هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مرداد ۲۳, یکشنبه

متن پیاده شده روز سه شنبه 18 امرداد 90

 

سه شنبه 18 اَمرداد نود نهم آگوست 2011 میلادی

امروز درباره 16 موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول این که چهارده نفر از روزنامه نگاران زندانی به مناسبت روز خبرنگار بیانیه ای منتشر کردند که در آن از وضعیت آزادی بیان و روزنامه نگاری گله کردند.

موضوع دوم این که دوهفته از از اعتصاب غذای چهار زندانی کُرد در زندان بیجار می گذرد. به دلیل اعتصاب غذا ملاقات ها هم قطع شده که نگرانی از سلامت آن ها را افزایش داده است.

موضوع سوم این که حال حسین روغنی ملکی رو به وخامت است. ناراحتی کلیه، درد قفسه سینه، کیسه صفرا او را رنج می دهد و نیاز به جراحی بیرون از زندان داد.

نکته چهارم این که آقای رییس زندان ها در مصاحبه با مهر گفته که ما در زندان اعتصاب غذا نداریم و شکنجه هم در زندان ها یک دروغ شاخدار است. به نظر می آید همه یک پا احمدی نژاد شده اند.

نکته پنجم حرف آقای خامنه ای روز گذشته است که در آن به آقای خاتمی و هاشمی طعنه های آشکاری زده است و از جمله این که گفت او از رییس جمهورهای آمریکا تعریف کرد. مراداش این بود که آقای خاتمی از آبراهام لینکلن تعریف کرد و آن وقت در پاسخ اش رییس جمهور آمریکا ایران را محور شرارت خواند. در حالی که صحبت آقای خاتمی در زمان کلینتون بود و محور شرارت خواندن ایران در زمان بوش اتفاق افتاد. آقای خامنه ای حملاتی به سیات خارجه هر دو نفر حمله کرده و علیه صحبت های اخیر آنها که از دست رفتن اعتماد مردم را به نظام مطرح کرده اند به شدت موضع گرفته است. به نظر می آید انگیزه خامنه ای عصبانیت او از نیش و کنایه های آقای هاشمی و نیامدن آقای خاتمی به انتخابات است. از طرف دیگر شنیده ها حاکی از این است که تلاش ها برای ارتباط با آمریکا هم به بن بست خورده است.

نکته ششم این که نود نفر از کارگران قند و شکر اهواز در برابر استانداری تجمع کرده اند که حقوق خود را از آذر ماه گذشته نگرفته اند.

نکته هفتم این که نود سناتور آمریکایی نامه ای امضا کرده اند که از ایران می خواهد بانک مرکزی ایران را در لیست تحریم آمریکا قرار دهد. وال استریت ژورنال آن را به یک جنگ تمام عیار مالی تشبیه کرده است و سناتورها تهدید کرده اند که اگر دولت آن را تایید نکند آن را به قانون تبدیل می کنند.

نکته هشتم این که روز گذشته قیمت نفت به 75 دلار در هر بشکه سقوط کرد و نفت ایران چند دلار هم ارزان تر خواهد بود. در حالی که در قانون بودجه 84 دلار در نظر گرفته شده است.

نکته نهم این که آقای قلعه بانی مدیر عامل شرکت ملی نفت خبر از این داده که هندی ها یک میلیارد یورو به ایران پرداخت کرده اند. رویترز گفته از طریق یک بانک ترکیه ای این کار انجام شده. باید دید واکنش تحریم های بانک آمریکا چطور خواهد بود.

نکته دهم این که شرکت نفت ملی چین که در فاز یازده پارس جنوبی یک قرار داد پنج میلیارد دلاری دارد تعهدات اش را انجام نداده است و به احتمال زیاد این شرکت این پروژه را رها خواهد کرد.

نکته یازدهم این که آقای وزیر نیرو وضعیت آب کشور را وخیم توصیف کرده و گفته ذخایر آب به نصف کاهش پیدا کرده است.

نکته دوازدهم آقای باهنر در مصاحبه ای گفته از اصلاح طلبان خواهش می کنیم در انتخابات شرکت کنند و در جایی دیگر گفته شرکت آنها تنور انتخابات را گرم تر می کند.

نکته سیزدهم صراط نیوز که از سایت های نزدیک به جبهه پایداری است گفته که چند نفری از آنها با احمدی نژاد دیدار کرده اند و گفته که استانداری ها از او پشتیبانی می کنند اما چند ساعت بعد صراط نیوز این خبر را برداشت. به نظر می رسد راهی که می روند همان راهی است که در انتخابات های گذشته رفتند، حرکت با چراغ خاموش و بعد هم تقلب به پشتوانه بیت رهبری و سپاه است.

نکته چهاردهم اینکه سایت الف هم از حرف آقای مطهری که سپاه را از دخالت در مسایل اقتصادی برحذر داشته بود پشتیبانی کرده است.

نکته پانزدهم این که یک کمیسیون ایرانی به ریاست آقای بروجردی به مصر رفته است و امیدوارند که دبیر کل اتحادیه عرب را ببنیند.

نکته شانزدهم درباره دیگر تجربیات از مقاومت مدنی معروف خانم رزا پارک در جنبش سیاهان آمریکا صحبت کردایم که وقتی به لحاظ تئوریک سیستمی زیر سوال می رود و مشروعیت آن زایل می شود، مانند نظام تبعیض نژادی در آمریکا، آن وقت نافرمانی های مدنی خیلی ساده تر انجام می شود.

بر اساس این تجربیات وقتی از جمهوری اسلامی مشروعیت زدایی شده و گفتمان هژمونیک دموکراتیک و حقوق بشر در کشور پیش آمده در برابر حکومت اقتدارگرا و دینی نافرمانی های مدنی به شرطی که برنامه ریزی شده باشد بسیار موثر است. از یک آب بازی ساده گرفته تا حجاب و لاک ناخن و دیگر موضوعات می توان نافرمانی های زیادی را سازماندهی کرد.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی V

 








--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته