوزپلنگ کشته شدند، ماده یوز زخمی فرار کرد و تنها یک توله توسط محیط‌بانان شهرستان بافق نجات یافت که اکنون در پارک پردیسان تهران زندگی می‌کند. این ویدیو به روایت این واقعه تلخ و اسناد بر جای مانده از آن می‌پردازد.


 


مهدی کروبی گفت «کار نظام به جایی رسیده که مردن آدم‌ها نیز به بحرانی بزرگ مبدل شده و مجبورند برای هر فردی که می‌میرد جلسه‌ امنیتی تشکیل دهند که آیا اجازه برگزاری مراسم عزاداری به خانواده وی بدهند یا خیر؟»

آقای کروبی این سخنان را عصر روز گذشته، در دیدار با محمدرضا جلایی‌پور که به تازگی از زندان آزاد شده مطرح کرده است.

او افزد: «اگر اجازه دادند که مراسم تدفین و بزرگداشت برگزار شود، باید تصمیم بگیرند در کدام نقطه از کشور این مراسم برگزار شود تا اندک مردمانی بتوانند حضور یابند. البته باز هم کار شورای تامین امنیت به اینجا ختم نمی شود بلکه باید در نهایت افرادی را در لیست عدم ورود به مجلس ترحیم بگنجانند و هم به آن افراد اخطار دهند و هم به صاحبان عزاء.»

مهدی کروبی ادامه داد: «اخیرا نیز همین مساله برای مرحوم آقای ططری نماینده پیشین مجلس و بیسجی واقعی، جبهه رفته و مسوول بسیج عشایر و همچنین حجت الاسلام و المسلمین آقای درچه ای که از روحانیون مبارز و خوش سابقه بودند، به تلخی تکرار شد. هر دوی آنها مورد تائید همه گروه ها و جناح ها بودند. ببینید کار به کجا رسیده است. آیا این رسم و شیوه‌ی صحیح حکومتداری است؟»

دبیرکل حزب اعتماد ملی با انتقاد از این رفتار، افزود: «چنان رفتار می کنند که گویی تمام مشکلات کشور را حل کرده اند و اکنون وقت کافی دارند تا در امورات شخصی مردم از مراسم عروسی گرفته تا مراسم ختم دخالت کرده و تصمیم گیری کنند.»

کروبی در دیدار با محمدرضا جلایی‌پور ضمن ابراز تاسف از شرایط کنونی کشور درباره زندانیان گمنام گفت: «جای دارد از همینجا یادی از زندانیان گمنام نموده و تلاش و ایستادگی آنها و خانواده هایشان را ارج نهیم. در این ماه، انتظار آزادی زندانیان، خواسته ای بیراه و زیاده ای نیست که ملت آنرا می طلبند.»

منبع: سحام‌نیوز


 


ابولحسن بنی‌صدر، نخستین رئیس جمهور ایران گفته است «هرکس که با اوضاع سیاسی و توازن قدرت جهان امروز آشنایی داشته باشد می‌داند که گزافه‌گوئی‌هایی احمدی‌نژاد جز آن که در خارج از کشور اهداف قدرت‌های آماده حمله به ایران را توجیه کند، هیچ سودی ندارد.»

آقای بنی‌صدر در گفتگویی با وب‌سایت دویچه‌ووله نمایش‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی را با توجه به توازن قوای امروز جهان خنده‌دار دانسته است.

او گفته است: «وقتی رژیم انتشار اخبار در باب تحریم‌ها را ممنوع می‌کند، به موثر بودن تحریم‌ها اعتراف می‌کند و تصور می‌کند می‌تواند اثر روانی تحریم‌ها را با ممنوعیت انتشار اخبار آنها خنثی کند.»

به گفته‌ی ابولحسن بنی‌صدر، رهبران جنبش سبز باید آنچه را که حقوق مردم و حقیقت است، با مردم ایران در میان بگذارند و نگران سانسور دستگاه اطلاعاتی رژیم نباشند: «ما در جهانی زندگی می‌کنیم که باید این سانسورها را شکست. وقتی کشوری در محاصره اقتصادی و در معرض تهدید نظامی است و مسئولانش به نمایش‌هایی مثل پرتاب موشک و رونمایی از هواپیمای بمب‌افکن بدون سرنشین متوسل می‌شود، نه تنها رهبران جنبش سبز، بلکه همه ایرانیان وظیفه دارند مردم را از حقایق آگاه و افکار عمومی دنیا را نسبت به این خطرها  حساس کنند، تا جلوی آن ها گرفته شود.»

بنی‌صدر در بخش دیگری از سخنان خود خطر درگیری نظامی میان ایران و اسرائیل را منتفی ندانسته و گفته: «تهدید، تهدید است و وقتی تهدید به جنگ شد زمانی هم ممکن است واقع شود. نباید خود را خام کرد و گفت تهدیدی است که هیچ وقت اجرا نمی‌شود. بارها پیش آمده که تهدید فقط صرف تهدید بوده ولی به جنگ انجامیده است. بنابراین ایرانی‌ها باید نسبت به این گونه تهدیدها بسیار حساس باشند و به رژیمی که این وضعیت را به وجود آورده فشار بیاورند تا این سیاست را تغییر بدهد.»

او در ادامه افزوده است که تهدیدها می‌تواند در کوتاه مدت و حتی میان‌مدت به سود رژیم تمام شود: «وقتی رژیم انتشار خبرها را ممنوع می‌کند، یعنی تحریم‌ها مستقیم در زندگی مردم اثر می‌گذارند و رژیم می‌خواهد اثر روانی این مسئله را کاهش دهد. بنابراین، تحریم‌ها به لحاظ سیاسی به سود رژیم و به لحاظ اقتصادی به زیان مردم تمام می‌شود.»

آقای بنی‌صدر تاکید کرده: «در عین حال همین شرایط در درازمدت مردم را به این تصمیم می‌رساند که باید این رژیم را با حکومت قانونمداری جایگزین کنند که امنیت داخلی و خارجی کشور را تامین کند.»

منبع: دویچه ووله


 


برکناری پرفسور ثبوتی از ریاست دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان اعتراضات گسترده ای بین اقشار گوناگون را در پی داشت و گروه های گوناگونی از دانشجویان و نمایندگان مجلس به این کار اعتراض کردند.

 وزیر علوم، حکم ریاست رسول خدابخش را برای ریاست دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان امضا کرده بود و بنا بود وی عصر یکشنبه، 31 مرداد به جای یوسف ثبوتی ریاست این دانشگاه را به عهده بگیرد اما مخالفت برخی از دانشجویان مانع از برگزاری مراسم معارفه رسمی رئیس تازه این دانشگاه شد.

 یوسف ثبوتی موسس و رئیس انجمن نجوم ایران، رئیس انجمن فیزیک ایران، عضو فرهنگستان علوم ایران، موسس رصدخانه دانشگاه شیراز و موسس و پایه گذار دانشگاه تحصیلات تکمیلی در علوم پایه زنجان است.

در پی برکناری آقای ثبوتی، مجمع نمایندگان استان زنجان با ارسال نامه ای خطاب به وزیر علوم، به این تصمیم اعتراض کرد و خواستار تجدیدنظر وی در این مورد شد.

در نامه مجمع نمایندگان استان زنجان، آقای ثبوتی به عنوان یک چهره علمی ماندگار و شناخته شده در جامعه علمی ایران معرفی شده است.

تغییر روسای دانشگاه‌ها در حالی صورت می‌گیرد که کامران دانشجو وزیر علوم، به‌تازگی گفته بود که دانشگاه جای استادانی نیست که بخواهند علیه «نظام و خواسته‌های مردم» فعالیت کنند و وزارت علوم از اخراج آنها «شرمنده» نخواهد بود.

رهبر جمهوری اسلامی نیز سال گذشته، در آستانه آغاز سال تحصیلی 1388 در دانشگاه‌ها، به شیوه تدریس علوم انسانی در دانشگاه های ایران اعتراض کرده و آن را «معارض با مبانی قرآنی و دینی» دانسته و از شمار کم استادان معتقد به «جهان بینی اسلامی» در دانشگاه ها انتقاد کرده بود.

منبع: جرس و مردمک

پیشینه:
وزیر علوم: دانشگاه جای استادان مخالف نظام نیست


 


دفتر نمایندگی شرکت آرایشی بهداشتی سوئدی «اوریف‌لیم» در ایران که با نام «اوریف‌لیم پرشیا» فعالیت می کند روز شنبه از سوی نیروهای انتظامی بسته شد و چهار نفر از مدیران و مسئولان فروش آن بازداشت شدند.

گابریل بنت، مدیر امور مالی اوریف‌لیم سوئد دلیل این تعطیلی را عدم علاقه مسئولان جمهوری اسلامی به «روش تجاری این شرکت» عنوان کرده است که به گفته وی، «برای زنان به عنوان مشاور فروش مستقیم شرکت فرصت شغلی ایجاد می‌کند».

به گفته آقای بنت، در حال حاضر ۴۰ هزار زن در ایران به عنوان مشاور فروش مستقیم اوریف‌لیم فعالیت می‌کنند.

این گزارش ها در حالی منتشر می شود که خبرگزاری فارس دلیل بسته شدن این شرکت را فعالیت تجاری چندسطحی که در ایران به نام «هرمی» مشهور است اعلام کرده است.

بخش خبری ۲۰:۳۰ نیز گزارشی از پلمب دفتر تهران شرکت محصولات آرایشی اوریف‌لیم که به ادعای این گزارش، «فعالیت هرمی می‌کرده و تا الان 70 میلیارد تومان درآمد داشته» پخش کرده است.

هفته گذشته وزیران بازرگانی و ارشاد جمهوری اسلامی ایران با غیر قانونی خواندن فعالیت این شرکت که از سال ۲۰۰۷ در ایران مشغول به کار است، اعلام کردند که وبسایت اوریف لیم در ایران مسدود شده است.

پیش از این نیز، روزنامه کیهان، «اوریف‌لیم پرشیا» را به حمایت از جنبش سبز متهم کرده و گفته بود که شواهد این ادعا را به زودی منتشر خواهد کرد که این ادعا از سوی اوریف‌لیم رد شده است.

مدیر امور مالی اوریف‌لیم سوئد در گفت‌و گو با آسوشیتدپرس ضمن رد اتهام تجارت «هرمی ناسالم» گفته است که تجارت این شرکت در ایران، همانند تجارت اوریف‌لیم در تمام نقاط جهان با پیروی از قوانین بین‌المللی صورت می‌گیرد و ابرازی امیدواری کرده که شرکت متبوع وی بتواند به فروش محصولات خود در ایران ادامه دهد.

به گفته این شرکت، فروش محصولات اوریف‌لیم در ایران طی سه ماه دوم ماه سال جاری میلادی حدود ۵.۵ میلیون یورو بوده است.

سالانه دو میلیارد دلار در ایران صرف خرید لوازم آرایشی می شود و این کشور از لحاظ مصرف کالاها و لوازم آرایشی، پس از عربستان سعودی دومین کشور پرمصرف خاورمیانه به شمار می‌رود.

منبع:رادیو فردا و فارس


 


داریوش قنبری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت «بخش نامه‌اي از سوي ثبت احوال به زير مجموعه برخي از سازمان‌ها مشاهده شده كه در آن آمارهاي طلاق كمتر و آمارهای ازدواج بالا نشان داده شده‌اند.»

وی در گفتگو با خبرگزاری ایلنا افزود: «معكوس نشان دادن آمارهاي مهم از سوي برخي از مديران كه به آمارها دسترسي دارند خيانت به مسئولان بالاتر و عالي‌رتبه نظام است.»

اظهارات آقای قنبری در شرایطی ایراد می‌شود که دولت محمود احمدی‌نژاد در چند سال گذشته آمار‌های غیرواقعی فراوانی منتشر کرده است.

از دولت احمدی‌نژاد به عنوان دروغگو‌ترین دولت در تاریخ جمهوری اسلامی نام برده می‌شود که برای جبران کاستی‌ها و ضعف‌های مدیریتی، اقدام به انتشار آمار‌های غیرواقعی و دروغین می‌کند.

آقای قنبری در ادامه با تاكيد بر لزوم شفاف‌سازي آمارهاي رسمي در كشور خاطر نشان كرد: «بايد با اين قبيل دستگاه‌ها برخورد قانوني صورت گيرد تا آمارهاي رسمي شفاف شده و مورد چون و چرا قرار نگيرد.»

وی در پایان گفت: «از دستگاه‌ها به خصوص ثبت احوال انتظار داريم كه اطلاعات به صورت شفاف از طريق مراجع رسمي در اختيار مجلس قرار گيرد.»

منبع: ایلنا


 


وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی دستوری به مدیران روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های سراسر کشور، انتشار اخبار، تصاویر و سخنان میر حسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها را ممنوع اعلام کرد.

در این نامه آمده است: «با توجه به اینکه ایجاد فضای آرامش بخش در جامعه و افکار عمومی وظیفه ذاتی رسانه‌ها می‌باشد و از آنجا که مراجع ذیصلاح امنیتی نسبت به آثار احتمالی منفی انتشار اخبار، تصاویر و سخنان آقایان میر حسین موسوی، مهدی کروبی و سید محمد خاتمی برای کشور دارای ملاحظاتی هستند، با رعایت تبصره ۲ ماده ۵ قانون مطبوعات، از انعکاس خبر، تصویر و یا گزارش در مورد افراد فوق خودداری نمایید.»

گفتنی است محمود احمدی نژاد هفته گذشته در مصاحبه با شبکه خبری پرس تی وی، مدعی شده بود “فتنه ۸۸ با کمترین هزینه جمع شده است” و منتقدان دولت او چندان محبوبیتی ندارند.

با این حال وی در آخرین درخواستی که به شورای امنیت ملی ارائه می دهد از این شورا می خواهد مصوبه ای مبنی بر عدم انعکاس اخبار میرحسین موسوی، مهدی کروبی و خاتمی در مطبوعات به تصویب برسانند. امری که هرچند با مخالفت اکثریت اعضای شورا مواجه می شود اما این امر مانع از این نیست که وزارت ارشاد دولت احمدی نژاد نامه ای در ابتدا خطاب به روزنامه‌های کشور و سپس خبرگزاری صادر کند و شخصا آنان را از این عمل بازدارد.

منبع: کلمه


 


يك زن صبح امروز با انداختن خود به زير چرخ‌هاي قطار متروي ايستگاه 15 خرداد تهران، خودكشي كرد.

جعفر ربيعي، مدير عامل شركت بهره‌برداري مترو در گفت‌وگو با ايسنا، وقوع این حادثه را تاييد كرده است.

اين حادثه حدود 9:45 صبح امروز در خط يك متروي تهران رخ داد.

بعد از گذشت حدود 15 دقيقه از وقوع اين حادثه، قطار حركت كرد و مسافران را در ايستگاه امام خميني پياده كرد و آنجا متوقف ماند.

منبع: ایسنا


 


سرانجام زندانيان اعتصاب‌کننده بند ۳۵۰ زندان اوين که بيش از دو هفته در اعتصاب غذا وحدود ۱ ماه در سلول‌های انفرادی به‌سر می‌بردند، توانستند با خانواده‌های خود ديدار کنند.

خانواده های زندانیان اعتصاب کننده روحیه این زندانیان را خوب توصیف کرده اما گفته اند همگی به شدت وزن کم کرده اند.

خانواده ها به نقل از زندانیان گفتند که درشب انتقال هفده زندانی به سلول های انفرادی دهها پلیس ضد شورش در برابر بند۳۵۰ اوین صف آرایی کرده بوده و تمامی آنها مسلح به گازهای آشک آور و باتوم بوده اند.

زندانیان اعتصاب کننده در حالی پس از یک ماه توانسته‌اند با خانواده‌های خود ملاقات کننده که حتی پس ازشکستن اعتصاب غذای خود نیز ممنوع‌الملاقات بودند و از برقراری هرگونه تماس تلفنی با خانواده‌های خود نیز محروم شدند.

علی ملیحی، بهمن احمدی امویی، حسین نورانی‌نژاد، عبدالله مومنی، علی پرویز، حمیدرضا محمدی جعفراقدامی، بابک بردبار، ضیا نبوی دانشجوی، ابراهیم (نادر) بابایی، کوهیار گودرزی، مجید دری، مجید توکلی، کیوان صمیمی، غلامحسین عرشی و محمد حسین سهرابی‌راد از جمله زندانیان بودند که دو هفته را در انفرای و در اعتصاب غذا به سر بردند.

منبع: کلمه


 


مسعود برزین روزنامه‌نگار قدیمی و یکی از نخستین مورخان تاریخ روزنامه‌نگاری در ایران در سن 90 سالگی در تهران درگذشت.

برزین در زمان ریاست سید حسین نصر بر دفتر ملکه پیشین ایران، ریاست روابط عمومی آن دفتر را بر عهده داشت و مدتی هم رئیس سازمان رادیو تلویزیون ملی ایران بود.

وی فعالیت خود را از زمان تحصیل با تدریس در دبیرستان فیروز بهرام آغاز کرد.

سپس مترجم خبرگزاری پارس، خبرنگار و سردبیر مهر ایران و سردبیر مجله خواندنی‌ها شد.

برزین در پایان جنگ جهانی دوم به عنوان خبرنگار در کنفرانس صلح پاریس شرکت کرد. پس از آن مدتی رابط فرهنگی سفارت هند در تهران و سپس مسئول روابط عمومی شرکت نفت بود.

امیر مسعود برزین 90 سال پیش در تهران بدنیا آمد و در روز 28 مرداد 89 در گورستان بهشت زهرای این شهر به خاک سپرده شد.

منبع: بی‌بی‌سی


 


آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی عضو مجلس خبرگان رهبری به نقل از مقام‌های کانادایی اعلام کرد جمهوری اسلامی ۱۱ برابر دیگر کشور‌ها پیشرفت علمی داشته است.

آقای خزعلی به نام این مقام‌های کانادایی اشاره‌ای نکرده و نگفته که آمار‌‌های مورد ادعای وی از سوی کدام سازمان کانادایی اعلام شده است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در عین حال پیشرفت‌های علمی در جمهوری اسلامی را از جمله «نعمات الهی» برشمرده است.

دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر همچنین گفته که «اگر بتوانیم در علوم پیشرفت کنیم اما این کار را نکنیم، تکلیفمان را در برابر خدا انجام نداده‌ایم.»

جمهوری اسلامی در سال‌های اخبر بارها ادعا کرده‌ که به پیشرفت‌های مهم علمی دست یافته‌ است.

چندی پیش نیز محمود احمدی‌نژاد در مورد پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در زمینه ساخت فضا‌پیماهای پیشرفته اظهاراتی ایراد کرده بود.

منبع: ایرنا


 


مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری مشهد از اجرای طرح عقیم سازی گربه‌ها در این شهر با مجوز شرعی برخی مراجع تقلید خبر داد.

علی نجفی گفته است: «این طرح برای نخستین بار در کشور و به صورت آزمایشی در قالب طرح جمع آوری گربه‌های ولگرد» انجام می‌شود.

آقای نجفی از عقیم سازی گربه‌ها به عنوان «مرگ با ترحم» یاد کرد که به گفته او، با مجوز شرعی برخی مراجع تقلید انجام می‌شود.

نجفی گفت: «در گذشته به دلیل معذوریت‌های مختلف شرعی نمی‌توانستیم این کار را انجام دهیم، اما با پیگیری‌های متعدد و استفتاء از چندتن از مراجع تقلید، این مجوز داده شد تا عملیات جمع آوری گربه‌های ولگرد صورت گیرد.»

به گفته این مقام مسئول «کار عقیم سازی این حیوان با روشی بهداشتی و بدون آزار و اذیت انجام می‌شود.»

وی در توجیه اجرای چنین طرحی اظهارداشت: «وجود زیاد گربه‌های ولگرد امروز یکی از معضلات شهری است که به لحاظ بهداشتی مشکلاتی را ایجاد می کنند.»

مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری مشهد خاطرنشان کرد که اجرای طرح عقیم سازی گربه‌ها با همکاری انجمن حمایت از حیوانات و دامپزشکی صورت می‌گیرد.

وی در باره نحوه اجرای طرح گفت: «با استفاده از تله و قفس‌های مخصوص، گربه‌ها به روش زنده گیری به دام افتاده و در کلینیک مخصوص نگهداری می‌شوند. سپس با حضور چند تن از دامپزشکان متخصص جراحی، عقیم سازی این حیوان آغاز می‌شود.»

منبع: ایرنا


 


مهین شهابی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون صبح امروز (دوشنبه) در سن ۷۴‬ سالگی به علت تومور مغزی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

مهین شهابی از ۱۹‬ فروردین ماه امسال در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود.

آرزو شهابی فرزند این بازیگر با اشاره به این که مادرش ساعت شش صبح امروز دوشنبه از دنیا رفته است، گفت: «هنوز زمان و چگونگی برپایی مراسم تشییع و خاکسپاری وی مشخص نشده است.»

مهین شهابی متولد سال ۱۳۱۵ در شهر تهران بود و دوره بازیگری را سال ۱۳۳۹ در هنرکده آناهیتا سپری کرد.

او فعالیت خود در رادیو را از سال ۱۳۳۷ آغاز کرد و شروع فعالیتش در تلویزیون نیز در سال ۱۳۳۹ بود.

فعالیت سینمایی او با بازی در فیلم «ماجرای جنگل» در سال ۱۳۳۹ آغاز شد. حضور در فیلم «گاو» نیز از جمله فعالیت‌های سینمایی وی به شمار می‌آید.

مجموعه تلویزیونی «آینه» یکی از محبوب‌ترین سریال‌های دهه ۶۰ سیما است که با حضور مهین شهابی ساخته شد.

«ترانه مادری» از آخرین کارهای مهین شهابی است.

شهابی قبل از بستری شدن در بیمارستان، مشغول بازی در مجموعه تلویزیونی «وضعیت سفید» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و کارگردانی حمید نعمت‌الله بود، اما به دلیل بیماری از بازی در این فیلم کناره‌گیری کرد.

منبع: فارس و ایرنا


 


آیت‌الله خامنه‌ای روز یکشنبه در دیدار با گروهی از دانشجویان همسو با حاکمیت، از برخوردهای انضباطی با دانشجویان دفاع کرد و تصریح کرد که محیط دانشگاه نباید فضای «معارضه دستگاه‌ها» باشد.

آقای خامنه‌ای گفت: «جریان و جنبش دانشجویی نباید تصور کند که معارضه با دستگاه‌ها، جزء وظایف اوست، بلکه آنچه مهم است طرح سئوال و مطالبه پاسخ از مسئولان ذیربط است.»

آیت‌الله خامنه‌ای هچنین در پاسخ به یکی از حضار که درباره «برخی تندروی‌ها در برخورد‌های انضباطی» پرسیده بود گفت: «البته نمی‌شود محیط دانشگاه را که آماج توطئه‌های دشمن است، به حال خود رها کرد و طبعاً مسائل انضباطی لازم است اما تندروی در هر زمینه‌ای از جمله در این زمینه خوب نیست.»

رهبر جمهوری اسلامی در حالی از لزوم برخورد‌های انضباطی با دانشجویان سخن می‌گوید که در سال‌های اخیر و به ویژه پس از انتخابات ریاست‌ جمهوری ۱۳۸۸، برخورد‌های انضباطی با دانشجویان که منجر به اخراج یا تعلیق آنها شده است شدت یافته است.

همچنین شمار استادانی که مجبور به بازنشستگی شده‌اند، در ماه‌های پس از انتخابات  افزایش پیدا کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه کوی دانشگاه گفت که هرچند روند پیگیری حادثه حمله به کوی دانشگاه تهران با سرعت کافی پیش نرفته اما امیدوار است این پیگیری ها انجام شود.

آیت‌الله خامنه‌ای در جواب به سوال یکی از دانشجویان گفت بعضی از سازمانهای دولتی با تحقیق در این زمینه همکاری نمی کنند. رهبر ایران دلیل عدم همکاری را ناشی از بی انگیزگی آنها دانست. او در ادامه بر رسیدگی به این پرونده تاکید کرد.

رهبر جمهوری اسلامی افزود: «روند این پیگیری کند بوده و آنچنان که باید پیش نرفته است اما این مساله فراموش نشده و انشاءالله به پیش خواهد رفت.»

آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان خود بار دیگر  بر وحدت جریان‌های سیاسی در کشور تاکید کرد؛ وحدتی که به گفته او «اتحاد بر مبنای اصول» است.

وی گفت: «بر این مبنا، با هرکسی به همان اندازه که اصول را قبول دارد متصل و متحدیم و هرکسی اصول را قبول ندارد طبعاً از این دایره وحدت خارج است.»

منبع: فارس، بی‌بی‌سی و رادیو فردا


 


حسن اسدی‌ زیدآبادی و علی جمالی، دو عضو شورای مرکزی سازمان دانش ‌آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت)، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش وب‌سایت ادوارنیوز، حسن اسدی زیدآبادی مسئول کمیته حقوق‌بشر سازمان پس از مراجعه ماموران امنیتی به منزلش و علی جمالی مسئول کمیته سیاسی سازمان (روز یکشنبه) در محل کار خود بازداشت شده‌اند.

هنوز از دلایل بازداشت و اتهامات این افراد اطلاعی در دست نیست.

حسن اسدی‌زیدآبادی آبان ماه سال گذشته نیز بازداشت و پس از 40 روز با قید ضمانت از زندان آزاد شده بود.

علی جمالی نیز طی هفته‌های اخیر، به نهادهای امنیتی احضار و مورد تهدید قرار گرفته بود.

در حال حاضر احمد زیدآبادی (دبیرکل)، عبدالله مومنی (سخنگو) و علی ملیحی (مسوول روابط‌عمومی) سازمان دانش‌آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) در زندان به سر ‌می‌برند.

منبع: وب‌سایت ادوارنیوز


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته