هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۸ اسفند ۳, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

سازمان ملل متحد درباره خطر مواد زائد الکترونیکی برای محیط زیست کشورهای درحال توسعه هشدار داد

براساس پژوهش زیست محیطی سازمان ملل متحد، کشورهای درحال توسعه باید خود را برای ازدیاد مواد زائد و خطرناک ناشی از افزایش فروش محصولات الکترونیکی آماده کنند.

درگزارش «برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد» خاطرنشان شده است بی توجهی به افزایش بی رویه مواد زائد الکترونیکی درکشورهای درحال توسعه، برای سلامت محیط زیست و بهداشت عمومی « پیامدهای جدی » خواهد داشت.

دراین گزارش تأکید شده است چین و هند باید برای حصول اطمینان از جمع آوری و بازیافت مناسب محصولات از رده خارج شده اقدامات جدی تری انجام دهند.

آشیم استاینر، مدیر اجرایی این آژانس وابسته به سازمان ملل به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است این خطر وجود دارد که کشورهای کمترتوسعه یافته به زباله دانی برای موج جهانی عظیم مواد زائد الکترونیکی تبدیل شوند.

وی می گوید برخی از آمریکایی ها و اروپایی ها به خطا رایانه های خراب و از کار افتاده را زیر عنوان «خیریه» به کشورهای آفریقایی ارسال کرده اند و این مواد الکترونیکی درمحله های زاغه نشین انباشته می شوند و زباله های مسموم تولید می کنند.

انفجار در موگادیشو سه کشته بر جای گذاشت

الشباب، گروه شورشی اسلامگرای سومالی اعلام کرده است سه عضو حزب الاسلام، دیگر گروه اسلام گرای این کشور، به هنگام جاسازی بمبی که قرار بود مقامات الشباب را هدف قرار دهد، به طورتصادفی کشته شده اند.

ساکنان موگادیشو از شنیدن صدای یک انفجارعظیم خبر داده اند.

مقامات الشباب روز دوشنبه اجساد سه مرد را به خبرنگاران نشان دادند. آن ها ادعا می کنند که این سه تن درحال جاسازی یک بمب کنار جاده ای در بازار باکارا بوده اند. این بازار تحت کنترل الشباب قرار دارد.

رهبران حزب الاسلام هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده اند.

روزگاری این دو گروه اسلام گرا ائتلافی علیه دولت سومالی تشکیل داده بودند اما یک مقام حزب الاسلام روز یکشنبه اعلام کرد دوران ائتلاف به پایان رسیده است.

این دو گروه و متحدان آن ها برای به دست گیری کنترل چندین منطقه، به طور خاص در شهر بندری کیسمایو درگیر جنگ بوده اند.  

چهارده فرمانده نظامی به اتهام طرح توطئه برای کودتا علیه ترکیه، بازداشت شدند

پلیس ترکیه از بازداشت چهارده فرمانده نظامی بلند پایه کشور، از جمله فرمانده پیشین نیروهای هوایی و فرمانده پیشین نیروی دریایی خبر داده است.

این مقامات ارتش ترکیه به توطئه نظامی با هدف سرنگون کردن دولت اسلام گرای آنکارا متهم شده اند.

پلیس می گوید «ابراهیم فیرتینا»، فرمانده پیشین نیروهای هوایی و «اوردن اورنک»، فرمانده پیشین نیروهای دریایی به همراه حدود چهل تن دیگر را بازداشت کرده است.

سی ان ان ترک گزارش داده است که «ایلکر باسبرگ»، فرمانده کنونی ارتش ترکیه درنتیجه عملیات امنیتی دولت، سفرخود به مصر را لغو کرده است.

گزارش رسانه ها حاکی از آنست که توطئه کودتا که اسم رمز طرح «Sledgehammer» داشته ظاهراً توطئه ارتش برای تحریک جنگنده های یونان برای حمله به جت ارتش ترکیه، با هدف افزایش تنش ها با یونان برنامه ریزی شده بوده است.  

گفته می شود بمب گذاری درمساجد به هدف ایجاد آشوب و القای بی کفایتی دولت بخشی از این توطئه بوده است.

مظنون حمله تروریستی نیویورک اتهام خود را پذیرفت

مقامات فدرال در بروکلین می گویند یک مهاجر افغانی متهم به طرح توطئه حمله به نیویورک با بمب، به عنوان بخشی از یک قرارداد با دادستان ها اتهام خود را پذیرفت.

نجیب الله زازی ماه گذشته در کلرادو بازداشت شد و به نیویورک منتقل شد و در نیویورک به جرم توطئه حمله محکوم شد.

دادستان ها می گویند زازی در پاکستان تحت آموزش القاعده قرار گرفته و مواد لازم برای تهیه بمب را خریداری کرده بود.

دفتر دادستانی آمریکا در بروکلین می گوید زازی قرار است روز دوشنبه محکوم شود.

محمد ولی زازی، پدر نجیب الله زازی، در نیویورک به دلیل تلاش برای معدوم یا مخفی کردن موادی که می توانست در تهیه بمب به کار رود، متهم شده است.

دادستان ها با آزادی او با قرار وثیقه ۵۰ هزار دلاری موافقت کرده اند.

عموی نجیب الله زازی و دو همکلاسی دبیرستان او نیز بازداشت شده و به دلیل ارتباط با پرونده متهم شده اند.

یک بمب گذار انتحاری ۸ نفر را در دره سوات پاکستان کشت

پلیس در دره سوات واقع در شمال غربی پاکستان می گوید یک بمب گذار انتحاری که کاروانی نظامی را هدف گرفته بود، دست کم هشت تن از جمله چند کودک را به کشتن داد.

این حمله در «مینگورا»، شهر اصلی دره سوات رخ داد که از زمان حمله نظامی سال گذشته که تا حد زیادی شبه نظامیان طالبان را سرکوب کرد، آرام بوده است.

ارتش ادعا می کند که این منطقه اکنون اغلب عاری از شورشیان است هرچند سربازان به مبارزه با شبه نظامیان مسلح در مناطق قبیله ای مجاور ادامه می دهند.

همزمان، مقامات پاکستانی می گویند یک رهبر طالبان افغانستان را که در پاکستان مخفی شده بود بازداشت کرده اند.

پلیس می گوید ملا عبدالکبیر در شهر «نوشرا» در ۹۰ کیلومتری اسلام آباد بازداشت شده است.

رسانه ها گزارش می دهند که او نماینده ارشد طالبان در ولایت ننگرهار افغانستان بود.

این سومین چهره ارشد طالبان است که از زمان بازداشت ملا عبدالغنی که به نام ملا برادر نیز شناخته می شود، بازداشت می شود. ملا برادر فرمانده عملیاتی طالبان افغانستان بود.

ملا برادر طی عملیاتی مشترک میان نیروهای آمریکایی و پاکستانی در هفته های اخیر، در کراچی بازداشت شد.  

تاجرسوئیسی خود را به پلیس لیبی تسلیم کرد

یک تاجر سوئیسی که به دلیل نقض مقررات مهاجرت و تجارت غیرقانونی تحت تعقیب پلیس لیبی قرار داشت، پس از یک ماه مقاومت و فرار خود را به مقامات این کشور در تریپولی تسلیم کرد.

پس از انتشار ضرب الاجل روز یکشنبه وزیر امور خارجه لیبی به دیپلمات های اروپایی، مکس گوئلدی روز دوشنبه از پناهگاه خود در سفارت سوئیس خارج شد.

گوئلدی سال گذشته به اتهام نقض قوانین مهاجرت و تجارت غیرقانونی در دادگاهی در لیبی به چهار ماه زندان محکوم شد.

گوئلدی و رشید حمدانی، همکار وی درسال ۲۰۰۸ چند روز پس از دستگیری پسر معمر قذافی، رهبر لیبی در ژنو، بازداشت شدند. پسر قذافی به بدرفتاری با یک خدمتکار خانگی متهم شده بود.

پس ازگذشت مدتی، هانیبال قذافی از این اتهام تبرئه شد. دادگاه لیبی نیز همکار گوئلدی را عفو کرد.

مناقشه سیاسی میان سوئیس و لیبی اخیرا و پس از آن شدت گرفت که ترابلس اعلام کرد برای ساکنان اغلب کشورهای اروپایی ویزا صادر نمی کند. پس از این اقدام لیبی بود که برن تصمیم گرفت مانع از ورود ۱۸۶ شهروند لیبی به سوئیس شود.

 

اعضای یک خانواده عراقی در خارج از بغداد کشته و گردن زده شدند

بنا به گفته مقامات عراق، مردان مسلح هشت عضو یک خانواده را در منزلشان در حومه بغداد به قتل رساندند.

مقامات امنیتی می گویند قربانیان به ضرب گلوله کشته شدند و برخی از آنان گردن زده شده اند.

این حمله در محله الوحده در جنوب شرق پایتخت به وقوع پیوست. پلیس هنوز در مورد انگیزه احتمالی این حمله اظهار نظر نکرده است.

مقامات همچنین روز دوشنبه گفتند چندین خمپاره به منطقه سبز بغداد اصابت کرده که به زخمی شدن پنج تن منجر شده است.

پلیس می گوید دست کم دو خمپاره به یک منطقه پر رفت و آمد اصابت کرده است. ادارات دولتی عراق و سفارت خانه های خارجی دراین منطقه قرار دارند. چندین خودرو و منزل مسکونی نیز در این سانحه تخریب شدند.

پلیس می گوید یک بمب گذار انتحاری که مواد منفجره را در یک خودرو جاسازی کرده بود به مقر پلیس در رمادی در استان انبار، واقع درغرب کشور حمله کرد. دست کم سه تن بر اثر این انفجار کشته شدند.

اتحادیه اروپا استفاده از گذرنامه های جعلی توسط مظنونان به قتل فرمانده حماس را محکوم کرد

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا استفاده از گذرنامه های جعلی اروپایی توسط افراد مظنون به قتل فرمانده حماس در دبی را قویاً محکوم کردند.

استفاده از کارت های اعتباری جعلی که از طریق سرقت هویت شهروندان اتحادیه اروپا به دست آمده اند نیز در بیانیه روز دوشنبه وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا محکوم شده است.

وزرای امورخارجه اتحادیه اروپا، به طورمستقیم به اسرائیل اشاره نکرده اند.

پلیس دبی، موساد، سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل را به اجرای این ترورمتهم کرده است.

یازده مظنون به قتل ماه گذشته محمود المبحوح در یک هتل دبی گذرنامه های جعلی بریتانیا، ایرلند، آلمان و فرانسه داشتند.

آویگدور لیبرمن، وزیر امورخارجه اسرائیل گفته است هیچ شاهدی مبنی بر دست داشتن اسرائیل در این قتل وجود ندارد.

انتظار می رود لیبرمن در دیدار خود با وزرای امورخارجه اتحادیه اروپا در روز دوشنبه در بروکسل با پرسش های دشواری روبرو شود. 

 

علی اکبر صالحی: ایران دو مرکز جدید غنی سازی اورانیوم احداث می کند

جمهوری اسلامی از قصد خود برای آغاز ساخت دو مرکز غنی سازی اورانیوم خبر داد.

رسانه های دولتی ایرانی روز دوشنبه به نقل از علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی، اعلام کردند احداث این مراکز در سال ۸۹ آغاز می شود.

جمهوری اسلامی در ماه نوامبر از طرح ساخت ۱۰ مرکز غنی سازی، علاوه بر تأسیسات نطنز خبر داد. اعلام این خبر همزمان است با ادامه مخالفت های تهران با خواست بین المللی برای توقف غنی سازی اورانیوم.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز دوشنبه فراخوان خود برای تحریم بخش انرژی ایران، فارغ از موافقت یا مخالفت شورای امنیت سازمان ملل متحد را با چنین اقدامی، تکرار کرد.

آقای نتانیاهو گفت مطمئن نیست که آیا تحریم های بخش انرژی ایران رفتار تهران را تغییر دهد، اما به گفته او اعضای جامعه بین المللی باید دست کم تحریم های سختگیرانه را آزمایش کنند زیرا «هیچ چیز دیگری تأثیرگذار نخواهد بود.»

هفته گذشته در مسکو بنیامین نتانیاهو از دیمتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه، خواست از تحریم های سختگیرانه علیه بخش انرژی ایران حمایت کند.

ایالات متحده و دیگر قدرت های جهان نگرانند که افزایش غنی سازی اورانیوم در ایران در راستای تولید سلاح اتمی در این کشور باشد. تهران می گوید برنامه اتمی اش تنها با اهداف صلح آمیز است.

افغانستان: حمله هوایی ناتو به ولایت اروزگان، ۲۷ غیرنظامی را کشت

دولت افغانستان می گوید یک حمله هوایی ناتو به جنوب افغانستان ۲۷ غیرنظامی را به کشتن داد.

شورای وزیران افغانستان با صدور بیانیه ای در روز دوشنبه این واقعه در استان اروزگان را محکوم کرد و آن را «توجیه ناپذیر» خواند.

گزارش های اولیه از مرگ ۳۳ نفر خبر می داد اما بعدا مقامات این رقم را ۲۷ نفر اعلام کردند.

پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، می گوید این حمله هوایی شورشیانی را که گمان می شد قصد داشتند به سربازان حمله کنند، هدف قرار داده بود.

یک بیانیه ناتو اعلام کرد پس از حمله، نیروهای ناتو زنان و کودکان آسیب دیده را به بیمارستان منتقل کردند.

همزمان در شرق افغانستان، به گفته پلیس یک بمب گذار انتحاری دست کم ۱۴ نفر، از جمله یک رهبر بانفوذ قبیله ای را کشت.

پلیس در ولایت ننگرهار می گوید شخص مهاجم، جلسه ریش سفیدان قبیله ای را هدف گرفته بود.

استنلی مک کریستال، فرمانده آمریکایی نیروهای ناتو در افغانستان، تأسف خود را از مرگ غیرنظامیان در ولایت اروزگان اعلام کرد و وعده داد در این زمینه تحقیقات لازم به عمل آید.

اروزگان در شمال شرقی ولایت هلمند قرار دارد. نیروهای ناتو و افغان  در استان هلمند در مارجه، درگیر عملیاتی عمده علیه شورشیان طالبان هستند.

در عملیات مارجه، که یک هفته است در جریان است، تاکنون دست کم ۱۶ غیرنظامی، حدود ۱۲۰ شورشی و ۱۳ سرباز ناتو کشته شده اند.  


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته