هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مرداد ۲۳, یکشنبه

متن پیاده شده روز جمعه 21 امرداد 90

 

سلام ،

جمعه 21 امرداد 90 – برابر با 12 آگوست 2011

در مورد 13 موضوع امروز صحبت می کنیم :

نکته اول اینکه: هفدهمین روز اعتصاب غذای چهار زندانی کرد در زندان بیجار پشت سر گذاشته شد. حسن اختر سمند،زکریا خدا کرم زاده، سیمان باتونه و  فرشاد کمانگر .چهار زندانی هستند که به دلیل اعتصاب غذا از ملاقات هم ممنوع شدند.

بزندان اوین شد.

نکته سوم اینکه: حکم اخراج رسول بداغی عضوهیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران را ، دیوان عدالت اداری صادر کرد.بداغی به شش سال حبس و پنج سال محرومیت اجتماعی محکوم شده و هم اکنون در زندان رجایی شهر است.

نکته چهارم اینکه: نمایندگان پانصد نفر از کارگران فولاد شرکت میبد جلوی فرمانداری این شهر تجمع کردند و خواهان این شدند که حقوق آنها و مزایایشان پرداخت شود. در حدود ده ماه پیش مجتمع فولاد میبد تعطیل شد و از آن زمان تاکنون کارگران بدون حقوق و مزایا سرگردانند.

نکته پنجم اینکه: رئیس اتحادیه دامداران کشور اعلام کرد که با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و حذف یارانه شیر بسیاری از دامداری های کوچک کشور تعطیل شدند و دامداری های بزرگ هم تقریبا" با سی درصد ظرفیت کار می کنند. او گفت که قیمت عوامل تولید شیر از قبیل علوفه ، انرژی وغیره بین بیست تا صد وبیست درصد افزایش پیدا کرده و قیمت تمام شده شیر بیش از ششصد تومان است اما قیمت تثبیتی که دولت گذاشته لیتری پانصدو بیست تومان است و به همین دلیل هم دامداری ها ورشکست شدند.

نکته ششم اینکه: روزنامه ابرار در یک نظرسنجی مستقل و بدون سانسور از مردم اعلام کرد، پاسخ مردم در خصوص این سوال که آیا اجرای طرح هدفمندی یارانه ها باعث گرانی شده یانه؟ هفتادو شش درصد مردم اعتقاد داشتند که باعث افزایش قیمت ها شده وبیست درصد گفته اند که تاثیری ندارد و تنها چهار درصد گفته اند باعث کاهش قیمتها شده.

نکته هفتم اینکه: رئیس بخش بازاریابی و صادرات شرکت کارخانه های مخابرات اعلام کرد که عملا"تولید گوشی های موبایل بیش از یکسال است که متوقف شده و دیگرچیزی هم به نام انجمن تولیدکنندگان گوشی همراه باقی نمانده.

تولیدات داخلی، جلوی واردات خارجی و بخصوص قاچاق گوشی های موبایل کاملا" ورشکست شده است.

نکته هشتم اینکه: ساختمان کارخانه چیت ری که در دهه چهل توسط آقای حسن کورسی بنیان گزاری شده بود و روزگاری شش هزار کارگر داشت روز گذشته تخریب شد. این کارخانه که یکی از سه کارخانه بزرگ چیت سازی کشور بود و بعد از انقلاب ملی شد و دراختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت و سیر نزولی اش آغاز شد تا اینکه پنج سال پیش بالکل متوقف شد و اخیرا" هم شهرداری یازده هکتار زمین را تصاحب کرد و قرار شد جای آن مجتمع تجاری ساخته شود و کالای چینی، در آن بفروش برسد.

سرنوشت غم انگیزی که یک یک در انتظار تولیدات کشور به خصوص صنایع نساجی که به شدت ورشکست شده.

نکته نهم اینکه: سردار نقدی فرمانده بسیج اعلام کرده که این واحد آماده است گردانهای عاشورا را به عنوان نیروهاای حافظ صلح به لندن و شهرهای انگلیس اعزام بکند.کاردار سفارت بریتانیا در تهران، جین ماریوت با استقبال از حرفهای آقای احمدی نژاد هم که گفته بود که شورای امنیت دخالت بکند، نامه ای به وزارت خارجه و آقای مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه نوشته و گفته شاید این فتح بابی شود در گفتگوی حقوق بشربا ایران باز شود. او گفته برینانیا بارها میزبان گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل بوده ، خوب است که ایران هم به گزارشگر حقوق بشر هم اجازه بدهد که به ایران سفر کند. 

او گفته که مطبوعات آزاد و مستقل بریتانیا و کمیته مستقلی که ارزیابی از کار پلیس میکنند و به دولت گزارش می دهند اعلام می کردند که تا الآن پلیس حرفه ای وخوب برخورد کرده اما آماده است  که بانمایندگان مجلس و یا وزارت خارجه در این خصوص گفتگو گند.

نکته دهم اینکه: درتهران بنا به تصویب شورای شهر خیابانی به نام راشل کوری دختر بیست و سه ساله آمریکایی که در اعتراض به شهرک سازی اسرائیلی ها در مقابل و اصابت یا یک بولدوزر کشته شد، نامگذاری شد. با نامگذاری یک خیابان به نام راشل کوری مبارز حقوق بشر آمریکایی امیدوارم یک روزی در تهران شورای شهرواقعی باشد که خیابانهایی را به نام ندا آقاسلطان ، زهرا کاظمی و دهها شیرزن دیگر و مبارز ما مثل نسرین ستوده،بهاره هدایت و دیگران نامگذاری کنند.

نکته یازدهم اینکه: نامه هوشمندانه ای را شاخه جوانان حزب مشارکت به سازمان جوانان حزب بعث سوریه نوشته و در قالب این نامه خیلی خوب به شکل نصیحت به حزب بعث سوریه و جوانانش مصائب فعلی ایران و حکومت ظالم در ایران و ظلم های اعمال شده در حق ملتهای خاورمیانه را برشمرد.

نکته دوازدهم اینکه: آقای اوباما در گفتگوی تلفنی با اردوغان نخست وزیر ترکیه روز گذشته تاکید هر دو کشور را اعلام کردند، براینکه خونریزی ها بر علیه مردم سوریه باید متوقف بشود. روز گذشته هم حکومت بعثی سوریه شانزده نفر دیگر را در استان حمص به کشتارشان دست زده در شهر الغمیره و تلفنها و برق شهر را هم قطع کرده و حتی جنازه ها هم بر زمین مانده.

اما بحث آخر ما درخصوص تجربیات کشورهای دیگر اختصاص دارد به نافرمانی مدنی در نشویل امریکا جیم لاوسون کیشیش بیست و هشت ساله ای که به هند سفر کرده بود و کشیش سیاه پوستی که از نزدیک آثار و کارهای گاندی را هم دنبال کرده بود وقتی که به امریکا برگشت با مارتین لوترکینگ کشیش دیگر بیست و هشت ساله ای که مدافع حقوق سیاهان بود در سال هزارو نهصد و پنجاه و شش ملاقات کردو در واقع تجربیات خودش را و یافته های خودش را از مبارزات بدون خشونت به لوترکینگ منتقل کرد و از آنجا عازم جنوب شد در نشویل تنسی که در آنجا کلاسهایی را دایر کرد، آموزش هایی را قرار داد و بسیاری از سیاه پوستان و حتی سفید پوستان را آموزش داد و آشنا کرد با مبارزات بی خشونت و تاکتیکهای آن و روشهای آن . اولین کاری را که بعد از مدتها مطالعه در دستور قرار دادند این بود که در رستورانهایی که ورود سیاهها ممنوع بود، یکی را انتخاب کردند و در دانشگاه و گروهی از سیاه پوستان خیلی لباسهای تمیز و مرتب پوشیدند و به داخل این رستوران رفتند و آنجا نشستند . پلیس حمله کرد، برخورد کرد آنها را کتک زد به زندان برد اما بلافاصله گروه دیگری که از قبل خودشان را آماده کرده بودند، آمدند و جای آنها را گرفتند . با حمله مجدد پلیس باز هم سیاه پوستان تکرار کردند، تکرار کردند، تکرار کردند؛ تا اینکه خبر گسترش پیدا کرد به همه جا رفت ، مطبوعات توجه شان جلب شد و به مدت ده هفته تداوم این کار باعث دستگیری هزاران نفر شد اما در عوض موج بزرگی بلند شد که باعث شد شهردار نشویل تنها ده هفته بعد در تاریخ ده می هزارو نهصدو شصت اعلام کرد که جداسازی نژادی در رستورانها اتفاق بیفتد همینطور در فروشگاهها و همینطور اولین بار در این شهر توانستند سیاهها به هر رستورانی و یا هر فروشگاهی که بخواهند پا بگذارند.

در خصوص این روشهای نافرمانی مدنی اینگونه در مقابل نظام غیر مشروع تبعیض نژادی و بازگردان آن در ایران فردا باز هم صحبت خواهیم کرد.

اندکی صبر سحر نزدیک است ، تا فردا شاد ، پیروز موفق و سرافراز باشید.

به امید پیروزی ایران و ایرانیان .



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته