هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ فروردین ۱۰, سه‌شنبه

Latest News from 30Mail for 03/30/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، از تشکیل قریب‌الوقوع «کمیسیون رعایت حقوق شهروندی»  خبر داد و خاطرنشان کرد که «در این کمیسیون به همه ابعاد حقوق شهروندی، از جمله مسائل بازداشتگاه‌ها، توجه ویژه خواهیم داشت.»

اسماعیل احمدی‌مقدم با اشاره به اولویت‌های برنامه پلیس ایران در سال جدید و با بیان اینکه «موضوع حقوق شهروندی از اولویت های برنامه های پلیس در سال جاری به‌شمار می‌رود»، افزود: «حرمت مردم باید با همه ابعادش حفظ شود. در نیروی انتظامی معتقدیم رعایت قانون باید فصل‌الخطاب رفتار با شهروندان باشد.»

آقای احمدی‌مقدم همچنین با بیان این نکته که «حتی با مجرمان باید رفتار مناسب داشته باشیم و جرم مجرم باید مورد هدف باشد نه شخصیت او»، تشکیل کمیسیون رعایت حقوق شهروندی در آن نیرو را در همین راستا بیان کرد.
 
فرمانده نیروی انتظامی در حالی از «رعایت حقوق شهروندی» می گوید که معترضان چندماه گذشته، انتقادات بسیاری به عملکرد خشونت آمیز و خارج از قانون نیروی انتظامی به همراه نیروی بسیج و لباس شخصی ها  در حوادث بعد از انتخابات سال گذشته داشته اند.

منبع: جرس


 


شهناز غلامی، فعال حقوق زنان و روزنامه نگار به هشت سال حبس تعزیری محکوم شده است.

بنا بر اعلام منابع خبری، در این حکم که شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز آن را صادر کرده، خانم غلامی به «نشر اکاذیب، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و عضویت و فعالیت در سازمان مجاهدین خلق از طریق همکاری با خبرگزاری‌ها» متهم شده است.

شهناز غلامی که پیشتر نیز مدتی را در زندان سپری کرده است، هم اکنون همراه فرزندش در ترکیه به سر می‌برد.
 
منبع: رادیو فردا


 


میرحسین موسوی و مهدی کروبی در پیام‌هایی جداگانه،‌ درگذشت همسر  آیت‌الله منتظری را به خانواده‌ وی تسلیت گفتند.

موسوی در پیام تسلیت خود خطاب به احمد منتظری گفته «درگذشت مادر بزرگوار و داغدیده و مبارز را به شما خانواده گرامی تسلیت می‌گویم. ایشان بانویی فداکار و صبور در راه اسلام و انقلاب ویاری فداکار برای همسر عالیقدر و مبارزشان در فراز و نشیب چند دهه اخیر بود.»

مهدی کروبی نیز در پیام خود با اشاره به درگذشت آیت‌الله منتظری با «همسفر» خطاب کردن همسر آیت‌الله منتظری گفته «این بانوی بزرگوار و با فضیلت که با اهدای ۲ فرزند شهید و جانباز مصداق بارز زن مسلمان و مثل اعلای فداکاری، پرهیزکاری و مجاهدت در راه خدا بود، حقی عظیم بر ملت بزرگوار ایران و به‌ویژه مبارزان انقلاب اسلامی دارد.»

آقای کروبی افزوده: «اینجانب درگذشت این بانوی بزرگوار را به‌ بیت شریف آیت‌الله‌العظمی منتظری(ره)، جناب‌عالی و همه بستگان داغدار، تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه ایزد منان برای آن عزیز سفر کرده و همسر بزرگوارش، علو درجات و اجر جزیل و برای کلیه بازماندگان معزز صبر جمیل و اجر و تندرستی و طول عمر همراه با عزت و توفیق ادامه راه والد و والده بزرگوارتان در خدمت به‌اسلام و ایران مسألت دارم.»

منبع: کلمه (+, +)


 


کاربران اینترنت در ایران، از امروز در مواجهه با سایت‌های فیلتر شده که تا پیش از این عبارت «مشترک گرامی! دسترسی به این سایت امکانپذیر نمی‌باشد» نوشته می‌شد، با  صفحه‌ای روبرو شدند که به نوشته این صفحه «سایت‌های» مفید در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

این صفحه بخش‌های مختلفی دارد که یکی از آن بخش‌ها ، مربوط به «سایت‌های مفید خبری» است. نکته قابل توجه قرار گرفتن برخی سایت‌های دولتی در این بخش است. همچنین خبرگزاری ایلنا که «مشی اصلاح طلبانه و انتقادی» به دولت دارد در این صفحه حذف شده است.

سایت تابناک که یکی از سایت‌های مفید معرفی شده در این صفحه است در مطلبی در این‌باره نوشته است که «با بکار گیری نرم افزار جدید فیلترینگ سایت‌های ضد اخلاقی و متخلف کشور، صفحه فیلترینگ این سایت‌ها نیز تغییر کرده است.»

منبع: کلمه

 


 


همسر و دو فرزند جعفر پناهی کارگردانی که اوایل اسفند در منزلش بازداشت شد و هنوز در زندان اوین است، دلنوشته‌ای را منتشر کرده‌اند.

در این نامه که به صورت بخش بخش و توسط اعضای خانواده‌ی آقای پناهی نوشته شده، آمده است: «ماه آخر سال برایمان این طور گذشت که هر روز ساعت ها جلوی زندان منتظر تو بایستیم، تا روز آخر  سال که در آن هم سلولی تو هم آزاد شد و، ما ماندیم و درب بسته زندان و تو که هنوزهم آنجا بودی.»

در این نامه فرزندان آقای پناهی، ضمن ابراز ناخشنودی از دوری پدرشان در این مدت،‌ به مرور دستگیری وی از دیدگاه خود پرداخته و نوشته‌اند: «دائم دلیلی برای گریه کردن هست، و من مثل تو نیستم بابا، که آنها را ببینم و جلوی خودم را نگه دارم. تو را اذیت می کنند و من گریه می‌کنم، تو را به زندان می‌برند و من گریه می‌کنم. تو در زندان میمانی و من گریه می‌کنم.»

طاهره سعیدی،‌ همسر جعفر پناهی در پایان این دلنوشته می‌نویسد: «می‌فهمم برای کسی که تمام زندگیش در سینما خلاصه می‌شود، بی‌کاری بدترین زندان است. این که می‌توانستی هر جا قدم بگذاری که صحنه کارت باشد، اما عذاب می‌کشیدی، چون نمی‌گذاشتند کار کنی، چون در زندان بودی. تو حالا واقعا  در زندانی، و در سلولت نشسته‌ای. نمی‌دانم اما، شاید تو حالا آزادتری!»
 
منبع: کلمه
 


 


شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد که از نخستین روز فروردین امسال تا جمعه، ششم فروردین، 416 میلیون و 600 هزار لیتر بنزین مصرف شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، بیش از هشت میلیون لیتر کاهش مصرف داشته است.
 
در مدت زمان یاد شده، روزانه به طور میانگین 69 میلیون و 430 هزار لیتر بنزین در ایران  مصرف شده که در مقایسه با دوره زمانی سال قبل، تفاوت محسوسی نداشته است.
 
بر اساس آمارها، بیشترین مصرف روزانه بنزین مربوط به روز پنجم فروردین و کمترین میزان مصرف این فرآورده نیز به ششمین روز فروردین اختصاص دارد.

منبع: آفتاب


 


وضعیت جسمانی مهدی محمودیان، روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت ایران در زندان اوین «نامساعد» گزارش شده است.

به گزارش کلمه، وی اخیرا با خانواده خود تماس تلفنی داشته  و از «بی‌توجهی» مسئولان زندان به سلامت خود گلایه کرده است.

این گزارش می‌افزید آقای محمودیان هفته گذشته در زندان اوین  بیهوش شده است.

بنابر این گزارش، محمودیان دو ماه پیش به عفونت ریوی مبتلا شد اما «ماموران زندان با وجود آگاهی از این موضوع او را با لباس غیر کافی در هوای سرد نگه داشتند.»

محمودیان ۷ ماه است که در زندان اوین به سر می‌برد و منابع خبری «افشاگری بازداشتگاه کهریزک» را از مهم‌ترین دلایل بازداشت او عنوان کرده‌اند.

منبع: کلمه


 


علی جنتی سفیر ایران در کویت برخی خبرها درباره دخالت وی و احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان را در موضوع پولشویی یک وزیر بحرینی تکذیب کرد و گفت که این اتهامات صحت ندارند.

آقای جنتی گفت: هیچ چیزی از بحرین یا کشور دیگری دریافت نکرده‌ایم اما به طور حتم این اتهامات صحت ندارند. اگر قصدی برای پولشویی وجود داشته باشد چرا از بحرین و نه از دبی صورت بگیرد در حالی که دبی از آزادی بیشتری برخوردار است.

وی همچنین درباره اتهام زنی به سپاه پاسداران به دخالت در ماجرای پولشویی یک وزیر بحرینی نیز گفت: «سپاه نیازی به پول شویی ندارد.»

مدتی پیش «منصور بن رجب» از وزیران شیعه کابینه بحرین به اتهام پول شویی از سمت خود برکنار شد. وی هم اکنون به همین اتهام در حال محاکمه است.

منبع: عصر ایران

 


 


احمد رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ضمن استقبال از همکاری بسیج با پلیس در نوروز امسال گفت: «در نوروز در مکان‌هایی که بسیجیان مستقر شده‌اند شاهد کاهش وقوع سرقت، دستگیری سارقان و اشرار و در مجموع برقراری امنیت بیشتری هستیم.»

رادان افزود: «طرح کمک نیروهای بسیج در زمینه برقراری امنیت در محله‌ها با همکاری کلانتری‌ها ابتدا در تهران و سپس در دیگر استان‌ها در تعطیلات نوروزی به مورد اجرا گذاشته شد.»

به گفته احمدرضا رادان، پلیس با افزایش نیروهای تحت امر فرماندهی خود مانند نیروی بسیج در صدد بوده تا در حوزه معیشت کارکنان آن و با افزایش منزلت اجتماعی پلیس کاری کند تا این نیروها در ماموریت‌های خود «دغدغه معیشتی» نداشته باشند.

منبع: مردمک
 


 


در مراسم تشییع همسر آیت‌الله منتظری، چند نفر از شرکت‌کنندگان و نظم‌دهندگان در مراسم بازداشت شدند «که کماکان خبری از آنان در دست نمی‌باشد.»

احمد منتظری فرزند آیت‌الله منتظری علت دستگیری این افراد را صرفا «فعال بودن آنان در میان جمعیت و پرشور شعار دادن» عنوان کرد و گفت: «همانگونه که از مردم درخواست کرده بودیم، آنان مراقب اوضاع بودند و ازطرح شعارهایی تند پرهیز می‌کردند و نمادی هم به همراه نداشتند ولی صرف گفتن پرشور لا اله الا الله منجر به دستگیری تعدادی از شرکت‌کنندگان شد.»

به گفته‌ی وب‌سایت کلمه،‌ از روز گذشته و بعد از پخش خبر درگذشت همسر آیت‌الله منتظری، خطوط تلفن همراه در شهر قم دچار اختلال شدید و مشکل شد.

در جریان این مراسم غیر از بازداشت‌شدگان اشاره شده، گروهی از جوانانِ شرکت‌کننده که شعار «یاحسین میرحسین» سر می‌دادند، در آستانه بازداشت توسط ماموران با وساطت و حضور جدیِ مردم، نجات پیدا کردند.

منبع: جرس


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته