هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۹, چهارشنبه

Latest News from 30Mail for 05/19/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



ژولیت بینوش، بازیگر سرشناس فرانسوی در یک کنفرانس خبری در جشنواره کن، پس از شنیدن خبر آغاز اعتصاب غذای جعفر پناهی در زندان اوین گریه کرد و همزمان، عباس کیارستمی خواستار آزادی پناهی شد.

کیارستمی در این کنفرانس خبری که پس از نمایش آخرین ساخته او در جشنواره با عنوان «رونوشت برابر اصل» برگزار شد، زندانی شدن یک فیلمساز را «تحمل‌ناپذیر» خواند.

وی گفت: «اگر دولت ایران از آزاد کردن جعفر پناهی سر باز بزند، باید توضیحی برای این کار داشته باشد. من درک نمی‌کنم که چگونه یک فیلم می‌تواند جرم تلقی شود، به ویژه در حالی که فیلم مزبور هنوز ساخته نشده است.»

رسانه‌های نزدیک به دولت دلیل دستگیری آقای پناهی را «تدارک ساختن فیلمی علیه نظام» ذکر کرده‌اند، اتهامی که جعفر پناهی آن را رد کرده است.

آقای کیارستمی همچنین گفت: «زمانی که یک فیلمساز، یک هنرمند، زندانی می‌شود، این تمامیت هنر است که مورد حمله قرار گرفته است».

در مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی کن، يکی از صندلی‌های هیئت داوران به احترام جعفر پناهی خالی گذاشته شده بود.

جعفر پناهی نیز در واکنش به این اقدام مسئولان جشنواره کن، با ارسال پیامی از زندان اوین از این کار قدردانی کرده بود.

پیام جعفر پناهی به مسئولان جشنواره کن را از اینجا بخوانید.

منبع: تلگراف


 


رجانیوز می نویسد: دوشنبه شب گذشته برنامه "ديروز، امروز، فردا" ميزبان مجتبي شاكري استاد دانشگاه و عضو شورای مرکزی جمیعت ایثارگران انقلاب اسلامی و همچنين حجت‌الاسلام نبويان استاد حوزه و دانشگاه و عضو هیات علمی موسسه امام خمینی قم بود.

به گزارش رجانيوز، در اين برنامه كه موضوع آن "روشنفكري‌ ديني و ارتباط آن با جريان اصلاحات"‌ بود دو طرف به بيان ديدگاه‌هاي خود در اين خصوص پرداختند.

ما امروز می خواهیم به حرفهای این گزارش نمره دیکته و انشا بدهیم. پس بسم الله شروع می کنیم:

شاكري: اگر سکولاريسم به صورت عریان در جامعه بروز کند، مردم به آن اعتنا نمی‌کنند اما امروز این اندیشه با پوشش دینی خود را ظاهر می‌سازد که بدین لحاظ مردم را اشتباه می اندازد همان طوری که در صدر اسلام این مساله شکل گرفت.

انشا و تاریخ: توجه دارید که در صدر اسلام هم سکولاریسم بوده ولی به صورت عریان نبوده است.

شاکری: در دوران صدر اسلام پس از پیامبر برخی از خواص با همه سختی‌ها و مبارزات و جان‌فشانی‌ها در راه اسلام با رفتاری که پس از پیامبر از خود نشان دادند رفوزه شدند و به تبع آنان مردم نیز به جهت ناآگاهی رفوزه شدند در سال 88 نیز همین اتفاق رخ داد.

انشا و بازرسی: عنایت دارید که فقط خواص رفوزه نمی شوند مردم هم رفوزه می شوند. کی امتحان می گیرد؟

 شاکری: این فتنه به طور عمیق بود (به طور عمیق؟) و توانست برخی از خواص ما را به رفوزگی بکشاند ولی مردم در این میان به سبب اینکه به پیشینه و عقبه تاریخی اسلام رجوع کردند (عقبه اسلام؟) به خوبی در گرد و غبار فتنه توانستند راه صحیح را انتخاب کنند و کسانی را که چهره‌شان دینی بود اما عمقشان سکولار (صنعت تضاد: چهره در مقابل عمق!) بود را شناسایی کنند.

املا: در داخل کمانک آوردیم

انشا و مردمشناسی: ایشان از کدام مردم حرف می زند؟

نبویان: یک نزاع جدی در دو طیف جامعه بروز کرد. یک طرف این نزاع علمای واقعی هستند که با تفکرات امام و انقلاب اسلامی در این طیف قرار دارند و طرف دیگر جهان بینی است که به سوی اندیشه سکولار سوق پیدا کرده است.

انشا و علوم: علمای واقعی داریم و علمای غیرواقعی. غیرواقعی ها همه سکولار هستند. نتیجه اینکه مثلا آیت الله صانعی هم سکولار است. آیت الله منتظری هم راس سکولاران بود.

نبویان: کلمه سکولاریسم از دو واژه سکولار به معنی دنیا و یسم به معنی گرایش تشکیل شده است که بر روی هم دنیاگرایی معنا می شود.

املا و زبان انگلیسی: سکولار یعنی دنیا؟! بعد هم به کدام معنای دنیا؟ سکولار دنیایی است در مقابل دینی. عرفی است در مقابل مذهبی. مدنی است در مقابل دستور شیوخ.

نبویان: روشنفکر یعنی کسی که فکر روشنی دارد و این واژه به 150 سال پیش باز می گردد.

املا و کلمات تازه: روشنفکر یعنی روشن به اضافه فکر. چه جالب! نمی دانستیم.

شاکری: سران فتنه با پوشش اسلامی ظاهر می شوند و به اعضای خود توصیه می‌کنند تا به طور عریان به ذکر مسائل سکولار در جامعه نپردازند.

انشا و تاریخ: سند لطفا! کجا توصیه کرده اند و کی به چه کسانی؟

این استاد دانشگاه تصریح کرد: شاید نشود چشم فتنه را در آورد اما می توان تصمیمات درست در زمان فتنه بگیریم.

انضباط: حالا نه اینکه از روی مردم با ماشین رد نشده اید بفرمایید چشم دربیاورید!

شاکری: نهضت آزادی در زمان شاهنشاهی نیز مدعی برپایی لیبرال دمکراسی بود که بعد از انقلاب حزب کارگزاران رسما مدعی آن شد؛ درحالی که اندیشه لیبرال دمکراسی با مبانی هستی شناسی و معرفت شناسی اسلام که مبدا اندیشه امام بود به هیچ وجه همخوانی ندارد.

انشا و علوم اجتماعی: حالا اگر لیبرال دموکراسی با اسلام جمع نمی شود چرا رهبر معظم اسلامی مرتبا از مردمسالاری دینی حرف می زند؟ چرا انتخابات و پارلمان در قانون اساسی اسلامی هست؟

وی افزود: مارکسیسم یکی دیگر از جریانات فکری است که برادر خوانده لیبرال دمکراسی است و با فروپاشی شوروی از بین رفت که اما تا قبل از انقلاب در دانشگاه ها و مراکز فرهنگی ایران وجود داشت.

انشا و دیپلماسی کشورهای همسایه و دور: مارکسیسم اصولا چیز خوبی نیست برای همین امام هم نماینده به نزد گورباچف فرستاد و پیمان استراتژیک با شوروی بست و روابط نزدیک اسلام و مارکسیسم در دوره برادر بزرگ پوتین و مدودوف هم ادامه یافت و روابط سنتی اسلام و برادران کره شمالی و چین هم مستحکمتر شد.  به همین دلیل هم هست که احمدی نژاد روابط اش را با برادر چاوز ارتقا داد.

باز هم وی افزود: ملی گرایی از اندیشه فراماسونری برمی‌خیزد.

انشا و تاریخ: چه جالب! واقعا که این میرحسین عضو لژ قسطنطنیه است. ستارخان و باقرخان هم فراماسون بودند. درست می فرمایید.

شاکری: در باره جریانات انتخابات خود سروش گفته بود 20 سال است که برای این موضوع برنامه ریزی می کردیم. آنان "حلقه کیان" را در آمریکا برای همین تشکیل دادند و با تاسیس حزب و بدنه حزبی خواستند که در جامعه حضور پیدا کنند.

انشا و جغرافیا: توجه دارید که حلقه کیان در امریکا تشکیل شد! بعد هم سروش و حلقه کیان حزب تشکیل دادند. از آن بدتر می خواستند در جامعه حضور پیدا کنند. یعنی مداحله از امریکا در ایران!

نبویان: ادعای اصلاح طلبی این دسته از سیاسیون را خدشه دار دانست و گفت: مراد از اصلاح طلبی این است که اصلاح اجرای دین در جامعه کنند.

اصلاح و ارشاد: از اینکه برادر ضداصلاحاتی مان صلاح طلبی را به اصلاح طلبان یاد می دهند صمیمانه سپاسگزاریم.

نبویان: مشخص است که نزاع های اخیر، سیاسی و بر سر قدرت طلبی نیست بلکه اصل و عقبه نزاع بر سر "دین"، "قرآن" و "عصمت ائمه(ع)" است.

انشا و تعلیمات دینی: در اینکه برادران ما اصلا بر سر قدرت و سیاست نزاع نمی کنند شکی نداشتیم اما بعید می دانیم که این اصلاح طلبان از خدا بی خبر بر سر دین و قرآن و عصمت این دعوا را راه انداخته باشند. آنها عقل شان به این چیزها نمی رسد. دنبال چیزهای دنیایی و بی ارزشی مثل رای و انتخابات بودند.

نمره جمع کل ضمن اغماض از اندک مشکلات و با توجه به محتوای ارزشی تولید شده: بیست صد آفرین


 


علي وكيلي‌راد كه ۱۸ سال به اتهام قتل شاهپور بختیار در زندان‌هاي فرانسه به سر مي‌برد، بعد از ظهر امروز پاريس را به مقصد تهران ترك كرد.

پیش‌تر بریس هورتُ فو، وزیر کشور فرانسه حکم اخراج علی وکیلی‌راد متهم به قتل شاپور بختیار را امضاء کرده بود.

علی وکیلی‌راد در سال ۱۹۹۴ در دادگاهی در فرانسه به دلیل دست‌داشتن در ترور آخرین نخست‌وزیر دوران شاه به حبس ابد محکوم شده بود.

در دو هفته‌ی اخیر دستگاه قضایی فرانسه علاوه بر علی وکیلی راد، یک شهروند دیگر ایرانی به نام مجید کاکاوند را نیز از زندان آزاد کرده و به او اجازه داد که به ایران بازگردد. کاکاوند در مارس سال ۲۰۰۹ به اتهام خرید تجهیزات نظامی از شرکتهای امریکائی و صدور غیر قانونی آن‌ها به ایران از طریق مالزی، دستگیر شد.

به گفته‌ی ناظران آزادی دو شهروند ایرانی هم زمان با آزادی کلوتید ریس، معلم فرانسوی، نشان‌ دهنده‌ي توافق ایران و فرانسه در این زمینه است، اگر چه هر دو کشور این موضوع را رد کرده‌اند.

خبر حکم اخراج علی وکیلی راد توسط وزیر کشور فرانسه را از اینجا بخوانید.

منبع: فارس، دویچه ووله
 


 


دیمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه در عین استقبال از بیانیه تهران در خصوص مبادله اورانیوم گفت: «با وجود این بیانیه، مطمئن نیستم این روند بتواند همه پرسش‌ها را درباره برنامه هسته‌ای ایران پاسخ دهد.»

آقای مدودف که در نشست خبری مشترك با همتای اوكراینی خود سخن می‌گفت، این بیانیه را «اطلاع رسانی جالب و قابل توجه» خواند و افزود: به هر حال ما از این بیانیه استقبال می‌كنیم و آن را روشی سیاسی و دیپلماتیك برای حل موضوع هسته‌ای تهران می‌دانیم.»

وی گفت که کشورش در حال بررسی كامل بیانیه تهران است و امیدوار است که در گفتگو با همتای برزیلی خود «اطلاعاتی دست اول» را در این خصوص دریافت کند.

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به توافق سه كشور برای مبادله اورانیوم كمتر غنی شده با اورانیوم با غنای بالاتر گفت: «حال این سوال مطرح است كه آیا این سطح مبادله كافی است؟ و آیا همه اعضای جامعه بین الملل راضی خواهند شد؟»

به گفته‌ی مدودف «ادامه غنی سازی در ایران تردیدهای جامعه بین المللی را باقی می‌گذارد.»

وی در موضعی دو پهلو، با بیان اینكه «ما درباره روند گفتگوها درباره موضوع هسته‌ای ایران خوشبین هستیم» گفت: «همان طور كه بارها گفته‌ام مسكو آماده بررسی اعمال تحریم‌ها با دیگر شركای خود خواهد بود.»

منبع: شبکه خبر


 


حسن مسلمی نائینی، مدیر کل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم از انتقال بیش از ۲۰۰ نفر از فرزندان مسئولان و دیپلماتهای ایرانی به داخل کشور برای ادامه تحصیل در دانشگاههای داخل خبر داد.

وی گفت: «انتقال فرزندان مسئولین کشور برای ادامه تحصیل در دانشگاههای داخل پیش از این نیز مورد تاکید قرار گرفته بود اما این تأکید تنها شامل کشور انگلیس نبود.»

پیشتر برخی از نمایندگان نگرانی خود را برای تحصیل فرزندان مسئولان در کشورهای دیگر، به ویژه کشور انگلیس ابراز کرده بودند.

آقای نائینی گفت که «کلیه کارمندان و دیپلماتهای ایرانی پس از اتمام مأموریت باید فرزندانشان را برای ادامه تحصیل به داخل کشور منتقل کنند.»

رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه چند روز قبل گفته بود که تحصیل فرزند مسئولان در کشورهای خارجی ممنوع نیست. به نظر می‌رسد که وزارت خارجه این بخشنامه وزارت علوم را تایید نکرده بود.

خبر سخنان رامین مهمان‌پرست در این خصوص را از اینجا بخوانید.

 

منبع: مهر


 


۲۳۴ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتشار بیانیه‌ای از توافق سه‌جانبه تبادل سوخت هسته‌ای میان تهران و دو کشور برزیل و ترکیه حمایت کردند.

نمایندگان در این بیانیه عنوان کرده‌اند که «استکبار جهانی» در سالهای گذشته از دو روش «فریب‌کاری و قدرت‌نمایی» تلاش کرده که جلوی «مسیر عزتمند ملت ایران» را بگیرد.

این نمایندگان با اشاره به «نهایت حسن نیت جمهوری اسلامی» افزوده‌اند: «اینک آمریكا و چند كشور اروپایی عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد كه در مقابل آزمونی دیگر قرار دارند می‌توانند از توافق تهران به‏عنوان یك فرصت جهت اصلاح برخی اقدامات خصمانه قبلی خود و ایجاد مسیر منطقی همكاری بهره بگیرند.»

به گفته‌ی امضا کنندگان این بیانیه «توافق تهران اگر به‏درستی هدایت شود، می‌تواند مبنایی برای تعامل مثبت قرار بگیرد.»

این بیانیه افزوده است: «چنانچه طرف مقابل قصد زیاده‌خواهی مواد و واگذاری تعهدات خویش به زمان‌های غیرمشخص را داشته باشد این امر نشانگر همان روش‌های منسوخ گذشته بوده و فرصتی را در تعامل با ایران از دست داده است و پاسخ دولت باید در حد انتظار و هوشیاری ملت انقلابی ایران باشد.»

نمایندگان در پایان تاکید کرده‌اند: «مجلس شورای اسلامی به‏دلیل اهمیت موضوع هسته‌ای با حساسیت كافی این فرایند را رصد كرده و به ‌عنوان نمایندگان ملت پشتیبان دولت و پیگیر صیانت از حقوق ملی خواهد بود.»

منبع: ایرنا


 


محمود فرجامی
باران در دهان نیمه باز

دروس مقدماتی آدم شناسی و حریف شناسی

دولت کودتا که با توافق بر سر انتقال سوخت هسته‌ای به خارج از ایران (بخوانید عقب‌نشینی ذلت‌بار از آن‌همه “افتخارآفرینی هسته‌ای” با هزینه‌های نجومی که صبح تا شب در بق و کرنا می‌کردند) به خیال خودش توانسته دل اروپایی‌ها را به دست بیاورد حلقه دستگیری اطرافیان موسوی را تا حد سرمحافظ قدیمی او تنگ کرده است. حالا دیگر از دایره اطرافیان موسوی کسی نمانده که دستگیر نشده باشد الا خود موسوی و رهنورد. پس هیچ بعید نیست بخواهند با دستگیری موسوی کار را یکسره کنند.

به عبارت دیگر ما داریم به “برخورد بزرگ” نزدیک می‌شویم؛ اما چه باید کرد؟

تبخیر یک اقیانوس عرق شرم

پیش از هر چیز به نظرم باید توصیف دقیق‌تری از رفتار و کردار رقیب داشت تا بتوان بهتر گفت چه کار بهتر است. در مورد میزان پایبندی حضرات به اخلاقیات و قانون و شرافت و انسانیت و شرم و حیا که دیگر حرف ناگفته‌ای نمانده است. کافیست اسم‌هایی مثل جنتی و احمد خاتمی و شریعتمداری و رسایی و کوچک زاده و کلهر و دانشجو و کردان و رحیمی و محرابیان و علم الهدی و حداد عادل و الهام و رجبی و… را در کنار اسم احمدی‌نژاد بگذاریم تا به معجون گدازنده‌ای برسیم که یک قطره‌اش می‌تواند یک اقیانوس عرق شرم را تبخیر کند.

لات های لوطی و لاشه لات های نالوطی

نکته مهم در این میان آشنایی با رفتار و کردار لاشه لاتی آقایان است. اگر در فرهنگ کوچه و بازار ما لاتها موجودات بزن‌بهادر و بددهن و بی‌فرهنگ و قانون‌شکنی هستند اما در عوض به بعضی چیزها مثلا قول و قسم و رفاقت و ناموس بعضا پایبند هستند. از این رو لات‌ها قاموس خودشان را دارند و می‌توانند به نوعی با آنها کنار آمد و کار کرد. اما لاشه‌لات‌ها (یا لات‌های لاشی) موجوداتی هستند بدون هیچ‌گونه پایبندی به هیچ مرامی. آنها نه فقط قانون و ادب و مدارا و فرهنگ سرشان نمی‌شود بلکه از هرگونه قانون و مرام صنفی و حتی شخصی هم معاف هستند. به راحتی آدمفروشی می‌کنند و قول و قسم و غرور و حتی ناموس را هم پایش هم که بیفتد می‌فروشند. اگر گنده لات شکمش دریده می‌شود چون فحش ناموسی را تاب نمی‌آورد  اما لاشه لات خطر را که جدی ببیند الدرم بلدرمش را قورت می‌دهد و چشم دیدن تعرض به ناموسش را هم دارد. (سهل است منافعش خوب باشد مدد هم می‌رساند!)

همین لاشه‌لات پای ضعیف‌کشی برسد یلی‌ست برای خودش. بگویی بالای چشمت ابروست یا حتی اگر دیر سلام کنی روزگارت را چنان سیاه می‌کند که خوابش را هم ندیده باشی. پای لاف زنی هم که برسد رودست ندارد.

اگر لات‌ها را می‌توان از روی توصیف‌ها و نوشته‌ها شناخت و حتی منطقشان را فهمید، برای شناختن لاشه‌لات‌ها حتما باید با آنها زندگی کرد. چون نه منطقی دارند و نه در بی‌شرافتی و تناقض رودست دارند که بتوان توصیفشان کرد. اگر لات عربده می‌کشد و سر گذر می‌ایستد و باج می‌گیرد در عوض وقتی آژان می‌بیند کتک‌کاری می‌کند یا دست بالا فرار می‌کند. اما لاشه لات می‌تواند پنج دقیقه بعد از اینکه سرگذر ایستاد و به عالم و آدم فحش ناموسی بار کرد همینکه یکی قوی‌تر از خودش یقه‌اش کرد، به پابوسی بیفتد و بعد مثل دختربچه‌ها گریه کند اما فردایش برای همانها که شاهد آن آبروریزی بوده‌اند نطق کند که دیدید چطور مادرش را به عزایش نشاندم؟

برای لاشه لات خط قرمز وجود ندارد

نگاهی به عملکرد تیم احمدی‌نژاد و حامیانش بهترین تماشاگه برای دیدن یکی از نمونه‌های عینی و شگفت‌آور رفتار لاشه‌لات‌ها در مقیاس بزرگ و ملی است. ناپایبندی آنها به تمام مرام و مسلکهای انسانی و ملی و دینی و “حتی” خودساخته و رفتارهای به شدت‌ متناقض به حدی عظیم است که بعید است نسل‌های بعدی بتوانند باور کنند روزگاری نه چندان دور چنین مردمانی هم می‌زیسته‌اند (گه گاهی خودمان هم باورمان نمی‌شود).

اساس موفقیت لاشه لاتها سه چیز است: 1- اعتماد به نفس  2- فرصت‌طلبی  3- عدم پایبندی به هر نوع مرام، مسلک، خط قرمز …

بر همین اساس هرچند پیش‌بینی رفتار آنها سخت است اما برنامه‌ریزی برای مقابله با آنها آسان است. در کوچه و خیابان می‌توان از شر لات‌ها با باج دادن، احترام گذاشتن، “هر چی شما بفرمایید” یا “گه خوردم” و اکثر مواقع با سکوت خلاص شد اما لاشه لاتها برعکسند. هرچه بیشتر به آنها احترام بگذارید بیشتر حرمتتان را می‌شکنند. هرچه بیشتر بدهید بیشتر می‌خواهند. اگر کتکتان بزنند و هیچ کاری نکنید تا شرمنده بشوند بیشتر تحریک می‌شوند و کتکتان می‌زنند.

منتظر جام زهر نباشید زهرچشم بگیرید!

تنها راه خلاصی از دست لاشه لاتها گرفتن زهرچشم از آنهاست. مهم نیست این زهر چشم چقدر هزینه داشته باشند، اگر نگیرید دمار از روزگارتان درمی‌آورند اما اگر بگیرید می‌فهمند “نه بابا… یارو اینکاره‌س… نمی‌صرفه”. آنهایی که در زندان به بند “زندانیان خطرناک” تبعید شده‌اند می دانند که اگر در همان ابتدای ورود لغز نخوانند و دعوا راه نیندازند شب اول را باید به دادن سرویس‌های جنسی بگذرانند. در چنان شرایطی بسیار احمقانه خواهد بود که یک ناظر بیرونی بر اساس منطق و قوانین اجتماعی و انسانی عادی شروع به خرده گیری از زهرچشم گرفتن تازه وارد بدبختی بکند که به محض ورود دعوا راه می اندازد و کتک هم می‌خورد تا خودش از شر عواقب بعدی خلاص کند. به عبارتی باید در برخورد با لاشه‌لاتها بیشتر از هزینه کنونی به حاشیه امنی که این هزینه در مقابل هزینه‌های بی‌پایان بعدی به وجود می‌آورد فکر کرد.

لاشه لات های دوره خاتمی

مقایسه عملکرد موسوی و خاتمی به درستی نشان می دهد که اشتباه گرفتن لات‌ها و لاشه‌ها لات‌ها چه عواقبی می‌تواند داشته باشد. خاتمی که با رای و حمایتی بزرگتر از موسوی رئیس جمهور شده بود و تا مدتها جناح راست و حکومتی در بهت و شوک ناشی از رای بیست میلیونی او بود، آنقدر با لاشه لاتهای حکومتی راه آمد و به آنها رو داد که در عرض مدت اندکی نه تنها به جای سابق برگشتند بلکه اقدامات بی سابقه‌ای مثل ترور اصلاح طلب‌ها، کتک زدن وزیر، بستن فله‌ای مطبوعات، زندانی کردن فعالان اجتماعی، رد صلاحیت بی سابقه نمایندگان مجلس و در مجموع فلج کامل اصلاحات به قیمت زمین گیر کردن کشور پرداختند و هربار هم جری تر شدند.

حریف شناسی موسوی

اما موسوی که حریف را می‌شناخت از همان نخستین ساعات کودتا زهرچشم گرفت و خودش را رئیس جمهور اعلام کرد و به شهادت تمام اسناد و مدارک این یک سال، یک گام هم از موضعش و حق ملت عقب ننشست. بر همین اساس بسیار بی انصافی و بلاهت‌آمیز است بدون درنظر گرفتن ماهیت لاشه‌لاتی حریف که در ده سال گذشته عیان بوده رفتار موسوی را صرفا با در نظر گرفتن آداب و قوانین کشورهای مترقی با حکومتگرانی شریف و بافرهنگ -یا دست کم عاقل- تحلیل کرد. در این باره گفتنی زیاد است که در وقت خودش با دوستانی که از این منظر موسوی انتقاد می‌کنند مفصلا خواهم گفت.

اما در حال حاضر می‌خواهم بگویم در مقابل دستگیری موسوی هم توجه به ذات لاشه‌لاتی حریف ضروری است. درست است که نمی‌توان رفتار حریف را -که به هیچ مرام و مسلک و منطقی پایبند نیست- به خوبی پیش‌بینی کرد اما می‌توان با دقت و صراحت گفت که کوتاه نیامدن در مقابل آن و رو ندادن به او حتی به قیمت دادن هزینه گزاف بهترین راه است.  سکوت در مقابل دستگیری موسوی نه فقط ناجوانمردانه و غیر انسانی است که در عمل هم منجر به دیکتاتوری سیاهی صدها برابر سیاهتر از اکنون خواهد شد.

موسوی پرچم است

قبلا نوشته بودم و دوباره تکرار می کنم موسوی پرچم جنبش سبز است. نباید به دست دشمن بیفتد به هر قیمتی. او ناموس جنبش سبز است و پایش که بیفتد باید برایش جان داد. این یک ادعای احساسی و هیجان برانگیز نیست، بلکه بنا به آنچه گفته شد کاملا منطقی و عقلانی هم هست. فراموش نکنیم که ماجرا دیگر نه یک رقابت انتخاباتی که یک جنگ تمام عیار است و چه کسی فرمانده‌ای را دیده است بدون سربازان و دلاورانی که گرد او جانبازی کنند؟

-----------
*انتخاب تیتر اصلی و تیترهای داخلی از سی میل


 


محمدعلی جعفری می‌گوید سپاه پاسداران «سکوت و مقابله» با ولایت فقیه را «خیانت» به کشور و «انقلاب» می‌داند.

آقای جعفری که به اهواز سفر کرده، در جمع گروهی از سپاهیان این شهر گفت ولایت ‌فقیه می‌تواند توان مقابله با «توطئه‌های رنگارنگ دشمن» را افزایش دهد و «ما را به سر منزل مقصود برساند.»

فرمانده سپاه پاسداران افزود: «ملاک انحراف از خط اصیل انقلاب اسلامی، دوری از ولایت و مقابله با اصل ولایت فقیه است.»

وی اظهار داشت: «کسانی که مدعی‌اند یار امام هستند و واقعا هم یار امام بوده‌اند، در قضایای انتخابات علیه ولایت فقیه قد علم کردند و بعضا در مقابل توطئه‌ها و شرارت‌های دشمنان سکوت اختیار کردند.»

اشاره جعفری به میرحسین موسوی و مهدی کروبی است که با وجود تائید صحت نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته از سوی آیت‌الله خامنه‌ای، اعلام کرده‌اند دولت برآمده از این انتخابات را به علت «تقلب گسترده» در شمارش آرا «نامشروع» می‌دانند.

منبع: ایرنا


 


مشاور رئیس سازمان ملی جوانان در امور دختران و زنان می‌گوید چادر «نماد حضرت زهرا» است و نباید برای زنان زندانی استفاده شود.

فروغ نیلچی‌زاده گفته که انتخاب چادر برای زندانیان زن «اشتباه» قوه قضاییه در زمینه‌ تعریف پوشش زندانیان است.

خانم نیلچی‌زاده همچنین از وضعیت «عفاف و حجاب» در دستگاه‌های دولتی انتقاد کرده و افزوده که در این سازمان‌ها، حجاب برای كارمندان و مراجعان جدی گرفته نمی‌شود.

به گفته وی اجرای طرح «عفاف و حجاب» باید از دستگاه‌های دولتی مانند دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، ادارات و سازمان‌های دولتی آغاز شود.

آن‌طور که مقام‌های جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به صورت فراگیر در دستور کار قرار گرفته است.

در هفته‌های اخیر همزمان با گرم‌ترن شدن هوا در ایران، گروهی از روحانیون محافظه‌کار نسبت به مسئله «بدحجابی» هشدار داده و از پلیس و نهاد‌های مسئول خواسته‌اند با این موضوع «به شدت» برخورد کنند.

منبع: ایسنا


 


استرالیا اعلام کرد قصد دارد یک روحانی ایرانی را پس از بحث و جدل چند ساله به دلایل امنیتی اخراج کند.

کریس ایوانس وزیر امور مهاجرت استرالیا گفته که این وزارتخانه تصمیم سازمان امنیت داخلی استرالیا مبنی بر لغو روادید منصور لقایی که او را تهدیدی امنیتی برای این کشور برشمرد، رد نخواهد کرد.

منصور لقایی یک روحانی شیعه است که از 16 سال پیش تاکنون در استرالیا زندگی می‌کند.

به گفته آقای ایوانس «حقیقت این است که ارزیابی امنیتی انجام شده درباره وی نامطلوب بوده است.»

ماموران امنیتی استرالیا برای اولین بار در دهه 90 پس از بازگشت لقایی از تعطیلات در ایران، هنگامی‌که 10 هزاردلار استرالیا و 9 هزار دلار آمریکا با خود همراه داشت از وی بازجویی کردند.

او در بازجویی‌ها اعلام کرده بود که این اموال هدیه مرکز تبلیغات اسلامی است.

منبع: وب‌سایت العربیه


 


صادق لاریجانی در واکنش به نامه 175 نماینده مجلس مبنی بر برخورد با رهبران مخالف دولت گفت نمایندگان باید بدانند که قوه قضائیه «همواره در راستای سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی قدم برمی‌دارد.»

آقای لاریجانی که در همایش گردهمایی معاونین و مدیران کل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سخن می‌گفت در پاسخ به این نامه گفته که «قوه قضائیه در برخورد با فتنه‌گران به هیچ وجه امروز و فردا نکرده است.»

رئیس قوه قضائیه افزود پیش از انتشار این نامه به برخی از نمایندگان در مورد سیاست قوه قضائیه در برخورد با مخالفان توضیح داده است، اما «متاسفانه دوباره برخی از این حرف‌ها می‌زنند.»

آقای لاریجانی خطاب به این نمایندگان گفت: «ما کار خود را به خوبی بلدیم و اهل امروز و فردا کردن هم نیستیم که این آقایان بخواهند به ما کمک کنند و ما در برخورد با سران فتنه هیچ خوفی نداریم.»

به گفته آقای لاریجانی «این گونه نامه‌پراکنی‌ها ولو برای کمک به ما باشد، به ضرر دستگاه قضایی است و ما توقع نداریم در مجلس عده‌ای راه بیفتند و امضا جمع کنند.»

اظهارات آقای لاریجانی دو روز پس از انتشار نامه 175 نماینده مجلس خطاب به وی در انتقاد از «تعلل» این قوه در برخورد با رهبران مخالف دولت و احضار برخی مدیران رسانه‌ها به دادگاه ایراد می‌شود.

منبع: ایلنا

پیشینه خبر: درخواست نمایندگان برای محاکمه رهبران مخالف دولت


 


نمایندگان مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از وضعیت بازداشتگاه‌های کشور مخالفت کردند.

این تقاضا از سوی مصطفی کواکبیان نماینده نزدیک به اصلاح‌طلبان در مجلس مطرح شده بود.

این تقاضا امروز سه‌شنبه در دستور کار مجلس قرار گرفت که در نهایت با 62 رای موافق 90 رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر کنار گذاشته شد.

آقای کواکبیان گفته که انگیزه‌اش از ارائه چنین درخواستی «خطی، ربطی و جناحی» نیست و براساس دستور آیت‌الله علی خامنه‌ای مبنی بر تعطیلی بازداشتگاه کهریزک است.

بازداشتگاه کهریزک که زیرنظر پلیس اداره می‌شد در حوادث پس از انتخابات، مدتی محل نگهداری بازداشت‌شدگان بود که بر اثر خشونت‌های اعمال شده در آن، دست‌کم چهار تن کشته شدند.

منبع: فارس


 


شادی صدر در واکنش به حکم زندان و شلاق دادگاه علیه وی در مطلبی در وبلاگ خود می‌نویسد: «آقایان، خوشحالم که دردتان آمده، خوشحالم که امنیت ملی تنگ و حقیرتان به هم ریخته است، و پیش و بیش از همه، خوشحالم که هیچگاه شانس این را پیدا نخواهید کرد که حکمتان را، حبس و شلاقتان را اجرا کنید!»

شادی صدر اخیرا در دادگاه به پنج سال حبس تعزیری به اتهام «اقدام علیه امنیت کشور» و یکسال حبس تعزیری و تحمل ۷۴ ضربه شلاق به اتهام «اخلال در نظم عمومی» محکوم شده است.

در مطلب خانم صدر آمده است: «نوشتن درباره این حکم، به نوشتن درباره بدیهیات می ماند؛ دستگاه قضایی و امنیتی که از یک طرف حسین شریعتمداری را که تئوریسین خشونت است، از تمامی اتهامات وارده تبرئه می کند و از طرف دیگر، یک معلم روستا را، سه فعال سیاسی کرد را و برادر یک متهم به بمب گذاری را به اتهام خشونت گری اعدام می کند، معلوم است باید هم یک وکیل مدافع حقوق بشر را به خاطر شرکت در یک تجمع برای دفاع از حقوق فعالان جنبش زنان محکوم کند.»

وی می‌افزاید: «مشخص است محدوده امنیت ملی این حکومت تا چه حد خرد و حقیر است و تا چه اندازه هر تجلی از آزادی بیان، آزادی تجمعات و آزادی اندیشه را، اقدام علیه امنیت ملی یا برهم زدن نظم عمومی می‌داند، تا یک بار دیگر نشان دهد دفاع از حقوق زنان، حرف زدن از حقوق بشر، چه در داخل مرزهای ایران و چه خارج از آن، تا چه اندازه دردش می آورد و چقدر بی پرده و آشکار، این خشم را نشان می‌دهد.»

شادی صدر در پایان این «حبس و شلاق» را اضافه شدن برگی دیگر به پرونده تلاش خود برای حقوق بشر عنوان کرده و افزوده است: «سالهاست محکوم شدن در دادگاههایی که هیچیک از ابتدایی‌ترین اصول حقوقی در آنها رعایت نمی‌شود، مایه سربلندی است و پیش از من، بسیاری از بهترین فرزندان این سرزمین به این مدالهای افتخار مزین شده‌اند.»

منبع: وبلاگ شادی صدر

خبر صدور حکم شادی صدر را از اینجا بخوانید.


 


گزارش‌های رسیده از تهران از بازداشت احمد یزدان‌فر محافظ ارشد میرحسین موسوی از رهبران مخالف دولت ایران حکایت می‌کند.

به گزارش کلمه احمد یزدان‌فر سر تیم محافظان میر حسین موسوی شامگاه دوشنبه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

از علت بازداشت آقای یزدان‌فر اطلاعی در دست نیست.

گفته می‌شود موج جدید بازداشت‌های معترضان به دولت از روز یک‌شنبه و یک روز پس از سخنان دادستان تهران مبنی بر برخورد با مخالفان و «سران فتنه» آغاز شده است.

اخبار تکمیلی از بازداشت آقای یزدان‌فر متعاقبن اعلام خواهد شد.

کلمه و کوچه


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته