هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ فروردین ۷, شنبه

Latest News from Iran Green Voice for 03/27/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



وبلاگی برای آزادی یکی از دارندگان مدال طلای المپیاد کشوری که نزدیک به دو هفته پیش بازداشت شده و هنوز اطلاع دقیقی از وضعیت اتهامی او در دست نیست راه اندازی شد.

به گزارش ندای سبز آزادی، وبلاگی برای آزادی عبدالله یوسف‌زادگان از دارندگان مدال طلای المپیاد کشوری و دانشجوی فوق لیسانس دانشگاه علامه راه اندازی شده است. گفتنی است یوسف‌زادگان از جمله چهره‌های محبوب فرهنگی بوده که به شهادت دوستانش بعد از انتخابات هیچ‌گونه فعالیت سیاسی‌ای نداشته است.

این دانشجو بامداد دو هفته پیش در منزل شخصی‌اش در تهران بازداشت و به زندان مشهد منتقل شد. خانواده وی تا کنون امکان ملاقات با وی را نداشته‌اند. یوسف‌زادگان در آخرین تماس تلفنی خود شرایط روحی و جسمی‌اش را خوب توصیف کرده است.

آخرین پست این وبلاگ نامه‌ای تنظیم شده توسط عده‌ای از دانشجویان المپیادی و علوم انسانی به رئیس قوه قضائیه است که خواستار آزادی این دانشجوی نخبه شده‌اند. از علاقمندان به امضای این نامه دعوت می‌شود به آدرس زیر مراجعه و مشخصات خود را در بخش نظرات آن درج نمایند:

http://freeyousefzadegan.blogspot.com/2010/03/blog-post_1941.html


 


روز گذشته (5شنبه)برخی از خانواده های زندانیان سیاسی از جمله فیض الله عرب سرخی، عباس عرب مازار، قربان بهزادیان نژاد بدر السادات مفیدی، بهشتی شیرازی و ... با خانواده های خود ملاقات داشتند. گفتنی است در این روز از ملاقات امیر ابوطالبی با خانواده اش جلوگیری به عمل آمد.

خبرنگار ندای سبز آزادی همچنین خبر داده است که دکتر عرب مازار مشاور اقتصادی مهندس موسوی از 25 بهمن ماه تا کنون هیچ گونه بازجویی نداشته است ولی مدت 2 هفته است که از انفرادی خارج شده و با دو تن از متهمان شبکه های هرمی در بند 240 اوین به
سر می برد.

یکی از اتهامات دکتر بهزادیان نژاد رییس ستاد انتخاباتی مهندس موسوی در بازجویی ها همکاری 22 ساله وی با مهندس موسوی از دوران دفاع مقدس تا کنون بوده است.

همچنین بدر السادات مفیدی 3 هفته است از بند عمومی به انفرادی بند 240 منتقل شده است . رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران از بیماری قلبی رنج می برد و خانواده وی از وضعیت جسمی وی ابراز نگرانی کرده اند.


 


حکومت اقتدارگرای کره شمالی هشدار داد که هر گونه تلاش برای تغيير رژيم اين کشور را با حمله‌ی هسته‌ای پاسخ خواهد داد.

 

کره شمالی و چند کشور از جمله دولت کودتا در ایران، در زمره اقتدارگرا ترین حکومت های دیکتاتوری در دنیا هستند. حکومت کره شمالی مجهز به جنگ افزار هسته ای است. با این حال آمار فقر و گرسنگی در این کشور وحشتناک است.

علاوه بر این کره شمالی اقدامات بسیار سخت گیرانه ای برای سانسور اینترنت، شبکه های ماهواره ای و رسانه ای انجام می دهد.

کره شمالی تا پیش از موفقیت در آزمایش موشک های هسته ای خود، ادعا می کرد که به دنبال فناوری صلح آمیز هسته ای است. پس از آن نیز سلاح هسته ای را به عنوان یک عامل بازدارنده مقابل تهدیدات نظامی خارجی معرفی میکرد. اما روز گذشته ارتش کره شمالی با صدور بیانیه ای، هدف از تولید سلاح های کشتار جمعی را "حفظ نظام" عنوان کرد.

 

شبکه‌ی مرکزی خبر کره، به نقل از بيانيه‌ی ارتش کره شمالی که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد «کسانی که به دنبال تغيير نظام کره شمالی هستند، اعم از آنکه در اين ميان نقشی فعال يا غيرفعال داشته باشند، قربانی حمله‌ی هسته‌ای خواهند شد».

 


 


شیرین قرچه داغی، دانشجویِ پزشکی دانشگاه تهران، بامداد امروز جمعه ششم فروردین ماه توسط چند تن از ماموران لباس شخصی، در اطراف دانشگاه دستگیر و به محلی نامعلوم منتقل شد.

به گزارش هرانا، این دانشجوی دانشگاه تهران که برای مرور و مطالعۀ دروسش با دوستانِ خود مقابل در دانشکده قرار گذشته بود، ناگهان با هجوم نیروهای لباس شخصی مواجه و بازداشت شد.

هنوز از علت دستگیری، محل بازداشت و وضعیت وی خبری منتشر نشده است و خانواده قرچه داغی به وزارت اطلاعات، انتظامات دانشگاه تهران و زندان اوین مراجعه کرده اند؛ اما مسولان از دستگری وی ابراز بی اطلاعی کرده اند.

ربودن، دستگیری، بازداشت های غیرقانونی و برخوردهای خشن با دانشجویان دانشگاههای مختلف کشور، طی ماههای اخیر رویه ای معمول بوده و کماکان تعداد زیادی از دانشجویان در زندان ها و بازداشتگاهها به سر می برند.

 


 


هویت یکی دیگر از اسرای حوادث عاشورای ۸۸ که از دانشجویان ارشد دانشگاه علامه طباطبایی است، مشخص شد.

به گزارش جرس، ابوالفضل قاسمی متولد ۱۳۶۰، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد حقوق عمومی از دانشگاه علامه طباطبایی و فرزند یکی از جانبازان و اسرای جنگ هشت ساله ایران و عراق، عصر روز عاشورا (ششم دی)در حالی که از صحنه‏ درگیری ها فاصله داشته و در حال بازگشت به منزل خود بود، بازداشت شد و پس از گذشت سه ماه هنوز وضعیت پرونده‏ او مشخص نشده است.

این گزارش ارسالی خاطرنشان می سازد عدم آزادی نامبرده که هیچ گونه سابقه‏ فعالیت سیاسی در پرونده‏ خود ندارد، سبب نگرانی و تعجب خانواده‏ او شده است.

لازم به ذکر است کماکان هزاران تن از زندانیان ناشناس در بازداشتگاههای سراسر کشور در وضعیتی نامعلوم و بلاتکلیف به سر می برند و تهدیدات ماموران امنیتی و همچنین ناشناسی آنها و عدم دسترسی خانواده ها و بستگان آنها به رسانه ها، سازمانهای حقوق بشری و شبکه های اجتماعی و اطلاع رسانی، مشکلات زیادی در این زمینه ایجاد کرده است.

در آستانه نوروز امسال مهدی کروبی طی دیداری که از منزل بهمن احمدی امویی داشت، ضمن دلجویی از این روزنامه نگارکه موقتا آزاد شده، نسبت به وضعیت تمام بازداشت شدگان سرکوب بعد از کودتا، بویژه "زندانیانی که کسی آنان را نمی شناسد و ماههاست در زندانند و هیچکس نیز از حال آنان باخبر نیست"، ابراز نگرانی و تاسف کرده و قول داد تمام تلاش خود را برای آزادی آنان خواهد کرد.

 


 


آزاده سر افراز سید مصطفی تاج زاده که خود در مرخصی از زندان اوین به سر می برد، در نخستین روزهای سال نو به دیدار و دلجویی از خانواده های اسرای سبز پرداخت.

به گزارش تحول سبز، تاج زاده به همراه همسرش با حضور در منزل بدرالسادات مفیدی، محمد نوری زاد کارگردان دربند، دکتر داود سلیمانی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و عمادالدین باقی، با خانواده این عزیزان دیدار کرد.

 

تاج زاده در این دیدار ها ضمن آرزوی آزادی هرچه سریعتر این عزیزان، برای خانواده هایشان صبر و مقاومت و همچنین سالی خوش مسئلت کرد.
 


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته