هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۸ اسفند ۴, سه‌شنبه

جنبش راه سبز - خبرنامه

جنبش راه سبز - خبرنامه


پیروزی نزدیک است

Posted:

???? : مهرداد

پیروزی نزدیک است

پیروزی نزدیک است

عیادت خاتمی از علی کروبی

Posted:



جنبش راه سبز(جرس): سیدمحمد خاتمی  با حضور در منزل فرزند رئیس مجلس اصلاحات از او عیادت کرد.

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره) مجلس«پارلمان‌نیوز»،  سیدمحمد خاتمی برخی وقایع رخ داده در 22 بهمن را غیرقابل تصور و بسیار تاسف‌بار عنوان کرد.
در این دیدار که حجت الاسلام مهدی کروبی نیز حضور داشت علی کروبی با شرح بخشی از رفتار ناپسند و به دور از انسانیت نیروهای خودسر با وی، خطاب به رئیس دولت اصلاحات اظهار داشت:«متاسفانه افرادی به نام اسلام، از هرگونه رفتار غیر انسانی و غیر اخلاقی در جهت خواسته خود استفاده می‌کنند.»

وی همچنین به تشریح ناسزاها و رفتارهای این عوامل خودسر پرداخت.

خاتمی با اشاره به تلاش عده معدودی از عوامل خودسر و تندرو برای اخلال و به آشوب کشیدن راهمپایی 22 بهمن به شدت از رفتارها در این روز تاریخی از سوی عده‌ای که خود را منسوب به نظام کرده‌اند ابراز تاسف کرد.

رئیس‌جمهور سابق کشورمان در پایان این دیدار یک جلد کلام‌الله مجید را به رسم یادبود به علی کروبی هدیه داد.

موسوی در سلامت کامل است

Posted:



جنبش راه سبز(جرس):  از صبح امروز بار دیگر رسانه های نزدیك به دولت خبر سكته مهندس موسوی را منتشر كرده و اعلام كردند كه وی در بیمارستان است.

علیرضا بهشتی فرزند آیت الله بهشتی كه به تازگی از زندان اوین آزاد شده در گفتگو با سلام ضمن تكذیب این خبر از سلامتی كامل مهندس موسوی خبر داد.

هنوز علت دقیق اعلام این خبر از سوی رسانه های نزدیك به دولت مشخص نیست ولی برای چندمین بار خبر کذب بیماری نخست وزیر دوران امام(ره) از سوی رسانه های حامی دولت مطرح می شود..


 

افزایش قیمت بلیط اتوبوس در تهران

Posted:



جنبش راه سبز(جرس):بلیط اتوبوس درون شهری به 50 تومان افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس ،رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران اعلام کرد: بلیت اتوبوس در تهران 50 تومان تصویب شد و از 15فروردین اجرایی می‌شود.

حمزه شکیب گفت: در جلسه بعد از ظهر امروز کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران لایحه پیشنهادی شهرداری تهران مبنی بر افزایش نرخ بلیت اتوبوس‌های عمومی در تهران بررسی و به تصویب رسید که به زودی در صحن شورا ارائه خواهد شد. وی ادامه داد: بر اساس مصوبه کمیسیون توسعه و عمران شورا به نرخ همه مسیرهای اتوبوس‌های خصوصی 25 تومان افزوده خواهد شد.

شکیب با بیان اینکه کمیسیون عمران شورای شهر تهران با 50 تومانی شدن بلیت اتوبوس موافقت کرده است خاطر نشان کرد: اعمال این نرخ از 15 فروردین سال 89 خواهد بود. به اعتقاد وی سایر اعضای شورا نیز با این افزایش نرخ موافقت خواهند کرد.

 

نقش عناصر رده بالا در فروش سوالات دستیاری پزشکی

Posted:



جنبش راه سبز(جرس):برخی عناصر رده بالا در فروش سوالات دستیاری دخیل بوده‌اند
 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات از نقش برخی مسئولان رده بالای وزارت بهداشت در افشا و فروش سوالات آزمون دستیاری خبر داد.

علی عباسپور در گفت‌وگو با خبرآنلاین، با بیان اینکه بر اساس برخی اخبار ارسالی، کمیسیون آموزش و تحقیقات متوجه این موضوع شده‌، اظهار داشت: بر اساس همین دست اخبار بود که متوجه فروش سوالات آزمون دستیاری شدیم و به وزیر بهداشت هشدار دادیم. ایشان در ابتدا این موضوع را نمی‌پذیرفتند اما بعد از بررسی‌هایی متوجه صحت گفته‌های ما شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز مجلس منتظر پاسخ شفاف وزارت بهداشت است، گفت: تا جایی که اطلاع داریم تا کنون فقط با سرشاخه‌ها برخورد شده است و نه ریشه‌ها و این کافی نیست.

عباسپور با تاکید بر اینکه مجلس در برابر اقدامات وزارت بهداشت قانع نشده است، اعلام کرد که با برگزاری مجدد آزمون دستیاری در 13 اسفند مخالف است. چون هنوز عوامل فروش سوالات این آزمون شناسایی نشده‌اند.

دو ویدیو که روز بعد از حملهٔ بسیج و نیروهای ویژه به کوی دانشگاه گرفته شده اند

Posted:

ایراز نگرانی اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران از برخورد با برخی اساتید و دانشجویان

Posted:



جنبش راه سبز(جرس):  جمعی از اعضاء هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نامه ای خطاب به ریاست این دانشگاه ، نوع رفتاری که با برخی از اساتید و دانشجویان صورت گرفته و می گیرد را موجب سرخوردگی و نگرانی دانسته اند. متن این نامه  که یک نسخه آن در اختیار جرس قرار گرفته، بدین شرحست:

بنام خدا

جناب آقای دکتر باقر لاریجانی
رئیس محترم دانشگاه

با سلام و احترام
بدون تردید حفظ و ارتقاء منزلت دانشگاه و دانشگاهیان در زمرۀ اصلی ترین وظیفه های آحاد دانشگاهی، بخصوص مدیران این حوزه است و این در تمام جوامع مدنی پذیرفته است که نهاد حاکمیت و نهاد ثروت که از ارکان قدرت در جامعه محسوب می شوند همواره حرمت منزلت دانشگاه را پاس بدارند، به حریم آن دست اندازی نکنند و در برابر آن تواضع کنند. همین منزلت است که به نیروهای دانشگاهی انگیزه می دهد که قانع باشند، برای پیشبرد و گسترش علم تلاش کنند و برای تربیت فرزندان این آب و خاک بکوشند.
فارغ از جهت گیری در رخدادهای سیاسی جاری که سایۀ آن بر تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی ملت سنگینی می کند و اذهان جامعه را به خود مشغول داشته است، نوع رفتاری که با برخی از اساتید و دانشجویان صورت گرفته و می گیرد موجب سرخوردگی و نگرانیست.
همانطور که لابد آگاهید اخیراً تعدادی از دانشجویان پزشکی که بعضاً پدرانشان اعضاء هیأت علمی همین دانشگاه هستند بازداشت شده اند و در یک مورد که در تاریخ دانشگاه بی سابقه است دانشجو را از سر کلاس درس و در حضور استاد بیرون کشیده و بازداشت کرده اند. همجنین تعدادی از اساتید احضار قضایی یا امنیتی شده و مورد بازجویی قرار گرفته اند و در یک مورد یکی از آنها را به یک سرباز وظیفه سپرده اند تا با چشمان بسته جابجایش کند و بیش از سه ساعت با چشم بسته در پشت اطاق دادسرا منتظر باز پرسی نگهش داشته اند در حالیکه بیماران وی در انتظار حضور او در مطب بوده
اند.
یقیناً شما به عنوان رئیس دانشگاه به اثرات سوء چنین اقداماتی بر جامعۀ دانشگاهی و عواقب و تبعات آن واقف هستید.
ما از شما می خواهیم اعتراض جامعۀ دانشگاهی را به گوش مسئولین کشور بخصوص قوۀ قضائیه که مسئولیت عمل ضابطان قضایی نیز با آنهاست برسانید و اجازه ندهید بیش از این منزلت دانشگاه فروکاسته شود.

جمعی از اعضاء هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران



 

شرط حضورهاشمی در نماز جمعه؛ عدول ازتشکیک در انتخابات

Posted:



حضور احمدی نژاد به جلسات مجمع کاملا طبیعی و قانونی است -

شبکه جنبش راه سبز(جرس): عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: آخرین روایتی که آقای هاشمی در نماز جمعه آخر خود بیان کرد، در جای خود نبود و باید ایشان آن را اصلاح کند.

 

 غلامرضا مصباحی مقدم نماینده تهران در مجلس در گفتگو با ایسنا، پیشنهاداتی نظیر بازگشت هاشمی به خطبه نماز جمعه و رییس جمهور به جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام را اثربخش در وحدت و وفاق ملی دانست و گفت: حضور آقای احمدی نژاد به جلسات مجمع کاملا طبیعی و قانونی است، ضمن آنکه شنیدم که آقای هاشمی فعلا تمایلی به برگشت به نماز جمعه ندارند.

وی گفت:‌ البته اگر خود آقای هاشمی بخواهند که در نماز جمعه از ایشان استفاده شود باید آن بیاناتی که در مورد تردید و تشکیک نسبت به نتایج انتخابات داشت را پس بگیرند.

وی با بیان این‌که حضور بسیار برجسته و پررنگ مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن افتاد نشان دهنده آن است که ملت ما هم نظام جمهوری اسلامی و هم ولایت فقیه و مقام معظم رهبری را مورد حمایت قوی خود قرار می‌دهد، افزود: روایتی که آقای هاشمی در آخرین خطبه نماز جمعه داشتند و در مشهد هم آن را تکرار کردند در جای خودش مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی با بیان آن‌که حدیثی که هاشمی رفسنجانی در آخرین خطبه‌  نماز جمعه خود خواند درباره قبول مسئولیت از سوی امیرالمومنین پس از رحلت پیامبر بود نه بعد از آنکه مردم استقبال کردند و امیرالمومنین را با اصرار خود به مقام امامت آشکار رساندند گفت: اقبال مردم در اصل تشکیل حکومت و اصل روی کار آمدن یک نفر برای قبول مسئولیت نظام و ملت لازم است و رفع تکلیف ازآن کسی خواهد بود که شایستگی‌ها را دارد، اما وقتی کسی مقام رهبری جامعه را تصدی کرد، دیگر عدم اقبال بخشی از مردم تکلیف او را برطرف نمی‌کند و او باید با حمایت کسانی که از او اقبال کردند و همچنان به او وفادار هستند، شورش‌ها، طغیان‌ها و اعتراض‌هایی از مقوله شورش را بخوابانند.

وی افزود: اینگونه نیست که آن رهبر مجددا حمایت مردم را مورد ارزیابی قرار دهد و رفراندومی تازه انجام گیرد و رای گیری جدیدی بطلبد، لذا به نظرم روایتی که آقای هاشمی خواندند، در جای خود نبود.

مصباحی مقدم گفت: آقای هاشمی باید آن روایتی که امیرالمومنین بعد از بیعت مردم و حمایت گسترده از ایشان جنگ جمل و صفین و نهروان برایشان اتفاق افتاد و فرمودند که با استفاده از کسانی که وفادار به من تستند، آنهایی که سر به شورش گذاشتند را سرجایشان خواهم نشاند را بیان می‌کرد، لذا این مسئله هم از سوی آقای هاشمی نیازمند اصلاح است.
 

مجید انصاری: در طرح مجمع، شورای نگهبان همچنان ناظر نهایی انتخابات است

Posted:



 

 
در طرح پیشنهادی و جنجال برانگیز چند تن از چهره های شاخص مجمع تشخیص مصلحت که تحت عنوان "سیاست های کلی انتخابات" طی روزهای اخیر مطرح شده بود، مسئولیت برگزاری انتخابات، "از وزارت کشور به کمیسیون ملی" انتقال خواهد یافت. این طرح از سوی حامیان دولت، محدود کردن اختیارات شورای نگهبان ارزیابی و مورد مخالفت جدی واقع شده است.
 
اعضا و وظیفۀ کمیسیون ملی
مجید انصاری، عضو بلندپایه مجمع روحانیون و تشخیص مصلحت، امروز در گفتگویی با روزنامه اعتماد چاپ تهران، ضمن شرح جزئیاتی از طرح مذکور و بیان این نکته که "در بررسی های مقدماتی، یک کمیسیون ملی انتخابات پیش بینی شده است که مرکب از نمایندگان سه قوه، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت خواهد بود"، وظیفه کمیسیون مذکور را "بررسی اولیه صلاحیت داوطلبان" ذکر و خاطرنشان نمود "مسائلی از جمله ثبت نام کاندیداها، هزینه های تبلیغاتی و بنرهای دیگر نیز در طرح کمیسیون ملی انتخابات مورد بررسی واقع شده است."
 
نظارت استصوابی شورای نگهبان برقرار خواهد ماند
نماینده مجلس ششم شورای اسلامی و عضو فعلی مجمع تشحیص مصلحت، این مطلب را که "در طرح مجمع تشخیص مصلحت، نظارت استصوابی از شورای نگهبان سلب می شود" اکیدا رد کرد و خاطرنشان نمود "خیر. چنین نیست، نظارت استصوابی حذف نخواهد شد و طبق اصل ۹۹ قانون اساسی، نظارت بر انتخابات و تفسیر قانون نیز با شورای نگهبان است و کمیسیون ملی در موضوع نظارت اجازه ورود پیدا نکرده است و طبق طرح مذکور، شورای نگهبان همچنان ناظر نهایی خواهد بود و رسیدگی به شکایات هم با این نهاد است ."
 
سیاست های کلی مصوبۀ مجمع، صرفاً جنبه مشورتی و پیشنهادی به رهبری دارد
 عضو مجمع تشخیص مصلحت همچنین در پاسخ به پرسش دیگر اعتماد مبنی بر اینکه "تا چه حد امید دارید با تصویب این طرح مشکلات اجرایی و نظارتی که در قانون فعلی وجود دارد مرتفع شود؟" خاطرنشان کرد "امیدوارم با تصویب این سیاست ها بخشی از مشکلاتی که ما سال ها است در عرصه انتخابات داریم و همواره در ایام انتخابات تبدیل به چالش می شود حل شود. البته همه مشکلات مربوط به قانون و نظام انتخابات نیست و بعید است با این قانون هم بتوان همه مشکلات را حل کرد ولی با سیاست های کلی مجمع می توان بخشی از مشکلات را حل کرد. البته این سیاست های کلی که در مجمع تصویب می شود صرفاً جنبه مشورتی و پیشنهادی به مقام رهبری دارد و ممکن است آنچه ما تصویب کرده ایم مورد تایید رهبری قرار گیرد یا نگیرد یا حتی تغییر کند.
 
مجید انصاری همچنین پیرامون این مطلب که "آیا خواسته هایی که مبنی بر در نظر گرفتن نقش پررنگ تری برای احزاب در فرآیند برگزاری انتخابات باشد در این طرح پیش بینی شده است؟" خاطرنشان کرد"بله. پیش بینی شده است اما چون فعلاً طرح در اختیارم نیست نمی توانم جزییات دقیق آن را بیان کنم ولی به طور کلی نقش احزاب شفاف تر شده است و مسائلی چون ثبت نام کاندیداها، تبلیغات، هزینه های تبلیغاتی و... در این طرح مورد بررسی قرار گرفته است."
 
با توجه به موارد مصرحه در قوانین فعلی و اظهارات دست اندرکاران و مرتبطین طرح اصلاح قانون انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت، مبنی بر "افزایش بیش از پیش اختیارات شورای نگهبان"، "باقی مانده نظارت استصوابی"، "صرفا پیشنهادی بودن مصوبات مجمع" و "اختیار رهبری در عدم پذیرش یا تغییر مصوبات"، هنوز آیندۀ اصلاح قانون انتخابات کشور در هاله ای از ابهام است.


 

 

هاشمی : از آسیب دیدگان دلجویی شود

Posted:



در فاصله دو اجلاس خبرگان حوادث ناگواری در کشور رخ داد که بی‌سابقه بود -

 

شبکه جنبش راه سبز(جرس): رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حوادث بعد ازانتخابات و اتفاقاتی که بین دو اجلاس اخیر مجلس خبرگان در جامعه رخ داد،‌خواستار دلجویی از آسیب‌دیدگان حوادث اخیر شد.
 
به گزارش ایلنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی که در افتتاحیه هفتمین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری سخن می‌گفت، به تحولات جامعه پرداخت و با اشاره به حوادثی که در فاصله بین دو اجلاس خبرگان که وی آن را حوادث ناگوار در کشور نامید، و بار دیگر پیشنهادات خود را برای ایجاد آرامش تکرار کرد گفت: در فاصله دو اجلاس حوادث ناگواری در کشور رخ داد که بی‌سابقه بود که این حوادث باعث اختلافات و احیانا کینه‌هایی در دل شد و حوادثی رخ داد که هیچ دل مسلمانی نمی‌تواند از آن راضی باشد. در این میان آسیب‌هایی به خانواده‌های معترضین و هم ماموران رسید که باید نسبت به این موضوع اظهار تاسف کرد و به آنها رسیدگی کرد.
وی اظهار امیدواری نمود که در جامعه که علائمی از وفاق و همدلی به چشم می‌خورد به آن نقطه برسیم که مطمئنا این نقطه دور از دسترس نیست.
 
22 بهمن نمایش هوشیاری مردم
رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور گسترده و معنادار مردم در نهم دی ماه و ۲۲ بهمن این حضور را نشانه‌ای از بهتر شدن وضع همدلی در کشور نامید و در همین زمینه خاطر‌نشان کرد: در ۲۲ بهمن انصافا نمایش خوبی از هوشیاری مردم که انقلاب متعلق به آنها ست، نشان داده شد.
وی با بیان اینکه نقش مردم در انقلاب بیش از‌همه است، اظهار داشت:‌ البته امام راحل و شاگردان ایشان و عوامل الهی نیز دست‌اندرکار انقلاب بودند ، ولی آنچه که انقلاب را به ثمر رساند حضور مردم بود و آنچه به انقلاب تاکنون مصونیت بخشیده حضور مردم در صحنه است و خوشبختانه با حضور خوب مردم در ۲۲ بهمن تبلیغات سهمگین دشمن بی‌اثر شد.
رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید مجدد بر نقش اساسی مردم در حفاظت از انقلاب تاکید کرد: ۲۲ بهمن امسال با ۲۲ بهمن سال‌های گذشته تفاوت داشت و مردم در شرایطی حضور معنادار خود را اعلام کردند که جامعه و اسلام بیشترین نیاز را به آنها داشت.
همدلی باید  تقویت شود
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر حفظ هوشیاری با توجه به حضور نیروهای چند ملیتی در منطقه خاطر نشان کرد: مردم ما نشان دادند که هوشیارند و ما نیز باید آمادگی داشته و جواب تبلیغات آنها را بدهیم و یکی از مهم‌ترین کارها این است که همدلی و وحدت را در مردم تقویت کنیم.
 
وی ادامه داد: نمی‌گویم همدلی در اکثریت مردم نیست اما یک جریانی هم وجود دارد و لذا باید این همدلی تقویت شود.
رئیس مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: عده‌ای از اول مخالف اصل نظام بودند که اکنون هم هستند و زاد و ولد کرده‌اند و عده‌ای هم شاید فریب خوردند و مسائلی پیش آمد ولی آنهایی که اسلام، حاکمیت آن و مکتب اهل‌بیت که دستاورد انقلاب است و قانون اساسی که یادگار علمای صدر انقلاب و سند محکم بین وفاداران نظام است، باید این قانون اساسی، اهل‌بیت، ولایت و رهبری را محور قرار دهند و کسانی که اینها را قبول ندارند بحث دیگری دارند که اکثریت نیستند.
 
هاشمی‌رفسنجانی تاکید کرد: برای ما مهم است که این مجموعه را در صحنه نگه داریم و کاری نکنیم تیرهایی که نباید به سمت رهبری و نظام برود، به آن سمت رفته و ایشان سیبل شود و من بیش از همه می‌دانم که رهبری می‌خواهند صحنه خیلی داغ نشود و کسی آسیب نبیند همان‌طور که بعد از حادثه کهریزک ایشان بیانیه زدند، درخواست دلجویی کردند و دستور مجازات عاملان آن را دادند.
 
هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: رهبری الان هم مراقب هستند تا طغیان پیش نیاید و حرف‌های بیخودی زده نشود.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با اشاره به فضای سیاسی در کشور گفت: بین وفاداران انقلاب و ساختارشکنان که با قانون‌ اساسی یا رهبری مشکل دارند، مرز وجود دارد که این مرز جعلی نیست و نباید اجازه دهیم مخدوش شود.
 
هاشمی‌رفسنجانی اکید کرد:تردید ندارم کسانی که اصول قانون اساسی را قبول دارند می‌خواهند این مرز را رعایت کنند.
رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه وظیفه اصلی اعضای این مجلس حفاظت از انقلاب است تصریح کرد: ما باید بیش از دیگران حساس باشیم و برای وحدت ،متفرق نکردن و جلوگیری از افراط و تفریط و رفعت اسلامی همراه با حکمت اسلامی تلاش کنیم.
 
هاشمی رفسنجانی گفت: امروز کسی را بهتر از رهبری نمی‌شناسم که محور این وحدت باشد که البته همه می‌توانند موثر باشند واگر ایشان راه را بر عهده بگیرندکه گرفته‌اند از طریق راهنمایی ایشان خبرگان که نفوذ زیادی در مردم دارند می‌توان حرکت کرد.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرایط منطقه و موج سهمگین تهاجماتی علیه جمهوری اسلامی وجود دارد اشاره کرد و گفت: آمریکا حضور کم‌سابقه‌ای در منطقه برای فشار به جمهوری اسلامی دارد که این حضور سابقه نداشته است و اکنون آنها ادعا می‌کنند ایران به سمت دیکتاتوری نظامی می‌رود که این صحبت‌ها معنادار است.
وی ادامه داد: اگر حضور مردم نبود شاید بعضی از ساده‌ها باور می‌کردند که مردم نیستند، ولی مردم نشان دادند که این تبلیغات، نادرست است.
 
هاشمی رفسنجانی به گزارش اخیر مدیرکل جدید آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اشاره کرد و آن را گزارش بسیار تلخ و منفی دانست و گفت: ما سابقا از آقای البرادعی گله‌مند بودیم که چرا حقایق را به صورت شفاف نمی‌گویند، ولی مدیرکل جدید آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای تمام ابهاماتی که قبلا درباره ایران مطرح می‌شد، اعلام کرد و بلافاصله بعد از انتشار گزارش دولت‌های غربی که از قبل برای چنین گزارشی آماده بودند و از آن نیز باخبر بوده از این گزارش استقبال کردند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تهدیدهای فوق‌العاده و اعلام تحریم‌های فلج‌کننده از سوی دول غربی گفت: سیاسیون می‌دانند معنی تحریم‌های فلج‌کننده چیست، البته فضاحت این گزارش تاکنون سابقه نداشته است. البته با دیدن موج حضور مردم تا حدودی تهدیدها فروکش کرده، ولی نمی‌توانیم مطمئن باشیم این فروکش کردن آرامش قبل از سوختن نباشد.
 
وی با اشاره به مسائلی در خصوص مذاکره آمریکا با ایران این مذاکره را از سوی آمریکا بیشتر بر سر مبادله اورانیوم دانست و این‌گونه مذاکره را بیشتر بر سر تسلیم ایران قلمداد کرد.
 
قانون هدفمند کردن یارانه‌ها یک جراحی بزرگ است
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: در آستانه اقدام بزرگی هستیم و آن قانون هدفمند کردن یارانه‌ها است که دولت از سال آینده اعلام کرده آن را اجرا می‌کند که البته این یک جراحی بزرگ است که عوارضی برای کشور خواهد داشت، هرچند اگر درست اجرا شود عوارض آن کوتاه‌مدت خواهد بود و امیدواریم نتایج این طرح به شیرینی تبدیل شود.
 
ناکامی آمریکایی‌ها در کشورهای اطراف ایران
آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خود در افتتاحیه اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ناکامی آمریکایی‌ها در کشورهای اطراف ایران خاطر‌نشان کرد: آخرین کار آنها در عراق تلاش برای وارد کردن بعثی‌ها به مجلس این کشور بود که برای آن پول زیادی خرج کردند و از کشورهای عربی هم حمایت کردند ولی اصرار عراقی‌ها به خصوص شیعه‌ها اجازه نداد که این کار انجام شود و تبلیغات جواب نداد.
 
وی افزود: آمریکایی‌ها گاهی حرف‌های تندی هم می‌زنند که انشاءالله خیال‌پردازی باشد و امیدواریم این دستاورد بزرگ مردم عراق که قانون، پارلمان و انتخابات خوبی به دست آورده‌اند، ادامه یابد.
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به تحولات غزه و لبنان گفت: در این منطقه سرشان به سنگ خورد و هم‌اکنون بحث‌شان بر سر این است که چگونه جنایات رخ داده را از دامن اسرائیل پاک کنند زیرا گزارش گلدستون آنها را خیلی گیر انداخت. همچنین از لبنان دوباره صدای جنگ می‌آید و حزب جنجالی مسیحی سخنان سید حسن‌نصرالله که حرف دل مسلمانان را زد درباره آن گفتند” او چه حقی دارد که این حرف‌ها را بزند و اسرائیل را تهدید به جنگ کند“ و این در حالی است که خود اسرائیل چنین تهدیدی را مطرح کرده است و اگر هم شرارتی در لبنان شد (اسرائیلی ‌ها) جواب سخت‌تری می‌گیرند.
 
هاشمی‌‌رفسنجانی در ادامه با بیان اینکه آمریکایی‌ها در افغانستان شمشیر را از رو بسته‌اند و مناطق مسکونی را هدف قرار می‌دهند به تحولات این کشور اشاره کرد و یادآور شد: در این کشور اعتراضات بلند شده و رئیس سنا می‌‌گویدکه نمی‌توانم کار خود را ادامه دهم.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره آتش‌بس در یمن اظهار داشت: خیلی‌ها معتقدند این آتش‌بس موقتی بوده و صرفا برای خطر القاعده است.
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود درباره حضور نیروهای نظامی بیگانه در منطقه تصریح کرد: این لشگرکشی‌ها علائم دیگری است که آنها می‌خواهند ناکامی‌ها را به پای ایران بریزند و به مردم آمریکا و اروپا بگویند که ایران عامل آنها و حامی ترور است در حالی که هیچ کشوری مانند ایران قربانی ترور نبوده و مظلوم‌ترین قربانی ترور را حامی ترور می‌نامند.
 
وی با اشاره به میدان دادن به منافقین از سوی آمریکا و حضور آنان در پارلمان اروپا گفت: گاهی اوقات آنها (منافقین) از حرف‌های نسنجیده ما استفاده می‌کنند و سند می‌آورند.
هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه غربی‌ها نمی‌توانند روی مردم ایران حساب کنند که تا چه اندازه از انقلاب دفاع می‌کنند، اظهار داشت: ممکن است هر بار با دعوت رهبری مردم بیایند اما این بار خودشان آمدند و از ابتدا حضور یافتند.
 
هاشمی رفسنجانی با ابراز تاسف از عدم حضور آیت‌الله یزدی نایب رئیس مجلس خبرگان برای دومین بار در این اجلاسیه اظهار داشت: طبق اطلاع فرزند ایشان وی در بیمارستان بستری است.
 
مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنان خود با تبریک به آب انداختن ناوشکن جماران و تبریک این مناسبت به صنایع نیروی دریایی خاطرنشان کرد: ۲۰ سال روی این طرح بررسی شد واز سال ۷۶ کار آن شروع شد تا خودمان ناوشکن داشته باشیم البته قرار بود در ابتدا یک ناوشکن در دریای خزر داشته باشیم که در آن بخش هم کارهایی انجام می‌شود و امیدواریم از این نوع توفیقات زیاد داشته باشیم.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته