هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ فروردین ۱۰, سه‌شنبه

Posts from Khodnevis for 03/30/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



«وای وای وای، ساسی من کوش؟»

صراط نیوز، ساسی را مانکن را خواننده ای "زیرزمینی" توصیف کرده که "با اشعار سخيف و مبتذل"، در میان جوانان جایگاهی پیدا کرده  است.

 

هنوز هیچ منبع خبری دیگری، خبر بازداشت این خواننده را تایید نکرده است، اما مساله بازداشت وی به سرعت در فضای اینترنت منتشر شده است.

 

برخی معتقدند شاید بازداشت ساسی مانکن با حمایت وی از مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری ارتباط داشته باشد، گرچه هنوز نمی توان دلیل مشخصی برای بازداشت وی ذکر کرد.

 

ساسی مانکن (یا آن گونه که دایره المعارف ویکی پدیا ذکر کرده است، ساسان یافته، متولد ۱۳۶۵ در اهواز از جمله خوانندگان سبگ‌های رپ و شش و هشت است. وی که به صورت زیرزمینی آهنگ های خود را ضبط می کند،در میان وان ها طرفداران فراوانی دارد.

 

ساسی مانکن در زمان انتخابات ریاست جمهوری، از مهدی کروبی حمایت کرد و حتی آهنگی برای وی نیز اجرا کرد. وی در دیداری عده‌ای از هنرمندان پیش از انتخابات با مهدی کروبی داشتند، نیز حضور داشت که باعث جنجال های فراوان شد. اما بعد از آن چند آهنگ نیز به طور زنده برای کروبی  اجرا کرد.

 

در آن زمان احمد زیدآبادی (روزنامه نگار و دبیر کل سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) که اکنون در زندان است) در مصاحبه‌ای اعلام کرد که دلیل رای دادنش به مهدی کروبی، دیدارش با ساسی مانکن است.

 

متن ترانه ساسی مانکن برای مهدی کروبی

 

رايم و به کي بدم تو مي گي کي عاليه؟/ کي به فکر ايرانو کي به فکر بي کاريه؟/ کي به اون گوش مي ده؟/کاري نداره چي پوشيده/ الان وقت همبستگيه و /خون تو رگهاي همه جوشيده/ بيا شرکت کنيم تو اعتماد ملي /فرقي نداره بيکاري يا کارمندي/ دوست داريم از بس خوبي / مهربوني محبوبي/راي ما راي شما../واي واي واي مهدي کروبي......../بشين تو خونت و خودتو بادبزن/ماهانه بگير هفتاد هزار تومن!

 

* تیتر از یکی از اشعار ساسی مانکن گرفته شده است.

 

 


 


انفجار انتحاری در متروی مسکو

در انفجار ساعاتی پیش متروی مسکو که در ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح به وقت محلی ودر شلوغ‌ترین هنگام، انجام شد انجام شد ۳۵ نفر کشته شدند و به گفته شهردار مسکو ۴۰ نفر زخمی شده‌اند.
این انفجارها که در ایستگاهی در نزدیکی یکی از دفاتر کی جی بی، به نام لوبیانکا رخ داد. سی‌ان‌ان گزارش داد که عامل انفجار، یک زن بمب‌گذار انتحاری بوده که گمان می‌رود از مبارزان چچن بوده است..


انفجارات در دو مرحله اتفاق افتاد، که در نهایت به گفته مقامات دولتی ۳۵ نفر کشته شدند. متروی مسکو یکی از قدیم‌ترین متروهای جهان است وبسیار زیباست. ایستگاه‌های این مترو بوسیله نقاشی‌های زیبا تزئین شده است


 


سیاست‌مداران منفور ایران

 

اکثر قریب به اتفاق سیاست مداران (و از جمله سیاست مداران ایران) در آرزوی قدرت مند کردن مملکت‌شان هستند. و بسیار می‌توان نام برد از سیاست مداران منفور ایرانی که در خاطرات خود نوشته شان سعی در توضیح منطقی تصمیم گیری هایشان کرده‌اند.  اما نام‌شان (به درست یا به غلط) هم چنان با نفرت برده می‌شود.

 

حتی  خامنه‌ای که در سال گذشته دست به کشتار ایرانیان زد، احتمالا با چنین استدلال‌هایی عمل خود را توجیه کرده است که: «اگر من این چند نفر را نمی‌کُشتم، کشور در ناامنی ای فرو می‌رفت که بسیار بیشتر از این تعداد را به کام مرگ می‌فرستاد.»   

 

به گمانم مشکل سیاست مداران در نیت‌شان نیست (که می‌توان قبول کرد حداقل از دید خودشان، نیت شان  خیر است).  سیاست مداران ایرانی  سیاست ورزی را نمی‌شناسند و هنوز راه درست  تبلیغ برای تصمیم‌های سیاسی شان را نمی‌دانند.   

 

ساحت سیاست، ساحت تصمیم‌گیری بر سر احکام جدلی الطرفین است. یعنی احکامی که بر له و علیه آن می‌توان استدلال کرد و دلیل آورد. و کسی با استدلال کردن نمی‌تواند یک تصمیم سیاسی را برای رقیب توجیه کند. بنابراین کار پیش نمی‌رود، مگر با سیاست ( به عنوان مثال بر له و علیه طرح هدف‌مند سازی یارانه های احمدی‌نژاد می‌توان استدلال کرد به گونه‌ای که هیچ گاه به نتیجه نرسیم).

 

تا این جای کار سیاست مداران همه کشورها هم داستان‌اند. اما از اینجا به بعد است که مشکل شروع می‌شود.

 

سیاست مداری، طرحی سیاسی  در سر دارد (احمدی‌نژاد در سر دارد طرح هدف مند کردن یارانه ها را عملی سازد). در ایران کُنش سیاسی مربوطه در همین جا به پایان می‌رسد (آن طرح به سرعت به یک تصمیم سیاسی  گرفته شده تبدیل می‌شود و تمام؛ احمدی‌نژاد طرح را به سرعت و در سکوت رسانه‌ای آماده کرده، به مجلس می‌برد و مجلس باید آن طرح را تصویب کند و گرنه نظام ضربه می‌بیند). حال این وسط افکار عمومی مردم چه می‌شود و مردم چرا و چگونه باید راضی باشند به اجرای این برنامه، اصولا محلی از اعراب ندارد (هر وقت طرح به حوزه عملیاتی شدن نزدیک شد می رویم می‌نشینیم در رسانه ملی و رودررو برای مردم توضیح می‌دهیم که قرار است چه بلایی بر سرشان بیاوریم و آنها موظف هستند که چه بکنند).  در نهایت طرحی که نه سیاست مدار صاحب آن (که مدعی است هزار ساعت کار کارشناسی بر سر آن لایحه، قبل از فرستادن به مجلس، انجام شده) و نه رقبا و نه مردم از جزییات آن آگاهند، عملیاتی می‌شود (و طرح در اولین گام که شناسایی دهک‌های درآمدی است که قرار است کمک نقدی دریافت کنند، پس از هدر دادن کلی اعتبارات، شکست  خورده و قرار می‌شود این گام فراموش شده و طرح وارد مرحله بعدی شود!).

 

موقعیت بالا، نمونه‌ای است از آن چه که  سیاست مداران ایران بر سر این مردم (حداقل) در صد سال گذشته آورده‌اند. مردمی که یک شبه با خبر می‌شوند، تغییری در زندگی شان در راه است که قرار است زندگی شان را زیر و رو کند و.... و جالب این جا است که همین مردم به بی چشم و رویی و نادانی سیاسی و دمدمی مزاج بودن و ...  متهم هستند (و همه آن مثال معروف را به یاد داریم که مردم صبح شعار زنده باد مصدق سر دادند و بعد از ظهر شعار مرگ بر مصدق، اف بر این مردم بی چشم و رو و جاهل!).

 

اما معمولا رسم در ممالک متمدن به گونه ای دیگر است و تقریبا تمامی انرژی یک سیاست‌مدار، به جای آن که صرف آماده سازی یک طرح سیاسی شود، صرف آماده سازی افکار عمومی می‌گردد. و این آماده‌سازی هم به این ترتیب صورت نمی‌گیرد که مخالفین طرح را ترور (شخصیت) کنیم و یا  یک عده را اجیر کنیم برای طرح‌مان پلاکارد دست بگیرند و آن را حق مسلم ملت بر شمارند و مخالفین را دشمن ملت (مرگ بر ضد ولایت فقیه، انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست).

 

بلکه تمامی تلاش سیاست مدار بر این متمرکز می شود که با کمک گرفتن از ابزار رسانه و توان تبلیغاتی رقیب، به مردم نشان دهد طرح او جدلی الطرفین است (البته بماند این نتیجه فرعی بسیار مهم که طرح در بوته نقد صیقل خورده و عملی‌تر می‌شود). و همان قدر که مخالفان او برای عدم انجام طرح دلیل دارند، او هم دلیل دارد. به این ترتیب سیاست مدارموفق می شود با استفاده از قدرت رسانه و توان تبلیغاتی رقیب و با  داغ کردن فضا،  افکار عمومی را متوجه طرح کرده و آن را برایشان توضیح بدهد. از این جای کار به بعد موفقیت طرح، باز می گردد به لابی گری های معمول سیاسی پشت پرده. اما  مهم مرحله  آماده‌سازی و آگاهی افکار عمومی بود که انجام شده است و افکار عمومی  قانع شده که طرح جدلی الطرفین است. حال در صورت عملیاتی شدن و شکست طرح، سیاست مداری منفور روی دست ملت نمی‌ماند.

 

بنابراین، وجود رسانه مخالف و رقیب سیاسی همچون ریه‌های یک سیاست مدار برای تنفس او لازم است. و اتفاقا این سیاست مدار است که می‌بایست هر طور شده به زنده ماندن رسانه‌های مستقل کمک کند و حتی شده به آنها کمک کند تا سر پا بمانند، تا حیات واعتبار خودش به خطر نیافتد (همین است که می‌بینیم آقای احمدی‌نژاد در دیدار با اصحاب رسانه لطف فرموده می‌فرمایند: «اما این که همدلی میان ما و رسانه‌های مخالف" و آنچه که آنها می‌گویند باشد، این نشدنی است»، و ایشان اصلا متوجه نیست که اصلا هم دلی ایشان در این زمینه مهم نیست".    

 

به گمانم هنوز یک راه باقی است تا خامنه ای انجام به صلاح برد: آنگاه که شب نشستیم جلوی  رسانه ملی و مشاهده کردیم عروسکی  (از همان عروسک‌ها که برای بوش و کلینتون ساخته بودند) برای آقای خامنه‌ای درست کرده‌اند و عروسک  (مثلا ) در حال قرائت دوباره خطبه هایی است که آقا امروز صبح ایراد فرموده‌اند.

 


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته