هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۰, پنجشنبه

Latest News from 30Mail for 05/20/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



داریوش قنبری، نماینده‌ی ایلام در مجلس از ثبت حداقل ۱۱ مورد خودکشی به دلیل بیکاری پرده برداشت.

آقای قنبری در جلسه علنی امروز مجلس با استناد به اصل ۲۸ قانون اساسی در اخطاری گفت: «دولت موظف است امکان اشتغال را برای همه افراد فراهم کند. اما متاسفانه موضوع بیکاری به حدی رسیده است که اکثر نمایندگان در نطق‌های میان دستور از بیکاری گله دارند و متاسفانه دولت هیچ ترتیب اثری نشان نمی‌دهد.»

این عضو کمیسیون اجتماعی افزود: «متاسفانه در این روزها شاهد ناهنجاری‌های بسیاری از جمله گسترش خودکشی هستیم و در ایلام ۱۱ مورد خودکشی به دلیل بیکاری صورت گرفته است و این در حالی است که ما شرعا و قانونا موظفیم نسبت به این موضوع چاره‌اندیشی کنیم.»

قنبری از هيات رييسه مجلس خواست با توجه به وظيفه نظارتی که دارد از مسوولان دولتی بخواهد در جلسه‌ای به بيان استراتژی اشتغال بپردازند.

منبع: ایلنا


 


حيدر مصلحی، وزير اطلاعات در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص بازداشت رهبران مخالفان دولت گفت: «ما تدبير نظام را در ارتباط با اين موضوع دنبال می‌کنيم.»

آقای مصلحی که در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد توضيح بيشتری در خصوص «تدبير نظام» درباره «سران فتنه» ارائه نکرد.

وزیر اطلاعات در پاسخ به اين پرسش که واکنش دولت به راهپيمايی در سالگرد انتخابات رياست جمهوری چیست، گفت: «وضعيت فتنه با سرکوبی که پيدا کرده به گونه‌ای نيست که بتواند حرکتی داشته باشد.»

مصلحی در بخش دیگری از سخنان خود از بازداشت احمد یزدانفر، محافظ میرحسین موسوی اظهار «بی اطلاعی» کرد.

احمد یزدانفر آن‌طور که وب‌سایت کلمه نزدیک به میرحسین موسوی اعلام کرده، شامگاه دوشنبه توسط نیرو‌های امنیتی بازداشت شده است.

منبع: تابناک و رادیو فردا


 


میلاد اسدی و بهاره هدایت، دو عضو دفتر تحکیم وحدت، به ترتیب به ۷ سال و ۹ سال و نیم حبس تعزیری محکوم شدند.

حکم این دو عضو دفتر تحکیم وحدت، امروز چهارشنبه از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب صادر شده است.

بر اساس رای دادگاه، میلاد اسدی به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام» به پنج سال حبس و  به اتهام «توهین به رهبری» نیز به دو سال حبس تعزیری محکوم شده است.

بهاره هدایت، دیگر عضو این تشکل دانشجویی نیز به اتهام «تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی» به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است.

خانم هدایت همچنین به اتهام «توهین به رهبری» به دو سال حبس و توهین به «رئیس جمهوری» به ۹ ماه حبس محکوم شده است.

بهاره هدایت به اتهام «شرکت در تجمع ۲۲ خرداد ماه سال ۱۳۸۵» نیز به دو سال حبس محکوم شده بود که قاضی دادگاه، این محکومیت را نیز برای این فعال دانشجویی در نظر گرفته است.

بهاره هدایت از نهم دی ماه سال گذشته در بند نسوان زندان اوین در بازداشت به سر می‌برد.

میلاد اسدی نیز از نهم آذر ماه سال گذشته در بند ۳۵۰ زندان اوین است.

منبع: کلمه و زمانه


 


شيرين عبادی از دبيرکل سازمان ملل خواست که پيش از آنکه اعدام‌های ديگری در ايران صورت بگيرد گزارشگر مخصوص بازداشتهای خودسرانه و گزارشگر مخصوص شکنجه را به ايران ارسال کند.

وی در گفت وگو با کمپين بين المللی حقوق بشر  افزود که اعدام اخير پنج زندانی سياسی، اين خطر را در بر دارد که حکم اعدام برای ساير متهمان سياسی که درکيفرخواست تقاضای اعدام برای انها شده، صادر واجرا شود.

خانم عبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد قوه قضاييه از زمان شروع کار صادق لاريجانی گفت: «بعد از ریاست آقای لاريجانی شاهد زوال استقلال قوه قضاييه هستيم و دردادگاه‌ها می‌بينيم که سياست نقش عمده را بازی می‌کند و بسياری از متهمان سياسی عنوان می‌کنند که احکام آنها قبلا به وسيله مامورين امنيتی تعيين می شود.»

وی به حکم تبرئه حسين شريعتمداری، مدير مسوول کيهان اشاره کرد و آن را «نمونه‌ای از عدم استقلال محاکم دادگستری» خواند.

عبادی گفت: «درحالتی که فردی مانند بدرالسادات مفيدی فقط به جرم نوشتن حقايق در زندان است می‌بينيم که افرادی ديگر با داشتن اتهامات بسيار قوی‌تر و دلايل کافی تبرئه می‌شوند.»

وی در پایان تعطیلات ۵ روزه دولتی برای استقبال از سران جی-۱۵ را «مشکوک» دانست و گفت: «عدم شفافيت درمورد عملکرد سياسی دولت واينکه مردم را محرم ندانند چيزی نيست جز اينکه از مردم می‌ترسند. حکومتی که از مردم می‌ترسد به اين معنی است که ضعيف است.»

منبع: گویا نیوز


 


مجتبی سمیع نژاد
قمار عاشقانه

حکایت ارج و قرب داشتن جانیان و قاتلان در دیکتاتوری امروز ایران حکایت جدیدی نیست، حکایت کهنه و پیشینه‌داری است که هر کس در حافظه‌ی کوتاه مدت و بلند مدت تاریخی خود نشان و نشانه‌یی از آن دارد؛ نام سردار نقدی در ذهن دانش‌جویان و مردم هنوز با فاجعه‌ی ۱۸ تیر می‌آید و هنوز آن زخم‌ها که به دانش‌جویان زده و آن کشته‌ها و زندان‌ها که در آن شب جهنمی در کوی دانش‌گاه به یادگار گذشته دل‌ها را می‌سوزاند. سردار نقدی‌یی که همین چندی پیش به حکم همایونی منزلت بیش‌تر یافته و سازمان بسیج مستضعفین را دست‌خوش در آستین دارد. حسین طائب که شکنجه‌گری بوده در زندان‌ها و هر جا که نامی از قتل و جنایت می‌آید، بی‌هوا نام‌اش پای تحلیل‌ها و خبرهای بیرون درز کرده نوشته می‌شود نیز از همان‌ها است. حالا به همان حکم همایونی فرمانده‌ی بسیج است.

اسدالله لاجوردی، جلاد و قصاب اوین، شکنجه‌گر اوین که یک دهه آدم کشت و آدم شلاق زد و انسانیت درید، هر ساله بزرگ‌داشتی دارد برای خودش و به پاس آن همه جنایت که کرده بود جای‌گاهی دارد و شهید شهیدی برای‌اش سر می‌دهند. قاضی مقدس که ترور شد در زندان قزلحصار شاهد بودم که وقتی خبرش را صدا و سیما اول بار پخش کرد، ملتی زندانی سوت و کف زدند و نفرینی بدرقه‌اش تا آن دیار کردند؛ همو که اکنون لقب شهید دارد و ارج و قربی فزون‌تر از نام‌اش.

خیابان‌های تهران و ایران کم نام تروریست‌ها و قاتلان را بر روی خود ندارند. در ایران سرکوب و کشتار مردم توسط بسیج و سپاه و نیروی انتظامی مورد تقدیر نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد و فرماندهان این سه نیرو تشویق می‌شوند. قاتلان و کسانی که مردم را در خیابان‌های طی ماه‌های گذشته کشته بودند، همواره تشویق شدند و بعد از گذشت ماه‌ها حتا یک قاتل نیز معرفی نشد، حتا یک مسئول نظامی برای این کشتارها از کار برکنار نشد و یک مسئول مورد بازخواست قرار نگرفت.

به جای این‌ها روزنامه‌نگار و دانشجو و روشن‌فکر و فعال مدنی و فعال کودک و زنان ما، قشر تحصیل کرده و فرهیخته‌ی ایران یک به یک به زندان رفت و محکومیت گرفت. انفرادی‌ها را تحمل کرد و شکنجه‌ها چشید. دانش‌جویان به زندان رفتند و عربده‌کشان و قداره‌بندان بسیج دانش‌گاه‌ها را پر کردند. نماینده‌ی خوش غیرت جمهوری اسلامی در سازمان ملل در برابر چشم نماینده‌گان کشورها دنیا، روزنامه‌نگاران ایرانی مثل زیدآبادی که ماه‌ها زندانی است را تروریست خطاب کرد و این طرف بازجوی سابق و خشونت‌نویس کیهان از تمامی اتهامات خود در دادگاه تبرئه شد؛ لابد برای این‌که درس خشونت را خوب می‌دهد!

امشب علی وکیلی‌راد قاتل شاپور بختیار بعد از ۱۸ سال زندانی بودن در فرانسه بر اساس قانون آزاد و از کشور فرانسه اخراج (بخوایند به بیرون پرت شد) شد و به ایران بازگشت. آن‌طور که در گزارش‌ها آمده شاپور بختیار در مرداد ماه ۱۳۷۰ ترور شد، با ضربات متعدد چاقو. نحوه‌ و تعدد ضربات چاقو نشان از یک خشونت تمام عیار داشته است. اما همین قاتل با آن خشونتی که خارج از مرام و کنش انسانی است، امشب با استقبال رسمی «مقامات دولتی» ایران و انداختن حلقه‌ی گل بر گردنش وارد ایران شد. جمهوری اسلامی به طور رسمی و با تشریفات از یک «آدمکش»، یک «قاتل» پذیرایی و استقبال کرد. کاظم جلالی‌ی نماینده مجلس و حسن قشقاوی از وزارت امور خارجه آغوش پر مهر جمهوری اسلامی به روی یک جانی دیگر را امشب وظیفه‌ی داشتند بازگشایند.

و برگردیم به ۱۰ روز گذشته؛ به معلم عاشق‌ پیشه‌ی کردستان، به فرزاد کمانگر، به یک زندانی بی‌گناه، به یک انسان که از واژه‌های دنیا بیش‌تر از همه چیز «لبخند و عشق و محبت» را دوست می‌داشت. کسی که بازجویان و قاضی پرونده‌اش نیز بر بی‌گناهی‌اش معترف بودند. و همان‌ها، همان بازجوها و همان قاضی‌های معترف به بی‌گناهی‌اش حلقه‌ی دار را بر گردن‌اش انداختند و قامت افراشته‌اش را در آسمان افراشتند. این است حکایت جمهوری اسلامی،‌ حکایت معلمی بی‌گناهی را که حلقه‌ی دار تقدیم می‌کند و حکایت آدم‌کشی که او را حلقه‌ی گل به گردن می‌آویزد.

همین امشب که نماینده‌گان جمهوری اسلامی به نیابت حلقه‌ی گل بر گردن وکیلی‌راد انداختند، هنوز خانواده‌ی کمانگر پیکر فرزندشان را تحویل نگرفته‌اند؛ این است حکایت جمهوری اسلامی و حلقه‌هایی که می‌دهد؛ حلقه‌ی دار برای یک بی‌گناه، حلقه‌ی گل برای یک آدم‌کش…

وکیلی‌راد که نزدیک به بیست سال قبل ماموریت جنایت و ترور بر عهده داشت، بی‌شک دست‌خوشی آن‌چنانی هم طلب دارد. اراده‌ی همایونی کدام قطعه از این سازمان‌های مفت‌بری را تقدیم‌اش کند باید منتظر ماند. فقط اراده‌ی همایونی اگر لطف کند به علت تجربه‌ی زندان فرنگ دیده، ملک سازمان زندان‌ها را تقدیم‌اش نکند، جای شکرش است باقی است؛‌ چرا که آن‌گاه به جای باز کردن حلقه‌ی طناب از گردن فرزاد‌های‌مان،‌ باید دشنه دشنه از بدن‌هاشان در آوریم و پیکرهای آجین شده تحویل بگیریم.


 


اولین جلسۀ دادگاه احمد قابل در حالی برگزار شد که علاوه بر دست‌بند، به این روشنفکر دینی «پابند» نیز زده بودند که با اعتراض قاضی پرونده روبرو شد.

به گفته‌ی هادی قابل، برادر احمد قابل امروز ساعت نه و نیم صبح اولین جلسۀ دادگاه وی برگزار شد که بعد از نیم ساعتی که از جلسه سپری شده بود، به خانواده اجازه ورود به دادگاه داده شد.

وی در عین حال از موکول شدن این دادگاه به زمانی دیگر جهت تصمیم‌گیری قاضی برای ادامه روند دادگاه یا ارسال پرونده به تهران خبر داد.

صالح نیکبخت (از وکلای مدافع احمد قابل) یکی از اتهامات وارده به قابل را «نامه به رهبری» ذکر کرد و گفت لایحه دفاعیه وی طی چند روز آینده تکمیل خواهد شد.

احمد قابل، فقیه و پژوهشگر دینی از شاگردان آیت الله منتظری و نویسندۀ وبلاگ «شریعت عقلانی» است. او روز ۲۹ آذر هنگامی که از مشهد برای شرکت در مراسم تشییع آیت‌الله منتظری عازم قم بود، توسط ماموران امنیتی دستگیر شد.

آقای قابل پیشتر بارها با نامه‌های سرگشاده و انتقاد از مقامات ارشد جمهوری اسلامی - بویژه آیت الله خامنه ای - نسبت به اقدامات و تصمیم‌گیری‌های آنان انتقاد کرده بود.

منبع: جرس


 


مسعود حیدری مدیرعامل سابق خبرگزاری ایلنا و مهرداد اصلانی از شهروندان معترض به نتیجه انتخابات آزاد شدند.

آقای حیدری یكشنبه هفته جاری برای گذراندن دوران محكومیت خود به زندان اوین منتقل شده بود که مطابق آیین‌نامه سازمان زندان‌ها از مرخصی متصل به آزادی بهره‌مند شد.

حیدری با شکایت وزارت کار و امور اجتماعی به سه ماه و یك روز حبس محكوم شده بود.

مهرداد اصلانی از شهروندان معترض به نتیجه انتخابات نیز صبح امروز چهارشنبه، پس از تحمل ۱۱ ماه حبس از زندان اوین آزاد شد.

اصلانی در دادگاه بدوی به سه سال زندان محکوم شد که پس از درخواست تجدید نظرخواهی وی در شعبه ۵۴ تجدید نظر به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

مهرداد اصلانی با استفاده از قانون آزادی مشروط آزاد شده است.

منبع: پارلمان‌نیوز و کلمه

پیشینه خبر:
محسن آرمین و مسعود حیدری بازداشت شدند


 


سپاه حفاظت انصار المهدی گزارش‌ها درباره بازداشت احمد یزدانفر محافظ میرحسین موسوی را تکذیب کرد.

وب‌سایت کلمه پیش‌تر از بازداشت آقای یزدانفر از سوی نیرو‌های امنیتی خبر داده بود.

سپاه المهدی با «مجهول» خواندن وب‌سایت کلمه اعلام کرده که احمد یزدانفر «طبق ضوابط جاری ماموریتش به اتمام رسیده و صرفا جابه جایی کاری صورت گرفته است.»

وب‌سایت کلمه احمد یزدانفر را از اعضای قدیمی «سپاه جماران» معرفی کرده که از افراد مورد اعتماد آقای موسوی است.

این وب‌سایت افزوده که یزدانفر تاکنون «ده‌ها بار مورد حملات تروریستی گروه‌های مسلح مخالف قرار گرفته است.»

منبع: ایرنا

پیشینه:

محافظ ارشد موسوی بازداشت شد


 


علی وکیلی‌راد که به جرم قتل شاپور بختیار 19 سال زندانی بود، شامگاه سه‌شنبه پس از صدور حکم آزادی‌ و اخراجش از فرانسه به ایران بازگشت.

وکیلی‌راد سال‪ ۱۹۹۴‬ از سوی دادگستری فرانسه به حبس ابد محکوم شد و پس از گذشت 18 سال براساس قوانین این کشور خواستار آزادی مشروط شد که دادگاه این تقاضا را پذیرفت و حکم آزادی وی را صادر کرد.

شاهپور بختیار سال ۱۹۹۱ در آپارتمان شخصی خود در پاریس به قتل رسید.

آقای وکیلی‌راد دو روز پس از آزادی کلوتید ریس شهروند فرانسوی که در جریان اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات دستگیر شده بود، صورت می‌گیرد.

خانم ریس از سوی دادگاه بدوی به جرم «جاسوسی» به 10 سال حبس محکوم شده بود که دادگاه تجدید‌نظر این حکم را به پرداخت 285 هزار دلار جریمه تبدیل کرد.

منبع: ایرنا

پیشینه خبر:

علی وکیلی‌راد عازم ایران شد
علی وکیلی‌راد از فرانسه اخراج می‌شود


 


نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه انتقال کارکنان دولت از شهر تهران، تصویب کردند سه وزارتخانه مکلف به کاهش جمعیت دانشگاهی تهران و انتقال آن به سایر شهرها شوند.

طبق این مصوبه وزارتخانه‌های علوم، ‌بهداشت و آموزش و پرورش موظفند نسبت به کاهش ظرفیت دانشجو در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی تهران و تسهیلات انتقال و پذیرش در دانشگاه‌های کلانشهر‌ها و سایر شهرستان‌ها اقدام کنند.

بر اساس این مصوبه و با هدف انتقال بخش‌هایی از دانشگاه‌ها از تهران، وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز موظف شد برنامه دانشگاه‌ها برای کاهش جمعیت در شهر تهران را تهیه و به کارگروه اعلام کند.

طرح کاهش جمعیت شهر تهران از زمانی که محمود احمدی‌نژاد از احتمال وقوع زلزله در این شهر ابراز نگرانی کرده در دستور کار دولت دهم قرار گرفته است.

پیش‌تر احمد بزرگیان یک مقام دولتی گفته بود که دولت قصد دارد ۲۰۰ هزار کارمند را همراه با خانواده‌های آنها از تهران خارج کند.

منبع: مهر

پیشینه خبر:
كاهش ظرفیت دوره كارشناسی با توجه به احتمال زلزله
خروج ۲۰۰ هزار کارمند از تهران در دستور کار دولت
خروج ۵ میلیون نفر از پایتخت غیرعملی است


 


نمایندگان مجلس یک فوریت طرحی را به تصویب رساندند که در صورت تصویب نهایی، بیانیه‌های نمایندگان با دست‌کم بیش از نصف آراء به مراجع ذی‌ربط ارسال خواهد شد.

این طرح که به امضای 36 نفر از نمایندگان رسیده، با توجه به تاثیر «نظرات و موضع گیری نمایندگان در افکار عمومی و مشاغل‏، نهادها و دستگاهای حکومتی» تهیه شده است.

در صورت تصویب نهایی این طرح، از این پس بیانیه‌ها با امضاء و ذکر نام دست‌کم صد نفر از نمایندگان در مجلس به رئیس جلسه تسلیم می‌شود و متن بیانیه پیشنهادی بدون ذکر اسامی نمایندگان در پایان جلسه علنی مجلس قرائت می‌شود.

همچنین رئیس جلسه بدون بحث از مجلس نظر خواهی می‌کند و در صورتی که بیانیه دست‌کم بیش از نصف آراء مجموع نمایندگان را اخذ کند طی نامه رسمی به مراجع ذی ربط ارسال خواهد شد.

اسامی نمایندگان امضا‌ءکننده بیانیه پیشنهادی نیز در مشروح مذاکرات چاپ می‌شود.

گفتنی است با تصویب این طرح توزیع هرگونه نامه، گزارش، بروشور و امثال آن در صحن مجلس طبق دستور العملی خواهد بود که توسط هیات رئیسه تصویب و به اطلاع نمایندگان خواهد رسید.

منبع: ایلنا


 


حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طرح برخورد با بدحجابی را به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه بر اهمیت بحث رعایت حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها و در راستای اجرایی شدن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاکید شده است.

این طرح در شرایطی ابلاغ می‌شود که در هفته‌های اخیر برخی مسئولان فرهنگی و سیاسی خواستار جدیت حراست در برخورد با بدحجابان در دانشگاه‌ها شده‌اند.

جلیل دارا مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره کیفیت این ابلاغیه گفته که «ابلاغیه حراست وزارت علوم در راستای مبارزه با بدحجابی خیلی کلی است و تاکید شده که حجاب در دانشگاه‌ها جدی گرفته شود.»

به گفته آقای دارا در این ابلاغیه «دستورالعمل مشخصی تعیین نشده بلکه به طور کلی گفته شده که در فضای دانشگاه‌ها در رابطه با برخورد با بدحجابی جدی گرفته شود.»

منبع: مهر

پیشینیه خبر: تفكيك جنسيتی در دانشگاه شهيد بهشتی


 


تنها یک روز پس از توافق سه جانبه ایران، ترکیه و برزیل بر سر تبادل سوخت هسته‌ای ایران هیلاری کلینتون گفت که آمريکا بر سر پيش‌نويس «قطعنامه‌ای سخت» برای دور چهارم تحريم‌های شورای امنيت عليه ايران با روسیه و چين به توافق رسيده است.

سوزان رایس، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد این پیش نویس را روز سه‌شنبه، ۲۸ اردیبهشت‌ماه در بین نمایندگان ده کشور عضو غیردائم شورا توزیع کرد.

به گفته‌ی وزيرخارجه آمريکا «توافق به دست آمده بر سر پيش نويس قطعنامه تحريم‌ها، بهترين پاسخ به تلاش‌های تهران در روزهای اخير است.»

هیلاری کلینتون افزود که موافقت ایران با طرح تبادل سوخت در حالیکه شورای امنیت به سمت تحریم این کشور پیش می رود «اتفاقی» نبود.

بر اساس گزارش‌ها، این پیش نویس ممنوعیت فعالیت‌های اتمی حساس ایران در خارج را پیشنهاد کرده است، ولی گفته می‌شود که تحریم صنایع نفت و گاز ایران و نیز تحریم مستقیم و لازم‌الاجرای بانک مرکزی ایران که مورد نظر آمریکا بود در آن گنجانده نشده است.

ممنوعیت فروش سلاح و محدودیت مبادلات بانکی از دیگر بندهای این پیش‌نویس اعلام شده است.

هم چنین گفته می‌شود که این پیش‌نویش تدابیر سخت‌تری برای بازرسی از کشتی‌های ایرانی یا محموله‌های ایران در کشتی‌های خارجی پیشنهاد کرده و در نظر دارد نام تعداد دیگری از مقام‌ها و شرکت های دولتی و سپاه پاسداران را به فهرست تحریم‌های بین‌المللی اضافه کند.

منبع: رادیو فردا، بی‌بی‌سی و مردمک


 


جعفر پناهی، فیلمساز ایرانی زندانی در نامه‌ای اعلام کرد که از چند روز پیش دست به اعتصاب غذا زده و تا زمان برآورده شدن خواسته‌هایش به این کار ادامه خواهد داد.

پناهی متن این نامه را پس از گفتگوی تلفنی روز سه شنبه (۲۸ فروردین) در اختیار خانواده‌اش قرار داده است.

در این نامه آمده است: «بعد از برخورد ناشایستی که شنبه شب (۸۹/۲/۲۵)در هجوم مامورین به داخل سلول ۵۶ اوین صورت گرفت و متعاقب آن به مدت یک ساعت و نیم، من و هم سلولی‌هایم را بدون لباس در بیرون و در هوایی سرد نگه داشتند.»

پناهی افزوده است که «صبح روز بعد مورد بازجویی قرار گرفته و متهم به فیلمبرداری از داخل سلول زندان شده است.»

وی ضمن «کذب» دانستن این اتهام نوشته که در جریان بازجویی «تهدید» شده که تمامی اعضای خانواده‌اش بازداشت خواهند شد و دخترش به بازداشتگاهی نا امن در رجایی شهر منتقل خواهد شد.

آقای پناهی افزوده است: «از یکشنبه صبح (۸۹/۲/۲۶) تا کنون هیچ چیز نخورده‌ام و نیاشامیده‌ام و حال اعلام می‌کنم اگر خواسته‌هایم تحقق نپذیرد، من به نخوردن و نیاشامیدن خود ادامه خواهم داد؛ چرا که نمی‌خواهم تبدیل به موش آزمایشگاهی شوم که هر لحظه مرا به اتهامات واهی تحت شکنجه و آزارهای روحی و روانی قرار دهند.»

وی خواسته‌های خود را «تماس و دیدار با خانواده و اطمینان کامل از سلامت آنها »، «حق داشتن وکیل بعد از ۷۷ روز و مشورت با او» و «آزادی بدون قید و شرط تا تشکیل دادگاه و صدور حکم قطعی» اعلام کرده است.

منبع: آزادی بیان و بی‌بی‌سی


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته