هستي نيوز،از آن سوي فيلتر جمهوري اسلامي خبر پراكني ميكند

-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد...
http://groups.google.com/group/hasti-news
------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۲, جمعه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 20 اردیبهشت 91

 

سلام،

چهارشنبه 20 اردیبهشت 91، 9 می 2012 میلادی

در مورد 7 موضوع امروز صحبت می کنیم.

 

موضوع اول اینکه از ابتدای اعتراضات در سوریه تاکنون 1122 کودک کشته شدند و به اعلام سازمان ملل بیش از 9 هزار نفر کشته شدند. جنایات عجیب و غریبی که حکومت ایران هم صد در صد در آن شریک است. آقای کوفی عنان نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب اعلام کرده که این آخرین شانس سوریه است و خطر جنگ داخلی سوریه را تهدید می کند. صلیب سرخ اعلام کرده 1.5 میلیون نفر از مردم سوریه نیاز به آب، غذا و سرپناه دارند و درخواست کرده که سازمان ملل فوراً 27 میلیون دلار کمک به سوریه بفرستد. وضعیت فعلی سوریه که حاصل کشتار رژیم اسد است با پشتیبانی کامل رژیم جمهوری اسلامی انجام شده.

نکته دوم اینکه روزنامه فاینانشیال تایمز اعلام کرده که ایران قرار است که نفت خود را به چین در برابر یوان بفروشد یا به عبارت دیگر نفت را پایاپای بکند با کالاهای چینی. قبلاً هم چنین چیزی گفته شده بود اما مشکل اینجاست که با تحریم های بین المللی حمل و نقل، بیمه کشتی ها و مسئله بانکها و فشاری که امریکا و اتحادیه اروپا خواهند آورد حتی این پایاپای کردن نفت با کالاهای چینی را هم با مشکل مواجه خواهد کرد. روزنامه کیهان درسرمقاله خودش نوشته که کشورهای 5 باضافه 1 آماده امتیاز دادن هستند که خبر درستی نیست. رویترز از قول یک مقام اتحادیه اروپا گفته که در این مذاکرات اروپا از ایران خواهد خواست که غنی سازی را به کلی متوقف کند. آمریکا هم قبلاً این را اعلام کرده بود. روزنامه دیلی تلگراف هم خبر داده از اینکه ایران ظرف هفته های اخیر شروع به پاکسازی پارچین کرده و تصاویر ماهواره ای را شاهد این مدعای خودش گرفته. نعیمی وزیر نفت عربستان سعودی هم گفته که قیمت نفت در دنیا بالاست و سعی می کنیم در جلسه آتی اوپک تولید را افزایش بدهیم تا قیمت را پایین بیاوریم. روزنامه های ایران در حالیکه با آب و تاب خبر دادند از اینکه هند جواب منفی به آمریکا داده، ولی واقعیت این است که خبرگزاریها مخابره کردند که هند پذیرفته 20 درصد خرید نفت خود از ایران را کاهش بدهد و ضمناً به بانک پارسیان هم اجازه نخواهد داد که در بمبئی شعبه دایر بکند.

نکته سوم اینکه بعد از اینکه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی تصویب کرده که 66 هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه ها در سال 91 اختصاص پیدا بکند، عملاً چراغ سبز برای افزایش 70 درصد قیمت انرژی، فراوردهایی مثل بنزین، گازوییل، گاز طبیعی و برق داده شده. موضوعی که احتمالاً موج جدیدی از گرانی و فشار بخصوص بر بخش تولید کشور ایجاد خواهد کرد. گفته می شود که در این شکسته شدن شدن قفل موافقت با افزایش پرداخت یارانه ها، از سوی دفتر رهبری به مجلس دستور داده شده. تولید مزارع قارچ کشور با مشکل مواجه شده تحت تاثیر افزایش قیمت انرژی و سایر عوامل. تا الان 50 واحد تعطیل شدند و 9 هزار کارگری که در این بخش از کشاورزی کشور به طور مستقیم و 24 هزار نفری که به طور غیر مستقیم کار می کنند در خطر بیکاری قرار گرفتند. همینطور با ایجاد مشکل در کارخانه های روغن که ممکن است منجر به تعطیلی آنها شود به دلیل نبود مواد اولیه، خوارک مرغ هم برای مرغداریها که از کنجاله آنها تامین می شود دچار مشکل شده و از سوی دیگر افزایش قیمت دانه مرغ و همینطورقیمت سوخت و سایر حوزه ها و علیرغم اینکه مرغ و تخم مرغ 30 درصد افزایش قیمت داشتند اما کماکان روی صنایع مرغداری کشور فشار می آورد و مضاف بر آن دولت همان اشتباهی را که انتظار می رفت دارد تکرار می کند و 20 هزار میلیارد تن مرغ قرار است وارد کند و در بازار بگذارد که قیمت مثلاً بالا نرود که بیش از پیش فشار بر تولید داخلی خواهد آمد و صنایع بزرگ مرغداری کشور که هزاران کارگر در آن کار می کنند از پایین ترین اقشار کارگری در معرض تعطیلی قرار می دهد.

نکته هفتم اینکه شورای فرهنگی دانشگاه صنعت نفت اجازه نداد که مراسم فارغ التحصیلی این دانشگاه برگزار شود. دانشجوها با تدارکاتی که داشتند، با ارکستر و خواننده و با برگزاری تئاتر می خواستند فارغ التحصیلی خودشان را جشن بگیرند که عملاً شورای فرهنگی جلوی آنرا گرفت و تجمع های اعتراضی در دانشگاه صنعت نفت در مقابل کلاسها برگزار شد. مهندسین و متخصصینی که گفته می شود متعلق به سپاه بودند و در سوریه اسیر مخالفین شدند، هچ خبری از آنها نیست و خانواده های آنها روز گذشته جلوی مجلس شورای اسلامی تجمع داشتند درحالیکه عکس وابستگان خودشان را در دست گرفته بودند. در سالگرد اعدام فرزاد کمانگر در کردستان، به وبسایت فرزاد کمانگر حملات سایبری از سوی حکومت شدت گرفت. در دانشگاه علامه طباطبایی هم از 350 کلاس درس تفکیک جنسیتی شده که 266 کلاس برای دختران 78 کلاس برای پسران درنظر گرفته شده. این همان تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها است که آقای احمدی نژاد دستور اکید داده بود که انجام نشود و کاملاً دیده می شود که وزیر علوم ایشان بجای احمدی نژاد از بیت دستور می گیرد.

نکته پنجم اینکه سایت ملی مذهبی آمار جالبی را ارایه کرده که در شهرک ولیعصر که فضای مذهبی هم این شهرک دارد، از 20 صندقی که در رای گیری دور دوم انتخابات مجلس برده بودند 19 صندوق خالی برگشته، یک صندق فقط استفاده شده که آن هم فقط 349 رای در آن بوده. در خبرگزاری فارس هم که متعلق به سپاه است در طول یک ماه گذشته بیش از 30 خبرنگار استعفاء دادند و این خبرگزاری را ترک کردند و به قول معروف آش آنقدر شور شد که خان هم فهمید. کارمندان این خبرگزاری گله از این دارند که حقوق پایین است، بیمه برای آنها پرداخت نمی شود و فامیل بازی در آن هست و خویش و قوم مدیرعامل گاهی تا 5 برابر خبرنگاران دیگر حقوق می گیرند. تبعیض در اقصی نقاط موسسات اداری کشور بیداد می کند و کار به خبرگزاری فارس متعلق به سپاه هم رسیده.

بهمن اخوان تفرشی نماینده مجلس هم دیروز در نطق پیش از دستور خود نکته جالبی را مطرح کرده و گفته که شنیده که فرمانده ارشد نظامی که منظور همان فرمانده سپاه پاسداران است، از دولت احمدی نژاد انتقاد کرده و گفته که ای کاش این کار را ایشان چند سال پیش می کرد. شاید این از اولین متلکهایی باشد که به سپاه دارد گفته می شود. چرا که این آقای عزیز جعفری و اعوان و انصار وی بودند که دولت احمدی نژاد را به زور کشتن و سرکوب مردم بر سر کار آوردند.

نکته ششم اینکه ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم قلاده های طلا که فیلم حکومتی و سراپا تحریف در مورد جنبش سبز است، کسیکه آقای نوری زاد حتی او را متهم کرده که در قتل شاپور بختیار دست داشته، در گفتگویی مطرح کرده که این فیلم با حمایت مقام رهبری ساخته شده. ظاهراً مقام رهبری در فیلم سازی هم دخالت دارد.

و نکته آخر اینکه خانم تیموشنکو نخست وزیر قبلی اوکراین که به دوره اصلاحات اوکراین معرف بود و الان دستگیر شده و در زندان است و دست به اعتصاب غذا زده و مورد شکنجه هم قرار گرفته، با عتراضات مقامات اتحادیه اروپا کار بالا گرفته و اجلاس سران اتحادیه اروپا که قرار بود 11 و 12 ماه می در اوکراین برگزار شود لغو شده. گفته می شود که مسابقات یورو 2012 هم قرار است در اوکراین و لهستان به طور مشترک برگزار شود، تاکنون چندین کشور گفتند که شرکت نخواهند کرد اگر که فشارها روی خانم تیموشنکو ادامه پیدا بکند و آزاد نشود. به این ترتیب آن مسابقات هم ممکن است که لغو شود.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تافردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازار امروز

Loading currency converter .. please wait

loading
currency converter
please wait
....

خبرهاي گذشته