هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ فروردین ۹, دوشنبه

Latest News from Emrooz for 03/28/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



پایان سال ۸۸ و در حال و هوای بد اقتصاد ایران، بار دیگر بازار گوشت قرمز با افزایش نجومی قیمت که در طی چندین مرتبه از سال ۸۸ اتفاق افتاده بود، خبر ساز شد.

به گزارش ایلنا، بر همین اساس کارشناسان از افزایش قیمت گوشت در سال جاری نیز سخن می‌گویند و بر این باورند که گوشت در دیگ گرانی سرخ می‌شود.

واردات گسترده، عامل نابودی صنعت دامپروری کشورانتقادهای بی‌شماری به دولت دهم مبنی بر واردات گسترده گوشت قرمز است به گونه‌ای که منتقدان، واردات را عامل نابودی صنعت دامپروری در درازمدت توصیف کرده‌اند.

این کارشناسان بر این عقیده‌اند که باید واردات گوشت قرمز هدفدارتر و برای مواقعی خاص صورت بگیرد اما دولت دهم که ادامه‌دهنده راه دولت نهم است درطول سال مبادرت به واردات گسترده گوشت قرمز به کشور کرده است.

عدم تدبیر برنامه‌ریزان اقتصادی و سیاسی کشور به خصوص در طی دولت نهم و تداوم آن در دولت دهم موجب گردیده تا صنعت دامپروری کشور نه تنها در برابر عولمل طبیعی آسیب پذیر شود بلکه سیاستگذاری ناکارآمد دولتمردان عرصه را بر تولید کنندگان و مصرف کنندگان تنگ کرده است.

واردات گسترده از کشورهای مختلف چه به صورت دام زنده و چه به صورت گوشت منجمد، قاچاق دام از کشور و همچنین صادرات بی رویه دام زنده از عواملی بوده که بر بازار بی سامان گوشت تاثیر نامطلوب گذاشته است.

پرسشی که ذهن همه منتقدان و کارشناسان و همچنین برخی از فعالان بازار را به خود مشغول کرده آن است

که این همه‌حجم ورود گوشت قرمز و تولید کشور چرا نمی تواند بازار گوشت را ساماندهی کند؟

در طی یک ماه گذشته و به خصوص در طی چند روز گذشته افزایش عرضه گوشت تازه و گوساله با نرخ مصوب نه تنها تاثیری بر کاهش قیمت این فرآورده ها در بازار نداشته بلکه زمینه های زیان بیشتر تولید کنندگان را فراهم ساخته است.

در حال حاضر قیمت در بازار گوشت قرمز، به ازای هر کیلو بین ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۷ هزار تومان در نوسان است.

گوشت گوساله نیز با اندکی تفاوت بین ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان در بازارتهران معامله می‌شود.

هر چند که توزیع گوشت قرمز در میادین شهرداری به قیمت کیلویی ۱۰ هزار تومان توزیع می‌شود اما هیچ‌گاه تاکنون نتوانسته نیاز مصرف کنندگان تهرانی را برآورده کند.

تناقض در اظهارات وزارت بازرگانی و کشاورزی

در حالی‌که صادق خلیلیان وزیر تازه نفس وزارت کشاورزی توقف روند افزایش قیمت گوشت قرمز را، افزایش صادرات عوارض گوشت گوسفندی اعلام کرده است، وزارت بازرگانی همچنان اصرار به واردات بی‌رویه گوشت قرمز می‌کند؟!

چندی پیش احمد سجادی معاون وزیر اموردام کشاورزی در گفت‌وگو با ایلنا، از افزایش تولید گوشت قرمز در سال جاری خبر داد و بیان کرد: کشور نیازی به واردات گوشت قرمز ندارد.

او به خبرنگار ایلنا گفت: این موضوع رسانه‌ای نشود چرا که وزارت کشاورزی تنها متولی تولید گوشت قرمز است و توزیع و تنظیم گوشت بر عهده وزارت بازرگانی بوده و این وزارتخانه در این زمینه دخالتی نمی‌کند.

جنگ زرگری مدیران کشاوری در بلوار کشاورز با مدیران بازرگانی در میدان ولی عصر هر چند که تاکنون رسانه‌ای نشده اما تداعی‌گر عدم هماهنگی مدیران ارشد دولت در امر برنامه‌ریزی اقتصادی است. آیا واقعا تولید گوشت قرمز نیاز بازار داخلی را تامین می‌کند یا این که تولید گوشت قرمز تنها بخشی از نیاز بازار داخلی را تامین می‌کند؟ پرسش‌هایی است که پاسخ آنها به صورت تناقض آمیز و متفاوت از سوی برنامه‌ریزان اقتصادی ارایه می‌شود.

آنچه که در این میان خودنمایی می‌کند، نبود یک سیاستگذاری منسجم و کارآمد از سوی دولت است.

صدور سالانه یک و نیم میلیون راس دام زنده به کشورهای عربی و نزدیک ۵۰۰ هزار راس دام زنده به صورت قاچاق شاید به گفته‌های مسوولان وزارت کشاورزی مبنی بر بی‌نیازی بازار از گوشت وارداتی به واقعیت نزدیکتر باشد.

وجود مافیای واردات گوشت قرمز

برخی از منتقدان بر این باورند: وجود مافیای وارداتی یکی از عواملی بوده که بازار گوشت قرمز را متاثر کرده است.

انگار که مافیای واردات در همه محصولات نفوذ کرده به گونه‌ای که به نظر می‌رسد حتی دولت نیز توان مقابله با آنان را ندارد.

به راستی این وارد کنندگان محصولات خارجی چه کسی و یا چه اشخاصی هستند که حتی نهادهای قضایی و اجرایی یارای مقابله با آنها را ندارند.

از آن سو فعالان بازار، قاچاق را یکی از بزرگترین معضلات صنعت گوشت قرمز ذکر می‌کنند.

به اعتقاد کارشناسان، افزایش قیمت گوشت قرمز دارای دلایل متفاوتی بوده که باید برای ریشه‌یابی آن ابتدا مولفه‌های برنامه‌ریزان اقتصادی را تحلیل کرد و سپس به مسائل دیگر بازار پرداخته شود.

عدم سیستم عرضه و ناکارآمدی نظارتی

بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که سیستم عرضه و توزیع و همچنین نبود اهرم‌های نظارتی مطلوب یکی از عوامل اصلی تلاطم قیمتی در بازار گوشت قرمز است.

احمد مقدسی، عضو هیات مدیره مرکز همکاری‌های امور دام ایران در گفت‌وگو با ایلنا می‌گوید: سیستم توزیع گوشت قرمز دارای نواقص زیادی است و این سیتم قدیمی و ناکارآمد در هزاره سوم دیگر جوابگوی نیاز بازارگوشت نخواهد بود.

وی نبود اهرم‌های نظارتی مطلوب را یکی دیگر از دلایل اصلی نابسامانی بازار گوشت قرمز عنوان کرد.

عدم حمایت بانک‌ها از دامداران

معضل دیگر موجود پیش روی دامداران سیاست به ظاهر حمایتی بانک‌ها از دامداران بود که بنا به دستور هیات دولت استمهال وام بانکی دامداران مطرح شد ولی بانک‌ها به جای طولانی کردن دوره بازپرداخت وام‌ها، در سال اول اقدام به بخشودگی پرداخت اقساط وام‌ بانکی کردند ولی در سال دوم تمامی اقساط سال اول و دوم را یکجا دریافت می‌کنند.

دامدارانی که به طور مثال در سال اول قادر به پرداخت ۱۰میلیون تومان وام بانکی نیستند در سال دوم باید ماهانه ۲۰ میلیون تومان پرداخت داشته باشند که پرداخت این رقم برای دامداران با توجه به شرایط موجود در صنعت دامپروری کشور غیرممکن است و انتظار می‌رود بانک‌ها با طولانی کردن مدت بازپرداخت از چهار سال به پنج سال و یا از دو سال به سه سال امداران را یاری کنند.

کاهش ۳۰ درصدی گاوهای مولد در کشور

بازار گوشت قرمز، در حالی روند افزایشی خود را طی می‌کند که دامپروری کشور طی چهار سال گذشته در رکود و سراشیبی سقوط قرار گرفته است. به گفته کارشناسان، کشتار حدود ۳۰درصد از گاوهای مولد دامداران در سال گذشته و تدوام آن در سال جاری به دلیل افت قیمت شیر و نابسامانی بازار آن، باعث شد تا گوشت قرمز به یکباره عرضه آن کاهش یابد و بازار گوشت قرمز که از عدم توزیع مناسب از سوی وزارت بازرگانی رنج می‌برد، با موج‌هایی سنگین گرانی مواجه شد. به اعتقاد کارشناسان، افزایش کنونی نرخ گوشت قرمز ناشی از بحران سال گذشته و کنونی بازار شیر است.

شاید هرگز به ذهن کسی خطور نمی‌کرد که کشور ایران روزی وارد کننده دام از کشوری کوچک چون ارمنستان با وسعت ۲۹ هزار کیلومتری باشد. کشوری که زمانی قسمتی از کشور پهناور ایران بوده‌است.

به عبارتی می‌توان گفت در حال و هوای واپسین روزهای سال ۸۸ اقتصاد ایران(که کارشناسان می‌گویند دچار بحران شده است) بازار گوشت قرمز‌، گرانی را به مصرف کنندگان عیدی داد و این گرانی در سال جاری نیز باز همراه مصرف کنندگان خواهد بود.

گزارش از علی پیرولی

منبع: کلمه


 


سید محمد خاتمی در پیامی درگذشت همسر آیت الله العظمی منتظری رضوان الله علیه را به بیت آن فقیه علامه و مجاهد نستوه تسلیت گفت.

متن کامل این پیام در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت الاسلام والسلمین آقای حاج شیخ احمد منتظری

درگذشت بانوی بافضیلت، فداکار و پرهیزکار، سرکار والده مکرمه را به جناب عالی و همه بستگان داغدار تسلیت عرض می کنم.
اینک و پس از رحلت خسارت بار فقیه علامه و مجاهد نستوه حضرت آیت الله العظمی آقای منتظری رضوان الله علیه در سوگ عزیزی ماتم زده اید که با دل گشاده و ضمیر روشن و مقاومت ستودنی رنجهای دوران مبارزه و مجاهدت پیش از انقلاب را تحمل کرد و نیز با سعه صدر و شکیبایی درخور تقدیر، درد هجران شهید والامقام حجت الاسلام والمسلمین محمد منتظری را با تسلیم در برابر تقدیر حضرت حق بر خود هموار نمود و در همه حوادث شکیبا بود.
از خداوند منان برای آن فاضله پرهیزکار و برای والد معظم علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی و برای جناب عالی طول عمر توأم با عزت و توفیق خدمت به اسلام و انقلاب و ایران مسألت می کنم.

سید محمد خاتمی
۷ فروردین ۱۳۸۹


 


سمیه فرید، عضو سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) و از فعالان حقوق زنان، روز یکشنبه با وثیقه ۶۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

خانم فرید روز ۲۲ اسفند و در حالی که پیگیر وضعیت حجت (سیاوش) منتظری، همسر بازداشت شده‌اش، بود در مقابل زندان اوین بازداشت شد.

حجت منتظری پیش از سال نو و بعد از حدود دو هفته بازداشت، از زندان آزاد شد اما خانم فرید تا یک هفته بعد از آغاز سال نو در زندان ماند.


 


علی رغم ادعای مقامات امنیتی دولت مبنی بر برگزاری "کاملا آرام و بدون تنش و درگیری" مراسم تشییع و خاکسپاری همسر مکرمۀ آیت الله منتظری، آخرین خبرها حکایت از بازداشت چندین نفر از شرکت کنندگان و نظم دهندگان در مراسم خبر می دهد که کماکان خبری از آنان در دست نمی باشد.

بعد از حاکمیت جو پلیسی و ایجاد ممانعت های حکومتی در برگزاری مراسم تدفینِ آن بانوی بزرگوار، حاجی زاده استاندار قم در گفتگو با خبرگزاری فارس (وابسته به سپاه)، ادعا کرد "مراسم تشییع پیکر همسر منتظری در فضایی کاملا آرام و بدون تنش و درگیری برگزار شد و تمام تمهیدات لازم برای برگزاری این مراسم انجام گردید تا شاهد برگزاری یک مراسم خوب باشیم." این مقام امنیتی دولت دهم همچنین مدعی شد "با خانواده مرحوم منتظری نیز صحبت شد و تمام امکانات در اختیار آنها قرار گرفت تا بدون مشکل مراسم خاکسپاری انجام شود."

همزمان احمد منتظری، پسر بزرگ خانواده محترم منتظری، در گفتگو با خبرنگار جرس خاطرنشان کرد"در جریان مراسم خاکسپاری چندتن ازشرکت کنندگان که نقش برجسته تری در هدایت و نظم دهی جمعیت داشتند، دستگیر شدند که امید است مسئولان امنیتی درایت و تدبیر لازم را بخرج دهند و با آزادی سریع این افراد، فضا را ملتهب نکنند و اجازه دهند که مراسم سوگواری این بانوی مومنه به آرامی برگزارشود."

احمد منتظری علت دستگیری این افراد را صرفا "فعال بودن آنان در میان جمعیت و پرشور شعار دادن" ذکر کرده و متذکر گردید "همانگونه که از مردم درخواست کرده بودیم، آنان مراقب اوضاع بودند و ازطرح شعارهایی تند پرهیز می کردند و نمادی هم به همراه نداشتند ولی صرف گفتن پرشور لا اله الا الله منجر به دستگیری تعدادی از شرکت کنندگان شد."

در راستای ایجاد محدودیت های مختلف برای برگزاری مراسم درگذشت بانوی بزرگوارِ خانوادۀ مرحوم آیت الله منتظری، سامانه خبری کلمه گزارش داد که "از روز گذشته و بعد از پخش خبر فوت همسر آیت الله منتظری خطوط موبایل در شهر قم دچار اختلال شدید و مشکل شد ."

لازم به ذکر است بامداد روز یکشنبه، مردم سوگواری که قصد داشتند در مراسم تشییع جنازۀ آن بانوی بزررگوار شرکت کنند، متوجه شدند که بنا به مسائل امنیتی و عدم دسترسی خانواده منتظری به پیکر آن مرحومه، می بایستی مراسم تشییع بدون جنازه آن مرحومه برگزار شود که نتیجتا مردم بدون جنازه به سمت حرم راهی شدند و به سر دادن شعارهایی در حمایت از جنبش سبز و مواردی چون "تشييع بی جنازه اين هم يه ظلم تازه" پرداختند.

در جریان این مراسم، غیر از بازداشت شدگان فوق الذکر، گروهی از جوانانِ شرکت کننده که شعارهای یاحسین میرحسین سر می دادند، در آستانه ربایش و بازداشت توسط ماموران، با وساطت و حضور جدیِ مردم، نجات پیدا کردند.

بانو ربانی، همسر مکرمۀ مرحوم آیت الله منتظری، پدر معنوی جنبش سبز ایران، در آستانه صدمین روز عروج ملکوتی معظم له، به همسرشان پیوست و بنا به قول فرزندشان سعید منتظری، "از ظلم و ستم های موجود نجات یافتند."

منبع: جرس


 


سيد احمد ميري قائم مقام جبهه مشاركت مازندران، جانباز دفاع مقدس، استاد دانشگاه مازندران و فرماندار سابق بابلسر و رامسر در دولت اصلاحات ظهر امروز بازداشت شد.

گفتني است ميري پيش از عيد به دادسراي بابل احضار شده بود اما بدون آنكه برگ احضاريه به دست وي برسد در تعطيلات نوروزي و طي يك تماس تلفني از سوي معاون دادستاني بابل از اين احضاريه باخبر شد. وي ظهر امروز به اداره ي اطلاعات بابل مراجعه كرد كه پس از ساعتي بازداشت و به اداره ي اطلاعات ساري منتقل شد.

يك هفته پيش از پاان سال نيز آقايان سروش و شهميري دو فعال اصلاح طلب بابل بازداشت شده بودند و احتمال مي رود بازداشت ميري در ادامه ي اين بازداشت هاي فعالان اصلاح طلب بابل باشد.


 


انّا لله و انّا الیه راجعون

در هفتمین روز بهار، نوروزی که «ستم مضاعف» محتسبان بی تدبیر شادی را از خانه ایرانیان ربوده است، دوباره در سوگ عزیزی نشستیم. همسر فقیه متأله مرجع عالیقدر استاد آیت الله العظمی منتظری به رحمت ایزدی پیوست. آن هم در کمتر از صد روز پس از رحلت آن بزرگمرد. داغ فراق را تحمل نکرد و عاشقانه به محضر دوست شتافت.

بانو منتظری اسوه صبر و ایثار و فداکاری زن ایرانی است. در تمام مراحل یار و یاور صدیق همسرش بود. بیشک نقش او در مبارزات و مجاهدتهای خستگی ناپذیر مرحوم آیت الله العظمی منتظری فراموش نشدنی است. این شیرزن در دشوارترین روزهای زندگی پابپای همسرش در تحصیل و تدریس، در تحقیق و تالیف، در زندان و تبعید، در حصر و زجر، در مبارزه در راه خدا و دشنام و اهانت شنیدن به دلیل دفاع از حق سهمی بسزا دارد. او برگردن همه کسانی که از خوان دانش و بینش و منش منتظری بهره برده‌اند حق دارد. بانو منتظری شهید والامقامی همچون حجت الاسلام و المسلمین محمد منتظری و چندین نوه شهید به درگاه خداوند عرضه کرده است. او زینب وار این همه بلا را با متانت بجان خرید و همچون کوه ایستاد و با سربلندی به دیدار معبود شتافت.

تجلیل از مقام این شیرزن، این همسر مرجعیت، این مادر شهادت و این بانوی مقاومت تجلیل از آزادگی حق طلبی، دانش دوستی و ایثار است. ملت قدرشناس ایران همچنان که در مراسم تاریخی تشییع باشکوه پیکر آیت الله العظمی منتظری علیرغم همه محدودیتها سنگ تمام گذاشت، در قدرشناسی از زحمات این بانوی فداکار نیز کوتاهی نخواهد کرد.

استبداد دینی در مواجهه با نصایح مشفقانه دومین معمار جمهوری اسلامی ناجوانمردانه ترین شیوه‌ها را بکار گرفت، اما علیرغم آن همه ستم و نامردمی و اهانت و دشنام اکنون راه منتظری که عصاره رحمت نبوی، عدالت علوی و حق طلبی حسینی است سرمشق مبارزان سبز ایرانی است و نقشه راه او که «پاکسازی جمهوری اسلامی از ولایت جائر» است با قوت تمام ادامه دارد.

از اینکه کودتاگران روسیاه برای مراسم تشییع و ترحیم این مادر سبز ایران ، تضییقاتی فراهم کنند، چه باک؟ ذکر منتظری همچنان باطل السحر استبداد و ریاکاری است. رژیمی که برای گورستان و تدفین و تشییع و ترحیم پاسدار و پاسبان و مامور می گمارد به ضعف و فقدان پایگاه مردمی خود اذعان کرده است. بیت منتظری بیت علم و تقوی و آزادگی است. این خانه پناهگاه دلخسته ها و ستم دیده ها و بلاکشیده هاست. روح منتظری همچنان نگران حقوق ملت ایران و آبروی اسلام وتشیع است که توسط ازخدا بیخبران به یغما می رود. او همچنان بر شیوه متین مبارزه اخلاقی و بدون خشونت و استقامت حداکثری برای تحقق مطالبات حداقلی اصرار دارد.

اینجانب این مصیبت را به سرور گرامی حضرت حجت الاسلام و المسلمین شیخ احمد منتظری، برادر عزیز جناب آقا سعید منتظری، و دیگر بازماندگان معزز بیت رفیع مرجعیت رشیده تسلیت عرض می‌کنم . برای آن مرحومه رحمت و رضوان و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

هفتم فروردین 1389


 


mofidi.jpegفرزندان بدرالسادات مفیدی دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران درباره بازداشت مادرشان مطلبی را نگاشته اند که نسخه ای از آن در اختیار سایت «امروز» قرار گرفته است. متن این روایت به شرح زیر است:

ساعت ده شب روز هفتم دی ماه، روز بعد از واقعه عاشورا پنج نفر از مامورین وزارت اطلاعات با نشان دادن یک حکم کلی از سوی دادستان تهران که مربوط به کسانی که در جریان تشییع پیکر آیت اله العظمی منتظری شرکت داشته‌اند بود، به خانه ما آمدند. پس ازبازرسی خانه و جمع کردن وسایل شخصی هر چهار نفرمان، پدر و مادر (مسعود آقایی و بدرالسادات مفیدی) را با خود بردند.

پدرمان پس از تحمل پنجاه و دو روز بازداشت انفرادی در بند 240 زندان اوین و با سپردن وثیقه آزاد شد.

ولی مادرمان....

اولین ملاقات با او روز پنجشنبه دهم بهمن به صورت کابینی انجام شد (با وجود داشتن نامه ملاقات حضوری دادستان). روحیه عمومی وی آن زمان بسیار خوب بود.

مادرمان گفت که با هیچ یک از مامورین دادستانی برای تفهیم اتهام و صدور حکم بازداشت روبرو نشده است. به اعتراضش هم توجهی نکرده‌اند. بازجویی هایش هم در طول بیست روز اول بازداشت انجام گرفته بود. از آن به بعد تا روز پانزدهم اسفند وی را چندین بار در سلولهای مختلف انفرادی و عمومی جابجا می‌کردند بدون اینکه هیچ بازجویی از وی شده باشد یا دلیلی برای این کار به او بگویند.

از طریق یکی از آزادشدگان با خبر شدیم که مادر را پانزده اسفند و پس از پنجاه و دو روز بلاتکلیفی و پایان بازجویی ها دوباره به بند 209 برگردانده‌اند. تلفن هایش از همان روز قطع شد و ملاقات های کابینی را هم ممنوع کردند.

آقای جعفری دادستان تهران چهارشنبه نوزدهم اسفند به پدرمان گفت که ماموران وزارت اطلاعات به دلیل عدم همکاری مادر با آزادشدن وی مخالف هستند. البته گفته بود که "بروید و فردا ملاقات کابینی بکنید، هفته بعد هم دستور ملاقات حضوری می‌دهم. به قاضی ایشان هم گفته ام پرونده را سریع رسیدگی کند".

فردایش که ملاقات ندادند (به گفته‌ی مامور زندان به حکم قضایی وی ملاقات ممنوع است). بعد از چند روز رفت و آمد، بیست و شش اسفند آقای جعفری نامه دستور ملاقات حضوری را برای روز اول فروردین صادر کردند.

صبح روز اول سال نو مامان یک تماس کوتاه تلفنی دو دقیقه ای گرفت. در حالی که صدایش به شدت می لرزید، تنها التماس دعا داشت. گفتیم داریم با نامه ملاقات می آییم.

به در زندان که رسیدیم خانواده یکی از زندانیان بند 209 بیرون آمدند. جویا شدیم، گفتند از ملاقات می‌آییم. ولی ماموران نامه‌ی ما را که دیدند گفتند ملاقات برای دو هفته تعطیل است. بروید و پس از پانزدهم بیایید. اصرار ما هم نتیجه نداد.

پنجشنبه پنجم فروردین با ناامیدی به سالن ملاقات زندان رفتیم. جمعیت زیادی بود. ظاهرا ملاقات‌ها شروع شده بود.

باز هم به نامه توجه نکردند ولی گفتند فعلا می‌توانید کابینی مادرتان را ببینید.

مادرمان را که دیدیم باورمان نمی‌شد. فشارهای بیست و پنج روز انفرادی به شدت ضعیفش کرده بود. مثل همیشه شاداب نبود و بسیار نگران می‌نمود.

برخلاف دفعات قبل ماموران بالای سرش ایستاده بودند تا مبادا حرفی نزند.

پریشان و نگران بیرون آمدیم. تماسهای مکرر پدر با دادستانی و قاضی کشیک مستقر در زندان به آنجا رسید که گفتند بعدازظهر برای ملاقات حضوری بیاید.

برخلاف اصرار پدر همراه او جلوی در زندان آمدیم. به او اجازه دادند داخل برود. باورمان نمی شد ولی چند لحظه بعد بیرون آمد و اشاره کرد که شما هم بیایید.

به همراه یکی از ماموران وارد محوطه شدیم. مادرمان را دیدیم که داخل یک پژو نشسته بود. ظاهرا نمیدانست که برای چه او را به در زندان آورده‌اند.

از ماشین بیرون آمد. سه نفری در آغوشش گرفتیم. بغضش ترکید. و ماهم به دنبال او.

سوار ماشین شدیم و به ساختمان چند طبقه ای که همان نزدیکی بود رفتیم. ما را به اطاقی بردند در حالی که همان مامور در میانه در ایستاده بود.

نیم ساعتی کنار او بودیم. بسیار پریشان بود، مثل اینکه فشار زیادی را تحمل می کرد.

دستش جوهری بود. تازه از بازجویی آمده بود. ظاهرا در تمام این مدت و تقریبا هرروز به صورت فشرده بازجویی می شده است. از خشن بودن بازجویی‌ها گله داشت و این که از سی سال پیش شروع کرده‌اند. چند بار هم تکرار کرد که اجازه‌ی صحبت در مورد بازجویی‌ها را ندارد.

نمی دانست برای چه دوباره سراغش آمده‌اند. می‌گفت بیش از بیست روز است که به دلیل ناراحتی قلبی شب‌ها به او قرص می‌دهند (آرام بخش قوی). صبح ها به سختی از خواب بیدار می شود و بیشتر اوقات حالت گیجی دارد. اشاره کرد یک بار آنقدر گیج بود که دل بازجویش به رحم آمد و بازجویی را تعطیل کرد.

طی نیم ساعت بارها یاد آیه‌ای از قرآن کرد که اشاره می نماید که همه مرگ را ملاقات می کنند "کل نفس ذائقه الموت". این قدر زیر فشار بود که برای رهایی از آن راهی نمی‌دید.

وکیل وی در تمام این مدت نتوانسته او را ملاقات کند. نه از اتهام خبری دارد و نه پرونده را دیده است.

مادر ما یک روزنامه‌نگار است و ذات کار او علنی بودن است، چه چیزی برای مخفی کردن دارد که این رفتارها در برابر او صورت می گیرد.

خدایا، دیگر نمی دانیم چه کار باید کرد. به کجا شکایت ببریم. آیا مرجعی برای رسیدگی به وضع موجود وجود دارد؟ آیا می‌رسد روزی که فرد مورد اتهام در شرایط عادی بازجویی شود و این گونه خود و نزدیکانش اسیر نابسامانی نشوند.

فرزندان بدرالسادات مفیدی


 


مصطفی تاجزاده به همراه همسرش فخر السادات محتشمی پور و مادر حسین نورانی‏نژاد خبرنگار زندانی به دیدار خانواده مهدی محمودیان ،روزنامه نگار و عضو شاخه جوانان جبهه مشارکت رفتند.

به گزارش خبرنگار کلمه، این دیدار روز گذشته انجام شد. پیش از این نیز تاجزاده و همسرش در دید و بازدیدهای نوروزی خود با خانواده های زندانیان دربندی مانند داوود سلیمانی، بدرالسادات مفیدی، محمد نوری زاد دیدار داشتند.

norani_nejad.jpg


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته