هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ خرداد ۲, یکشنبه

Latest News from 30Mail for 05/23/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



محمدعلی ابطحی با ارسال شکایتی به رئیس قوه قضایی خواستار تعقیب عوامل حمله به او در شهر ری شد.

او که برای شرکت در مراسم یادبود آیت الله حاج میرزا جواد تهرانی، از استادان خود، به حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم رفته بود در نامه خود می گوید: «در اواسط جلسه یکی دو نفر با لباس ها و قیافه های معهود لباس شخصی ها در اطراف من نشستند. یکی از آنان از پشت سر با صدای بلند اعلام کرد مواظب این بی غیرت باشید.»

همزمان مسئولان اجرائی و حفاظتی جلسه به ابطحی پیغام می دهند که «دم در عده ای از عناصر لباس شخصی قصد کتک زدن» او را دارند. ولی با وجود اینکه او از در پشتی خارج می شود «همان جماعت آنجا بودند و با لگد و جملاتی مثل اینکه شهر ری جای منافقین نیست و ما گول شما را نمی خوریم حمله کردند که من از آنجا رد شدم و به بلوار بغلی پیچیدم. در وسط بلوار که تحت تعقیب چند موتور سوار بودم، ناگهان راننده یک اتومبیل پراید کلتش را از بغلش بیرون کشید و اتومبیلش را به صورت افقی جلو اتومبیل من پارک کرد. من مجبور به توقف شدم. موتور سواران پیاده شدند.»

ابطحی در شرح رفتار آنها می نویسد: «در ابتدا لگدهای وحشیانه ای به اتومبیل میزدند که با یک لگد آیینه اتومبیل من کنده شد. بعد یکی از سرنشینان موتور را دیدم که چاقوی بزرگی را از زیر لباسش در آورده و به طرف من می آمد و داد میزد بیا پائین. با چاقو به بدنه اتومیبل ضربه های ضربدری میزد. یک نفر دیگر از یک موتور دیگر پائین آمد که در دستش کابل خیلی کلفتی بود. آن را چنان محکم به شیشه عقب ماشینم زد که با صدای مهیبی تمام شیشه ریز ریز شد و به داخل اتومبیل پاشید و ذرات شیشه های شکسته روی لباس و به خصوص عمامه ام ریخت. همزمان، صدای انفجار دیگری شیشه داخلی سمت عقب شکست. در این حین یک نفر روی کاپوت ماشینم آمد و با لگد محکمی شیشه جلو را شکست. من که نمیدانستم درچنین حالتی چه باید بکنم و دلیل این کار چیست، متوجه شدم فردی تا نیمه تنه از شیشه شکسته شده عقب به داخل اتومبیل خزیده است. تصمیم گرفتم بیرونش کنم که اسپری گاز اشک آور را به طور مستقیم در چشم های من خالی کرد.»

ابطحی می گوید: «تا کنون نه تنها در مسائل سیاسی،سکوت کامل داشته ام اما اگر جلو این نیروها به صورت جدی گرفته نشود، عواقب خطرناکی مثل آنچه که افراطیون مذهبی در کشورهای همسایه به ارمغان آوردند، در انتظار کشور خواهد بود.»

وی در پایان شکایت نامه خود می نویسد: «به دلیل اینکه این یک جرم عمومی است وبیم تکرار آن جدی است با ارائه شکایت رسمی تقاضا دارم دستور تعقیب قضائی این مسئله را که حد اقل یک نا امنی اجتماعی است و حل آن از وظایف سیستم قضائی است، صادر فزمائید.»

 

منبع: وبلاگ محمدعلی ابطحی


 


اسفندیار رحیم مشایی گفت که «ما با هیچ کشوری سر جنگ نداریم و حتی برای رژیم صهیونیستی که آنرا به رسمیت نمی شناسیم هم تنها خواستار رفراندوم هستیم.»

وی که امروز در همایش «سرمایه‌گذاری خارجی ایرانیان مقیم خارج از کشور»  سخن می‌گفت، افزود: «ایرانیان دنبال عدالت هستند، جوامع بشری را محترم شمرده و از در مهر و محبت و دوستی وارد می‌شوند.»

آقای مشایی گسترش روابط اقتصادی، سياسی و امنيتی را يكی از راه‌های مقتدر شدن ايران دانست وسرمايه‌گذاری خارجی را در این زمینه بسيار مهم توصیف کرد.

رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد با اشاره به احتمال تحریم‌های جدید علیه ایران گفت: «این قطعنامه‌ها برای ما نان صبحانه شده است و ما از آنها نمی‌ترسیم.»

مشایی با اشاره به منشور کوروش و فرمانروایی عادلانه انوشیروان، ملت ایران را طرف‌دار عدالت توصیف کرد و افزود: «ملت ایران با هیچ کشوری سر جنگ ندارد».

وی در عین حال گفت: «جامعه ‌ایرانی در چند صد سال گذشته به دلیل سستی شاهان در فرسودگی مانده، متوقف شده و سرعت آن کند شده است و باید این موضوع برطرف شود.»

منبع: ایسنا و مردمک


 


سازمان مجاهدین انقلاب در بیانیه‌ای، با محکومیت بازداشت محسن آرمین اعلام کرد که «بازداشت آرمین نشانه بی‌تدبیری خواب زدگان است و ادامه بی‌قانونی‌ها نمی‌تواند گرهی از کار فروبسته قانون‌شکنان باز کند.»

در بیانیه سازمان مجاهدین، با اشاره به ادامه بازداشت فعالان سیاسی، این پرسش مطرح شده است: «آیا صحنه‌گردانان اینگونه رفتارها لحظه‌ای با خود اندیشیده‌اند که بازداشت‌ها چه منفعتی را عاید کشور می‌کند؟»

این سازمان در بخش دیگری از بیانیه خود اعلام کرده که «راه صحیح جریان یافتن امور در کشور و استقرار آرامش و امنیت پایدار، بازگشت به قانون اساسی و اجرای بدون تنازل آن» است.

این بیانیه به برخی از زندانیان سیاسی همچون مصطفی تاج‌زاده و مصطفی عرب‌سرخی اشاره کرده و افزوده است: «آیا این مهم را از خاطر برده‌اند که پایمردی این اسرای آزاده کشور، حتی امکان کمترین بهره مندی تبلیغاتی، از طریق برگزاری دادگاه علنی را نیز از آنان سلب کرد و بدون هیچگونه توجیه قابل قبولی، ناگزیر از برپایی محاکم غیرعلنی برای آنان شدند؟»

سازمان مجاهدین افزوده است: «بدون تردید بی‌قانونی‌ها و سلب حقوق اساسی و قانونی جامعه، گرهی را از کار فرو بسته قانون‌شکنان و سلب‌کنندگان حقوق ملت باز نخواهد کرد.»

این سازمان در پایان خواستار آزادی احزاب، اجتماعات و مطبوعات، عدم تفتیش عقاید، ممنوعیت آزار و شکنجه، رعایت حریم خصوصی افراد و برگزاری انتخابات آزاد شده است.

منبع: کلمه


 


زهرا رهنورد در مصاحبه با روزنامه «لوموند» با تاکید بر اراده قوی رهبران جنبش سبز، از برگزاری یادبودها و سالگردهای مربوط به انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه سال ۸۸ خبر داد.

وی با اشاره به برخوردها و دستگیری‌های حکومت در آستانه سالگرد انتخابات گفت که قدرت حاکم، وی و همسرش را دستگیر نکرده «زیرا قصد نداشته بیش از این مردم را تحریک کند.»

رهنورد در ادامه صحبت‌های خود به جنبش سبز اشاره کرد و گفت: «این جنبش قصد براندازی ندارد و تنها به دنبال اصلاحات است.»

رئیس سابق دانشگاه الزهرا جنبش سبز را حرکتی برای رسیدن به مطالبات مردم ایران بیش از صد سال پیش و از زمان جنبش مشروطه دانست و افزود: «انتخابات ریاست جمهوری فرصتی بود که این خواسته‌ها، آزادی، حق حاکمیت بر سرنوشت خود و دموکراسی دوباره مطرح شوند.»

به گفته‌ی خانم رهنورد «جنبش سبز از جامعه مدنی سرچشمه می‌گیرد و صلح‌طلب است حتی اگر طرف مقابل دست به اسلحه ببرد و از خشونت استفاده کند.»

رهنورد با اشاره به «ترور شخصیتی» که رسانه‌های حکومتی علیه چهره‌های جنبش سبز پیش گرفته‌اند گفت: «همسرم، همین طور آقای کروبی و آقای خاتمی در مقابل هر فشاری مقاومت می‌کنند تا مطالبات مردم ایران برآورده‌شود.»

وی در پایان گفت: «من ایمان دارم که پیروزی پایانی روزی نصیب مردم خواهد‌شد.»

منبع: مردمک


 


محمد خاتمی در آستانه‌ی دوم خرداد در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه با تاکید بر اینکه «خرداد، ماه مردم است»، به بیان اتفاقات مهم در این ماه در طول تاریخ پرداخت و به سه راهکار برای حل مشکلات یکسال اخیر اشاره کرد.

وی گفت: «آزادی زندانیان»، «آزادی تشکل‌ها و مطبوعات» و «حرکت به سوی انتخابات آزاد و سالم» می‌تواند پایان دهنده‌ی بحران یکسال گذشته در ایران باشد.

آقای خاتمی دوم خرداد را «بازتاب اراده و خواست تاریخی مردم» خواند و افزود: «شاید بعد از همه‌پرسی ۱۲ فروردین و رفراندوم قانون اساسی در میان انتخابات متعدد، انتخابات دوم خرداد از ویژگی ممتاز برخوردار باشد و به همین جهت است که حماسه نام گرفته است.»

رئیس بنیاد باران همچنین با اشاره به انتخابات دهم ریاست جمهوری گفت: «حضور بانشاط مردم در انتخابات ۲۲ خرداد نیز که با کمال تاسف حوادث تلخی را در پی داشت چشمگیر بود و نشانه زندگی و نشاط مردمی بود که بر حقوق خود پای می‌فشارند و ای کاش قدر این مردم دانسته می‌شد.»

خاتمی سپس به راهپیمایی میلیونی ۲۵ خرداد اشاره کرد و افزود: «روز ۲۵ خرداد یکی از اوج‌های حضور مدنی مردم و طرح مسالمت‌آمیز خواست‌ها و اعتراض‌ها و پرهیز از خشونت بود و چه خوب بود که نفس این حضور مترقیانه گرامی داشته می‌شد.»

به گفته‌ی خاتمی بعد از این راهپیمایی نه‌تنها مردم بیدار «خس و خاشاک» نامیده شدند، بلکه رفتار مدنی آنان با خشونت پاسخ داده شد.

وی «پرهیز از خشونت» و «پافشاری بر قانون اساسی» را دو «راه درست» برشمرد و ضمن درخواست از حاکمیت برای پرهیز از خشونت گفت: «پافشاری بر قانون اساسی به عنوان یک کل جامع و نیز سند انسجام ملی، اگر مورد کم توجهی قرار گیرد انقلاب از مسیر خود خارج خواهد شد.»

خاتمی در پایان گفت: «می‌توان خرداد امسال را با احترام به مردم، همچون خردادهای گذشته سرشار از امید و نشاط کرد.»

منبع: کلمه


 


تجمعی اعتراضی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه آزاد (واحد تهران مرکز) با حمله نیروهای بسیج به خشونت کشیده شد.

 این تجمع امروز شنبه در پی فراخوان فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد و در اعتراض به بازداشت، اخراج و احکام محرومیت از تحصیل دانشجویان صورت گرفته بود.

سایت‌های نزدیک به جریان‌های دانشجویی در ایران گزارش کرده‌اند که تلفن‌های همراه در دانشکده و مناطق اطراف آن قطع شده و دانشجویان هیچ ارتباطی با خارج از دانشکده ندارند.

حضور نیرو‌های امنیتی در داخل و خارج از این دانشکده را نیز قابل توجه گزارش شده است.

انتظامات و حراست دانشگاه هم از ورود ده‌ها دانشجوی این دانشکده، جلوگیری کرده‌اند.

اخبار تایید نشده از بازداشت تعدادی از دانشجویان و تعطیلی کلاس‌های نوبت عصر دانشگاه حکایت دارد.

منبع: وب‌سایت بامداد خبر

 

فیلم کوتاهی از این تجمع را ببینید.


 


رئیس فدراسیون معلمان کانادا در نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد به نمایندگی از 200 هزار معلم کانادایی اعدام فرزاد کمانگر را محکوم کرد.

در این نامه آمده که جامعه معلمان کانادا «رفتار غیرانسانی» علیه فرزاد کمانگر و اعدام وی بدون اطلاع خانواده و وکیلش را محکوم می‌کند.

فرزاد کمانگر معلم کرد، چندی پیش به همراه چهار زندانی سیاسی دیگر به اتهام دست داشتن در «بمب‌گذاری» اعدام کرد.

این نامه همچنین از احتمال تکرار این رفتار «وحشیانه» در رابطه با سایر معلمان زندانی در ایران ابراز نگرانی کرده است.

فدراسیون معلمان کانادائی از احمدی‌نژاد خواسته که «روشن کند به چه دلیلی علیرغم قوانین ملی، پرونده کمانگر مورد بررسی قرار نگرفته است.»

این فدراسیون همچنین از حکومت ایران خواسته که کنوانسیون‌های بین‌المللی را رعایت کند و «به تمامی موارد حقوق آزادی بیان، تشکل و سازماندهی» احترام بگذارد.

منبع: اخبار روز

 

پیشینه:

کانون صنفی معلمان: اعدام‌های اخیر تداعی‌کننده اعدام‌های دهه ۶۰ است
 


 


منیر نوشین (معصومه سیحون) هنرمند، نقاش و قدیمی‌ترین نگارخانه‌دار ایران در سن 75 سالگی درگذشت.

علت مرگ خانم سیحون، «خونریزی مغزی و کهولت سن» اعلام شده است.

پیکر این هنرمند فردا (یکشنبه) از مقابل نگارخانه سیحون به سمت «بهشت سکینه» در کرج تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

منیر نوشین که بعد از ازدواجش با هوشنگ سیحون نامش را به «معصومه سیحون» تغییر داد، متولد 1313 در رشت بود.

وی در سال 1335 وارد دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران شد و در سال 1345 نیز نگارخانه سیحون را بنیان گذاشت.

نگارخانه سیحون، قدیمی‌ترین نگارخانه فعال کشور است و هنرمندان برجسته بسیاری، نخستین آثار خود را در این نگارخانه به نمایش گذاشته‌اند.

پرویز تناولی، سهراب سپهری، رضا مافی، جعفر روح‌بخش، فرامرز پیل‌آرام و محمد احصایی از جمله این هنرمندان هستند.

منبع: خبرگزاری فارس


 


ژیلا بنی یعقوب
ما روزنامه نگاریم

مادرم! دیدم که با دقت زیاد به تصاویر مادران آمریکایی نگاه می کنی که با شور وشوق زیاد فرزندان زندانی خود را در آغوش می کشند، به آنها گل و دیگر هدایایی را که با خود اورده اند هدیه می دهند، با آنها میوه و غذا می خورند و حرف می زنند و می خندند.

خیلی بیشتز از معمول به این تصویرها روی صفحه مونیتور خیره شده ای؟ به چه می اندیشی؟

به چه می اندیشی مادر؟

پاسخ ات ساده است:

"به این فکر می کنم که اگر من هم یک مادر آمریکایی بودم، موقعی که به ملاقات تو در اوین می آمدم احترام می دیدم، شاید ماموران تحقیرم نمی کردند، شاید مجبور نمی شدم ساعتها در برابر ماموران و نگهبانان اشک بریزم تا بتوانم دخترم را برای چند دقیقه ببینم."

مادرم! به یاد می آوری که عکس امیرکوچولو را برایم آورده بودی که می دانستی دلتنگش هستم، می خواستی عکس را از دور نشانم بدهی و خوشحالم کنی، و مامور زندان با بی ادبی به تو گفته بود: این عکس اصلا به چه درد می خورد که با خودت آورده ای؟

مادرم! به یاد می آوری که دلت می خواسته یک سیب کوچک برای من بیاوری تا بتوانی آن را پوست بگیری و با هم بخوریم، به یاد می آوری که همسر یکی از زندانی ها با خودش کمی میوه و لواشک آورده بود و می گفت که عزیزش که ماههاست در انفرادی است، خیلی میوه و لواشک دوست دارد و شاید با خوردنش لحظه ای رنج انفرادی را فراموش کند! اما مامورها با عصبانیت همه چیز را به طرفتان پرتاب کرده بودند و گفته بودند :"اینجا زندان است و فرزندان شما زندانی! انگار یادتان رفته !"

به مادر شیوا نظرآهاری فکر می کنی که در روزهای عید می خواست برای عزیز دربندش شیرین نخودی ببرد چون که این نوع شیرینی را دوست دارد و دلش نمی آمد روی سفره هفت سین اش شیرینی بگذارد بی اینکه قبلش شیوا شیرینی مورد علاقه اش را خورده باشد.

مادر! مکث کردی و با بغضی فروخورده گفتی :

"مادر است دیگر! دلش به همین خوش است که دخترش بعد از این همه وقت چند تا شیرینی نخودی بخورد."

مادر! به یاد می آوری که اجازه ندادند برای شیوا شیرینی ببرند و پدرش توی جیب هایش شیرینی را پنهان کرده بود و وقتی می خواست مخفیانه شیرینی را از جیبش در بیاورد و به دخترش بدهد چیزی جزخمیر و پودر از شیرینی باقی نمانده بود.

مادر! به صحنه میوه خوردن و غدا خوردن مادران آمریکایی با عزیران دربندشان نگاه می کنی و می گویی "خدا را شکر که بالاخره بچه هایشان را دیدند."

مادر! به مبل هایی که مادران آمریکایی در هتل استقلال روی آن نشسته اند نگاه می کنی و صندلی های کثیف سالن ملاقات اوین را به یاد می آوری. به یاد می آوری که به صندلی ها نگاه کرده و به من گفته بودی که ای کاش سالی یکبار این میز و صندلی ها و کف پوش های سالن را تمیز می کردند که این زندانی ها و خانواده هایشان در فضایی کمی دلچسب با هم ملاقات کنند. گفته بودی اگر خودشان تمیز نمی کنند کاش به تو و دیگر مادران اجازه بدهند که مواد شوینده بیاورید و سالن ملاقات را خوب بشویید و برق بیندازید.

مادر! به تلویزیون نگاه می کنی و به لباس های زندانی هایی آمریکایی و زیرلب می گویی خدا را شکر! لباس هایشان مرتب است.

و خیلی زود لباس های من و شیوا و بقیه زنان زندانی را در روز ملاقات به یاد می آوری که نامرتب بودند و دلت برای ما سوخته بود و به مادر شیوا گفته بودی: دیدی بچه ها را با چه سر و وضعی آورده بودند؟

مادر! به دمپایی بزرگ مردانه که پایم بود نگاه کرده و گفته بودی که چرا نمی گذارند لااقل برای ملاقات کفش های خودتان را بپوشید؟ اگرمجبورید دمپایی بپوشید، چرا اینقدر باید برایتان بزرگ باشد که نتوانید راحت با آن راه بروید؟

مادر! تو به لباس هایی که به تنم زار می زد و چادری که سرم کرده بودند و چندان تمیز نبود، نگاه می کردی و غصه می خوردی و من دلداری ات می دادم که مادر من !این چیزها که غصه ندارد، خوشحال باش که در بند 209 زندانی هستم، بندی که نسبت به سایر بندهای اوین بهتر و تمیزنر است

مادر! بارها و بارها روزهای خودت و دیگر مادران زندانی ها را در اوین برایم مرور می کنی و می پرسی:

"گناه ما این بود که مادرانی ایرانی بودیم و نه مادرانی آمریکایی؟"

مادر! نمی دانم گناهت همین بود یا نه؟ فقط می توانم بگویم به خاطر همه بی حرمتی هایی که به خاطر زندانی بودن فرزندت دیده ای، شرمنده ات هستم.


 


خبرگزاری فارس ادعا کرد علی مصفا و لیلا حاتمی به اتهام «کلاهبرداری» به دادگاه احضار شدند.

این خبرگزاری گزارش کرده که جلسه رسیدگی به اتهام این زوج هنرمند و زهرا خوشکام (مادر لیلا حاتمی) در حال حاضر در شعبه 38 دادگاه تجدید نظر تهران در دست بررسی است.

آن‌طور که فارس نوشته، برخی افراد مدعی شده‌اند که مصفا و حاتمی در شهر کرج پنچ هزار متر مربع زمین «کلاهبرداری» کرده‌اند.

خبرگزاری فارس در شرایطی از دادگاهی شدن این دو هنرمند خبر می‌دهد که پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، مصفا و حاتمی از محمد خاتمی خواسته بودند تا نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شود.

چندی بعد سینما جمهوری تهران که متعلق به این دو هنرمند بود، صبح ۲۴ آبان ماه سال 1387 دچار آتش‌سوزی شد و بخش‌هایی از آن به کلی از بین رفت.

برخی رسانه‌ها از جمله روزنامه توقیف شده اعتماد یک روز بعد از حادثه، از احتمال عمدی بودن این آتش‌سوزی خبر داده بودند.

24 آذر ماه همان سال محمدرضا حاجی‌بیگی مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت که بررسی‌های همه‌جانبه کارشناسان آتش‌نشانی مشخص کرده که آتش‌سوزی این سینما «عمدی» بوده است.

منبع: فارس


 


مهدی کروبی می‌گوید قوه قضائیه به ابزار حاکمیت و نهادهای نظامی و امنیتی تبدیل شده است و از اینکه گروهی از نمایندگان نقش «وکیل ‌الدوله و نماینده نهادهای امنیتی و نظامی و پیاده‌نظام چکمه‌پوشان» را بازی می‌کنند، متاسف است.

آقای کروبی در نامه‌ای که خطاب به آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی نوشته، این مسائل را مطرح کرده است.

وی در نامه خود آورده که ایران در حال حاضر با یکی از «استثنایی‌ترین وضعیت‌ها» در طول تاریخ  خود رو به رو است.

این رهبر مخالفان دولت افزوده است: «اگر رسالت قوه‌‌قضائیه دفاع تمام قد از دولت است، پس شهروندان این کشور که مورد ظلم و اجحاف حکومت واقع می‌شوند دعوای خود را باید به کجا ببرند.»

مهدی کروبی با اشاره به برخوردها شدید قوه قضاییه با معترضان به نتیجه انتخابات گفته است: «هیچ زمانی به اندازه اکنون نیروهای نظامی و امنیتی در دستگاه قضا حضور نداشته‌اند.»

کروبی همچنین  پرسده است: «آخر این چه دستگاه قضایی است که به جای دفاع از مردم اعم از همه گروه‌ها و اقلیت‌های دینی، مذهبی و قومی به موازات دیگر نهادها، با آنها برخورد امنیتی و پلیسی می‌کند؟»

دبیرکل حزب اعتماد ملی در بخش دیگری از نامه خود به واکنش دادستان تهران به اعتراض میرحسین موسوی به اعدام پنج شهروند ایرانی در ماه جاری پرداخته است.

عباس جعفری دولت‌آبادی هفته گذشته در واکنش به اعتراض آقای موسوی از وی پرسیده بود چرا به اعدام‌های سال ۱۳۶۷ که با حکم آیت‌الله خمینی صورت گرفت، اعتراض نکرده است.

آقای کروبی اعدام‌های سال ۱۳۶۷ که به گفته مخالفان دولت ایران در آن هزاران نفر از مخالفان زندانی اعدام شده‌اند، را موضوعی نامشخص و مبهم دانسته و گفته است: «هیچگاه ریز آن قضایا بررسی نشده و چرایی آن مشخص نیست و هنوز ماجرا در ابهام قرار دارد و معلوم نیست که تا چه اندازه امام (آیت‌الله خمینی) در این ماجرا دخالت داشته‌اند.»

منبع: سحام‌نیوز


 


مدیرکل حراست دانشگاه تهران از منع ورود افراد بدحجاب به دانشگاه تهران، اجبار مقنعه در برخی دانشکده‌های این دانشگاه و برخورد با دانشجویان پسر بدحجاب در دانشگاه خبر داد.

مصطفی خسروی گفت کسانی که در دانشگاه‌ها از پوشش نامناسب استفاده کنند به کمیته انضباطی احضار خواهند شد.

آقای خسروی افزود پوشش مقنعه در دانشکده‌های زبان‌های خارجی و علوم تربیتی دانشگاه تهران نیز اجباری شده است.

به گفته این مقام دانشگاه تهران، تا سه بار به دانشجویانی که پوشش نامناسب دارند در مبادی ورودی دانشگاه تذکر داده می‌شود و در صورتی که رعایت نکنند از ورودشان به دانشگاه جلوگیری به عمل می‌آید.

آقای خسروی اظهار داشت: «برخی پسرها نیز با پوشش‌های نامناسب در دانشگاه حاضر می‌شوند» که پس از سه بار تذکر اگر پوشش خود را اصلاح نکنند، از ورود آنها به دانشگاه جلوگیری می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

پیشینه:
طرح مبارزه با بدحجابی‌ در دانشگاه‌ها ابلاغ شد


 


تیم والیبال نوجوانان ایران روز جمعه با شکست تیم چین، قهرمان هشتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا شد و سهمیه تنها نماینده این قاره در المپیک نوجوانان سنگاپور را کسب کرد.

تیم ایران در دیدار پایانی این رقابتها، تیم نوجوانان چین را با نتیجه نزدیک سه بر دو از پیش رو برداشت و قهرمان شد.

تیم نوجوانان ایران با کسب این قهرمانی می تواند به عنوان تنها نماینده آسیا در مسابقات المپیک نوجوانان سنگاپور، که در روزهای پایانی مردادماه برگزار می شود، شرکت کند.

در دیدار رده بندی قهرمانی نوجوانان آسیا نیز تیم کره جنوبی توانست با نتیجه سه بر یک تیم هندوستان را شکست دهد و بر سکوی سوم قرار گیرد.

هشتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا از روز 23 اردیبهشت ماه به میزبانی ایران آغاز شد و 10 تیم در این مسابقات حضور داشتند.

منبع: ایسنا


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته