هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۸ اسفند ۹, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

۴ پلیس اسرائیلی و ۱۲ تظاهرکننده فلسطینی در درگیری های شهر قدیمی اورشلیم مجروح شدند

پس از حمله پلیس به یک حیاط در نزدیکی مسجد الاقصی در اورشلیم برای جلوگیری از سنگ پرانی تظاهرکنندگان فلسطینی به توریست ها، طی درگیری که رخ داد، چهار پلیس اسرائیلی و دست کم ۱۲ فلسطینی تظاهرکننده مجروح شدند.

پلیس می گوید هفت فلسطینی را روز یکشنبه در ارتباط با شورش های خشونت بار شهر قدیمی اورشلیم دستگیر کرده است. تظاهرکنندگان به سوی پلیس سنگ پرانی کردند و پلیس با گاز اشک آور و گلوله های لاستیکی با آنان مقابله کرد.

پلیس اسراییل می گوید حدود ۲۰ تظاهرکننده، پیش از آرام شدن اوضاع درون یک مسجد جمع شدند.

مقامات اسرائیلی می گویند بیش از ۱۰۰۰ جهانگرد از زمان آغاز درگیری از این محل تاریخی بازدید کردند.

این بخش قدیمی شهر اورشلیم از جمله شامل مسجد الاقصی و دیوار ندبه است.

بمب کنار جاده ۱۱ غیر نظامی افغان را به قتل رساند

مقامهای محلی در ایالت جنوبی هلمند در افغانستان میگویند بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده ای یازده غیر نظامی کشته شدند.

سخنگوی فرماندار ایالتی گفت قربانیان حادثه همگی با یک خود رو از جاده ای که معمولاً گذرگاه نیروهای بین المللی است عبور میکردند که انفجار روی داد. سخنگو ستیزه گران طالبان را مسئول این رویداد خوانده است.

این انفجار در محله نوزاد هنگامی روی داد که سربازان بین المللی همچنان شدت عملیات جنگی خود را در مارجه کاهش میدهند. تهاجمی که دو هفته از آن میگذرد شهر را از وجود ستیزه جویان پاکسازی کرده و راه را برای اینکه دولت افغانستان بتواند امور شهر را بعهده گیرد هموار ساخته است.

برغم این دست آورد ها وزارت دفاع آمریکا روز شنبه طی هشداری اوضاع در مارجه را خطرناک اعلام کرد و گفت بمب های جا کذاری شده در کنار جاده همچنان تهدید و خطری بزرگ به شمار میروند.

مقامهای آمریکایی گفته اند پس از مارجه نیروهای بین المللی در نظر دارند عملیات جامعی را در شهر قندهار آغاز کنند.

پلیس دوبی میگوید یکی از فرماندهان حماس بر اثر خفگی کشته شد

بگفته پلیس دوبی آزمایشهای پزشکی قانونی آشکار ساخت که یکی از فرماندهان حماس که در هتلی در دوبی به قتل رسید بر اثر خوراندن دارو و سپس خفه کردن کشته شده است.

پلیس روز یکشنبه گفت قاتلان پس از آنکه با استفاده از داروی بیهوشی جراحی، فرمانده حماس را بیهوش کردند با گذاشتن بالشی بر روی سر او، وی را خفه کردند.

پلیس دوبی معتقد است یک گروه ضربت که از پشتیبانی موساد، تشکیلات جاسوسی و اطلاعاتی اسرائیل برخوردار بود در ماه ژانویه گذشته موجبات قتل محمود المبحوح، یکی از بنیانگذاران شاخه نظامی حماس را فراهم آورد.

پلیس دو فلسطینی را در اردن در ارتباط با این قتل دستگیر و آنها را به دوبی تحویل داده است.

این جنایت غوغا و مناقشه ای بین المللی را بدنبال آورد زیرا بعداً معلوم شد که ۲۶ نفر دیگر که در این ماجرا دست داشتند گذرنامه های تقلبی از بریتانیا، فرانسه، ایرلند، آلمان و استرالیا را در دست داشتند. پلیس دوبی میگوید بسیاری از مدارک تقلبی دارای هویت به سرقت رفته افرادی بود که تابعیت اسرائیل را نیز دارا بودند.

وزیر امور خارجه اسرائیل گفته است دلیلی وجود ندارد که تصور شود کشور وی در آن جنایت دست داشته است.
مقامهای اسرائیلی از اظهار نظر بیشتر در این باره خود داری ورزیده اند.
هر پنج کشور یاد شده به سبب استفاده از گذرنامه های تقلبی که بنام شهروندان کشورهایشان صادر شده است به اسرائیل اعتراض کرده اند.

رهبر جمهوری اسلامی: تا جایی که لازم باشد برنامه هسته ای را توسعه می دهیم

آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی می گوید برخی اقدامات و گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان دهنده عدم استقلال این سازمان بین المللی است.

رهبر جمهوری اسلامی آژانس را به تاثیرپذیری از ایالات متحده متهم کرد و گفت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نباید تحت تأثیر امریکا و برخی کشورها باشد زیرا این گونه اقدامات یک جانبه، اطمینان به آژانس و سازمان ملل متحد را از بین می‌برد و برای آبرو و حیثیت این مجامع بین‌المللی نیز بسیار بد است».

آیت الله خامنه ای این سخنان را روز یکشنبه، یک روز پیش از آغاز نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ایراد کرد.

او که در جمع سفیران جمهوری اسلامی در کشورهای دیگر سخن میگفت، با دروغ خواندن ادعاهای کشورهای غربی مبنی بر تلاش ایران برای تولید سلاح هسته ای و متهم کردن برخی کشورها به «تبلیغات و جنجال سازی علیه ایران»، افزود: «جمهوری اسلامی تا جایی که لازم باشد برنامه هسته ای خود را توسعه خواهد داد».

در نشست چهار روزه شورای حکام آژانس که روز دوشنبه در وین آغاز می شود، از جمله گزارش یوکیا آمانو، مدیرکل جدید آژانس درباره برنامه هسته ای ایران بررسی خواهد شد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی پیشتر در گزارشی درباره تلاش های ایران به منظور تولید سلاح اتمی ابراز نگرانی کرد.

جمهوری اسلامی پیشنهاد سازمان ملل متحد برای انتقال اورانیوم غنی شده به روسیه یا فرانسه برای غنی سازی بیشتر مخالفت کرد.

کشورهای غربی می گویند چنین اقدامی از استفاده نظامی از اورانیوم توسط ایران جلوگیری می کند.
تهران اصرار دارد که برنامه هسته ای اش تنها با اهداف صلح آمیز است.

ایالات متحده آمریکا، فرانسه، بریتانیا و آلمان خواستار اعمال تحریم های سنگین تر علیه جمهوری اسلامی شده اند تا از پیشرفت بیشتر این کشور به سوی تبدیل شدن به یک قدرت هسته ای جلوگیری کنند.

دمیتری مدودیف رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه از ایران خواست مسئولانه تلاش کند تا مناقشات بین المللی بر سر برنامه هسته ای ایران پایان یابد.

عملیات جست و جو در مناطق زلزله زده شیلی ادامه دارد

یک روز پس از وقوع زمین لرزه مهیب در مناطق مرکزی شیلی، عملیات تجسس امدادگران برای یافتن جان به دربردگان از زمین لرزه ادامه دارد.

زمین لرزه ۸.۸ درجه ریشتری بامداد شنبه، شیلی در آمریکای جنوبی را به لرزه در آورد و پس از آن تاکنون بیش از ۱۰۰ پس لرزه، از جمله پس لرزه ای به بزرگی ۶.۹ درجه رخ داده است.

زمین لرزه روز شنبه بیش از ۳۰۰ کشته برجای گذاشته و بیش از ۱.۵ میلیون خانه را ویران کرده است. گفته می شود شمار قربانیان از رقم فعلی بیشتر خواهد شد.

امدادگران تلاش می کنند به حدود ۱۰۰ نفر که در ساختمانی در شهر «کانسپشن» دومین شهر بزرگ شیلی، گرفتار شده اند دسترسی یابند. عملیات اصلی نجات در شهر و در حدود ۱۰۰ کیلومتری کانون زلزله متمرکز است.

تصاویر تلویزیونی افرادی را نشان داد که روز یکشنبه پیش از سررسیدن پلیس در شهر کانسپشن غذا و دستگاه های برقی را غارت می کردند.

میشل بشله، رئیس جمهوری شیلی در مرکز این کشور «وضعیت فاجعه بار» اعلام کرده است.
زمین لرزه در مرکز شیلی ساختمان ها را فروریخت، اتومبیل ها را واژگون کرد و موجب قطع خطوط برق و تلفن شد.

پل ها فرو ریخته و خیابان ها پوشیده از خاک و سنگ است. در برخی مناطق وقوع آتش سوزی گزارش شده است و چندین بیمارستان نیز ویران شده است.

رئیس جمهوری شیلی از کشورهای دیگر درخواست کمک نکرده است اما چندین کشور پیشنهاد کمک های خود را ارائه کرده اند.

پاپ بندیکت شانزدهم، روز یکشنبه در واتیکان گفت برای مردم شیلی و دیگر ساکنان نواحی اقیانوس آرام که از این فاجعه آسیب دیده اند، دعا می کند.

میرحسین موسوی:این حاکمیت یک فرقه است و دزدیدن مفهوم ایرانیت

میر حسین موسوی رهبر اصلی اپوزیسیون در ایران آیت الهی خامنه ای را به چالش گرفته و از او خواسته است مجوز برگزاری راهپیمایی معترضان به حکومت صادر شود.

موسوی، اولین نخست وزیر جمهوری اسلامی ایران، این درخواست را روز شنبه در وب سایت کلمه و دو روز پس از آن عنوان کرد که آیت الهس خامنه ای اعلام کرد رهبران اپوزیسیون، به دلیل عدم قبول انتخاب دوباره احمدی نژاد، حق شرکت در نظام سیاسی را از دست داده اند و دیگر بخشی از آن نیستند. اپوزیسیون می گوید جناح راست طرفدار حکومت با تقلب در انتخابات محمود احمدی نژاد را پیروز انتخابات اعلام کرده است.

میرحسین موسوی همچنین دولت ایران را متهم کرد که از حکومت مذهبی به یک دیکتاتوری که تنها یک فرقه آنرا اداره می کند تغییر کرده است.

موسوی در مطلبی که روز شنبه در سایت کلمه، پایگاه اینترنتی او منتشر شده است، همچنین سرکوب خشونتبار فعالان اوپوزیسیون در جریان گردهمایی های سالگرد انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن را محکوم می کند و نیز می گوید مراسمی که با حمایت دولت برپا شد «مهندسی» شده بود.

موسوی این نظر را دو روز پس از آن ابراز می دارد که آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی گفت مخالفان، بدلیل خودداری از قبول انتخاب دوباره محمود احمدی نژاد، حق شرکت در نظام سیاسی را از دست داده اند.

اپوزیسیون ادعا می کنند که احمدی نژاد انتخابات را سرقت کرد.

مردان مسلح به مراسم میلاد پیامبر اسلام در پاکستان حمله کردند

در دو حمله در شمال غربی پاکستان در روز شنبه، دست کم پنج تن، از جمله یک کودک کشته شدند.

مقامات پاکستانی گفتند کودک زمانی کشته شد که یک بمب انداز انتحاری یک وانت حاوی مواد منفجره را به یک کلانتری در «کاَرک»، در نزدیکی مرز افغانستان، در استان سرحد شمال غربی، کوبید.

در این حمله که مسجدی را ویران کرد ، دست کم دو افسر پلیس و فرد دیگری کشته شدند. بیش از ۲۰ نفر نیز مجروح شدند.

در دومین حادثه، بگفته پلیس، مردان مسلح ناشناس بسوی مراسم مذهبی میلاد پیامبر اسلام در شهر «دره اسماعیل خان» آتش گشودند، دست کم یک تن را کشتند و چندین نفر را مجروح کردند.

در این میان، یک مقام شبه نظامی پاکستان روز شنبه گفت نیروهای او در جریان عملیات جاری در نزدیکی شهر پیشاور، ۲۵ ستیزه گر را کشتند.

نخست وزیر چین امیدوار است ۲۰۱۰ سالی آرام با آمریکا باشد

نخست وزیر چین می گوید پکن نمی خواهد ۲۰۱۰ «یک سال ناآرام» برای مناسبات تجارتی و اقتصادی با ایالات متحده آمریکا باشد.

ون جیابائو این موضوع را روز شنبه در پاسخ به پرسش های شهروندان در جریان یک گفت و گوی اینترنتی عنوان کرد و گفت مناسبات تجارتی آمریکا و چین منافعی اساسی برای مردم هر دو کشور به بار می آورد.

چین و آمریکا سال پیش در چندین اختلاف بازرگانی درگیر بودند. واشنگتن بر چندین فروارده چین، از جمله لاستیک اتومبیل و لوله های فولادی، عوارض وارداتی وضع کرده است. چین با وضع تعرفه هایی بر مرغ و جوجه و برخی فراورده های فولادی آمریکا، پاسخ داده است.

نخست وزیر چین گفت اختلافات باید از طریق مذاکره بر یک شالوده برابر حل شود، نه با اعمال تحریم.

خبگزاری چین می گوید او از آمریکا خواست کنترل صادراتی بر فراورده های پیشرفته به چین را کاهش دهد و وضعیت اقتصادی بازار چین را بپذیرد.

گفته می شود ون جیابائو قول داده است چین شرایط «مطلوبی» برای سرمایه گذاران خارجی بوجود آورد، اما یاد آور شد با شرکت های خارجی بر اساس قوانین چین رفتار خواهد شد.

نخست وزیر هند از عربستان سعودی دیدن می کند

مان موهان سینگ نخست وزیر هند به عربستان سعودی رفته است. در مدت ۲۸ سال، این نخستین بار است که یک نخست وزیر هند از عربستان دیدن می کند.

او در جریان دیداری سه روزه با ملک عبدالله پادشاه و دیگر مقامات ارشد سعودی ملاقات خواهد کرد. انتظار می رود آنها در باره راه های افزایش همکاری در مسائلی مانند امنیت، علوم، فناوری و توسعه منابع انسانی بحث کنند. آنان همچنین قرار است دست کم ۹ قرارداد، از جمله برای استرداد مجرمیت و افراد تحت تعقیب امضا کنند.

سینگ روز شنبه گفت سفر او به عربستان سعودی علائق دوجانبه به احیای مناسبات را منعکس می کند.

ملک عبداله در سال ۲۰۰۶ با مان موهان سینگ در دهلی نو ملاقات کرد. در آن دیدار آنها چندین قرار داد، از جمله تفاهمنامه ای برای مبارزه با تروریسم امضا کردند.

جامعه بین المللی برای کمک به شیلی بسیج می شود

جامعه بین المللی بسرعت به زمین لرزه نیرومند در شیلی پاسخ داده است.
اتحادیه اروپا پرداخت ۴ میلیون دلار کمک فوری تعهد کرد. رئیس کمیسیون اروپا این پول را «نخستین گام برای کاهش ناراحتیهای مردم و تأمین نیازهای فوری» توصیف کرد.


صیلب سرخ بریتانیا برای حمایت از کوشش های امدادی در شیلی، بیش از ۷۵ هزار دلار از صندوق کمک های اضطراری برداشت کرد. گروه های امداد، از جمله آوکسفام و کودکان را نجات دهید نیز، تیم های اورژانس تشکیل می دهند و در خواست اعانه می کنند.


بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد از طریق یک سخنگوی این سازمان، همدردی خود را با زلزله زدگان و بازماندگان قربانیان ابراز داشت و گفت او از کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای آمریکای لاتین و کارائیب، که دفتر مرکزی آن در سانتیاگو پایتخت شیلی قرار دارد، خواسته است وضع را ارزیابی کند.

رابرت گیتس سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای گفت دولت آمریکا وضعیت و شرایط موجود، از جمله امکان سونامی را از نزدیک زیر نظر دارد و با مردم شیلی ابراز همدردی می کند. در این بیانیه گفته می شود ایالات متحده آماد است به کمک آنها بشتابد.

کمیسر اتحادیه اروپا در زمینه کمک های انساندوستانه می گوید کمیسیون او برای ارزیابی وضع و هماهنگ ساختن پاسخ به فاجعه، با هیأت اتحادیه اروپا در سانتیاگو کار می کند.

وزارت امور خارجه آمریکا شماره تلفن ویژه ای را برای کسانی که می خواهند اطلاعاتی در باره خانواده و عزیزن خود در شیلی بدست آورند اعلام کرده است.

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا قرار بود در این هفته بعنوان بخشی از سفری به آمریکای جنوبی به شیلی برود. یک سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز شنبه گفت در مورد تغییر سفر خانم کلینتون هنوز تصمیمی گرفته نشده است.


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته