هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ فروردین ۵, پنجشنبه

Latest News from 30Mail for 03/25/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



پارسا صائبی

دوست عزيزی که يک مچ بند سبز هم بدستت بسته​ای و بحق کلی در خارج از کشور به آن می​بالی. ایرانی و ایرانی​الاصل گرامی که وقتی هموطن و همنوعت را در خیابانها کتک زدند بحق به خروش آمدی. وقتی تصاویر شهدا را درحال جان دادن یا بعد از پرپرشدن دیدی حالت بد شد و های های گریه کردی. وقتی فهمیدی که در کهریزک به جوانان و نوجوانان تجاوز کردند، چنان ناراحت شدی که میخواستی مشت بکوبی به صفحه مانیتور. سردرد و معده درد یا قلب درد و کتف درد و کمردرد گرفتی. یادت باشد که چه غیرتت به درد آمد و چطور شد که یکهو خودت را وسط سبزها دیدی.

دوست من! برادر و خواهر من! شک ندارم که تو هم سختی کشیده​ای تا به اینجا رسیده​ای. الان هم همه مشغول تلاش و کار هستیم در این دنیای بی​رحم غرب. یادت باشد روزهایی که در غربت مال و منالی نداشتی و کسی هم نبود بهت کمک کند تا مهربانانی از راه رسیدند و قدری کمک کردند و خودت هم همت کردی و جان گرفتی و اندک اندک کارهایت به مدار افتاد. یادت آمد؟ الان نوبت توست که خودت را سبز میدانی. الان وقتی است که تو واقعاً در این جنبش بیش از پیش​ موثر باشی.

الان عده​ای از بچه​های روزنامه​نگار و بلاگر و فعال رسانه​ای از جهنمی که حضرات برایشان درست کرده​اند با هزار مکافات بدرآمده​اند و در جاهای مختلف دنیا گرفتار هستند و منتظرند که بنده و جنابعالی، بله دقیقاً بنده و جنابعالی که الان این سطور را دارید میخوانید بهشان کمک کنیم که خودشان را به جایی برسانند. کسانی هستند که در کردستان عراق پول تهیه بلیط هواپیما به اروپا را ندارند. از دوستانی که در بطن و پیگیر ماجرا هستند، مستقیم شنیده​ام که کمکهای بسیار بیشتری مورد نیاز است و دوستان واقعاً گرفتار هستند و ضمناً مطمئن باشید که این پول بدست افرادی که واقعاً استحقاقش را دارند میرسد و خرج کنفرانس برگزار کردن و شیک و پیک شدن و سواستفاده های آنچنانی و محفلی نمیشود. در این مورد منتظر ماندم تا از دوستانی که در این زمینه مشغول هستند، موثق خبر بگیرم. الان از بنده بپذیرید که این کمکها واقعاً سرنوشت آدمهایی چنین باشرف و باوجدان را که با خدا یا ملت یا هردو معامله کردند، عوض میکند.

میدانید که اگر می​ماندند و جانشان را دستشان میگرفتند و اوین میرفتند، شکنجه میشدند، یا حداقل دست کم به کنجی میخزیدند و سالها بیکار میماندند اگر نمیخواستند به فرموده قلم بزنند. آنها برادران و خواهران ما هستند. برادرزاده و خواهرزاده های ما. گدایی هم نمیکنند، قلمشان را هم به مزدی و نانی نفروخته​اند و شرافت خود را بدست گرفته اند آمده​اند بیرون و این حق مسلمشان است که بیایند بیرون. کسانی هم که ماندند البته آنها هم جهادگرند. باری کمکشان کنیم لطفاً. بی​منت و بی​هیچ پشت چشم نازک کردنی، یک پنجاه دلاری یا صددلاری هرکدام از شما هم جداً اثر دارد. لطفاً استدعا دارم کمک کنید و این کمپین را به اطلاع دیگران هم برسانید. تا آنها از این گرفتاریها نجات پیدا کنند، به ساحل امنی برسند و مشغول کار شوند.

دوست عزیز. جنبش سبز پول میخواهد. پول بی​منت و درطبق اخلاص گذاشته شده و برگ سبز درویشی من و تو. برای اینکه کشورمان را باید بنده و جنابعالی بسازیم. نه پرزیدنت اوباما دلش برای ما سوخته نه موسیو سارکوزی یا جنتلمنی بریتیش مثل گوردون براون یا دیوید میلبند و هنرپیشه​های لوس دیگری از این قبیل و دیگر مستخدمین شرکتهای بزرگ و پادوهای پول و سرمایه. این ماه را، این هفته را رستوران نرو. فیلم نبین، رولت خوشمزه نخور. اگر شراب مینوشی، شراب ارزان قیمت و بطری باز شده بنوش. به جای چلوکباب و غذاهای آنچنانی رستوران، دو سه بار غذای ارزان دم دستی نوش جان کن و با بی​خانمانهای مهربان و اقشار کم درآمد اینور دنیا نشست و برخاست کن و یادت باشد روزی را که به این کشور آمدی. پولش را بگذار برای همین برادران و خواهرانت. همین کمکهای اندک تو و همتی که به خرج میدهی که دیگران را راضی کنی چنین کنند (که از کمک خود تو صدپرده مهمتر است)، واقعاً کارساز است. همین اندک اندک به قول سعدی بزرگ خیلی شود و قطره قطره سیلی. و این جوی​های باریک ملی و مردمی، امیدوارم که اندک اندک به هم بپیوندند و راه خود را در میان این سنگهای به​ظاهر سخت باز کنند و رودی جاری و پرشور تشکیل شود تا در دلتای آرامش و قرار، برکت و آبادانی سبز به بار بیاورد. گام اول این است که یاد بگیریم به شرافتمندان، شرافتمندانه و سخاوتمندانه هرطور که در وسعمان هست، کمک مالی کنیم. ما ایرانیان دردمند را تنها نخواهیم گذاشت.

به راحتی میتوانید خیلی سریع یک حساب در Paypal باز کنید و با کردیت کارت خود آن را پر کنید (پی پل قدری از حسابتان کمیسیون میگیرد که مهم نیست)، اگر دغدغه امنیتی دارید میتوانید حساب را به نام مستعار در پی پل باز کنید و تنها سیستم پی پل میداند که نام و شماره کردیت کارت شما چیست و کسی نخواهد دانست. بعد به راحتی آن پول را با اکانت پی پل به اکانت پی پل حسابی که گزارشگران بدون مرز داده​اند بطور آنلاین بفرستید. انتقال پول در درون سیستم پی پل بدون کمیسیون است و با یک ایمیل ساده انجام میشود. به شما شخصاً اطمینان میدهم که سیستم بدون مشکل و بسیار امن کار خواهد کرد. حتی میتوانید مستقیم با کردیت کارت خودتان هم کمک کنید. اگر سوالی هم داشتید ایمیل بزنید، بنده میتوانم کمک کنم.

 
برگرفته از: پارسانوشت


 


فاطمه کمالی همسر عمادالدین باقی گفت که علیرغم وعده‌ی مقامات قضایی مبنی بر آزادی باقی با تودیع وثیقه در نوروز، وی از زندان آزاد نشد.

خانم کمالی در دیدار نوروزی گروهی از فعالان اصلاح‌طلب با خانواده باقی گفت: «دو هفته قبل از پایان سال، مقامات قضایی در پاسخ پیگیری ما راجع به وضعیت آقای باقی به ما اعلام کردند خبرهای خوشی از وضعیت ایشان در پایان سال خواهید داشت و در هفته آخر سال مبلغ وثیقه نیز اعلام شد اما با وجود ساعت‌ها ایستادن خانواده و دوستان جلوی درب اوین باقی آزاد نشد.»

همسر باقی از اینکه چه کسی یا چه نهادی با آزادی باقی، علیرغم تودیع وثیقه مخالفت کرده است اظهار بی‌اطلاعی کرد.

به گفته فاطمه کمالی «باقی هنوز در سلول بسته دو-سه نفره بدون هیچ امکاناتی به سر می‌برد و حتی از دسترسی به کتاب هم محروم است.»
 
منبع: جرس


 


علا‌ءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید که پیشنهاد دوباره باراک اوباما برای آغاز مذاکرات میان آمریکا و ایران فریبی بیش نیست.

بروجردی گفت که آمریکایی‌ها سال گذشته، بارها برای مذاکره پیام فرستاده بودند، اما در کنار این درخواست‌ها «بیش از ۶۰ طرح ضد ایرانی در کنگره‌ به تصویب رساندند.»

بروجردی همچنین در واکنش به پیام نوروزی رئیس جمهوری‌ آمریکا، افزود: «اوباما نزد افکارعمومی جهان به یک فرد بی‌ارزش تبدیل شده است. از این رو پیام نوروزی وی به ملت ایران نیز بی‌ارزش است.»

وی در بخش دیگری از اظهارات خود آمریکا را به نقض حقوق بشر متهم کرد و افزود: «آمریکا صلاحیت اظهارنظر درباره حقوق بشر در جامعه جهانی را ندارد.»

منبع: زمانه
 


 


جین لویسون، پژوهشگر موسیقی دانشگاه لندن با همکاری بنیاد فرهنگ ایران در لندن، دست به تولید یک لوح فشرده به نام «گلچین نوروزی از برنامه‌های رادیویی گلها» زده است.

خانم لویسون این لوح فشرده را به دلیل اینکه «درایران انتشار سی دی با صدای خانم‌ها ممکن نیست» به خوانندگان زن اختصاص داده‌است.

به گفتۀ لویسون «ویژگی‌های ادبیات فارسی» و «پند و اندرزهای عارفانه در فرهنگ ایرانی» که در برنامه‌های گلها بسیار مورد توجه قرار گرفته بود، در این مجموعه نیز گنجانده شده‌است.

برنامۀ موسیقی گلهای رادیو ایران در نوروز سال ۱۳۳۵  به ابتکار «داود پیرنیا» راه‌اندازی شد و از آن پس در بخش‌های موسیقی، شعر، شرح حال ادیبان و ترانه با نام‌های مختلف به تولید برنامه در نوروز پرداخته است.

دفترچۀ همراه لوح فشرده منتخب خانم لویسون، توضیحات مفصلی در مورد شعر و موسیقی به‌‌کاررفته، شاعران، نوازندگان، گویندگان، خوانندگان و دبیران برنامه‌های این مجموعه به زبان‌های فارسی و انگلیسی در اختیار کاربر می‌گذارد.

منبع: جدید آنلاین


 


میرحسین موسوی و زهرا رهنورد امروز از بهمن احمدی اموی، روزنامه‌نگار زندانی که برای 14 روز به مرخصی نوروزی آمده دیدار کردند.

بهمن احمدی امویی، از روزنامه نگاران بازداشت شده پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر در ایران، روز پنجشنبه ۲۷ اسفند با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی برای گذراندن مرخصی از زندان آزاد شد.

وی در نیمه شب سی ام خرداد و در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران، به همراه همسرش ژیلا بنی یعقوب بازداشت شدند.
 
منبع: کلمه


 


چین و روسیه  از ایران خواستند که پیشنهاد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تبادل سوخت را بپذیرد.

ایران حاضر به پذیرش مبادله سوخت اتمی در خارج از خاک خود نیست و اعلام کرده که تولید اورانیوم مورد نیازش را در نطنز آغاز کرده است.

چین و روسیه به منظورر جلوگیری از وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، ماه گذشته نمایندگان ویژه‌ای به تهران فرستاده‌اند تا پیشنهاد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را بپذیرد.

 به گفته دیپلیمات‌های سازمان ملل، این دو کشور هنوز جوابی از سوی ایران دریافت نکرده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل تاکنون سه دور تحریم علیه ایران اعمال کرده است و دور چهارم این تحریم‌ها تا دو ماه دیگر آغاز خواهد شد.

منبع: دویچه‌وله


 


بیش از 900 کنشگر سیاسی و فرهنگی در نامه‌ای خواستار آزادی امید منتظری از زندان شدند.

امید منتظری بیش از دو ماه است که در زندان به‌سر می‌برد و به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به شش سال حبس تعزیری محکوم شده است.

امضا کنندگان این نامه، نوشته‌اند که «صدور چنین حکم سنگینی زیر پا گذاردن اصل برائت و بی طرفی» است.

آنها افزوده‌اند که «هیچ دستگاه عادل قضایی حاضر به تحمیل چنین تاوان سنگینی» نخواهد بود.

در بخش پایانی این نامه از مسئولان قوه قضائیه خواسته شده که در سال جدید، هر چه سریع‌تر امید منتظری را آزاد و به پرونده وی عادلانه رسیدگی کنند.

منبع: اخبار روز


 


شرکت نفتی «لوک اویل» بزرگترین شرکت نفتی خصوصی روسیه به علت تحریم‌های آمریکا، از ایران خارج شد.

این شرکت در پروژه بهره‌برداری بلوک معدن اناران فعالیت می‌کرد.

این شرکت اعلام کرده که ادامه فعالیت در این پروژه را به خاطر تحریم‌های آمریکا، زیان‌ آور می‌داند.

پیش‌تر لئونید فدون، معاون این شرکت گفته بود که کار در بلوک اناران تا زمانی که تحریم‌های آمریکا لغو نشود، غیرممکن است.

در معدن اناران، کنسرسیومی از نروژ و لوک اویل فعالیت داشتند که به ترتیب 75% و 25% سهام آن را در اختیار داشتند.

منبع:‌ نووستی


 


میرحسین موسوی در دیدار با خانواده محمد نوری‌زاد گفت که وی تاوان حق‌گویی‌اش را می‌پردازد.

آقای موسوی که روز گذشته (سه‌شنبه) به همراه زهرا رهنورد به دیدار نوروزی خانواده نوری‌زاد رفته بود، از استقامت و پایداری وی در زندان تجلیل و قدردانی کرد.

محمد نوری‌زاد نویسنده و فیلمساز بیش از سه ماه است که دستگیر و زندانی شده است.

آقای موسوی گفت که تلاش برای کشف حقیقت و حق‌گویی از ویژگی‌های محمد نوری‌زاد در طول فعالیت‌های ادبی و هنری‌اش بوده است.

نخست وزیر پیشین ایران اظهار امیدواری کرده که نوری‌زاد هر چه زودتر از زندان آزاد شود.

منبع: کلمه


 


وزارت خارجه آمریکا نسبت به سفر آمریکاییانِ ایرانی‌تبار به ایران هشدار داد.

در اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا آمده که «شهروندان آمریکایی که تابعیت ایرانی دارند، ممکن است پس از سفر به ایران، دچار مشکل شوند.»

این اطلاعیه همچنین افزوده که این شهروندان ممکن است در مدت اقامتشان در ایران، دستگیر و مورد آزار و اذیت قرار بگیرند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده که از سال ۲۰۰۹، ایران از خروج شماری از آمریکاییان ایرانی‌تبار از این کشور جلوگیری کرده است.

رکسانا صابری و عشا مؤمنی از جمله آمریکاییان ایران‌‌تبار هستند که سال گذشته در ایران دستگیر و مدتی در بازداشت به‌سر بردند.

منبع: صدای آمریکا


 


برنارد کوشنر می‌گوید که ایران در مورد برنامه هسته‌ای‌اش، چاره دیگری جز اعمال تحریم‌های تازه باقی نگذاشته است.

وزیر خارجه فرانسه، رفتار ایران را «متمردانه» توصیف کرده و افزوده که غرب باید به دنبال تحریم‌های تازه علیه تهران باشد.

به گفته آقای کوشنر، برنامه هسته‌ای ایران آن‌طور که جمهوری اسلامی می‌گوید، دارای اهداف «درخور اعتماد» نیست.

وزیر خارجه فرانسه اظهار داشته که غرب همچنان گزینه گفتگو با ایران را دنبال می‌کند، اما تاکنون پاسخ روشنی از تهران دریافت نکرده است.

فرانسه، ایالات متحده، بریتانیا و آلمان در تلاشند دور تازه‌ تحریم‌ها علیه ایران در شورای امنیت را به تصویب برسانند.
 
منبع: رادیو فردا


 


چند روز پس از اعلام نگرانی نشریه «عبر‌ت‌های عاشورا» درمورد وضعیت ایستگاه‌های دوچرخه سواری در سطح شهر اصفهان مدیران شهری اعلام کردند که «از تحویل دوچرخه به بانوان معذورند.»

پیش از این، نشریه‌ی «عبرت‌های عاشورا» با ابراز نگرانی از ایستگاههای دوچرخه‌سواری در اصفهان نوشته بود «به تازگی افتتاح یک ایستگاه دوچرخه‌سواری باعث شده که برخی از توریست‌های خارجی، مسافران داخلی، و حتی خانواده‌ها اقدام به دریافت دوچرخه از این ایستگاه و قرار دادن آن در اختیار زن و دختران همراه خود نموده و از این منظر، صحنه‌های بسیار نگران کننده و ناهنجاری را  به وجود آورده است.»

این مقررات جدید نه تنها در ایستگاه دوچرخه‌سواری میدان نقش جهان بلکه در سایر ایستگاه‌های سطح شهر نیز اعمال شده است. 

منبع: ایران نامه


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته